Loppuraskaus ja uiminen

  • Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti
"odottaja"
Minkälaista on uida raskauden loppuvaiheessa? Tuntuuko kevyeltä vai onko normaalia raskaampaa? Tekis mieli mennä uimaan, kun ei tässä oikeen voi enää muuten liikkua supistusten ja kipujen takia. Vaikuttaako uinti supistuksiin?
 
sh
Uimahallissa olen uinut kaikista loppuun asti, ihan äitipolilta tarkistin ekan aikaan ja ei ollut estettä. Periaaatteessa niin kauan kuin kalvot on ehjät niin ei se vauva mitään pöpöä saa. Järvessä en ole ,kun kylmä vesi tahtoo aiheuttaa supistuksia ainakin itsellä.
 
Mulla nyt viikot tasan 40 ja hyvin on pystynyt uimaan tänäänkin vielä meressä. Kalvot täytyy kuitenkin olla ehjät, kuten tuossa edellä jo mainittiin. Kylmää vettä en minäkään sinulle suosittele(itsellänikin aiheutti pieniä supistuksia). Ja kuten terve järkikin varmasti sanoo niin, älä ui syvällä! ...Supistuksista kun ei koskaan tiedä. Mukavaa ja helppoa loppuraskautta! :)
 
"pöpö"
Joo, en kyl ite ainakaan uskaltais enää sen 36 viikon jälkeen uiskennella. Paikat saattaa alkaa olla jo vähän auki.
Itellä niin hurja kokemus synnytyksessä missä vauva oli saanu pahan bakteerin (vedet siis menny), ja hengen lähtö oli lähellä. Ei siis kylläkään johtunu mistään uimisesta.
 
höpöhlol
[QUOTE="vieras";24000196]Rv 36 jälkeen ei saa uida, ei uimahallissa eikä järvessä.[/QUOTE]

Minä olen uinut molemmissa raskauksissa vielä lasketun ajan jälkeenkin. Ihan neuvolan tieten; ainoastaan kannustettu jatkamaan niin kauan kuin hyvältä tuntuu.
 
sh
[QUOTE="pöpö";24000552]Joo, en kyl ite ainakaan uskaltais enää sen 36 viikon jälkeen uiskennella. Paikat saattaa alkaa olla jo vähän auki.
Itellä niin hurja kokemus synnytyksessä missä vauva oli saanu pahan bakteerin (vedet siis menny), ja hengen lähtö oli lähellä. Ei siis kylläkään johtunu mistään uimisesta.[/QUOTE]

Niin, vedet oli mennyt....
 
  • Tykkää
Reactions: ruttis

Yhteistyössä