Loppu vuodesta vai keväästä?

  • Viestiketjun aloittaja haaveilija
  • Ensimmäinen viesti
haaveilija
Miten olette kokeneet, kumpi vuodenaika on parempi saada vauva? Molemmissa varmasti hyviä puolia, mutta kumpi sinusta olisi parempi?

Loppuvuodesta tarkoitan aikaa loka-marraskuu ja keväästä ajattelin maalis-toukokuu.

Olisi kiva kuulla kokemuksia!
 
summer
mulla on kaikkina neljänä vuodenaikana. Tykkäsin kesästä eniten. Ai, mutta se ei ollutkaan vaihtoehtona. Marraskuu on myös kiva kun sai pienen nyytin kanssa nautiskella kynttilän valossa ja ulkona paukkui pakkanen.
 
Hp
Keväällä on mun mielestä parempi. Itse olen synttynyt toukokuusa ja niin myös kuopus (ei tarttenu olla raskaana kesähelteillä ja kesällä oli helppoa olla vauvan ja vajaa 3v:n kanssa), esikoinen on syntyny elokuussa, onneksi oli vilpoinen kesä'04.
 
no
kevät jos sais valita mutta valitettavasti sitä ei vain noin vain päätetä..ainakaan minun kohdalla.. kaksi lasta joita molempia tehtiin melkein 2 vuotta..ja kolmatta tehty jo pari vuotta kanssa..mutta ei taida kolmatta enää meille tulla :(
 
nikki
Alkuperäinen kirjoittaja macy gray:
Keväällä itse tykkäisin. Sitä vaan kun ei ihan vaan päätetä. :headwall:
Eiköhän tuo nyt ole itsestään selvyys, että ei ihan niin vain päätetä.... Aina jonkun täytyy siitä mainita :(
Tässähän kysyttiin, että kumpiko vuodenaika olisi kivempi :)
 
minä
Meillä on lapset syntyneet lokakuussa, kaksoset joulukuussa, huhtikuussa (kaksi lasta) ja tammikuussa. Esikoisen kanssa oli ihanaa, kun kesällä oli jo selvästi vauvamasu, mutta ei kuitenkaan ihan viimeisillään kesähelteillä. Joulukuu ei kyllä ollut häävi kuukausi, päästiin ulos vasta helmikuun lopussa pakkasten takia. Tosin se seuraava kesä oli tosi kiva, kun kaksoset oli sellaisia puolivuotiaita :) Tammikuun lapsen kanssa oli se kesä myös tosi kiva! Jotenkin sellainen puolivuotias on vielä niin helppo rintaruokinnan suhteen ym. Huhtikuuta en kokenut kovin kivaksi, koska itse en välitä kauheasti siitä, että vauva on ihan pieni kesällä... Mutta nämä on niin makuasioita :) Ja tosiaan, sitähän ei yhtään tiedä milloin sen lapsen syntymäpäivä koittaa! Voi kun se olisikin meidän käsissämme...
 
No keväällä =) Meillä kaksi syyskuulaista. Keväällä ja kesällä ei ole pukemisrumbaa, voi imettää missä vain paleltumatta, itsekkin on iloisella mielellä kun kevät on tulossa ja luonto herää. Syysvauvan kanssa talvi on niiiin pitkä, meillä kakkonen syntyi -07 ja koko talvena ei ollut yhtään lunta, koko 6kk pimeää ja räntaa, kiva oli ulkoilla esikoisen ja vauvan kanssa. Jos ap:lle esikoinen tulossa niin ei kait sillä vuodenajalla ole niin väliä (paitsi jos tykkää nimenomaan keväästä/talvesta, oma postiivinen mieli helpottaa sopeutumista vauva-arkeen), mutta ainakin tokana olisi kevätvauva ollut kiva.
 
No kesällä
Minulla on melkein kaikki vauvat (6) syntyneet kesällä. On kiva odottaa samalla kesää ja vauvaa. Ulkonukutus on heti mutkatonta. Kiva ajella synnytyslaitokselle valoisana kesäyönä.
 

Yhteistyössä