*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

pure love :hug: Vaikea keksiä mitään sanottavaa, mutta kaikkea hyvää toivon teille. :'(

Me käytiin tänään rakenneultrassa, ja ihanaa oli. Kaikki on hyvin. Jännitin itselleni kamalan päänsäryn, mikä meni sitten onneksi kotiin päästyä ohitse. Mittojen mukaan painoksi arvioitiin 366g ja raskausviikkoja olisi 20+4 eli 2 päivää enemmän kuin lasketun ajan mukaan. Edellisessä ultrassa raskaus arvioitiin 4 päivää pitemmälle, eli jokusen päivän pitemmällä se oikeasti varmaan sitten onkin (niinkuin omien laskujenikin mukaan).

Siellä Tampereella Terveystalolla on se 4d-ultra, ja yllättäen meilläkin oli se sitten käytössä, en osannut ollenkaan odottaa. Muuten vauva liikkui tosi paljon mutta sitten kun naamakuvia koitettiin ottaa, niin rupesi kai nukkumaan ja peitteli naamaansa käsiin, ja piti istukkaa tyynynä ja napanuoraa unileluna naaman edessä :)

Oli tarkoitus että kysytään sukupuoli jos sen näkee. Kun hoitaja kysyi että onko jotain kysyttävää, menin jotenkin ihan lukkoon, enkä uskaltanut kysyä. Onneksi mies oli mukana ja kysyi sitä, itseltäni olisi jäänyt kysymättä, ja sitten olis harmittanut kun tarkoitus tosiaan oli. Tyttö sieltä olisi näillä näkymin tulossa. Ihan varmaksi hoitaja ei osannut sanoa, mutta veikkasi tyttöä. Ei aiota kertoa sitä ainakaan sukulaisille, joillekin kavereille varmaan kerron. Mun äiti toivoo poikaa, vaikka väittää että ei ole väliä. Suutuinkin vähän viikonloppuna kun puheli taas ihan pehmoisia.

Tänä aamuna luin tältä palstalta kun joku oli kirjoittanut että jos tulee aknea niin tyttö olisi tulossa. Mietin sitä matkalla sinne ultraan, ja tottahan se nyt sitten tässäkin tapauksessa oli :D En nyt kuitenkaan silti rupea uskomaan mihinkään ennustuksiin, mutta... hmm...

Joku päivä voisin keksiä uuden työnimenkin, tai sitten ajattelen nimeä Onni niinkuin sen merkityskin on "onni", niinkuin oikeastaan tähänkin asti olen tehnyt... katsotaan...

Hanikka ja Onni 20+2
 
Hanikka ja Etanainen : onnea tytöistä!
ja Etanaiselle onnea valmistumisen johdosta.

Paapelo: epäilen hieman että voiko kätilöntutkintoa puristaa 3 vuoteen. Siinä on niin paljon harjottelua, meillä oli melkein puolet opintoviikoista harjottelua muutamia vuosia sitten. Normisti kätilönopinnot kestää 4.5 v, ehkä ihan lopusta pystyy muutaman kuukauden lyhentää jos saa harjottelupaikkoja myös kesälle. Tosin moni paikka ei halua ottaa opiskelijoita kesäksi kun on sijaisia ja toiminta muutenkin normista poikkeavaa. Mutta kannattaa kysellä sitten kun asia on ajankohtainen.

Jaahas, töitä olis taas tehtävä.

Peppi ja rinsessa 20+0 :heart: POKS!
 
Haa...kiitos peppimamma =)
Tuota vähän uumoilinkin, mutta ei haittaa. Jokatapauksessa opiskelu sujuu minulla paremmin, kun saa olla runsaasti tekemässä käytännössä opettelemaansa ja ei tuo 4,5v ole sekään paha :D Kun kuitenkin jo ekasta koulutuksesta lähtee se vuosi pois.

Ja onnea poksuista =)

Hannikalle onnea tyttölupauksessa.
Itsellä on myös ollut miteinnässä uusi työnimi, mutta odotan, että tämä veitikka alkaa näyttää luonnettaan mahassa enempi, niin eiköhän ispiraatio tule :D

Minun miehet vaan nukkuu. Mies ja poika, täydessä unessa...maailman kirjat on sekaisin kun SAAN olla yksin aamulla hereillä :D
Tosin mies on kyllä herätettävä ihan juuri.

Nyt aamiasen tekoon :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 21+3
 
pure love olen ihan sanaton,voimia teille :hug: :hug:

hyviä ultrakuulumisia on taas tullut ja onnea niistä :flower:
kuvittelenko mä vaan vai oisko lokakuusta tulossa tyttö-voittoinen :D kun tuntuu että pikku-rinsessa lupauksia olis ultrista tullut enemmän kuin rinssi-lupauksia =)

kaurisäiti ja bambi 19+6 :heart: :heart: jee,huomenna poksuu puoliväli!!!!
 
PURE LOVE sanattomaksi pistää. Toivon teille paljon voimia ja jaksamista :hug:
On se vaan niin julmaa välillä tämä maailma.
Sitten onnittelut kaikille hyviä ultrauutisia saaneille. Itsellä viikon päästä 2.6 ultra ja vähän jänskättää. Itellä poikafiilis,kun raskaus täysin erinlainen kuin edellisistä 3 tytöstä,mut,mut tyttökin olis ihan hyvä homma. On nimittäinen melkein uudet pinkki-vihreät emmaljungat edelliselle ostettu ja en oikein poikaa viitsis niissä työnnellä :LOL:
No mut jos poika tulee,niin vaunut myyntiin ja uudet tilalle =) Kunpas nyt olis vaan terve,kun tota ikääkin jo siunaantunut ja sentään viides raskaus.
Oikein mukavaa viikkoa kaikille!

Auringonpaiste
 
Sitruvaan onnittelut plussasta!

Ja Muiskulle onnea pojasta ;) (eikös ne oo aina poikia jos kätilö esittää asian niin että äiti osaa siitä heti epäillä ) Ei vaa, pidä rauhassa salaisuutesi, kunhan vaan heitin :)

paapelo kiitti kukkavinkeistä. En mä vieläkään saanu aikaseksi mennä mihinkään kasvikauppaan.. ehkä loppuviikosta.. pitää ensin hakea netistä missä sellaisia mahtaa olla :D

On kyllä taas niin pirun hieno ilma ulkona ja meillä tyttö nukkuu jo ekoja päikkäreitä. Ehkä mäkin vääntäydyn punkkaan vähäksi aikaa. Oli taas niin pirun aikainen aamu (6:30) tänään. Aamu-uniset esikoista odottavat, NAUTTIKAA nyt täydellä jos saatte nukkua aamuisin pitkään!! Edes viikonloppuna. Näillä pikkusilla kun ei ole eroa onko viikonloppu vai arkipäivä, aina pitää kukkua aamuvarhaisella |O
 
Tuolta marraskuisista kurkin aina välillä tänne, kun LA on lokakuun puolella - tulin vaan pure love :lle lähettämään paljon voimia ja lohtu haleja!
Mikään mitä täällä sanomme ei varmasti voi tuskaa poistaa, mutta toivotan kuitenkin perheellenne paljon jaksamista ja tietysti että joskus pikkuisen saatte syliin asti.

Thor
 
Pikki joko muuten tilasit ne Phil&Tedsit sieltä My Wendy Housesta? Mä ajattelin pistää tilauksen ihan just.. en tiedä miksi oon sitä lykänny ku ilmeisesti toimitus kestää taas kuitenkin ikuisuuden ja olis hyvä että ne olis lokakuuksi perillä ettei käy ku viimeksi ku tilasin Saksasta, kesti nimittäin 3,5kk ja tuli vasta kuukausi tytön syntymän jälkeen! Olis kiva tietää onko äitsy saanut jo tilauksensa, mutta ilmeisesti ei oikein ehdi täällä kiireiltään käymään.
 
Kyllä todella osaa arvostaa tässä vaiheessa terveeksi todettua vauvaa ihan eritavalla, kuin vaikkapa esikoista odottaessa. Niin kovin monta menetystä on täällä lokakuussa tapahtunut, joten ollaan onnellisia eikä pidetä mitään itsestään selvyytenä.

On tuo siskon poika helppo hoidokki.
Heräsi torkuiltaan juuri kun mies oli lähdössä heittämään siskoa. Hetken kurlaili, sitten söi, naureskeli kohta sitten piereskeli ja takaisin nukkumaan :D
Sitten poikakin sai aamupalansa ja halusi mennä maidon juomaan ja nyt näköjään höpöttelee tuolla :D
Sainpahan pyykit koneeseen sillävälin.

Eli tosiaan kaikki esikoisen odottajat, nukkukaa kun voitte. Sitten kun vaavi on syntynyt, niin ei auta vaikka väsyttäisi aamulla, noustava vain on ja jos päivällä tulee ramasu, niin hereillä on oltava, ellei vauva nuku ja mitä vanhemmaksi vauva tulee, sitä enemmän alkaa valvoa ja...aaah :D
Eli unenlahjat kunniaan kun sitä saa vielä rauhassa toteuttaa =)

Ja tosiaan vaikuttaisi siltä, että paljon olisi tyttöjä lupailtu. Tuo pojan syntymävuosi olikin hiukan poika voittoinen, tai en tilastoista tiedä, mutta siis näin lähipiirissä ja kun kättärilläkin olin, niin monessa perhehuoneessakin luki poikien nimiä...tänä vuonna tuttavapiiriin taasen on tullut paljon tyttöjä. :D

Ensikuussa pitäisi tulla veden tasoituslasku...hyvin varmasti ollaan voiton puolella ja se sitten hyvitetään vuokrassa. Yhdellä tutulla, joka asuu samassa talossa, tuli viimevuonna kesäkuussa samalla vesikäyttö metodilla hyvitystä 100e :D
Toivotaan että onnistutaan yhtä hyvin, kun ei tosiaan tarvi tuon pojan peppuakaan enään läträtä kuin kerran päivässä isohätä vaipan jälkeen :D

Tiuhtilla on päivä jumppa menossa...koko maha jytisee :LOL:
Myllätköön vielä kun mahtuu...muutama viikko ja alkaa tulla jo ahdasta...tosiaan muutamat viikot...oikeastaan 8viikkoa ENÄÄN ja on rv30 :eek:

Nyt haen pojan ja mennään hoitamaan kukkia :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 21+3
 
Onnea kaikille,ketkä ultrissa käyneet,neitejä näyttää tulevan runsaasti :D
Meillä tänään rakenneultra iltapäivällä,huhhuh kun vatsanpohjassa lentelee :whistle: Kädet ristiin että kaikki on hyvin!

nöpötin ja pikkuinen 19+6
 
Täällä podetaan flunssaa kotosalla. Iski joku kevätflunssa, Muuten ei uutta. Rakenneultra lähestyy, se on jo ensi viikolla perjantaina. Pieniä liikkeeksi tulkittavia on tuntunut ajoittain mahassa, mutta ei mitenkään säännöllisesti tai päivittäin edes.

Pure love:lle :hug: ja kovasti jaksamista koko perheelle. Ei ole elämä reilua. Tässä vaiheessa tuntuu jo ihan kohtuuttomalle, että tallaisia uutisia vielä tulee tähänkin pinoon.

Nyt täytyy mennä ottamaan levon kannalta. Jospa tämä tauti ei kovin pahaksi pääsisi yltymään.

Barbapörrö ja Sisu-rakas :heart: 18+1
 
pure love suuren suuret pahoittelut teidän uutisista! Enpä minäkään osaa mitään järkevää sanoa, sillä tiedän ettei mikään varmasti lohduta tässä tilanteessa.Mutta elämä jatkuu kaikesta paskasta huolimatta. Valoista tulevaisuutta teille! :hug:

MB hahaa! :LOL: Joo, enpä kerro siltikään!! =)

Tein äsken suuren kattilallisen raparperi-mansikkakiisseliä ja söin sen melki kaikki jo itte - kermavaahdon kera. Nam! Eipä oo ihme et painoo kertyy tätä menoa.
Esikko on päikkäreillä, mut mikshän sitä ei ikinä sillon saa ite torkuttua??!! Kun usein oon väsynykin, mut kaipa sitä haluaa touhuta vapaahetkenä kaikkee muuta...esim. täälä palstailla :D kun nukkua. Mut tosiaan yhdyn paapelon sanoihin et nukkukaa te esikonodottajat ainakin aina kun voitte. Vaik eihän sitä varastoon voikaan...
 
Moikkista

pure love: osanottoni :hug:

Selkäsärky yltyi sitten täällä niin mahdottomaksi, että lääkäri laittoi sairaslomalle. Istuminen särkee niin että on jäänyt tietokoneella oleskelu vähäiseksi ja varmaan jäänee vastaisuudessakin. Nyt pötkölleen aurinkoiselle parvekkeelle ja lukemaan...

Rakenneultraan vielä yli 2 vkoa, mutta kesään ei päivääkään :)

Hyviä vointeja,

Apollo+Töppönen rv 17+3

p.s. Töppönen napsuttelee vatsassa, tuntuu etenkin aamuisin - mutta välillä on hiljaistakin.
 
apollo:
voi kurja, toivottavasti lepo auttaa. Minä kärsin myös esikon aikaan hirveästä selkäsärystä ja istumisesta ei tahtonut tulla mitään. 10min pidempään jos istui niin auuuuh :/
Joten myötätuntoni annan :hug:

Aah...mies kokkaa ja jälkkäriksi on jäätelöä ja suklaa kastiketta :p
Kylläpä nyt kelpaa olla, kun aurinkokin paistaa.
Pitää lähteä heti ruoan jälkeen ulos, menee muuten ihana päivä hukkaan. B)

 
Moikka!

Paapelo Tuolla sairaanhoitajapuolella amk:ssa ei ainakaan saanut nopeuttaa opintojaan edes niin, että olisi valmistunut puoli vuotta aikaisemmin. Harjoittelua on kyllä paljon, mutta teoriaakin on sen verran että sitä kyllä pystyis nopeuttamaan jos tekis vaan hirmusti töitä... Vähän joustamaton systeemi. En sitten tiedä, millaista aikuispuolella on, ainakaan heidän ei tarvitse suorittaa yhtä paljon opintopisteitä kuin nuorisopuolella.

MB Oon päässyt tuossa tilauksessa siihen vaiheeseen, että pitäis aktivoida Paypal-tili (mulla ei sitä aikaisemmin ollut) ja sitten pistän tilauksen menemään. Me käytiin tuossa vähän aikaa sitten vaunuaitassa kattelee noita vaunuja. Alunperin oltiin mietitty niitä sportteja, mutta päädyttiin sittenkin valitsemaan vibet. :) Meidän poika ei mahtunut istumaan niihin sportteihin kun se sisaristuin on siinä päällä ja vaunut on "vauva-asennossa". Muutenkin oli vahvempaa tekoa ja tilavammat ne vibet. Olin ihan järkyttynyt kun tajusin että vaunuaitassa noi vibet sisaristuimella maksaa melkein 900!! Ja sadesuojakin 55e, hirveetä riistoa....

On tämä kummallista, turvottaa ja lantio on kipeä. Esikoisen aikaan nämä vaivat tuli ihan loppumetreillä, ja kävely sujui ongelmitta loppuun asti. Nyt meno on melko ankkamaista..:D Täytyy toivoa, että lomailu ja lepo vähän auttaisi tuohon. Tarkoitus olisi kuitenkin loppuun asti urheilla ainakin kevyesti, jotta synnytyksestä palautuminen sujuisi nopeasti.

Pikki 20+1
 
Rakenneultrassa käyty ja sekaisin ja itkuisin mielen palattu kotiin. Meidän pikkuinen oli muuten kehittynyt täysin normaalisti ja liikkui,mutta pepun kohdalla ollut "uloke" oli kasvanut aika reippaasti. Lääkäri ei osannut sanoa juuri mitään,sanoi että hyvin harvinaista ja nyt meidät laitetaan lisätutkimuksiin yliopistolliseen sairaalaan vauvan kasvaimen tutkimista varten.
Olo sekava ja surullinen :'(

nöpötin ja pikkuinen
 
nöpötin yhdyn alisan sanoihin, että nyt vaan uskotaan että se voidaan hoitaa. Voimia!

pikki joo vibeja mäkin katoin ja samaa kauhistelin eli hintaa Vaunuaitassa. Olin jo päättänyt ostaa ne sieltä, kun Saksasta katoin pari kauppaa ja hinta ei ollu ku jotain 50e halvempi siellä. Mutta toi My Wendy House on kyllä niin halpa, joten kyllä munkin pitää nyt se tilaus aktivoida tai jään kohta ilman..

 
Nöpötin voimahali :hug:, toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin!

Itse stressailen nyt tällä hetkellä paljon vähäpätöisempää asiaa eli sitä, että pitäisi vähitellen kertoa pomolle raskaudesta. Sain hiljattain vakituisen viran, joten on aika noloa ilmoitella heti jäävänsä äippälomalle.

Ajattelin ensin, etten paljastaisi vauvan sukupuolta täällä, mutta en malta olla kertomatta :p Eli tyttö on meillekin lapsivesinäytteen perusteella tulossa. Mun kohdalla tuo akneasia ainakin pitää niiiin hyvin paikkansa. Naama on ihan järkyttävässä kunnossa, aiemmin iho on ollut tosi hyvä.

Vaunuista eli minäkin olen haaveillut Bugaboo Cameleoneista, mutta on ne kyllä sen verran järkyttävän hintaset, että ehkä pitää alentaa standardeja. Tietääkö joku muita Bugaboon tyylisiä vaunuja? Brio Go:ta kattelin, mutta jossain haukuttiin ainakin niiden pyörät huonoiksi.

Fresia 18+0 POKS!!!
 
Pure Love ja Nöpötin en osaa sanoa muuta kuin voimia teille vaikassa tilanteessa :hug:

Omaan napaan: Meidän asunto taisi mennä tänään kaupaksi ja uudesta ei ole vielä tietoakaan... noh, parempi niin, nyt voidaan tehdä uudesta asunnosta kaupat nopeasti kun on rahat valmiina :)

Meidän masuvauvalle on tullut reilusti voimaa lisää, nyt tuntuu muljahdukset ja potkut tosi selvästi, pari kertaa olen tunenut ne ihan kädelläkin. olis kiva jos mies ja poikakin pääsis tuntemaan ne.


vaunuasiaa en ole vielä miettinyt mutta luultavasti Briot tai Emmaljungat tulee meille. Esikoisen vaunut möin pois kun en niistä tykännyt. Sen verran tiedän jo että meille tulee yhdistelmävaunut joissa on heittoaisa ja kova kantokoppa... Pitää jossain vaiheessa plärätä nettikaupat läpi että näkee millaisia uutuksia on tullut.

Mutta nyt imuroimaan... ei kyllä huvittais mutta taitaa olla pakko tehdä sitäkin välillä

-H-a-n-n-e- 19+0 POKS!!!
 
Nöpötin :hug: Voimia teille oikein suuresti.

Omaa napaa nyt heti. Ultrassa oli kaikki hyvin, sisäelimet yms oikeissa paikoissa ja kovasti pieni prinsessamme :heart: heilutteli ja monotteli. Itkuhan tältä mammalta pääsi siellä. Oli se niin liikuttavaa nähdä oma masuasukki siellä tv:n ruudussa. Vauva siellä haukotteli useaan otteeseen =) Nyt voikin taas olla hyvillä mielin.

Elämä on ihanaa!!!

voikaa hyvin mammat!

hertta ja bertta 20+1 :heart:
 
Nöpötin: Hurjasti voimia ja lämmin hali. :hug:

Äitiyspakkauksesta kysyisin mielipidettä, oletteko olleet tyytyväisiä siihen? Meille on siis esikoinen tulossa ja kovasti mietin, että ottaisinko pakkauksen vai rahan. Saataisiin äippäpakkauksen vaatteita, makuupussi ja laatikko ystäviltäni vähän käytettyinä. Toisaalta olisi tietysti kiva ottaa omakin esikolle, mutta toisaalta taas voisin hankkia rahalla mieleistä ja tarpeellista vauvalle.

Nyt menossa 20+1, mutta en juurikaan tunne vielä liikkeitä. Pientä kutitusta vain. Istukka on etupuolella, joten siinä ilmeisesti syy. Olenko ainoa, joka vielä odottelee ensimmäisiä kunnon potkuja?
 

Yhteistyössä