Lomarahasta, auttakaa!

Niin, pätkätyöläisenä en oo ikinä saanu nauttia kesälomista ja nyt kun sellainen on, en käsitä miten noi rahajutut menee...

eli mulla alkaa loma vasta kuukauden päästä ja lomarahat maksettiin tilin mukana jo nyt. saan palkan kerran kuussa. onko tämä maksettu lomaraha "ylimäärästä" vai enkö mä saa ollenkaan palkkaa ens kuussa?
 
mulla kk-palkka ja nyt kun jään lomalle,niin sain kk:den palkan etukäteen ( jemmattu on ) ja lomarahat..sitten elokuussa,kun normaalisti saan palkan,niin tulee ns.nollatili+vkon palkka,jonka olen töissä..
 
vieras
Siis yleensä lomarahat maksetaan kaikille työntekijöille esim kesäkuun palkassa. Lomaraha on n. 50% loma-ajan palkasta ja se on ylimääräinen raha. Palkka tulee yleensä ihan normisti loma-aikana ja sen jälkeen. Korjatkaa jos oon väärässä.
 
vieras
Jos sait nyt kahden kuukauden palkan niin se on sitten kesäloma-ajan palkka myös. Eli et saa palkkaa ennen kuin elokuussa. Loma-ajalta saa ylimääräistä ainoastaan puolet loma-ajan palkasta. Milloin se maksetaan, on työpaikka kohtaista, meillä vasta elokuussa. Kannattaa kysyä palkanlaskijalta ja ensi vuonna sopia että palkka maksetaan kuukausittain, ei ennakkoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis yleensä lomarahat maksetaan kaikille työntekijöille esim kesäkuun palkassa. Lomaraha on n. 50% loma-ajan palkasta ja se on ylimääräinen raha. Palkka tulee yleensä ihan normisti loma-aikana ja sen jälkeen. Korjatkaa jos oon väärässä.
olet väärässä..meillä se tulee ennen ja sitten ikäänkuin miinustetaan seuraavasta tilistä..riippuu varmaan alasta,mikä käytäntö.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis yleensä lomarahat maksetaan kaikille työntekijöille esim kesäkuun palkassa. Lomaraha on n. 50% loma-ajan palkasta ja se on ylimääräinen raha. Palkka tulee yleensä ihan normisti loma-aikana ja sen jälkeen. Korjatkaa jos oon väärässä.
olet väärässä..meillä se tulee ennen ja sitten ikäänkuin miinustetaan seuraavasta tilistä..riippuu varmaan alasta,mikä käytäntö.
Siis ei kai lomarahaa miinusteta mistään?!? Jos siis maksetaan loma-ajan palkka etukäteen, niin siinä tapauksessa tulee nolla-tili jossain vaiheessa. Lomaraha on eri asia kun loma-ajan palkka.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -Pähkinä-:
pitää varmaan soitella palkkuriin tosiaan mut ei mulle tullu ko ihan normi tili plus lisäks tuo lomaraha et en mä ennakkoon oo saanu muuta tiliä.
Siinä tapauksessa sulta ei pitäis miinustella mitään ja palkat pitäisi tulla ihan normaalisti. Mut kannattaa ehkä soittaa palkanlaskijalle mikä käytäntö siellä on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis yleensä lomarahat maksetaan kaikille työntekijöille esim kesäkuun palkassa. Lomaraha on n. 50% loma-ajan palkasta ja se on ylimääräinen raha. Palkka tulee yleensä ihan normisti loma-aikana ja sen jälkeen. Korjatkaa jos oon väärässä.
olet väärässä..meillä se tulee ennen ja sitten ikäänkuin miinustetaan seuraavasta tilistä..riippuu varmaan alasta,mikä käytäntö.
Siis ei kai lomarahaa miinusteta mistään?!? Jos siis maksetaan loma-ajan palkka etukäteen, niin siinä tapauksessa tulee nolla-tili jossain vaiheessa. Lomaraha on eri asia kun loma-ajan palkka.
loma-ajan palkasta puhuin :D
 
kuukausipalkkalaiset saa palkan ihan normaalisti joka kk. myöskin kesäloman aikana.

Tunti/muupalkkalaiset esim. minä jolla on heinäkuussa kaksi viikkoa lomaa, niin saan elokuussa vain kahden viikon palkan.
 
fiufiu
Mulla on iso kesäloma ongelma :) Eli: Lomarahat maksetaan joka tilin yhteydessä ja pomon mukaan mulle ei tästä syystä kerry kesäloma päiviä.Itse kuitenkin olen jostain ymmärtäny että kesäloma kertyy,mutta ilman lomarahoja.Joten te fiksummat,miten on?? =)
 
ltm
Alkuperäinen kirjoittaja fiufiu:
Mulla on iso kesäloma ongelma :) Eli: Lomarahat maksetaan joka tilin yhteydessä ja pomon mukaan mulle ei tästä syystä kerry kesäloma päiviä.Itse kuitenkin olen jostain ymmärtäny että kesäloma kertyy,mutta ilman lomarahoja.Joten te fiksummat,miten on?? =)
Eli sulle maksetaan kuukausittain lomakorvaus? Silloin lomat ei kerry, se raha on korvausta lomista nimensä mukaisesti. Googlekin kertoo lisää ;)
 
öö
Alkuperäinen kirjoittaja ltm:
Alkuperäinen kirjoittaja fiufiu:
Mulla on iso kesäloma ongelma :) Eli: Lomarahat maksetaan joka tilin yhteydessä ja pomon mukaan mulle ei tästä syystä kerry kesäloma päiviä.Itse kuitenkin olen jostain ymmärtäny että kesäloma kertyy,mutta ilman lomarahoja.Joten te fiksummat,miten on?? =)
Eli sulle maksetaan kuukausittain lomakorvaus? Silloin lomat ei kerry, se raha on korvausta lomista nimensä mukaisesti. Googlekin kertoo lisää ;)
Tarkistapa tilanne esim. työsuojelupiirin sivuilta. Ei ole sallittua maksaa lomakorvausta joka palkan yhteydessä (vaikka joskus se olisikin se järkevä tapa). Lomaoikeutta kertyy joka tapauksessa, eli vaikka sinulle olisi maksettu lomakorvaukset etukäteen, on sinulla oikeus pitää lomaa. Ikävä kyllä tuon loman ajalta ei tuntityöläiselle palkkaa kerry, mutta yhtenäinen loma-aika on silti lailla taattu.
 

Yhteistyössä