Lukiolaisella tyttärelläsi olisi kaksi toiveammattia

  • Viestiketjun aloittaja miia
  • Ensimmäinen viesti
mm
no kannusta opiskeleen kokiksi, luulis et töitä löytyy ja voi olla et ne laiva haaveet jää sit ajan myötä. tuo kabareetanssija ei jotenki kuulosta kovin realistiselta...
 
kipa
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Tottakai. Ihmisen on saatava olla just sitä mitä haluaa.
no ei nyt välttämättä ihan. ei ketään kannata suoraan tyrmätä mutta voi koittaa puhuu järkee/taivutella. esim nuo ammatinvalinta kysymykset voi olla semmoselle peruskoulun päättäneelle hiukka vaikeeta ku ei oo oikeesti mikäänlaista tietoo oikeesta työmaailmasta. siinä voipi vanhemman apu olla tarpeen
 
Kannustaisin siihen mihin nayttaisi enemman olevan rahkeita. Esim, kabaree tanssijalle pariisissa, (tarkoittaa vissiin moulin rouge/lido) on tarkat vaatimukset pituuden ja ulkonaon suhteen tanssitaidosta nyt puhumattakaan. Kumpaan tyttarellasi on enemman lahjoja eli onko nama hanen unelmat unelmia vai ihan realistisia tulevaisuudenkuvia?
 
Sama mullakin, kannustaisin kokeilemaan mitä vaan työtä haluaa tehdä ! Eihän sitä kaikki tiedä tarkkaan ammattihaaveita, ennenkuin kokeilee erilaisia työpaikkoja. Kokiksi ei kyllä pääse ilman ammattikoulutusta ensin, keittiöapulaiseksi ehkä ja tuskin tanssijaksikaan otetaan, jos ei ole muuta alan kokemusta tai koulutusta.
 
Minä vain
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No joo, olisi ehkä aika tiputtaa lapsi hienovaraisesti pilvien päältä haihattelemasta?
Nii, sitten siitä voi tulla tavallinen ja tylsä katkeroitunut kirjastotäti, sairaanhoitaja tai kaupan kassa kuten sinun lapsistasi kun jo äiti tyrmää kaikki haaveet ja tiputtelee pilvilinnoista. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No joo, olisi ehkä aika tiputtaa lapsi hienovaraisesti pilvien päältä haihattelemasta?
Nii, sitten siitä voi tulla tavallinen ja tylsä katkeroitunut kirjastotäti, sairaanhoitaja tai kaupan kassa kuten sinun lapsistasi kun jo äiti tyrmää kaikki haaveet ja tiputtelee pilvilinnoista. :D
No, joskus se sieltä pilvilinnoista tulee kuitenkin ja voi olla katkera kun ei äiti ennemmin sanonut että 100kiloisena ei ehkä kabareetanssija tule, näin esimerkkinä. Hienovaraisuutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No joo, olisi ehkä aika tiputtaa lapsi hienovaraisesti pilvien päältä haihattelemasta?
Nii, sitten siitä voi tulla tavallinen ja tylsä katkeroitunut kirjastotäti, sairaanhoitaja tai kaupan kassa kuten sinun lapsistasi kun jo äiti tyrmää kaikki haaveet ja tiputtelee pilvilinnoista. :D
Miksi ihmeessä palstalla ovat ammatit aina sairaanhoitaja, myyjä ja lastenhoitaja? Mielikuvitus tosiaan puuttuu...

Mä varmaan kertoisin ja keskustelisin, mitä kaikkea maailmassa voikaan tehdä. Ja myös siitä realistisesta puolesta. Kaikki eivät ole huippukokkeja apulaisineen vaan paahtavat niskalimassa 35 asteen keittiössä väähtäen perunoita ja ruskeata kastiketta ja tiskaten astioita siinä samassa. Jos sekin on vielä ok, niin sinne vaan.
 

Yhteistyössä