Lumeavioliitto suomenkansalaista huijattu... ?!

  • Viestiketjun aloittaja lume_liitto
  • Ensimmäinen viesti
lume_liitto
Hei
Asia on niin, että menin naimisiin kesäkuussa 2014 ulkomailla. hankin aviopuolisolleni oleskeluluvan ja maahanmuuttovirasto myönsi luvan kahdenviikon päästä hakemuksen laitosta !
Puolisoni(nainen) saapui suomeen ja vajaa 2viikko saapumisen jälkeen on mennyt viranomaisten juttusille ja aikoo hakea "trvapaikan" suomesta vaikka hänellä on minun hankkima oleskelulupa vielä 6kk voimassa !
Asian todellisuus on se että tällä naisella on ollut suhde toiseen mieheen siinä maassa mistä hän tuli ja nyt aikoo ottaa minusta eron ja hakea sille toiselle miehelle oleskeluluvan suomeen hakemalla ensin itselleen "turvapaikan" !

olen ollut maahanmuuttoviraston kanssa yhteydessä ja lähettänyt heille kirjeen missä olen kertonut koko tarinan + kaikki oikeat lailliset tositteet siitä että hän on minun kanssa naimisissa .

poliisille tämä nainen on valehtellut aika paljon minusta ja on yrittänyt niillä valehteluilla minua poliisin silmissä syylliseksi ja varmentaa turvapaikka hakemuksensa positiivista vastausta !


mitä oikeutta minulla on tässä asiassa ? olen asunut 16 vuoden ajan suomessa, käynyt armeijan suomessa, olen tehnyt töitä ja maksanut veroja valtiolle. niin onko minulla mahdollisuus vaatia hänen oleskeluluvansa perumista ? kai minulla on edes yksi oikeus tässä asiassa ? Koska maahanmuuttoviraston kirjeen mukaan vaimon oleskeluluvan myöntämisperuste oli " SUOMEN KANSALAISEN AVIOPUOLISO"... mutta nyt minulta on lähetenyt hyvin paljon rahaa, mutta naisella ei ole ollut aikomustakaan elää minun kanssani vaan se, että pääsisi suomeen minun hankitulla oleskeluluvalla !

nainen on valehtellut poliisille vaikka mitään niin hän on tällä hetkellä jossain turvakodissa ja yrittää esittää minua jotenkin "vaaralliseksi" jaon sanonut poliisille että en halua nähdä miestäni!!

tämän naisen kannalta kyse ei ole mistään muusta kuin lumeavioliitosta !

osaako joku neuvoa minua tässä asiassa mitä voisin tehdä ?
 
No jaa... koko termi "lumeavioliitto" on outo, koska ei avioliiton sisältöä sanella missään laissa. Lain mukaan on ihan ok, jos vaikka kaksi suomalaista menee naimisiin rahan tms takia, eikä ole pakko asua yhdessä. Saa myös erota silloin kuin haluaa. Avioliiton ei tarvitse perustua rakkaudelle ja yhteisen perheen perustamiselle. Joten sinänsä on outoa, että ulkomaalaisen kohdalla edellytettäisiin näitä, kun ei suomalaisenkaan kohdalla edellytetä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30557521:
No jaa... koko termi "lumeavioliitto" on outo, koska ei avioliiton sisältöä sanella missään laissa. Lain mukaan on ihan ok, jos vaikka kaksi suomalaista menee naimisiin rahan tms takia, eikä ole pakko asua yhdessä. Saa myös erota silloin kuin haluaa. Avioliiton ei tarvitse perustua rakkaudelle ja yhteisen perheen perustamiselle. Joten sinänsä on outoa, että ulkomaalaisen kohdalla edellytettäisiin näitä, kun ei suomalaisenkaan kohdalla edellytetä.
Lumeavioliitto tarkoittaa sitä, että ulkomaalainen pääse vilpillisin keinoin Suomeen, saa oleskeluluvan, oikeuden sosiaaliturvaan jne. Siksi sitä tarkkaillaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30557574:
Tiedän tottakai, mutta koko ajatus lumeavioliitosta on silti outo, koska avioliittoonhan riittää vain se, että halutaan mennä naimisiin - ihan sama mistä syystä.
Köyhemmistä maista on liuta lisää henkilöitä tulossa jos lumeavioliittoja ei mitenkään edes yritettäisi selvittää. Jos lumeavioliittojen tutkiminen jätettäisiin tyystin niin Suomeen tulisi lukematon määrä lisää henkilöitä vain parempien rahapajojen toivossa. Olisiko se sinusta hyvä tilanne?
 
Köyhemmistä maista on liuta lisää henkilöitä tulossa jos lumeavioliittoja ei mitenkään edes yritettäisi selvittää. Jos lumeavioliittojen tutkiminen jätettäisiin tyystin niin Suomeen tulisi lukematon määrä lisää henkilöitä vain parempien rahapajojen toivossa. Olisiko se sinusta hyvä tilanne?
Ymmärrän pointtisi, ja totta kyllä että avioliitto antaa mahdollisuuden tuollaiseen - vaikka toki se vaatii ensin yhteistyökumppanin Suomesta. Ja kuinka moni suomalainen on valmis menemään naimisiin ihmisen kanssa vain auttaakseen hänet Suomeen? Ja samalla tästä tuntemattomasta tulee "lähin omainen" jne. Veikkaan, että aika harva.

Mutta se vaan pitää paikkansa, että termi "lumeavioliitto" on keinotekoinen ja asettaa ulkomaalaisen puolison eriarvoiseen asemaan. Niitäkin tapauksia nimittäin on ollut, että pariskuntaa ei ole uskottu oikeasti pariskunnaksi, vaan on syytetty lumeavioliitosta, jos jotkin seikat eivät ole sopineet kriteereihin - vaikka suomalaisten avioliitoissa ne olisivat ihan ok ja/tai normaalia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30557843:
Ymmärrän pointtisi, ja totta kyllä että avioliitto antaa mahdollisuuden tuollaiseen - vaikka toki se vaatii ensin yhteistyökumppanin Suomesta. Ja kuinka moni suomalainen on valmis menemään naimisiin ihmisen kanssa vain auttaakseen hänet Suomeen? Ja samalla tästä tuntemattomasta tulee "lähin omainen" jne. Veikkaan, että aika harva.

Mutta se vaan pitää paikkansa, että termi "lumeavioliitto" on keinotekoinen ja asettaa ulkomaalaisen puolison eriarvoiseen asemaan. Niitäkin tapauksia nimittäin on ollut, että pariskuntaa ei ole uskottu oikeasti pariskunnaksi, vaan on syytetty lumeavioliitosta, jos jotkin seikat eivät ole sopineet kriteereihin - vaikka suomalaisten avioliitoissa ne olisivat ihan ok ja/tai normaalia.
Kyllä aina löytyy ihmisiä, jotka ovat valmiita menemään naimisiin. Useinhan noista lumeliitoista maksetaan aika hyvin ja nykyisin on monilla huono rahatilanne. Erityisesti nuorempiin ihmisiin vetoaa se "helppo" raha.
 
aloittaja_la
Olen ottanut asianajajan joka neuvoi että minun pitää ensin laittaa avioerohakemuksen käräjäoikeuteen. Avioeroa ottamalla naisen oleskelulupa peruste päättyy jne....
Sanotaan että jos tätä naista käännytetään suomesta niin tapahtuuko käännyttämisprosessi miten? henkilö lentokoneeseen ja ite voi mennä omaan maahaan vai saattaako jotkut tahot hänet kohde maahan? esim. Jos henkilö lähetetään yksin sehän voi mennä toiseen maahan? vai?
 
Lastensairaala 2017
Köyhemmistä maista on liuta lisää henkilöitä tulossa jos lumeavioliittoja ei mitenkään edes yritettäisi selvittää. Jos lumeavioliittojen tutkiminen jätettäisiin tyystin niin Suomeen tulisi lukematon määrä lisää henkilöitä vain parempien rahapajojen toivossa. Olisiko se sinusta hyvä tilanne?
Kun joka vuosi tulee suomeen noin tuhat pakolaista ja kaiken sen maksaa suomalaiset veronmaksajat?

Onko sinusta oikein antaa kehitysapuun noin 1100 miljoonaa JOKA vuosi?

Lastensairaala maksaa noin 17 miljoonaa muttei siihen rahoja löytynyt valtionkassasta miksi?
 

Yhteistyössä