lomalle 7viikkoa 10kiloa painosta pois!

hei lissu!
mä tänään poljen illalla ja katon sulle lukemat. (nyt oon polkenu lähinnä ajan mukaan, ja se menee melkolailla käsikädessä niin et pyörän mittarin mukaan 10min menee reilu sata kaloria) tervetuloa mukaan.
 
Hexa
Aamupala:
kaurapuuroa, mannapuuroa, vohveleita tai ruisleipää. Kahvia. Jos leipää, niin päällä mustaleima emmentalia.

Lounas:
kuumakuppi keitto ja riisikakkuja. Kahvia.

Välipala:
Kahvia.

päivällinen:
pihviä, kalaa, lihaa tai kanaa ja riisiä, pastaa tai valkosipuliperunoita. Ei kastiketta.

Kahvia ja hedelmiä päivän aikana.

30 km pyöräilylenkki päivässä työmatkana tai tunnin kävelylenkki vaunuja työntäen.

Jos lapselta jää jotain yli, lykkää hän sen minulle.
Meillä ei käytetä sipsejä tai limsaa. Jos halutaan napostella jotain, otetaan juustosiivuja tai leikkelettä.
 
Heips vaan kaikille.

Taidan liittyä joukkoon mukaan.
Olen synnyttänyt loppu vuodesta 2006, silloin paino yli 100 kg. Paino oli vielä tammikuussa 2007 päälle 90 kg. Nyt olen saanut tiputettua painon 78 kg, mutta alle 70 kg:n ois tarkoitus päästä.

Viime kuussa olin itselleni aika tiukka herkkujen suhteen, mutta nyt olen hieman lipsahdellut. Olen syönyt ihan normaalisti, mutta jättänyt pois ila syömisen eli en syö mitään enää klo 18 jälkeen. Korkeintaan vettä juon. Herkku päivä sijoittuu viikonlopulle ja silloin voin napostella illallakin.

Nyt toivonkin saavani kannustetta teistä muista, että pääsen tavoitteeseen.

Stepperi taitaa olla aika monella. Tuottaako se laite tulosta? Kahden pienen lapsen äitinä on mahdotonta käydä säännöllisesti kuntosalilla.

Mikäs teillä on se punnituspäivä?
 
Juuli
AAmu: Viiliä tai jugurttia (1%/rasvaton) ja hedelmä.

Lounas : salaattia tai keittoa ja näkkileipä juustosiivulla.

Päivällinen:Lämmintä ruokaa vähän ja kasviksia.

Välipaloiksi ole syönyt hedelmiä ja vihanneksia. Ja paljon vettä.

Pääasiassa ole yrittänyt välttää hiilihydraatteja, jotka on mun kompastuskivi.
Tuntuu kuitenkin, että tällä ruokavaliolla tapahtuu se tosiasia, että ravinnonsaanti on liian vähäistä, nälkä ehtii tulla ja illalla onkin napotarve jonka olen saanut estettyä, mutta kuitenkin.. Täytyy skarpata ja syödä enemmän kasviksia jne ettei elimisto ala temppuilemaan. Säästöliekille en aineenvaihduntaa ja kroppaa päästä ettei painonlasku tyssää!

Liikunta on tällä viikolla ollut reipasta vaunulenkkeilyä pari tuntia kerrallaan ja lihasliikkeitä. Oma stepperikin täytyy kaivaa esille, mulla on siitä myös tosi hyviä kokemuksia.

Vielä ei tunnu, että paino olisi laskenut, tai housut löystyneet. Odotan innolla maanatain punnitusta =)

Kaikille tsemppiä!!
 
tässäpä eilisen kuntopyörän lukemat:
40min
444kcal
19,53km
polen melko reippaasti, hiki tulee n.10 minuutissa ja sitten se valuukin jo. :)
minäkin odotan innolla maanantain punnitusta, tekisi mieli käydä jo nyt.

nyt meitä on mukana ainakin:
yrittäjä2
juppihippipunkkari (mua aina käy laulattaa..)
jeps
hexa
rakkapanuu
juuli
tirlittan
nalle puh

 
Heips !!!!! :wave:

Kiva, kun meitä on jo näin paljon........!!!!!!!!!

Nyt tsempatkaa muo....tein eilen pizzaa ukolle ja lapsille...ja tietysti itsekkin sorruin siihen...JUURI ennen nukkumaan menoa piti muutama pala maistaa :kieh: :kieh: :kieh: ...Niin KILO oli heti paukahtanut esiin :( :headwall: ...Tiedän että se johtuu IHAN siitä ILTASYÖMISESTÄ,,,mutta tänään pitäisi sitten pitää TOSI kevyt päivä että paino taas palautuu...

Että ottaa pattiin tuommonen "mässäily" :kieh: eikö muka aikuinen ihminen osaa olla mässäilemättä, kun ei EDES NÄLKÄ ollut,,,teki vain mieli !!!....No, nyt yritän huomiseksi saada sen "pika kilon" pois :saint: ...ensin kauheella vaivalla laihduttaa ja sitten hetkessä saa takaisin...näinhän se menee JOLLEI OLE ITSE KURIA !!! Mutta lupaan....en sorru jatkamaan mässäilyä, vaan JATKAN kevyttä linjaa :wave: :wave: :wave: !!!!!!!!!

Aurinkoista torstai päivää kaikille !!!!!!!! :heart: :heart: :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 08:09 solaris kirjoitti:
tässäpä eilisen kuntopyörän lukemat:
40min
444kcal
19,53km
polen melko reippaasti, hiki tulee n.10 minuutissa ja sitten se valuukin jo. :)
minäkin odotan innolla maanantain punnitusta, tekisi mieli käydä jo nyt.

nyt meitä on mukana ainakin:
yrittäjä2
juppihippipunkkari (mua aina käy laulattaa..)
jeps
hexa
rakkapanuu
juuli
tirlittan
nalle puh
Sulla ainakin tahti huima :D Mulla vielä tavoitetta tuon saavuttamiseks ku tuntuu jo 10km kohdalla että henki lähtee :whistle:
Aamupala: Elovena hetki (nam)+ lasi maitoa+hedelmä
Lounas: Salaattia,ruisleipä+siivuleikkelettä+lasi maitoa
Päivällinen:Salaattia+broilerin rintafilee+ruisleipä+maito
Iltapala:Viejuoma+omena
Lisäksi rutkasti vettä ja kahvia mustana.
Onko jossain sellasta sivua missä voisi laskea päivittäiset kalorit joku muu kuin kalorilaskuri.fi (en osaa käyttää :ashamed: )
 
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet/energyintake.pl
tuolla on jonkunsortin energialaskuri.

nalle puhille piti nostaa hattua, hienosti olet saanut läskiä lähtemään!

ja tirlittanille: tiedän tunteen, miekin rakastin sitä vaakaa ennen niin että hypin siinä jatkuvasti. ja joku pieni ylimääräinen leipä esim. illalla näkyy ja rankasti.. siksipä yritänkin pysyä nyt tässä kerran viikkoon punnituksessa.

jännityksellä odottelen maanantaita miten kaikilla on mennyt, itsellä on kahdet "juhlat" tiedossa viikonloppuna. eikä ole kiva toitottaa joka paikassa että ei kiitos nyt sitä suklaakakkua, kun olen dietillä. mutta jätän herkut silti väliin , nyt on tiukka tsemppi päällä!
 
turpajouhi
tämä haluaa kans mukaan :wave: vaakaa ei ole joten seuraan vaan mittanauhaa ja peiliä =) ja ensi maanantaina aloitan nutriletin tai allevon pikastartin! lähteekö joku maanantaina mukaan kokeiluun? =)
 
Tilanneraporttia tässä vaikka ei olekaan maanantai...
Mulla on punnituspäivä vähän joka päivä. =) Huono tapa! Tiedän!
Mutta siis... 2 viikkoa sitten mittarissa oli vielä 93 kg ja tänän aamuna kun kävin vaa'alla, se näytti 88,5 kg. Jee! Semmoiset 12 kg kun sais siis poijes olisin tyytyväinen...ja muutaman sentin sieltä täältä.

Olen lukenut nuita teidän ruokavalioitanne ihan kauhuissani.
Miten pärjäätte noin vähällä? Oletteko kaikki kotiäitejä?
Mie syön aika "normaalisti", mutta olen jättänyt kaiken makean pois ja koittanut välttää hiilareita. Tänään olen syönyt 2 hedelmää, jugurtin, varmaan 5 palaa ruisleipää ja siinä kasvisrasvalevitettä ja kinkkua.
Iltapalaksi ajattelin heittää tuosta kanapihvin ja salaattia.
Pienemmällä en tule toimeen, kun työssä on kuitenkin välillä aika raskastakin puuhaa...
 
Hexa
En ole kotiäiti, vaan tällä hetkellä teen töitä kotona osa-aikaisesti (ja osan toimistolla). Töissä on se huono puoli, että siellä on piparia, karkkia ja pullaa tarjolla koko ajan ja kahviautomaatti, josta saa kaakaokahveja yms.

Tänä aamuna kävin kans vaa'assa, BMI oli vihdoin 24, jotain. Kunhan tuon rasvan saisi vielä seuraavaksi tippumaan ++:lta +:lle niin hyvä olisi. Mullahan on periaate se, että kevyttuotteita en syö millään, mieluummin olen vaikka syömättä leipää kuin laitan sen päälle kevytlevitettä. Ja arvaatteko mitä, sillä on tuplasti parempi vaikutus kuin kevyttuotteisiin siirtymisellä!!
 
Minäkin tuun tähän mukaan!! :wave:
Huomaamattani (lähes) oon saanut lihotettua itseäni reilun 10 kg ja nyt kevään tullen iski paniikki.En sittenkään halua luopua peittävistä talvivaatteista kun oon näin lihava...Viime kesäiset vaatteet ei mahdu edes päälle tai näyttävät kamalilta.Kuntoilen paljon (lähes joka päivä) mutta olen ns.maha-lihava.Töissäkin on jo pariin otteeseen kyselty et odotanko vauvaa... \|O Itseäni ylipaino on vaivannut kovasti ja mielialakin on ollut sen takia apea.
Nyt sit ma:na alkoi tiukka linja ja oon vähä hiilarisella ruokavaliolla.OOn kokeillut samaa aimminkin ja toimii mulla..Alkuun hieman oli pää kipeä mutta nyt on jo hyvä olo ja nälkäkään ei vaivaa.Tarkoitus olis saada juhannukseen mennessä mahdollisimman paljon kiloja pois..Paljonkohan olisi realistinen tavoite?
 
Jamin äiti


Mulla lähti 15kg 8vk ...Eli olin jo norm mitoissani..En tiedä miten lähtivät
mutta lähtivät kuitenkin.Söin aika paljon tummaaleipää ja kasviksia niinkuin normaalisti söin.Mulle sanottiin että pitäis kattoa mitä suuhun laittaa kun paino oli noussu 15kg, silloin painoin 70kg(170cm)..
 
Hexa
Pitää kertoa.. käytiin tyttären kanssa katsomassa euroviisuja oikein paikan päällä (tosin vain 40 min) ja jännää oli! Hollannin kappale oli kuitenkin mielenkiintoinen, siinä oli laulaja ja tanssijoita ja taustalaulaja. Taustalaulaja oli pimeässä lavan reunalla eikä häntä näytetty kuvaruudussa. Miksikö? Siksi, että hän oli vähän pyöreämpi täti. Kuitenkin areenan aulassa oli ensimmäisenä ständi, jossa EU:n tasa-arvoviikkoa kovasti hehkutettiin. Saat siis olla homo, neekeri tai muuten poikkeava ja vaatia tasa-arvoa, mutta ans olla jos olet edes pikkasen muodokas saat heti kärsiä syrjinnästä!
 
Hexa
Tuota... ei se varmaan ollut hollanti, en nimittäin nähnyt kunnolla maan nimeä tekstitettynä niiden kuvaruutujen alalaidassa.. Jos katsoitte / katsotte telkkua niin siinä oli tumma mieslaulaja ja tanssijoita, kaikilla päällä mustaa vaatetta niin että on muutenkin vaikeaa erottaa taustasta.

Eipähän nimittän ole tullut ennen tätä päivää edes tiedostettua, että joku tapahtuma on Helsingissä..
 
Juuli
Paino tippunut 900g, eli 77,1kg aamulla. Viikonloppuna sorruin pikkuriikkisen maistamaan lapsen synttäri- ja äitienpäiväkakkua.

Tyyväinen olen kuitenkin!

Kaikille mukavaa alkanutta viikkoa ja tsemppiä edelleen!!
 
Rakkapanuu harmaana
Mie se jumin vaan tuos 88,5 nyt...
Tosin viikonloppuna tuli hieman oikastua aidan ali...olihan sitä äitienpäiväkakkuakin pakko syyä... :whistle:
Nyt taas tiukalla linjalla... Kanalla, ruisleivällä ja hedelmillä... B)
 
jeps
+- 0 mun saldo, johtuen varmaan sunnuntain mässäilystä...kakkua, kotzone, ½ pussia namia ja ½ pussia sipsejä :p mut pakko oli mässätä, kun 2 kuukautta jo olen tiukalla linjalla ollut. No nyt alko sit viikon nutrilett kuuri :/
 
Hexa
Ei ollut paino tippunut toissapäivästä.. ehkä se ei pidäkään joka päivä olla alempana kuin edellisenä. Mutta maanantaihin on vielä nini pitkä aika että ehkä sitä saa taas jonkin verran puserrettua?
Melkein pitäis mennä ostamaan nutrilettiä stokkan tarjouksesta. Kai sillä sais painoa alas? ;) ja minäkun en mitään laihdutus tai kevyttuotteita käytä.. ;))
 
Rakkapanuu harmaana
Mulla oli kerran ostettuna se nutriletin tehostarttipaketti...en kuitenkaan pysty niitä syömään vaik mikä ois... :ashamed:
Olen nyt jatkanut samaan tahtiin ja käynyt salilla 3 krt/viikko ja lenkillä väh. 2 krt/viikko... Paino vaan ei mene alle 88 kilon. :( Kai se siitä joskus... aamulla näytti 88,2 kg. Noh...olen mä silti jo melkein 5 kiloa pudottanut... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:19 Rakkapanuu harmaana kirjoitti:
Mulla oli kerran ostettuna se nutriletin tehostarttipaketti...en kuitenkaan pysty niitä syömään vaik mikä ois... :ashamed:
Olen nyt jatkanut samaan tahtiin ja käynyt salilla 3 krt/viikko ja lenkillä väh. 2 krt/viikko... Paino vaan ei mene alle 88 kilon. :( Kai se siitä joskus... aamulla näytti 88,2 kg. Noh...olen mä silti jo melkein 5 kiloa pudottanut... :whistle:
Minä olen nyt kolmatta päivää sillä nutrilett starttijutulla ja voi :$ :$ minkä makuisia.... :snotty:

Patukat(toffee,brown)vielä menee jotenkin ja suklaapirtelö , mutta muuten aika syvältä.
 

Yhteistyössä