****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Mukava kuulla että Topsyn synnytystapa selvisi ja uskon että helpotti itseä hirveästi kun tuli selvät sävelet miten toimitaan. Eipähän tarvitse enää pähkäillä asian kans. Täytyy kyllä myöntää että tuli itselle sellainen olo että: epistä, te saatte vauvan jo ensi viikolla. Itse varmasti kökin lasketun ajan tappiin asti mahani kans ja huonossa lykyssä ylikin menee! Ei jaksaisi enää odotella! |O No pääasia on että vauva voi hyvin ja kyllä kai tämän jaksaa kun oikein sinnittelee. Minä muuten ilmoitin tuolla runolla esikoisen syntymästä, mutta en sentään koko runoa naputellut tekstarina vaan pätkiä sieltä täältä. On minustakin tosi nätti runo.

Vähän hirvitti tuo ruuhka juttu Oysista ja meidän neuvolassakin oli ajat niin varattuja että oli vain yksi aika ensi viikolla ja se oli otettava. Taitaa olla oikea vauva suma lokakuussa täällä Pohjoisessa päin.
 
:flower: ONNEA NÖKÖLLE JA SUSALLE VAUVOISTA! :flower:

Tääl odotellaan edelleen...Mul on tänään synttärit ja arvatkaa vaan onko puhelin pirissy! Onnea ja joko jo...hoh hoijaa... :whistle:
Kyllä oon koittanu puhua typykälle, että tules jo ulos... tänään tai sit huomenna 10.10. ois kiva syntyy... :D

Noista supistuksista...Mulla ihan samat tuntemukset kun Tilda77:lla,taas just täl hetkel jumalaton puristus ja maha kivikovana, mut ei varsinaista kipua....Mulla esikoisen kohdal alko kipeet supistukset vasta synnärillä kun olin jo melkein ponnistusvaihees...Tän kohdalla sen verran eroa, et niit kipeitäkin on muutamia tullut!

No, mutta nyt syömään kinuskimunkkia synttäreiden kunniaksi! :D :p
Jaksamisia kaikille! :wave:
Lapanen 40+4
 
Tuulista päivää kaikille! Heti alkuun ONNEA uusille vauvoille ja heidän perheilleen :flower: :flower: (Hienoja nuo Tuutilullan laittamat kuvat, ite en osaa)!
Aika monella tuntuu olevan jos jotain vaivoja ja monet tuntuvat mielellään pääsevänsä kuupasta eroon jo pikapuolin! Täällä pahin ongelma selkä/iskiaskipu, mikä lähestulkoon invalidisoi! Pää ja muu kroppa jaksaisi tehdä ja häärätä vielä vaikka kuinka, mutta selkä ja toinen jalka eivät kestä! Olen todellakin jo enemmän kuin kypsä synnärillelähtijä, mutta eipä ole sitten niin minkäänlaisia oireita mitkä synnytystä ennakoisivat! Vaavi myllää kuin viimeistä päivää (neuvolan ohjeiden mukaan useasti vauvan liikkeet vähenevät ennakoiden synnytystä), ei supistuksia kuin pari hassua joka ilta/yö, päiväsaikaan ei juurikaan, verenpaineet laskeneet tähän mennessä alimmalle tasolle (100/65) ja neuvolan täti sanoi, että ennen synnytystä verenpaineet useasti nousevat ja ovat monella se merkki lähenevästä synnytyksestä! Ei limatulpantulppaa eikä paljoa muutakaan limaisuutta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tää oireiden seuraaminen on ihan hullua! Etenkin kun tätä aikaa on ja selän puolesta päivät kuluvat enemmän tai vähemmän vaakatasossa........
Mullakin tapana monta kertaa päivässä puhua mahalle ja maaritella asukkia jo ampaisemaan ulkomaailmaan katsomaan mitähän kaikkea jännää täällä odottaa! Ei vaan jaksais yhtään enää odottaa tän selkäkivua kanssa!
Tsemppiä kaikille mahansa kanssa vielä eläville :LOL:
Piippu ja ikuisuusasukki 38+5 VASTA :headwall:
 
Onnea kovasti kaikille jälleen nyytin saaneille! :flower: Mulla on ihan älytön väsymys päällä kun nuo yöt menee ihan pikkupätkissä nukkuessa. Tuntuu että mitään ei saa aikaseks ja pitäis muka tehdä vaikka mitä. :eek: Olen yrittänyt olla ajattelematta synnyttämään lähtöä kun tuntuu että suututtaa sitten joka ilta että eipä tänäänkään... blääh :/ Täytyy koettaa vaan pakertaa päivästä toiseen. Huomenaamulla neuvola. Edes jotain vaihtelua tähän päiväjärjestykseen. Pienet on ilot ;) . Vointeja kaikille!

milla-magia 38+5
 
Kyllä täällä on melko helpottunut olo, äidiltä tossa just kysyin että mites täs nyt pitäis valmistautua tän vauvan tuloon :) Paljon on vielä hommaa, nyt tietää niille ainakin deadlinen :)

Henkka, mulla esikoinen syntyi ihan normaalisti alakautta, 40+2, ja oli kokoa 3360g ja 51 cm. Tämä toinen on nyt perätilassa ollut koko raskauden, eikä voitu kääntää kun lapsivettä on liian vähän. Eli valittavana oli sektio tai perätilasynnytys. Magneettikuvissa käydään silloin automaattisesti, että nähdään voiko edes synnyttää perätilaista normaalisti alakautta. Ja koska mulla yks mitta oli liian ahdas, oli tuloksena sektio. Kokoarviota ei sit tehty vauvalle, kun selvisi jo noilla kuvilla ettei voi alateitse synnyttää, mutta 4 viikkoa sitten tehtiin ja silloin arvioi syntymäkooksi 3500g.

Mulla supparit ei ole kivuliaita. Sellaista vatsan kovettumista ja menkkamaista pientä juilintaa.

Topsy
 
Henkka, mulla esikoinen syntyi ihan normaalisti alakautta, 40+2, ja oli kokoa 3360g ja 51 cm. Tämä toinen on nyt perätilassa ollut koko raskauden, eikä voitu kääntää kun lapsivettä on liian vähän. Eli valittavana oli sektio tai perätilasynnytys. Magneettikuvissa käydään silloin automaattisesti, että nähdään voiko edes synnyttää perätilaista normaalisti alakautta. Ja koska mulla yks mitta oli liian ahdas, oli tuloksena sektio. Kokoarviota ei sit tehty vauvalle, kun selvisi jo noilla kuvilla ettei voi alateitse synnyttää, mutta 4 viikkoa sitten tehtiin ja silloin arvioi syntymäkooksi 3500g.
kiitos selvennyksestä =) ny muistanki sen perätilan :D
täs vaan niin paljon tätä tekstiä,et aina ei muista kuka mitäki on kirjottanu...

(.)poika ollu jotenki tosi vilkas taas tänään...jakokoajan ku puskee alaspäin niin mua sattuu :/ vai onkohan puskemista??!!! luulisin ainaki...mut sattuuuuu.....
 
ONNEA TAAS UUSILLE ÄIDEILLE VAUVOISTA!!!

Meillä arki alkanut, iskä töissä, me poikien kanssa kotosalla. Tänään tehtiin eka kyläreissu mun tädille. Vielä ollaan pääasiassa kotona kuitenkin.
Painoa oli eilen 3280g. Torstaina mennään lasten kirurgin luo ja toivottavasti päästään eroon lonkkavaljaista!! Päästään ainakin kylpemään ennen sairaalaan menoa! Sekin on luksusta!!

Jaksamisia teille vielä raskaana oleville!!

LHS: ihana katsoa sun raskausviikkojas ;)
Meillähän oli sama la.

 
Heips kaikille!

Täällä ollaan, eikä mitään kummempaa. Tänään oli sitten se ylimääräinen lääkärikäynti tarjonnantarkistuksen ja painoarvion takia. Kaikki ihan ok. Rv 38+4, paino -700g/vko, pissa puhdas, rr 128/73, sf edelleen 33, maha laskeutunut kuten myös siis vauva, rt, kohdunsuu pehmeä mutta kiinni vielä, kanavaa 2cm, pienen painoarvio nyt jo 3,5kg, arveli syntymäpainoksi n. 3,9kg, KÄÄK! :eek: Hieman kyllä hirvittää täytyy myöntää. Sais jo tulla, mutta kun ei supistele yhtään! Vihlontakin ollut vähenemään päin, eilen tosin ekan kerran tunsin painetta tuolla alhaalla, oli siis lähes koko päivän, ja huomasin että tuo häpyluu on kipeä. Kaippa tuokin jonkin sortin merkki on että eteenpäin ja lähemmäs mennään...???

Ihania runoja!
 
Tänään sitten äiti soitti ekan kerran ja kyseli, että joko supistelee. Mie olenkin jo ihmetellyt, kun ei ole mitään vielä kyselly. Pitkään onnistui hillitsemään itsensä :LOL: Me ei olla tarkkaa LA:ta kerrottu. Sanottu vain, että loka- marraskuun vaihteessa. Toivottavasti ei nyt innostu jatkuvasti soittelemaan. Sanoin, että ilmoitetaan viimeistään kun ylioppilaaks lapsi pääsee ;) Himputti, kun herätti miut päiväunilta...

Tänään käväisin neuvolassa. Ei mitään tavanomaisuudesta poikkeavaa.
Painoa on kaiken kaikkiaan nyt tullut 5kg.
RR 95/61
pissa puhdas
B-hb 144
syke 135(taisi olla nokosten aika)
Kohdun pohja 33cm (muutos viikossa 2cm)
Kiinnittymisestä ei osannut sanoa mitään, mutta tukevasti oli kuulemma jo paikoillaan.

Hipkukka 38+1
 
VAUVOJA OLI TAAS SYNTYNYT, KOVASTI ONNEA KAIKILLE!!! :heart:

mulla olo ollut tänään ja eilen aika huono, en ole jaksanut koneellakaan paljoa käydä. väsyttää paljon ja koko lantio ja selkä on jumissa sekä olo vähän muutenkin sellanen ku esim kuukautis/oviskipujen kanssa. mitään supisteluita ei kuitenkaan ole, ainoastaan tuota vihlontaa tuola kohdunsuulla.

puhelin on täälä soinut ahkeraan, meidän äidit, mun mummi ja pari kaveria oottavat jo kovasti vauvan syntymää. kaikille olen kuitenkin sanonut että yli tulee varmasti menemään joten toivottavasti nyt ainakin viikko menis seuraaviin uteluihin.

topsy hyvä että tuo sun tilanne nyt selvis! ihan hyvä että lääkärit päättivät tuosta sektiosta niin ei ite joutunut tekemään päätöstä, tai ainakin jos mulla olis sama tilanne niin toivoisin että joku ammattilainen päättäis mun puolesta. sulla on nyt sektiopäivä sama ku mulla LA, eli tasan viikko! niin ja aivan ihana oli tuo sun laittama värssy :) niin ja aikamoinen vierailu teillä OYS:ssa kun joku melkein vieressä synnyttää, ite olisin varmaan näin ensisynnyttäjänä pyörtyny järkytyksestä...

eipäs tässä nyt sitten kummempia, huomenna neuvolaan kuulemaan onko pikkunen vieläkään kiinnittyny (monilla tuntuu täälä vauvan liikkeet jo vähentyneen, täälä kyllä touhuaa monta tuntia illassa, nukkuukohan se ikinä... :whistle: ) mies jo kovasti oottaa vauvan syntymää ja aina välillä mulle tokasee että ala nyt heti synnyttään...eipä taida oikein noin vaan onnistua! :LOL:

t.tiipii ja "väiski" rv39+0 :heart:
 
Ihan kiva kuulla että hoitajat vielä jaksaa parhaansa OYSssa vaikka kiirettä pitääkin... mullakin jäi äippäpolikäynneiltä tosi mukava fiilis, kun otettiin niin hyvin huomioon verrattuna edellisen paikkakuntani sairaalan porukkaan! Toivottavasti ei sit synnytykseen satu se paikan ainoa elämäänsä kyllästynyt kätilö... :ashamed: hyi ei saa olla ilkeä... mutta sitä mä eniten jännitän, en itse synnytystä lainkaan!

Meillä tuli mies kotiin parin päivän reissusta, ja antoi mulle sellaisen "koskettelurentoutuksen" ja ai vitsi tuli hyvä olo. Tajus kuinka paljon sitä kroppaa koko ajan jännittää ja kuinka kovilla paikat tosiaan on! Ja sen jälkeen on muuten supistellutkin tiheästi, joten mä alan uskoa että ne lapset taitaa syntyä sit kun ei yritä saada niitä syntymään vaan rentoutuu...

Ja lääkäri heitti mulle tänään oljenkorren; paikat on on kypsyneet niin hyvin (eli turhaan ei oo kipuiltu suppareiden kanssa vaikka välillä on turhauttanutkin) ja valmiina synnyttään, ja vauva on niin alhaalla kiinni että kauhisteli vähän miten se nuin onkin pudonnut. Mulla kun on kuitenkin 6 vuotta ensimmäisestä niin sen ei kuulemma pitäis enää vaikuttaa... tiedä häntä, mutta sanoipa lääkäri että tänään ei synny mutta jos loton laittais niin viikonloppuna viimeistään :hug:

Ihan sama vaikka menis ylikin (nyt siis 38+3), mutta tällä toivonkipinällä sinnitellään taas tän viikon yli :)
 
:eek: tuota Oysin tilannetta. Noh, jos sitte itse sais vaikka jonkun toimistohuoneen tms. niin ei tarttis siinä odotusaulassa punnertaa...

Kiitos teille liike-asioista. Helpotti kummasti kun kuuli, että muillakin samankaltaisia "oiereita". Tänään illasta onkin sitten menty jo melkein tavallisella vauhdilla, eli heti jos mamma kumartuu tai istuu vähänkään selkä suoremmassa niin natiainen antaa palautetta olan ja selän takaa :D On se niin ihana tunne tuommoisen epätietoisuuden ja hermoilun jälkeen, että. Tänään juttelinkin tuolle vuokralaiselle, että potki vaan vaikka mamman kyljet mustiksi, mutta kunhan potkit.

Saapa nähdä meneekö tämänkin asukkaan kanssa häätöhommiksi, kun tuota esikoistakin käynnisteltiin pari päivää. Olis se vaan niin kiva kokea semmoinen spontaani synnyttämään lähteminen... Mutta on toki siinä käynnistämisessäkin omat hyvät puolensa, tietääpähän pakata laukun ainakin valmiiksi ja niille uteliaille soittelijoille voi kertoa tarkan päivämäärän millon soitella seuraavan kerran ;)

Topsya sitten käynnistellään meidän hääpäivänä. Hyvä että sait mielen rauhan. Minä tosin aion olla silloin vielä yheskoos, kun lupaili tuo mieskin jotain illallis-touhuja.

:) Mammoliino 37+1
 
Kiitos Dirlittan onnitteluista! :D

Jee, huomenna aamulla hulluille päiville anopin kanssa... Jos en oo synnärillä! Kyllä sitä ihminen on hullu, että tällä mahalla ja näillä viikoilla pitää väkisin tunkee ittensä ihmispaljouteen... :kieh: Jos masukki sais vauhtia hulluttelusta! :whistle:
No nyt pakko mennä sänkyyn, ku jäi päikkärit tänään väliin ja väsyttää ihan järkyttävästi! Eikä pysty kattoon bb:tä, ku siäl on se järkky Martina...yäk! :x

Jaksamista ja hyviä öitä kaikille! :wave:
Lapanen 40+4
 
Hei! äitipolilla oltiin tänään. Pikkuisella kaikki hyvin :)
Paino arvio ultran perusteella 3600g tai yli sen, eli mikään ihan pieni ei ole.
Lääkäri ehdotti et tullaan laskettuna päivänä ja tarkastetaan tilanne. Ehdotti et voitais sitten käynnistää kalvot puhkaisemalla.
Toivottavasti lähtee itsekseen tulemaan.
Minä olen nukkunut paremmin viime yöt, en ole edes vessaan herännyt.
Tsemppiä kaikille!
 
Heippa!!!!
Tänään oli siis neuvola (tai oikeemmin eilen ku kellohan on jo noin paljon :) ) Kaikki kunnossa. Paino ei edelleenkään ollu noussut eikä laskenut,rr115/76, pissassa sokerit plussalla,otti aamupaastoarvon ku en ollu syöny mitään ni se oli ihan normi lukema joten nou hätä. Hemppa oli ihan itekseen kivunnut sieltä 97 ihan 112 =) Jippiii!!! sf oli 35 senttiä,rt ja vaavin :heart: 140 ja liikkeet ++.
Terkka meinas että pää on nyt lopullisesti hävinny sinne mun lantioon,niin alhaalla kuulemma on että suunta on vaan synnytys,toivotaan niin!!! :LOL: Nykyään kyllä onkin koko ajan ku oon pystyssä niin vessahätä.Ei kuulemma ihme ku vaavi tosiaan "roikkuu" niin alhaalla. Ihana tietää ettei tarvi ola huolissaan vaikka veet menis siitä napanuoraluiskahuksesta.

Oli kyllä karu kuulla että Oysissa just nyt tuommoset ruuhkat!!!! Joku oli ollut fiksu ja kertonut tutuille vaan ympäripyöreästi lasketun ajan,olis pitänyt itellä tehdä samoin :kieh: Ärsyttää ku kysymyksiä pukkaa jokapuolelta.Ykskin sano päin naamaa että etkö nä oo vielä synnyttäny?Siihen muuta voinu ku ensin rauhottua ja sitten todeta että kuten näyttää niin yhdessä kasassa edelleen ja onhan tuonne laskettuun aikaan vielä 11päivää |O |O |O

Ennustajaellin mukaan poika syntyy 10.10 eli tänään,katsotaan tässähän on vielä 23tuntia ja 35minuuttia aikaa :LOL:

Jaksamisia ja hyvää yötä kaikille!!! :hug:

Diipeli ja masukki 38+4
 
Kunpa oltaisiinkin synnärillä...
Monien veikkaukset meidän pienokaisen syntymästä osuu juuri tähän päivään. Saa nähdä, viime ön nukuin kuin tukki eikä suppareita ole kuulunut. Tänään pitäis käydä reilun 130 km:n päässä kummilikkaa moikkaas, toivottavasti ei reissus lähde mitään tapahtuun. Tai sit autoon pakataan sairaalakassi mukaan ;)

Tuo oikea jalka ylittää nyt kyllä kaikki rumuuden maksimoinnin kriteerit, voi taivas ku se on hirveän näköinen! Vasen jalka on kans turvoksis,mut ei mitään verrattuna tuohon oikeaan norsujalkaan. Toivon vaan että turvotukset jää sit sinne sairaalaan, niinku sanotaan.

Jos beibi ei tänään halua syntyä, lähden huomenna hulluilta päiviltä hakemaan potkua suppareihin.

Palataan,

Ippuli 38+5
 
Mä taidan lähtee jo tänään, jos se yks niistä ässistä oli kerran shoppailu... Siivoukset, saunat ja seksit on todettu moneen kertaan tehottomiksi.

On kyllä alaselkäsärkyä ollu eilisestä illasta lähtien ja yökin tuli nukuttua parin tunnin pätkissä, mutta luulen et selkäsärky johtuu vain koneella istumisesta...
 
Voi että tämä odotus ei lopu ikinä!

Täälläkin on ollut liikeiden kanssa nyt hiljaisempaa. Ahdasta kyllä tuntuu olevan, vaikka viime yönä vaavi olikin vääntänyt itsensä ihan mutkalle mahan yläosaan. Mutta mun pitää kyllä istua ja rentoutua muutenkin että tuntisin liikkeet, yleensä ei liikkeessä tunnu. Esikoinen sitten mylläs ja jylläs kyllä ihan mielettömästi koko sen päivän kun illalla meni lapsiveet, meni kai koko päivä että sai ne kalvot puhki.

Muutama viikko sitten (taitaa siitä olla jo 4 vko), kun kävin OYS:n synnärillä synnytystapa-arviossa, siellä oli vaan yks synnyttäjä. Edellisenä yönä olikin ollut sitten 9, ja sitä ihmettelin kun siellä on vaan 7 synnytyssalia. Mutta rauhoittelivat että toisilla menee nopeaan ja toisilla hitaasti, että yleensä menevät mukavasti lomittain. Aika paljon näyttäis kuitenkin olevan vaihtelua noissa ruuhkissa.

40+6
 
Aamupäiviä!

Täällä niin hyvin nukuttu yö takana, ettei moneen kuukauteen B) , aivan ihana fiilis, kerran vaan heräsin vessaan. Ihan säikähdin kun katsoin kelloa ja se oli 9.30 kun heräsin :/ , mulla on tänään neuvolaan aika ja olin nähnyt unta että myöhästyin sieltä, kun nukuin ajan ohi... Se aika on 11.30 :LOL:

Kyllä sitä on itsekkin herkkä, itkeä tihrauttaa oikein kunnolla väliin asiasta ku asiasta. Aamulehteä lukiessani, luin että Kemissä oli ollut paha onnettomuus eile, josta jo eilen kyllä kuulin :( . Taajama-alueella oli henkilöauto ajanut ainakin 150km/t suojatietä ylittäneen miehen päälle, joka oli lentänyt törmäyksen voimasta läheisen rakennuksen ikkunasta sisään ja kuollut heti :( . Sitte siiinä artikkelissa kerrottiin, että aineksia onnettomuudessa oli ollut pahempaankin, muutamaa sekunttia aikaisemmin sen suojatien oli ylittänyt äiti lastenvaunujen kanssa, silloin minä repesin ihan totaalisesti :ashamed: .. En edes tunne kysesisiä ihmisiä, mutta kun sen lastenvaunu kohdan luin. On siinä saattanut olla äidillä viime yönä uneton yö, niin läheltä piti oli ollut se tilanne! Miehen työkaverikin oli sattuman kaupalla ollut poissa paikalta, olisi pitänyt olla töissä siellä rakennuksen ulkopuolella, mutta oli joutunut lähtemään käymään välissä jossain. Eilisessä iltasanomien nettiuutisissa oli ainakin juttua onnettomuudesta. Kyllä sitä ei tiedä koskaan koska täältä lähdetään , niinkuin näyttää nämä syntymisetkin odotuttavan :|

Itsella välillä todella vaikea liikkua, ylösnousut sängyltä tai tuolista, ai että painaa tuolla alhalla ja sitte alkaa supistella. Taitaa olla asukki laskeutunut enempi, noh kohta sen kuulee kun mennään neuvolaan.

Täällä oli muuten eka kunnon pakkasaamu tälle syksyä, vieläkin auton lasi jäässä ja talojen katot ja pihat kuurassa, ihanaa. Mieluummin sitä, ku vesisadetta.

Lähden tästä valmistautumaan sinne neuvolaan :wave:

-Tytteli ja asukki 39+3
 
Eilisellä äitipolikäynnillä tuli sitten ratkaisu: synnytys käynnistetään etuajassa ensi viikon tiistaina (rv 38+3). Lääkäri kokeili käsillä ja mietti, ettei tämä nyt tunnu niin isolta kuin ultra näyttää, mutta käynnistetään vaan, jos se mulle sopii. Minä totesin, että kiitos kyllä...
Helpommin saan nuo kaksi edellistä hoitoon, kun hoitopaikat eivät ole ihan vieressä.
 

Yhteistyössä