*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli-76:
Pikakysymys...oon nyt päättänyt alkaa lopetteleen imetystä, ei jaksa pohtia enää saako tarpeeks maitoo ym...neiti on siis nyt 3,5kk ja kertaakaan ei ole aiemmin pullosta saanut. Siksipä mietinkin että kuinkas paljon teitin lapsoset syöpi pullosta? Että jonkin näköstä määrää osaisin sinne pulloon pistää...
Hemuli, jos et halua ihan kertalaakista lopettaa tai jos haluat vaan turvata tarpeellisen ravinnonsaannin, niin tämmöstä tuumas OYSin imetysneuvoja;
(lainaan itseäni sivulta 128)

"Käytiin tosiaan Siljan kanssa tänään neuvolassa (3 kk) ja kerroin ettei maitoa oikein enää tule ja neiti lakkoilee pitkin päivää. Neuvolan täti kertoi että OYSin imetysneuvoja oli käynyt pitämässä koulutusta ja oli tuuminu että parempi aloittaa nuo vellit ja soseet, kuin korvikkeen anto, tissimaidon rinnalle :eek: Kuulemma lakkoilukin saattaa vähentyä jos se tavara mitä pullosta tulee on vain paksua velliä. Ja päivällä nälkää pitämään pottua, porkkanaa ja maissia. Näin tuumi imetysneuvoja."

Eli siis pointti oli se, että on parempi ottaa tissimaidon rinnalle pottu ja velli, kuin siirtyä korvikkeeseen. Tällöin vatsa tulee täyteen ja tiedät varmasti että ravintoa on ollu runsaasti. Nlatäti ehdotti, että pottua/pottuporkkanaa aamupäivästä ja velliä yötä vasten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Jahas, hattumania iskenyt täällä :) Minäkin voin Tuutilulla toimia kuriirina, jos ei Milli löydä hattua.
Nyt piti jo miettiä että oonkos miä muka jonkun hatunkin päättänyt ostaa

Ei tuo kyllä ihme ois jos oisin enkä muistais sitä :LOL: Olikos se niinukka joka sitä hattua kaipaili Oikeestaan pitääkin mennä tarkemmin kattomaan kyseistä hattua jos meillekin se tarve iskee :p
 
Onko se body sellainen missä oranssit kanttaukset vai mitkä ne nyt ovatkaan? Ja siis tummanruskealla pohjalla valkoisia villieläimiä: apinaa leijonaa ym. Meillä on sellainen Saralla, kun mies halusi väkisin sen ostaa :D Voin katsoa sellaista samalla kun olen menossa sinne Lindexiin huomenna :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Jahas, hattumania iskenyt täällä :) Minäkin voin Tuutilulla toimia kuriirina, jos ei Milli löydä hattua.
Nyt piti jo miettiä että oonkos miä muka jonkun hatunkin päättänyt ostaa

Ei tuo kyllä ihme ois jos oisin enkä muistais sitä :LOL: Olikos se niinukka joka sitä hattua kaipaili Oikeestaan pitääkin mennä tarkemmin kattomaan kyseistä hattua jos meillekin se tarve iskee :p
sitä ei kuule aina tiedä mitä on tullut ostetuksi ja mitä ei kun ollaan niin tehokkaita äitejä (kuten tuolla aiemmin jo kuvasinkin) :LOL: :LOL: :LOL:

 
Susa, oleppa hyvä :D Juu, ei kuulemma ole mtn virkaa jatkaa pelkällä korvikkeella 6kk. Ei vastaa siis samaa asiaa tissimaidon kanssa. Ja minä jankutan siitä Touranista täällä. Mulle kävis vaikka vähän ajettu taksikin kun niitä saa halvammalla :LOL:
 
tuutilulla, tosin mun täytyy kohta poistua joksikin aikaa kun "pittee männä" kauppaan ostamaan ruokaa kun joku ryökäle on käyny tyhjentämässä meijen jääkaapin.

Ja lapset pääsee mäkkäriin (ja äiti möys hih.... :LOL: )

Kunhan vaan Ella heräisi kun nukahti pirulainen klo 16.00. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
tuutilulla, tosin mun täytyy kohta poistua joksikin aikaa kun "pittee männä" kauppaan ostamaan ruokaa kun joku ryökäle on käyny tyhjentämässä meijen jääkaapin.

Ja lapset pääsee mäkkäriin (ja äiti möys hih.... :LOL: )

Kunhan vaan Ella heräisi kun nukahti pirulainen klo 16.00. :kieh:


:eek: joo joo! No kyllä kai miä täällä jotain keksin :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli-76:
Pikakysymys...oon nyt päättänyt alkaa lopetteleen imetystä, ei jaksa pohtia enää saako tarpeeks maitoo ym...neiti on siis nyt 3,5kk ja kertaakaan ei ole aiemmin pullosta saanut. Siksipä mietinkin että kuinkas paljon teitin lapsoset syöpi pullosta? Että jonkin näköstä määrää osaisin sinne pulloon pistää...
Hemuli, jos et halua ihan kertalaakista lopettaa tai jos haluat vaan turvata tarpeellisen ravinnonsaannin, niin tämmöstä tuumas OYSin imetysneuvoja;
(lainaan itseäni sivulta 128)

"Käytiin tosiaan Siljan kanssa tänään neuvolassa (3 kk) ja kerroin ettei maitoa oikein enää tule ja neiti lakkoilee pitkin päivää. Neuvolan täti kertoi että OYSin imetysneuvoja oli käynyt pitämässä koulutusta ja oli tuuminu että parempi aloittaa nuo vellit ja soseet, kuin korvikkeen anto, tissimaidon rinnalle :eek: Kuulemma lakkoilukin saattaa vähentyä jos se tavara mitä pullosta tulee on vain paksua velliä. Ja päivällä nälkää pitämään pottua, porkkanaa ja maissia. Näin tuumi imetysneuvoja."

Eli siis pointti oli se, että on parempi ottaa tissimaidon rinnalle pottu ja velli, kuin siirtyä korvikkeeseen. Tällöin vatsa tulee täyteen ja tiedät varmasti että ravintoa on ollu runsaasti. Nlatäti ehdotti, että pottua/pottuporkkanaa aamupäivästä ja velliä yötä vasten.


Kiitos Mammoliino, minä kun juuri olen pähkäillyt että kun tuntuu että pojulle jää välistä nälkä, ja imee koko ajan ja pulauttelee..että olisiko viisaampaa antaa korvikkeita rinnalle vai sitten alkaa suosiolla soseisiin.
En niitä korvikkeita haluaisi antaa, kun maitoa määrällisesti kyllä tulee paljon.
Oli kiva kuulla ihan oikeaa tietoa miten kannattaa sitten toimia jos alkaa tosissaan näyttää että tämä oma maito ei yksistään riitä.

Aloititko sinä Siljalle ne soseet 3kk:n iässä?
 
Tässäpä jotain kuvia niistä meidän omatekoisista kestoista, joita Ginnifer? kaipaili... Tässä on melkein valmis taskuvaippa, jota teen just nyt.
Muutamia erilaisia imuja... Kaikki vanhat käsipyyhkeet tulee hyvään käyttöön :D
Eemelin "yövaippa". Päälle tietty toi ulkovaippa joko taskulla tai ilman.

Dirlittan mä kyll imettäisin, jos tissimaito riittää. Meillä aloitettiin vellit ja soseet, kun oma ei tuntunut riittävän ja lisämaitoa piti juottaa niin paljon. Paino nousi erittäin huonosti "käyrien" mukaan, poju oli iltaisin kiukkunen, kun ei saanut tarpeeksi ruokaa... tankkas jopa 10-15 minuutin välein, saattoi syödä jopa 1-1½ tuntia kerrallaan ja tosiaan 15 minuutin jälkeen taas nälkäinen...

Pullosta juodaan noin 120-150 ml kerrallaan, riippuen sisällöstä.... Velliä vähemmän ja maitoa vähän enemmän... Viime yönäkin meni molemmat tissit ja lisäksi 130 ml maitoa pullosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
mitenkäs tuutilulla, rikotaanko tänään se 4000 rajapyykki.....?????? :D
*käärii hihat ylös ja on heti valmiina*
että lepo vaan vielä vähäksi aikaa, otetaan maratooni sitten illalla ja eväät koneelle mukaan jos alkaa hiukomaan.... :LOL:
No just hain kupin kahviikin viereen. Pitäisköhän illalla korkata punkku pullo ja laittaa tuo meijen kiltti isi lapsen vahiksi :p On muutes taas niiin avuliasta että kyllä kannatti sänky "siirtää" yöllä :D
 
Pikaisesti vaan itsekkäästi omaa napaa...Weetillä oli kolmikuukautis neuvola, pituus 62cm,7680g ja pipo 41,6. Nyt on ollu kauheesti kaikkee menossa täällä joten en oo kerjenny kirjoittelemaan, mut lukemassa käyn aina jossain välissä päivittäin. Ahkeria ootte kyllä kirjoittamaan =)
Palataan!

Emilja
Wilma 1v,11kk ja Weeti 3kk :heart:
 
milli meillä ja on tuo poika tosi tempperamenttinen. Kehen lie tullut :whistle: Ja nauru, raivo ja itku, kaikki yhtä herkässä. Myö tässä pohdittiin sitäkin että laittais pojan tuohon toiseen kouluun. On kyllä isompi mutta sieltä kuuluu yleensä parempi uutisia kuin tästä lähempänä olevasta. Tosin sitten se vaatis kuljettelua ja kavereitakaan ei läheltä sais :/ Pitää miettiä. Mutta eskaria tuota ei laiteta uudestaan läpi käymään se on varma.
 

Yhteistyössä