Loppuraskaus painonnousu?

Minkälainen painonnousu on normaalin rajoissa loppuraskaudessa? Mulla nyt rv 39+1 ja 1kg tulli lisää painoa viikossa..ja siis iltasin oon turvoksissa ku sika. Jalkoja koskee, niitä ku painaa iho jää ihan lommolle pitkäksikin aikaa ( 1h) sormet on ihan turvoksissa jo heti aamusta jne. Onneksi maanantainba neuvola, mutta nyt vaan tuli mieleen toi raskausmyrkytys..ei mulla muita oireita kuin kauhee turvotus ja painoa tosiaan hupsahatanu nyt toi kilo. Yhteensä tosin jo 18kg koko raskauden aikana:ashamed: pakottaa vaan kovasti jalkoja kun ne on niin turpeessa. Aamulla heti herättyä ok, mut 1h eteenpäin oon jo turpessa.
 
Mulla on tullut jo pitkään sen about kilo per viikko, ja ihan normaalia on meidän kätilön mukaan :x Mulla on aina kyllä ollut pissa puhdas ja verenpaine ok. Täälläkin hätyytellään +20kg painonnousua koko raskauden ajalta, ja varmasti mennään siitä yli jos ilmat lähtee taas lämpenemään ja synnytys ei käynnisty lähipäivinä.

Vähänkin lämpimämpi keli, niin mullakin turpoaa jalat ihan kamaliksi. Ja hikoilu tämän painolastin kanssa on jo ihan omaa luokkaansa. Nyt olen aika onnellinen, ettei laskettu aika osunut loppukesän helteille, koska nyt on jo niin tukalaa.
 
Mulla esikko synty sillon karmeiden loppukesän helteiden aikaan 12.8 ja sillonkaan en ollu näin turpeessa..en ees halluu ajatella mikä läjä oisin jos nyt pitäs ne helteet kestää..täällä meillä on ainakin aika lämpimiä päiviä nyt pitänyt..onneks enää loppusuora menossa. Olo on niin pirun raskas..tänään meinas tappaa parin kilsan kävely lenkki|O sanoinki miehelle et enää en lähe tytön ja koiran kaa kävelylle enneku vauva on syntyny..piti melkei ukon hakkee auto kesken lenkin:LOL:
 

Yhteistyössä