*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

Missah puhui ylävatsa kivuista.
Itsellani on tosiaan kohtu jo niin korkealla, että alkaa painamaan jo palleaa, ja niin ollen myös ylävatsan krampit on jokapäiväisiä..
Isäntä just eilen valitti, kun olen alkanut unissani muokata häntä tukityynyksi mahan ja polvien väliin.. Lohduttelin että 3 kuukautta vielä, sitten helpottaa :LOL:

Kiinnike lihakset alavatsalla kramppailee kanssa. Ihan huuto välillä pääsee, kun repäisee.
Josko tässä loppuajasta ees yhen kivuttoman päivän saisi.....????

Sateista torstaita kaikille :wave:
 
MB, onneksi saatiin vaunuasia kuntoon ilman autojenvaihtoa... Tilattiin Emmaljungan ceroxit, jotka mahtuu jopa minun pieneen autooni ilman mitään vaikeuksia. Olin tosi yllättynyt, kun aattelin että voihan sitä kokeilla, mentiin kahdella autolla kyseistä mallia katsomaan. Vertailin vaunujen korkeuksia pakattuna, ja löysin kyseisen mallin, mitä ei oltu aikasemmilla kierroksilla vaunuliikkeisiin edes huomattu. Sitten siitä oli vielä tarjouskin. Tosin pehmeän kantokopan hinta on niin suolainen että puistattaa, pakko se tosin on olla, kun hissittömässä talossa asutaan, ja koppa pitää kantaa aina tokaan kerrokseen kierreportaita. Meillä ei mitään autossa tilaa vieviä harrastuksia onneksi ole, niin mahdutaan varmaan ihan hyvin. Parille isolle kassille jää peräkontissa vielä tilaakin. Ongelmana oli aluksi saada vaunu luukusta sisään, vaikka peräkontti miehen autossa muuten onkin tilava. No väriksi vaunuihin ei saatu vihreää, kun tarjouksessa oli vain tietyt värit. Mies olisi halunnut värin jossa oli ruudullista kangasta tehosteena, onneksi pidin pääni, vaikka meinasin jo suostua, on se ruudullisuus mun silmääni vaan niin kamalaa. Tilattujen vaunujen väri on "Jungle" eli sellanen vaaleanruskea.

Karsea ilma, piti lähteä mökille, mutta ei ehkä sinne kosteuteen viitsi lähteä. Savut tulee melkein aina sisälle kun sateella lämmittää. Oon saanut ommeltua 9 kestovaippaa, että jos sitä puuhaa jatkaisi, tai sit jotain muuta askartelua.

Hanikka ja Onni 26+5
 
Huomenia!

Missah:
Minulla iski noita ylävatsa kipuja ja kylkikolotuksiakin esikoisen raskaudessa, silloin oli kyllä se sf-mitta yläkäyrällä ja se kipuilu johtui siitä.

Vitskut ja magnesium:
Itse ostin ihan Lidlistä poretabuja. Toinen on monivitamiini, jossa on kaikki B-vitskut, foolihapot jne. muttei A-vitaminia tai magnesiumia. Joten ostin lisäksi vielä magnesium poreet :D
Nuo kylläkin vain pahan päivän varalle. Syön yleensä banskua aika lailla...se on niin herkkua :D Ja jos sitten kuitenkin iskisi suonen veto yöllä, niin voisin ottaa yhden.

Täällä on alkanut yöt mennä päin persiitä.
Unettomuus vaivaa, tai kyllä minä nukahdan, mutta heräilen noin miljoona kertaa yön aikana milloin mihinkin, joko että on kuuma, tyyny ei ole enään jalkojen välissä, asento on huono, on vessahätä, näen sekopäisiä unia ja lopulta alkaakin jo päivä sarastamaan.
Ihme kyllä olen sitten kuitenkin ihan tolkuissani aamulla ja parin tunnin heräilyn jälkeen jopa tosi pirteä :LOL: Jutut kyllä sitten kielii unettomista öistä ;)

Ja Hanikkan kyssäriin autosta:

Ei ole farmaria, ihan tavallinen neliovinen henkilöauto. Rattaat mahtuu hienosti, kun ottaa renkaat irti. Meillä ne saa vaan napsautettua irti ja takaisin, joten ei ole suuri vaiva =)

Kohta taas poksuu viikot.
Sitä pitäisi niinkuin pikkuhiljaa alkaa tehdä tuosta makuuhuoneesta linnunpesää...eli laittaa se pinnis kuntoon, hankkia uudet petivaatteet (ei olisi pakollinen, mutta tahdon toiselle ihan omat ) siirtää meidän kanitus olohuoneeseen, jotta saadaan enempi tilaa ja laittaa sitten jossain välissä pieni hoito taso pystyyn. Tälläkään kertaa en hanki hoitopöytää. En vain jotenkin osaa siinä hoitaa vauvaa. Pojankin vaipat ym. vaihdoin pääsääntöisesti aina jossain sohvalla tai meidän sängyn päällä.

Kyselikö joku, että aikooko ostaa imetys tyynyn?

En aio...esikosta minulla oli lainassa ja se oli tosi hankala ainakin siis minulla. Se on niin kauhean muhkea kapistus ja olen tosi pikkuinen yläkropasta, että mehän pojun kanssa hautauduttiin sinne tyynyyn :LOL:
Meille riitti pehmoinen ja pitkä päivätyyny minun käden alle tueksi, mutta ei tarvinnut ja välillä imetin poikaa ihan rinnan päällä...eli köllötin puoli istualtaan ja poika makasi mahallaan rintakehäni päällä ja lutkutti siinä :D

Mutta juu...pitää jatkaa aamu puuhia, olen vieläkin ihan pökkyrässä vaikka olen ollut hereillä yli 3h :whistle:

paapelo+poju+Deri 27+5
 
Moi, pitkästä aikaa, niin kiire ollut vaikka olen jo juhannuksesta asti selän vuoksi sairaslomalla ollut etten ole teidän juttujanne ehtinyt lukemaan, saati sitten itse kirjoittamaan :ashamed: Saimme oman rivitaloasunnon myytyä ja löysimme tilalle kivan tilavan omakotitalon, jonka kimpussa on aika kummasti vierähtänyt. Tänään kävin taas lääkärillä ja saikku jatkui nyt 27.7 asti... Tässä on tainnut vierähtää niin paljon aikaa etten ole kertonut teille että poika meille olisi tulossa, rakenneultrassa sen verran rehvakkaasti vehkeitään heilutteli =) Saa nyt katsoa koska taas ehdin kirjoittelemaan ja varsinkin lukemaan teidän kuulumisianne... toivottavasti ei nyt mene näin kauaa...

Suzu1981 ja Jusa 26+5
 
suzu:
Mukava kuulla sinusta, ikävä tosin, että selkä vaivaa.
Onnea poika lupauksesta, tai ehkä pikemminkin poika varmuudesta :D Jos tuo vehkeiden hilpeä esittely yhtään korreloi luonnetta, kuten meillä, niin varsin rempseä pikku mies varmaan tulisi teille :D
Ja onnea uudesta kodista...on se hassua, miten sitä voikin uppoutua niin täysin kotinsa pauloihin, jos on järkevää tekemistä.

Tuo ilma on kauhea...tuulee juu, mutta se tuuli on lämmin ja kostea...ihan kuin ukkosta olisi taas ilmassa, vaikka juuri aamulla ukkosti, siis joskus 6 aikaan. Saa nähdä mitä tästä kehkeytyy.

Nyt tekemään ruokaa...nakkikastiketta olisi tänään vuorossa...en olekkaan taas pitkään aikaan tehnyt...tullut kokeiltua taas tovi kaikkea vähän erikoisempaa ja taas maistuu perinteinen ja yksinkertainen kasti :D
 
Moikka!

Pitkästä aikaa taas täällä kirjoittelen - olen ollut lomalla ja touhua on riittänyt niin paljon, ettei ole ehtinyt istahtaa koneen ääreen kunnolla. Ehkä osittain myös siitä syystä, että töissä saa istua koneella koko päivän, ei nyt lomalla homma oikein jaksa kiinnostaa... Masu kasvaa vinhaa vauhtia ja tänään huomasin, että mulla ei ole enää sopivia housuja töihin! :eek: Kävin sitten ostamassa housut, kun maanantaina pitäisi taas mennä muutamaksi viikoksi töihin ennen seuraavaa lomapätkää. Onneksi löytyi nopeasti sopivat!

Joku kysyi makean syömisestä: itse tykkään tosi paljon makeasta ja kyllä päivittäin pitää jotain hyvää saada edes vähän. Onneksi nyt on mansikka-aika, niin voi joinakin päivinä vaihtaa karkit mansikoihin :)

Ensikertalaisilta kyselisin, että oletteko yhtä pihalla näistä kaikista hankinnoista, mitä vauvalle pitää tehdä? Olen nyt suurinpiirtein hahmottanut, että mitä kaikkea pitäisi hankkia, mutta kaupoissa lastentarvikkeita katsellessa menee kyllä pää niin pyörälle eri vaihtoehtojen kanssa, että me ei olla oikein osattu vielä ostaa mitään isompaa. Miten selviätte, kun esim. vaunuja ja turvakaukaloita on ainakin miljoona eri vaihtoehtoa???

Helteistä heinäkuuta kaikille toivottaa kaatosateen keskeltä,

Ulpu & Papu 24 + 2
 
Ulpu: täällä ollaan myös noiden hankintojen kanssa ihan ulalla. Onneksi suurin osa tavaroista saadaan käytettyinä sukulaisilta, mutta kaukalo ja matkarattaat meidän on ostettava ja voi hyvänenaika sitä vaihtoehtojen määrää ja valinnan vaikeutta! Ja kun kaikkialla puhutaan, että pitää miettiä, millaiseen käyttötarkoitukseen esimerkiksi rattaita tarvitsee, niin enhän mie vielä tiiä! (tai siis tiedän nyt, että niissä työnnetään sitten lasta :LOL: Mutta että onko tarvetta millaisille pyörille tai travel systemille jne...) Ehkä pitäis ottaa pikkusiskolta nukke käyttöön viikoksi ja sen kanssa kokeilla erilaisia tavaroita! Löytyisköhän siltä sellasta "ihan kuin oikea vauva" -nukkea... :LOL:

Äitiyspakkauksen saan tänään käydä hakemassa postista, JEEE!!! Ja appiukko tuo hoitopöydänkin, jossa siis alapuolella lipasto, niin saan ne tavarat heti pesuun ja säilytykseen!
 
Noista matkarattaista...eli suosittelen itse, että jos ostaa liikkeestä, niin kokeilee ihan ensin, miten helposti ne saa kasaan ja taas kokoon, sitten ohjattavuus ja tietenkin säilytys tila.

Noitahan yleensä käyteään suureksi osaksi suomessa vain kesäisin, johtuen pienistä renkaista, joita ei työnnä kyllä erkkikään loska tai lumi kelissä, joten sen pohjalta kannattaa ajatella myös lasta, joka on jo ensi kesäksi "iso" tyttö/poika, onhan istuin osa tarpeeksi tilava, ja onhan kunnollinen turva aisa tai valjaat (itse suositteln valjaita ).
Kaikki muu onkin sitten plussaa =)
 
Tulinpa vain merkkailemaan ja lukemaan, kun ei vaan jaksa kirjoittaa, eikä oikein ole mitään asiaakaan. Väsy päivä siis, kun on inha sade keli ulkona ja jotenkin painostava ilma. Tulis vaan kunnon ukkonen niin raikastuis ilma ja mä voisin painua peiton alle piiloon.

pinkkimieli ja pallopää 23+6
 
Missahin ja Marsupilamikin lisäks itsellä on ihan tolkuttomat ylävatsakivut ja lähes taukoamatta. Aattelin, että mahtaisko rintsikoiden kaarituet painaa jotenkin hullusti, mut eipä auta. Pitäis kuitenkin rintsikoitakin käyttää, että pysyy rinnat kunnossa. Mut eipä mulla tuo sf-mitta mitenkään erityisen korkealla viimeks neuvolakäynnillä ollut, hieman kyllä keskiarvoa korkeammalla, mut ei mulla mahakaan mitenkään mahottomat iso ole. Tosin kun itse katselee sitä koko ajan, niin mene ja tiedä. Sisko kun ei ollut nähnyt mua hetkelleen, niin kehui kyllä samantien masun kasvaneen hienosti. Seuraava neuvola onkin vasta elokuun puolella. Mut enpä noitten vatsakipujen takia saa nukuttua kunnolla, vaikka kuinka yrittää etsiä hyvää asentoa. Ja tyllerö pitää mua potkupallona. Mitenköhän kovaa kyytiä sitä sitten saa, kun tuo tuosta kasvaa.... Ja että takamukseen sattuu. Etsipä siinä sitten hyvää asentoa nukkuessa, kun sattuu jokapaikkaan.
|O

Mut sit jotain muuta kuulumisia kuin valitusta.

Täällä Jykylässäkin vettä on tullut tänään taivaalta ihan mukavasti. On sitä odotettukin, niin ei nurmikko ja istutukset kuole. Ja käy kalliiks kastella joka ilta istutukset kun maa on ihan poroa. Meinaan sen verran hyvällä paikkaa asutaan, että jos 5 km päässä sataa, niin sateet kiertää kyllä tehokkaasti ohi. Kuiva paikka tämä kukkula.

Lopultakin oon saanut ikkunatkin tästä talosta pestyä, viel ois verhojen silittämistä jäljellä, mut voiton puolella ehdottomasti! Kevään aikana katselinkin suu mutrussa, että tarttis tehdä jotain noille ikkunoille, niin nyt näkee taas läpi, jee!
:D

Muuten kesäloma alkaakin olla ohi. Pitäis ens viikolla mennä töihin, mut enpä tiedä jos nämä unettomat yöt vaan jatkuu ja jatkuu. Teen siis myyntityötä puhelimitse ja ennen kaikkea pitäis olla pirstsakka ja hyvä fiilis päällä. Ja ei siihen oikein pysty nukuksissa. Saapi nähdä mitä tekee. Ikkunanpesun lisäks loma on menny varsin rauhallisesti. Huutonetistä on tullut huudettua läjän kestovaippoja ja lastentarvikeliikkeistä kaikkea muuta tarpeellista. Pitäis saada vaan lastenhuone lastenhuoneen näköiseksi. On kuin mikäkin varasto. Isompia hankintoja ei onneks tarvitse tehdä, kun pinnasänky ja turvakaukalo on tulossa. Brion Kombi -vaunut on tullut vaan hankittua. Autonvaihtoakin tuossa aiemmin mietittiin, mut jos tuo Vectra kulkis vielä vähän aikaa, kun ei siihen autoon tunnu nyt rahat ihan riittävän. Ei oo auto kauhean vanha, mut loppuunajettu... Ellei sit sattuis joku farkku osumaan kohdalle edukkaasti.

Mut tämmöstä tällä kertaa.

Satu 24+0
 
nöpötin:
voi miten nätti maha :heart:

Satu:
Se massu voi todella tehdä nopean spurtin ja jos sf-mitta on ollut hitusenkin yli keskikäyrän, voi se alkaa painaa kipeästi ylävatsaa...itsellä oli todella TODELLA ahdistavaa ja kipuilevaa koko loppuraskaus, ennen kuin maha ihan hitusen laskeutui...sf-mitta minulla ei silti koskaan laskenut, kun olen niin lyhyt, että pojan pituus kasvu aiheutti pienessä tilassa sitten sf-mitan nousua, vaikka muuten oli poju laskeutunut vähän alaspäin :kieh:

Ja tosiaan, ei minullakaan esikosta ihan mikään järkky pallo ollut, sf-mitta oli silloin n.rv40 vain 109cm, kun nythän se on jo varmaan yli 100cm ja sf-mitta ihan keskikäyrällä, se sf-mitta kun ei suoraan kerro masun koosta, vaan kohdun korkeudesta.

Mutta kannattaa ottaa panadolia, jos ei ala helpottamaan ja ehkä kannattaa ostaa vaikka yöliiveiksi urheiluliivit.

Vetäisinpä sitten 2h tirsat...eipä ole tullut moista tehtyä sitten plussa testin :D
Alkaa tämä mamma näköjään jo vähän hiipua tuonne tallura puolelle, ei sitä enään jaksa :D

paapelo+poju+Deri 27+5
 
Aku
Iltaa mammat.

Päätin tulla pikaisesti lukaisemaan teitin kuulumiset.Ihania massukuvia on tullut paljon.Eri näköisiä,kokoisia ja muotoisia,mutta kaikki yhtä söpösiä.Kun itsekin sais aikaseks :ashamed:

Omasta navasta sen verran että ilman suurempia vaivoja on selvitty.Pientä hidastumista liikkeissä huomaa töitä tehdessä.Ei jaksa samalla tavalla höyrytä kun normaalisti.Ja yks aika ikävän tuntuinen juttu on sellanen paineen tunne tuolla alakerrassa.Muistaakseni esikon aikaan tota oli vasta loppuvaiheessa.Tuntuu siis suurinpiirtein siltä kun kanniskelisin keilapalloa jalkojen välissä :kieh:
Ens viikon to ois neuvolalääkäri,silloin kuulemma ultrataan jos tahdon kun kerran laitteet on.Ja tokihan minä pikkuista kurkin mielelläni =) jos sattuis vaikka vahingossa paljastumaan kumpaa sorttia sieltä ois tulossa :heart: Vaikka taitaa olla toiveajattelua!

Pakko vielä loppuun kehaista meidän esikkoa kun eilen jätettiin tutti pois ja ihan mielettömän reipas on tytsy ollut :heart: pariin kertaan on uttia kysellyt mut ei sen suurempaa taistelua.Toivotaan et ei tuukkaan...

Nyt oikasen vielä hetkeks sohvalle ennen unia.Voikaahan hyvin ja nauttikaa lomista ne joilla niitä on B)

T.Aku 25+6(ehkä...)
 
Iltaa mammat :wave:

Täällä on käyty tänään äitipolilla ultrassa ku supistelee niin pirusti rasituksessa, saikkua on tiistaihin asti ja todennäköisesti vielä jatkettava siitä, supistelu loppu niin selkävaiva tuli tilalle, mulla kun on niin ihanasti lannerangassa kaks murtumaa niin ne alkaa nyt vaivata oikein urakalla ettei taho liikkeelle päästä, myöskään mitään puudutuksia en tule saamaan näiden murtumien takia :( , vaikkas en kyllä niitä ees välttämättä halua...

Muuten mennyt loistavasti ja ultrassa näytti kaikki olevan "Hilmalla" hyvin :heart:


Hyvät yöt ja jatketaan taas..

Onko muilla mennyt kuinka kauan äippäpakkauksen saamiseen papereiden palauttamisesta??

NaNa84 ja "Hilma" 24+4 :heart:
 
Me kannettiin tänään pinnis kellarista makkariin, ku nettiin oli jo ilmestynyt tuo kelan äippäpakkaus / äippäraha / vanhempainraha päätös. Meikäläisen äippäloma alkaa 26.09.2009 =)
Tulipahan tuossa huomattua, et menee mein perheen budjetti totaalisesti sekaisin kun alkaa tuo äippärahakausi. Liiton päivärahaa saan eka 10 päivältä ja sit joutuukin odottelemaan äippärahaa sen 30 arkipäivää :( Mikäköhän järki tuossa systeemissä oikein on? Yrittääkö ne opettaa ihmisiä venyttämään centtejänsä vieläkin pidempään? Toki se raha tarpeeseen tulee kun muksu syntyy, mut tarvis sitä ennenkin jollain elää ja vuokra ajallaan maksaa.

Huomen aamulla alotetaan taas noiden sokereiden mittaus neljäksi päiväksi :kieh: Ei kivaa :'( Vieläkin näkyy pieniä reikiä noissa vasemman käden sormissa edellisten mittausten jäljiltä.

No tällasta tänään.

nöpötinllä on muuten ihana massu =)


pinkkimieli ja pallopää 23+6
 
Muistelisin, että joku muukin tästä valitti, nimittäin kropan puutumisesta yöllä! Lantio puutuu tosi nopeesti todella kipeäksi, ja kun kylkeään kääntää, niin sitten puutuu taas toinen puoli! Heräilen öisin varmaan 15 kertaa tämän takia. :| Painoa on sen verran kertynyt sille seutuville, ettei se tietysti mikään ihme ole. Onneksi pian pääsee parempaan sänkyyn, sekin varmasti helpottaa asiaa.

Anoppi soitteli eilen, ja kertoi löytäneensä piharakennuksesta vanhan pinnasängyn. Siinä sitten selvisi, että sen on nikkaroinut mieheni isoisä, ja siinä on nukkunut mieheni isä, mieheni ja nyt sitten sen saa meidän tuleva poika! :heart: Aivan mahtavaa, kun se on säästynyt ja kaipaa kuulemma ainoastaan maalia ja tietysti patjan.

nöpötin, ihana massu! =)

Tänään nauttimaan jalkahoidosta ja lounaalle ravinteliin!

heketsi + poikavaavi 24+1
 
Huomenta!
Viimeistä työpäivää viedään, sitten alkaakin 4 vkon kesäloma, oi miten ihanata
=)
Just söin toosi makeaa kakkua kahvipöydässä ja vielä jätskiä päälle, tuli pitkästä aikaa pahoinvoiva olo :x Kylläpä se alkuraskaudessa olikin ikävää se jatkuva äklötys.Onko jollain vielä pahoinvointia?

Kiitos kaunis masun kehuista :saint:
Ja hyvää perjantaita mammoille!

nöpötin ja pikkuinen 26+4
 
Täällä ei ole edes tullut vielä kelalta päätöstä mistään rahoista saatikka sitten pakkauksesta. Ja paperit on olleet varmaan jo kuukauden vetämässä :headwall:
Jos ei maanantaina pulen päivän tuntumaan ole tullut merkintää sivuille, aion soittaa ja varmistaa, että ne pahuksen paperit on ihan oikeasti käsittelyssä...tässä kun on enään 1,5kk kun mammaloma alkaa, niin olisi ihan kiva saada rahasummat tietoon ja saada se pakkauskin.
Sama homma oli esikosta aikanaan...kesti ja kesti :/

Täällä nämä yöt on nyt ihan oikeasti muuttuneet levottomiksi...äääh...heräilen jatkuvasti milloin mihinkin..plaah.

Deri mellastaa mahassa ihan hulluna. Jotenkin hän kyllä tuntuu kovin paljon selkeämmin, kuin mitä pojasta tuntui näillä viikoilla. Tuntuu, että vaavi täyttää joka kolkan kohdussa ja kaikki hänen ruumiin osat tuntuu niin kovin selkeästi ja liikkeet sitä myötä ovat aika tukalan tuntuisia.
Mies oli eilen ihan kauhuissaan kun katsoi miten maha aaltoili, pomppi ja rytisi ja jalkaa ja peppua tuli näkösälle.

Mies myös sanoi, että häntä kyllä jännittää huomattavasti enemmän tämä tuleva loppuraskaus ja synnytys kuin mitä esikkoa odottaessa. Nyt kun hän tietää miten ihanaa se on nähdä vihdoin se lapsi maailmassa, mutta toisaalta kun hän tietää miten kipeänä minä olen ja ei voi kovin paljoa tehdä hyväkseni siinä synnytyksessä.

Lohdutin vain, että kyllä minä kestän, kun kestin viimeksikin, vaikka sanonkin varmasti taas että eroan äidin virasta :LOL:

Nyt suihkuun :wave:

paapelo+poju+Deri 27+6
 
Paapelo: Täällä myös yöt käyneet kovin levottomiksi ja Papukin alkanut heräilemään useaan otteeseen yöllä- mm. eilen yöllä klo 02 alkoi niin hurja melske mahassa, että koitappa siinä nyt sitten nukkua kun maha hytkyy kylkiä myöten oikein tosissaan :LOL: ! Ja vessassa saan käydä n. 2-3krt yössä- yhtään ei rakko siedä täyttymistä: heti tulee tukala /kivulias tunne mahaan ja on pakko päästä tyhjentämään. Eilen yöllä myös pariin kertaan supisti, kivuttomasti tosin ja keskellä yötä huomasin mahan olevan aivan sekaisin :eek: ... närästys & suonenvedot on onneksi pysyneet nyt tovin poissa :)

Hugis ja Papu 26+0 *poks*
 
Perjantaita!

Eilen oli tosiaan käynti äitipolilla raskausdiabeteksen vuoksi. Oli kyllä tosi positiivinen käynti, sain tosi ystävällistä palvelua. Käytiin diabeteshoitajan kanssa läpi ruokavaliota ja mittarin käyttöä, raja-arvoja yms. Täällä siis myös mitataan sokereita 2-3 kertaa viikossa 5 arvoa päivässä. Taitaa olla samoin kuin muillakin. Onneksi ensimmäisen päivän arvot olivat ainakin ihan normaalit.

Karkkeja ja herkkuja olen tosi kova syömään, joten olenkin kokenut helpommaksi jättää ne kokonaan pois. Saatan jäätelön syödä silloin tällöin ja juhlissa on lupa vähän sortua. Avomiehellä on myös karkinostokielto, olen sanonut, että vaan töissä tai autossa saa syödä, kotiin ei ole karkeilla mitään asiaa. Heh.

Kelan päätökset ovat tosiaan minulle jo tulleet. Laitoin hakemuksen eteenpäin netissä 3.6 ja jo 22.6. oli päätös tehty. Kerrankin palkanlaskenta oli laittanut paperit menemään nopeasti. Mulla työnantaja maksaa palkkaa ensimmäiset 105 arkipäivää, joten mukava päästä kohta vähän paremmille tuloille. Nyt olen siis kotihoidontuella.

Hankintoja meidän ei tarvitse tehdä, kun esikoisen tavarat ovat kaikki tallella. Tosin pientä virittämistä vieAlä vaatii. Pitäisi vapauttaa turvakaukalo esikoiselta vauvalle, olen vaan ihan sekaisin tuossa turvaistuin viidakossa. Kovasti mietin, että millainen sitä pitäisi ostaa. Ajattelimme aluksi nukuttaa vauvaa äitiyspakkauslaatikossa, olen ommellut siihen reunasuojan, joten on ihan kivannäköinen. Sijoituspaikka on vähän hakusessa. Esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä ja ajattelimme siirtää hänet jatkettavaan sänkyyn vasta marraskuun lopussa, kun pääsemme muuttamaan isompaan asuntoon ja hän saa oman huoneen. Jotenkin tuntuu, että olisi helpompi molemmat muutokset sitten samalla kertaa.

Nyt pakkaamaan, lähdemme viikonlopuksi reissuun.

Voikaa hyvin.

Mirmi+ esikoispoika + pikkusisarus rv 28+0
 
Pitkän aikaa mietin tuossa viestejä lukiessani, että miten ihmeessä voi neuvolalääkäri olla kolmen aikaa yöllä, kun Heketsi tuolla mainitsi neuvolalääkäristään. Joku 24/7 neuvolalääkäripalveluko? :LOL: vähän aikaa meni, kunnes muistin siis, että Heketsihän asui toisella puolella maapalloa...

Paapelo: mie oon huomannu myös tässä viime päivien aikana, että vauva vie tilaa ihan uudella tavalla tuolla kohdussa ja raajat tuntuu masun päältä paljon selkeämmin. Mieskin eilen illalla kokeili masua ja huudahti, että "tässähän on vauvan jalka!" ja siis jalka tosiaan oli pitkän aikaa miehen "kädessä". Liikkeetkin on ihan erilaisia, että ilmeisesti vauvalla on jokin kasvuspurtti menossa.

Nöpötin: täällä kärsitään vieläkin pahoinvoinnista. Ei oo enää kovin pahaa pahoinvointia (ei voi mitenkään verrata niihin alkuraskauden pahoinvointeihin), mutta silleen kuitenkin, että toisinaan on vielä tervehdittävä pönttöä (noin kerran viikkoon). Ilmeisesti saan kärsiä tästä vaivasta koko raskauden ajan, mutta ehkä mie kestän...

Kelan toiminnasta: Mie laitoin netin kautta hakemukset kelaan 16.6 (kai?) ja seuraavalla viikolla laitoin perästä sen neuvolasta saadun todistuksen raskaudesta (olikohan keskiviikko, kun laitoin postiin). Viime viikon perjantaina sain sitten kotiin lappusen, että äitiyspakkauksen pitäis olla kahden viikon sisään noudettavissa postissa ja siis eilen sen pakkauksen hain. Mielestäni harvinaisen nopeaa toimintaa. TOSIN vielä ei oo mitään kuulunu äitiyspäivärahasta ja mietityttää nyt, että mikähän niissä mättää... Tosin miusta ei oo lukenu kelan nettisivuillakaan, että ne laput ois ees käsittelyssä. Lukee vain, että saapunut. Mutta niillä ei onneks oo niin kiire, kunhan saan rahaa sitten, kun äitiysloma alkaa.

BTW, miten muuten voidaan ite laskea minä päivänä äitiysloma alkaa? Onko se 30 arkipäivää ennen LA:a, vai 30 päivää ennen? Vai miten.... Mie taas ihan hukassa...

DsariaL ja Möykky 26+1
 
DsariaL Kelan vanhempainpäivärahakauden laskurilla saat äitiys- ja vanhempainrahakaudet laskettua helposti.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/190608095418ES

Tsemppiä vieläkin pahoinvoiville. Itsellä ei ole ollut mitään enää satunnaista närästystä lukuunottamatta.

Ulpu lohdutukseksi, että itse olin aivan pihalla hankintojen kanssa, kun esikoista odotin. Aina kun jotain ajattelin ostaa, etsin netistä tietoa mitä merkkiä on kehuttu eniten niin osasin sitten ostaa "sen oikean". Ja monen tavaran kohdalla meni kyllä ihan nappiin (esim. rintapumppu, sitteri, syöttötuoli). Ainoat "virhehankinnat" mitkä tein omasta mielestäni oli pinnasänky ja matkasänky. Pinnis on meillä se Stokken ovaalinmuotoinen. Siis tosi kiva joo, mutta ostapa siihen uusi patja.. just kyselin hintoja niin 120e pitäis pulittaa. Saa meidän vauva sitten nukkua tolla vanhalla, vaikka onkin varmaan 5v vanha. Matkasänky (Graco) taas on ihan karmean painava rohjake. Siis ihan hirveä. En mä sitä tietenkään tajunnut ennen kuin kokeilin toista sänkyä ja sen jälkeen toi toinen jäikin käyttämättä. Ostinkin sitten uuden (Esprit-merkkisen), joka on paljon kevyempi ja pienempi. Että noista virheistä opittuani en ikinä enää osta mitään "tuosta vaan" ennen kuin jostain kaivan käyttökokemuksia. Ja tiedoksi siis, että mä olen varmaan maailman mukavuudenhaluisin ihminen ja haluan kaiken olevan mahdollisimman helppoa ja kätevää itselle ja sit harmittaa tuollaiset "väärät" ostokset ihan älyttömästi..

Kuulin muuten just kaverilta, että sen kaveri ja lapset oli saaneet sikainfluenssan lennolla, mutta oli ollut lievempi kuin tavallinen flunssa. Jotkut tosin pelottelee, että se syksyn aalto olis sit ärhäkämpi :( Enkä mä tota pelkäis lainkaan, jos en raskaana olis. Hitsi kun broidikin lähtee ihan just jenkkeihin, et ei tartte kyllä meille tulla kyläilemään viikkoon sen jälkeen kun takas tulee :) Mut mitenkäs välttelet mitään, kun mies käy töissä kuitenkin joka päivä ja siellä sen työkaverit reissaa millon missäkin. Äh. Mut jotenkin alkaa hirvittää, kun alkaa tuttujen tututkin sairastumaan..

MB jokataaspelkääpossuflunssaa 27+6
 
Tänään on tosiaan serkkuni ja avokkinsa kihlajaiset...olin ihan ällikällä lyöty, kun yhdet kivat housuni mahtui jalkaan, jotka ei TODELLAKAAN esikon aikaan näillä viikoilla mahtunut. Katselinkin sitten pojan aikaista äippäneukka korttia ja näille viikoille oli kertynyt painoa lähtöpainosta jo 9kg, kun nyt on tullut ehkä 3kg :eek: Niin ne raskaudet vaan on erimoisia =)

Itse en edelleenkään osaa pelätä tuota possulentsua...toki pidän tarkasti huolta käsihygieniasta ja kaikki muutkin tietty välttelee meitä, jos ovat kipeänä. Oikein mitään muuta ei voi tehdä, joten turhaan alkaisin stressata asiasta, jolle en itse voi kovin paljon tehdä.
Jos tuon sitten saisi, niin sittenhän kai oltaisi eristyksessä ja lentsun mentyä tarkassa kontrollissa varmasti olisin sitten vauvan osalta joko neuvolassa tai äitipolilla.

Noista hankinnoista.
Meilläkään ei ole mitään hankintoja periaatteessa enään, ainoa must oli tuo turvakaukalo.

Esikosta sain ostaa pakettina äitini ystävältä hänen kaikki vauvatarvikkeensa.
Siihen sisältyi:

-sitteri
-Bumbo sitteri istuin
-turvakaukalo
-rintapumppu
-matkasänky
-potta
-vuodekatos+pinnasuoja
-petivaatteita
-leluja läjäpäin
-amme
-vaatteita läjäpäin (suurinosa käyttämättömiä )
-hoito taso
ja paljon paljon muuta

sitten kaupasta jäi ostettavaksi ainoastaan pinnasänky, rattaat ja tykötarpeet.

Nyt kun ei ole mitään hankintoja, tuntuu ihan oudolle :D
Noihin kaikkiin kun meni aika summa lopulta rahaa ja nyt on mennyt 38e tähän mennessä :LOL:

Tuossa taas omassa päässäni järkytyin, että enään max.14viikkoa ja vauva olisi täällä :eek:
Iskee kohta paniikki, kun tuntuu että joka paikan pitäisi olla ihan tiptop paikallaan ja oikeastaan mikään muu ei ole valmis, kuin vauvan vaate hylly =)

No joo...poistun jaarittelemasta...imen taas kaiken palstatilan :LOL:

paapelo+poju+Deri 27+6
 
Elä paapelo poistu mihinkään, kiva lukea sun "jaarituksia" :)

Meillä kävi pikkuvieras toissapäivänä kylässä, miehen veljen 2kk vanha poika. Oli niin suloinen tapaus että :) Kiva kun on serkukset sitten niin saman ikäsiä kun tämä meidän vauva syntyy. Saa vaan nähdä miten sitten aikanaan tulevat juttuun, sillä miehen veli perheineen asuu Ruotsissa ja suomen kielen opettaminen jää täysin isän vastuulle. Voi olla että kotikieli kääntyy ruotsiksi ihan täysin ajan mittaan.
Me ollaan vakavasti mietitty jos laitettais meidän poika sitten aikanaan ruotsinkieliseen päiväkotiin. Mun perhe on kaksikielinen joten ei sinällään olisi ongelma. Mun äidinkieli on tosin suomi ja usein harmittelenkin että vanhemmat pisti mut suomenkieliseen kouluun. Olis ollu hienoa oppia ruotsia vielä paremmin kuin mitä nyt. No, se jää sitten vuosien kuluttua päätettäväksi asiaksi.
Ilokseni huomasin kun kävin Kelan asiointipalvelussa että mun äitiysavustus on myönnetty eilen, joten kahden viikon sisään saan sitten äippäpakkauksen :) Kiva kun asia etenee. Olen oikein tulisilla hiilillä että pääsisin hipelöimään äitiyspakkauksen sisältöä :LOL:
Sunnuntaina lähdetään miehen kanssa mökille viikoksi rentoutumaan, ihanaa :) Tämä loman eka viikko onkin ollut yhtä kiirettä. Meillä on käynyt sukulaisia vierailemassa oikein urakalla ja itekin ollaan sukulaisissa juostu. Tämän lisäksi on tehty vauvahuoneen remonttia joka toivonmukaan olisi huomenna valmis.
Parina iltana on ollut tosi tukala olo, jalkoja ja nivusia on särkenyt ja selkääkin jomottanut. Tämä se on vasta sitä alkusoittoa sitten tulevaan...No, ei ole enää kuin vähän reilu 14vk niin tämä odotus on ohi :)

Hauskaa viikonloppua lokamassut!

Flora + L-poika rv27+2
 

Yhteistyössä