***LOKAMASUT 2008***


1.10
Liina81
Silleri

2.10
Nanna81..........Esikoinen.............Rovaniemi..............LKS
marimilla
SadButTrue

3.10
pumppernikkeli

4.10
Cristiina
Miuku79..........Esikoinen.............Espoo....................

5.10
Vividina
Emppu80

7.10
miimu86

8.10
Hipsuli

9.10
Mitcha

10.10
Masukki08
 
Joku kyseli tuolla kahvin ja muiden kofeeni pitoisten juomien juomisesta. Ja itse olen kaikissa neljässä aiemmassa raskaudessa juonut kahvia ja juon nytkin. Toki kohtuudella. Itse en usko että on niin haitallista kuin väitetään. Ainahan suomessa on kahvia juotu
Muutenkin tuntuu että nuo "kielletyt" ruoka aineet lisääntyy vuosi vuodelta. 12 vuotta sitten kun odotin esikoista ei mistään muusta ruoka aineesta sanottu että kannattas välttää paitsi maksasta. Joten eiköhän tässäkin asiasssa terve maalaisjärki ole paras ratkaisu.
Itse en suunnittel vielä mitään ultria tai neuvolaan soittoja katotaan pari viikkoa miten pikkuinen pysyy matkassa. Eiköhän tuolla terkkareilla kerkee käydä ihan tarpeeksi. Täällä ei edes kunta tarjoa kuin rakenne ultran jossain viikolla 18 niin senkään takia mitään kiirettä soitella neuvolaan
Ehkä nuo neljä aikasempaa raskautta ja pari keskenmenoa on opettanut sen ettei tässä vaiheessa ole vielä mitään syytä hötkyillä mihinkään.
 
Huomenta! Täällä aikani kuluksi vähän tuota listaa alottelin =) .
Korjaillaan sitte sitä mukaa noita päiviä kun varmistuu.

Minä ramppaan vessassa ihan yhtenään kattomassa ettei sieltä vain tule mitään epätoivottavaa :ashamed: . Vieläki on niin epäuskoinen olo. Meilläki oli yritystä takana nyt 1,5 vuotta ja clomeilla nyt lopulta tärppäs.

marimilla taisi kysellä mitä kahvin sijaan? Minä olen teetä yrittäny juoda, kyllä sitä menee enemmän kuin se pari kuppia päivässä, mutta kun ennen on kahvia vetäny helposti sen 8-9 kuppia niin ajattelin että on tämä varmaan parempi näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vividina:
Heippa kaikille!

Täällä esikoisestaan ensimerkit nähnyt tuleva lokamasu liittyy innokkaasti mukaan. Lauantaina Clearblue näytti vahvan plussan ja tänään onkin sitten rv 4+2. Laskettu aika on 5.10, päivä Cristiinan jälkeen! Toivotaan NIIN, että kaikki menee hyvin. Ajattelin varata ultra-ajan gynelle. Mitä mieltä olette, onkohan rv 6, eli parin viikon päästä, hyvä aika varhaisultralle?
Kiva lukea terkkuja ja tsemppejä aktiivisilta viime vuotisilta lokamasuilta!
Mä taas tänne nenäni työnnän :D Mut tohon varhaisultraan on kommentoitava et kannattaa ainakin ootta viel muutama päivä ton kuuden viikon päälle. Pelata varman päälle. Tosin saattaa jo näkyä jotain noilla viikoilla, tai sitten ei...joillain näkynyt jo aiemmin joillain vasta näkyy "paljon" myöhemmin. Ettei sitten turhaa huolta tulisi. Googleta tai hae kaksplussan sivuilta, hakusanana "varhaisultra", niin näet toisten kokemuksia, milloin kelläkin kuulunut :) Tsemppiä :hug:
 
Hei!

Minäkin liityn varovaisesti joukkoon. Lapsettomuutta takana reilu vuosi ja 3. Clomikierto toi plussan testiin. Taustalla minulla PCO+mahdollinen endometrioosi(ei tutkittu), miehellä Teratozoospermia eli normaalimuotoisten siittiöiden määrä alentunut. Nyt tasan rv 5 kuukautisten mukaan, ultrassahan voi sitten muuttua. Laskettu aika on laskurin mukaan 4.10.

Olen käsinyt kovista "kuukautiskivuista" jo viime torstaista lähtien ja nyt olen sairaslomalla tämän päivän ja huomisen ainakin. Eilen kävin sairaalan päivystyksessä kipujen takia ja otettiin verikokeita, virtsanäyte sekä ultrattiin. Ultrassa näkyi pieni musta piste oikeassa paikassa, eli ilmeisesti alkio. Raskaushormoniarvo oli 646 mikä on käsittääkseni hyvä. Huomenna HCG otetaan uudelleen jotta nähdään tuplaantuuko se normaalisti. Ensimmäinen ultra minulla on jo 7.2. eli 9 päivän päästä, kun Clomeihin liittyy monisikiöraskauden mahdollisuus. Ultrauspäivänä minulla on menossa rv 6+3 eli sydämenlyönnitkin voivat jo kuulua :)

Toivon ihan hirveästi, että kaikki menisi hyvin ja saataisiin pitää tämä vauva. Öisin on vaikea nukkua kun näen painajaisia, että verinen vuoto on alkanut. Syynä pelkoon lapsettomuustausta ja nämä kovat alavatsakivut.
 
hymmm.... kurkkaan varovasti joskos uskaltaisin mukaan! tein plussa testin tänä aamuna ja la olisi 10.10. olen vielä todella varovainen koska marraskuussa oli keskenmeno niin se on vielä ehkä liiankin tuoreessa muistissa. mutta toivotaan että kaikki menee tällä kertaa paremmin.
ja neljättä lasta odotetaan ( kuudes raskaus... :LOL: 2km:ää takana...)
varhaisultrasta sen verran että kannattaa mennä juuri 7+ viikoilla ettei vaan tule turhia pettymyksiä. ja etenkin jos menee yksityiselle niin halpaakaan se ei ole!
itse olin juuri km raskaudessa rv7+ ja löytyi sikiö + syke, joten aina sekään ei takaa onnellista loppua! siksi luulen että tällä kertaa en mene kuin vasta np-ultraan ( jos sinne saakka päästään...)

nyt palaan tuijottelemaan tuota testiä, en oikeen meinaa uskoa todeksi asiaa!

masukki
 
Miuku79 ja masukki08 tervetuloa mukaan!! :) Toivotaan kovasti kaikille pikkusille tarrasukkia. :)

Eilen ja tänään tissit kipeytyneet.. tai rinnanpäät lähinnä.
Mulla on kahdessa ekassa raskaudessa pahoinvointi alkanut melko aikasin, rv 5-> toivon todella että ei tarvitsisi tässä raskaudessa oksentaa joka päivä. Vaikka se tuokin itselle turvallisen olon tavallaan, koska tietää raskaushormonia erittyvän. ;)

Miten muut on ajatelleet raskaudesta kertomisen sukulaisille ja ystäville?
Me miehen kanssa päätettiin pitää tämä omana salaisuutena np-ultraan asti. Muutama kaveri tietää yrityksestä joten niille kerrotaan mutta ei muuten. :)

pumppernikkeli Eikös me olla oltu samassa maalismasut 2006-ketjussa myös? :D :heart:
 
Minäki varasin jo alkuraskauden ultran. On ensi viikolla tiedän että oon todella aikaste liikenteessä ja mitä tahansa voi sattua, eikä sydän äänetkään vältämättä vielä kuulu, mutta kun minulla epäiltiin olevan munasarjoissa tukkeita alunperin. Haluan varmistaa, että sielä ollaan oikeassa paikassa.
 
Uskaltaisinkohan minäkin??

Eli tein ekan plussa testin perjantaina ja toisen varmistuksen lauantaina ja kyllä se uskottava on että raskaana ollaan. Laskurin mukaan la 5.10 ja nyt siis rv 4+1. Taustalla kaihertaa joulukuussa ollut km/kemiallinen raskaus. Toinen lapsonen on siis nyt tuloillaan. Esikonen on elokuussa 2006 syntynyt tyttö.

kaikille hirmuisesti varovaisuutta ja vauvaliimaa matkaan! :heart:
 
pumppernikkeli Eikös me olla oltu samassa maalismasut 2006-ketjussa myös? :D :heart: [/quote]

Juu oltiin. Just huomasin itsekkin saman kun sun "nimi" näytti jotenkin tutulta. Hämäriä muistikuvia melkein parin vuoden takaa, kun odottelin meidän iltatähteä, nyt siis on vuorossa iltatähdelle kaveri :LOL:

Me on ajateltu pitää tämä raskaus sukulaisilta salassa niin kauan kuin mahdollista. Eli tasan niin kauan kunnes kerrotaan isommille lapsille (eiköhän ne hoida tiedottamisen lähisuvulle). Saa nähdä kuinka kauan saadaan salattua lapsilta.
Meinaan että voi suku pikkasen järkyttyä tai sitten ajattelevat jo että ollaan jotenkin hulluja. Pientä vihjailua lapsi määräästä on nimittäin ollut ilmassa aina silloin tällöin. Eli suvun mielestä niitä on jo tarpeeksi.


 
Silleri
Hei, täällä uusi yrittäjä (km 11/07, eli näitä varovasti ilmoittautuvia), kirjoittelin emunen-nikillä Syysunelmissa, jos tuttuja kurvaa tänne. La 1.10., mutta 2 aiempaa menneet reilusti yli, eli odottelen 10.-14.10. syntyväksi, jos sinne asti päästään...

Hyppään pinoon, mutta seurailen tapahtumia enemmän taustalta. Vähän kiireinen elämänvaihe.

Sisko ja veli tietävät jo, on tullut hankkeesta puhuttua jo aiemmin, mutta laajemmin julkistetaan vasta kun alkaa näkyä. Paitsi jos hiihtolomalla mummolassa on paljon pahoinvointia... :D
 
Tännehän on kivasti jo tullu porukkaa =) Ei millää meinais malttaa oottaa huomiseen et sais vielä varmistuksen oonko raskaana.. Ainaskin oireita on ilmas, kauheena nippailua ja vihlasuja alamasulla ja sit ouvosti vasenta jalkaa pakotellu ja jomotellu, mitä sit lie.. :whistle: ;) Ja tän päivän väsymys ja palelu aivan järkkyä et ainaskin ne puhus raskauven puolesta.

Nyt ei varmana kyl kerrota tästä kellekään ennen ku on päästy kriittisimmät viikot yli. Heti kerrottii tästä keskenmenneestä joulun maissa sukulaisille ja ei ollu kiva perua viikkoo myöhemmin.. :ashamed: Ei varmaan kukaan osaa ees epäillä et näin pian oisin uuvelleen, mut jospa tää nyt totta ois ja limakalvot sun muut kestäs heti perään raskautumisen.
 
kysyisin ihan uteliaisuuttani et onk kaikilla pahoinvointia? Ku mulla ei oo yhtään tippaa... ennen ku koko raskaus varmistu oli sellasta etovaa olo, mut nyt ei mitään. On vaan jotenki epätodellinen olo ku ei oo mitää oireita :p
 
liina älä sure! mulla ei ole ollut pahoinvointia kuin km raskaudessa, joten mulle normaalimpaa ettei joudu halailemaan pönttöä. tosin ennen plussaa oli etovaa oloa, mutta sekin lähes taka-alalla.

ja itseasiassa tosi vähän tällä hetkellä muutoinkaan oireita... vatsassa nippailee ja kuplii. tissit jonkin verran kipät ja "raskaana olevat". mutta siis tosi vähän mitään.

ja kahvia aion juoda, kuten ennenkin, eli n.3 kuppia päivässä.

masukki
 
kiitos masukki08 :hug: Niin oon kyl muutenki kuullu, et ei sitä pahoinvointia aina kaikilla oo. Täytyy vaan olla tyytyväinen ku sitä ei ole :p Oireina mul on kyl ton alamahan menkkamaiset nippailut ja rinnat on alkanu aristaa. Mut muuten mäki olen aika oireeton...
Siirsin tänää sen varhaisultran tonne helmikuun 14:ään. On sit varmasti sillo jo 7-8 viikkoo, ni jos sit näkyis sitä sykettä sillon :heart:
 
Jos minäkin liityn tänne :wave:

Laskuri tosin ilmoitti LA:n olevan 26.9 mutta en usko kun kierto on paljon pidempi kuin tuo oletus 28 päivä. Mulla viimeksi oli 34 päivä. Sen mukaan LA olisi 2.10 ja nyt 4+4 tai sitten 5+3 jos kierto olikin lähempänä 28 päivää. Pian se selviää kun parin viikon päästä menen alkuraskauden ultraan :D Esikoinen ei näkynyt ultrassa vielä viikolla 6 joten nyt menen vasta kun viikkoja on varmasti vähintään tuo 7. :kieh:

Oireita ei ole mutta en niitä vielä kaipaakaan :p On huomattavasti helpompaa olla ilman pahoinvointia ja kipeitä tissejä ;)

Kahvia juon kuten ennenkin, pari kuppia päivässä. Syödäkin aion ihan tavalliseen tapaan :whistle:
 
Tännehän on tullut tekstiä rutkasti sitten viime kerran :D hyvä hyvä...ja paljon uusia,kiva että olette liittyneet seuraan :heart:
Ja kiitos nanna listan väsäämisestä...ajattelin että jos tänne tulis joku innokas joka sen tekis =)
miukuolen myös clomien kautta raskautunut,toisella kierrolla tuli tämä ihana yllätys :heart: hauska juttu että meillä sattuu olemaan vielä sama laskettu päivä :D
VividinaKannattaa odottaa se varhais ultra viikolle 7 niin ei tuu turhia käyntejä...mun gyne sano että ssiitä kun menkkojen olis pitänyt alkaa niin odottaa kolme viikkoo ja tulla sitten niin sydänäänet näkyy varmasti...itselleni varasin 15.2 ajan koska gyneni ottaa vastaan vain perjantaina... =)
 

Yhteistyössä