*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

Täälläkin rakenneultrassa käyty ja kaikki olikin kuin pitikin. Vauva vastasi kaikissa mitoissa viikkojakin ja hoitajan mukaan siellä olis poika, vaikka itse tyttöä veikkasin. Meillä on aika iloinen ja ylpeä isoveli nyt kun hän sai kuulla että meille tulee poikavauva, voi kuulemma leikkiä kaikkea kivaa sitten veljen kanssa, eipä taida isoveli ymmärtää että ei tätä vauvaa taida saada vielä pitkään aikaan leikkikaveriksi :)

Ultrasta vielä sen verran... saatiin tästäkin tulokkaasta (kuten esikoisesta aikaan) sen verran hyvä profiili kuva jossa näkyi selvästi että molemmille pojille tulee ihan samanlaiset nenät kuin mulla. Minulla taas on nenä peritty isältä... tuntee omansa sitten nenän perusteella :LOL:

nyt sitten siivoamaan...
 
Heissan!

Hemari:
Toinenkin ikävä asia on se, että suht lyhyenkin kävelymatkan jälkeen rupeaa alavatsassa pistämään aika ikävästi. Ei ihan aina, mutta melko usein. Usein käy niin, että pääsen kauppaan ihan hyvin, mutta kaupasta kotiin onkin sitten jo vaikeampi matka. Onko muilla tällaista?
-> ON :/ Kohdun kasvamisesta johtunee ja ties mistä nivelten löystymisestä ja venymisestä. Viime viikolla tein vähän pitemmän kävelylenkin ja tuntui etten pääse sieltä ikinä kotiin kun meno oli vihlaisujen takia niin hidasta.

Nyt taas töissä selkäsärky-sairasloman jälkeen. Koittaa välillä liikkua ettei jämähdä istumaan ihan tuntikausiksi. On ehkä vähän helpottanut olo kuitenkin.

Liikkeet: Pikkuinen kopsuttelee ja napsuttelee vatsassa :) En tosin vielä tiedä, mikä raaja on missäkin tai mitä hän siellä puuhailee. Eikä suostu kopsauttamaan silloin kun käden laittaa vatsan päälle tunnustellakseen, eikä oikein muutenkaan silloin kun istun ja odotan tuntevani liikkeitä. Aamupäivisin liikkuu enemmän, ja aamuyölläkin kun vessassa käyn. Aamuvirkku, toisin kuin äitinsä :whistle:

Talvicci: Minut voi kyllä poistaa kerhon listalta, en ole ehtinyt siellä puolella kirjoitella.

Sitten vain odottelemisiin ja toivotaan sopivan lämmintä kesää :flower:

Apollo + Töppönen rv 18+3

p.s. Ensi viikolla vihdoin se rakenneultra!!
 
Meillä on tänään 4d, jänskää :)
Meidän poika on ollut kovin aktiivisella päällä taas. Koko vatsa muljahtaa välillä kun siellä niin kovasti hyörii. Jännä nähdä miten paljon on kasvanut sitten rakenneultran.
Olen nyt loppuviikon sairaslomalla ja kerään voimia viimeisiä työviikkoja varten. Ehkä se tästä alkaa lutviutumaan....
 
VOI IHANAAAAAA :heart: :heart: :heart: :heart: ! Mie pakahdun onnesta!!! Rakenneultra onnellisesti takana ja tyttöveikkaus kätilöltä! Pikkuisella pituutta kokonaisuudessaan 20cm ja painoa 350g! Kaikki kuten pitääkin ja koko vastasi viikoja täysin :heart: :) !

Tyttöveikkauksesta mies kysyi, että veikkaus siis vain, niin kätilö tähän, että yleensä tytöistä annetaan vain veikkaus, sillä pojan sukukalleudet saattavat olla piilossa...mutta itsellä on kyllä ollut niin tyttöolo viimeaikoina ja kun kätilö sitten sanoi, että kovin -"sileältä" näyttää, että päätelkää siitä niin kyllä se olo vain vahvistui. Pientä prinsessaa siis odotetaan. Mutta jos prinssi tuleekin, niin yhtä innoissan olen siitäkin! Aivan sama kumpaa sukupuolta: kunhan tulisi terveenä tähän maailmaan!

Voi tätä onnea :heart:

Hugis ja papu 20+4
 
:heart: :heart: SE ON TYTTÖ :heart: :heart:
eilen rakenneultrassa vahvistui tyttöolo todeksi.Miehen kanssa ollaan niin iloisia prinsessasta että ei tosikaan.Isovelikin silittelee äiskän masua ja sanoo "teela-tyttö"

paremmalla ajalla lisää,vieraita tulloo,pitää mennä

unihiekka ja teela 21+4
 
Onnea ihanista r-ultra kuulumisista :heart: :heart:

Neuvolasta:
Tosiaan nuo hempat, pissa, paino, verenpaine otetaan jokaisella neuvolaterveydenhoitajan käynnillä meidän puolella rv20 lähtien, jolloin siis erityisesti seuraillaan hemppaa. Itsellä juuri alkoi rauta kuuri..yök.

Nopeassa liikkeessä täällä kanssa viäntää ja kiäntää :headwall:
Kasvukipuja ne neuvolan mukaan on, kun kyseli mitä kaikkea ihanuutta sitä on tullut ja omalla kohdalla tätä ihanuuttaa värittää vielä häpyliitoksen liitoskipu :headwall:

Harjoitus supistuksia tulee nykyään joka ikinen ilta vähintään 1 kerran mutta yleensä lähemmäs 5 kertaa.
Ahdistavaa on, kun ei pysty hengittämään kunnolla. Ei siis satu, mutta arg!!!
No, hyvää treeniä tulevaa koettelemusta varten...taas on yksi päällä...tämä on nyt 3:s tänä iltana...saa nähdä meneekö enkka rikki, siis tuo 5kpl- Pakko mennä lepäämään kohta.

Deri kuulee!!!!
Reagoi äkillisiin koviin ääniin...ei muutakun musiikkia soimaan :D

Pojalla korvatulehdus, joskin lievä lääkräin mukaan, mutta kuumeen se silti nosti ja nukkunut koko päivän.
Antibiootit kehissä ja supot ahkerassa käytössä...onneksi huomattiin kummat korvan aristelut ajoissa, muuten tästä yöstä olisi varmasti tullut KAMALA :/

Mutta lääkkeet tehoaa nopsaan, onneksi.

Nyt öitiä :wave:

paapelo+poju+Deri 22+3
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista ja tyttö-ja poikalupauksista :heart: :heart: :heart:

Täällä on neitosen liikkeet vahvistuneet nyt muutaman viikon aikana ja on jo aikamoisia muljahteluita. Hän taitaa olla edelleen perätilassa, kun lähes kaikki liikkeet tuntuu edelleen vaan tuolla ihan alhaalla. Kädelläkin olen jo muutaman liikkeet tuntenut :heart:

Mä aloin tänään kutomaan pientä vaaleanpunaista nallepukua :)
Oon himokutoaja! Ihanaa nyt kun tietää kumpi tulee niin voi tehdä valmiiksi kasan sukkia yms..

Tuntuu että masu on pullahtanut näkyviin oikein kunnolla, töissäkin oon lasten vanhemmilta saanut onnitteluja.
Olo on muuten ihan ok, ei vielä onneksi pahoja liitoskipuja yms. Odotan vaan että helteet alkaa niin tän mamman jalat turpoo taas ihan uusiin ulottuvuuksiin.

Eipä tässä muuta tällä kertaa, nyt pitää jatkaa kutomista :D

Inka & rinsessa 23+1 :heart: :heart:
 
Heippa!

En olekkaan aikoihin kerennyt kirjoittelemaan, mutta lukenut olen teidän juttuja!
Onnittelut kaikille mukavista ultra kuulumisista:)

Ite kävin maanantaina rakenneultrassa, kaikki oli hyvin mutta tulokas olis hieman villinä masusa niin ei saanut profiilikuvaa otettua. Ei saatu tietää kumpi sieltä tulee, tämä Tyttö/poika halusi pitää visusti jalat yhdessä :D noh saapahan loppuun asti jännäillä kumpi sieltä tulee.

Mites teillä muilla.. tuleeko teillä niitä ns. harjoitus suppareita? Esikkoa odotan ja en ole ihan varma onko ne supistuksia mitä aina tulee, koska maha menee alhaalta ihan kovaksi ja tuntuu siltä kuin vatsalihaksia kramppaisi, ei se satu mutta tuntuu hieman ilkeältä!
 
Henspu kyllä nuo minun mielestäni on suppareita.

Täällä ei mitään ihmeellistä. Nimeä ollaan miehen kanssa kovasti mietitty mutta ei meinaa oikein löytyä sopivaa, tytölle nimi olis jo ollut mutta kun se tulokas taitaa olla poika ;) Sairaalan papereihin pitäis joku nimi ehdotus siis pistää muutenhan sillä nimellä ei ole kiirettä. Joko te muut olette nimeä miettineet.

Ristiäisiä minä olen jo kovasti suunnitellut...kutsuja, kattausta ja tarjoiluita... olen yli innokas näissä juhla-asioissa. Tykkään järjestää juhlia ja kun työssänikin teen sitä päivittäin niin omissa juhlissa tulee hyödynnettyä kaikkia idoita joita tulee vastaan...
 
Hei!
Onnea ihanista ultrauutisista!! :flower:
harjoitussuppareita on runsaasti päivittäin, tänä aamunakin sängyssä loikoillessa tuntui että kohtu pullistuu ulos mahasta,niin koholla ja kireänä oli :whistle: Tuntuvat ilkeälle,eivät kipeitä mutta ne kyllä huomaa.

Olen leiponut tässä aamusella,kaveri tulee vaavinsa kanssa kyläilemään :)
Huomenna tutkimuksiin, jännitys on jo hirmuinen.. En mitään muuta toivo niin lujaa kuin että kasvain olisi hoidettavissa ja vauva edelleen kunnossa muuten! Eilen kyllä liikkui tosi runsaasti illalla,ilmeisesti vakuutteli äitiä ja iskää että kyllä täällä pärjätään :heart:

nöpötin ja pikkuinen 21+0
 
Minulla oli kanssa tytön nimet mietittynä eli joko Alma tai Iiris.

No nyt kun tuleekin poika, niin nimiasia kokonaan avoin. Poikien nimissä ei oikeastaan ole koskaan ollut mitään suosikkeja, vaan lähinnä nimiä, joista en niin hirveästi pidä. No, onneksi tässä on kuukausia aikaa miettiä asiaa, joten eiköhän sitä jotain keksi. Miehelläni ei myöskään ole mitään ideaa asiasta :D
 
Ihanaa, kun on vähän viilentynyt. Mä todella jo kärsin noista helteistä, ja odottelin tätä keskiviikkoa, kun sanoivat että viilenee. Toisaalta lasten kannalta toivon, että säät olisivat suosiolliset...että vedet lämpeisivät nopsaan, jotta pääsisivät uimaan.

Mulla on taas ultra ens vkolla. Tutkivat vielä tarkempaan tuota sydäntä, kun viimeksi ei vielä niin tarkkaa kuvaa saatu. Ja samalla itse yritän taas kuikuilla, että joko saatais vahvistus sukupuolesta. On se ihmisen mieli niin kärsimätön, ettei jaksais oottaa...

Nimiasia on kyllä tosi vaikea...Meillä oli aikoinaan esikoidelle nimi "päätetty", mutta kun sitten syntyi ei meidän mielestä näyttänyt yhtään sen nimiseltä. Vaihdettiin sitten pitkän pohdinnan jälkeen...muutamaa tuntia ennen ristiäisiä...mutta tulipahan tyttö kastettua :LOL:

Toinen mikä aiheuttaa päänvaivaa on kummit. Meidän lapsilla niin "vaihtelevat" kummit. Toiset pitää lapsiin yhteyttä, toiset eivät. Kurjaa...itseä harmittaa tosi paljon. Ja aatelkaas, ettei meillä ole yhtään kummilasta! Ei olla kellekkään kelvattu :LOL:

Vatsakivut meni antibiootilla ohi. Ja hyvä niin. Ehdin jo hiukan pelästyä, kun kramppasi niin pahasti. Pientä supistelua täälläkin rintamalla.

Joku kyseli (anteeksi olen hirveän huono muistamaan nimiä/nimimerkkejä)...että ehtiiköhän sairaalaan, kun edellinen syntyi niin nopeaan. Tuntuu, että kätilöt aina pelottelevat lähtemään aiemmin sairaalaan, jos edellinen on ollut nopea synnytys. Ei välttämättä mene niin...minä puskin viimeisintä ulos 3 pvää ;)...eli 8. synnytys pisin ja 2 synnytys syöksynä vajaat 2h ensimmimmäisestä supistuksesta.

Tsemppiä myös kaikille raskausajan diabeteksen kanssa taisteleville...

Mamma Muu+masu 21+
 
Terkkuja 4d-ultrasta! Siellä se erittäin paljon isänsä näköinen kaveri köllötteli :) Kovasti huitoi käsillään naaman edessä niin että oli haasteita saada kunnon kasvokuvaa, mutta lopulta saatiin pari kivaa kuvaa nassustakin :heart: Ihana kokemus kaikenkaikkiaan, vaikkakin aika tyyris..

Flora + L-poika rv22+0!
 
Mukavaa toukokuuta kaikille!

Onnea mukavista ultrakuulumisista kaikille :heart: Täällä tänään viielämpää ja vesisateista, se siitä kesästä taas... No jospa se vielä lämpenis :)

Jotkut muutkin olivat kärsineet alavatsa kivuista lenkin aikaan. Mulla kans sama vaiva. Joko iskee alavatsalle kova kipu, joka usein jopa pysäyttää tai sitten rasitusrintakipu. Siitäkään eivät kyllä olleet neuvolassa huolissaan, kun se loppuu kun pysähtyy. Viime yönä iski myös kamalat krampit, tähän asti kramppailleet vain pohkeet, mutta nyt myös takareisi. Nyt onkin sitten jalat hellinä, kun sen verran koville nuo lihakset joutuu noista krampeista. Olen syönyt sitä raskaus monivitamiinia, minkä magneesium on pitänyt krampit hyvin kurissa, mutta nyt ilmeisesti olin unohtanut pillerit ottaa...

Pakko hehkuttaa, et mullakin on jo itse siemenistä kasvatetuissa mustasilmäsusannissa, ruusupavuissa ja samettikukissa isot nuput. Esikasvatetut mukulakukat, joiden nimeä en nyt muista, kukkivat jo :D

Riinuska ja mimmi 23+1
 
Noista jalkakrampeista...Huomasin tuossa viikko sitten että mulla on aamuisin jalat ihan jumissa ja kipeät, niinkuin pidemmän lenkin jäljiltä. Olen koko ajan syönyt raskausmonivitamiinia, mutta nähtävästi se ei nyt riitä. Toissayönä sain kipeän suonenvedon pohkeeseen...Olen mielestäni juonut tarpeeksi, joten pitänee ottaa magnesiumlisää.
 
Nimiä vauvalle olemme mekin miettineet,tytölle olisi ihana etunimi valmiina,pojallekin ehkä.

Mua tympii kun on luvattu niin kylmää vkonlopulle. No meidän oisi tarkoitus vähän tehdä pientä remontinpoikasta täällä kotona,joten eipä haittaa sen puolen. Nautin lämmöstä,sillä yleensä palelen tosi herkästi. Nyt on jo selkeästi viileämpää ulkona kuin esim eilen.

Mutta nyt vieraita odottelemaan..

nöpötin ja pikkuinen
 
Heips,

ilmoittelen minäkin itsestäni pitkästä aikaa, lueskelen palstaa kyllä aika usein, mutta kirjoittelu jää vähemmälle. Mun tietoja voisi päivittää; ikä 35, la 11.10. ja synnäri Kos/Haikaranpesä. Maanantain rakenneultran perusteella meille olisi tuossa poika. Kerhopuolelta minut voi myös poistaa.

Omaan napaan ei kauheasti kummempia kuulu, vatsaa on jo siihen malliin että piti käydä ostamassa tilavampia äitiysvaatteita, edellisestä raskaudesta jäljellä olevat vaatteet ei enää kohta mahdu päälle. Kauhulla odotan millaisiin mittoihin tässä vielä ehtii paisumaan... Liikkeitä tuntuu jo aika reippaasti päivittäin, pääsääntöisesti tuonne alhaalle.

Mites muuten muut tosikon odottajat meinaatte esikkojenne päivähoidon kanssa tehdä - siis jääkö esikko päiväkotiin osa-aikaisena vai otatteko kotihoitoon? Olen itse kallistumassa sille kannalle, että osa-aikaisesti jää 3,5-v esikko tarhaan syksystä alkaen. Mutta täytyy nyt vielä miettiä asiaa.

Nimiasiasta vielä, tytölle olisi ollut useampikin nimi valmiina (tuleva isosisko puhutteli masuvauvaa jo Ronjaksi), mutta pojan nimeä täytyy alkaa nyt miettimään - ehdotuksia R-kirjaimella alkavasta nimestä saa siis heittää.

Soro ja Eemeli 21+3

 
Hellou! Kovasti on tekstiä tullut ja kuukausikin vaihtunut, kyllä aika rientää...
Kiireitä on ollut, viikonloppu oli ja meni, oli ylppärijuhlat ja töitä on tullut paiskittua..
Nyt tänään vapaa ja siitä täällä nautimme masuvaavin kanssa kahdestaan =)
Kaikki on ollut hyvin, vaavi potkii kovasti :heart: kaippa me rupeamme nyt vähän siivoilemaan ja tekemään ruokaa...
Te olitte täällä jo nimiäkin miettineet, no niin, kyllä ne meilläkin jo valmiina ovat =)
Mutta palaillaan taas, hei hei...
Pikkumyyh ja masuvaavi 22+5 :heart:
 
Nimeä pitäisi varmaan täälläkin alkaa pikkuhiljaa miettimään, kun esikollekin se oli niin vaikeaa. Toinen nimi on jo valmiina, kuten oli esikollekin (tulee mummeilta), mutta eka nimi on ihan auki. Mun mielestä meidän tyttö ei näyttäny vauvana yhtään siltä minkä nimiseksi nimettiin, mutta kyllä se nyt jo näyttää ;) Vielä nimikuorta sulkiessani postiinlaittoa varten mietin että onko se nyt varmasti "hyvä" :D

Musta on ihana sää ;) En kaipaa helteitä, tosin en nyt niin sadettakaan. Tällä hetkellä siis hyvä keli, kun ei sada ja on +15. Sopii mulle. Jos nyt joku mun kavereista lukis tän ne ei uskois korviaan sillä vielä muutama vuosi sitten palelin alle +25 säällä jatkuvasti ja en Suomen kesää kesäksi edes luokitellut.. mutta tämä esikoisesta kertynyt ylipaino on tehnyt tehtävänsä ja aina on hiki. Toivottavasti vuoden päästä olen taas "palelulinjalla" :D

Tänään pitäis lähteä firman kesäjuhliin. Kiva nähdä työkavereita pitkästä aikaa!
 
Ihania rakenneultrakuulumisia teillä, onnea kaikille :heart: Minä odottelen vielä puolitoista viikkoa r-ultraa, toivottavasti saadaan sukupuolesta jotain selkoa! Kun odotin poikaamme, kävin lapsivesipunktiossa eli olisin saanut satavarman tiedon sukupuolesta mutta silloin en halunnut tietää sitä etukäteen. Nyt odotan ihan malttamattomana ultraa osaksi sen takia, että jospa näkisi, kumpi siellä masussa on :heart:
Liikkeistä. Minulla oli viikon tauko liikkeiden tuntemisessa ja viimeisenä päivänä olin vähällä lähteä TYKSiin kunnes tunsin liikkeitä! Minulla on etuseinämässä istukka, jonka takia liikkeet eivät aina niin tunnu. Terveydenhoitaja sanoi, että kun tuossa vatsalla on puolentoista sentin paksuinen iso kakku kohdun seinämässä, johon potkut paljolti osuvat, eivät ne millään tunnu siitä kohtaa. Onnekseni vauva vaihtaa asentoa välillä, jolloin tunnen liikkeet selvästi, kaksi kertaa olen tuntenut potkun kädelle mahan päällekin =) ihanaa! Mies ei ole vielä tuntenut, vaikka usein iltaisin pitää kättä mahani päällä, suukottelee mahaani ja juttelee vauvalle :heart:
Kävin eilen fysioterapiassa, hain ja sain jumppaohjeita. Ostin joku aika sitten jumppapallon ja sain nyt hyviä ohjeita sillä tehtäväksi, lisäksi kuminauhalla pari lliikettä.

Ostin käytettynä "Hug a baby"-merkkisen kantoliinan. Saa nähdä, opinko ja tuleeko opeteltua käyttämään sitä. Onko muilla kokemuksia kantoliinoista?

Ostimme pojalle tuossa keväällä Soda Stream-limsakoneen. Harmikseni ne limsaesanssit sisältävät raskaudena aikana kiellettyjä makeutusaineita. Mutta löysin ihan hyvän makuisen alkoholittoman oluen, joten saan jotain nautiskella :D
 
Hope mun taas pitäis myydä mun huggis melkein käyttämättömänä :ashamed: Ostin esikoiselle, mutta käytin ehkä 2 kertaa. Se on niin työläs kietoa ja tulee aina kamala hiki. No ehkä se menis pakkasilla, mutta mä luovun siitä kyllä, laiska kun olen. Esikoinen kun syntyi keväällä niin en voinut kuvitellakaan käyttäväni sitä lämpimillä säillä. Ostin sitten myös Manducan (se on muuten loistava ja paljon kehuttu kantoreppu, suosittelen) lähinnä reissuja varten, mutta ei me sitten juurikaan reissailtu, joten sekin jäi aika vähälle käytölle. Ehkä nyt kakkosen kanssa...juuh ;)
 
Päivää!

Harjoitus supistuksia tosiaan tulee täällä joka ilta 1-5kpl vähintään...eivät ole mukavia, mutta hyödyllisiä kuitenkin =)

Liikkeet on niin kovia, että välillä sattuu oikein.

Täällä aloittaa kukinnan näinä päivinä Mustasilmäsusanna, Köynnöskrassi availee ekaa nuppuaan, joita on laskujeni mukaan 40kpl ja Päivänsinet tekee nuppua...ihanaa, nyt on sitten vihdoin kevään työ ohi ja saa alkaa nauttimaan tuloksista :D

Poika on tosi paljon parempi, ei kvin enään herkistelee korvaansa ja kuumetta ei ole. Hyvä että tepsii nopeaan nuo lääkkeet.

Täällä kuunnellaan pojan tämän hetken suosikki biisiä Flo Ridan Right Roundia :D
Poika on ollut vauvasta saakka varsinainen bilehile, kaikki klubbaus musa on in :LOL:
Ja näkisitte ne muuvit :LOL:
Ei sen puoleen, kyllä sitä on kiva itsekkin kuunnella näitä. Basso kohtuulliselle tasolle vaan ja hiphei. Ja nyt muuten kun laitoin päälle tuon musan, niin Deri heräsi heti ja kovin potkii :D

Raudat yrittää vähän saada vattan väännettä aikaan, aina alussa sama ja sitten maha tottuu taas. Tosin vaihdan kyllä merkkiä jos ei perjantaina ole vielä normalisoitunut.

Nyt RUOKAAA!!!! :p :wave:

paapelo+poju+Deri 22+4
 
Heippa kaikille!

Käynpä minäkin vaihteeksi ilmottautumassa... Maanantaina kävin sitten ultrassa. Kaikki loistavasti ja poika tulossa! Pippeli näkyi kyllä niin selvästi, ettei jättänyt mitään arvailujen varaan :LOL: . Että kolmas poika sitten meille. Tyttö oli kyllä vähän pettynyt uutisesta, mutta onpahan aikaa sopeutua tilanteeseen, kun nyt jo varmaksi tietää.

Taitaa olla yhtä vilkas tämä tulokas kuin sisaruksensakin, ainakin potkuista päätellen...

Mukavaa alkukesää kaikille!

Sopraano ja masuvauva 20+5
 

Yhteistyössä