*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

miltski: oikein ihania uutisia! :)

Työpäivä mennyt nopsasti tänään,paljon hommaa.Vatsassa vähän vihlontaa ja farkut alkaa puristaan jo aika tuntuvasti :whistle: Suklaatakin piti taas ostaa kahvilasta :p
Nyt on niin ankara makaronin himo,että pakko tehdä sitä tänään.Ihanan keväinen fiilis,aurinko paistaa, Hyvää päivänjatkoa kaikille :flower:

terkuin nöpötin ja pikkuinen 10+1
 
Miltski, oi kun hieno uutinen! =) Voin kuvitella mikä helpotuksen ja onnen tunne.

Hermoilusta: Esikosta kyllä tuli hermoiltua ihan hirveästi. Ei voinut kuvitella että miten MINÄ pystyn aikaansaamaan jotakin niin ainutlaatuista. Rakenneultraa edeltävänä yönä en nukkunut varmaan yhtään (silloin ei vielä nt-ultraa ollutkaan)juoksin vessassa kun tuntui koko ajan että housuun tulee jotain ja sitten siellä ultran jälkeen, kun lääkäri totesi että kaikki näyttää olevan kunnossa niin minä tyttöpä se nousin tutkimuspöydältä ja samantien meinasin pyörtyä kai silkasta helpotuksesta.
Kyllä sitä vieläkin hermoilee kaikesta, vaikka kuudetta jo odotellaan, mutta nuo pyörtyilyt olen nyt jättänyt vähemmälle. :D

Kiva kuulla että en ole ainoa jolle ruoka maistuu liiankin hyvin. Tänään olin etsimässä itselleni tunikoita ja voi sitä tuskaa sovituskopissa kun katselin keskivartalon pullistunutta olemusta. Se ei siis johdu vauvasta ja mikä pahinta, huomaan ainakin yhden raskauskilon kerääntyneen leukani alle. :eek: Kauheaa, pitänee ryhdistäytyä.

Pirteää iltaa kaikille!
Meriaani 10+6
 
meriaani:
Voi että...itse tärisin esikon aikaisessa np-ultrassa niin pahasti jännityksestä, etten saanut hameen vetoketjua auki lainkaan, kun piti laskea sitä alas päin...kädet ei vaan totellut ollenkaan :D
Ja se liikutuksen tunne kun sanoivat kaiken olevan hyvin...luoja että vollotin koko ajomatkan kotiin :D
Nyt sellaista ei tullut ollenkaan...hymyilin vain ja kun kätilö sanoi sydämen pamppailevan tosi hienosti ja selkeästi, niin snaoin vain myhäilyn seasta, että todella hyvä, hieno juttu :LOL:
Kuulsoti jälkeen päin omassa korvassa jotenkin kauhean kyyniseltä...ihan kuin olisi jokapäiväinenkin juttu, että saa nähsä kehittyvän lapsen alun kohdussaan olevan :whistle:

No joo..kai sitä oli piinaillut niin kauan jo, että ei osannut oikein mutua tehdä kuin huokaista helpotuksesta =)

Teinpä sitten viikon menun tuossa kun poika meni päikkäreilleen. Vihaan miettiä joka päivä, että mitähän sitä tänään tekisi ruokaa. Joten nappasin resepti kansioni, johon olen kerännyt 3v reseptejä ja johan alkoi ideoita tulla :D
Ja tulevat vielä edulliseksikin vaikka ruokien nimistä päätellen voisivat kuulua johonkin gourme ravintolaan :LOL:

Täällä tämän siivous operaation jälkeen vähän vihloi kohtu...selkeä ilmoitus taas ,että otappa mamma taas vähän iisimmin, rajansa on kullakin :D
Kevät taas saa aikaan kovan siivous vimman, kun auringon valo saa esille kaikki talven pimeydessä piiloon jääneet töhryt ja pölyt :whistle:

No on kyllä taas siistiä, kiitos minun ja pojan...poika tykkää "pyyhkiä" pölyjä...annan hänelle mikrokuitu liinan ja hän leikkii pyyhkivänsä pölyjä ja siis matkii minua...tuleepahan ne pienimmät ja alimpanakin olevat pölyt sitten huiskittua. Äitin pikku apuri :heart:

paapelo+poju+Tiuhti 12+2
 
Iso kiitos teille kaikille! :flower:

paapelo Mullakin tuli ihan vedet silmiin, ku luin sun jutun ultrassa käynnistä! Ja hurjasti onnea, varmaan oli aivan ihanaa nähdä, että pienellä kaikki mainiosti.

Muillekkin ultrassa käyneille onnea hyvistä uutisista!

Itellä on kyllä nyt ihan toinen fiilis kaiken suhteen. Elämä hymyilee taas! Mieskin kaivoi pitkästä aikaa kitaran telineestä ja alkoi säveltää biisejä. :heart:

Tuosta siivouksesta paapelo kirjoitti. Tuo kevätaurinko on kyllä armoton! Katsoin just tänään, että jonku pitäisi kyllä pian pestä meidän ikkunat, ja koirankarvat oikein loistaa lattialta tuossa valossa... No, ehkä täs olisi energiaa jotain taas tehdäkkin. :D

miltski ja papu 11+0 :heart:
 
:LOL: :LOL:
Tässä nyt taas päivitetty masu kuva. Nyt lupaan etten enään ota kuvaa joka viikko vaan pidän taukoa lupaamani väh. 2vk:a
Tuli ehkä pönkitettyä omaa luottamusta noilla masukuvilla, että siellä joku on ja nythän se on todistettukkin :D

Eli tässä tätä taas:

rv12+2
 
Ihania ultrauutisia ovat kaikki saaneet :heart: Itsellä np-ultraan vielä piiitkä aika...

Missä vaiheessa teillä muilla on nyt ja aikasemmissa raskauksissa ruvennut väsymys helpottamaan? Itse olen ihan kuolemanväsynyt nyt kokoajan. Töistä tullessa kaadun vaan suoraan sänkyyn ja jää siivoomiset, kaupassakäymiset ja liikkuminen kyllä aika retuperälle.

Anelie, minä ainakin olen ihan hermoraunio. Aika kuluu ihan liian hitaasti. Tämä 'Keskemenon jälkeen plussanneiden' maaliskuun pinosta lainattu lista kuvaa ainakin mua vähän liiankin hyvin....


Raskaudesta humoristiseen tapaan a la Frizzante:

1. Vessassa kannattaa käydä tarkistuksella aina, kun mitä tahansa lorahtaa pöksyihin, tai siellä tuntuu jotain märkää, tai edes hiukan kosteaa. Tarkistuksia ei kannata unohtaa myöskään silloin, kun mitään edellä mainituista ei ole havaittavissa.

2. Raskauden ajaksi kannattaa kaikki muut kuin valkoiset alushousut työntää kaapin perukoille. Muut värit häiritsevät ikävästi erilaisten eritteiden tarkastelua. Myös vessapaperin on hyvä olla täysin valkoista.

3. Jos mikä tahansa oire katoaa, kannattaa vaipua epätoivoon. Jos esim. rinnat ovat normaalisti arat ja yhtenä päivänä eivät olekaan, niitä kannattaa tunnustella, tökkiä ja puristella niin, että ne lopulta ovat taas hellänä.

4. Jos ilmaantuu mikä tahansa oire, kannattaa se välittömästi googlettaa. Ei tarvitse käydä läpi montaakaan linkkiä kun jo löytää todisteita siitä, että juuri tämä oire on jollakulla ollut ensimmäinen merkki keskenmenosta tai muusta ikävästä.

5. Jos saavuttaa jonkun rajapyykin (esim. rv 12), kannattaa taas kääntyä netin puoleen. Hyvin helposti löytää kertomuksia, jotka palauttavat sinut maan pinnalle (esim. keskenmenot viikoilla 14, 16 ja 18).


Fresia 8+5
 
Iltaa arvon mammat :) Paljon ootte taas tänne rustailleet...ihanat masut paapelolla ja äitsyllä! Miltskille oikein iso :hug: Ihania uutisia koskien teidän poikaa. Varmasti helpottavaa.

Meillä oli ultra tänään. Kaikki masussa on niinkuin pitääkin ja kovasti pieni touhuili koko ultrauksen ajan. Kädet viuhtoi ees taas ja jaloillakin potkittiin. Pieni sydän pamppaili oikein ihanasti :heart: :heart: Täällä ollaan niin onnellisia!!!!

Mites te muut uudelleen synnyttäjät, ootteko tunteneet mahdollisesti jo jotain pientä kuplintaa tmv tuolla masussa? Musta kun on alkanut tuntumaan että voisin jo jotain ihan pikkiriikkistä liikettä tuntea. Iltasella varsinkin kun on ihan paikallaan...vai voiko oikeesti näillä viikoilla jo liikkeitä tuntea :ashamed:

hertta ja bertta 11+0 :heart:
 
Kirjoitinkin jo hienon tarinan, kun taas painoin jotain nappia ja kaikki katos :kieh:

Joten aloitetaan alusta..

Miltski: Voi kun ihania uutisia, helpottaa tuollainen tieto varmasti :heart:

Vointi on hyvä, väsymystä edelleen. Johtuen tosin siitäkin että poika tekee vieläkin kulmahampaita ja valvoo ja itkee öitä :kieh:
Töissä on tosi kivaa..
Vessassa saa ravata yhtenään, miten kestän ens la yli 2h leffassa??
Rinnat mulla ei oo ollu yhtään kipeet, toisin kuin edellisessä raskaudessa. Vähän vain herkät..

Öö, enhän mää enää muista mitä piti kommentoida, kiirettä tosiaan on pitänyt.
V.loppu oltiin mökillä ja iltaisin n töiden jälkeen usein niin väsynyt että ei jaksa alkaa kirjottamaan, joka päivä käyn tosiaan monta kertaa lukemassa jutut läpi.

Mutta palaan varmaan kohta kun jotain tärkeetä unohtui :D

Inka 13+0 :heart: :heart: :heart: ***POKSPOKS***
 
herttaliisa:
Et ole yksin :D
itse olen kanssa tuntenut kuplintaa ja kerran tuntui kanssa semmoinen, että ihankuin sukkapuikolla olisi joku tökkäissyt.
ultrassa vieläpä vahvistui ainakin se paikka saman moiseksi, kuin mistä nämä tuntemukset on tulleet, joten, ehkäpä :D
 
Fresia-82 tuo juttu sopii myös meikäläiseen todella hyvin :wave:
Ei ole vessareissua jolloin ei pelkäis löytävänsä jotain ylimääräistä pöksystä.

(.) Vaikka ultrasta on nyt tasan viikko, niin huoli on taas jo suuri. Haluaisin käydä joka päivä ultrassa varmistamassa, et pienellä kaikki on hyvin, mutta eihän mulla rahat sellaiseen riitä.
Tulevana perjantaina on se päivä Tammenterholla, jolloin Toukka kuoli. Mietityttää kokoajan, selvitäänkö tästä tällä kertaa.
Pelottaa, enkä uskalla siitä miehelle puhua, kun on saanut jo tarpeekseen mun Toukka-itkuista.

pinkkimieli ja tammenterho 8+3
 
Iltaa arvon rouvat.

Nyt on täälläkin Ultrassa käyty ja kaikki oli kerrassaan hyvin.
Ja hyvin meni reissu vaikka mieskään ei päässy mukaan.

Semmonen mulla jäi vaivaanmma siitä käynnistä kun siis mulla oli viikot neuvolan mukaan tänään 12+1, ja tuolla koneen mukaan tuli että 12+2... ok
Mut sit neuvolan mukaan laskettu aika on 7.10 ja päksin koneen mukaan 2.10???
Viikoissa oli siis vain päivän heitto mut lasketussa ajassa olikin sitten 5 päivää?? :eek:

Ihanaa että jo melko moni on jo päässy kurkistelemaan sinne massuun ja kaikki on ollu hyvin.
Mä menin kyllä silleen positiivisella mielellä tonne kun tosiaan nää olot on ollu niin kauheet että en ole edes jaksanu miettiä mahdollisuutta että kaikki ei olis hyvin.
Kun samaa linjaa näköjään mennään kuin esikostakin.

6 viikkoa olen jo ollu kotona potemassa tähä huonoa oloa lähes 24/7 ja tänään lääkäri kirjoitti sit 2vkoa lisää.
Kaippa tää tästä.... viimeistään lokakuun puoleenväliin.

Ai niin ja siis joo voipi merkkaa mulle ton lasketun ajan sitten 2.10.
 
miltski onnea hyvistä uutisista pojan suhteen! :) :flower: :hug:

En kerkee ja jaksa nyt kauheesti kommentoija ku pikasesti vaan käväsen.

Sen verran piti vaan kysyä että Cosmo lisätäänkö sut tänne listoille ku et ainakaan tuolla näyttäny olevan? :wave:

Meillä on huomenna np-ultra klo13...
Pitää nyt mennä nukkumaan että jaksaa huomenna...
Nyt oonki valvonu ennätys myöhään, normaalisti oon jo nukkumassa viimestään puol11 :whistle:

*Talvicci ja Uuno rv.11+5* :heart:
 
Riivinrauta:
Olisikohan tullut ajatus virhe, vai konekko sen suoraan laski?
Tai meidän neuvolassa monesti kyllä täti ihte saa aikaiseksi vähän hassuja viikkoja.
Esikosta kun olin rv36 ja vaapuin neuvolaan, oli täti siellä hetken vallan ihmeissään, että mitenkäs se maha nyt rv30 NOIN ISO on :D

Ja sitten taas tuttavalleni oli lykkäämässä kiertoaikaa naikkarille kun hällä viikkoja oli 29, kun oli ajatellut mielessään että 39, että kiirus kyllä on jo :D

Vai mitenkähän nyt, sillä jos on heittoa ollut vain tuo yksi päivä, niin LA luonnollisesti siirtyisi vain yhden päivän, riippumatta mitenpäin sen oikein ajateltuna ajattelisi =)
Joten jossain kohtaa on tullut kirjoitus virhe tai laskelma, ei varmasti sen kummoisempaa :D

Nyt oikein makoisia öitä kaikille...tämä pikku possu menee pahnoja möyhimään :D :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 12+2
 
Öitä!

Ultrassa on sitten käyty ja kaikki oli hyvin. Yksi vauveli siellä oli ja liikuskeli tosi vilkkaasti. Koko vastasi just viikkoja. Neuvolan mukaan la on 13.10 joten mennään nyt sitten sen mukaisesti. Muutatko Talvicci sen listaan?

Väsymys on täällä edelleen aivan mahdotonta. Osin johtuu varmaan siitä että nukun aivan älyttömän huonosti. Yhden 4 tunnin pätkän alkuyöstä ja sitten sellasia 1,5-2 tunnin pätkiä. Vessassa saa käydä vähintään kerran yössä. Jokohan tässä harjotellaan tulevia yöherätyksiä? Aamulla on lähes aina sellanen olo että ei ole nukkunut ollenkaan.

Miltski: ihania uutisia saitte pojasta!

Ei kai auta kun yrittää pysyä vielä muutama tunti hereillä.

Peppi + toukka 11+0
 
paapelo: Joo siis ihan se kone sen laski. En sitten tiedä... mut haluankin pitää tuon lasketun, kun viimeks jouduttiin suunniteltuun sectioon vauvan koon takia, tai lähinnä mun lantion pienuuden takia, niin leikattiin kolme päivää ennen laskettua ja todettiin sitten että yliaikanenhan tuo vauva olikin.
Että periaatteessa olis saattanu lähtee tuleen jo aikasemmin.
 
Huomenet taas mammoille =)

Paljon on tullut taas juttua paris päiväs, ahkeria ootte ja kiitos kaikille ihanista masukommenteista :D

Chilitin, en tarkoittanu liikuntakommenttiani kenellekkään henkilökohtaisesti mutta hyvä jos sait jotain tarvittavaa tietoakin kirjoituksestani. Sykemittari on kyllä pätevä kun siihen pystyy rajoja määrittelemään, mullakin on ollut aktiivisemmassa liikunnassa se muutenkin käytössä ja tykkään kyllä kovasti.

Paapelon massukin kasvanut kivasti =)

Eelis, mäkin imetin tässä odotuksessa kuopusta, nyt mennään toista viikkoa tissittelemättä ja mulla taas tässä raskaudessa ei tissit ole olleet arat kun taas viime odotuksessa jossa en siis imettänyt niin alkuun olivat aristavat. Ainahan sitä sanotaan että jokainen raskaus on erilainen joten syytä huoleen ei varmasti ainakaan ole =)

Miltskille onnittelut aivan ihanista ja huojentavista uutisista =)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Pikkumyyh , Herttaliisa, Riivinrauta ja Peppimamma:flower:

Fresia oli laittanut humoristisen mutta niin pirun todellisen kirjoituksen näistä odotuksen möröistä =)

Talvicilta saadaan tänään ainakin ultrauutisia ja olikos muilla tälle viikolle ultra-aikoja? Itse pitää vielä se reipas pari viikoa odotella mutta tämä viikko menee ainakin nopeesti kun huomenna lähetään sinne reissuun.

Nyt pitäisi mennä itsekkin syömään vähän aamupalaa ja sitten pakkaamaan tavaroita niin ei kaikki jää illaksi. Jos ehtisi vielä lenkillekkin nauttimaan kauniista päivästä ja auringosta
=)

äitsy ja lauri 10+4 :heart:
 
Heips!

äitsy tos kyseli tän viikon ultrista.. Mulla on pe ja jännittää jo hiukan :D Harmi vaa ku mies ei pääse mukkaa ku on nii aamulla aika ettei viitti pukata lasta kellekkää hoitoo.

Mulla ei oo kerrassaan mitään oireita!! täs raskaudessa ei oo rinnat viel todellakaa "heränny". Mut sen verta kuitenki raskausolo et parin tunnin välein pakko syyä jotain.

Mut joku aika sit valittelin väsymystä et esikko vie viimesetki mehut ku herää niin usein yöllä syömään.. Nyt pakko mainita et on menny jo pari yötä yhellä syötöllä!! tuntuu ku ois viikon ite nukkunu.. mut kyl sitä hiukan ihimeissää välillä herrää et nukkuuko poika oikeestikki ja hengittääkö se etes. :ashamed:

voiku kaunis ilima ulkona pitää melekee ulos lähtee. aurinkoista päivän jatkoa itse kullekkin

emmiliisa ja pikkuinen 11+6
 
Onnittelut kaikille hyvistä uutisista!

Minut voi poistaa listalta. Kävin aamulla ultrassa ja kohtu oli tyhjä. Vaikka vuotoa ei tullutkaan kovin paljoa viime viikolla kohtu oli tyhjentynyt kokonaan. Onneksi ei tarvitse enää lisätoimenpiteitä tehdä. :'( :'( :'(

Onnellista odotusta kaikille!

Miiruska
 
Hei

Tietoni voisi lisätä lokakuussa synnyttävien listalle. Laskettu aikani on 22.10. , synnytys on kätilöopistolla ja 2. lapsi on tulossa. :heart:

Selailin viestiketjua ja yritin löytää vinkkejä pahanolon karkoitukseen. Ja joitakin löysinkin. Itselläni tuntuu, että pahaolo senkun vain yltyy ja tänään jouduin jäämään sairaslomalle. Raskausviikkoja on nyt 9+5.

Ensimmäisessä raskaudessani en kokenut mitään tällaista mitä nyt käyn läpi. Tuntuu, että pahaolo on läsnä 24 h ja ajoittain tulee myös oksennus. Todella tukalaa kun on tottunut liikkumaan aktiivisesti ja nyt tuntuu, että ainut paikka, jossa voi sanoa "nauttivansa" olosta on oma sänky/sohva. :( Onko kenelläkään kokemusta, milloin pahin pahaolo helpottaa??
 
Ihan ekaksi Miiruskalle :hug: .

Kiva oli lukea, että Pinkkimielelläkin ultrassa hyviä uutisia.

Täällä pahoinvointi jatkuu edelleen ja huomenna pitäisi mennä töihin. Ajattelin käydä kokeilemassa, mutta tarpeen mukaan haen kyllä lisää saikkua. Toisaalta hyvä, että oireita on. Tuntuu todellisemmalta tämä raskaus. Pelkoja tulee edelleen välillä, mutta jotenkin viime viikolla tuli vaan sellanen olo, että kyllä tämä nyt onnistuu ja pieni pysyy matkassa mukana.

Vessassa täälläkin ravataan monta kertaa yösssä. Muutenkin nukkuminen levotonta, kun lonkat kipeytyy ja vatsallaan ei voi enää nukkua pahoinvoinnin takia, joka yltyy kamalaksi jos vatsalleen menee. Mutta kaikki tämä on pientä, kun ajattelee sitten sitä lopputulosta! :heart:

Barbapörrö ja Sisu :heart: 8+5
 
Voi Miiruska kuinka pahoillani olenkaan puolestasi! En voi muuta sanoa kuin voimia!! :hug:
Täälä myös yks syöppö! Inhottavaa kun edelleenkään ei mitään tee mieli oikeen syödä. Mies kysyy kauppaan lähtiessä että mitä hän tuo, mutta en osaa sanoa mitään mitä haluaisin. Kun hän sitten jotain tuo ja lämmittää mulle niin menee kyllä hyvin alas. Ja sitten kun on syönyt niin pitää melki samantien alkaa miettimäään että mitä sitä seuraavaksi sitten syö :/
Mullakin saikku jatkunut nyt n.kuukauden ja eilen piti aloittaa työt ja yritin henkisesti valmistautua siihen jo ajoissa ja totutella oikeeseen rytmiin jne. mutta sitten tuli taas takapakkia ja jouduin soittamaan vähän ennen että en kertakaikkiaan pysty tulemaan. Onneks ymmärsivät selittämättä. Ens viikolla uus yritys.

Onkos muuten muilla öisin sellasta et kädet puutuu tosi helposti?? Itel ollu kyl aina kun nukun ties missä väkkyrässä, mut nyt raskausaikana tuntuu et herään vähän väliä ja en pysty liikuttamaan käsiäni kun ne ovat ihan puuduksissa. Tosi ärsyttävää :kieh: Vessassa en joudu öisin ravaamaan, mut tämän takia herään koko ajan, ja aina kun herään tulee myös paha olo.
Np-ultraan vielä viikko...miten sitä jaksaa??!!
 
Miiruskalle paljon ylimääräisiä voimia :hug:

Pahoinvointi on löytänyt tiensä myös minun kehooni, voi että ihan hirveää olo pukannut nyt viikon verran, ja melkein aamusta iltaan :ashamed: kuvittelin sen olevan vaan joku tilapäinen päivän häiriö mutta eih kai sit :ashamed: Nyt täytyy kyllä sanoa että on sellainen tyttö-olo kun pojan aikana ei tästä tullut kärsittyä.. Tuon kakkosen kanssa kylläkin ja kovastikkin ja aina sinne raskauden puoli väliin saakka...
Enää 2 yötä niin pääsee sinne neuvolaan :heart:

Onko kenelläkään ensimmäisellä neuvolakäynnillä kokeiltu kuuluuko sydänäänet?
Kun mä ihan muistelisin että meillä kyllä ainakin on kokeiltu, ja on kuulunutkin...
Vai muistanko nyt sitten ihan väärin... sitä ei voi tietää, mahdollista sekin :LOL:

Niin ja mun ei kyllä tarvitse ravata vessassa sen enempää kuin normaalistikkaan vaikka juon kyllä ihan sairaasti.. ei voi ymmärtää :eek:

/lisäystä/ Tuli muuten syötyä varmaan 2 litraa jauhelihakeittoa, ihan kauhea himo iski :ashamed: Ja joku mainitsi makaroninkin, sitä tuli muutamana iltana syötyä kanssa kun himotti.. aromat-suolan kanssa ja ketsupin.. nams
 
Miiruskalle :hug: ja paljon voimia! :'(

Täällä vielä ootellaan varsinaista ultraa, mutta onneksi ultrattiin jo neuvolassa niin, että tiedän siellä pienen kasvavan. Muuten alkaisin varmaan pelkäämään Miiruskan kohtaloa... :ashamed: Mun ultra on ens ti.

Mun pahoinvointi on lisääntynyt tai oksentelujen määrä ainakin. Syön joka päivä Primperan-pahoinvointilääkkeitä, jotka kyllä auttavat, mutta vaikutuksen lakattua olo on taas kuvottava. Ja viimeistään illalla ennen sänkyyn menoa tyhjennän vatsalaukkuni sisällön pönttöön. Voi kuulostaa joidenkin mielestä pahalta, mutta oon ite jaksanut tosi hienosti, koska mieliala on pysynyt koko ajan valoisana ja mielestäni tämä raskaus on mennyt vähän helpommin kuin edelliset. Että eiköhän tässä huhtikuun loppuun asti jakseta hyvin kärvistellä ja kesäkuun alusta alkaa sitten (mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät) ihana odotusaika. :D

Hauska lukea noita teidän juttuja. Täällä on kyllä tosi aktiivista porukkaa. Ite en ehdi koneella paljon istumaan, mutta sillon tällön on aina mukava jotakin laittaa. Mukavia kevään- ja vauvanodotuspäiviä itse kullekin!

Sopraano 10+5
 

Yhteistyössä