Loukkaantuisitko (anoppiasiaa)??

  • Viestiketjun aloittaja miniä
  • Ensimmäinen viesti
miniä
Miehelläni on synttärit.
Anoppi ilmoitti eilen tuovansa kakun mukanaan.
Öööh, joo. Kai mä nyt miehelleni kakun itsekin osaan vääntää. Vaikka anoppi on jeesannut lasten ristiäiskakuissa.
Pahoitin kuitenkin mieleni tästä, tulee tunne että anoppi ajattelee etten osaa leipoa mitään.

En kyllä maistakaan sen tuomaa kakkua :kieh:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Iloinen olisin, kyllä minulla olisi muutakin tekemistä kun kakun vääntäminen ennen juhlia. Nyt ehdit panostaa kattamiseen ja leipoa jotain muuta kivaa.
Niin siis leivoin kyllä sen kakun. Kun olin kerta ostanut mansikat, kermat ja täyteaineet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kai mä olen jo aineet hankkinut etukäteen, kun eilen asiasta ilmoitusluontoisesti kertoi.

Eli tein siis myös kakun. Ihan itte :D
No sittenhän teillä on kaksi kakkua. Ei se ole katastrofi. Siitähän se anoppi sitten näkee että olisi varmaan kannattanut kysyä josko sä olet jo kakun hommannut. Saattaa jopa oppia siitä jotain.
 
no
Mun mielestä anoppi olis voinut kysyä, että voiko jotenkin auttaa, tehdä vaikka kakun , sen sijaan että vaan ilmoittaa asian.

Mä olen vienyt kakun / muuta syötävää mennessäni joihinkin juhliin, jos juhlien järjestäjä ei ole tiennyt, että ollaan tulossa. On ollut avoin kutsu, ja meillä tilanne niin auki, etten ole uskaltanut luvata, että mennään - koska meidän perhe käsitti tuolloin 2 aikuista ja neljä lasta, oli mun mielestä asiallista viedä syömistä mennessä, koska aika harva on varautunut kuuteen ylimääräiseen vieraaseen, eikä oo kiva tunne juhlien järjestäjällä jos joutuu miettimään loppuuko kakku/ruoka kesken.
 
vieras
Mun mies täytti eilen 53v. Avonoppi ei ehtinyt tehdä kakkua kun oli reissussa.
Oli kuitenkin tehnyt kakkupohjan. Avonoppi on sitä mieltä että vain hän osaa tehdä kakkuja ja KAIKKI haluavat että hän sen tekee. Niin haluaa mieskin.

Avonoppi olisi halunnut tehdä kakut niin ristiäisiin, lapsen synttäreille kuin kaikkialle muuallekin. Minä en halua. Joten mä olen miehelleni ilmoittanut tekeväni oman lapsen kakut ihan itse. Miehen kakusta ja kakkupohjasta en mitään sano. Täytin ja koristelin sen vaan sitten ihan kiltisti.

Ja ei, anonoppi ei tee hyviä täytekakkuja koska käyttää kostutukseen alkoholia. Se ei mun mielestä sovi kakkuun ja sillä siisti.

Kai se vaan on hyväksyttävä että toisissa perheissä vielä aikuisenakin, oman perheen omaavana ollaan niin kiinni äidissä ettei tavoistaan voi luopua. Toki mä olen jo oppinut luovimaan ja lapsen kakkuasiassa avonoppi on antanut periksi. Mä kun haluan lapselle tehdä kakkuun jotain kuviota tai jujua.
 
v
Ei tuollaisesta voi loukkaantua, vaan päinvastoin. Sitten on eri asia, jos anoppi hyljeksii tai haukkuu sinun tekeleitäsi ja tuo sen vuoksi omat ruuat mukanaan.

Siitä en tykkää, jos tulee vieras joka tuo mukanaan omia ruokia ja tarjottavia kaikille tarjottavaksi, mutta kieltäytyy kokonaan talon omista tarjottavista ilman että on allergiaa tai muuta vastaavaa syytä taustalla.
 
miw
Mua ärsyttäisi siinä tapauksessa, että anoppi kertoisi kakun leipomisestaan niin myöhään, että olisin ehtinyt jo kakun tehdä valmiiksi. Kakkupohjan voi pakastaa ja käyttää myöhemmin.
 
kumikameli
Alkuperäinen kirjoittaja miw:
Mua ärsyttäisi siinä tapauksessa, että anoppi kertoisi kakun leipomisestaan niin myöhään, että olisin ehtinyt jo kakun tehdä valmiiksi. Kakkupohjan voi pakastaa ja käyttää myöhemmin.
joo jos olisin vääntänyt sen kakun jo niin sitten tympisi, mutta muuten olisin kiitollinen vain jos kakun leipoisi!
 

Yhteistyössä