*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

heippa! Ja ihan ensiksi Dogtorille voimahali :hug:

Täällä oli puhe noista menkoista.Teillä joilla on jo alkanut ja kerennyt tulla useammatkin niin onko tullut säännöllisesti,siis samalla välillä kuin ennen raskauttakin? Meikäläinen täällä odottelee toisia alkaviksi :kieh: neljä päivää vasta "myöhässä" mutta mulla on aina tullut prikulleen menkat oikeana päivänä.Taitaapi kummiskin kroppa olla vissiin vielä vähän sekaisin :whistle: Tai sitten pullat on jälleen uunissa :LOL:

Ihanan näkösiä koteja teillä =) minä täällä innolla odottelen että päästään muuttamaan,en viitsi ottaa kuvia tästä törkykasasta ku kaikki on hujanhajan ja puoliksi pakattu

Oululaisten kanssa näemmekin huomenna :wave: Kaikille hyvät yöt,minäki yritän saada unen päästä kiinni.
 
Topsy2:http://www.tallinksilja.com/fi/tab2/ships/europa/cabins/
tohon me ollaan menossa ja löytyy siis silja euroopalta. mulla ainakin kauheet odotukset, ihan jännittää miltä näyttää =)
Anopeista ollu puhetta. Mulla ihan kiva anoppi, ei mitenkään lapsirakas siis sillä tavalla, et jos tulee käymään ni ei leiki koskaan lasten kanssa, mut auttaa kyllä jos pyytää ja muistaa aina merkkipäivinä vähän liiankin hyvin. raha vissiin ratkasee ton lasten kanssa leikkimisen. jossain vaiheessa se ärsytti ihan sairaasti, mut nyt sit siihen on jo tottunut. onneks oma äiti höösää sit senkin edestä.
Ihania koteja kaikilla. me asumme 1950-luvun rintamiestalossa, jonka remppasimme lattiasta kattoon ulkolautoja myöden pari vuotta sitten.
dogtorille :hug:
Jaaha´s, tarttis mennä pistämään itsensä kuntoon ja herättämään wilma. tänään olis kerhopäivä, ja sitä on sit odotettu. kiva nähdä taas muita äitejä ja pääsee höpöttämään kaikenlaista =)
Tänään tarvis muuten mennä ostaan wilmalle uus istuin, weeti siirtyy siihen vanhaan. pahat oltavat sillä on jo kaukalossa, on se jo semmonen jössikkä. mikä istuin olis hyvä tommoselle kaks-vuotiaalle? se tarvis sit olla semmonen 9-36kg vai? Ei maar nyt on pakko lopetella, palataan :wave:
 
Dogtor :hug: Vaikeinta on varmasti tehdä se päätös päästää toinen menemään. Kun sitä hyvin usein on liian itsekäs. Sä teit oikean päätösen, vaikkakin suru tulee olemaan suuri. Paljon voimia ja jaksamisia. Antton varmasti hieman helpottaa surua, kun pakostakin pitää keskittyä hänen hoitamisenn, niin saa muuta ajateltavaa. Yöaika on varmasti pahinta, ja kun ei vielä kärsii unettomuudesta. :( Ei ole aina yhtä helppoa ja ihanaa tämä meidän elo, valitettavasti. Voimia ja jaksamista vielä kerran. :hug:

-pepisa
 
dogtorille iiiisot :hug: Ikävä totuushan se on meille lemmikin omistajille että jossain vaiheessa luopuminen tulee eteen ja omasta surusta huolimatta pitää punnita mikä on eläimen parhaaksi. Vaikka hurjan vaikeaa luopuminen on. Voimia siihen vaikeaan edessä olevaan päivään...



Menkoista
. Kahdetkohan noita on jo ollut. Ja ovat kyllä tulleet ihan suht säännöllisesti. Viimekertaiset alkoivat kaks päivää aikaisemmin kuin ekat. Eiköhän ens viikolla ole taas sekin ihanuus odotettavissa :kieh:

Rontti leikkimökin pitäis olla varmaan ainakin se 2x2. Mutta miä esitin asian niin että ainakin 3x niin iso kun edellisessä asuinpaikassa oli :D (en miä edes kunnolla muista minkä kokoinen siellä mökki oli) Tosin jatkoin juttua että jos pojilla on merirosvolaiva niin eiks Kiialle voi tehdä linnamaisen :LOL: Kuulemma ei! No ei sitte, miä keksin taas jotain muuta leikkimökin lisäksi ;)

 
Tileistä oli puhetta. Minä avasin Eemilille luonnollisesti tilin Nordeaan, kun koko perhe siellä ollaan asiakkaina, mutta ei saanut poika mitään lahjaa :( Hieman olin pettynyt! Olen tosiaan kuullut, että Osuuspankki on laittanut tilille esim. jonkun pienen rahan alun tms.

Juu, tosta tulee jos tullakseen oli puhetta, samalla systeemillä meilläkin =)

Dogtorille vielä lisää voimahaleja, koeta jaksaa :hug:

Neuvolassa käytiin eilen, painoa oli tullut sitten jo 5400g ja pituus 59cm. Päänymp 40cm. Pituus oli sama kuin edellisellä kerralla, mutta ihan selvästi on kasvanut. Terkka meinasi, että varmaan tullut mittavirhe viimeksi. Hyvin poika oli kehittynyt, lääkärin tarkastuksessakin kävi. Pistettiin ensimmäinen rokotekkin, ja eipä puhunut mitään :heart: Niin kiltisti istui isin sylissä. Rotavirus rokotetta olis voinut ottaa enemmänkin, oli vissin hyvää :p
 
Taas ihan hirveesti tekstiä, en mä kerkee milllään lukea kaikkee..

Dogtorille iso hali :hug:

Meillä Eero yskii TAAS!! Voi ei, ei kai taas tarvi lähtee sairaalaan??
Olen ollut tän viikon yksin poikien kans, mies painaa reissuhommia joka toinen viikko.

Vettä sataa, siis sai nauttia taas pari päivää talvesta.

kai sitä vois siivota, kun niin kurja keli...

Mukavaa viikonloppua!!
 
Hyvää huomenta.

Meillä suht hyvin nukuttu yö takana vaikka tytöt olivat kyllä tosi tukkoisia. Ja aamulla oli Essillä kyllä jonkun verran kuumettakin. Syövät onneksi vielä hyvin joten sen puoleen ei ole hätää. Olen laittanut tytöille yöksi Home Caren kamferivoidetta joka pitää tosi hyvin nenän auki ja auttaa myös paljon muuhunkin. Itse laitan jos on esim. kurkkukipeä, ja lapsilla auttaa korvakipuun. :D :heart:

Ellan sain sitten nukahtamaan puoli yksitoista illalla, tappelun jälkeen. :headwall:

Taidetaan jättää päiväunia väliin kun yönukkumiset alkavat venyä tuolla lailla. Ennen mentiin viim. klo 20 nukkumaan ja nukuttiin aamuun. Koululainenhan meillä menee klo 20-20.30 nukkumaan joka ilta. :heart:

Täällä pitäisi taas siivota kun huomenna on meillä Partylite kutsut päivällä. Ja pitäisi tulla tupa täys mammoja ja lapsiakin. Isäntä lähtee kyllä evakkoon isompien lasten kanssa vanhemmilleen tuohon 500m päähän. Kaksoset jäävät äipän kanssa kutsuille, täytyyhän heidän jo aloittaa tämä kutsuhommeli. :LOL:

Minunkin tekisi kovasti mieli laivalle, mutta ne hinnat :kieh: se kun ei ole mitenkään halpaa 6 hlöltä. Vaikka minä kyllä olen Club One hopea asiakas mutta silti. :x Ellan ja Juhon kanssa kävin kyllä muutaman kerran vuodessa laivalla, ja mukana oli myös veljen vaimo poikansa kanssa. Mutta nyt on hiukan eri juttu. Kyllä minä vielä jotain keksin että päästään koko porukka. ;) :whistle:
 
Tileistä vielä että me avattiin kaikille neljälle Säästöpankkiin eikä saatu yhtään mitään lahjaa.

Mulle tuli Osuuspankista joku kirje että on varattu joku lahja kun avaa heille tilit. Mutta ei sen takia viitsitty avata. Olisi sitten kuitenkin pitänyt. :headwall: :LOL:
 
topsy2 lisäätkö miutkin tonne laihis listalle.
painoa nyt 93kg tavote olis 75kg!

apua,nyt isäntä valittelee että sillä kurkku kipeä..hitto jos se köhä tarttuukin jollain parin viikon viiveellä :eek: kohtahan toi likka on sit kipee :(

viime yönä kattelin miten kivasti tytyn yötutu tuolla sängyssä loisti :D

ulkona vaihteeksi taas suojakeli :/
sais kunnon pakkaset tulla,ärsyttää tää ainanen lötskäkeli.

yodottaja meillä venla hypistelee omaa rättiisä,jos se lähettyvillä.ja kun viekussa oli tossa niin miun yökkärin kaulus oli sormien välissä.
miun siskon tytöllä jännä tapa,kun sisko sitä nukutti vieressä niin se työnti kätensä siskon yökkärin hihaan ja nipisteli/nyppi siskon kättä.
yhen kerran mie sitä nukutin niin aika ärsyttävältä muuten tollanen tuntuu :D
joskus työkaveri haasto et heijän pojalla sellanen tapa nukahtaa että näpelsi äitinsä korvaa..voi tuokin olla aika ihkun tuntusta :D

venlaa nukuttaa...se jo seiskalta oli ylhäällä.
nyt lähen omat hiukset laittamaan kondikseen,pitäs lähtee käymää kaupassa.

niinukka ja venla
 
dogtorille :hug:

meillä noi yöunet menny ny ihan päin peetä :/
nukkuun mennän kyl jo 20-21....ekan kerrn herää tissille 00.30 seuraavan kerran 03.30 ja sen jälkeen kitistäänki tunnin välei ja äiti saa juosta tuttia laittamassa.....mä oon niiiin väsyny |O
enpä voi mitään vellejäkään enää kokeilla,ku ollaan maitolakossa..

me ollaan osuuspankissa,mut ei olla avattuvie pojalle tiliä...pitäis varmaan mennä :D

mut ny yritetään saada tää poju taas nukkuun,ku kitisee jo siihen malliin
 
ALKUTILANNE VKO 1, suluissa tavoitepaino. Punnitus joka maanantai ja listan päivitys.

TOPSY(67 kg) 76 kg
TIIPII(68 kg) 72 kg
DOGTOR(55 kg) 64 kg
DAPA(75 kg) 87 kg
KATJANNA(58 kg) 67 kg
LILLASTINA(65 kg) 75 kg
MILEKO35(75 kg) 95 kg
EMILJA80(70 kg) 80 kg
NÄKYMÄTÖN NINNI(65 kg) 68,3 kg
MIKERO(65 kg) 75 kg
PIIPPU (67 kg) 78 kg
ÄITYLI75(80 kg) 95 kg
NIINUKKA(75 kg) 93kg
 
Tileistä: Me avattiin Elialle tili osuuspankkiin, kun siellä muillakin on tilit. Sai 5e rahaa tilille ja oranssin unikko-tuttipullon lahjaksi. Niin ja vauvakirjan.

Mulla laihis ei oikein nyt oo onnistunu. Oon kovassa flunssassa ja sit huomasin, et maito alko väheneen rajusti viime viikolla, kun lopetin suklaan syömisen kokonaan. Oikeesti jännä miten paljon se vaikutti! Nyt oon tällä viikolla syöny sitä suklaata jonku verran, niin taas riittää maito Elialle. :eek: Mutta pikkuhiljaa koitan saaha tuota painoa pois. Ei mulla hirveetä paniikkia oo, ku 3kg olis puotettavaa.

dogtorille :hug:
 
Topsy2 ei mene Europa päiväksi, tekee vaan niitä miniristeilyjä eli on aamulla tunnin vai kaksi Tukholmassa ja lähtee takaisin. Pitäisi mennä jollain muulla.

Harmi sinänsä kun ei mene on meinaan ihan kiva laiva varsinkin just lasten kanssa. Oon käyny siellä varmaan 10-15 kertaa viimosen 2 vuoden aikana.
 
No niin, nyton koko ketju läpi kahlattu, kyllä oli kova homma. ;)
Vauvakuume ei ole iskenyt, ei taida enää tullakaan. Ei sen suhteen, että olisi mitenkään traumoja jäänyt siitä, kun poju jouduttiin viemään heti synnytyksen jälkeen lisähapelle. Ei vaan ole ollut suunnitelmissa kuin yksi. :heart:
Uudenvuoden lupauksia ei tullu tehtyä. Mitäpä sitä mitään enää lupailemaan, kun pahin tapa on jo jäänyt pois. =)
Ammattia en ole vielä kerennyt itselleni hommaamaan, yo-pohjalta ponnistellaan. Kaikennäköisiä hommia olen kyllä ehtinyt tekemään, tällä hetkellä olen vakisuhteessa asiakaspalvelualalla. Saa nähdä viitsiikö sitä enää koulupenkille palata, kun aina se on yhtä puulta maistunut. :ashamed:
Laihduttaa kyllä voisi ainakin 15kg, mutta taitaapi olla aika hiljaista sen suhteen, kun täysimetyksellä mennään. Varmasti voisi kaikki herkut jättää pois, mutta milläs sitä sitten itseensä "lohduttaa" kun joutuu päivät pitkät kotona kökkimään. :whistle: Kuinkas paljon sitä uskaltaa liikkumista harrastaa kun imettää. Mietin vaan, että onko haittaa jos alan koirien kanssa tekemään muutaman kilsan hikilenkkejä? (Siis mullehan se hiki siinä tulee :LOL: .) En nyt juoksua meinannut, mutta ripakkaa kävelyä.
Menkoistakin on ollut puhetta. Mä epäilen, että mulla tuli ekat menkat 6 viikkoa synnytyksen jälkeen. Ei kuulemma ole mahdotonta vaikka imetän. Saas nähdä reilun viikon kuluttua, että tuleeko taas.
Vaatteista meidän poju on käyttänyt jo pidemmän aikaa 62/68 kokoa, joistakin malleista 70. 6 viikon ikäisenä pojulla oli pituutta jo 59,5cm ja painoa 5,2kg. Nyt ikää on 2kk ja 5pv.
Olikohan vielä jotain...? Pitää palailla! :D

-pepisa
 
Täysimetyksellä menijät :attn: Kuinka usein teillä tissitellään? Meillä päivisin parin tunnin välein, yöllä 3-4h välein. Ja tissillä ollaan 5-10min. Tehokasta imua kokoajan, taukoja ei pidellä. Muutenkin hereilläoloaika on max2h putkeen, nokoset 15min.-1h. Tälläistä siis koko päivän.

-pepisa
 
Ainiin sitä piti vielä kertomani että täällä Kouvolan seudulla sataa lunta (aivan oikein luitte) lunta. :D

NäkymätönNinni, huomasin itse sairaalassa että suklaa todellakin lisäsi maidontuotantoa, testasimme yhden kivan kätilön kanssa kun, kehuin että et muuten usko minkä havainnon tein. Ja kätilö totesi että kyllä se vaan paikkansa pitää. :LOL: Mähän en olisi oikeestann saanut syödä kauheesti suklaata kun mulla oli se raskausajan diabetes ollu. Mutta salaa söin. :saint: :D

henkka81 onko teillä kokeilussa joku erityiskorvike, jos on niin tee siihen itse maissijauhoista velli. Jouduin itse tekemään silloin Ellalle.
 
Tosi reilua! Meillä on osuuspankissa tili Eemelille eikä me saatu yhtään mitään lahjaksi sieltä... pitää varmaan lainaa hakiessa mainita, että olispa ollut kiva saada edes hippopankki. Säästöpankista (mummi avas sinne ajokortti tilin) saatiin 90 cm t-paita, jossa luki tyyliin "tuleva miljönääri" tms vastaavaa. No olisko osuuspankissa ollut joku sijainen joka ei tiennyt, että pitää antaa jotain...

Täällä nukuttiin taas pitkästä aikaa oikeastaan koko yö. Eemeli heräs vasta puol kuuden aikoihin syömään ja jatkoi tyytyväisenä unia sen jälkeen.
Ilma on ihan kamala. Vettä tulee ihan älyttömästi ja kaikki lumi alkaa olla sulanut :$
Pitäisi alkaa siivoamaan, mutta kun ei saa noita mattoja ulos. No pitää katsoa jos iltapäivällä ei sataisi.
 
Voi kökkö mikä keli..
Sää ennusteesta katoin et seuraavan viikon ajan ois tällästä sateista tiedossa..Noh..sadevermeet päälle ko heppoja lähtee lenkittään! Muuten taidetaanki sitte pysyy sisätioissa. Heh..Ei onnex tarvii viedä mattoja pihalle..Säästyy siivoomisen riemulta :)

Pihlan laitoin juur pihalle nukkuun, ite tarvis mennä siivoon talli+repii ylhäältä tapettia. Meillä alko remontti;tarkotus ois tehä ylös mein makkari+tytölle huone valmiiksi. Iltapäivällä tulee kamu käymään 8kk tyttönsä kanssa.

Jaahast..Nostan peffani ny tästä soffalta!

Viikonloppuja..
 
En ihan kaikkee kerkee selään läpi, ootte ollu taas niiiiin ahkeria mammoja!!Mä oon tässä äitylillä poikkeemassa niin kirjotan pikasesti..meillä teki läppäri tenät ja on korjaamossa..oliskohan yli kuumentunu kun kokoaika tarvii jotain olla näpyttämässä :eek: Pöytäkonekin on mut se on vaatehuoneen perukoilla eikä oikein oo sille täällä uudessa kämpässä vielä tilaa niin ei taideta sitä raijata esiin..saa ny nähä kauanko kestää/paljonko tulee maksaan läppärin korjaus..

Laihari alko tosissaan vasta eilen, mä en vaan pystyny hillitseen itteeni..suklaa on niin hyvää :p vetäsin parhaimmillaan patukan päivässä :ashamed: kaivoin vanhat painonvartijoiden justkat esiin ja ny on tsemppi päällä! lenkille vaan on tooosi kiva lähtee tonne loskaan kun het on sukat märät..pitäsköhän mennä uimahalliin..

Voi kun rupes tekeen mieli laivalle kun katto tota kuvaa hytistä..joka kerta kun lähetään nin lupaan etten enää tänne tuu kun mulla on niin kova matkapahoinvointi..aina mä sieltä vaan itteni löydän :LOL: en tosin tollaesta hytistä!

Voi DOGTOR :hug: koita jaksaa!

Vaatteista: meillä käytetään 62kokoo. vaik likka vasta 57cm pitkä mut 56 vaatteita ei oo enää moneen aikaan voitu käyttää..sen verran mahakas on.. :LOL:
Mä löysin muuten lindexin alerekistä sellasen Bamsen toppahaalarin, makso 15 euroo niin ostin sit lopputalveks uuden haalarin. siellä aleissa ihan sekoo kun ei voi olla ostamatta ja nytkin jo niin paljon vaatetta et puolet jää käyttämättä.

Meille tuli nordeasta kirje et saa 10 euroa tilille jos avaa lapselle. mä en ny tiedä mihin avattais kun omat tilit on osuuspankissa..sieltä ei ainakaan vielä oo mitään porkkanaa tullu.

 
Johan tuota pakkasta riittikin pitkään.. Piru vie,eilen saatiin Peetulle vihdoin kypärä ostettua kun sai luistimet joululahjaks niin nyt tuola on sit sellanen vesikeli ettei tarvi mennä kun jossain kumipuvussa ulos... :kieh: ihan meidän tuuria...

Jaahas,jos menis vaikka taas vaihteeks syömään jotain...
Menkoista...ei oo vielä alkanu ollenkaan vaikka on imetys ollu jo jonkun aikaa kokonaan pois kuvioista.. Ja hiukan nolonan täytyy sanoo et hirvittää koska alkaa... kävi meinaan lauantaina vähän köplästi... :ashamed: tai oikeestaan oikein hyvinkin mutta joo..Saa nähdä kuinka käy.Toivottavasti ei huonosti.
Lisä lapset ei meinaan todellakaan kuulu mun suunnitelmiin tällä kokoonpanolla ja elämäntilanteella. Myöhemmin kyllä sitten vielä ainakin 2kpl ois haaveissa.

 
Hei...tietääks kukaan onko Sammossa jotain porkkanaa tilinavauksesta.Pitäs pojille avata yhteinen tili kun en saa esikoiselle ilman hänen isänsä nimee tiliä avattua, enkä ehkä uskalla kun isukille hieman kaiken maaliman päätä sekottavat maistuu...
Vaihtoehtoina meillä siis Sampo ja Nordea
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=1428999.jpg

Todisteaineisto, hampaita tulolla. Pistin ton purulelun hetkeksi jääkaappiin, sitten alko semmonen pureskelu.

Viime yö oli todella outo, tai paremminkin ilta. Aron ei millään rauhottunut nukkumaan. Lopuksi oltiin niin yliväsyneitä että vaan huudettiin. Yhdeltä sain hänen sänkyyn nukkumaan. Kai ne hampaat vaivaa. Nyrkit suussa ja kylmä tutti maistui. Tänään sama jatkunut.
Kai ne sieltä jokupäivä sitten putkahtaa....Onneksi Aron sitten tykkäs nukkua lähes puol kymmeneen.
Sain sit hoitaa kaiken eilen illalla. Isäntä lättäs kätensä kuumalle liedelle, komea palovamma kämmenelle. Lähti kuitenkin aamulla töihiun, vaikka mä kyllä sanoin, että olis nyt ottanut saikkaria, kun ei meinannut aamulla housuja saada jalkaas.

Jaahas, täytyy mennä taas, pikkumies kutsuu!

Niin ja Dogtorille :hug: , koeta jaksaa!!!

Elza ja Aron
 

Yhteistyössä