*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

:'( pure love Itku pääsi...miten järjetön tämä maailma joskus onkaan! Toivon sydämestäni, että tutkimusten avulla saatte selvyyden ja oman pienen vielä joillakin keinoin syliinne!

~ Oispa mulla voimaa kuin tahtoa oisi, en tuskaa näin suurta kantaa sun soisi. Jos ois siipeni vahvat ja syliini saisin, osan sun murheestas sitä kuljettaisin, auttaisin taakkaa tätä kantamaan joka tuli sun sydämees asumaan. ~

Syvä osanotto suureen suruunne :hug:
 
pure love Todella ikävä ja surullinen tarina teidän pikkuisella. Minäkin täälä itkua tihrustan :( On varmasti hyvin hyvin rankkaa aloittaa taas kaikki alusta ja pelätä taas kerran, mutta toivon teille koko sydämestäni onnistumista seuraavalla kerralla ja että myös joku selvyys ja "hoito" löytyy siihen miksi näin teille käy. Paljon voimia tulevaisuuteen!

Tääläkin mahassa myllertää melkoisesti! On se kumma miten ensin rv20 paikkeille en muka tuntenut mitään ja nyt maha on ihan turtana potkuista ja liikkeistä sun muusta.

Mäkin edelleen olen huolissani töistäni. Ei ole vieläkään yt-neuvotteluiden tuloksia saatu vaikka ovat kestäneet jo yli kuukauden, mutta edelleen pelkään pahinta. Kiva juhannus tulee jos juuri ennen saadaan irtisanomilappu kouraan :(
Jotenkin sitä vaan on tottunut elämään hieman leveämmän leivän ääressä, vaikkakaan minun tai mieheni tulot eivät olekaan mitään huippuluokkaa, mutta ihan kohtalaiset. Paapeloko se kertoi että ruokaan menee 200e/kk. Hävettää oikein tunnustaa, mutta meillä tavalliseen ruokakauppalaskuun kuluu vähintää tuo summa jo viikossa. Olen aina luullut olevani tarkka rahankäyttäjä, mutta viime aikoina en enää ole jaksanut tutkia jokaista hintalappua ja kuitenkin aina sitä melkein valitsee sen saman merkin tai saman elintarvikkeen hinnasta viis, mitä on tottunut. Lisäksi käymme ihan liikaakin ulkona syömässä. :ashamed: Varsinkin nyt tämä koko kevät kun en ole jaksanut ja pystynyt tekemään ruokaa pahemmin niin olemme sitten hakeneet valmista mistä milloinkin. Emme siis oikeissa ravintoloissa syö, mutta pizzaa ja kebabia tulee haettua usein.
Kuinka usein te muut ostatte valmista ruokaa tai syötte muualla kuin kotona?

Nyt ei oikein välähdä enempää (huom. kellonaika :D ) joten taidan jatkaa huomenna uudestaan. Hyvää yötä kaikille...tai huomenta!
 
pure love:
Syvät osanottoni. Surkaa pientänne rauhassa. Toivon teille sydämeni pohjasta pieniä lahjasoluja tai lahjalapsen.
Toivotaan myös, että kokeista selviää, mikä poikkeama kaiken surun teille on aiheuttanut :hug:

Muisku:
Tulihan sitä leveästi elettyä kun vielä töissä oli, mutta kun työt sitten päättyi aloimme katsomaan, mitä oikeasti tarvitsee ja mitä ei. Eli tilattiin usein ruokaa, nyt ehkä kerran kuussa jos laiskottaa tai mies on ollut ulkona.
Tuo 200e on siis pelkkään ruokaan ja jos vaapun kauppaan, on minulla yleensä 1viikon ruokalista mukana..eli ainekset, jotta saa koko viikon kaikki ruoat tehtyä ja moni niistäkin ruoista kestää 2pv.
Litran jugurtti ja jos vaikka teen kiisselin ja vaikkapa mannapuuroa...siinä onkin useammalle päivälle aamu/iltapalaa ja toki tehdään joskus leipää itsekkin ja sitä on usein pakkasessa varulta...tämmöistä penninvenytystähän tämä, mutta oikeastaan on tosi hauskaa tehdä näitä ruoka listoja...olen huomannut, että sen kanssa syömme paljon tereellisemmin ja säännöllisemmin kuin jos menisin vain kauppaan ja ostaisin jotain :D

Kohta lähden siskon mukaan haastatteluun erääseen kouluun. Sisko on toivoton suunnistaja, joten minä lähden oppaaksi... :LOL:
Jotain hyötyä siitä että muistaa kuvia helposti...kartat tallentuu ainakin väliaikaiseen muistiin :D

Ja Deri taas herätti minut...juuri ennenkuin kello soi...tyypillistä :D

paapelo+poju+Deri 23+4
 
Suuret osanottoni Pure love On se vaan niin väärin :( :hug: :hug:

Täällä ollaan kipeinä, kauhea flunssa ja tuntuu että välillä olis kuumetta ja laskis taas.
Jäin nyt kotiin loppuviikoksi, pakko saada levätä.

Nyt ei muuta kuin viltti päälle ja unta palloon.

Inka ja rinsessa 24+2 :heart: :heart:
 
Pure lovelle kovasti voimia ja jaksamista tulevaisuuteen ja valoisaa kesää kaikesta huolimatta :hug: :hug:

Neuvolassa käyty,töihin paluu edessä =) Lääkäri painotti,että soitella jos ei pysty olla töissä. Hurjan jännää jotenkin mennä takas ,osaakohan sitä vielä jotain..!
Kaikki hyvin, verenpaine 117/75,painonmuutos 260g/vko,vauvan syke 146 ja kovasti taas potkiskeli kun odotusaulassa vuoroani odottelin. :heart:
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni kuten pitääkin,eli supistuksen eivät ole availleet paikkoja.

Jospa pystyisi olla kuukauden töissä,sitten alkaisi 4 vkon kesäloma!!

nöpötin ja pikkuinen 22+2
 
Pure lovelle kovasti jaksuja. Ite menossa melkein samoilla viikoilla ja voi vaan kuvitella kuinka kauheelta tuntuu..

Omasta navasta sen verran, että eilen oli rakenneultra ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Koko vastasi viikkoja ja kovasti herra siellä potkiskeli. Poika siis on tulossa, oli sen verran selvä tapaus, että ei ilmeisesti voi erehtyä. Mies jo kertoi esikolle että pikkuveljiä ei sitten saa kiusata (itsekin kun on sellainen). Hassua kyllä että sen nyt tietää kun esikosta ei nähty kun oli aina niin kippuralla. Nyt siis vois antaa tyttöjen vaatteet pois!

Kovasti tekis mieli hankkia kaikkea uutta, kuten turvakaukalo, rattaat jne. Ainakin jotain poikienväristä kyllä pitää hakea kun menee kaupoille seuraavan kerran. Paljon saan varmaan kavereilta vaatteita kun aika poikavoittoista on ympärillä. Eipä kyllä haittaa yhtään, mutta jotain on kiva itekin hankkia.

Nyt kahveelle, mukavaa päivää kaikille!

LinneB ja heppu (saattaa muuttua työnimi Nelsoniksi) 20+6
 
Pure love :hug: Osanotto myös täältä en varmaan ees osaa ajatella kuinka pahalle teistä tuntuu.

Minulla on täällä aivan mieletön flunssa, lääkkeistä taitaa olla ainoastaan panadol mitä saa raskaus aikana käyttää mutta ei taida paljoa se nyt avittaa. Mulla jo toinen flussa parin viikon sisällä. Töitäkään en oikein voisi olla poissa kun olen siellä yksin mutta mulla taitaa hävitä kohta äänikin niin voi olla pikkasen vaikeata olla asiakaspalvelussa... Onko kellään tietoa, onko olemassa muuta lääkettä kuin tuo panado,l varsinkin sellaista joka helpottais vilustumis oireita.

Ensi viikolla olis meillä esikoisen synttärit ja niihinkin pitäis leipoa, Dinosauruskakku oli pojan toivomus ja sen olen hänelle luvanut tehdä mutta toivottavasti tämä flunssa helpottaisi siihen mennässä.

Nyt hieman nukun ja sitten haen pojan kotiin hoidosta
 
Pure love: Olen todella pahoillani teidän puolesta, tuli kyynel silmään. Toivottavasti tulevaisuus on valoisa ja saatte oman nyytin, tavalla tai toisella. :hug:

Ohhoh, kylläpä paapelon perheen ruokakulut ovat pienet! Koen itsekin olevani melko tarkka ruokaostoksissa, mutta kyllä meidän perheessä silti menee vähintään 100 euroa ruokaan viikossa. Pyrin syömään monipuolisesti ja viime aikoina on lautasella ollut usein lohta, joka on toisinaan todella kallista mielestäni.

Osaisiko joku suositella hyvää vauvakirjaa lukemiseksi esikkoa odottavalle?

Täällä on ihanan energinen olo, olen jaksanut urheilla lähes joka päivä, tosin tahti on tietysti hidastunut. Mutta ihan hyvä, että liikkuminen maittaa, sillä niin maittaa ruokakin. Painoa on tullut varmaan 6kp ensimmäisestä neuvolasta. Paljonko teillä muilla on kertynyt kiloja tähän mennessä?
 
Tällä kertaa tulee pelkkää omanapaista juttua, käyn lukemassa teiän jutustelut paremmalla ajalla
Eli täällä ollaan sairaslomalla ennenaikaisten supistusten takia ens viikon keskiviikkoon asti, jolloin on rakenneultra. Saa nähä jatkuuko sairasloma vielä senkin jälkeen. Ei nää supistukset kyllä mitään herkkua oo, ja muutenkin olo on koko ajan tympeä. En tiiä onko mulla niin huono kunto vai kuuluuko se tähän raskauteen, mutta oon koko ajan kauhean hengästynyt ja siihen vielä supistukset päälle niin hienosti menee. Totesin eilen miehelle, että empä taia enää imuroidakaan ku koko ilta oli supistelua ja ahdistuneisuutta täynnä.

Mutta tuun paremmalla ajalla sitte lukemaan ja kommentoimaan teiän juttuja.

Chantal + rusina 20+3 (ollaan jo yli puolivälin!!!)
 
Ruoka kuluista:
Tosiaan pienet on, mutta monipuolista silti. Taito opittu äidiltä, joka on guru loihtimaan isoja määriä ruokaa 6henkilölle alle 10e päivässä :D
Toki tietysti niinä kuukausina, kun tarvitsee peruskuiva ainekset ostaa, menee enemmän, mutta muuten pysyy tuossa 200e summassa.

Pitää palata paremmalla ajalla uudestaan...poika roikkuu nyt nilkassa :D
 
Peppi30 Painon noususta juttelit. Mulle tullut painoa plussauksen jälkeen jo 8kg. Painoindeksi oli valmiiksi jo 35, mut minkäs teet. Tosin ennen raskautta laihdutin kahdessa kuukaudessa tuon samaisen 8kg uimalla ja karppaamalla, mut raskauden myötä en enää jaksanut lähteä aamu-uinnille ja karppauskin jäi himojen myötä. Osa syyllinen painon nousuun on tupakoinnin lopettaminen, nyt olen ollut jo n.13viikkoa savuton :D Hyvä minä!!!!

pinkkimieli ja pallopää 19+5 (enää kaksi päivää poksuihin :D )
 
Me ollaan kotiuduttu Tukholman reissusta. Tai itse asiassa ajettiin suoraan mummilaan Itä-Suomeen ja ollaan viikko täällä tytön kanssa. Reissu meni ihan ok paitsi että kun tuo 1vee on tottunu nukkumaan yksin niin oli vähän hankalaa saada sitä nukkumaan illalla, kun halusi vaan roikkua matkasängyn reunalla ja kurkistella äitiä ja mummia. Aikani kaadeltuani tyttöä takaisin petiin pidinkin sitten lopuksi kädellä kiinni ettei pääse nousemaan ylös ja kyllä se sitten vihdoinkin luovutti jonkin ajan päästä. Huh. Kaikki sympatiat vanhemmille, jotka joutuu nukuttamaan lapsiaan. Mulle riitti toi yksi yö :D Ja tietääpähän vastedes jos menee jonnekin reissuun, että varaa sellaisen majoituksen että tytöllä on oma makuutila :)

4D:ssä oltiin eilen ja siellä meidän neiti kaiveli nenäänsä. Tullut siis äitiinsä :LOL:
Koonsa puolesta rv 24+1 kuten r-ultrassa, mutta menen edelleen tietty "vanhojen" viikkojen mukaan.

Tänne oli taas kamalasti tullu juttua parissa päivässä. Kela-papereista kyseltiin ja nehän voi laittaa jonkun tietyn viikon jälkeen, kun saa sen raskaustodistuksen neuvolasta, että raskaus on kestänyt niin ja niin monta viikkoa. Viimeistään kuitenkin 2kk ennen LA:ta.
Meilläkin on työpaikalla käytäntö, että he laittaa paprut suoraan Kelaan mutta kun olen hoitovapaalla niin täytin ne itse netissä ja pistän perässä postiin sen raskaustodistuksen. Työpaikalle riittää kuulemma kopio Kelan päätöksestä kunhan se joskus tulee.

Ruokakuluja en uskalla edes alkaa laskemaan. Viikonloppuisin syödään yleensä ravintolassa ja viikolla haetaan pizzaa, mäkkiä tms. ja päivällä käyn usein lounaalla kavereitten kanssa. Kyllä mä siis joskus teen ruokaakin, mutta ihan liian harvoin :ashamed: Ennen esikoista en tehnyt ikinä, mutta tytön takia yritän välillä tehdä.

Paulah mä oon niin sun kanssa samoilla linjoilla tuon kastejutun ym. uskontoon liittyvän takia. Kiva että on joku "hengenheimolainen" :)

Jaahas, mummi huutelee tuolla ruokapöytään. Ihanaa olla täysihoidossa ;)

Niin ja halaukset vielä kaikille sairaslomalaisille!!

MB 23+4
 
Pure lovelle jaksamista :hug:

Terkkuja neuvolasta! Kaikki on ok minulla ja vauvalla. Verenpainekin alkaa olla liki normaalitasoa vaikka edelleen sen mittausta jännitänkin. Noh, ehkä synnytykseen mennessä sitten saan samoja tuloksia kuin kotonakin :LOL: Hemoglobiini on noussut hieman joten rautakuuri puree :) Kelan papruja täyttelin tuossa äsken ja vähän jäi muutama kohta avoimeksi. Pitää huomenna soitella palkkikseen ja varmistaa pari asiaa. Vihaan yli kaiken noita lomakkeiden täyttämisiä :ashamed: Poju on potkinut tänään kovasti ja terkkarikin mainitsi että näkyy olevan vilkas kaveri =) Nyt taidan siirtyä telkun ääreen loppuillaksi. Aamulla saan nukkua pitkään sillä mulla on huomenna vapaapäivä.

Flora + L-poika rv23+0
 
pure love: osanottoni ja voimia!

Olin tänään neuvolassa. Viikko 22 tuli täyteen ja kaikki ok. Hemoglobiini tosin oli sen verran laskenut, että kävin ostamassa vielä rautatabletteja. Tosin yksi ihan shokkiasia tuli ilmi, josta kyllä hoitaja ei erityisemmin maininnut, mutta painoa tullut raskauden aikana 6,5kg ja kun pituus 165cm, niin painoa muhkeat 70,5kg :eek: Nyt täytyy kyllä todella kiinnittää huomiota syömiseen. alkukuukaudet meni ok, mutta viimeiset 6 viikkoa olen elänyt kuin sika vatukossa.
 
alisa77 sulla mitään huolta taida olla.
Mulla oli lähtö paino jo 84kg ja pituutta mulla on vain 155cm. Nyt raskauden aikana tullut lisää jo 8kg. Syylistän kyllä tupakoimattomuutta osaltaan painon noususta / lisääntyneestä ruokahalusta.

pinkkimieli ja pallopää
 
Osanottoni Pure Love :hug:

Painosta olette näköjään puhuneet.
Mulla tuli esikoisesta huimat 23kg, toisesta 4kg, kolmannesta meni jo miinuksen puolelle.
Tällä hetkellä tätä painoa löytyy jo muutenkin järkyttävästi... painoindeksi 35, että varaa on kyllä luopuakkin näistä hieman.
Raskauskiloista olen joka kerta päässyt eroon, mutta nämä rakkauskilot onkin sitten ihan toinen juttu :( Paljon vaikeampaa luopua kaikista niistä ihanista huonoista tavoista - kuten leffojen aikana suolaisten mässäily :(
Jollain sivulla joku rintojen kasvustakin puhui , ja todellakin toivon ettei nämä tällä kertaa kasvaisi enää yhtään :'(
Jokaisen raskauden myötä kuppikoko kasvanut yhdellä koolla (viimeisimmät liivit oli 90F) ja selkä/hartiakivut lisääntynyt, jos rahaa olisi en epäilisi hetkeäkään mennä pienennysleikkaukseen.

Ruokamenoista ei ole hajuakaan - ihan sairaasti luulisin, mutta jos jollain on hyviä vinkkejä jolla tehdä edullista ruokaa tällaiselle 5 hengen perheelle niin otetaan mielellään vastaan. Tänään tein kyllä juuri ison kattilallisen hernesoppaa joka tuli halvaksi - 4 eurolla iso annos =)

chilitin ja masuvauva 19+5
 
Heippati hei!

Nyt sitten rakkaat kanssasisaret huomio! :attn:

Muistakaa juoda tarpeeksi vettä päivänaikana ja jos juotte mitään kofeiini pitoista niin yksi lasillinen vettä lisää!!!!!!!!

Ihmettelin tuossa kun harjoitus supistuksia alkoi tulemaan klo.18.00 eivätkä olleet loppuneet vieläkään klo 20.30. Mietin olenko tehnyt tänään jotain rankkaa...en. Sitten tajusin, etten edes muistanut milloin olen viimeksi juonut ihan vettä ja olen kuitenkin käynyt pissillä useaan kertaan rakko täynnä ja pissikin on ollut suht tummaa...hörppäsin sitten 4 n.2dl annosta vettä ja heti loppui :whistle:

Joten VETTÄ KUPUUN!!!
Nestevajaus aiheuttaa supistelua, vaikka eivät välttämättä olisi harjoitus supistuksia kummoisempia eivät silti ole kivoja ja varsinkin heille tärkeää, joilla ennenaikaisia supistuksia tullut.

Mieliteot:

Nyt on tullut...samat kuin pojasta...kaikkea kylmää ja makeaa ja hiilaripitoista sekä kananmunat leivän päällä :p
Tosin pyrin hillitsemään sen osalta, että katson määriä, etten villiinny syömään itseäni ähkyksi.
Jos on sipisä, otan pieneen kulhoon...silloin syön säästeliäästi vaikka tiedänkin sitä olevan kaapissa lisää.
Sama vaikkapa jäätelössä. Otan vain kuution muotoisen palan, eli varmaan jotakuinkin 2dl verran.
Ja murot..Corn Flakesit ja mansikka hillo kera jääkylmän maidon, eivät saa missään nimessä lillua kauaa, jotta ovat rapeita ja rouskuvia...se on se pääasia, en edes tarvitse sitä hilloakaan, kunhan suussa rouskuu :LOL:

Tuossa kun kauhistelin niitä harjoitus suppareita, niin piti oikein kiinnittää huomiota miten Deri liikkuu...no hienostihan siellä...yritti taas pistää vastaan supistukselle venyttämällä itsensä pitkäksi pitkällään ollessaan...AUUUTSSS!!

Painoa en edes uskalla mennä katsomaan...vaaka saattaa rytistä kun olen minäkin ollut kuin sika tunkiolla :ashamed:

Nyt katsomaan Greyn anatomiaa :wave:

paapelo+poju+Deri 23+4
 
Mulle on tullu raskauden aikana nyt 1kg painoa, siis tän päivän neuvolapunnituksen mukaan. Se tosin taitaa olla nestettä ja lähtenee ainakin suurimmaksi osaksi pois kun tuli eilen vähän herkuteltua äitin tekemillä räiskäleillä :ashamed:
 

Yhteistyössä