Loppusyksy, pimeää -> makeanhimo taas kympissä

vierailija
Hunaja on ihan tajuttoman pahaa. Ainut makea mitä en voi sietää.
Monestiko olet maistanut LUOMUhunajaa? Ne myrkyt varmasti maistuu, mitä kasveihin laitetaan ja esimerkiksi tattarihunajaa en osta toista kertaa enkä käytä suomalaista rypsiöljyäkään, mutta siitä kerättyä hunajaa voi olla tietyn alueen hunajassa. maku kuulemma on pahaa, mutta kun ostan aina sitä luomuhunajaa, en tosiaan tiedä, kuinka kamalaa. Varmaan onkin pahaa, mutta makuja ON monia.
Löytyi aiheesta muiden tarinaakin, jos kiinnostaa rypsihunaja...
 
vierailija
Mulla oli viime talvena punaviinilasillinen iltaisin nukahtamiseen, mut ku mä tartten aina jotain makeeta alkoholin kaveriksi. Hankala ottaa ilman. :oops:
"Nukahtamista seuraava syvän unen jakso puolestaan syvenee entisestään alkoholin takia, ja tämä vaikutus voimistuu mitä enemmän alkoholia juo. Samalla alkoholi kuitenkin lykkää ja lyhentää REM-unijaksoja, mikä voi haitata mm. muistia, keskittymistä ja motorista toimintaa.

Tulostensa perusteella tutkijat uskovat, ettei alkoholia kannata käyttää unilääkkeenä, sillä vaikka uni tulee nopeammin ja on aluksi syvempää, uni kuitenkin häiriintyy eikä ole yhtä levollista kuin normaalisti. Syvän unen lisääntyminen voi myös pahentaa kuorsaamista ja hengitysvaikeuksia, mikä entisestään heikentää unta.

Tutkimus julkaistiin Alcoholism: Clinical & Experimental Research -lehdessä."
 
Elimistö alkaa kasvattamaan rasvakerrosta jotta pärjää talven yli hytisemättä.:D

Olen itse kans huomannut, että ruoka on alkanut maistua.
Maikeista en niin välitä.
Mutta kyllä ihan perusruoalla saa vähintäänkin samat tulokset aikaan kuin niillä suklailla sun muilla herkuilla.:cool:
 
Elimistö alkaa kasvattamaan rasvakerrosta jotta pärjää talven yli hytisemättä.:D

Olen itse kans huomannut, että ruoka on alkanut maistua.
Maikeista en niin välitä.
Mutta kyllä ihan perusruoalla saa vähintäänkin samat tulokset aikaan kuin niillä suklailla sun muilla herkuilla.:cool:
No juu, on mulla muukin ruokahalu ihan mahdoton yleensä, mut nyt pimeän tultua tosi voimakas. Ihan kuin karhulla ennen talvea. :confused:

Siis mulle maistuisi ruoka aina, siis terveysruokakin. Jos pitää ottaa se kourallinen pähkinöitä päivässä niin mä vetäisen sylillisen.
Tuossa miehen kans suunniteltiin että tekisin aina jätti-ison salaatin jossa olisi vähän ruokaisampaakin lisuketta (kananmunaa, lohta, fetaa öljyn kera) mut mä tiedän että kupin pohja näkyy pian.

Kiloja ei onneksi kuitenkaan ole kuin se 10-15 ylimääräistä, mut mun jääkaappi hakee kohta lähestymiskieltoa...
 
Mulla taas ei ole nykyään ruokahalua oikein yhtään ja täytyy muistuttaa itseään syömään tai se vaan jää ja saatan illalla todeta, että hupsis meni yksi päivä pelkän kahvin voimin taas kerran :eek:
 
No juu, on mulla muukin ruokahalu ihan mahdoton yleensä, mut nyt pimeän tultua tosi voimakas. Ihan kuin karhulla ennen talvea. :confused:

Siis mulle maistuisi ruoka aina, siis terveysruokakin. Jos pitää ottaa se kourallinen pähkinöitä päivässä niin mä vetäisen sylillisen.
Tuossa miehen kans suunniteltiin että tekisin aina jätti-ison salaatin jossa olisi vähän ruokaisampaakin lisuketta (kananmunaa, lohta, fetaa öljyn kera) mut mä tiedän että kupin pohja näkyy pian.

Kiloja ei onneksi kuitenkaan ole kuin se 10-15 ylimääräistä, mut mun jääkaappi hakee kohta lähestymiskieltoa...
Ja joulu tulla tupsuttaa, tipetipetiptap - herkkua on siinä monenlaista, moooooooneeenlaaaaista.:cautious::love:

Kuten joka joulun alla: jospa nyt tänä jouluna - olis se joulu, että vois olla ahtaamatta sitä ruokaa kuten se olis loppumassa pidemmäkski aikaa.:coffee:

Pähkinät on kyllä sellaisia kaloripommeja ettei muusta väliä. NiitäKIN vedän jouluna kaksin käsin, moooooneeenlaista.:D
Ei mulla mitään ylipainoa ole, mutta lihon joulun aikana varmaan 5kg ja joka joulu se 5kg lähtee yhä vaikeammin pois.
Alan jo uskoa iän myötä hyökkäävään heikontuneeseen aineenvahduntaan.:coffee:

Tsemppii nyt kovasti meille kaikille jouluun: ei ahdeta niin paljon niitä herkkuja.(y)
 
vierailija
Mulla taas ei ole nykyään ruokahalua oikein yhtään ja täytyy muistuttaa itseään syömään tai se vaan jää ja saatan illalla todeta, että hupsis meni yksi päivä pelkän kahvin voimin taas kerran :eek:
Olen aina ihmetellyt tälläisiä ihmisiä.
Jos olet koko päivän syömättä, eikö sulla huippaa, kädet tärise, okseta ja ole voimaton olo?
Itsellä kyllä tuntuu jo 4 h syömättömyyden jälkeen ja jos pitää vaikka 6h syömättä niin ehkä onnistuu sängyssä maaten mutta mitään töitä/normiaskareita en kyllä voisi tehdä.
Nälän päästessä oikein pahaksi ei voi kuin yökkiä vessanpönttöön ja täristä.
 
Olen aina ihmetellyt tälläisiä ihmisiä.
Jos olet koko päivän syömättä, eikö sulla huippaa, kädet tärise, okseta ja ole voimaton olo?
Itsellä kyllä tuntuu jo 4 h syömättömyyden jälkeen ja jos pitää vaikka 6h syömättä niin ehkä onnistuu sängyssä maaten mutta mitään töitä/normiaskareita en kyllä voisi tehdä.
Nälän päästessä oikein pahaksi ei voi kuin yökkiä vessanpönttöön ja täristä.
Minäkin voin helposti olla päivän tai pari syömättä.
En saa mitään heikentäviä oireita (joillakin päänsärkyä ja huimausta tms.) - päin vastoin:
keho menee ketoosiin ja sitten sitä virtaa vasta onkin.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Olen aina ihmetellyt tälläisiä ihmisiä.
Jos olet koko päivän syömättä, eikö sulla huippaa, kädet tärise, okseta ja ole voimaton olo?
Itsellä kyllä tuntuu jo 4 h syömättömyyden jälkeen ja jos pitää vaikka 6h syömättä niin ehkä onnistuu sängyssä maaten mutta mitään töitä/normiaskareita en kyllä voisi tehdä.
Nälän päästessä oikein pahaksi ei voi kuin yökkiä vessanpönttöön ja täristä.
Ei huippaa eikä tärise yhtään mikään kohta, olen siitä vähän kärsinytkin nuorempana koska mä tiedostan että syödä pitäis mutku miten syöt jos ei tee mieli? En mä väkisin halua kun sitten on koko päivän taas sellanen ylisyönyt olo. Toki mä olen tehnyt myös sitä, että syön 5-6x/pvä mutta mun täytyy sillon oikeesti muistuttaa itteeni koko ajan syömisestä ja sellasta mä muistan tehdä putkeen n. pari kolme viikkoa kunnes se taas unohtuu:oops:

Siis kärsinyt niin että paino putoaa liian alas ja lähtee liian nopeeta.
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin voin helposti olla päivän tai pari syömättä.
En saa mitään heikentäviä oireita (joillakin päänsärkyä ja huimausta tms.) - päin vastoin:
keho menee ketoosiin ja sitten sitä virtaa vasta onkin.(y)
Juuri näin, mitään fyysisiä ongelmia ei ole siinä jos on vähän syömättä välillä kunhan katsoo ettei nyt viikko tolkulla jatku.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Nonni, tein ison salaatin missä oli perus-lehtisalaatti-tomaatti-kurkut, plus graavilohta, auringonkukansiemeniä ja sit viskasin Apetitin aurinkokuivattua tomaattia&fetaa liemessä päälle.

Mies oli mun tietämättä ostanu Alkosta terästettyä jouluglögiä, ja muksujen nukahdettua kiskottiin salaatit ja glögiä. Nam! :p

(Alkuillasta kyllä vedin konvehtia mutta loppuillan terveysruoka kumosi sen, eikös kumonnutkin?)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Juissaamalla pääsee eroon sokerin himosta. Tänään hain kirjastosta kirjan Jason Vale Super juice me 28 päivän mehudieetti. Siinä sivussa painonkin pitäisi pudota.
Voi kyllä!
Vielä kun raaskis ostaa ihan kunnon juicerin!
Harkitsen itselleni sellaista joululahjaks.
Super angle juicer on tällä hetkellä ykkösenä, mutta jatkan tutkimista...josko löytys kätevämpi.
 

Yhteistyössä