**LOKAMASUT LOKAKUUSSA VOL 2!!!***********

Ihanaa, taas oli tullut vauvautuneita :D Onnea!!!

Tänään oli neuvola. Arvot Ok, mitä nyt pissassa hiukan proteiineja. Ei mitenkään huolestuttavasti kuitenkaan. Sain ajan vielä perjantaille ja sinne asti, jos menee niin sitten varataan aika yliaikaskontrolliin.
Pieni vaan tuntuu viihtyvän ja viihtyvän...
Olo on onneksi suht hyvä. Ei pahemmin turvota tai särje. Oikeastaan tuntuu, että nivuskivutkin olis vähentynyt. Olo alkaa kyllä muuten olemaan aikas täysi...

Kaipa pienellä on jonkinlaista ramppikuumetta. Eilen hälle puhelin, että olis vähän niin kuin aika jo syntyä, seuraus oli, että koko illan sitten tunki itseään ylöspäin. Tuntui, välillä että varpaat kävi kurkussa :LOL:

Hipkukka 41 (kumpa ei viikot enää lisääntyis...)
 
Keiju07
Tässä minun synnytyskokemus; sori jos tulee romaani.

Pääsin sittenkin lähtemään vuorokauden jatkuneen eikös jookos -pohdiskelun jälkeen Kättärille, kun supparit rupesivat tulemaan tiistaina 23.10. ilta seitsämältä 3-5 min tiheydellä. Yöllä kotona vietin ensin aikaa suihkussa ja Kättärillä oltiin miehen kanssa yhdeltä yöllä. Masentavaa oli, että siinä vaiheessa olin vasta sentin auki (kaula tosin hävinnyt), mutta koska ei ollut ruuhkaa, niin saatiin jäädä ja päästiin suoraan synnytyssaliin Haikaranpesään. Siinä sitten otettiin käyrää ja kulutettiin aikaa suihkussa, jyväpussia hyödyntäen, selkää hieroen jne. Aika hitaasti tuntui etenevän, aamulla olin kahdeksan aikaan auki vasta kaksi senttiä. Kivunlievitystä ei tässä vaiheessa vielä edes ehdotettu, jotta jotain jäisi myöhempäänkin tarpeeseen. Siinä aamulla supparit sitten hiipuivat, mutta en silti saanut unta. Oksentelin noin tunnin välein ja taas istuin suihkussa. Yhdentoista aikaan kätilö totesi, että mun pitäisi saada todellakin nukutuksi, jotta jaksaisin koitoksen loppuun asti (veikkasi, että aika pitkään vielä menee ja takana kuitenkin puolitoista valvottua yötä ). Kokeiltiin kipupiikkejä (Tramalin ja Petidin), joista kumpikaan ei valitettavasti auttanut supistuksiin. Supistukset kuitenkin tihenivät ja kätilö teki päätöksen kalvojen puhkaisusta klo 14 tilanteen jouduttamiseksi (lääkäriä oli jo kahdesti konsultoitu tilanteesta, mutta oli kehottanut edelleen vain seurailemaan tilannetta). Lapsivettä tuli ihan älytön määrä ja sainkin heti ilokaasun pyytämättä käteen, koska arvelivat, että nyt alkaa tapahtua. No niin alkoikin. Älyttömän kipeitä ja tiheitä supistuksia; nyt ymmärsin, miksi aiemmin ei oltu mitään lääkkeellistä kivunlievitystä vielä tarjottu. Sanottiin, että saisin epiduraalin aikaisintaan kolmen maissa, jotta ei tulisi liian pian kipupiikkien jälkeen. Siinä sitten hengittelin kaasua ja annoin kivun viedä. Tässä vaiheessa taisin jo aika paljon huutaakin kivusta, kun mieskin huomautti, että nyt sä kyllä huudat... (muutamaa tuntia aiemmin oltiin kauhisteltu huutoja viereisestä salista, ja nyt ymmärsin myös, mistä ne johtuivat). Aika lyhyen ajan kuluttua alkoi yhtäkkiä ponnistuttamaan kesken supistuksen. Sanoin miehelle, että paina sitä nappia nyt äkkiä. Kätilö tuli paikalle, mutta ei oikein uskonut, sanoi, ettei tarvitse taistella ponnistamisen tunnetta vastaan. Vasta kun toistamiseen sanoin, että ponnistuttaa ihan älyttömästi, kätilö teki sisätutkimuksen ja totesi, että täällähän ollaan ihan auki. Eli avauduin siis reilussa tunnissa 3 sentistä kymmeneen. Minä tässä vaiheessa aloin pyytämään epiduraalia, johon kätilö naurahti, että aika myöhäistä on, nyt pitää alkaa oikeasti ponnistamaan. Vartin puskemisen jälkeen syntyi 9 pisteen tyttö, joka alkoi heti itkemään. Ponnistaminen oli loppujen lopuksi suhteellisen helppoa, meni nopeasti ohi, kun voimakkaat supistukset auttoivat. Sain muutaman tikin häpyhuuliin ja muutenkin voin heti tosi hyvin.

Eli tosi kivasti meni minulla tuo synnytys. Vaikka alku olikin hidasta ja oksentelu tuskastuttavaa, niin tuo loppu meni niin nopesti, että jäi tosi positiivinen mieli synnytyksestä. Kätilöt olivat kaikki todella mukavia persoonia; kolme kertaa kerkesi tosiaan työvuorokin vaihtua synnytyksen aikana.

Siinäpä se, voisin ottaa joskus uusiksi, mutta en ihan lähiaikoina
:D.

Meillä uinutaan tuolla sängyn päällä, huomenna mennään lapsipolille näyttämään neidin nenää, joka oli kohdussa jo hieman litistynyt oikealle ja nyt hankaloittaa hengittämistä ja sitä kautta syöminen on välillä toisesta aika vaikeaa. Katsotaan, päätyvätkö jotenkin suoristamaan nenää tässä vaiheessa vai antavatko ajan tehdä tehtävänsä.

Keiju ja tyttö 5 päivää :heart:
 
Tänään on SE päivä!!! Mitään merkkejä ei oo siitä edelleenkään että synnytys ois jossain lähiaikoina siintelemässä!:( Neuvolassa tänään kaikki ok ja pe uudelleen. Yliaikakontrolli sit vasta 10.11. jos tarve vaatii ja mahdollinen käynnistys 12.11.! Voi Ziisus miten kaukaselta kuulostaa toi päivämäärä!!! Mä RUKOILEN, ettei tartte sinne asti mennä!!!!

Onnea vauvan saaneille! Aika karseita kokemuksia oli sektioista ollu... Hui! Onneks kaikki kuitenkin hyvin ja ootte toipumaan päin!

Jaksamista kohtalotoverit!

LaSposa & Nyytti rv 40+0 :heart:

P.S. Meillä poika päätti illalla kääntää vielä kylkeään masussa, näytti kun hyökyaalto ois noussu ja niin se neuvolassakin tuumas, että selkä tuntuu nyt toisella puolella! Että lokoisat olot on, kylkeään vaan kääntää eikä aikomustakaan tulla ulos!
 
Paino 3310 gr, pituus 50 cm. Synnytys meni oikein hyvin, vaikka "muka" vähän kiireellä lähdettiin. Supparit alkoi yhtäkkiä 5 min välein ja uudelleensynnyttyjän olis pitänyt jo lähteä :)

Ponnistin vaan 3 min :wave:

Terveisin Gwendolyne ja poju :heart:
 
Keiju07
Onnittelut Sipulle ja Gwendolynille! :flower:

Taitaa tosiaan Dirlittan olla laitoksella; voi siis hetki vierähtää noiden päivityksien kanssa... vai pystyykös niitä jotenkin joku muu tekemään? Eikö tarkoita, että pitäisi tehdä uusi pino, jotta joku muu voisi päivittää etusivua? Kertokaapa mulle te fiksummat.

Taitaa tosiaan moni olla muutenkin nyytin haussa, kun on niin hiljaista. Eikä mikään ihme, johon se kuun loppu häämöttää...

Keiju
 
Keiju ei pysty tuota listaa kukaan muu päivittää, ainut keino tekemällä uusi aloitus. Tai sitten joku muu kerää syntyneiden tiedot yhteen viestiin tänne pinon keskelle tai etusivulla olevaan omaan viestiin ja Dirlittan päivittää etusivulle kun jaksaa ja ehtii.

Muoks. Miä voin yrittää saada kerättyä syntyneet vauvat etusivulla olevaan viestiini Dirlittanin ollessa hakemassa nyyttiä..
 
Jatkan nyt jos ehdin. Rv oli 39+4. Synnytys oli nopea n. puoltoista t. Ei helppo kuitenkaan. Ponnistusvaihe 1min. ja yhdellä suoistuksella ulkona. Istukka taas ei meinannut irrota millään ja oli tod. repaleinen. Vuotoa 900ml (500 normaali) joten olo ei ollut huippu ja sain extra määrät kohtua supistavaa sekä suoneen että kankkuun ja peräsuoleen. Jouduin odottaa mahdollista kaavintaa salissa eikä ollut mukavaa...

Vauva joutu 2.vrk jälkeen vastasynt.teho-ja tark.osastolle alhaisten sokeriarvojen takia? Onko muilla kokemusta? Se oli itelle kova pala, kun hormoonit jylläs..Mutta 4 vrk jälkeen siitä pääsi kotiin.

Kotona vaavi rauhallinen ja tyytyväinen. Oli alkuun vaikeuksia pestä 3.n tytön jälkeen :eek:

Onniittelut muillekkin jo synnyttäneille :heart: :heart:
 
Meille syntyi ihana pikku poika-vauva 24.10.07 klo:15.16 :heart:
(rv 41+4)
paino 3465g
pituus 52cm

avautumisvaihe 9,5h
ponnistusvaihe tunnin(imukuppi synnytys)

on se ihana pikku-ukko:)
täytyy sanoa että en ois voinut kuvitellakaan tätä ihanaa tunnetta,ja se kun näki vauvan ensi kertaa,vau!!
kyllä unohtu pian ne kivut!!

pistän synnytyskertomusta myöhemmin!!

ja paljon onnitteluja kaikille vauvan saaneille!!! :hug: :flower:
ja jaksamisia odottaville!!:hug:
-milla ja pikku-ukko 5vrk
 
Ensinnä onnea tasapuolisesti kaikille vauvautuneille, niinpaljon syntyneitä, ettei jokaista erikseen jaksa kirjottaa..siis ONNEA!!!! :flower: :flower:

Meille syntyi pikkuinen tytön piipero 26.10.2007 rv.39+2

typyn suuret mitat: pituus 50cm paino 3270g pipo suuren suuri 33cm!!

kaikki meni erittäin hyvin, oysissa oli sopivasti juuri sinä yönä rauhallisenpaa ja sain toivotut puudutteet ja ihanan kätilön avustamaan synnytyksessä. =)

Tänään päästiin kotiin, tulen myöhemmin rustaamaan synn.kertomusta..
kauheesti jaksamisia jo vauvan saaneille sekä vielä odottaville!! =)
 
25.10 syntyi meille ihanainen prinsessan alku. Paino 3495 g ja pituutta 49 cm.

Tarinointi aiheesta;
Verenpaineiden vuoksi käynnistykseen lähdin aamulla 24 päivä. Sain puolen päivän aikaan puolikkaan tabletin, joka sai vedet menemään kuuden aikaan illalla. Supistuksia vaan ei kuulunut. Kätilö varoitteli, että jos toisen puolikkaan vielä samalle illalle otan, niin voi tulla aika tuskaista. Odottelin puolitoista tuntia ja kun mittän ei vieläkään kuulunut, niin nappasin toisen puolikkaan.
Klo 21 alkoivat supparit sitten tehdä tuloaan ja tämän kauden ensimmäisestä katsomastani BB jaksosta en sitten enää mitään muistakkaan. Oli sen verran jo tuskia. Puolen yön aikaan vielä tajusin miettiä, että missäköhän vaiheessa hälyytän miehen paikalle ettei tule liian pitkää odottelua esikoisen ollessa kotona. Toki minun isä oli valmiudessa koko ajan, mutta en halunnut "häiritä" ketään... 2 aikaan yöllä olin jo niin tuskissani että tajusin aina valittavani isoon ääneen supistusten tullessa ja jossain vaiheessa jo huusin, ja ei enää paljoa kiinnostanut edes viereisen huoneen asukkaiden viihtyvyys.
Kuudesta asti olin vaan maannut sängyssä vauvan kiinnittömättömyyden vuoksi ja silloin kahdelta pyysin sitten lupaa päästä edes suihkuun lämpimän veden alle. Lupa irtosi kun en ollut vieläkään kun 1 sormelle auki ja kanavat jäljellä, joten suihkuun menin n. puoli 3 yöllä. Samalla sain jonkun kipupiikin kankkuun, josta ei kylläkään ollut mitään apua.
Sitten onkin mystinen aikakatkos -suihkusta olen tullut vähää vaille 5!!! Muistan vain, että jossain vaiheessa alkoi työnnätyttämään aivan hirveästi ja mulle iski paniikki, että sieltä suihkusta täytyy päästä pois. Tuuperruin lattiallekkin, mutta silti vaan suomalaisella sisulla ja "en halua vaivata ketään"-asenteella olen siletä omin voimin pois päässyt. Olishan siellä toki se häly-nappula ollut...
Raahauduin kansliaan kätilön puheille ja sain raakuttua, että työnnätyttää. Kätilö hymyili hivenen huvittuneena ja tuumi että katsotaan nyt sitten. Sain vaivoin mentyä pitkälleen sänkyyn (huutojen kera) ja kätilön hymykin hyytyi. Olin melkein kokonaan auki. Kätilö vaan kysäisi, että pitikös sulla jonkun tulla synnytykseen mukaan, että nyt olis hyvä aika soittaa ja pyytää tulemaan suoraan saliin. Työtä käskettyä ja 05.04 pikainen soitto miehelle.
Kätilö käytännössä repi "osastomekon" pois päältäni, puki salikaavun päälle ja avusti pyörätuoliin. Matkalla saliin iski taas järjetön työnnätys. Hissi oli tietysti pohjakerroksessa ja viimeisten liukuovien kohdalla alkoi tuntua, että annan periksi. Kätilö vaan hoki, että pidättele, pidättele :eek:
Saliin päästiin ja kaikkiaan kolme kätilöä tarvittin irroittamaan minut siitä tuolista ja siirtämään sänkyyn. Muistan vielä kun kysyin että ehdinkö saamaan epiduraalin, tai edes spinaalin, mutt avastausta ei kuulunut. Samassa iski kaamea työntämisen pakko. Kätilö repi mun kivusta kankeina olevia jalkoja erilleen toisistaan ja heti sen tehtyään käski työntämään. Työnsin kerran -tuli pää, työnsin toisen kerran heti perään -tuli loputkin tylleröstä. Sillä hetkellä kun häntä laskettiin rintojeni päälle, ovi avautui ja mieheni astui huoneeseen. Arvatkaa ottaako nyt aivoon kun hän luonnehtii syynnytystäni nopeaksi ja helpoksi :kieh: Syntymisajaksi kellotettiin 05.20.
Että semmonen luomusynnytys tuli sitten koettua. Toiveenahan mulla esitietolomakkeessa luki, että en halua sänkyyn, eli pystysynnytys, ja haluan ainakin epiduraalin. Ei sitten kumpaakaan. Sängyn päätyä ei edes ehditty nostaa istuvaan asentoon...

Mutta oli se sen kaiken arvoista. Tulla miehen olalla röyhtäystä hakemassa on maailman suloisin pikkutyttö :heart:

Mammoliino ja rinsessa 4 pvää
 
Oikein paljon onnea kaikille viimeaikoina vauvautuneille. Nythän niitä on alkanut syntymään oikein rytinällä.

Kyllä tuo aika kuluu siivillä, meilläkin ollaan jo kohta 7 viikkoa vanhoja ja tuntuu että vastahan nuo tytsyt syntyivät. Viikonloppuna olisi ristiäiset ja keskimmäisen 2 v synttärit, (oikeasti 1.11. torstaina) pitäisi yrittaa niitä laitella mutta, taitaa jäädä kaikki perjantaille kun isäntä lähti työreissulle Joensuuhun ja olen nyt yksin neljän lapsen kanssa kotosalla. Ulos pitäisi lähteä mutta täällä Kouvolan seudulla ainakin sataa tihuttaa vettä ja on muutenkin tosi synkeän näköistä ulkona. Isompi lapsista on koulussa. Kai sitä silti pitäisi raahautua ulos..... :/ :p


Piituli+ Emma ja Essi (+isosisko Ella)
 
Ihan vaan pikaiseen käyn ilmoittamassa, että meille syntyi poika 25.10. Painoa toisella oli 3660g ja pituutta 52cm. Syntyi siis viikoilla 40+2.
Tiistai aamuna menin jo sairaalaan ja kärvistelin supistuksia keskiviikkoiltaan. Sitten lääkäri totes että leikataan huomen aamulla kun ei edisty. Syykin selvisi, poika oli jumppaillut itsensä niin solmuun napanuoran kanssa että se oli kerran vartalon ja kerran kaulan ympäri. Lääkäri totesi, ettei olisi auttanut vaikka olisimme odotelleet. Sellanen solmu oli kuulemma. Mutta terve poika. Tai kuten yksi mieshoitaja minulle pojan synnyttyä totesi, että "isänsä näköinen poika, mutta muuten ihan terve"... :D ....
Joo mutta nyt suorittava petiin, kun poikakin nukkuu. On nuo rytmit toisella vielä himpun sekasin. Yöt roikutaan tississä, ja päivällä nukuttaisi nin kovasti.. |O
Onnittelut kaikille vauvautuneille :flower: :hug: tullu viikossa niin paljon, etten käy kaikkia luettelemaan.. :D
 
Onnea tuhannesti kaikille vauvansa saaneille! :flower: :heart: :flower: Ihana lukea näitä kuulumisia.

Täytyy kyllä myöntää, että itseä jo masentaa pikku hiljaa tämä tilanne. Ei merkin merkkiä ja kuitenkin nyt jo rv 41+4. Käynnistystä en haluaisi, ensimmäinen tulossa ja vauva ennusteiden mukaan melko iso. Vali, vali... Tuntuu tämä valituskin niin tylsältä ja turhalta kun kaikki kuitenkin kai loppujen lopuksi hyvin. Huomenna taas ihmettelemään tilannetta polille, mutta sekin myöhäinen iltapäiväaika, joten ei siellä mitään kummempaa tapahdu, kunhan tarkastetaan tilanne ja tietysti hyvä niin. Eipä auta kuin odotella, onnea vielä kaikille!
 
Tänään oli sitten jälkitarkastus. Nyt se on sitten saatu viimeinen äitiyskortti takaisin, ja nähty kirjoitettuna kaikki mitä on synnytyksessä tapahtunut. Itse yllätyin ja samoin terkkarin täti kun katsottiin paljonko oli tullut raskausaikana painoa, vähäiset 2,7 kg ja odotin sentään kaksosia. No typyt söivät minua vissiin sisältä päin eli siis käyttivät äipän rasva varannot hyväkseen. Nämä ovat minun viimeiset vauvani (sterilisaatio tehty), ja tämäkin aika menee siivillä, Emma painaa jo 3680 g (2315 g) ja Essi 3850 g (2360 g).Ikää on 7 viikkoa. :eek:
 
lhs
Isot onnittelut kaikille vauvan saaneille, en ehdi millään pysyä perässä ja onnitella yksitellen, eli yhteiset isot onnittelut kaikille :heart: :heart: :flower: :flower:

Jaksamista ja paljon supistuksia vielä omaansa odottaville!!

lhs ja pikkuneiti 1vk 2päivää :heart:
 

Yhteistyössä