****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Dogtor olipa jännä lukea, että oot jo synnyttänyt kun meillä on samana päivänä laskettu aika! Hui! Tulee omakin hetki entistä todellisemmaks...

Tänään oli neuvola, kaikki ok mut alapaine taas pikkusen koholla... tää jännitys kai sen tekee ku en oo oikein nukkunu pariin yöhön kunnolla, sitä vaan tarkkailee mahdollisia oireita tai että tuleeko ne lapsivedet yhtäkkiä! :LOL: Neuvolan terkka tuumas ku kerroin että la ja su tuli limatulppa, että:" Saat mennä synnyttämään mun puolesta" tms. ennen ens viikon neuvolakäyntiä!:) Saapa nähdä...

Oltiin tutustumassa Naikkarin perheosastollakin. Vaikutti oikein hyvältä se, että huoneita on paljon (20kpl) mut synnytyshuoneet oli aika sairaalamaisia ja leikkaussalia muistuttavia... Vähän kyl panikoittaa toi tuleva synnytys muutenki... miten siitä selvii ja miten sen kivun kanssa pitää tosiaan ittensä kasassa panikoimatta!?!? Ei kai pitäs liikaa miettiä etukäteen, ties vaik joutuu pohtimaan täs viel muutaman viikon peräti, sitähä on sit jo ihan finaalissa ku vasta menee synnyttämään, heh!

Tsemppiä!

LaSposa & Nyytti rv 38+0 :heart:
 
yo-odottaja onnea todella paljon pikku-prinsessan syntymästä :hug: :flower:
oli kiva kuulla teistä!!
ja lisätty nla-korttiin toiveeksi huuhtelu,kiitos vinkistä!!!

saidalle hurjan paljon onnea pienen pojan syntymästä! :hug: :flower:

tuuttehan kumpikin kertomaan synnytys kertomuksia kun joudatte ja jaksatte:)
nämä vauvauutiset on aina niiin ihania!!meinaa tulla tipat linssiin kun kuvittelee sellasta pikku nyyttiä...

no nyt jatkamaan sohvalal olemista,voikaahan hyvin!!
ja topsylle vielä kerran onnea matkaan
:wave:
-milla
 
Täällä vielä kärvistellään |O
Ei sitten eilen mihinkään tullu lähdettyä. Supistukset kesti pari tuntia tosi kovina, mut lopahtivat sitten :eek:
Pari kertaa illan aikana kovenivat uudelleen, mutta ei tuosta valmista alkanu tulla. Perjantain tympeän lääkärin takia en siis aio mennä ennenkun pää on näkyvissä :D
Koko yön on kyllä supistellu, et jospa synnytys ois ennen joulua :headwall:

:flower: ONNEA TAAS VAUVANSA SAANEILLE :flower:

Gwendolyne
Noi pesät on iiihania! (kieli pitkällä odottaa omaansa... :p )


 
onnea kaikille vauvansa saaneille! :flower:
yodottaja; mukava kun olette päässeet kotiutumaan, onnea arjen aloitukseen ja kirjoittelehan kuulumisia kun kerkiät!
henkalle kovasti tsemppiä; meillä molemmilla tulossa komiankokoiset vauvelit, eikä kysilläkään tehdä asialle mitään, antaa vaan tulla itsekseen...poika oli pari päivää ennen laskettua vajaa nelikiloinen, ja kasvanee reilun 200g:n viikkovauhtia tällähetkellä. eikä synnytyksestä tietoakaan. ja minä kun olin siinä luulossa ettei vauva enää hirmuisesti kasvaisi, mutta tämä lääkäri sanoi juuri päinvastaista; nyt se vaan pulskistuu....päivä päivältä pelottaa synnytys enemmän. äiti sanoi minun synnytyksen olleen helpompi kuin normipainoisen veljeni, mitat mulla oli 4660 ja 52cm,että niinkai se on tapauskohtaista....ja sittenhän noissa painoarvioissa on se virhemarginaali +/-500g, et entäs jos se on sen puolkiloo alakanttiin arvioitu!!!!!jaahas...liikaa aikaa miettiä mikä kaikki voi mennä pieleen....

pikkusen taas herkässä mielentilassa; tuossa postinhakureissulla pillahdin itkuun kun ajattelin ettei tämä vauva halua meitä vanhemmikseen ja siksi tämä synnytys ei vaan ota käynnistyäkseen....kylläpä masentaa...

tilda+tiitiäinen40+2
 
lhs
Onnea vauvan saaneille :flower: :flower:

Juu, eli huomenta täältäkin. Parempi varmaan olisi jättää kirjoittamatta, kun mielessä ei ole mitään muuta kuin valitusta :( Illalla supisteli jonkin verran, mutta nukuinpa sitten itse asiassa yllättävän hyvin, joka tietysti sinällään on hyvä asia, mutta en vaan jaksaisi enää. Toki tiesin tämänkin menevän sinne 41+ viikoille vähintään, mutta silti sitä salaa toivoi, ettei tarvitsisi kärvistellä. Onneksi on kuuma kauratyyny, ilman sitä tulisin hulluksi tämän selän kanssa.

Mä olisin vaan edes tämän viimeisen kanssa halunnut kokea kunnolla itsestään käyntiin lähtevän synnytyksen..Mutta eiköhän sitä taas kohta käynnistelyssä olla, mutta siihen menee vielä ainakin viikko :headwall: :headwall: :headwall:

lhs 40+3 *väsynyt ja apea*

Niin, ja jotta tämä nyt ei liian helpoksi menisi, mulla on flunssa, pää kipeä, kurkkuun koskee ja yskittää ihan sairaasti ja nenä on ihan tukossa. Jos tuo yskiminen ja niistäminen ei ole mukavaa normaalistikaan, niin sitä ei tosiaan ole tämän mahan kanssakaan.. :'(
:headwall: :headwall:
 
Huomenta täältä päästä! Yö nukuttu toosi huonosti. Yhen aikaan alko kipeet supistukset :D niitä tuli suht tasaseen väliaikaan tosin vaan noin neljä tuntiin. Kipeetä kyl teki. Niiten kans kärvistelin sängyssä neljään, sitte olin jo niin väsy että nukahin aina supistusten väliin hetkeks. Muutama on tainnu tulla ihan kymmenen minuutin välillä, mutta muuten välit on ollu pitempiä. Ennen kun nousin sängystä tuli vielä supistus, mutta nyt pystyssä ollessa ei mitään. :headwall:
Täytynee aamupalan jälkeen käyä pitkäkseen.
Isännälle en ees viittiny aamulla sanoa kun se töihin lähti että pitää puhelimensa lähellä koko ajan kun mua on supistellu koko yön..
Nyt se kaivattu supistus tuli.. auts... Pääsispä sitä jo tositoimiin.. :xmas:
Taitaa olla toiveajattelua :|
PuPu ja Pikkis 40+2
 
Nonniin...elikkä ny neuvola teki sit lähetteen synnytystapaarvioon!!! toivottavasti sie sairaalassa toimitaan nopeesti ja pääsen sinne jo tälläviikolla!!!! se 4,5 kilonen ei todellakaan kiinnosta :whistle:

kai mä niitä sie TAYSSis huomenna hiilostan,et onko lähete tullu jne. :LOL:

mut joo...ny meen viemään tota esikoista lääkäriin,ku toinen yski koko yön!!

henkka ja "poju" 39+3
 
monella tuntuu olevan nyt laskettu aika niin lähellä että kohta varmaan tulee rytinällä vauvoja. toivottavasti! Moni tuntuu kaipailevan nyyttiään yhtä paljon kuin minäkin.
Koittakaa mammat levätä niin jaksatte sitten synnyttää!
 
Onnea Saida :flower:

Omaan napaan ei juurikaan uutta. Suorastaan ottaa päähään, viime viikolla neuvolasta eivät antaneet enää uutta aikaa, olivat sillä mielellä että vauva syntyy viikonloppuna. Sovittiin siinä sitten että soitan keskiviikkona ja tilaan ajan jos olen vielä kotosalla..Siltä se nyt vaan pahasti näyttää että täällä sitä ollaan ja vielä pääsen neuvolaankin.
Ja toinen ärtymyksen aihe on tämä turvotus. Olen selvinnyt läpi raskuden ilman yhtään turvotusta, ja nyt on viime päivinä ollut sormet kuin nakit, ja jalat ihan kamalat. Miksi vielä näin lopuksi piinataan!!

JA sitten vielä, olen hurjan huolissani tuosta hoitajien mahdollisesta irtisanoutumisesta. Ymmärrän sen, että tämän vauvani ehdin synnyttää, ennenkuin mahdolliset irtisanomiset astuu voimaan, mutta mitäs sitten? Entä jos tämä pikkuiseni tarvitseekin jotain erityishoitoa, jos kaikki ei olekaan ok? TAi jos nuo minun ihanat isommat lapseni sairastuvat ja joutuvat sairaalaan. Kuka hoitaa?? On tällaista pitänyt tämä aamu itkeä tillittää täällä..Alkaa olla nuo hormonit ja tunteet aika kovilla.

Hui mikä valitusvirsi tähän aamuun..anteeksi. En ole nukkunut juurikaan, ja on nuo tunteet aika pinnassa. Toivottavasti en pilannut teidän aamujanne tällä epämääräisellä valituksella. Palailen kun olo helpottaa.. :ashamed:
 
Enpä ole pahemmin tänne kirjoitellut, ihan hävettää myöntää :ashamed: . Ahkerasti olen kyllä teidän muiden kuulumisia käynyt lukemassa... :snotty:
Viikkoja on nyt 38+2, supisteluista ei tietoakaan. Ainoastaan iltaisin selkäsärkyä (jos päivällä kovasti touhuillut) ja yöllä on nivuset ja häpyluu jumalattoman kipeänä, tuskaa kun yrittää kääntyä. :headwall:
Kovasti vauva möyrii vatsassa, taitaa toisella olla hyvät oltavat. :)
Missä ja milloin teille on tehty vauvan kokoarvio? Kun monella tuntuu olevan tiedossa minkäkokoinen jötikkä olisi tulossa. Mulle ei ole missään vaiheessa sanottu mitään arviota. Olisiko mun pitänyt älytä itse kysyä? Viimeinen lääkärintarkastus kun oli, niin lääkäri vaan totesi, että alatiesynnytys.
Tuosta häpyluusta vielä: onko ihan normaalia, että välillä kun kylkeä kääntää, niin tuntuu kuin häpyluu naksuisi? Se tekee sillä hetkellä tosi häijyä, mutta ei jää enempää "vaivaamaan" (siis kipeä kuitenkin).

-pepisa + jokumuu 38+2
 
TÄNÄÄN ON SITTEN SE KAUAN ODOTETTU PÄIVÄ ELI LA!!!! TOSIN TUNTUU ET OIS VIELÄ SATA VUOTTA EDESSÄ PÄIN TÄTÄ RASKAUSAIKAA

anoppi juuri soitti ja kyseli et jos voi tulla tänne jo nyt asustelemaan :eek: sano et voitas leipoa ja laittaa ruokaa pakkaseen samalla kun synnytystä odotellaan. sanoin ettei täälä oo yhtään mitään tekemistä ja oon jo leiponu sen pakkasen täyteen, joten eipä kannata paljoa tänne tulla.

hitsi, minä en kyllä saa enää nukuttua!!! nyt kaks melkein valvottua yötä takana vaikka päikkäreitäkään en juuri nukkunut ja ulkoiltukin on :headwall: synnytys vaan pyörii mielessä ja huoli siitä että kaikki menee hyvin :ashamed: mitään pelkoa mulla ei ole synytystä kohtaan, mutta kuitenkin sitä öisin tulee mitittyä kaikkea mikä voi mennä pieleen...

pepisa kyllä tuo häpyluun naksuminen ja paukahtelu taitaa olla ihan normaalia, ei tosin ilmene kaikilla mutta taitaapa osalla kuulua asiaan. mulla kans oli joitain viikkoja sitten noita liitoskipuja mutta menivät onneksi ohi.... olivat niin kamalia et piti täälä kotona kontata huoneesta toiseen kun ei pystyny kävellä :eek: ja mullekaan ei ole mitään kokoarviota sanottu. siks mua vähän tuo tuleva synnytys hirvittää kun mies on syntyessään ollu 4550g ja tosi harteikas ja minäkään en ihan mikään keijukaisluinen ole ja vielä tässä yliajalle mennään, et millanen jööti sieltä mahtaa tulla :$

palataan!
tiipii ja "väiski" rv40+0 :heart:
 
Täällä myös edelleen odotellaan. Mennykin useampi päivä, etten oo kirjotellu, kun oon kaikenlaista yrittänyt touhuilla.
Tuntemukseia on jonkinlaisia päivittäin, mutta ei mitään mullistavia. Useammin pistelee alapäähän ja kivuttomat supparit (vatsan kovettumiset)tulee paljon tiuhemapaan. Toissailtana niitä tuli n. 10 min välein about 2h mutta yön nukuin oikein hyvin.
Hiukka hermostuttaa, kun mies taitaa jännittää enemmän. Aina kun vähän ähkäisee/voihkaisee jostain tuikkimisesta, niiin heti on kysymässä, että nytkö se sitten alkaa....ja kun tietää, ettei se nyt näillä tuntemuksilla... :kieh:
Muutenkinhan noi on sukulaisten soittelut alkanu... ja varmaa tiedossa vain tihentyvästi :/

pepisa: sulla taitaa olla häpyliitos sen verran auennu, että se pääsee liikkumaan kun käännät kylkeä...mahtuu vaavi tulemaan! :)

Keittiön kaappien siivoiusta oon harrastanut tämän aamupäivän ja suunnitteilla ois nyt viimein se saunan siivous... jos saa vaan innostuksen kunnolla päälle, tahtoo laiskottaa.

Tuosta tehyläisten irtisanoutumis-uhasta: itsekin hoitajana toivon, että asia saataisiin sovittua ennen sen toimeenpanoa. Kukaan osapuolista ei siihen tilanteeseen päätymistä oikeesti toivo.

Iines-ankka tasan 39
 
:heart: :heart: TYTTÖ SYNTYI 14.10. :heart: :heart:

Kotona ollaan ja nyytin kera... :D
Eli tyttö syntyi 14.10. klo 03.11 ja synnytys oli todella helppo ja nopea, kun siihen itse asiaan päästiin.Kaksi päiväähän kärvistelin kotona suppareitten kans, mut lopulta päästiin tositoimiin.Sairaalaan mentiin lauantai-illalla klo 22.10 ja sitten se olikin menoa... Synnytksen kesto 6 tuntia ja ponnistus 11 min. ilman mitään kivunlievitystä... :) Enemmän sitten jossain välissä...

Nyt typy tuhisee omassa sängyssä ja äiti painuu suihkuun!

Onnea kaikille muille vauvautuneille, oli taas hirmu määrä uusia vauvoja! :flower:

Lapanen ja "sisilisko" 2 päivää
 
Onnea uusille vaaveille, äidille, isille ja sisaruksille :flower:
Täällä viimeinen ennen la neuvolakäynti takana. Sf-mitta laskenut 3 cm viikossa ja tyyppi majailee tosi alhaalla. Meinas terkka et lähtö vois olla lähellä jo. Tosin ei mitään synnytykseen viittaavia oireiluja ole olemassa joten kyllä kait se la ainakin saavutetaan. Ärsyttää vaan niin sairaasti tää odottelu!
Painoa tullut nyt kaikenkaikkiaan 15,8kg, huoh! Nitenköhän noista kiloista pääsee eroon, ei meinaan ole yhtään tippaakaan turvotuksia, ei ainakaan näkyviä turvotuksia!
Kuluispa aika nopsaan...Piippu 39+5
 
Onnea Lapanen!! :flower:

Ilmoittelehan tytön " strategisia mittoja" jossain välissä, niin lisään ne tuonne 1. sivulle.
Ihanaa lukea että jollain ollut helppo synnytys, sellaista minäkin toivon..nuo 2 aiempaa ollut kaikkea muuta, ja väkisin alkaa pelottaa tämäkin koitos.
 
Tänään oli synnytystapa-arvio. Oikein onnistunut käynti ja mukava lääkäri sattui kohdalle. :)
Vauvan painoarvio nyt 3633g Ja tämä lääkäri sitä mieltä että käynnistys tällä viikolla. Huomiseen synnytyssali lääkäreiden miittinkiin mun paperit ja ilmoittavat huomenna aamusta käynnistetäänkö?
10v sitten otetut lantiokuvat ovat kohtalaiset mitoiltaan, ettei ainakan anneta yli mennä, mutta toivotaan nyt josko pääsis jo tällä viikolla tositoimiin. Lääkäri jo hymyili että voi lähteä käynnistymään tästä ronkinnastakin itsekseen ;) Kohdun suu auki 1,5cm, mutta kaulakanavaa hiukan jäljellä.

Eli täällä nyt jännitetään päästäänkö Pötkön kanssa kasvostusten jo tällä viikolla..? :heart:

Mä itse olen ainakin loppu tähän olotilaan. Ei pysty nukkumaan öin eikä päivin, niin huono olla vaikka miten päin olisi. :/

Milli ja Pötkylä rv 38+1
 
onnittelut nyytin saaneille :flower:

täälläkin alkaa näkyä valoa tunnelinpäästä, supistellu on yöstä lähtien välil enemmän ja välil vähemmän alkaa jotain toivoa jo olemaan siitä että kyl tää nyytti joskus ulos tulee.. toivottavasti mahdollisimman pian ja nyt supistaaaa... auts =) tänään on vielä neuvola, toivottavasti viimeinen :)

Hanna ja masukki 40+0
 
Keiju07
Onnittelut täältäkin Dogtorille, Saidalle ja Lapaselle nyyteistä! :flower: Mukava myös kuulla, että YOdottaja on päässyt kotiin ja ainakin jotain tukijoukkoja löytyy ihanien ystävien muodossa!

Pepisa kyselit tuosta kokoarviosta. Mulla meni myös pitkään ennen kuin kuulin mitään arvioita keneltäkään. Parisen viikkoa sitten sekä lääkäri ja terkkari mahan päältä kokeilemalla esittivät arvionsa. Myöhemmin pääsin vielä ultraan arvioitavaksi kun oli epäilys liian pienestä vauvasta viikkoihin nähden. Mutta kaikki kuitenkin ihan hyvin. Kysy siis vaan neuvolassa, että mitä arvioivat. Johan siinä äitiyskortissakin on oma lokeronsa kokoarviolle, joten luulisi että kuuluu loppuviikoilla rutiiniin.

Täällä ei mitään uutta omaan napaan. Öisin ei nyt oikein nukuta, viime yönä kukuin ylhäällä kahteen otteeseen. Nyt päivällä kävin vielä jumpassa ja oon aatellut käydä vastakin, kun missään ei tunnu. Josko tuo kevyt jumppailu vaikka edesauttaisi synnytyksen alkamista... Toiveajattelua.

Keiju 39+0
 
Onnea vauvan saaneille!! :flower:

pitkästä aikaa kirjotan, lukemassa oon kyl käyny monta kertaa päivässä mut en vaan oo saanu aikaseks kirjottaa!
Kävin siellä äitipolilla ja meidän vauva syntyy sitten ens maanantaina sektiolla ellei aiemmin jostain syystä synnytys käynnisty..mullahan on se etinen istukka, joten siitä syystä leikellään.vauvan paino arvio oli 3,2kg.
Outo tunne tietää etukäteen päivämäärä, toisaalta kiva niin saa kaikki sitten laitettua valmiiksi eikä tarvi hässäkällä lähteä (kai..)
vaikkakin olisin kyllä mielummin alateitse synnyttänyt!jotenkin pelottaa ja mietityttää se haava-alueen kipu ja siitä kuntoutuminen..kauankohan siellä sairaalassa tarvii maata..?
Mitenkäs te muut sektion kokeneet: Pitäisköhän jo valmiiksi sanoa vierailijoille ettei ekana päivänä saa tulla katsomaan vai saattaakohan sitä voida niin hyvin et jaksaa vieraita illemmalla? kauanko teillä on kipupumput ja katetrit ollu leikkauksen jälkeen?
mua ärsyttää jo valmiiksi kun anoppi on varmasti nokka pitkällä ekana siellä leikkaussalin edessä, se ei ymmärrä et mä voin olla kipeä tms..

Jopas sulla on HENKKA ollu outo käynti SVOlla! ärsyttävää tollanen henkilökunta, siinä menee oma mielenrauha ja unet kun ei saa vastauksia ja miettii pahinta..Ne on kuitenkin siellä meitä varten!onneks laittoivat sitten neuvolasta lähetteen polille, sais tosiaan vaan kohta aika tulla niin kerkeis asia selviäänkin ennen sun synnytystä! et koita ny olla jalat ristissä kuitenkin vielä..mä kävin siellä svolla samasta syystä niin oli tosi mukava hlökunta silloin ja samoin polilla nyt on ollu tosi hyvä "palvelu", ei oo kertaakaan tarvinnu lähtee pahoin mielin pois! Tosin nyt jäi häiritseen se kun lääkäri mun lähtiessä tokas et ainiin, mä en muistanu ollenkaan katsoo/koittaa sitä kohdunsuun tilannetta mut kai se ihan hyvä on jos ei sua kovasti oo suppaillu. älä ny rehki niin ei synnytys käynnisty ennen sektiota! teki mieli vetää housut nilkkoihin ja sanoo et neiti on hyvä vaan ja varmistaa asian, kiitos!!vaikka ei kai se turha sorkkiminenkaan hyvää tee mun tilanteessa ettei vaan lähde käyntiin!

Mikero ja Topi 38+0
 
Tervehdys tuolta lapset kasvaa, lokavauvojen puolelta :wave: . Sen verran aika olevinaan nyt kortilla, että tänne ei enää eksy niin usein :ashamed: .

Lämpimät, lämpimät onnittelut kaikille vauvautuneille ja teidän koko perheille :heart: :hug: ! Kun ehditte, tulkaa sitten tonne vauvojen puolelle, niin ajatukset ja kokemukset saa jatkoa :) .

Täällä vielä kärvisteleville tsemppiä loppuodotukseen ja rutistukseen!! Itellä tuntuu, että niistä öistä, joita valvoi vauva vatsassa, on jo ikuisuus. Nyt sitä sitten valvotaan vauvan kanssa :LOL: . Ajoittaisia vatsan väänteitä lukuunottamatta meillä on mennyt hyvin ja ihan hirvittää, että vauva on huomenna kuukauden!! Meillä se ihan vastasynynyt aika on siis jo ohi :'( . Voi, se menee NIIN nopeasti!
 
kiva mikero,et sul asiat sentään silleen,et tiedät jo koska vauva syntyy =)
jännittää toi lähete ny,et kerkiävätköhän kutsuun mut sinne polille ennen ensviikkoo!!!!parasta olis!!! rupes ihan oikeesti meinaan pelottaan toi pikkusen koko :whistle: tyttö oli 3850g ja ei mitenkään tullu helposti(imukupilla lopuks)
...ja sit vie se S******nan Tehy homma....luin just aamulehestä tällasta!!
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/48562.shtml

et kiva kiva,ku ei ees tiedä missä sitä synnyttää....

 

Yhteistyössä