***LOKAVAUVAT 2007, VOL.4***

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Iltaa!


Tuutilulla[/b], mullois järki lähtenyt tuon huutiksen kanssa jos ois noin käynyt. Tosi ikävästi sattu!
Empäs ollut minä kyseessä vaan niinukka :D Mun piikkiin menee kaikki niinukan jutut, niin kuin se hatun ostokin :LOL:
Miks mulla menee aina sekaisin :ashamed: :LOL: Vaikka mielessä olette aivan eri ihmiset ja persoonat, niin silti aina kirjoitan mitä sattuu... sori!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Iltaa!


Tuutilulla[/b], mullois järki lähtenyt tuon huutiksen kanssa jos ois noin käynyt. Tosi ikävästi sattu!
Empäs ollut minä kyseessä vaan niinukka :D Mun piikkiin menee kaikki niinukan jutut, niin kuin se hatun ostokin :LOL:
Miks mulla menee aina sekaisin :ashamed: :LOL: Vaikka mielessä olette aivan eri ihmiset ja persoonat, niin silti aina kirjoitan mitä sattuu... sori!
:LOL: sellaista sattuu
 
Oulunaiset ...kävisikö ensi viikolla perjantaina tapaaminen ? Vai joku muu päivä...
Meillekin suap tulla että saadaan nyt tää miitinki aikaiseksi, tosin jos jotakuta sotkut haittaa niin voi varustautua siivoamaan ;) Aiemminkin oon yrittänyt tätä linjaa pitää, että huomauttelijalle luuta kouraan :LOL: :LOL:

Ihania immeisiä ootte - esim Topsy - kun tuutte yksinäistä vastaan, siis siskontyttöjä sun muita :heart:

Kasvatuksellisessa mielessä oon miettinyt tuota ulkopuolisuuden tunne juttua myös. Juu, mulla lapsuudessa samaa - tosin näkisin siihen myös vaikuttaneen omien vanhempieni hieman eristävän/eristäytyvän asenteen - ko kyläyhteisöstä (tosin hyviäkin syitä oli, mun vanhemmat ei esim ryyppäilleet yms). Samoin oli aika valikoivaa kenenkä kanssa oli suotavaa lasten/meidän leikkiä , ja jäljelle jäi harvalukuinen joukkio.

Eli mites nyt omansa kans menettelis , hmmmh ...

Joo, ja tooodella nyppääntyneitä vaatteita sain minäkin esim siltä mun siskolta (luku sinänsä ...). Mutta eipä tullut siinä vaatekuormassa ees mun heidän mukeloille ostamia amerikan leviksiä 'lainaan' - ne oli nypitty pois. Krääk , noh - pihejä ja ahneita kun ovat - ja senhän se selvensivätkin että roskiin menossa olevia mulle lahjoittivat.

Nyt suihkuun, ennekuin Viu herää aamupäikkäreiltä.

p
 
Jee, miä pääsen vauvan vaatteista eroon :D Lähtään Kiian kanssa viemään typyn kummitädille vaatteita kohta puoleen. Nyt hän kuulemma uskaltaa ottaa jo vastaan kun rakenneultra on takana :) kaiken muunkin oon sinne luvannut sitä mukaan kun meillä ei enää tarvita. Kiva ettei tarvi sitten kirpparille rahdata ja puhuttiin että kummitädin kanssa että heidän käytön jälkeen säästän ne mitä säästettävissä on. Ikinä kun ei tiedä milloin tuo seuraava polvi niitä tarvii mahdollisesti. Toivottavast ei pitkään aikaan mutta isännän tyttö täyttää jo syksyllä 18v, mun kummityttö tässä kuussa 17v jne.
 
Auts,
piti tarkentaa etten kritisoi ketään lasten ulkopuolisuudesta, pohdiskelin ääneen vaan oman ulkopuolisuuden taustoja... ja siitä siis vielä, että vanhemmillani oli myös tapana olla hirmuisen tarkkana vastavuoroisuudesta - eli että 'eihän sitä voi mennä. kun ei ole pyydetty' tai 'viimeksihän sinä/me ...' - mikä on aika ärsyttävää, ja johtaa kyllä yksin kököttelyyn. ja minä kun vielä luonnoltani olen enempi ekstrovertti ...
 
Crocsien koruista joku kyseli. Me ollaan ostetti Stockmannilta niitä, mutta korujen hintaa en muista. Kengät maksoi 39? meillä on ballerina mallit, on hieman kapeammat kuin normaalit. Annilla on siro jalka ja leveät hölskyy jalassa. Mies osti itsellen kopio versiot euromarketista ja siellä maksoivat 11?.

Lapset osaavat olla tosiaan julmia toisilleen ja monesti se tuntuu vanhemmasta paljon pahemmalta kuin lapsesta itsestään. Meidänkin Anni on monet kerrat juossut naapurin tyttöjen perässä ja huutanut että voin alkaa teitä, kun toiset vaan juoksevat karkuun eikä ole aikomustakaan ottaa meidän neitiä leikkeihinsä. Itse yrittää aina houkutella pois ja keksiä muuta tekemistä, mutta toinen vaan onnellisena juoksee sitkeästi perässä :ashamed: voi että se säälittää äitiä :'(

 
Huomenta!
Isommat pojat (Onni ja iskä) meni liikuntakerhoon. Me Eeron kans vartioidaan kotia. Olin eilen tos likellä serkulla iltaa istumassa ja nautittiin muutama siideri. Kotiuduin 1 aikaan. Mies kysy aamulla: Kävikkö hakemassa 22 aikaan rahapussin?? Oletti, että baariin mentiin ;) En hakenut, enkä käynyt ovellakaan. Mutta joku kuulemma kävi meitin eteisessä...?? Ja ukko oli sillon HEREILLÄ!! Kuka lienee sitten käynyt?? Kummitus??

Tin: halaukset!! Mun mammalla oli aikanaan vastaava juttu :'(

Mit'ähän te ootte kyselly... hmm... dementia..
Meillä Onnilla on Britaxin two way elite ja se siirtyy Eerolle sit ens syssynä. Onnilla odottaa sitten isojen poikien istuin varastossa, merkkiä en muista.
Nyt Eero matkustaa Britaxin Römer baby-safella.

Pukemisesta.. Mä puen varmaan taas liikaa, mutta Eerolla on body ja puolipotkarit. Sit housut ja paita ja haalari. Haalari on aikas ohut.
Sit on kypärämyssy, omatekone myssy ja töppöset ja rukkaset.
Vaunuissa on nyt lämpöpussi (jäi pakkasilta).
Aina on lämmin, ei sentään hikinen ukkeli. Laitan kuitenkin hyvin päälle, kun herra vetelee useemman tunnin unia, niin ei palele.

Uusille tervetuloa!! Olisko joku uusista Hämeestä???


Pää on vähä tyhjä, kyllä ne muutama siideri saa aikaan pienen kohmelon.. :whistle:

Mukavaa päivää vaan kaikille!!!!!!!!!! :wave:
 
Huomenta,täällä jo virkeenä ylhäällä joskus klo 6,sit ääliö ajattelin vielä torkahtaa hetkeksi, niin nyt väsytttää ihan sumona.
Meillä puetaan body ja puolipotkarit, villasukat ja tumput,kevyt toppapuku ja sit oikea toppapuku sekä kypärä myssy sekä hattu ja tämä paketti makuu pussiin, ja tytöllä suorastaan kuuma, oli pakkasta tai ei.
Mäkin huomasin ,et sidukka ja lasillinen terästettyä omenaviinia, meinas kihahtaa otsikkoon :whistle: ,mikä ei todellisuudessa hätkättäys yhtään.
Kuinkas paljon täällä on savolaisia. Olis joskus kiva päästä tapaamaan savolaiset mammat =) .
 
Huhhuh!mä oon täällä ihan hikipäässä vieläkin, käveltiin Vilma kans kotiin pyynikiltä. Tunti siinä vierähti..

yksäiti mä puen kyllä ihan samanlailla, paitsi sen peiton ja fleecepuvun sijasta meillä on toppapuku. Eilen huomasin et tais olla hiukka liikaa päällä kun tuntu kypärämyssy hikiseltä vaikka siinä päällä ei ollu kun sellanen kevät pipo.. tarvii koittaa ny kun tuolta herää. ei kai ilman pipookaan viittis laittaa,vaikeeta.. :/

Olin eilen viimesillä alemyynneillä, tarttu mukaan järjetön kasa Legon ja Espritin vaatteita noille mukuilolle,oli -60% ,kuvitelkaa!!! itelle ei tietty löytyny mitään..enpä paljoo kerinny kattoonkaan itelle kun villiinnyin niin siellä jesper juniorissa :LOL: :LOL:

taidan ruveta tekeen broilerkiusausta,nam :p

:wave:
 
Huomentapa hyvinkin... Käytiin sit ekan kerran vauvauinnissa ja meni kyllä tosi hyvin ja oli hauskaa ja poika tykkäsi vaikka minä jo ajattelin kaikkia kauhukuvia miten kaikki voip männä pieleen... Meijän poika olikin kaikista nuorin mutta eipä sekään menoa haitannu. Leikittiin erilaisia leikkejä ja opeteltiin otteita ja potkuja ja mentiinpä vesisateestakin muutaman kerran...Harmi kun susa ja eeli ette päässykkään mukaan.
Jäi vaan mieleen kun ohjaaja sit sanoi että voitte alkaa kotonakin pikkuhiljaa sivellä päähän vettä ja kastella kasvoja että tottuu.. no milläs se kuvitteli meidän kolme kuukautta peseytyneen?Me ollaan kyllä tehty niin alusta asti...ja siks ei ollu milläsäkkään kun vettä tuli naamalle.

Miten pitkiä aikoja olette päivisin yleensä ilman vaippaa?Tai siis otatteko paljon ilmakylpyjä? Tulipahan tuollainenkin kysymys vaan mieleen...niin ja tarkoitin siis teitä äitejä, en suinkaan lapsia noilla ilmakylvyillä :LOL: :LOL:

Mitähän muuta mulla ollu mielessä, ei oo tällä viikolla ehtiny hirveesti koneella olemaan, tänä iltana varmaan enemmän kun mies lähtee kaveriporukalla mökkeilemään (lue:ryyppäämään)...

:hug: Kaikille!
 
Jippii!!! Pessi söi mun tekemää peruna-porkkana sosetta :D Ja nyt sit tää mamma innostu ihan kunnolla,eli mitäs kaikkia kasviksia sitä nyt sit voiskaan soseutella?Nyt kehissä peruna,porkkana ja bataatti.Ja noista hedelmistä..jos siis soseuttasin ite esim. banaania ja päärynää niin kai ne voi ihan tollain pelkästään mössättynä antaa?..vai tarviiks niille jotain tehdä?

Topsy-täälä vissiin tollain kysytään jos seurustelu hommista on kyse..kai... ;) ja hienoa että oot seurana likalle!!!Parempi se on et jotain seuraa on vaikka ei saman ikästä oliskaan.

Mitähän mun piti vielä kommentoida...hmmm...no Pessin pariin tonne jumppa matolle kun Peetu nukkuu. :wave:
 
Jaa niin..siis Pessi on ilman vaippaa aina kun mahdollista,siis joka vaipanvaihdon yhteydessä pitkän aikaa ilman.Saa hepulin kun vaipan laittaa,helpommin saa varpaat suuhun ilman vaippaa :LOL: ja meil on vaan tos jumppamatolla tollanen iso pala tota suojus muovia..tai mitä onkaan (mitä siis sägyssäkin on lakanan alla) ja siinä heppu köllöttelee. Peetukin hoksas joku aika sit et hei äiti,Pessillä on pippeli... aiii...ihanko totta ;)
Alkanu hiukan noi "alapää"/nais/mies jutut Peetua kiinnostaan ja äiti on ihan ihmeissään et miten mihinkin pitäs suhtautua.... :ashamed:
 
Yksäiti
Meidäm perheessä noi alapää asiat myös aika pinnalla. Isommat jo ymmärtää ja pienempien mielestä muuten hauskaa. Eilen illalla mies sano, et oli töissä saanu työkaveriltaan munan, ni tytöt räkätti ainakii puol tuntia maha kippurassa. Muutennii puhutaan asioista aika vapaasti. Huumori on melkosen ronskia koko perheellä...
 
onpas tiällä nyt hiljasta...mulla on nyt jo tylsää kun ukko lähti sinne mökille ja toinen nukkuu ulkona...siivottukin on vasta ja pesukoneet on jo pyörimässä niin ei ole oikein tekemistä... mitähän siis tekis? onko ehdotuksia?
 
Minäkii oon tänään saanu aikaseks vaikka mitä.
Ruoka on tehty, pyykit pesty, matot kopisteltu, lattiat pesty, pölyt pyyhitty, imuroitu, vessat pesty, petivaatteet vaihdettu ja kahdet päiväkahvit juotu. Ukko lähti viemään kakkosta yu-treeneihin ja ykkönen kattoo vitosta et äippä saa surffailla :LOL:
 
tin
ekana kiitti kaikille myötäelämisestä :hug: tää on niin ihana paikka että voi kaikesta puhua. mä en helposti parhaitten kavereittenkaa aikana rupee tunteita näyttämään. mummun tila mieles koko ajan, mitää elinaikaennusteita ei oo vielä annettu mutta lääkäri anto ymmärtää että vauhdilla menee. muut sukulaiset ottaa paljo raskaammin ku taas minä ja mummu ite yritetään olla realistisia. mummu siis aina ollu toiminnan ihminen(maatalon emäntä oikeen viimesen päälle) niin ikinä en toivois hänelle sellasta kohtaloa että joutuis jalattomaksi vaippoihin ja syötettäväksi johonki vuodeosastolle loppuelämäksi. mummu itekki sano että ei tähän maailmaan kukaa vielä oo jääny ja hyvä jos lähtö tulee ilman pitkää kärsimystä :heart: mutta se on vain niin lopullista. ite oon töis nähny paljo kuolemaa ja mun mielestä kuoleva/kuollu ihminen on niin rauhallisen näkönen.

Sitte toinen asia mikä mua vaivaa että ku mummu asuu semmoses talos minkä haluisin ostaa, mutta siinäki on pari muttaa. se on vähä kauempana keskustasta ja ukko ei halua pois keskustasta. ja sitte ku mun täytyy valmistua ennenkö saadaan laina. ja ukolla on jo yks romutalo jonka se haluis laittaa ja et muutettas sinne. muttaku mummun talo on sukutilalla ja aion muuttaa sinne ku ainut kakara oon.....

tulipa synkkää tekstiä... mutta tiedän että teille voi purkaa :saint:

jotain parempaaki, tatu on alkanu vellillä nukkuun 8h ekan pätkän :D ennen heräs tunnin välein. mulla on vähä aikomuksena lähtee tyttöporukalla tuulettuun pitkästä aikaa... meillä on vaan mikro takuuhuollos ja ukkojen pitäs pärjätä pelkällä pullomaidolla :LOL: ukko hermoheikkona täälä ku ollaa nii totuttu tohon mikroon(uusavuttomia :saint: )
 
Keiju07
Mukavaa ja surullista luettavaa taas samanaikaisesti kun teidän juttuja luin. Tin :hug: . Suretti myös nuo jutut toisten lasten syrjinnästä. Topsyn Annin puolesta oikein harmitti. Kyllä muistuu itsellekin mieleen ne kerrat, kun ei ole huolittu mukaan tai on ilmoitettu, että olen kolmaspyörä. Tyttöjen kesken tosiaan kun juttuja tehtiin, ainakin kouluiässä, yleensä pareittain ja vuoroviikoin oltiin jonkun kaveri ja toisella viikolla taas jonkun toisen. Mutta varmasti olen itsekin sortunut samaan kohteluun muiden kohdalla... Pojilla taitaa olla hieman helpompaa, kun tuntuvat ennemminkin pyörivän isommissa porukoissa, tytöt ovat taas uskomattoman ilkeitä toisilleen. :eek: Ja etenkin, jos joku on jotenkin erilainen. Miksihän näin? Onko tuollainen käytös jotenkin luontaista ihmiselle ja nyky-yhteiskunnassa pitää opettaa huomioimaan kaikki vai tuleeko tuollainen käytös kasvatuksesta? Ja mitenkähän tosiaan omaa muksuaan kasvattaisi, ettei siitä tulisi hyljeksittyä eikä etenkään hylkijää...

Kiva lukea äitivaan vauvauintikokemuksesta. Meillä huomenaamulla ensimmäinen kerta edessä. Tavallaan sellainen harjoittelukerta, virallisesti vauvauinti alkaa maaliskuussa, mutta nyt mennään miehen siskon vetämään vauvauintiin kuokkimaan. Jännityksellä odotan. Meillähän on pieni innokas kylpijä, mutta toisaalta on aika herkkä tyttö äänille ja ihmisille jne.

Eilen kyläiltiin aamupäivä kolmilapsisessa perheessä, jossa äiti korottaa aika useasti ääntää ja jo oli meidän neiti ihmeissään. Silmät ammollaan kuunteli sitä touhua ja tohinaa eikä syömisestä tai nukkumisesta tullut yhtikäs mitään. Ja illalla oli sitten meillä vieraita ja sekin selvästi otti Vienan hermoille. Yö olikin sitten vähän kränänen... Eli kaikkein paras vaihtoehto on olla aika hissuksiin kotona. En kuitenkaan haluaisi opettaa toista araksi hissukaksi, mutta kuitenkin pitää ottaa huomioon toisen luontainen temperamentti eikä ehdontahdoin viedä tilanteisiin, joissa toinen säikkyy koko ajan. :( Onkohan meillä jotenkin tyypillinen esikoislapsi, joka on tottunut hiljaisuuteen... No, kuhan ääneen pohdiskelen.

Ja vielä ulkovaatetuksesta. Nyt ulkona +4 ja Vienalla päällä sisävaatteina body ja housut. Sitten ulkovaatteina villapuku, -myssy, -lapaset ja -sukat. Sitten vielä kevyt puku äpakkauksesta ja koko tyttö pussissa, mutta se ei ole kiinni. Eikä peittoa. Eli tuntuu, että aika samoilla linjoilla tai kerroksilla mennään kuin muutkin, vähän vaihtelevalla varustuksella vain.
 
Keiju
Meidän ykkönen oli sellanen, ettei pystyny nukkumaan, jos oli MINKÄÄNLAISTA ääntä. Samoin ei viihtyny paikassa missä oli jotain ylimääräistä melua. Kakkonen sieti jo vähän melua, kolmonen jo ihan mukavasti. Nelonen nukkui imuroidessa parhaiten ja tämä vitonen ei suostu nukkumaan ilman taustamelua.
kyllä se taitaa vähän niin olla (poikkeuksia varmasti on) että ensimmäinen tottuu tietynlaiseen hiljaisuuteen ja oppii sitä myös vaatimaan. Siten kun on muitakin lapsia, niin meteliä tulee väkisinkii.
 
äitivaan Hilpases pikaseen tänne ja voit siivota meilläkin ;) Keitän kyllä kahveet sitten. Oisko hyvä ehdotus??
Tai sitten nautit koneella olosta, kuten minä. Iskä ja Onni lähti Tampereella ja Eero nukkuu ulkona. Auton hain äsken anopin avustuksella serkulta ja nyt vaan oon.
Ootteko liittyneet sinne Nestlen (vaiko Bonan) kerhoon? Mä oon ja tuli viikolla kolme uutta eriväristä lusikkaa. Samanlaisia kuin ne siniset.
Meillä ne on Eerolle vielä hiukan isot.

Vau'kirjaltakin tuli paketti.. mun piti heti erota siitä, mutta ne on niin ihania ne kirjat. Ukolta tuli vähän kommenttia. Onnilla on hylly täys kirjoja ja pitäs senkin kirjakerho lopettaa.

Mietin muuten, kun joku sanoi vauvan pitelevän itse purulelua.. Meillä Eero ei ota käteen mitään, ei juuri edes yritä tarttua. Mahallaankaan ei viihdy yhtään. Onni taasen tossa vaiheessa teki noita jo. No, ei sais vertailla ja Eeron ikää pitäs muistaa ajatella kuukauden taaksepäin. Ei sitä vaan aina muista. Mutta eiköhän tuo opi. Seisomisestakin sen verta, ettei Eero ota juuri ite jaloilleen, kun pidän seisaallaan sylissä. Mites muilla? Menee vaan jalat koukkuun aina.

Hitto, kun meinaa päätä särkee... sitä se siideri ja sauhuttelu saa aikaan. Onni sentään nukku seiskaan asti, Eero heräs vasta puol 5 syömään. Mutta silti se uni jäi vähiin. |O
Nyt meen pelaileen Nestlen sivuille pallopeliä
heippa!! :wave:
 

Yhteistyössä