***LOKAMASSUT HEINÄKUUSSA*****

Iltaa lokamassut,

Sykkeistä täällä ollaan kirjoiteltu jonkun verran. Meidän tytöllä oli syke 140-150 paikkeilla koko raskauden ajan. Tällä jota nyt odotan on leposyke 130-140 ja tästähän on sanottu rakenne ultrassa että poika olisi tulollaan ja niin se myös tuntuu itsestä vahvasti. Joka kerta pojallakin kuitenkin syke nousee jossakin vaiheessa mittausta sinne 150 kieppeille, mutta varmaankin johtuu juuri siitä syystä että on todella liikkuvainen vauva. Eli ei kai noista sykkeistä tosiaan voi oikein mitään päätellä.

Nyt on moni jo saanut äitiyspakkauksenkin ja siinä tosiaankin on aivan ihana toppapuku, ( näin sen kaverin paketista.) On hyvä juttu kun toppapuku on pienempi kokoinen mitä aikaisemmissa paketeissa niin passelin kokoinen varmasti monelle lokakuussa syntyneelle vauvalle, sitten kun paksumman puvun tarve tulee. Meidän neidin paketissa puku oli 80 cm ja sitä käytettiin vielä lähes parin vuoden ikäisenäkin, niin reilun kokoinen se oli. Meillä tyttö on aika siro kokoinen että siksikin meni varmasti niin pitkään päälle. Mutta ei tosiaan olisi voinut edes harkita laittaa meidän neidin kokoiselle muutaman kuukauden ikäisenä 80 cm pukua. Tälle pojalle en ottanut pakkausta vaan rahan ja tuo toppapuku oli ainut mikä minua harmitti ja mietitytti... :/

YOdottaja on minustakin niin selviytyjän oloinen että pärjää varmasti vauvan kans kahdestaankin. Ikäväähän tuo isän käytös on, mutta niin se vaan on että itsehän siinä eniten menettää jos ei halua osallistua lapsensa elämään.
:ashamed:

Minulla yöt menee muuten ihan ok, mutta tämä kuumuus on kyllä tuskaista. Ja vessassa saan käydä yön aikana ainakin kerran ja sen jälkeen heilahtaakin hetki että saan uudestaan unen päästä kiinni. Vauva nimittäin herää heti ja alkaa touhuamaan masussa niin ettei unta saa ihan heti uudestaan kiinni..No mutta nyt olen onneksi lomalla eikä ole niin väliä miten nämä yöt nukkuu..


Katja ja poika 27+3 :heart:
 
Tulipahan taas viime yönä valvottua tuon närästyksen takia... :headwall:
Närästi niin kovin, ettei pystynyt loppujen lopuksi enää edes yrittämään nukkumista, joten annoin periksi. Kattelin nauhoitettuja ohjelmia lopun yötä.

Kävin tänään hakemassa mummilasta ne ukin ostamat 10 euron vaunut. Kyll ne aika karseet oli, mutta katsotaan mitä pienellä pesulla voi saada aikaan. Jos vaikka auttais vähän. Toisaalta parvekkeellehan ne on menossa, joten eipä niillä sinänsä ole mitään väliä. Toin samalla oman vanhan pottanikin. Se kyll taitaa vähän maalia kaipailla... Oli aika herkkä hetki, kun mietti Nyytin istuvan siinä jossain lähitulevaisuudessa. Eihän se vielä ole vasta kuin 28 vuotta vanha ja nyt lähtee seuraavan käyttöön.

Kylkikipu on yhä edelleen mitä on. Välillä särkee kovin ja välillä ei niin paljoa. Yläselän kipuiluun saan onneksi käyttää välillä mobilatia, joten se alkaa helpottamaan. Hierontalaitetta kokeiltiin eilen illalla, mutta se lisäsi vain tuota kylkikipua. Joten josko sen laitteen unohtais.

Mutta nyt lähden katsomaan mitä kivaa tulis telkusta tähän aikaan päivästä. Saa levättyä samalla vähän.

LillaStina ja Nyytti 30+4
 
iltoja kaikille!

isäntä lähti viemään vanhinta tyttöään yökylään kaverilleen,ja pienempi huitelee jossakin ulkona.omat tytöt ovat kamujensa luona kanssa yökylässä,vähän rauhallisempaa iltaa tiedossa :whistle:

jotenkin on tänään ollut kamalan unettava päivä,vaikka ei nyt vettä ole satanutkaan,aamulla meni nukkuessakin melkein puoleen yheksään..yleensä kun koira herättelee jo ennen puolta kasia.
sitten tuli vetästyä melkein puolentoista tunnin päikkärit..toivottavasti jaksaa kattoo c.s.i.n yleensä kun käyn sänkyyn sitä kattomaan niin havahdun kun se loppuu :/ ei pitäs mitään ohjelmia kattoo sängyssä pitkälleen.

tähän väliin susa79 tervetulemasta joukkoomme hurjaan :)

eipä tänne ihmeempiä,vaavi jymyää oikein urakalla,miehellä oli hauskaa ennen päikkäreitä,kun pitkälleen olin niin miten selvästi vaavin liikkeet pitkin masua näkyi,ja myös tuntui..

hyviä lauantai iltoja kaikille,lähen letun syöntiin,lauantai illan kunniaksi :)

niinukka ja vunttunen 30+0 =)
 
täällä satanut ja paljon!!ukkonenkin jyrisi vähän aamupäivällä.
on kyllä ollut todella väsynyt päivä...
aamusta asti tv:n ääressä.
ollaan kateltu miehen kaa frendejä nauhalta ja syöty paljon...
välillä kävi maha niin kipeenä että sai maata kippurassa pari tuntia :|
no,se onneksi meni ohi!
supistukset onneksi vähentyneet paljon.
oonkin lepäilly ja juonut paljon vettä.
tiistaina sitten on taas lääkäri.
toivottavasti on tulehdus lähtenyt!!
nyt taas makoilemaan sohvalle... :D

voikaa hyvin :wave:
ja tervetuloa susa79 :flower:
 
Terkut asuntomessuilta! Kyllä tietää kävelleensä ja olleensa jalkojen päällä. APUA!
Masussa ihan mieletöntä menoa, sattuu ihan jo.
Tiistaina pääsen sisätauti-polille lääkäriin ja saan vihdoin tietoo jatkosta.
Kun vaan sais ruokavaliolla pysyyn arvot kohillaan.

Täs tällee pikaseen vaan kuulumiset. Olen valmis petiin.
Ainiin, TYÖT LOPPUI =) =)

-Vilma ja "Lahja" rv29 tasan-
 
Täällä taas koko päivän olen tehnyt ja touhunnut. Muut ihmettelee, enkö yhtään hellitä. Enpä kai, ennen kuin on ihan pakko. Kylkikipu minullakin hetkellisen kova välillä ja silloin on kyllä istahdettava. Vauva mennä möyryää mahassa, ties missä asennossa mahtaa olla nyt. Lapsetkin sentään jo ehtineet huomata mahan muljuamisen.

Mamma3 niistä pahoinvoinneista... Itselläni saattoi johtua sokerin heittelystä!! Toivottavasti ei sinun kohdallasi. Jos ei ihan kaikessa satuttas meneen samoilla linjoilla :whistle: . Viimeksi neuvolassa pissassa oli sokeria ja ilmeisesti melko paljon. Ensi viikolla menen sokerirasitukseen ja miten nyt tuntuu, että mahdanko puhtain paperein selvitä, kuten aiemmissa raskauksissa... Olen jo aloittain tiukemman ruokavalion, toivottavasti se riittäisi! Nyt ei ole sitä pahaa oloa ollut =) . Heti kun sokereista kuulin, mietin, että tuleekos kuinka iso vauva tällä kertaa ja että sitten vauva joutuu jäämään sokeritarkkailuun pidemmäksi aikaa sairaalaan... Kaikki kauhukuvat heti mielessä... Aika moni muukin täällä rasituksissa käynyt ja sitten jatkotoimenpiteitäkin "saaneet". Mielenkiintoista lukea, jos sattuu omallekin kohdalle.

Yöllä valvon minäkin aina joskus. Toisaalta se on mukavaa, olla ihan rauhassa ja tehdä jotain omaa juttua, mutta olisihan se parempi nukkua!

Täällä masennuksestakin puhuttu. Minulla kanssa toinen lapsista syntynyt talvella pimeään ja toinen keväällä valoisaan. Oli niin erilaista!! OLen jälkeen päin ajatellut, että taisin tuon talvivauvan kanssa olla lievästi masentunut minäkin ja kevätvauvan kanssa taas elämäni kunnossa. Tuntuu, että valolla oli osuutta asiaan ja sillä, minkä verran viitsii ja voi olla ulkona. Toki vauvatkin olivat erilaisia, mutta näiden kahden eri vuodenaika-kokemuksen myötä olen surkutellut jo valmiiksi la ajankohtaa. Vaan toivotaan, että nyt tulee parempi kokemus pimeästäkin vauva-ajasta ja ainakin siihen olen kanssa osannut varautua. Ja eipähän niitä vauvoja noin vaan tehdä, että almanakasta katsoisi, milloin olisi oikea hetki saada kevätvauva, sen tiedän hyvin, mutta silti olen surkutellut... :saint:

Tyttötunne muuten hiukan muuttumassa pojaksi... Jännitys tiivistyy ja hei, sen ratkeaminen lähestyy!!

Rontti rv 31
 
Vähän samanlaiset ajatukset on ollut kuin Rontilla ton LA:n suhteen. Varsinaista masennusta en ole koskaan sairastanut mutta itseni tuntien olen huono ulkoilemaan talvisin ja jään vain helposti kotiin jos ei ole pakollista menoa. Keväisin taas mieli virkistyy ja tulee lenkkeiltyä yms. Toivottavasti tulee kiltti vauva et äippäkin pääsee välillä vaikka jumppaan viettämään laatuaikaa itsensä kanssa. Turhaan kai sitä etukäteen maalailee piruja seinille...

Onkos muilla ollut menkkamaista tunnetta alavatsassa? Toivottavasti ei ole merkki paikkojen avautumisesta. Olen nyt suppareiden vuoksi saikulla. Ens viikolla ylimääräinen ultra jossa tilanne tarkistetaan ja lääkäri katsoo laittaako mut takas töihin. Muuten täällä onkin sujunut koko raskaus mallikkaasti. Jos ei alun kiukuttelua ja väsymystä lasketa, mutta se kai kuuluu asiaan, eikö? :whistle:

-Susa ja Ukko rv 29+3
 
Pikaiset masu kuulumiset ehdin heittää.Tuntuu ettei tää kiire hellitä koskaan ja kohta alkaakin koulu,eskari ja kerhot.Lapsilta loppuu lomat ja arki painaa päälle.Mä otin itteeni niskasta kiinni tänää ja kaivoin vauvanvaatteet esiin.Itse asiassa inspis iski ku viime yönä kasasin laatikoston vauvaa varten ni hetihän sinne oli saatava täytettä! =) Nyt on neutraalit valmiina laatikoissa ja tyttöjen ja poikien pienimmät vaatteet pestynä odottamassa eri kaapissa kummatko pääsee laatikoihin.Vaunujen koppa pitäs pestä ja sänkyyn laitan lakanat viimeisinä viikkoina mutta muuten alkaa olla valmista.Aattelin hoitaa nää nyt kun on aikaa laittaa ja hipelöidä rauhassa.Ja vitsi mikä olo mulle iski:MIELETÖN VAUVAKUUME!!!!!!!!!!!!!!!!Täytyy lähteä lasten serkkua tuoksuttelemaan joka on reilun kk:n vanha.Tähän asti on jotenki ollu hiukan jännitys päällä mutta nyt tuli sellai olo et viikkoja lisää ja äkkiä,mä haluan oman nyytin syliin :heart: Välillä mietin jo että mitenköhän kaikki aamut sujuu kun on 6 alle kouluikästä ja yhtä täytyy viedä joka aamu eskariin ja kerhoakin on 3 kertaa viikossa aamupäivällä mutta enää ei mietitytä yhtään.Ollaanhan tässä ennenki selvitty aamuista ja nyt on kumminki jo osa itestään pukevia ja pienempiäkin haluaavat auttaa aamutoimissa.Ilman stressiä ja paljon aikaa täytyy varata niin kyllä se siitä sutviintuu.
Jollain oli selkäkipuja ja mietin et mul on auttanu aiemmis raskauksissa lämmitetty jyväpussi,onko niissä nyt jotain vehnää tai tms.sisuksissa ja mikrossa pyöräytetään.Se autto ekassa synnytyksessäki kun supistukset tuntu selässä.Nyt en oo kärsiny kivuista juur ollenkaa.Aina ku tuntunu vähänkikipua oon ottanu koiran mukaan ja heittäny pitkän kävelylenkin ja sille tielle on kivut hävinny.
Niin siis paksusti voidaan ja neuvolassa saadaan ravata jo kahden viikon välein.Kyllä se loppu tulee väkisinki.Tuntuu et viimeset 10 viikkoa aina katoaa kun neuvola käynnit tihenee ja ei tartte enää miettiä montako kymppiä täytyy vielä ohittaa.Ihanaa loppusuoraa kaikille :hug: Käyn taas lukemassa kuulumisia kunhan meiningeiltä ehdin!
Lämmintä kesän jatkoa ja paisutellaan rantapalloja :LOL:
 
Huomenta piiiiiitkästä aikaa!

Kyllä kotiäidin elämä on mennyt ihan sekaisin kun ohjelmaa on ollut monelle päivälle. Viime v.loppuna oli ne serkkutytön rippijuhlat. Takapuoli tuli pirun kipeeksi kirkon penkeillä istumisesta. Seuraavalla kerralla sanoin ottavani tyynyn mukaan pyllyn alle. :D

Maanantaina ostettiin itsellemme uusi sänky joka ehdittiin hakea vasta keskiviikko aamuna liikkeestä. Tiistaina kun oli miehen pojan synttärit ja vieraita iltaan asti. Maanantaina löydettiin myös noille meijen nuorimmille pojille kirpparilta ihanat vanhat messingin väriset putkisängyt (pallopäätyineen). Olivat vaan aika hullun kokoisia. Toinen 105cm leveä ja toinen 90cm.

Keskiviikkona ei sänkyihin ehditty perehtyä kun käytiin kyläilemässä Iitissä ja ostettiin sieltä tulokkaalle aivan ihana valkea metallinen pinnasänky
:heart: Pistän jossain vaiheessa kuvan siitä..

Torstaina ollaankin kasailtu näitä sänkyjä. Nuo poikien vanhat sängyt olivat ongelmallisia kun eivät sisältäneet pohjaa. No niihin isäntä rakenteli pohjia loppuviikon ja patjakin piti isompaa sänkyyn leikata 120cm leveästä :/

Eilen sain vihdoinkin raivattua poikien huoneen kuntoon. Ostin sinne 6 sängynaluslaatikkoa ja koko samperin päivä meni noita rojuja lajitellessa ja siivotessa :kieh: Miä pistän kohta lelukirppiksen pystyyn |O

Tänään rumba jatkuu.... Pitää saada tuo pinnasänky meijen makkariin ja kuopuksen vanha jatkettava sänky varastoon.... Ai niin ja äitini antoi meille (minusta ihanan) tuoli ja ruokapöytä systeemin. Siihen kuuluu kulmasohva (Sellainen kevyt versio, mäntyiset puuosat ja istuinosat kankaiset. Ei näitä mitä tällä hetkellä myydään), pöytä ja kolme pinnatuolia (pehmustettuja). Sille pitäis tehdä tila tuon ison ruokapöydän paikalle ja iso pöytä roudata taas tänne keittiöön josta pieni pöytä poistuu pojille askartelupöydäksi. Tosin poikien huoneesta pitää koulupöytä raahata varastoon että sinne tulee tilaa jne.

Että on vähän höntti olo. Yölläkin tulee vaan suunniteltua mitä minnekin mahdutan ja kuinka. Vai pitääkö jotain raahata pois... Vaikka illalla väsyttääkin niin yöllä ei osaa rauhoittua millään...

tuutilulla rv 31+1 Kipittää irroittelemaan pöydästä jalkoja :D
 
Olipas sulla ihanan vauvakuumeinen viesti :heart: . Pitäsköhän munkin alkaa enemmän laittelemaan, että sais tuota todellisuutta mieleen ja enemmän vauvakuumettakin peliin. Olen huomannut itsessäni, että vaikka tämä raskaus on todellakin mennyt tässä sivussa ja aika huomaamatta tavallaan, niin vähitellen, jos olen esim. hirmuisesti touhunnut tai muuten vatsa tai vauva tuntuu "oudommalta" alan silitteleen vatsaa, huolehtimaan ja ajattelemaan "voi hyvin siellä pieni, äiti täällä silittelee". Jotenkin siis vielä enemmän vähitellen kiintynyt tuohon kasvavaan :heart: . Tai ehkä sitä vain alkaa tajuamaan konkreettisemmin ja että hei, ei mene enää hirmu kauna, kun me nähdään :) ! Nyt tuntuu kivalta sekin, ettei tiedetä kumpi sieltä tulee. Eiköhän noita vaatteita ole, joilla pääsee hyvinkin alkuun kumman kanssa vain.

Tuutilullalla siellä melkoista sänky-rumbaa :) ! Tuollaiset hommat on musta niin kivoja, vaikka sitten itse kanssa aina jollain tavalla stressaankin, kun pään sisällä kokoajan mietin, että miten ja kuinka ja milloin ehdin. Mutta musta on aina kiva laittaa kotia :) . Ja jatkuvasti vaan enemmän kotikissaksi tunnustaudun!!

Niin ja vielä piti "päivitellä", vaikka Tehotuhot ei siitä varmaan tykkääkään... Että 6 alle kouluikäistä... Aika kunnioitettava määrä!! Suuri rikkaus teille, vaan kyllä itsestä tuntuu, että minä en taitaisi jaksaa. Mutta tääkin on varmasti osaltaan näitä etukäteen mietittyän mahdottomalta kuulostavia juttuja, mutta jos niin arjessa olisi, voisi hyvinkin pärjätä ja jaksaa :). Tuovathan lapset niin paljon, vaikka sitten ottavatkin. Hattua nostan sinulle ja kun noin osaat taas uudestakin vauvasta ilakoida ja positiivisesti ajatella :)

Rontti 31+1
 
sänky, mistä ostitte ja mitä maksoi?..Meillä mies tehnyt itse keinuvan sänkymallisen kehdon, mikä sopii pienelle vauvalle, pinnasänky sitten joskus pitää hankkia...Kauheaa, kun tälläsiä viesteilen, vaikka masussa ei vielä taida olla "masuasukkia" :heart: ..Olemme molemmat vain niin innoissamme...Onko muidenkin miehet yhtä lailla innoissaan tulevasta raskaudesta-vauvasta, lapsesta? :hug: ..Heippa taasen :flower:
 
pikkumyy42 ostettiin käytettynä ja maksoimme (tai siis mummi maksoi) 60?. Mummi halusi välttämättä maksaa sen kun näki kuvat. Edellisetkin omistajat olivat ostaneet sen käytettynä. Missään en ole tuollaiseen ennen törmännyt. Sängyssä tarra Iberobebe (viimeisen e:n päällä se huitsukka merkki). Hienosti taas selitetty :LOL: mutta kun en muista kuinka sen siihen saa kirjoitettua :ashamed:
 
tuutilulla aikas on ihana sänky,oikein pienelle prinsessalle tehty :)
meillä vaan tavallinen valkoinen pinnasänky,jossa kummassakin päädyssä muumin kuvat kaiverrettuna,sekä kaarevat päädyt.
en halunnut vanhempien tyttöjen ankean puun väristä pinnasänkyä,vaan ostettiin käytettynä tuo..makso 15e..ja on tosi siisti.

tuli patja,pinnasuojat,ja sellanen verhosysteemi kaupanpäälle mukaan..
sekä vielä äitiyspakkauslaatikkoon sopiva samaa kuosia oleva reunaröyhelö.
oletteko miten nukuttanu vauvojanne äippäpakkauslaatikossa?vai heti pinnasängyssä.?
minä just olen täällä pähkäilly että pitäskö nukuttaa siinä äitiyspakkauslaatikossa,vai pinnasängyssä..

silloin vanhinta tyttöä odottaessa,muistelin että siihen äitiyspakkauslaatikkoon olisi kuulunut sellaset pahviset jalat,jotka oli kuin kehdon jalat..sellaset olisivat olleet oikeastaan aika kivat..olisi voinut vaikka sen äippäpakkauslaatikon laittaa olohuoneeseen
siskollani olisi ollut sellanen puinen kehto,se olisi ollut aivan ihana,mutta eipä mahtunut tulemaan autossa enää,kun siellä turussa silloin käytiin..harmi vaan..se kyllä oli niin ihana että olisin sen halunnut tuonne olkkariin.

nyt pottumaalta potatin hakuun,ja ruan laittoon.

niinukka ja vunttunen 30+1
 
Moikka!
Tosta äippäpakkauslaatikkohommasta,mä olen ajatellut laittaa sen pinnasänkyyn ja vauvan nukkumaan siihen,ku jotenki tuntuu että pinnasänky on hirmu iso niin pienelle,en tiedä sitten =) Joku puheli puisesta kehdosta ja muistui mieleen että meilläkin taitaa jossain vintillä vanhempieni luona olla semmoinen,se vois olla kiva juuri vaikka olkkariin.

Itsellä tuntuu että kuinkahan mahdan keretä laittaa vauvan vaatteet sun muut valmiiksi ajoissa ku nyt tuntuu että kiirettä pukkaa mielin määrin. Keskiviikkona lähen Kuusamoon muutamaksi päiväksi ja ensviikolla sitten Porvooseen työjuttuja,jos meno on tämmöstä ni eihän tässä kotona kerkiä olemaankaan,saati miestä nähdä :LOL: Tosin mies otti itelleenki vielä urakkahommia normityön päälle ni eipä sitä paljon kerkiä sohvalla vierekkäin löhöstellä paitsi tänään päivällä :heart: :heart: :heart: ku heräis nyt vaan :kieh: raasu tuli yöllä puoli viiden maissa töistä että ei mikään ihme vaikka nukuttaa..

On se jännä miten aika juoksee,muistan sillon joskus helmikuussa ajattelin että sitten ku tulee 30viikkoa täyteen ni sit ollaan loppusuoralla,ja nyt sinne on enää muutama viikko,mulla siis :D täällähän on jo paljon porukkaa jotka menneet sen yli.

Osaisko joku kertoa miten saatte lisättyä kuvia tekstiin?Täytyykö kuvien olla eka netissä vai voiko suoraan omalta koneelta lisätä? :ashamed:

Nyt aamupalalle :wave:

Diipeli ja masujesperi 28+1
 
On kyl söpö sänky Tuutilullalla,eipä oo tommosia vie vastaan tullu.....meil ihan perus brio tummanruskeeta puuta...katoski on ja kaikkee,mut aattelin,etten sitä otakkaan käyttöön ny ku muistaakseni keräs vaan pölyä viimeks...
tost äippäpaketin laatikosta ollu tääl puhetta....ajattelin kyl ite laittaa laatikon pinnasängyn sisään ekaks ja sit ku vauva kasvaa niin otan sen laatikon vaan pois ja saa pikkunen nukkua pinniksessä...
Tais Tehotuhoilla olla kova vauvakuume :D niin on kyl täälläki...oon täs viimeaikoina huomannu,miten sitä syksyä jo odottaa ja pitää aina halia kaverin vauvaa :D
sit mulle tullu joku pesänrakennus vaihe....eilenki järjestelin tääl vaatteita ja kokoajan mietin lisää kaappitilaa ja muutenki,et miten ne tavarat saa mahtuun....ny pitäis lähtee ideaparkkiin sohvaostoksille =)

joten heips taas

henkka ja veeti 28+1

p.s mua jänskättää jo toi esikoisen eskarikin...mitenkähän rupee sujuun,ku ois se koulukyytiki jne...
 
Kaunis on sänky tuutilulla! Me saatiin kaverilta lainaan Stokken Sleepi sänky ja onhan se kyllä hieno. Hirvittää vain että sen ostohinta taitaa olla jotain 400 tai 600 euroa, siis ihan naurettava. Aina pitää kaikille vieraille heti sanoa että "niin lainaan on saatu, ei itse ostettu[/quote] :D Tytöllä meillä kyllä on ollut alusta asti käytössä Stokken Tripp trapp tuoli ja ollaan tykätty ihan hirveästi, vaikka olikin aika hintava silloin kun uutena ostettiin. Mutta toisaalta, nyt kaikki kaverit joilla on samanikäinen lapsi, ovat laittaneet jo syöttötuolin pois ja sanovat että on hankala kun lapsi on liian iso syöttötuoliin mutta liian pieni tavalliseen tuoliin. Niin tripp trapp on tytöllä nyt käytössä korkeana tuolina ilman turvakaarta. Eli menee monta monituista vuotta. Ja onpahan tulokkaalle nyt sitten syöttötuoli jo valmiina.

Niinukka meillä esikoinen nukkui ensin äitiyspakkauslaatikon kokoisessa rottinkisängyssä, joka kyllä oli tosi kaunis, ja vieläkin saataisiin sitä kaverilta lainaan, mutta en jaksa nyt sitä hakea... eli ajattelin laittaa vauvan ensin pinnasänkyyn äitiyspakkauslaatikkoon. Ihan lattialle en ilkene laittaa, tuntuu niin hassulta että vauva nukkuisi lattialla pahvilaatikossa. Laatikkoon on siskolta sellaiset nätit reunuskoristeet. Minusta tuohon pahvilaatikkoon myydään erikseen sellaisia keinuvia jalkoja, olen jossain nettikaupassa törmännyt.

Topsy 27+5
 
topsy joo,en kyllä meinannut ihan lattialle laittaa,meillä on sellanen rahi joka on just äippäpakkauksen laatikon kokonen,jos sen päälle olis vaikka viritellyt sen äitiyspakkauslaatikon..olis se kyl aikas hassua et äitiyspakkauslaatikko nököttäs jossakin nurkassa :kieh:

toisaalta pelottaa että koira tai kissa sit käy kurkkimassa sinne laatikkoon ja se on siinä rahin päällä,ja puota mätkähtää lattialle vauvoneen päivinee :'(
joten taidan pitää sen laatikon pinnasängyssä.varmaan on kaikista turvallisinta,kuitenkin näitä elukoita kun on.
vaikka luulen että joku on kuitenkin koko ajan siinä vauvan lähettyvillä kun on olkkarissa,ettei nyt nuo elukat liian tuttavallisiksi rupea,ja tuppaudu ihan henkeen.
koira nyt saattaa olla sellanen mitä vauva kiinnostaa eniten,ja sitten vanhinta kissaamme,nuo kaks välikattia kyllä luultavammin säikkyyvät kun oikein parahtaa..tai sit ei. :x

onko jollakin jotakin tietoa mistä saisi pelkkiä vauvan tyynyliinoja?vaikka sellasia missä olisi röyhelöreuna?
olen katellut isot kaupat läpite,mutta ei täälläpäin ainakaan ole.

jotenkin tuntuu että pitääkö lähteä ostamaan kangasta ja viedä johonkin ompelialle..itellä kun ei ole tuota ompelutaitoa sitten yhtään :(
noita pussilakanoita ja lakanoita kun tuppaa olemaan,mutta ei ole tyynyliinoja,vaikka en meinannut mitään tyynyä nyt laittaakkaan.mutta olisi ihan kiva että pään alla olisi jotain muuta kuin sideharsoa..vaikka eihän siinä sideharsossakaan ole mitään vikaa..

semmosia mietteitä tänä iltana..

niinukka ja vunttunen.
 
Hei,

Äitiyspakkaus laatikko meilläkin oli esikoisella ensisänkynä ensimmäisien kuukausien ajan ja niin laitan sen myös tälle tulevallekin vauvalle. Meillä laatikko oli pinnansängyssä ja siinä oli sellaiset nätit reunalakanat eikä siitä nähnyt ollenkaan että on laatikko missä vauva nukkuu. Meillä esikoinen nukkui vieläpä tosi hyvin tuossa laatikossa. Sillä nyt ei varmaan ollut mitään vaikutusta että nukkui laatikossa, mutta voihan se tuntua jotenkin turvallisemmalta kun vastasyntyneen nukuttaa pienemmässä "pesässä".

Niinukka kyseli tyynyliinoista. Käy katsomassa jos huutonetistä löytyisi, sieltä minäkin olen huutanut poikavauvan uuden tyynyliinan eivätkä ole edes kovin kalliitakaan, vaikka postikulutkin tulisi kaupan päälle. Sen verran vähän tulee postimaksua kun ovat kevyttä postitettavaa. Minäkin olen laittanut vauvalle pelkän tyynyliinan enkä mitään tyynyä sisuksiin, jotenkin kauniimman näköinen kun se liina siinä pään alla on.

Minä olen myös raahannut jo tuonne meidän makuuhuoneeseen vauvalle hoitopöytä lipaston valmiiksi ja vaatteitakin olen saanut jo sinne pestyä täytteeksi. Hoitotasoa en sentään vielä siihen lipaston päälle laittanut..Kyllä vauva alkaa tuntua konkreettisemmalta näiden paikkojen valmistelun myötä ja välillä oikein jänskättää että kohta meille syntyy pikkuveli, ihanaa! :heart: :heart:

Nyt pitää lähteä katsomaan kunnian hinta,

Rentouttavaa sunnuntai-iltaa.

Katja ja vauva 27+5
 
me kans aiotaan nukuttaa vauvaa äippälaatikossa alkuun. meinaan laittaa laatikon kans pinniksen pohjalle, sillä meillä koira, niin se kävis muuten varmasti uteliaisuuttaan kurkkimassa laatikkoon ja pian kaatas sen jos olis ihan vaikka vaan lattialla.
anoppihan se oikeen meitä käskee laittamaan vauvan laatikkoon, missä vauvalla on kuulemma "ahtaampi" ja turvallisempi olo, ite se on nukuttanu aluks kaikki lapsensa siinä ja kuulemma kukaan ei ole ollut yöheräiliä. tämä laatikko on kuulemma hänen mielestään ollut syynä tähän, ite en ihan noin paljon usko sen tehoon, mutta kokeillaan nyt, vaikka sitten ihan anopin mieliks.

kysymys: mistä hommaatte patjan tohon laatikkoon ja eikö normaalit vauvan täkit oo liian isoja siihen?niin ja pitääkö siinä olla reunapehmuste?

t.tiipii ja "väiski" rv28+5 :heart:
 
Heh... mä oon niin malttamaton ollu et mul on jo kaikki valmiina vauvaa varten. Huomena mennään ostaan vielä vaunuihin seisomalauta ja pinnasuoja+verho tulee kans, sit ois niinkun kaikki. Sairaalasta tulo vaatteetkin oon jo valkannu valmiiks turvakaukaloon :ashamed: ehkä minä hieman hätäinen... No mut aattelin kyl ittellenikin alkaa sairaala kassia jossain vaiheessa suunnitteleen kun oon kuitenkin yksin lasten kanssa niin ei tarvi sit sitä miettiä et kenet pyydän hakeen ja mitäkin jos äkkilähtö sattuu tuleen niinkun esikoisesta.
"hieman" hätäseen ehkä kaikki mut onpahan laitettu. Tänään taas vähän räpläilin noita vauvan vaatteita kun ystävä sai perjantaina pienen pienen tytön viikoilla 36+6 niin vein sille muutaman vaatteen kun on noita itellä kertyny ihan hirveet määrät kun tuntuu et kaikki antaa pieniä vaatteita...sit onkin alle 70cm vaikka millä mitoin tytölle ja pojalle mut siitä ylöspäin vaan poikien vaatteita...

Mul oli kyl eilen niiiiin tuskanen olo koko pvä ja edellisen yönkin et meinasin jo synnärille soitella ja kysellä neuvoja. Hiki pukkas, joka paikkaan sattu ja supisteli enemmän ku yleensä...Sit huomasinkin saunassa et hei, mun maha on joko muuttanu tosi paljon muotoo tai tipahtanu alas!!! Ja nyt tänään totesin et kyllä, alempana on kun aiemmin... voiskohan siis kaikki tuska ja kipu johtua siitä jos vauva on jo laskeutunu... en tiä sit. Keskiviikkona on neuvola niin sit taas on monessa asiassa viisaampi.

Mä haluun jo vauvan!!!!
:heart: :heart: ;)

yksäiti+ hippu rv 29+6
 
kysymys: mistä hommaatte patjan tohon laatikkoon ja eikö normaalit vauvan täkit oo liian isoja siihen?niin ja pitääkö siinä olla reunapehmuste?

siinä laatikossa on pehmuste jo valmiina ja ite oon hommannu siihen vaan sellasen röyhelö kankaan päälle(niitä myydään. oikein tarkoitettu äitiyspakkaukseen) ja kyllähän siihen ny jonkunnäkösen peiton keksii =)
 
... no ei vaiteskaan, eivät ottaneet enää mua kisaan :)
(kysäisin huoltomielhiltä ed.päivänä ohimennen kyllä ...)
Mutta Vuokatin rinteillä katsottiin pyöräilyjä ja hisseiltiin huipulle. Sanoisin että kohtuullisen puuskututtavat maastot tälle kropalle ja mahalle.
Mutta oikein kivaa himppu keilausta, golfopena oloa ja juu-u kävin vielä kylpylässäkin . Kun kuulema on paikat kiinni (neuvolan mukaan) ...
Enkä malttanut savusaunassakaan olla kiusaamatta kanssasaunojia sillä, että 'eikös ne ennen synnyttäneetkin saunassa ...' - tuli nääs het' paljon paremmin lauteille tilaa - tällä masulla :LOL:
Ja lapset on ihania - jotenkin kun itsellä ei vielä (muita) ole - niin oli kiva taas jakaa vauva-asiaa 5v kummipojan kans ... tunnusteli vauvelin potkuja silmät pyöreinä ... Ja kasvattavaa kai se on kummipojallekin .

Mullakin ois sänky valmiina, en tiedä milloin uskallan alkaa kasaamaan . Tuntuu niin jotenkin ... kummalta....
Pitää muistaa hakea vielä pyörät sängyn jalkojen alle - aattelin että on sitten helpompaa roudailla sänkyä eestaas , jos on tarvista.
Lipaston hinailin tuohon oikeaan paikkan ja putsailin myös - sekä osan vauvan tavaroista sinne lajittelin.
Kantoliina ja kantoreppu problematiikkaan pitäisi vielä tutustua - on tässä ensisynnyttäjälle vanhalla iällä paaaaljon tutkimattomia alueita. Minusta se Emma-kantoreppu näytti ihan yhtä pätevältä kuin bbjörn , hinta vaan oli vain puolet. Vaan ei kai ole niin hyvä... It's a jungle out there ...undiscovered things ..
Kodin Anttilas näytti olevan ainakin mun mielen mukaisia reunapehmusteita - nääs yksivärisiä - paitsi vaikutti että mitta oli vajaa -ympärys 340 , eikös 120*2+60*2=360 ?

Isäntekeleestä ei kuulu - noh, jos joskus kirjoitan romaanin, liitän siihen nuo viimeiset emailit, jotka hälle kraapustin. On sen verran paatoksellista ja sydäntäsärkevää 'ajattele lapsen kannalta' leijona-emomaista perustelua, ennustusta ja rinnastusta. Voi mennä tietty ohi miehisen käsityskyvyn ... Paan vielä parit painostukset ja annan sitten olla. Ja kiitos sympatioista , luulen myös, että meillä vauvan kans tulee hieno elämä - suht' ehyt ja rikas. Ihana onni, lahja ja unelma tämä masupimuli - ja tosiaan 120% rakastettu monilta eri tahoilta...
Tai masuheppuli ... :)
Mukavaa alkuviikkoa ...


Saa nähdä saako töissä mitään aikaiseksi , pyörii ihan muut vauvapehmoilut mielessä,
- papu ja viola auroora RV 29+4

 

Yhteistyössä