Lolakuun Lutuset 2014 Toukokuussa!

Onnea kaikille uusista/ihanista RU kuulumisista ja uusille Tervetuloa.
Mustakin toi Malttamattoman ajatus hyvä, päivitetään etusivulle aktiivisesti täällä olijat.
Senya, täällä sama homma, Hippunen masussa on todella aktiivinen ja säännöllisesti jatkuvassa liikkeessä. Suht selkeellä rytmillä menee ja näiltä näkymin aika iltavirkku kaveri :)
Möyrintä ja potkut tuntuu jo ihan tosissaan ja välistä jopa näkyy masun päälle :)
Ultrassakin on todettu kovin vilkkaaksi kaveriksi, sitä siis odotellen, klumps ;)
Täällä odotellaan nyt labratuloksia siitä ESBL-bakteerista... :/
Ens viikonloppuna olisi sitten lähtö Turkkiin viikoksi. Ihanaa päästä lomalle ja lämpöön :)
Kysymys; kuinka on uimisen kanssa...Esikoista kun odotin en muistaakseni juurikaan uiskennellut mutta nyt ajattelin että vois välistä kivasti viilentää.
Oottekos uiskennelleet ja onko siinä mitään riskiä?
Mukavaa viikkoa kaikille taas.
CHocolateBox ja Hippunen 20+4
 
Pipa, juu kaikki hoidot on käyty. Tämä oli itseasiassa viimenen mahdollisuus. RU on ens viikolla mutta mehän on juostu ultrassa parin viikon välein.

Malttamaton, mulla oli paineet 130/80, kotona oon nyt mutraillu niin on ollu siinä 115/80 kieppeillä. Alapainetta neukkatäti sano hyväks mutta yläpaine ei sais nousta juurikaan kun 90 on raja.

Täällä Muksis päätti illalla ettei mamma nuku ja alko monotella pissarakkoon, on meinaan sitte äklö tunne.
 
Viimeksi muokattu:
Tähtitomu: mulla on aina tosi alhaiset paineet. Muistan kun esikoisen synnytyksen jälkeen ne mitattiin ja oli 120/?, niin heti huolestuin ettei ole koskaan olleet noin korkeat ja kätilö nauroi, että enemmän huolestuisi jos heti synnytyksen jälkeen verenpaineet olisi täysin samat kun ennen sitä.
 
Karsiminen on munkin mielestä hyvä idea. Hankala seurata läsnäolioiden listaa, jos etusivun lista on täynnä ns. ylimääräisiä.

ChocolateBox: Mun mielestä uiminen on just sitä suositeltua liikuntaa raskausaikana. Siinä pääsee juuri oikeat lihakset töihin eikä kuitenkaan rasita liikaa. Tän lauseen kopsasin nopeasti yhestä kirjotuksesta: Tulehdusriski on olemassa vasta, kun kohdunsuuta suojaava limatulppa on irronnut tai lapsivettä on alkanut tihkua.
Näin ollen mielestäni voit nauttia veden viileydestä aivan vapaasti tietenkin seuraten omia tuntemuksiasi! Ihanaa reissua teille!

Selkäkivuista. Nyt sairaslomalla selkä on tuntunut paremmalta. Tekisi mieli liikkua, mutten tiedä oikein miten. Toisaalta mitään hirveän raskasta ei uskalla tehdä, kun en halua, että selkä taas kipeytyy pahasti. Mutta ei tämä pelkkä oleskelukaan kovin kivaa ole. Myös töihin paluu jännittää, että jos selkä kipeytyy heti uudelleen.. Onko muilla vinkkejä/kokemuksia?

Liikkeistä. Edelleen vähän ihmetyttää toi meidän pikkukaverin tökkäilyt, kun ne tuntuu niin alhaalla. Luulisi, että tuntuisivat lähempänä napaa, kun kutittelutkin tuntuivat siellä. Nämä tökkäilyt tuntuvat siinä, missä on ns. mahan alku. Mahakummun alun alapuolella, jos joku nyt ymmärtää, mitä tarkoitan. :D Missä kohtaa muilla tuntuu? Eipä sillä siis toisaalta väliä, kun kaippa sekin on yksilöllistä.
Te kokeneet, milloin liikkeet ovat olleet ulospäin havaittavia niin että mieskin ne voisi huomata? Mietin vain, että milloin kannattaa alkaa koittamaan. Vielä tökkäilyt ovat niin hepposia, että en usko, että niitä ulospäin voisi havaita.

Jaksamisia teille, jotka vielä odotatte rakenneultraa! Kyllä se sieltä tulee. :)

Popcorn2 + pikkuinen rv 20+5
 
Hellurei :)

Malttamattoman idea tosta ketjun pienentämisestä oli hyvä, kun löytyyhän tuolta paljon nimiä joista ei olla kuultu kuin sen yhden ilmoittautumisen verran. Niin ja minulla on myös nyt tosi usein maha kovettunut, juurikin niitä harjoitussupistuksia, mitä esikoisen kanssa aloin tuntemaan myös näillä viikoilla. En osaa huolestua, sillä esikko syntyi 42+2, joten en usko että olis ennenaikaisen synnytyksen riski ;)

On kyllä kurja kuulla, että joillakin on ollut niiiin pitkä matka siihen, että vauva saadaan syliin asti. En voi edes kuvitella, miten rankkaa se henkisesti on ollut! :/ mulla on raskaudet alkaneet noin puolessa vuodessa ja jo se on käynyt hermoille.

Täällä on alkanut tuntumaan liikkeet. Yleensä vain istualteen tuntee, ja möyrintä tuntuu enemmänkin tuolla syvemmällä, kun istukka on vallannut tuon etupinnan ;) mutta todella ihanaa että vihdoin tuntuu!

Onnea kaikille vielä hyvistä ultrakuulumisista <3 täällä ru 3.6, eli tasan viikko vielä. Voikaa hyvin <3
 
Tän lauseen kopsasin nopeasti yhestä kirjotuksesta: Tulehdusriski on olemassa vasta, kun kohdunsuuta suojaava limatulppa on irronnut tai lapsivettä on alkanut tihkua.

Popcorn2 + pikkuinen rv 20+5
Omasta kokemuksesta voin kertoo, että vaikka paikat on kiinni niin pöpö voi tunkeutua ja tulla tulehdus.
Mutta tuohon uimiseen oon saanu ohjeen, että jos ei ole vuotoja niin voi uida ja kannattaakin, se tosiaan on parhaita liikunta juttuja.
 
Malttamaton, oon tälläinen omituisempi tapaus, että mulla on kaksi erillistä kohtua, ja kaksi kohdunsuuta vierekkäin. Molempiin kohtuihin on yksi munasarja.Tämä tai vastaavat muutokset ei ole hirvittävän harvinaisia, mutta harvoin niistä kuulee.
Lääkärit ei oo koskaan sanonu mulle etten voisi tulla raskaaksi tai se olisi tosi vaikeaa, mutta tämä on ollu mulle niin vaikea asia niin sitä on kaikenlaisia epäilyksiä muhinut mielessä varsinkin kun asiasta on niin vähä tietoa saatavilla..nyt kuitenkin osaa jo olla kohtalaisen sinut asian kanssa, kun on raskaanakin, eikä enää turhaan häpeile asiaa, en kuitenkaan oo kertonut kun joillekkin läheisille ihmisille :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille :)

Meillä oli rakenneultra viime keskiviikkona ja vauvalla kaikki kunnossa :) istukka on tossa edessa, niiin sen takia liikkeet tuntuu edelleen aika vaimeina, mutta tuntuu joitain muljahduksia :)

Täällä oli viime viikolla hellettä, mutta sunnuntain ukkoskuuron jälkeen sää viileni niin paljon, että esikoiselle piti laittaa ulos välikausihaalari. Mun on ainakin helpompi olla, kun ei oo niin kuuma.

Olin esikoisen kanssa viikonloppuna Helsingissä, käytiin Lintsillä. Ihana oli päästä viikonlopuksi vähän muihin maisemiin. Lentomatkatkin meni tosi hyvin, äitiä jännitti paaaljooon enemmän varmasti kuin poikaa :)

Iita_82 ja Vauveli 21+3
 
Karsiminen minunkin mielestä hyvä idea. Tosiaan tuossa listassa monia joista ei ole kuulunut mitään ekan viestin jälkeen.

Uusille tervetuloa! Kiva kun porukkaa tulee lisää :)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

ninni1234 onnea uuteen kotiin :flower:

Liikkeet tuntuu vatsan sivuilla ja juurikin tuolla ihan alhaalla kuten Popcorn2lla. Hyvin näkyy myös jo päällepäin.

Tänään alkoi kesäloma! Nytpä sitten oonkin vaan kotona lasten kanssa ja kasvattelen masua :)

Sunniva 22+2
 
Katselin taaksepäin ja kirjasin tähän ns aktiivisia kirjoittelijoita: malttamaton, Sunniva, Iita_82, pipa88, Tähtitomu, willarose, Popcorn2, ChocolateBox, korventyttö, Addoda, Ankkurinappi, Kasenja, Pumbuliini, ninni12345, Elli-, senya, Uusiäippä78, Dolly04, luckygirl, KoiruuZ, Nenäpäässä, cubula

Ja tässä kuussa kuitenkin jotain kirjoittaneet: Emma77, #Exec, nallevauva, beanna, -inna-, lullaby89, jayy, Bola74

Eli tehtäiskö näillä nimimerkeillä sitten kesäkuun pino? Anteeksi, jos joku jäi pois, vahinkoja sattuu aina, kun puhelimesta noita nimiä tiirailin. Hahmottelen tuohon seuraavaan viestikenttään listaa, niin siihen saa helposti lisättyä takaisin listalle, jos joku uupui :) Jätin muutaman nimen lisäksi, jotka muistin suoraan aiemmin kirjoitelleen ja viime aikoina vaan ollut hiljaiseloa.
 
Viimeksi muokattu:
***Lokakuun lutuset 2014 toukokuussa!***

la/ nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

25.09.
malttamaton/ 33 / 4./ ls/ Tyttölupaus

28.09.
Sunniva / 24 / 3. / pkks / Tyttölupaus
dolly04 / 29 / 2. / -/ Poikalupaus

1.10.
senya / 21 / 1. / js / Poikalupaus
venetsia/ 24 / kaksoset/

2.10.
-inna- / 19 / 1. / sas / Tyttölupaus
kasenja / 37 / 1. / -

4.10.
addoda / 24 / 2. / hys / Tyttölupaus
iita_82 / 31 / 2. / kys

5.10.
jayy / 19 / 1. / nkl / Poikalupaus

6.10.
lullaby89 / 24 / 1. / k-sks

7.10.
emma77 / 36 / 2. / -
korventyttö / -/ 3./ tays
cubula / -/ 1./-

8.10.
gisa / - / 2. / koks / Poikalupaus

9.10.
grill / 23 / 1. / satks
popcorn2/ 24 / 1./ -

10.10.
chocolatebox / 40 / 2. / nkl / Poikalupaus

11.10.
maijac / 24 / 1. / hys
#exec / 30 / 1. / kos

12.10.
ntikesäheinä / 30 / 1. / hys / Tyttölupaus
Vilja85 / 28 / 1. / - / Poikalupaus

13.10.
ninni12345/ 30/ 2/ LS
tähtitomu / - /1. / tays

14.10.
ankkurinappi / 31 / 1. / kys

15.10.
uusiäippä78 / 35 / 2. 3. & 4. / Poikalupaus x3
pumbuliini / 23 / 1. / tyks / poikaolo

16.10.
luckygirl / 34 / 2. / jorvi

17.10.
willarose / 23 / 2. / hys Poikalupaus

18.10
beanna/ 27/ 1./ jorvi

19.10
Bola74 / 39 / 3. / seks

20.10.
koruharakka / 30 / 2. / -

23.10.
koiruuZ / 33 / 2. / ps tyttöolo

29.10.
jebatu/ 33 / 1 / k-hks

30.10.
nenäpäässä / 30 / 2. Ja 3. / -
Elli / 38 / 4. / k-hks

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

synnytyssairaaloiden lyhenteet :
Js = jorvin sairaala
sas = salon aluesairaala
kos = kätilöopisto
nkl = naistenklinikka
ps = porvoon sairaala
lus = länsi-uudenmaan aluesairaala
ekks = eteläkarjalan keskussairaala
hys = hyvinkään aluesairaala
ias = iisalmen aluesairaala
k-hks = kanta-hämeen keskussairaala
k-pks = keski-pohjanmaan keskussairaala
kaks = kainuun keskussairaala
k-sks = keski-suomen keskussairaala
koks = kymenlaakson keskussairaala
kys = kuopion yliopistollinen sairaala
las = loimaan aluesairaala
lks = lapin keskussairaala
lpks = länsi-pohjanmaan keskussairaala
ls = lohjan aluesairaala
mks = mikkelin keskussairaala
oas = oulaskankaan aluesairaala
oys = oulun yliopistollinen sairaala
phks = päijät-hämeen keskussairaala
pkks = pohjois-karjalan keskussairaala
ras = raahen aluesairaala
sks = savonlinnan keskussairaala
seks = seinäjoen keskussairaala
satks = satakunnan keskussairaala
tays = tampereen yliopistollinen sairaala
tyks = turun yliopistollinen sairaala
vks = vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Ihanaa kesälomaa Sunniva !

Anteeksi hiljaisuuteni täällä, oon tainnut pääasiassa pyöriä tuolla monikkojen puolella. Mutta ihanaa, että rakenneultrat on menneet hienosti tässä pinossa! :flower:

Meillä oli rakenneultra tosiaan jo kolmisen viikkoa sitten, siellä kaikki hyvin. Nyt sitten reilun parin viikon kontrolliväleillä seurataan lapsosten kasvua. Toistaiseksi kaikki näyttää hyvältä, ja riskit lääkärin mukaan pienenee, kun ollaan 26-28 viikoilla. Eihän siihenkään ole enää paljon mitään aikaa!
Vähän surettaa, kun kesälomalla en uskalla enää kotisuomea/ehkä ruotsia kauemmas lähteä, kun ennenaikaisuuden riski on kuitenkin suurempi. Jos yksi vauva vaan olisi kyydissä, niin mä niin olisin kanssa lähdössä reissuun!! ChocolateBox, oon tosi kade :D Hyvää matkaa!
Ja ai niin, äidilleni on kanssa käynyt noin, että on saanut sairaalareissunsa aikana bakteerin, josta kukaan ei ollut muistanut hänelle sanoa. Asia tuli ilmi, kun sattumalta sai omia potilasasiakirjoja luettavakseen VUOSIA myöhemmin. Tässä tapauksessa kaikki meni onneksi hyvin, ja bakteeri oli siis häipynyt.

Popcorn2, noita ulkoapäin havaittavia liikkeitä oli esikoisesta mielestäni n. vkolla 22 tai 23, kun ekat liikkeet tunsin itse vkolla 17. Istukka oli silloin edessä, niin kuin nytkin.

Verenpaineesta olitte puhelleet. Mulla kanssa suht alhaiset paineet normaalisti, mutta voi luoja, syke on nykyään ihan mahdoton! Normisyke siis ilman raskautta noin 65, ja nyt jatkuvasti 80, ja sen kyllä huomaa. Kuulemma normaalia, mutta tuntuu tosi kummalliselta. Onko muilla samoja tuntemuksia??

Joku jossain välissä heitteli ideaa, että Pirkanmaalaisille mammoille kehiteltäis jotain, ja mä voisin ainakin olla mukana :)

Mukavaa päivää kaikille,

Venetsia + pömppikset 21 + 6
 
Täällä olisi eräs kellä on kolme välilevynpullistumaa ja jännitysniska ja parhaat avut olen saanut omt terapiasta, selkätuesta, fysioterapiasta ja liikunnasta. Vaikka miten sattuu ulos kävelylle! Viime kesänä menin hampaat irvessä sauvojen kanssa..
 
ninni12345 Juu, niin muakin ohjattiin, että lepäämällä ei mee ohitse ainakaan. Oleskelulla ehkä johdatin vähän harhaan. :D Lähinnä tarkoitin, että tuntuu turhauttavalta, kun ei oikein voi tehdä muuta kuin tepastella ja hoitaa normi askareet. En tiedä, millainen liikuntamuoto olisi järkevää, kun vähän pidempään kävelykin alkaa puuduttamaan selkää. En oikein uskalla kokeilla, kun pelotaa, että teen selästä vaan kipeemmän.
Kätilö ja lääkäri neuvoivat käyttämään panadolia ja kysymään venytysvinkkejä neuvolan kautta. Sano, että kipu voi poistua ainoastaan, jos kohtu vaihtaa asentoaan, mutta joillain venytyksillä kuulemma saattaa olla helpottava vaikutus. Ja sopivasti just neuvolastakaan en oo saanu ketään kiinni.
Niin ja kätilö puhui tukihousuista ja niiden tarpeelliuudesta myös.
 
Viimeksi muokattu:
Tuollainen lyhyempi lista olisi kyllä helpompi seurattava. Ja ainahan mukaan pääsee takaisin taustalta - tai uutena - jos jossain vaiheessa alkaakin enemmän palstailuttaa.

Verenpaine on minulla neuvolan mittauksissa ollut normaali 120/80. Kotimittarilla (perheenjäsenellä on itsellä mittari) edelleen sama matala kuin ennen raskautta 90/55. (Ilmeisesti mulla on sitä valkotakkiverenpainetta.) Mutta syke on kyllä tihentynyt! Mulla on iät ja ajat ollut tasainen 60 levossa - nyt melkein 80. Ei se kyllä onneksi mitään tuntemuksia aiheuta, mitä nyt kuulostaa vieraalta joskus kun kiinnittää sydämen jumputukseen huomiota.

Minkälaista painonnousua teillä on ollut? Itse rankan ylipainoisena seuraan tilannetta tarkemmin, ja tuskailen kun ei ihan oikeasti (neuvolan ja lääkärin ukaasi) tarvitsisi tulla kiloakaan. Nyt on tullut +5kg. Syönnit on kohdallaan (pidän kirjaa), mutta liikuntaa on kyllä ihan liian vähän.
 
Ai siis että yläpaine ei sais nousta yli 90? :O Mulla kun on neuvolassa mittailtu ni on ollu 135/84, mut kotona kun mittailen niin yleensä 115/70 paikkeilla. Ja lääkäri kehu että ne on ihan hyvät paineet? noi neuvolan lukemat oli tietty vähän korkeet mutta Neuvolatäti sano et usein siellä on korkeampi kun kotona et ei tarvii huolestua.

Ja listan karsiminen mustakin hyvä idea, itekki tulee enempi Facebookin puolella pyörittyä mut käyn kyllä muutamasti viikossa täälläkin pyörimässä :)
 
Moikka täältäkin!

Toi lyhyempi ja karsittu lista kuulostaa minustakin hyvältä. Aikalailla samat ihmisethän täällä höpöttelevät ja monet vaan käyneet ilmoittautumassa uusina =)

chocolateBox Ihanaa matkaa teille! Nautikkaa Turkin lämmöstä. Mä olin viime kesänä ja ainakin tarkeni :LOL: Me lähdetään alle 3 viikon päästä juhannukseksi Italiaan Sisilian lämpöön kanssa viikoksi :heart: Ja todellakin meinaan uida ja viilentyä altaassa :D

Kasenja Mulla oli juuri eilen neuvola ja painoa oli tullut jo yli 10 kiloa!! :x Ei paljoo naurata ja tiedän, että suurin osa on tullut ihan omasta mässäilystäni. Pari kiloa tossa varmasti on nyt pelkkää nestettä, mutta ihan liikaa silti..:ashamed: Mutta koska lähtöpainoltani olen normaalipainoinen, ei neukkutädin mielestä tarvitse olla huolissaan.

Sunniva Ihanaa kesälomaa sinne! Mä jäin täksi viikoksi saikulle turvonneiden jalkojen takia ja työsopimukseni päättyy tämän kuun loppuun, joten käytännössä myös oma lomani alkoi eilen :heart:

Maanantaina kävin tosiaan neuvolassa, jossa sain raskaustodistuksen kelaa varten. Muuten kaikki oli ihan kunnossa, mitä nyt painoa tullut ihan liikaa omasta mielestäni, mutta en nyt jaksa tästä asiasta edelleenkään mitään stressiä repiä. Hb oli laskenut ja lisärautaa tarttis käydä ostamassa. Viime viikolla töissä sain aivan järkyttävät jalkaturvotukset, jonka takia esimieheni lähetti minut perjantaina kesken päivää kotiin, kun olivat niin turvonneet ja kipeät. Tästä ,mainitsin neuvolassa ja sainkin tämän viikon sairaslomaa.

Mun työsoppari tosiaan loppuisi tämän viikon jälkeen, joten käytännössä mä olen myös Sunnivan tapaan jo lomalla :heart: Esikoinen on vielä tämän viikon päikyssä ja sitten alkaa hänelläkin vapaus! Ihanaa! Nyt vaan opetellaan uutta arkea täällä kotona =)

Esikoinen sai myös syksyksi kerhopaikan tuosta lähileikkipuistosta. Kerho on 2krt/viikossa aina aamupäivän kerrallaan. Olen todella iloinen, sillä poika on jo 4,5v. ja varmasti tulee kaipaamaan ikäistänsä seuraa. Onneksi meidän pihoilla asuu pari hänen tarhakaveriaan ja usein leikkivätkin jo keskenään pihalla.

Jaahas. Mä taidan lähteä ruoan laittoon ja odottelen esikoista ja miestä kotiin =)

Dolly 22+2
 
Mulla verenpaineet on lähes aina neuvolassa koholla, mutta kotona matalahkot. Joten mulla taitaa ollä jännitys verenpainetta tai jotain. Neuvolassa sanottii, että jos kktona on hyvät niin ei tartte huolestua, kunhan proteiinia ei ilmaannu pissaan. Esikoista odottaessa kävin pariin kertaan Kysillä raskausmyrkytysepäilyn takia, mutta onneks ne olivat vaan epäilyjä :) oneks meidän neuvolasta lähettävät tosi yerkästikysille.

Iita_82 ja vauveli 21+3
 
Dolly ja Chocolatebox, hyvää matkaa teille ! :) mullakin on kauhea matkakuume, mutta näin kotihoidontuella ei matkoja tehdä :(

Paino oli viimeneuvolassa laskenut 10,2 kiloa. Kotona vielä varmaan siitä pari kiloa lähtenyt. Paino ennen raskauttahan mulla oli järkyttävät 101kg, tänäaamuna vaaka näytti 89,5kg. Sokerit on pysynyt tällä ruokailulla hyvin kurissa, eikä rajoja ole ylitetty kertaakaan :)

Kuinka moni teistä uudelleensynnyttäjistä ottaa äitiyspakkauksen, vai otatteko rahana? Me ajateltiin rahana ottaa, kun esikoisesta on kaikki jäljellä. Ja ajattelin ostaa sillä rahalla jotain mieluista vauvalle.
 
kiva kuulla, että monella on hyviä kuulumisia RU:sta. Itsellä myös tämä takana ja nyt olen oikeasti alkanut miettimään pinnasänkyjä, rattaita yms. Ja myös töissä ihmiset jo alkanut huomauttamaan, että nyt se alkaa näkymään. Tähän asti välttämättä sitä ei ole huomannut varsinkaan löysissä vaatteissa. Onko kellään ollut ns. liitoskipuja? Mä olin kävelylenkillä ja loppumatkasta alkoi kankkujen yläosassa voimakkaat kivut, piti könkätä loppumatka kotiin! En taida lähteä kovin pitkälle kävelylenkille enää.
 
Kai se meidän neukka sit sekoilee noiden paineiden kans. ite oon niistä ihan pihalla kun aina ollu hyvät paineet.
Mutta hassua kuinka tossakin on ero kun toi neukka snao ett 70 on ihanne 80 alkaa olla jo korkeen puolella :eek: .. ei tässä enää tiiä mitä ketä missä uskoo :/

liitoskipuja
täällä on sellasia vaisuja ja nekin lähinnä tuossa häpyluun tuntumassa, ei juurikaan muualla.

Paino vähän vaihtelee, toisina päiväinä näyttää että on peri kiloa tullu ja toisina päivinä on muutama sata grammaa lähteny eli aika samoissa lähtöpainon kans.
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrauutisia täällä :) minulla on vielä viikko odotettavaa. Saa nähdä kuinka saa ajatukset muualle ja jotain aikaiseksi :D

Cubula: täällä vähän liitoskivut vaivaa. Ylämäet ja rappuset ovat pahimpia. Mä olen saanut apua onneksi tukivyöstä. Suosittelen lämpimästi :)

Raskaus sujuu täällä hyvin, pikku hiljaa väsymys on alkanut hellittää ja pikkuisen liikkeet tuntuvat jo selkeästi. Alkuun ne vähän tuntuivat epämiellyttäviltä, mutta nyt ne saa jo hymyn huulille ja välillä oikein odotan niitä. Masukin on jo kasvanut jo niin, että tuntemattomatkin kiinnittävät huomiota. Hirmuisen ylpeä olen pienestä kasvavasta kummusta ?

Tällaista tänne, koitan jatkossa päivitellä useammin!

Beanna & Hessu 19+3
 

Yhteistyössä