*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Äkkiä vaan tulin kysäseen, kun vauvakirjaa täyttelen ja haluaisin saada homman pois alta... Eli te paremmin aikaa seuraavat Mitä laittaisitte kohtaan Hittimusiikkia ja kuuluisia elokuvatähtiä. Mä oon ihan pihalla tällä hetkellä :snotty:

Olipa runsaat lahjat Säästöpankilta, vielä mielenkiinnosta kyselen oliko pussilakana vauvakokoa vai oikein iso? Ei siis kaikilla Osuuspankeillakaan samat lahjat. Tili pitäs avata, mutta muilla on kyllä Nordeassa, ja mitään ei ole possun lisäksi saatu :eek:
 
Meillä käytetään suurimmalta osin 70cm vaatteita jo. Ja oon ottanu äippäpakkauksen haalarin käyttöön, sopiva on. Katotaan riittääkö koko talveksi, niin hurjaa tuo pojun kasvu on ollut.

Nyppii ihan sikana miehessä se, että ei saa laitettua astoita koneeseen, jättää tiskipöydälle!!! Sitten kun minä nousen aamupalalle, niin joudun ensin siivoomaan keittiötä ennen kuin mahdun aamupalan laittoon.
Ja toinen, kun olen laittanut ruokaa ja hän on ottanut itselleen niin ei laita kantta päälle. Parin tunnin päästä huomaa, että siinä se ruoka on seissyt ilman kantta pilaantumassa ja kuivumassa!!!
Pikkujuttuja lopulta, mutta pidemmän päälle suututtaa |O ja olen ystävällisesti maininnut asiasta ja sen jälkeen myös en niin ystävällisesti ja tuhansia kertoja, mutta ei. Olen tullut tulokseen, että miehet taitaa nauttia nalkutuksesta kuitenkin, kun mitään ei tapahdu!!!

Meillä muuten kans se risteily varattu helmikuun lopulle. Mennään siljalle commodore-hyttiin:parisänky, kylpyamme, aamutakit ja tohvelit, tv, sohva, jääkaappi(kuohari, limua, olutta, vettä), hedelmiä. Pyydetään retkisänky hyttiin. Osastolla oma lounge, jossa ilmaset kahvit, mehut, leivokset, pasteijat, hedelmät yms. pientä ja sauna-osasto. Maksaa paljon, mutta saa rahalle vastiketta =) Ainii ja shampanja-aamiainen kuuluu myös hintaan :p

Nyt soi puhelin...
 
Dogtorille :hug:

Pankkiasioista on ollut juttua. Me avattiin osuuspankkiin tili, ja sieltä saatiin vauvakirja ja unikkotuttipullo. itse asias 2, kun kauppakirjojen kirjoituksen yhteydes saatiin toinenkin pullo...

Aktia tarjoaa meille sellaista rahastotiliä, ja antaa syntymälahjana 40?. ihan jees tarjous musta.
Meidän tyttärellä on raha-asiat paremmas kunnos ku vanhemmillaan, ku hänellä on jo nyt 3 tiliä, kaikki pitkän ajan tavoitesellaisia. ja se yksi tili on jenkeissä, mun vanhan vaihtarivuoden perhe on avannut tilin Aliinalle, ja siellä on jo ihan mukava potti... Saa sit käyttöönsä ku muuttaa sinne opiskelemaan :LOL:

Inhottavaa, kun sataa vettä. Tää oli jo niin kaunis talvi, vaan vesisade taitaa viedä sen mennessään...

Aliinalla on tänään ekat synttärikutsut =)
Lähdemme ostamaan siis synttärilahjaa...
 
Tileistä Me avattiin pojalle tavoitetili Osuuspankkiin (säästötili, jolta saa kuitenkin nostaa 4 kertaa vuodessa). Nuo lahjukset taitaa tosiaan vaihdella paikkakunnittain. Me saatiin hippopankki ja unikko ruokalappu.

Yksäiti Tilin avauksessa meiltä kysyttiin ketkä saa siihen käyttöoikeuden. Otettiin sekä mulle, että isällä täydet oikeudet, mutta halutessamme olisimme voineeet rajata toisen pois tai kaventaa oikeuksia. Tilit kannattaa muutenki avata lapsen omalla nimellä. Ainakin jos kyseessä on säästötili, muuten voi mennä lahjaveroa, kun rahat annetaan lapsen käyttöön.

Hipkukka
 
Mein Pihla sai tänään ensimmäisen tiliotteensa.
Hauskinta tässä on et mun mummi on sille tilin avannut eikä mulla oo aavistustakaan kellä on käyttöoikeudet. Tästä syystä koitin pankkiin soittaa mut ei sieltä vastattu :eek:

Olikos se Rontti ko kyseli hittimusasta.. Eikös Lauri Tähkä ja Nightwish oo pinnalla.. Ne me vauvakirjaan mainittiin!
 
Piti vielä Dogtorille antaa myötätunto halit. Kovasti sai ajattelemaan ja muistelemaan omaa rakasta koiraa, jonka jouduin yllättäen sairauden takia lopettamaan toissa kesänä.
Koskettava runo http://keskustelu.kaksplus.fi/t650159
 
Dogtor :hug: Tiedän että tuntuu pahalta, mutta ihanan epäitsekkästi teit. Samassa tilanteessa olen itsekkin ollut pari kertaa ja saapa nähdä millon seuraavaksi... Alkaa tuo vanhuksen hengitys olemaan jo välillä niin katkonaista ja pienillä roduillahan ne liian pieneksi jalostetut hengitystie-elimet pettävät monesti ensimmäisenä. Voimia!

Tileistä. Meillä kummi oli avannut Siljalle Nordeaan säästötilin ja ei meidän tietojen mukaan sieltä ollu mitään saanu. Ja kun kerran ei olla edes avainasiakkaita, niin korkokaan ei ole kuin 1,5% (avainasiakkaiden lapsille 3%).

Nyt pikkuhiljaa palaa mieleen esikoisen ajoilta, miten tämä elämä rytmittyy tästä lähtien päiväunien mukaan. Oon huomannu, että jos Siljallakin jää pitkät päikkärit, eli nämä aamun ensimmäiset, lyhyiksi tai muuten katkonaisiksi, niin koko loppupäivä on pilalla. Enää neiti nukukkaan turvakaukalossa esim. kauppareissujen ajan vaikka olis kuinka väsyny. Vaunuissa kyllä, mutta silloin on aina mentävä semmoseen paikkaan missä voi vaunuissa nukkua. Nytkin olis ollu ne oululaisten "kokoontumisajot" ja me voitu osallistua kun illalla on sovittu meno ja kunnon päikkärit täytyy alle saada. Tätä tämä nyt on, ei auta ku niellä :D

Ja mua väsyttää! Joku muukin valitti samaa vaivaa, että yösyötön jälkeen uni ei tule. Mikä inhottava tilanne. Mulla ei tule uni myöskään alkuyöstä. eli tietää jo valmiiksi illalla, että seuraava päivä on v****mainen. Nukuppa sitten päikkärit niin kierre on valmis :kieh:

Tuntuiko Elza jo rakkulat ikenissä? Mua jo valmiiksi jännittää nuo hampaat kun tällä kertaa imetän. Esikoinen ei osannut imeä tissiä oikein ja hällä oli tosi paha ruuan takaisinvirtaus/refluksi, niin imetys ei onnistanut.

Pepisa, meillä syödään keskimäärin 3-4 tunnin välein. Aamulla kumpiki tissi, n.4 tunnin päästä herättyään kumpikin, juuri ennen nukahtamistaan toisille päikkäreille lupsuttaa tussuja tissejä, suuraavan heräämisen ja iltaunien välissä lupsuttaa sen mitä tulee, monesti pariinkin kertaan ja ennen kylpyä tissit (jotka on tässä vaiheessa monesti jo ihan typötyhjät) ja kylvyn jälkeen yöunille mennessä pullosta 40-80 ml Nannia. Yöllä yksi syönti tisseistä (yö on meillä yleensä 02-10.30). Yritin aikaistaa tuota nukkumaan menoa, mutta siinä kävi niin että en saanu ite nukuttua kuin reilu 3 tuntia tuon unettomuuden vuoksi, niin mennään suosiolla klo 02 ja nukutaan aamusta pidempään.

Nyt on pakko mennä pitkäkseen, vesi valuu jo silmistä kun haukottelen niin paljon :snotty:

R
 
Ippulille iso kiitos, että auttoi mut löytämään meidän pinon taas, heh! Ehdin jo ihmetellä mihin kaikki hävis ku en tajunnu tätä osastoa tsekata!;)

Meillä siis poika, syntyi 31.10. rv 40+2 ja strategiset mitat 3365g ja 51cm. Kaikki lähtenyt tosi hyvin käyntiin, vauva on suloinen ja kiltti, yöt meillä nukutaan läpeensä!!! Alussa oli sellasia 3-4h välein syöntejä yölläkin, mut nyt on 6-8h unet putkeen! Kiitollinen saa olla kyllä koska mullaki on aina ollu tosi kova unentarve, en tiedä miten jaksaisin muuten jos pitäis kaikki yöt valvoa!?

Te ootte kerinneet jo pankkitilejäkin availla? Me ei vielä olla käyty, mut nyt kun Kela-korttikin tuli alkuviikosta, niin ens viikolla vois hoitaa senkin pois alta! Laitatteko lapsilisät suoraan menemään sinne tilille vai siirrättekö ite? En oo varma ylittyykö lahjaveron raja jos niitä ite siirtelee,ku Anna-lehdessä niin väitettiin...

Tsemppiä ja pirteyttä harmaaseen talveen!

LaSposa & pikkumies
 
Yksäiti: voisin laittaa sulle noista tili yms hommista taas yksityisviestiä. Pointtina meillä, joilla tuo 'isä' on hieman ailahteleva - on se, että itse ainakin huolehdin ettei lapsen rahat/perintö tai mun kautta tulevat tulot ja perinnöt mene missään tapauksessa 'isän' taskuun.
Ja itse oon jo tehnyt testamentin , pitänee vielä uusia. Samoin on varminta ettei lapsen nimissä ole esim tiliä - itse en aio laittaa, vaan pidän erillistä tiliä omissa nimissä - sillä muutoin on mahiksia bio-isällä, tunnustetulla ainakin, pistää näppejään peliin.
Toki ois kivaa availla tili, mutta tuolla Tuikkeessa (se yodottajien yhdistys) on tämmöinen muunmuassa tullut esiin...
Sii selvennyksenä: jo minä kuolisin - voin testamentissa määrätä ettei bio-isällä ole mitään oikeutta perintöön ja määrätä edunvalvojan . Lapsen nimissä oleviin tileihin tms ei mun testamentti ulotu - joten kunnon keplottelijalla on mahis kyllä hässätä nuo lapsen tileillä olevat rahat.

papu
 
Meillä tuo 2v neiti keksii joka päivä jotakin ihan älyvapaata. :headwall:
Nyt tänään se hyväkäs keksi miten kiivetään pikkusiskojen pinnasänkyyn. :/ Se kun on saanut roikkua siinä sängynlaidalla seisomassa kun toki tahtoo siskot aina nähdä, nyt se nostaa jalan pohjalevyn reunalle ja kiipeää laidan ylitse sänkyyn.

Ihmettelin tossa aamusella että mikä ihmeen ähinä ja kitinä kuuluu makkarista ja sitten että missäs se likka oikein on, no siellähän se istui Emman sängyssä ja totesi että meni katsomaan siskoa. No sitten tuossa hetki takaperin alkoi taas kuulua Essin ääni ja kitinää niin neiti istui maissinaksu kipon kanssa Essin sängyssä. Onneksi ei ehtinyt Essille mitään syöttämään. :kieh: Että pitää visiin laittaa makkarin oveen lukko ja likoille itkuhälytin päälle. Kun ei tiedä mitä tuo seuraavaksi keksii. Oikea pikku Einstein.

Meillä lapsilisästä osa tulee minulle ja loppu jaetaan 4 lapsen kesken heidän omille tileille. Tai siis meidän Juho 8v jakelee rahaa äidille ja siskoille. :LOL: Kun Kelaan ei voi ilmoittaa kuin yhden tilinumeron lapsilisille. =)
 
Yksäiti Mies avasi vamhemmille lapsilleen tässä jokin aika tilit, ei tarvinnut äidin allekirjoitusta, vaikka heillä yhteishuoltajuus. Ja äiti rajattiin pois tilinkäyttöoikeudesta. Isä voi käydä yhdessä lapsen kanssa nostamassa sieltä, jos tarvii. Lapsilla oli tosiaankin ollut joskus tilit, mihin oli säästetty ja jonka sitten äiti oli eron hetkellä tyhjentänyt ja lopettanut :( . Kuulema ruokarahaa :kieh: Mulla ihan raivostuttaa ajatellakin, että voi omalle lapselle noin tehdä. Ymmärrän jos olis ottanut sieltä vaikka lapsen vaatteeseen, pyörään tms. Mutta että itselle! Eikä todellakaan hällä niin tiukkaa ollut..
 
Päivää!

Mitäs mun piti..

Tileistä: me avattiin Juholle tili osuuspankiin n. kk sitten.
Lahjuksena saatiin vaan se osuuspankin vauvakirja ja hippopankki kun liitettii poika hippoklubiin.

Vakuutuksista: Meillä on vakuutukset pohjolassa ja niin sitten otettiin luonnolliseti Juhonkin vakuutus sinne. Tapaturma ja sitten se nimeä en muista mutta se joka korvaa hoitokulut yms.

Menkoista: Mulla alko menkat 8 vkoa synnytyksestä ja toisia "odottelen" alkaviksi, mähän en imetä ollenkaan.

Hiteistä: luulisin kans että nightwish ja lauri tähkä on yhet suurimmista ollu nyt, mut eks myös se strum und drang, anna abreu ja jenni vartiainen oo ollu kans aika kärjessä.
Ja lordia ei varmaan kannata unohtaa, liekkö se enään niin soitettu, mutta varmaan suomessa olleitten viisujen aikaan soi aika paljon.
elokuvatähdistä ei kyllä pysty sanomaan

Piituli, vai olis renksussa ollu rekkareita :ashamed:
Mulla on vähän se pahana tapana, että tulee aina ostettua kaikki ensinmäisestä paikasta. Mä inhoon kaupoissa juoksemista, ja luulen aina pääseväni helpoimmalla kun ostan ekasta paikasta. Sitten kohta huomaan että seuraavassa paikassa olis ollu puolta halvemmalla.
Pitäs vaan oppia että ei kaikkee tarvi saada heti ekasta paikasta.. :ashamed:

Meillä sataa vettä ja tuulee ihan hirveesti! |O

Elina&Juho
 
PuPu mulla käy yleensä noin mun vaunu- ja ratas ostosten kanssa. Mies nauraa aina että taas meni ostokset pieleen kun jotain suurempaa on tullut ostettua. Ja sitten mä yritän epätoivoisena myydä ostoksia jotta saisin toisenlaiset. Tosin nyt olen jo hiukan rauhoittunut kun kaksosille on aika vähän mitään ratas vaihtoehtoja tarjolla (uutuuksia siis).
 
Meillä joo on yhteishuoltajuus ja siks tarvii kummankin vanhemman nimet.Oon siis joo ajatellu ton tilin avaamisen niin että avaan omiin nimiini pojille yhteisen tilin.Niin mun ex-anoppi (Peetun mummi) neuvo mua tekemään kun ei näihin mun lasten isiin voi oikein luottaa... Ja avas kyllä mummi Peetulle tilin johon kellään ei oo mitään lupaa koskee ennen kun Peetu 20v,sinne siis on Peetulle tulossa isän puolelta perintöö.
Ja vaikka rajaisin toisen vanhemman käyttöoikeuden pois tilistä niin en oo yhtään varma etteikö tuo esikoisen isä jotain keinoo keplottelin että tiliin pääsis käsiks...kaikkee kummaa nuo mömmö päät keksii rahan eteen ;)
Ja juurikin se myös että jos mulle jotain tapahtuu niin eivät sit isät pääse mitenkään käsiks poikien rahoihin jne...

Maitomääristä piti nyt sit kysellä...Annoin juuri Pessille maissi sosetta, ensin 3teelusikallista sit 100ml maitoo ja vielä 2teelusikallista sosetta.Meinas herralla hermot mennä kun soseen antaminen loppu =) Mutta siis sitä piti kysymäni että kuinkahan paljon tuota maitoa pitää vielä sit mennä kun soseet ottaa kuvioihin ja lasketaanko vellit siihen maitomäärään? Pidempiä yöunia ja vauhtia kasvuun täälä tavotellaan :wave:

Nyt Pessi kyllästyy sitterissä...
 
meillä tupruttaa lunta niin ettei tahdo ulos nähdä, todella sakeasti pyryttää! ihan mukavaa saada kunnon lumipeite, onneksi ei tartte lähtee autoileen tuohon keliin :eek: !
meillä lievää levottomuutta vauvassa, liekköhän niitä hampaita meillekkin jo tulossa :/ , nyt on oppinu kaiveleen sormella suuta ja ikeniä, eikä yritä koko nyrkkiä sinne survoo niinku tähän asti :D ! meillä samanlainen purulelu kuin elzalla, taidan kaivella sen paketista ja testata kelpaako! paitsi meillä ei osata pitää siitä vielä kiinni.
tosiaan, pitkäänhän tässä on porukalla palstailtu; moniko oli jo tuolla kuumeilupuolella? ei tahdo enää niin kaukaisiin asioihin muisti riittää :D
me avattiin tili osuuspankkiin,ne lupas jonkun pesämunan, jahka keretään konttoriin allekirjottaan paperit.... :whistle:
hmmm...vauva on vaunuissa NIIN HILJAA että taitaa olla pakko lähtee tarkistaan tilanne! siihenhän se sit kuitenki herää....kerrankin kun ois nukkunu sikeesti....!
:wave:
 
Keiju07
Voi p**k*l**n P**k*l*!!!! Kirjoitin äsken tosi tosi pitkän viestin ja se katos, kun käsi osui johonkin näppäimeen vahingossa. Ja nyt tyttökin juuri sopivasti herää päivunilta. Voi että mua harmittaa. No tämä merkkaukseksi, luin pinoa siis juuri kaksi tuntia, jotta pääsin kärryille. Palaan toivottavasti kohta!

Keiju
 
Mun pitää nyt tulla vähän purnaamaan. :kieh:

Tuli tuossa postista verokortti, ja mulla olisi veroprosentti 12,5 jos olisin töissä mutta kun olen kotona ja Kelan rahoilla niin se onkin sen 20 %,( jos veroprosentti on alle 20 niin siitä menee se 20 % veroa jokatapauksessa.) Että voi ottaa nuppiin kuinka kotiäitejä aina rokotetaan pienistä rahoista.... :kieh: :kieh: toki tämä oli jo Ellan aikana mutta silti.
 
Piituli Kyl mä oon ainakin saanu vaihdettua veroprosentin sillon Aadan aikaan ja nyt kun eilen tuli uus kortti, ni ajattelin taas mennä rutiseen sitä prosenttia pienemmäksi!

Meni sit yli tunti, kun luin teidän jutut, kun oli eilisen pois koneelta! Että semmonen urakka... :D
Meillä tytöt nukkuu, tai siis Wiia jotain vääntelee jo tos sängyssä eli varmaan kohta kutsu käy...
Tileistä: Meil on tilit nordeassa ja sinne meinataan Wiiankin tili avata, kun vaan päästäs käymään pankissa! Sillon ku avattiiin Aadan tili saatiin joku pieni starttiraha ja säästöpossu. ja kun otettiin asuntolaina, ni saatiin iittalan kivi tuikku :LOL: Että kyllä kannatti! Heh!
Hohtavasta tutista: Eiks semmonen oo ihan prismois ja cittareissakin? Kun mun mielestä oon nähny semmosia yötutteja, mis on semmonen hilepinta ja se oli just yö tutti ja sen piti loistaa...ja malliltaan se oli samanlainen kun ne unikkotutit! En nyt päätäni pantiks laita, mut mun mielestä semmonen on! :)

Dogtor :hug: voimahali sinne!

Tääl on ihan räkäkeli, nurmikot taas loistaa ja vettä sataa... se siitä hienosta lumipeitteestä! pöh! :( Mutta nyt on pakko mennä laittaan pyykit kuivumaan ja syöttään toi typykkä!
Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
No nii, kerhosta selvitty. On se niin ihana tuo kahdenvuoden uhma |O , jumankauta, kun saa vääntää joka ikisestä asiasta...koskahan tuo vaihe menee ohi?
Tileistä: mä kanssa kävin avaamassa op:sta tilin, kun muidenkin on siellä. Wilmasta sai kympin tilille sekä sen kirjan. Weetistä sai valita marimekon ruokalapun tai pullon sekä sit sai hippopankin. Mitäs vielä...meen muuten tiistai aamulla puntarille ja ilmoitan sit lukeman tänne, kun maanantaina en koneelle kerran pääse. Ihan perseelleen menny tää laihiksen alku, mut rupeen tosissani vasta sit, kun lopetan imetyksen. Huomaan muutenkin, jos syön huonosti enkä "kunnon" ruokaa lainkaan ni se näkyy heti maidossa, et ei tule kunnolla.. (ja taas hyvä syy lykätä ja herkutella välillä) Mutta, yritän nyt viikot olla herkuttelematta ja liikkua säännöllisesti ni eikös sekin nyt jo jotain luulis tekevän :) Nyt pitäis mennä kuorimaan perunoita ja tekemään uunimakkaraa :ashamed: ja sitten pääsenkin hierojalle =) :wave:

Emilja, wilkku ja weeti
 
tileistä on ollu puhetta.avattiin venlalle käyttötili ja se kasvutili nordeaan.saatiin vaan säästöpossu sieltä lahjuksena.
ja sitten aikoinaan kun muutin minun ja tyttöjen tilit osuuspankista nordeaan,niin silloin piti tyttöjen isän nimi olla paperissa kun avasin tilit nordeaan.mutta minulla ja tytöillä vaan käyttö oikeus.

ajattelin joka kuukausi ruveta jonkun kympin laittamaan tolle kasvutilille rahaa,ja siirrän sitten osan laps lisiä jokaisen tilille(eli lapsien tileille) pientä rahaliikennettä joo..mutta onneks saapi netin kautta noita rahoja siirrellä.suurin osa kyllä menee elämiseen.

eilenkin vanhempi tyttö vinku et pitäs hälle ostaa uudet farkut :eek:

piituli mulla veroprosentti 20.5.ja sit soitin tonne verotoimistoon,et olisivat pienentäneet sitä prosenttia,mutta se laski uuden veroprosentin niin se olis ollu 23,5 :eek:
sanoin et ei tartte sitä sit muutelle miksikään..kyllä on tosiaan nyhtämistä jo pienistä tuloista..ja kun ajattelee et jos johonkin kodinhoitotuelle jäisin niin enhän mie sais paljon paksaakaan kelalta..joten työttömäksi pitää kai heittäytyä..onneksi on liiton päiviä vielä jälellä.
ja kun miettii,niin mullahan oli tuo 24 veroprosenttina silloin kun olin töissä ja tein kolmevuorotyötä..tosin muutaman prosentin nostin sitä ite.mutta kuitenkin..
niin muuten meneekö tieto verottajalta suoraan kelalle noista uusista veroprosenteista?ettei nyt tartte verokorttia tonne kelaan toimittaa.

miun piti käydä ostamassa venlalle sellanen iso tuttipullo johon taitaa mahtua 350ml.nyt kahtena iltana tyty on vetässy 200ml pullollisen +sitten vielä lisää 50ml.nyt saa suoraan tohon uuteen pulloon laittaa 250ml eikä tartte kesken syöttämisen lähtee juoksentelemaan lisää evästä.
venla nukkuu ulkona,aikamoinen lumipöpperö tuolla onkin,lunta tosiaan tulee,hyvä jos sekaan mahtu.

nyt taidan lähtee laittamaan pyykit kuivumaan,isäntä tuli tohon sängylle kattomaan jotakin videoo,ja minuu häirihtemään.

niinukka ja venla
 
Kiitti hittimusasta, eiköhän siihen pari riitä :) . Elokuvatähtiä pitää jostain etsiä...

NäkymätönNinni antoi sitten hyvän syyn jatkaa suklaan syöntiä :p . Voi kyllä pitää paikkansa, samoin muun syömisen kanssa. Ehkä sen takia nyt tekee niin paljon kaikkea mielikin, että kroppa koittaa varmistaa maidon riittämistä.

Meillä ollaan siis myös täysimetyksellä ja syödään keskiverrosti 3h välein sekä yöllä että päivällä. Välillä menee pidempi aika, välillä 2h välein. Myöhäinen ilta on sitten tankkailuja/ týhjän tissin tuttina pitämistä.

Mitähän vielä piti sanoa, jotain, mutta... Ja harmittaa kyllä muakin toi keli, oli pari päivää niin kivaa ulkoilua lapsillekin ja nyt taas vettä |O . Että vauvakirjan maailmanlaajuiseksi puheenaiheeksi laitoin ainakin ilmastonmuutoksen :( .
 

Yhteistyössä