** LOKAMASSUT ** toukokuussa

Hanna23
Nyt on sitte rakenneultrassakin käyty. Kaikki oli kunnossa ja painokin on 272g pituutta ei kertonut. sukupuolta en kysynyt, pitää olla jotain jännitettävään loppuunasti :) Keskiviikkona oiskin sitten vuorossa neuvola.

hanna ja asukki 18+6
 
LaSposa


Heippa!

Kiva lukea iloisia uutisia, että rakenneultrassa on mennyt hyvin! Meillä vielä pari viikkoa jännättävää, ennen kuin päästään taas kurkistamaan, mitä pikkuinen touhuaa tuolla!:)

Joku pohti rattaiden/vaunujen hankintaa, haluaisi ison kovan kopan -voin suositella yhdistelmävaunuja, jotka me ostettiin (miten niin ollaan ajoissa, heh!?;)) viikonloppuna: Dorjan Novell Sport-vaunuissa on 90cm koppa (markkinoiden pisin) ja se on kova! Toimii siis matkasänkynäkin loistavasti! Käyhän vilasemassa, me ainakin tykästyttiin ylivoimasesti näihin vaunuihin, tuolla ne nyt odottelee asukkia!:)

Mä odotan jo jännityksellä, koska niitä liikkeitä rupee tuntemaan! Välillä jo kuvittelen, että oiskohan toi tuntemus ollu vauvan liikehdintää, mut vaikee viel sanoa. Ehkä parin viikon päästä viimeistään:)

LaSposa & Nyytti rv17+0 :heart:
 
Hei vaan kaikille!
Tänään siirsin rakenneultra aikaa, kun mua lakoi niin kamalasti harmittamaan kun mies ei olisi päässyt mukaan töiden takia, se on nyt 6.6, viisi päivää myöhemmin kuin aluksi piti olla, mutta sopivilla viikoilla viellä silloinkin:)

Liikkeet massussa voimistuu päivä päivältä, vasta kun tuntui vaan pienen pieniä hipaisuja kerran kaksi päivässä rauhassa kuulostellen niin nyt asukki antaa kuulua itsestään oikein urakalla. Se on ihanaa, tietää että siellä ollaan hengissä :heart:

Kuopus on meillä sairastellu kuumetta parin päivän ajan, että hiljais eloa täällä ollaan eletty. Ensi viikonlopuksi pitäisi järkätä esikoisen synttäribileet kavereille ja sit seuraavaks viikonlopuks kutsutaan mummit ja vaarit kakku kahveille. Mä tykkään, ihanaa järjestää juhlia lapsille!

Nyt iltapalan laittoon.

Aurinkoista viikkoa kaikille toivottaa kinuskikissa
 
Topsy
Heippa kaikille!

Eipä ehdi enää kovin lueskelemaan, kun työt alkoivat viikko sitten. Aivan ihanaa on ollut, uskomatonta tehdä oman alan työtä ja vielä sitä osaa mihin itse suuntautui ja "jäi koukkuun" opintojen aikana! Kiva huomata että on kyllä alan oikein valinnut =)

Liikkeitä olen tuntenut n. viikon aivan selkeästi, viikonloppuna käytiin miehen kanssa helsingissä, aina kun noustiin lentokoneella alkoi hirveä pauke mahassa tuntua, ja kun musikaaliin mentiin ja musiikki on todella kovalla, asukki aina koputteli, varmaan olisi halunnut tietää missä mennään :heart:

Töissä en ole vielä kertonut muulle kuin esimiehelle, maha ei näy vieläkään ja omat vaatteet menevät vielä hyvin, joten eivät muut taida edes aavistaa. Parin viikon päästä olisi kesäjuhlat, pitää mennä autolla niin luulevat etten siksi juo. Haluaisin "esittää vielä reipasta työntekijää" jonkin aikaa. Muutenkin on tosi ihana olla raskaana kun ei maha ole tiellä, aiemmin taisi esikoisesta hieman aiemmin maha alkaa kasvaa. Mutta ei kovin aikaisin häneltäkään.

Keskiviikkona olisi rakenneultra, ihan kiva mennä, vaikka ollaan jo alkuraskauden ja np-ultrassa käyty, niin eipä tuo enää niin välttämätön olisi. Mutta kiva käydä sanomassa hei. Sukupuolta emme aio kysyä. Neuvola on sitten parin viikon päästä, uudessa kaupunginosassa, toivottavasti on yhtä kiva kuin täällä aiemmassa. Muutamme siis viikon päästä.

Mukavia aurinkoisia päiviä kaikille!

Topsy 19+0
 
Tuosta äitiyspakkauksesta vielä. Mäkin tykkään kovasti tuosta tämän vuoden väriskaalasta. Mutta milloin sen saa??
Neuvolassahan ne kelan laput täytetään, mut onko kellään tietoo ajankohdasta? Mä olen pakkauksen sillon vuonna 2000 ottanu, mut enhän mä niin vanhoja enää jaksa muistaa :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 09:05 kinuskikissa kirjoitti:
Tuosta äitiyspakkauksesta vielä. Mäkin tykkään kovasti tuosta tämän vuoden väriskaalasta. Mutta milloin sen saa??
Neuvolassahan ne kelan laput täytetään, mut onko kellään tietoo ajankohdasta? Mä olen pakkauksen sillon vuonna 2000 ottanu, mut enhän mä niin vanhoja enää jaksa muistaa :)
Mulle ainakin sanottiin neuvolassa että ensi kerralla laput täytetään.. En sitten tietysti tiedä että kuinka kauan lappujen täytön jälkeen sen saa.

Kauhee jänskitys päällänsä.. klo 11.10 olis aika sinne rakenneultraan :) Jännittää tosi paljon, ollaan meinaan päätetty että otetaan sukupuoli selville jos vaan sen suostuvat kertomaan..
 
:D Hienosti sukupuoli näkyi. Pikkuinen oli kääntynyt viikon aikana pylly ylöspäin. Ja mitään roikkuvaa ei jalkovälissä edelleenkään näkynyt :whistle: Häpyhuulia lääkäri esitteli ruudulta, ei epäillyt yhtään. Eli tyttöä odotellaan :heart:


Ai niin... Painoarvio 402g. BPD 54mm, FL 34mm (mitä lie?) <br><br>
 
Kiitoksia :D On tässä pikkusen epäuskoinen olo että muka kolmen pojan jälkeen pääsisi mekkoja ostelemaan :) Voi tyttö parkaa jos se sieltä todellakin syntyy. Rassukka joutuu kulkemaan kaiken maailman hörselöissä :whistle: :LOL:

No jonkin mekon taidan ostaa ja v.punaista osan mutta 100% varmuushan on vasta pienokaisen syntyessä :)


tuutilulla kera "typyn" 21+3
 
Mulla on muuten semmoinen tunne että tämä neljäs vois olla poika.Olo aivan erillainen ollu koko ajan.Vaikka ennustajaelli kyllä veikkasi tyttöä ja että syntyy kaksi päivää lasketunajan jälkeen.Enpä oikein haluais uskoa sitä.Noh mutta sukupuolen näkee sitte 6/6 ultrassa.
Kamalasti pikkuinen potkii ja isäntäki on jo saanut tuntea potkut käsissä.
Henkka-81 kysy onko mulla alkanut tulla maitoa vielä ko ovat nännit niin kipeät.Ei ainakhaan vielä ole tulla.Ja nyt onki sitte ihan järkyttävä kutinaki.Oisko se sitte että maitoa alkais tulla kohta.
Mutta nyt lähen tästä siivoamaan.Kämppä on ihan hajallaan ko tytöt ovat taas leikkineet jotaki hajotus leikkiä :kieh:
Mie ja pikkuinen 18+3
 
Tuutilullalle onnee :flower: :heart: ihanaa ku joku jo tietää sukupuolen....
täällä toivotaan toista tyttöö,mut olo on niin epävarma,et beigejä vaatteita on vaan tullu ostettua :D mut katotaan mitä ne sanoo ens tiistaina ultrassa =) ...voisit Tuutilulla pistää ny etusivullekki merkinnän ultra veikkauksista,niin on sit syksyllä kivaa nähä,et kuinka monella pitääpaikkaansa :)

ON sen verran,et kauhee kurkkukipu ollu jo monta päivää...eilen kävin nielunviljelyssäkin,mut onneks ei oo angiina ja tänään onkin jo paljon parempi nieleskellä....
muuten onki menny ihan mukavasti...vauva ilmoittelee itsestään joka päivä ja hauskaa ku näkyy möykkyjä vatsanpäältäki ku pikkunen innostuu riehuun :D

tuntuu,et maha on taas kasvanu viikossa melkoisesti...huh huh...mitenkähän se loppukesä oikein sujuu :LOL: eilen ku oli kerranki lämmintä...eikä ees mitään hellelukemia,niin meitsi oli ihan tööt ja hiestä märkä.......
mut parempi lämmin ku kylmä.....


iloisia ultria kaikille :heart:

henkka ja muru 18+3
 
Kukahan se aiemmin kirjotteli niistä vatsakivuista?
viime yö oli yhtä tuskaa..hirveä kipu oli vatsassa ja luulin tosiaan että vauva syntyy nyt! 3 panadolin ja lämpimän suihkun avulla sain pari tuntia nukuttua.. aamulla menin neuvolaan ja kaikki oli kuitenkin kunnossa, sydänäänet selvät ym. outo kipukohtaus ja todella pelottava :'( Nyt on kuitenkin olo jo helpottanut .. rv 17+3
PELOTTAA niin kovasti...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 14:47 Tinakenkätyttö kirjoitti:
Kukahan se aiemmin kirjotteli niistä vatsakivuista?
viime yö oli yhtä tuskaa..hirveä kipu oli vatsassa ja luulin tosiaan että vauva syntyy nyt! 3 panadolin ja lämpimän suihkun avulla sain pari tuntia nukuttua.. aamulla menin neuvolaan ja kaikki oli kuitenkin kunnossa, sydänäänet selvät ym. outo kipukohtaus ja todella pelottava :'( Nyt on kuitenkin olo jo helpottanut .. rv 17+3
PELOTTAA niin kovasti...
luulen,et ei oo kuitenkaan syytä huoleen...luin just muistiinpanojani ja huomasin,et mul oli esikoista odotellessaan tosi voimakkaita vatsakipuja yöllä viikolla 18....joten luulen,et liittyy kohdun kasvuun ne sunkin kivut =)
 
Heissan lokamasut! :wave:

Tulin hieman kurkistelemaan kuulumisianne... Ja voi kun ihania uutisia oli luettavana. Kylläpä teidän joukko on kasvanut todella. Ja useat ylittäneet jo "puolivälin".. :heart:
Joskus itsekkin mietin miltä se tuntuisi olla jo tässä vaiheessa..
Henkka81, todella hienoa että alkuvaikeuksien jälkeen on muru pysynyt kyydissä... :hug:
Itselleni ei niin hyvää kuulu, mutta en halua teitä sillä "järkyttää"..

No toivotaan että perässä tulen...

Ei muuta kuin oikein ihanaa ja lämpimää kesää!

:hug: teille kaikille :heart:
 
Kultsux3
Tinakenkätyttö:
Kukahan se aiemmin kirjotteli niistä vatsakivuista?
viime yö oli yhtä tuskaa..hirveä kipu oli vatsassa ja luulin tosiaan että vauva syntyy nyt! 3 panadolin ja lämpimän suihkun avulla sain pari tuntia nukuttua.. aamulla menin neuvolaan ja kaikki oli kuitenkin kunnossa, sydänäänet selvät ym. outo kipukohtaus ja todella pelottava Nyt on kuitenkin olo jo helpottanut .. rv 17+3
PELOTTAA niin kovasti...

Tinakenkätyttö minä ainakin kirjoitin vatsakivuista sivulla 14. Uskon että sulla on samaa vaivaa kuin mulla, jos kerran ei ole mitään vuotoa. Itse kärsin alavatsakivusta vas. puolen 13 vrk:n ajan, ja nyt tuntuu jo paljon paljon paremmalta =)

Tuutilulla, onnea ihan mielettömästi hyvistä ultrauutisista - mahtavaa että nyt saatte tytön :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart:

Onnea myös muille rakenneultrassa käyneille ja hyvät uutiset haalineille :hug: Meillä on 4D-ultra 30.5. eli silloin selviää onko pikkuisen sydän kehittynyt normaalisti... Jännittää niin kovasti.... :ashamed: Rakenneultra onkin sitten 1.6. siis se kaupungin tarjoama minkä tekee erikoislääkäri. Sinne onkin sitten helpompi mennä kun tietää jo uutiset. Kumpa ne uutiset vain olisivat hyvät..... :ashamed:

Kultsux3 rv 19+2
 
mamma3: juu, plussasin uudelleen ja nyt sitten olen huomenna menossa päiväkirraan tähystykseen, epäillään KU. Eipä tässä siis hirveästi ole hurraamista. hcg oli 3980 eli liian korkea ja vuotoa ollut 3 viikkoa ja kohtu tyhjä :'( no eipä auta kuin jaksella vaan...
Kyllä mie teitä useasti ajattelen ja sitä kumpa olisin saanut odottaa kanssanne...

Tulen taas kurkistelemaan!
 
Täälä kans rakenne ultra takana. Ihana oli pikkusta nähdä, mutta ei kyl sit vahingossakaan vilauttanu haaraväliinsä yhtään...eli taidan joutua jännittään loppuun asti. Kaikki siis oli hyvin ultrassa, paino arvio 337g ja lääkäri vaan totes et paino AINAKIN 10 kertaistuu... kunhan ei nyt ihan kamalan isoks kasva :whistle: BM-mitta 48,6 ja FE 32,6 :heart:

Ja sit maanantaina oli niin hyvä pvä, et sain asunnonkin sit :)
Päästään pojan kans muuttaan 1.7 3h+k, 76,5 neliöö. Oon ihan onneissani ja jo kova pakkaus vimma. Saa alkaa sit vauvan tavaroitakin paikoilleen laitteleen uudessa asunnossa.

Täälä kovasti masukaveri potkii..tuntuu et vähän väliä moksasee jonnekkin suuntaan, ihana tunne :heart:

yksäiti+ hippu rv 20+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 17:23 Miikkis kirjoitti:
mamma3: juu, plussasin uudelleen ja nyt sitten olen huomenna menossa päiväkirraan tähystykseen, epäillään KU. Eipä tässä siis hirveästi ole hurraamista. hcg oli 3980 eli liian korkea ja vuotoa ollut 3 viikkoa ja kohtu tyhjä :'( no eipä auta kuin jaksella vaan...
Kyllä mie teitä useasti ajattelen ja sitä kumpa olisin saanut odottaa kanssanne...

Tulen taas kurkistelemaan!

kiva kuulla susta Miikkis ja otan osaa,ettei sul vieläkään oo onni matkassa :'( ,mut toivotaan parasta ja kyl sinäkin sen pikku nyytin vie saat =)
olihan se alku mullaki tosiaan vaikee,mut kohta jo puolesvälis =) joten mikään ei oo mahdotonta....onhan mullaki PCO,mut luomuna tää onnistu,ku lääkäri sano,et ei onnist,niin kai sitä sit vaan unohti koko vauva homman...ja täs ny sit ollaan =)

tsemppiä sulle ja tuuhan kurkistelemaan meijen kuulumisia


henkka ja muru 18+3
 
Ultraterkkuja. Meni siellä sitten 2,5 tuntia. Kyllä muksut alkoivat jo riehaantua.. =/ Onneksi mies oli mukana. Ei mennyt sit takaisin töihinkään enää.

Tunti siis meni pelkopolilla, voi olla että menen vielä uudestaankin loppupuolella - saa nähdä nyt.

Ekaksi siis ultrattiin ja sitten vielä uudelleen pelkopolin jälkeen kun vauva näytti itsepäisyytensä, eikä suostunut näyttäytymään kunnolla :) Jotain aivoista ei saanut kunnolla katsottua, mutta oli kuitenkin sitä mieltä ettei tarvitse uudelleen tulla että sai tarpeeksi kuitenkin katsottua. Itselle jäi kuitenkin sellainen olo, että menisikö sitä vielä tarkistamaan yksityiselle? Menisittekö te?

Mies sitten kysyi siinä sukupuoltakin, ekalla kerralla oli koko ajan käsi juuri edessä. Toisella kerralla huiteli käsillään ja kätilö selosti ja näytti pepun ja haarovälin sekä sanoi että napanuora tuossa menee eikä muita ulokkeita ainakaan näe. Tuon suorenpaan ei sanonut, joten olisikohan sieltä sitten tyttö tulossa? 100%:sesti tuohon ei kuitenkaan varmaan kannata uskoa. Ystävälleni oltiin sanottu samalla lailla ja hänellä nyt tyttö 2kk. :heart: Jotenkin vaikea uskoa, että kahden pojan jälkeen tulisi tyttö -itse olisin poikaa jotenkin veikannut.

FM oli 34 ja HC 183. Mitä ne on?

tuisku + masukki 20+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 17:23 Miikkis kirjoitti:
mamma3: juu, plussasin uudelleen ja nyt sitten olen huomenna menossa päiväkirraan tähystykseen, epäillään KU. Eipä tässä siis hirveästi ole hurraamista. hcg oli 3980 eli liian korkea ja vuotoa ollut 3 viikkoa ja kohtu tyhjä :'( no eipä auta kuin jaksella vaan...
Kyllä mie teitä useasti ajattelen ja sitä kumpa olisin saanut odottaa kanssanne...

Tulen taas kurkistelemaan!
Voi että! :'( Yritä Miikkis jaksaa. :hug:
 
Keiju07
Aluksi pahoittelut Miikkikselle; sanat eivät nyt voi auttaa, mutta toivon, että meidän muiden keskenmenoja kokeneiden ja hoidoissa olleiden positiiviset kokemukset valavat sinuun vielä uskoa tulevaan. :hug:

Tinakenkätyttö mainitsi nuo kovat vatsavaivat. Itse olen niistä valitellut kai kyllästymiseen asti, vaikka eivät olekaan vielä yltyneet tuollaisiksi "kohtauksiksi" asti, vaan pikemminkin päivittäin ovat taustalla, mitä sitten teenkin. Soitin kivuista jälleen neuvolaan ja pyysin päästä sydänäänien kuunteluun. Ihmeekseni terveydenhoitaja ottikin minut tällä kertaa vakavissaan ja varasi suoraan lääkäriajan. Huomenaamulla pääsen kolmen viikon jälkeen taas kuulemaan ne ihanat ja lohduttavat sydänäänet. Samalla kai otetaan joitakin testejä, infektiotestistä puhuttiin. Siis ihanaa, että nyt kerrankin tutkitaan, mutta huokaus, kuinka mielikuvitus lähti taas laukkaamaan... No yksi yö enää ja siitä sitten ultraan reilu viikko. Päivä kerrallaan sinnitellen.

Keiju 18+0
Jee enää kaksi viikkoa puoleen väliin; sillä on iso psykologinen merkitys! :)
 
Aurinkoista iltaa,

Miikkis - olen kovin pahoillani, sua koetellaan nyt kyllä kovin. Mielettömästi voimia ja :hug:


Täällä kaikki kai ennallaan. Jotenkin tuntuu, että nyt ei tapahdu mitään uutta. Rakenneultra maanantaina ja sitä odotan malttamattomana. Liikkeitä en vieläkään varmuudella ja kunnolla tunne - silloin tällöin epämääräisiä muljahduksia mutta... ei sitä nyt vaan ota uskoakseen. Jos tulevassa ultrassa olisi kaikki hyvin niin uskaltaisin ehkä vihdoinkin uskoa siihen, että tämä vauva on maailmaan tulossa. Jotenkin on epäuskoinen olo aina vaan. Ja maha ei ole nyt kasvanut enää pariin viikkoon oikein mihinkään..

Mulla on vasen kylki todella kipeä ja nukkuminen tuskaa. Kipu on kylkiluissa ja kipukohtia löytyy sekä selkäpuolelta että edestä. Onko muilla vastaavaa? Mitäköhän tääkin voisi olla?

Oliivia 18+6
 

Yhteistyössä