lomalle 7viikkoa 10kiloa painosta pois!

juu, siinäpä se tulikin. mulla on tavoite pitää todella tiukkaa diettiä nyt kun lomaan on 7 viikkoa aikaa, 10kiloa meinaan tiputtaa. ylipainoa kun on reilusti, niin se ei ole hankalaakaan.. hehhehehehheheheheheheee
onko muita rajusti nyt laihduttajia? lähde mukaan mun hullutukseen. =)
 
Yrittäjä2
Voisin ryhtyä yhtä hulluun hommaan. Yleisestihän tiedetään että ainakin vuosi menisi tuollaisen 10kg:n kanssa. Mutta olen myös niin kyllästynyt näihin ylikiloihin. Mä olen vain lievästi ylipainoinen mutta silti reilusti se 10kg liikaa.
Mitä keinoja aiot käyttää? Älä nyt ihan syömättömäksi ryhdy kumminkaan!?
 
oon laihduttanut 3v sitten puoleen vuoteen 30kg. vaan raskaus toi kilot takaisin, en onneks ihan kaikkia kuitenkaan. ei olis pitänyt antaa herkkujen ja laiskottelun viedä, vaan pienillä teoilla olisi paino pysynyt kurissa. nyt on sama rääkki edessä..
keinot on, liikunnan lisääminen. eli kuntopyöräilyä vähintään 4 kertaa viikossa yli puoli tuntia kerrallaan. +jumppaliikkeitä pitkin päivää kersojen seassa..
herkut pois.
ruokaan järkeä, oikea lautasmalli esiin taas, eli puolet kasviksia vähintään.
rasvaiset ruuat kokonaan väliin, jos muut veti grillikylkeä, mä keitin kaurapuuroa.
hikiliikunnalle on vaikea löytää aikaa kun on kolme alle 6v lasta kotona.
 
juppihippipunkkari
Hei, mä voisin kans tulla hullutukseen mukaan :D

Mulla on sen kymmenen kilon verran ainakin ylipainoa, nyt ei ole tarkkaa tietoa kun vaa'asta on patterit olleet finaalissa jo muutaman viikon. (On se ihme homma, ettei niitä koskaan muista ostaa) Parin viime vuoden aikana, viimeisen raskauden jälkeen, olen pudottanut 19 kiloa, mutta tuskastuttavan hitaasti. Nyt kaipais lopuille kiloille just tämmöstä nopeaa repäisyä.

Harrastan jalkapalloa, pelaan itse yhdessä joukkueessa ja vedän toista. Treenejä meillä on kaksi kertaa viikossa, pari tuntia kerrallaan. Sen lisäksi pelit. Talvisin olen käynyt lihaskuntojumpassa kaksi kertaa viikossa, 1,5 tuntia kerrallaan + sisätreeni jalkkiksesta kerran viikossa, noin kaksi tuntia. Nyt tuo jumppa loppuu ensi viikolla, joten täytynee jotain keksiä tilalle.

Vedet kun lämpiää, niin ajattelin alkaa uimaan. Vilukissa kun olen, niin se meneekin sitten pitkälle kesään :D Pyöräily taitaa olla se vaihtoehto tuolle lihaskuntotreenille, pyöräilemään tulee lähdettyä yksinkin. Kotona meillä ei ole mitään kuntoilulaitetta, mutta rasvanpolttojumppa-dvd on :) Joku vekotin olis kiva hankkia, kun tietäis mistä on hyötyä, onko ehdotuksia?

Kotoa löytyy myös viisi lasta, joten mitään aikataulutettua lisäharrastusta en haluaisi, sekin puoltaisi jonkun laitteen hankkimista kotiin.

Miten olette ajatelleet liikkua? Montako kertaa viikossa? Itse ajattelin 4-5 kertaa viikossa ottaa vähintään tunnin ajan hikeä pintaan, mahtaakohan tahti riittää nopeaan painonpudotukseen? Oletteko ajatelleet jotain Nutrilett- tai vastaavaa VLCD-kuuria? Pitäiskö meidänkin ottaa joku punnituspäivä?

 
jeps
Moi vaan!

Mä oon nyt tiputtanut 8kg painoa 7 viikon aikana. Olen pari kertaa herkutellut, muuten tiukkaa linjaa pitänyt. IISOOO kulhollinen salaattia päivässä feta/kana tai tonnikalasalaattia. Leipää max 2 viipaletta päivässä. 1 pieni annos "tavallista" ruokaa päivässä. Omenia ja appelsiinejä kuluu ja paljon. Töissä syön 1 allevo tai nutrilett patukan tai keittoa. Porkkanoita, kurkkua ja muita kasviksia kuluu paljon. Nälässä ei ole tarvinnut kertaakaan kärvistellä.

Liikuntaa 5-6 kertaa viikossa joko 1 tunnin reipas lenkki rattaiden kanssa tai ½ tuntia reipasta kuntopyörällä ajoa.

Tsemppiä :D

Mulla vielä tavoite 20kg 6.12 mennessä jolloin kutsuu etelän lämpö 2 viikoksi B)
 
=) hyvä et "hulluja" löytyy! juppihippipunkkarilla on kova tahti, tai ainakin mun käsitys on et jalkapallossa tulee hiki!?
mun puolesta punnitus vois olla vaikka maanantai. eilen kaivelin kuntopyörän esiin ja 45min surahti suurinta pudottajaa katsoessa ihan huomaamatta, edes arse ei oo kipee!
mie jätän pehmeän leivän kokonaan pois ja tilalle tulee näkkäri.
 
Hexa
Hei

Haluaisin ilmoittautua mukaan.
Tuo 10 kg olisi pudotettavaa, mieluusti kesälomaksi mutta viimeistään ennen syksyä kun uusi hoitokierros lähtee käyntiin.

Ongelmana tuo aktiivisen painon pudotuksen kanssa on lapsi, joka on huono syömään ja hänen motivoimisekseen syömme paljon herkkuja kotona. Nyt yritämme opettaa yhteisiä ruokatapoja, joten yritetään syödä samaa ruokaa koko perhe.

Liikkuntaa voisin yrittää harjoittaa työmatkapyöräilyllä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:10 Hexa kirjoitti:
Ongelmana tuo aktiivisen painon pudotuksen kanssa on lapsi, joka on huono syömään ja hänen motivoimisekseen syömme paljon herkkuja kotona. Nyt yritämme opettaa yhteisiä ruokatapoja, joten yritetään syödä samaa ruokaa koko perhe.
siis motivoitko lasta syömään syömällä herkkuja?? \|O ei kai tuo nyt oo kovin fiksua? Lapsella myöhemmin sit hirveet ongelmat liikakiloista ja muista liikalihavuuden ongelmista. Haluatko että lapsesi joutuu painimaan samojen ongelmien kans ku sinä ite?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:00 solaris kirjoitti:
oon laihduttanut 3v sitten puoleen vuoteen 30kg. vaan raskaus toi kilot takaisin, en onneks ihan kaikkia kuitenkaan. ei olis pitänyt antaa herkkujen ja laiskottelun viedä, vaan pienillä teoilla olisi paino pysynyt kurissa. nyt on sama rääkki edessä..
keinot on, liikunnan lisääminen. eli kuntopyöräilyä vähintään 4 kertaa viikossa yli puoli tuntia kerrallaan. +jumppaliikkeitä pitkin päivää kersojen seassa..
herkut pois.
ruokaan järkeä, oikea lautasmalli esiin taas, eli puolet kasviksia vähintään.
rasvaiset ruuat kokonaan väliin, jos muut veti grillikylkeä, mä keitin kaurapuuroa.
hikiliikunnalle on vaikea löytää aikaa kun on kolme alle 6v lasta kotona.
Mä oon hyvin samoilla raameilla liikenteessä. Mulla on ylipainoa tällä hetkellä n. 14 kg ja oon ajatellut pudottaa ne puolessa vuodessa.
Pääsin vuosi sitten jo melkein tavoitteeseen, kunnes saitraus vei voimat ja kaikki pudotettu rapisi takaisin. Nyt ollaan taas uusilla eväillä matkassa. Olen jättänyt kokonaan pois karkit, suklaat,jäätelöt, sipsit, roskaruoan... Olen välttänyt kaikkea hiilaripitoista ja suosinut kasviksia ja hedelmiä. Ostin kortin kuntosalille ja siellä yritän käydä väh. 2 krt/viikko. 3 olis ihanne. Lenkillä koitan käydä väh. 2 krt/viikko.
Näillä eväillä on nyt 3 kg lähtenyt 1,5 viikossa ja vielä on tosissaan tuo 14 matkaa... Plaah! Kun ei vaan innostus lopahtaisi! Kuntosalilla ajattelin käydä nyt ainakin pari kuukautta vielä... katson sitten jatkanko pelkällä kävelyllä vai kuinka... Ja kun tuon stepperin vielä saisi tuolta paketista pois.. . =) Mutta tosissaan... Täällä oltaisiin ihan täysillä mukana ja tästä hetkestä tavoite -14 kg viim. loka/marraskuussa. =)
Mulle saa laittaa yytäkin!! =)
 
juppihippipunkkari
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 17:31 solaris kirjoitti:
=) hyvä et "hulluja" löytyy! juppihippipunkkarilla on kova tahti, tai ainakin mun käsitys on et jalkapallossa tulee hiki!?
mun puolesta punnitus vois olla vaikka maanantai. eilen kaivelin kuntopyörän esiin ja 45min surahti suurinta pudottajaa katsoessa ihan huomaamatta, edes arse ei oo kipee!
mie jätän pehmeän leivän kokonaan pois ja tilalle tulee näkkäri.
:D Juu, futiksessa TULEE hiki :D

Täytyy huomenna muistaa ostaa ne patterit tuohon vaakaan, jos kerran maanantai on punnituspäivä =)

Kiitos vaan neuvoista niille joilla oli jo kokemusta nopeesta painonpudotuksesta. Ajattelin pitää kaksi nutrilett/allevo -päivää viikossa. Olen jo pidemmän aikaa laskenut kaloreita ja koittanut pysyä n. 1500 kcal/päivä, nyt ajattelin laskea kalorit "kuurin" ajaksi 1000 kcal/ päivä. Siitä sitten pikkuhiljaa "kuurin" jälkeen nostella tasolle, jolla paino pysyy hallinnassa, eikä ala nousta.
Liikuntaa nostelen varmaan sitten siihen 5 kertaan viikossa. Pari lepopäivää täytyy jättää, on sen verran kova laji tuo jalkapallo. Eikä aikakaan riitä enempiin, kun täällä on 5 muutakin harrastavaa ihmistä ja yksi 2-vuotias, jota ei yksin tietenkään voi jättää.

Ja tuon näkkärin otan minäkin käyttöön, se oli hyvä vinkki.

Kotikuntoiluvekotin on vielä hakusessa. Stepperi tuntuu liian yksipuoliselta (vai luulenko vaan?) ja muut on sitten taas niin isoja vehkeitä, ettei tällaisen sähköjäniksen hermo kestä niiden kasaamista ja kokoomista =)

Taitaa olla se rasvanpoltto-dvd enemmän mun heiniä :D Ja sitähän voi tehdä vaikka tuon 2-ween kanssa.<br><br>
 
Juuli
Heippa!

Löysinpä itselleni porukan :)

Mulla on jäänyt raskauden jälkeen kiloja 7 ja lisäksi haluisin muutaman lisäkilonkin pois ja nyt alkaa tsemppi. En usko, että kilot istuvat älyttömän tiukassa ja mulle pääasia onkin kiinteytyä, että menee ennen raskautta käytetyt housut kiinni vielä tämän kesän aikana!

Itse aion kuitenkin syödä säännöllisesti mutta kevyesti, ettei pääse aineenvaihdunta hidastumaan ja vettä on saatava menemään reilusti enemmän päivässä kun nyt.

Liikuntaa 5-6 kertaa viikossa, joista kolme varsinaista tehotreeniä salilla tai uimahallissa tai lenkkeillen, loput tehokkaita tunnin puolentoista vaunulenkkejä.

Lähtiskö joku mukaan jonkinlaiseen paasto ja puhdistusjuttuun tässä piakoin. Itse ajattelin lyhyttä puolipaastoa luontaistuotteilla. Olen aikaisemminkin kokenut hyväksi ja piristäväksi, vaikka monet sanoo ettei muusta kuin pitkästä täysipaastosta ole hyötyä. Tiiä häntä.

Ai punnitus huomenna, ok. Vaikka vaaka toimii satunnaisesti..
 
Hexa
Joo, mulla jäi kilot kun lapsi kuoli kohtuun ja maidontulo piti lopettaa lääkkeillä. Esikoinen kun on on päässyt vihdoin letkuruokinnasta pois niin kaikki mikä menee suun kautta sisään on hyväksi. Hänestä ei saa lihotettua normaalipainoista enää millään muulla, kuin letkuruokinnan uudelleen aloittamalla. Tuskimpa edes silläkään, kun tuppaa ruoka tulemaan ylös sellaisella vauhdilla ja paineella ettei mahaan sitten enää mitään jää.

Mulla oli tavoite saada raskauden aikana kerättyä jokainen mahdollinen gramma painoa, mikä vain oli mahdollista. Jos esikoinen olisi ollut edes 10g painavampi, olisi hän nyt paljon terveempi. Harmi vaan, että tämä kakkonen ei hengissä selvinnyt ja esikoisen sairastelujen vuoksi en
päässyt talven aikana ulos karistamaan niitä kiloja, jotka sanoin pudottavani jos kakkonen kohtuun kuolisi. Mutta jos nyt kesäksi 8) ?
 
s81
Minulla ei kauheasti ole ylimääräistä mut ne vähätkin lähtivät jäätyäni pidemmälle sairaslomalle. Luulin et kävis päinvastoin kun on illat aikaa herkutella ja liikunta vähenee kun en kulje työmatkoja. Mut ilmeisesti siinä on perää et vuorotyö lihottaa ja säännöllinen rytmi taas on eduksi painonhallinnassa.
 
no niin vaakassa käyty! to tai pe ku kävin oli aamupaino vaatteet päällä 94, nyt vaaka näytti 91.3! tämä se innostaa entisestään =) mutta mä voin kyllä hyvinkin yrittää ottaa tän maanantain paino siks painoks mikä on alkupaino. kuitenkin tuohon aikaisenpaan aamupainoon oli edelliset viikot, kuukaudet mässätty niin että napa repeää. (miks sitä ptääkin olla niin tyhmä??) ja nestettä lienee lähtenyt, eikä läskiä niinkään..

mie lopettelin imetyksen kokonaan, niin ei nyt tarvii miettiä että vauvalle (1vuotiaalle, vauvalle heh) menis huonoa maitoa jos jossain välissä vaikka pitäisi sitä paastoa tai tai jotain puhdistuskuuria.

nuo nutrilett yms. on varmaan ihan kivoja, mutta ovat aika kalliita näin kotiäidin vinkkelistä. ja kun mulla tunnetusti on kauhee makeanhimo, niin valitsisin jonkun suklaa-nutriletiin tms. ja se pitäisi mua siinä makean koukussa vaan turhaan. nimittäin oon huomannut että minun on helpompi olla ilman makeaa kokonaan, kuin että ottaisin vaikka keksin tai lihgt limppaa sillointällöin. se vaan pahentaa sit himoja. nyt taas kun on selvitty herkuista ohi hetken aikaa, niin ei tee mielikään! viikonloppuna sai lasten karkkipäivän karkit olla rauhassa! =)

mutta nyt, pienin nukkuu ja isommat on kerhossa joten jumppaamaan vaikka, ja ylös tästä tietokoneelta ainakin!
tehdään tuossa myöhemmin listaa ketkä kaikki on mukana? jos vaikka uusia halukkaitakin ilmaantuu! :)
 
VIELÄKÖ MAHTUU JOUKKOON ILOISEEN :wave: :wave: :wave:

Minä olen kanssa sarjassamme "ikuinen laihduttaja"... :kieh: :LOL:

Mutta viime kesänä sitten päätin, että ensi kesänä EN ENÄÄ näytä samallaiselta...jopa ystävättäreni huomautti asiasta :$ ...vaikkakin minulla ei ollut KUIN n. 20 kg yli painoa...Se tuli sala kavalasti kahden viimeisen lapsen jälkeen...he syntyivät vuoden välein ja siinä ei sitten jäänyt pahemmin aikaa kilojaan miettimään...Sitten kun tämä kuopus täytti 2 vuotta ajattelin että NYT !!!!!!! Ja nyt olen saanut reilu 10 kg pois viime kesästä...ja toiset 10 kg piti saada kesään mennessä ja nyt huomasinkin että APUA....ON JO TOUKOKUU !!!!!!! B) Että kohtahan on jo kesä.... :kieh: :D

Eli nyt pitäisi minun kanssa saada KOVA LOPPU RUTISTUS !!! :wave:

Siitä olen tyytyväinen, että vaikka HITAASTI olen saanut kiloja pois, niin OLEN SAANUT NE MYÖS PYSYMÄÄN POIS !! Aiemmin olin sellainen JOJO-laihduttaja, että joku IHME-dietti ja muutama kilo pois ja kohta se oli sitten takaisin :kieh: :kieh: :kieh: ...Mutta NYT pitää lähteä sitten pysyvästi !!!!!! -Eikös joo :wave: :wave: :wave: .

Tavoite minulla olisi nyt päästä 60 kg ja paino pyörii nyt siinä 68 kg molemmin puolin....tosin TÄNÄÄN oli 68.1 ja se on nyt ENKKA, eli alin tän hetkinen paino...minä olen niin hullu että käyn joka aamu vaa`alla, että tiedän sitten miten mikin "ilta syöpöttely" on vaikuttanut :ashamed: .

Mutta asiaan...siitä rutistuksesta...ensimmäinen HULLU etappini olisi että tämän kuun loppuun menessä painaisin noin 65....tiedän että se on aika kaukainen tavoite...mutta onhan tuo 10 kg ja 7 viikkoakin aika nopeaa...eli yritän pysyä mukananne :wave: :heart: ...

Tuosta liikunnasta vielä, joku kysyi hyvää laitetta...minulla kanssa on tuo STEPPERI...ostin sen alku vuodesta ja olen todennut sen TOSI HYVÄKSI..juuri se, kun joku mainitsi että kun telkkaa katsoo, niin siinä samalla voi polkea hyvin itsensä hikeen =) eli hyöty ja huvi samalla...ja meillä on kanssa liuta lapsia ja koiria, niin niitten perässä saa ulkona juosta niin paljon kun ehtii...niin kalorit kyllä kuluu...Mutta sitten pitäisi osata olla sieltä JÄÄKAAPILTA poissa...minun heikkous on tuo ilta syöminen...päivän olen kurinalainen ruuan suhteen, mutta illalla tekee kaikkea hyvää mieli... :ashamed:

Mutta tulkaa kertomaan tuloksia ja KEVYITÄ vinkkejä :wave: =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:05 Yrittäjä2 kirjoitti:
Voisin ryhtyä yhtä hulluun hommaan. Yleisestihän tiedetään että ainakin vuosi menisi tuollaisen 10kg:n kanssa. Mutta olen myös niin kyllästynyt näihin ylikiloihin. Mä olen vain lievästi ylipainoinen mutta silti reilusti se 10kg liikaa.
Mitä keinoja aiot käyttää? Älä nyt ihan syömättömäksi ryhdy kumminkaan!?
Täh? Yleisesti tiedetään? Ihme kommentti....
Eikä tosiaan tarvitse vuotta odottaa 10 kg:n kanssa...ihan kyllä lähtee parissa kuukaudessa..
 
Hexa
Taidettiin keksiä meidänperheessä aamupala, joka menee kurkusta alas ja jopa pysyy sisällä! Meillä tehdään monena aamuna nyt vohveleita. Niistä on perheenjäsenten hyvä valita itselleen sopivat päälliset, vaahterasiirappia, kermavaahtoa, kotitekoista hilloa tai näiden yhdistelmiä. Osan taikinan vehnäjauhoista korvaan kaurahiutaleilla.

Tulisiko kenelläkään mieleen mitään muuta vastaavaa ruokaa? Kiisseleitä ja kermavaahtoa yritetään kovasti tuoda mukaan ruokavalioon. Ilmeisesti pitää laittaa vähemmän marjoja tai pakastaa ensi vuonna pienempinä palasina mansikat kun nyt ne tahtovat jäädä kaikki syömättä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 16:10 Hexa kirjoitti:
Taidettiin keksiä meidänperheessä aamupala, joka menee kurkusta alas ja jopa pysyy sisällä! Meillä tehdään monena aamuna nyt vohveleita. Niistä on perheenjäsenten hyvä valita itselleen sopivat päälliset, vaahterasiirappia, kermavaahtoa, kotitekoista hilloa tai näiden yhdistelmiä. Osan taikinan vehnäjauhoista korvaan kaurahiutaleilla.

Tulisiko kenelläkään mieleen mitään muuta vastaavaa ruokaa? Kiisseleitä ja kermavaahtoa yritetään kovasti tuoda mukaan ruokavalioon. Ilmeisesti pitää laittaa vähemmän marjoja tai pakastaa ensi vuonna pienempinä palasina mansikat kun nyt ne tahtovat jäädä kaikki syömättä.
:eek:
 
:wave: Minä kanssa :D

Mitä syötte päivän aikana? Esimerkkejä päivän ruokailusta. Entä mitä liikuntaa kukin harrastaa ja kuinka pitkäkestosta? Kauanko stepperillä menee aikaa ja montako askelta saatte kerättyy? Entä kuntopyörä,kuinka pitkä matka ja kauanko menee? Mulla on tuo liikuntapuoli vielä hakusessa kun siihen ei meinaa aikaa löytyy muuten ku yöllä :/ Onko kuntopyörällä 10km liian vähän? Kiitoksia jo vastanneille ja stemppiä kaikille :D
 
toki mahtuu mukaan viel!

hexan aamiaiset ei kyl kuulu mun ohjelmaan.. mun aamupala on näkkäri vaihdellen päällä sweet thai chili soosia/leviä/tuorejuustoa ja kasviksia sekä kevyt leikkele.

joku sanoi herkuttelevansa poppareilla sipsien sijaan. mie herkuttelin joskus maissinaksuilla ja dipillä, tosin tähän diettiin ne ei nyt mahdu. kevytkermaviiliin oman makuiset mausteet ja pussi maissi naksuja. maissinaksuissa on muistaakseni 390kcal/100g ja koko pussi on 90g. eikä sitä kerralla taida jaksaa puputtaa edes.

eilen en polkenut kuntopyörää ja tuntui että koko päivä oli pilalla, vaikka syömisien suhteen on mennyt hyvin eikä herkkujakaan tee mieli.

minä myös entisen dietin mukaan oli joka aamu vaakassa, nyt kokeilen tätä kerran viikkoon punnitusta, mutta muistan kyllä kuinka kiva se oli kun joka aamu vaaka näytti vähemmän.. nytpä pudotus on kerralla isompi? ainakin toivottavasti!!!

miltään nälkäkuurilta ei ole elo tuntunut, syön aamulla, välipalalla ja iltapalksi näkkärin. ja kaksi kertaa todella pienen ruuan (ja niistäkin katson että pahimmat jätän väliin) jonka kanssa isot läjät kasviksia. vatsa toimii hyvin, mikä on hyvä juttu. joskus se on dietillä jumahtanut eikä se ole mukavaa. näkkäri tuo ilmeisesti kuitua tarpeeksi. täytyy vaan ostaa kalkkitabletteja kun maitotaloustuotteita ei oikein mene. juomana kylmää vettä ja paljon!

jumppa ei oo mun juttu, se vaan unohtuu ja ei jaksa, se tuntuu jotenkin turhalta kun siinä ei tuu hiki. siis tulis varmaan jos olis joku jumppa video tms jonka tahtiin tekis, mutta vatsalihasliikkeet yms. sinne tänne päivän rakoihin sijoitettuna.. hyvä idea, mutta illalla huomaan et eipä oo tullu tehtyä. joskus kehtuuttaa kaivella pyörä esiin kun saa lapset nukkumaan, mutta ajttelen että se on mun omaa aikaa, ja tuleehan sitä töllöstä jotain katsottavaa samalla, eipähän ainakaan vaan makaa sohvalla.

mukava että on täällä näitä yhdessä laihduttajia, on joku jolle raportoida, se kannustaa tekemään hyviä tuloksia! ;)
 

Yhteistyössä