*Lokamassut 2009 Toukokuussa*

pure love :hug: Ei ole elämä todeallakaan reilua.

Nöpöttimelle voimia. Toivottavasti kaikki on kuitenkin ok.

Meilläkin oli tänään rakenneultra. Ihana oli katsella oman vauvan touhotusta tv-ruudulta. Kaikki oli vallan mainiosti ja kooltaan oli pari päivää suurempi kuin la, kuten oli myös aikanaan np-ultrassa, elikkäs tasaisesti kasvaa. La pysyi kuitenkin edelleen samana. Sydämen sykekin nyt selvisi minulle (neuvolatätihän ei siis siihen ole kiinnittänyt huomiota) 147krt/min. Sukupuolta ei kysytty eikä ite niistä kuvista myöskään havaittu.

Mutta nyt suihkuun ja nukkumaan.

Voikaahan paksusti.

S + Aleksis Kivi 20+3
 
Huomenta!

Bugaboo Cameleonista haaveileville vinkiksi, että Joolz Bloom on näköjään vähän korkeampi ratasmalli, jos Cameleonin mataluus arveluttaa.. Muuten näyttää aika samanlaiselta. Itselle oli tärkeää, että rattaat eivät ole kovin matalat ettei vauvan käsittely käy selälle.

Peppi mulle ainakin äitiyspakkaus oli esikoisen kohdalla oikea valinta, koska en vielä silloin ollut oikein "vauvamoodissa" eli en käynyt kaupoissa ostamassa mitään ennen synnytystä, kun en vaan osannut. Lapsiin ennestään täysin tottumattomana lastenvaateosastot oli mulle täysin vieras paikka eikä mulle tullut koskaan mitään "ihanapakkosaada"-oloa ennen synnytystä. Nyt tulee sitten enemmänkin ;) Ja koska olin ihan pihalla kaikesta mitä vauvoihin liittyi niin äitiyspakkaus auttoi mut hyvin alkuun. Mutta kuten aiemmin jo mainitsin niin meiltä jäi osa vaatteista täysin käyttämättä kuten esim. potkuhousut, kun en laiskana halunnut niitä vauvalle pukea. Bodyt ja puolipotkarit oli tehokkaassa käytössä, samoin esim. toppapuku ja kevyttoppis. Ja meidän tyttö nukkui siinä laatikossa ekan kuukauden tai jotain, en muista enää tarkkaan kuinka kauan. Eli hyvä hankinta oli. Nyt kyllä jätän ottamatta. Tytölle saa kelvata siskonsa vanha laatikko sängyksi ja vanhat vaatteet ;)
 
Olipas kurjia uutisia. Nöpöttimelle ja perheelle jaksuja.

Kerronpa lohdutukseksi, että vaikka ultrassa tulee välillä huonoja uutisia, niin kaikki tarinat eivät pääty pahiten päin. Tutustuin 9 vuotta sitten yhteen mammaan, kun molemmat oltiin Naistenklinikalla sikiön epämuodostuman takia erikoiskohtelussa. Meille lääkärit kehoittivat raskaudenkeskeytystä viikolla 20, koska rakenneultrassa ei löytynyt sikiöltä lainkaan munuaisia. Iso "mustaaukkoinen" kysta täytti koko vatsan ruudulla. Käytiin kaikeinlaisissa tutkimuksissa, ja ultrattiin ja punktoitiin. Poikavauva oli tulossa ja elämä hyvin epävarmalla pohjalla. Kaverilla oli tulossa myös poika ja hänen vauvalla sanottiin, ettei ole kuin toinen jalka. Että kivaa odotusta vain! Siinä siten jännitettiin, eikä keskeytyksiä edes ajateltu. Ajateltiin vain, että otetaan vastaan mitä tuleman pitää. Kaverin lapsi lähti syntymään marraskuun puolivälissä hiukan etuajassa. Paniikissa hän lähti synnyttämään...ja yllätys, yllätys pojalla oli kuin olikin molemmat jalat. Istukassa oli ollut joku uloke, jonka takana oli toinen jalka ollut kokoajan piilossa. No meidän poika käynnistetiin sitten joulukuun puolivälissä. Erikoislääkäriryhmä oli valmiina viemään vauvan kiinni koneisiin ja itkuisin mielin synnyttämään. Vauva syntyi puoli kuusi illalla...ja vietiin pois meidän luota. Parin tunnin kuluttua synnytyksestä lastenlääkäri tuli kertomaan, että vauva tulee kohta meidän luoksemme, ja että hälytys oli osoittautunut vääräksi. Kystan alta löytyi täysin terve munuainen...ja yhdelläkin selviää. AH sitä onnea...vieläkin puistattaa. Vaikka on pojalla ollut kaikenlaisia pikkuremppoja joita on sittemmin jouduttu korjailemaan...niin ihana, reipas ja vilkas poika tänään. Poika oppi kävelemään 8kk ikäisenä ja 9 kuisena lauleskeli jo lauluja ja oppi puhumaan lauseita (3 sanaa) jo vuoden kieppeillä.

Tsemppiä! Toivoa siis on, eikä kannata heittää kirvestä kaivoon. Toisaalta tieto lisää tuskaa, mutta nykyään kun tutkitaan, niin ainakin mun mielestä on hyvä, että osataan sitten varautua jos on odotettavissa jotain normaalista poikkeavaa.

Oma napaan kuuluu kovaa vatsakipua. Ajattelen jo, että synnytys käynnistyy maanantai-iltana, kun olin jo aivan kaksinkerroin sohvalla. Kävin sitten heti eilen lääkärissä. Vauva voi hyvin, mutta mulla on tosi vakava virtsatieinfektio. Lepoa (heh...8 lapsen kanssa)...kohdunsuu on auki 2cm! Lääkäri ei kuitenkaan ollut kovin huolissaan siitä, mulla oli nimittäin viime raskaudessa kuukausitolkulla kohdunsuu auki 4cm, eikä synnytys siltikään käynnistynyt.

Tällaista täällä Savossa...vettä sataa kuin aisaa...ja muutenkin harmaata.

Mamma Muu+vauveli 20+
 
nöpötin:
Voimia, toivotaan että on ihan viaton ja se joko katoaa ennen syntymää tai olisi poistettavissa heti syntymän jälkeen :hug:

Ja muille hyviä uutisia saaneille onnea :flower:

Potkuista:
Tiuhti on voimailija...huhhuh, tälläkin hetkellä potkii niin kovaa, että tukalalle tuntuu. Eilen kuin luin yhtä rakasta kirjaani 'Ylpeys ja Ennakkoluulo', ja pidin kirja mahan päällä (on muuten kätevä "tarjotin" jo ) niin Tiuhti alkoi mellastamaan ja kirja hyppi ja pomppi, piti yrittää ekaa kertaa rauhoitella pientä, jotta sai rivit luetuksi :D :D
Pitänee siis tosiaan kehitellä uusi työnimi tälle naperolle, tuo Tiuhti on jotenkin liian hentoisen kuuloinen tälle veijarille :D

Nyt lähdetään pojan kanssa ulos, ei jaksa kyykkiä kotona.
Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä mökille ja ovat lupailleet helteitä...mikä loistava ajoitus :D

Nyt pikaikaa pojalle kengät jalkaan ja menoksi, alkaa jo hyppiä pitkin seiniä :LOL: :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 21+4
 
Kiitos kaikille tsempeistä ja haleista! Eilen ultran jälkeen olo oli kyllä aivan turta, ja ilta meni vähän väliä itkeskellessä. Lääkäri heitti pienen epäilyksen eräästä kasvaintyypistä,mutta ei tosiaan varmaksi osannut sanoa. No tutkittiin sitten netistä koko ilta ja jos se on tosiaan se mitä lääkäri mietti,niin se ilmenee viidellä vauvalla Suomessa/vuosi! :'( Eli tuntuu aivan käsittämättömältä.
Nyt vain odotellaan aikaa jatkotutkimuksiin,luojan kiitos ei tarvitse olla töissä,en kestäisi..

Onnea oikein kovasti kaikille jotka ultrissa saaneet iloisia uutisia. Vähän tosiaan meilläkin se mieltä piristää että vauva muuten kehittynyt hyvin ja tänäänkin potkuja taas tuntunut.

nöpötin ja pikkuinen 20+0 (vaikka ultran mukaan vasta 19+3)
 
Täälläkin on kovasti potkuja tänään tuntunut. Mieskin tunsi ekaa kertaa vatsan päältä liikkeet :heart: Mulle tuli postissa tomaatintaimia ja chilejä. Pitänee lähteä ne nyt hakemaan jotta pääsen niitä paapomaan :)

Flora + L-poika rv21+0
 
Pikaisesti ilmoittelen olevani mukana joukossa...

Pure Love ja Nöpötin :hug: ja kovasti voimia sinne!

Meillä on sairastettu ihan kamalasti :( Vasta tämä viimeinen flunssa & vatsatauti yhdistelmä kaatoi minutkin, itse luulen että alkoi olla jo voimat niin vähissä kun ei ole saanut ikuisuuteen nukkua kunnolla... Olin viikonloppuna tosi kipeä, vatsa oli aivan hirmuisen kipeä ja vauvakaan ei oikein liikkunut ja pelästyin jo etä on jotain muuta vialla, mutta onneksi oli vaan vatsatautia. Nyt on alkuviikko lepäilty ja huomenna pitäisi palailla töihin, vauvakin on palaillut normaaliin liikkumiseen kun vatsakivut hellitti...

Mekin käytiin viime viikolla rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin =) Toista poikaa meille veikkailtiin...

Mutta paremmalla ajalla lisää...

Mutilainen sekä masuasukki 20+3
 
blaah....perjantaina olisi rakenneultra. Ei kyllä yhtään huvittaisi mennä. Pelkään niin paljon, mitä sanovat. En ole tuntetun vielä liikkeitä ja lisäksi minkäänlaisia raskausoireita ei ole ollut viikoihin :'(
 
Aku
Pure lovelle täältäkin iso :hug: ja voimia.Hiljaiseksi vetää tuollainen :'(

Nöpötimelle tsemppiä,toivotaan että teilläkin olisi kyseesssä väärä hälytys :hug:

Peppi kyseli äippäpakkauksesta.Otin esikolle sen ja olin osittain tyytyväinen ja osittain en.Suurin osa sisävaatteista osoittautui aika huonolaatuisiksi.Eli kietaisubodyjen narut putos ekassa pesussa lähes kaikki :/ Toppapuku oli meidän syyskuussa syntyneelle likalle eka talvena liian iso ja tokana liian pieni,eli käyttämättä jäi.Kevytvanupuvulla oli paljon käyttöä ja tumpuilla&töppösillä.Ja onhan siinä pakkauksessa kaikkea muuta tarpeellista pientä tilpehööriä mitä en varmaan ois älynny ite ostaa,kuten kynsisakset,hiusharja yms.Kaikesta huolimatta ottaisin varmaan pakkauksen uudestaan jos ekaa odottaisin.

alisalle pitää vielä kommentoida että aikalailla samat fiilikset ja myöskin ultra perjantaina.Olo on liiankin hyvä :| Liikkeita luulin tunteneeni muutama viikko sitten,mutta nyt epäilen kyllä sitäkin.Tuntuu että välillä masussa kuplii,mutta sit en on taas monta päivää ihan hiljasta :/ Toivotaan parasta ja pelätään pahinta :hug:

Huh,huominen vielä töitä ja sit ois taas 3 vapaata ,olivat luvanneet ihanaa keliä vklopuksi B)

Voikaahan hyvin mammat!

T.Aku ja aapo(viikoista ei miään hajua!)
 
alisa lohdutukseksi että mä tunsin esikoisesta ekat liikkeet just rakenneultraa edeltävänä päivänä ja mulla ei ollu alun rintojen arkuuden jälkeen juuri mitään oireita koko raskauden aikana. Että ei se aina tarkoita että jotain olisi pielessä :)
 
Tiuhtin nimi vaihtuu vastaamaan tapausta itseään :D
Tuntekaamme hänet tästälähin Speederinä->Vauhtihirmuna :D

Aivan järjetön hulabaloo taas menossa ja alkaa tehdä jo hellää...ei saisi valittaa, mutta näin istualtaan potkut kyllä tekee hellää todella :ashamed:
Eivät enään ole tösk siellä tumpsista täällä vaan ovat sellaista samanlaista myllerrystä, mitä yleensä loppuvaiheessa liikkeet on, sellaista tasaista työntämistä ja muksimista, mutta toki tietenkin pienemmässä mittasuhteessa...jos jotain hyvää hakee, niin tiedän ainakin pienen vahvistuneen ja alkaneen hallita liikkeensä, joka on hyvä edistys askel =)

Ja noista oireista:
Ei minulla esikosta ollut juurikaan oireita, tissit kyllä oli alussa tuohon n.15viikkoon TOSI arat ja verenpaineet heitteli ja ihan alkuviikkoina vähän väsytti, mutta kaikki nuo kyllä katosi hyvänaikaa ennen rakenne ultraa ja kaikki siis hyvin mainiosti, tai miten tuosta pikku äkäpussista nyt voi arvioida ;)

On siis juuri mennyt nukkumaan...kiukutteli taas ihan höpöjä ja yrittää siinä nyt sitten olla tosi vakavana...hoh, kun toinen näyttää varsinaiselta surulliselta klovnilta mutrusuineen :D

Ja köynnöskrassissa ja mustasilmäsusannassa bongattu ekat kukkanuput...jeeee!!!

paapelo+poju
 
Onpas monta tyttölupausta tullut lyhyen ajan sisällä =)


Kaikille r-ultrassa hyviä uutisia saaneille onnittelut :flower:


nöpötin :hug: toivottavasti vaaraton tuo uloke ja kaikki kuitenkin parhainpäin.


Omaan napaan ei ihmeempiä. Liikkeitä ei tunnu vieläkään satunnaisia "kuplia" lukuunottamatta, eikä muutenkaan olo ole ihmeempi.
Eilen järjestettiin ukon kanssa makkariin jo tilaa pinnasänkyä ajatellen =) Tosin sieltä vielä pitäisi hävittää yksi ylimääräinen tietsikka pöytä, jolle ei ole olut käyttöä pitkään aikaan, eikä se mahdu varastoonkaan.

R-ultraan vielä 2viikkoa ja 4 päivää

Nyt nauttimaan tuoreista sämpylöistä :p

pinkkimieli ja
 
onhan aika rientännyt nopeasti. En sitten ole kerennyt toista kertaa kirjoittamaan ennen kun nytten vasta. Lapset meni muummille yökylään ja ihmetykseskseni olen viellä hereilllä eikä väsytä edes paljon! Täällä harmittelen kun ompelukone sano itsensä irti ja nyt pitää ruveta ostamaan uutta! Mutta kun tästä tuppu kylästä ei saa mitään aina on lähdettävä kaupunkiin vaikka kaupunki tääkin on ÄRRR! Olen niin innoissani ompelemassa kestovaippoja ja nyt joutuu hommat seisomaan.

Voikun minäkän pääsisin rakenne ultraan en ole ikinä päässyt! Onse niin tyhmää että toiset pääsee ja toiset ei! Vaikka pitää kyllä olla tyytyväinen että on edes nuo ultrat mitä on! Tosin meijän neuvolan ultra on niin vanhaettei siitä saa kunnolla selvää että aika tyhjän kanssa!

Masu kasvaa kovaa vauhtia. Ja erona edellisiin odotuksiin istukka on nyt takaseinässä kun aina ollut etuseinässä. Itekseni olenkin pohtinut vaikuttaakohan tämä millään lailla synnytykseen?? eselliset syntyneet ihan hyvin ja "nopeasti" Ei ole tarvinnut kauheesti tuskailla.. Ainakaan kun näin jäleen päin ajattelee! Masussa on liikettä kovasti ja ne tuntuu ja näkyy jo ulos päin ihan selkeästi!

Neuvolassa olin tänään ja kaikki oli hyvin! Neuvolan tädin mukaan olen luotu tähän olomuotoon HAHHAA! Muistaako kukaan miten ne sykkeistä veikkaukset menee?? mikä syke olis pojalla ja mikä tytöllä??
 
Nöpötin :hug: Toivotaan että satte hyviä uutisia tarkemmissa tutkimuksissa.

Mamma muu kertomus on kyllä todella ihana. Ihanaa että teille molemmille kävi hyvin.

Alisa: tsemppiä! On ihan mahdollista ettet tunne liikkeitä vielä, esim. etuseinäistukka vaimentaa niitä hyvin ja jos vauva vielä potkii selkään päin niin liikkeet eivät vielä tunnu.

Raputitirallaa: ei pitäisi vaikuttaa synnytykseen oli istukka sitten etu- tai takaseinässä. Vain jos on kohdunsuun edessä vaikuttaa.

Peppi: mä olen aikoinaan ottanu esikolle pakkauksen, ja kaksi seuraavaa sai olla ilman. Kuopusta oottaessa mietin pitkään että otanko vai en. Otettiin sitten kuitenkin pakkaus ja ihan tyytyväinen olen. Toppahaalari jäi lähes käyttämättä, oli väärän kokoinen ja väristäkään en tykänny. Paljonhan siellä on sellaista pientä tavaraa jota ei hoksaa hankkia itse. Ja mielestäni aika hyviä kirjasia vauvanhoitoon ja parisuhteeseen liittyen. Esikoiselle ottaisin pakkauksen mutta en sitten ehkä muille jos syntyvät lähekkäin. Nyt en aio pakkausta ottaa, on vielä kuopuksen pakkaus tallessa ja muutenkin tota vaatetta on kertyny ihan riittävästi.

Omaan napaan ei mitään ihmeitä. Selkä meinaa kipuilla mitä ei koskaan aiemmin ole ollut. Vauvan liikkeitä tuntuu aina välillä, mutta en ole huolissani. Istukka on etuseinässä joten siinä lienee selitys, ja ultrassa toinen käytti istukkaa tyynynä eli potkii varmaan selkään päin. Nyt on viimeinen yö menossa tällä erää. Vielä on muutama yöpätkä ennen lomaa muiden vuorojen lisäksi. laitoin jo kyllä toiveen etten enään loman jälkeen tekisi öitä, käyvät liian raskaiksi.
Lauantaina lähdemme sitten anoppilaan, on miehen siskon lakkiaiset. Ihan kiva käydä vaikka matka onkin pitkä ( 600 km).

Viime yönä luin uusinta turvaistuin-testiä. Meidän tarttis hankkia vauvalle turvakaukalo ja niitä sitten yritin kattella ja vertailla. Aateltiin miehen kanssa että jos ottais sellanen missä sais sen telakan isofix-kiinnikkeillä kiinni, olis sitten näppärä nostaa kaukalo vaan siihen. Mutta vielähän tässä on aikaa selvitellä asiaa.

Peppi ja rinsessa 20+1
 
Istukka ja synnytys:

Ei käsittääkseni ole vaikutusta, ellei istukka ole kohdun suulla. Itsellä esikosta ja tästäkin takaseinämässä ja poika syntyi verrattain nopeasti. Kesti käynnistyksestä huolimatta vain 6,5h, josta 14min ponnistus ja jälkeiset n.20min. Nyt sitten povaavat, että tämä toinen jos tulee ihan ilman hämminkiä ja käynnistelyjä, niin puolet nopeampaan...jippiii...taitaa jäädä kivunlievitykset saamatta tässä tapauksessa, jos alkaa spontaanisti syntymään ja menee niin nopeaan. Olen nimittäin kuullut ja lukenut vertailua, että jos äiti on kokenut ensisynnytyksen käynnistettynä ja tehostetippoja on käytetty ja seuraava synnytys käynnityy itsekseen, niin äiti aliarvioi kivun tunteen helposti ja saattaa saapua viimehetkellä synnyttämään :D
No lääkkeitä tai ei, kunhan tulee =)
 
Lämpimiä halauksia kaikille huonoja uutisia kohdanneille. :hug:
Mahdoton tuuli ujeltaa ulkona. Puoli yötä valvoin kuuntelemassa että milloin katto lähtee pään päältä.. Aamulla vein koululaiset kouluun, lähtivät luokkaretkelle.
Ens vko tiistaina meillä on se kauan odotettu rakenneultra. Lapsenvahti järjestyi kotiin helposti, ihme kyllä joskus näinkin! Eilen aamulla seurailin taas vaihteeksi Pienen liikkeitä. Hiljainen, rauhallinen kaveri tuntuis olevan. Tai vaihtoehtona istukka etuseinässä kun potkut tuntuu lähinnä mun kyljissä. Sitten takaraivoon iski huoli ja poikkesin kaverin luona. Hänellä on doppler.. Kuunneltiin masua ja siellä vasemmassa kyljessä se Pienen syke taas oli. Siis suotta taas huolissani!!
Samaisella kaverilla on pariviikkoinen tyttövauva ja vietiin vauvalle vaaleanpunaisia vaatteita. Meidän 5v poika tuumasi vaatteet nähtyään että eipä tahdokaan veljeä vaan siskon kun tyttöjen vaatteet on noin SÖPÖJÄ! :heart:
Mulla edelleen on hieman vahvempi olo tytöstä kuin pojasta mutta eilen viimeksi mies tuumasi saunassa ettei sitä sukupuolta kysytä kun ei isompien lastenkaan kohdalla ole kysytty. Jos ei ultrassa vahingossa näkyisi..
Vielä vauvan tarvikkeista.. Meidän ei tarvitse hankkia Pienelle oikeastaan mitään. Vaunut, kaukalo, kehto, sänky jne on edelleen tallessa. Kun vain muistas mihin laatikoihin varastoon osa tavaroista on pakattu! Onhan tässä kesä aikaa etsiä..

Mimaldi ja pieni 20+1 JEE!! Meilläkin yli puolenvälin!!
 
:wave:

Pelkkää omaa napaa..

Neuvolassa kävin tänään. Ei mitään ihmeitä. Ens viikolla pitäis mennä taas verikokeeseen, koska olen Rh-negatiivinen niin pitää seurata vasta-aineita. Vaa'assa kävin aamulla ennen lähtöä ja meinasin pudota persiilleni. 4kg oli tullu lisää viime käynnistä! En ole tässä välissä käynyt vaa'alla ja ajattelin että ehkä kilo pari...voi hemmetti et oon tällanen herkkuperse :( Nyt painan yhtä paljon kuin esikoisesta viimeisilläni. Jesh.. Ei paljon naurata.
Sitten pitäis myös vaihtaa neuvolaa ton muuton takia. Toivottavasti uusi täti on yhtä kiva. Tulee ihan ikävä tonne vanhaan neuvolaan.

4D:hen varasin myös ajan, koska tuli neuvolassa puhe keskiraskauden lääkärintarkastuksesta ja mä en halua kunnalliselle mennä, joten varasin sitten yksityiselle ja koska siihen kuuluis anyway ultra niin varasin sit samantien 4D:n niin näkee tarkemmin kaikki virtaukset ym. Se on sitten rv 23+3 eli ihan pian :)

Mutta nyt alan valmistautumaan, että ehditään keskustaan lounastamaan tytön kanssa. Hyvät päivän jatkot kaikille!

MB 21+5
 
Noista ennustuksista. Meille Madam Mamma ja Ennustaja elli sai molemmaaat eri tuloksen korteiltansa. Molemmat tosin veikkaavat, et keskosena tulee pihalle. Miksiköhän näin?

Tässä Madamin ennustus:

"Hei!

Korttieni mukaan odottamanne vauva on tyttö ja syntyy 6.10.2009.

Terv. Madam Mamma"


Ja tässä taas Ellin ennustus:

"Sinulle syntyy poika 23.9.2009, tyttö 20.2.2013, tyttö 5.10.2018 ja poika 20.1.2023.

T. EE"

Pakko myöntää, etten kyllä ihan ole suunnitellut neljää lasta hankkivani, saati sitten noinkin pitkillä ikäeroilla :D

Tänne ei muuten mitään ihmeempiä. Kohta lähen neuvolassa käymään, siellä tuskin mitään mainitsemisen arvoista taas tänään, korkeintaan russuttaa mun painon noususta.


pinkkimieli ja pallopää 17+6
 
Heippa.
Onko muilla tuntunut haaroissa vihlovaa särkyä? Itsellä niitä on ajoittain tuntunut vähän ,mutta eilisilta oli täyttä tuskaa! Kipu tosiaan sijoittui aivan tuonne haarojen väliin,repivää ja vihlovaa kipua :x Välillä helpotti ja taas tuli. En usko että supistuksia olivat koska vatsa ei mennyt kovaksi. Mies hieroi alaselkää ja se vähän auttoi. Mietin että mahtoiko vauva olla asennossa että painoi hermoon tai sitten kuuluuko tuo mahan kasvuun?
Ajattelin että vois aivan neuvolaankin soitella. Nyt kipuja ei kyllä tuntu,alamassu vähän hellänä vain.

nöpötin ja pikkuinen 20+1 :heart:
 
tänne ei mitään ihmeitä! sain justiin lapset päikkäreille! Molemmat ja yhtä aikaa :LOL: Vähän kyllä piti tehä isomman kanssa töitä kun on sille tullut taas joku koittelu vaihe! Täyttyy vaan kylmän rauhallisesti ottaa luulot pois ettei pompi silmille! :x
Masussa on niin kova melske ettei tosikaan! Ja kaikki liikkeet tuntuu mielettömän selkeesti!
Odotettavissa vissiin ja toivottavasti helppo synnytys jos vertaa edellesiin. Kakkosella en kerenny saamaan edes kivunlievitystä! mutta ei se nyt niin kauheeta ollut loppujen lopuksi! Jotkut sanoo että supparit tuntuu enempi selässä kun on istukka takaseinässä. Ni miestä illalla varottelin että saa ruveta selkä hierojaksi varmasti loppu raskaudessa ja sitten syynytksessä :LOL:
Aamulla hain vaarilta ruohonleikkurin lainaa ja tänään pitäis sitä sitten opetella kayttämään :snotty: Saas nähä kuinka käy osaanko leikata kun en ole eläessäni koko laitteeseen koskenu :ashamed:

Mutta nyt päivä teen juontiin ja jotain laittamaan suuhun

raputitirallaa ja RV 20+4 kait :heart:
 
nöpötin:
Täällä on niitä ja oli esikostakin. Neuvolassa silloin esikosta sanottiin, että ne on ihan kohdun kasvuun ja paikkojen venymiseen liittyviä kipuja. Kohtu kun venyy ja kasvaa korkeammalle ja lantion liitokset ja muut ihanaiset ligamentit ja kiinnikkeet venyy ja ppaukkuu ja löystyy, niin kipu säteilee alapäähän...kuulosti varsin loogiselta, kun koskaan näistä kivuista ei mitään muutoksia avautumisen tai pehmenemisen suhteen tapahtunut ja olivat sellaisia säväreitä vain.
Osasinkohan nyt selittää alkuunkaan järkevästi :LOL:

Häpyliitoksen liitoskipu pahenee...nyt ei voi istua kuin korkeintaan 5min samassa asennossa tai kipu yltyy jo tosi pahaksi noustessa :headwall:
Lonkat poksuu, siis kuulostaa ylös noustessa ihan kuin pingispallot putoisi, sama oli pojastakin, mutta kun lantio jatkoi levenemistään ja löystyi niin ääniefektit katosi...
Eli ekakertalaisille tietoisku, lantio tosiaan levenee muutenvainkin, ei siis pelkästä laardin kertymisestä :D

Huomenna tullooo sohva uus...JEEEE, ja sitten mennään möksälle...jjjjjjjjjiiiihaaaaaaaaaaa :D

Ai mitenkä niin kaipaan maiseman vaihdosta :D

Tiuhti alias Speeder on ollut tosi kiusanhenki tänään...mönkinyt kokopäivän samaan paikkaan venyttelemään ja köllimään ja koko vasenpuoli vatsasta ihan hellänä painelulle :whistle:

Muuten ei mitään älyllisempää :wave:

paapelo+poju+Speeder 21+5
 

Yhteistyössä