Lumen syöminen *turhis*

Meillä lapset on ihan hulluna lumen perään |O
Puhtaan lumen syömisen vielä kestäisin ja saatanpa itsekin joskus maistaa mutta nuo ei ymmärrä käsitettä puhdas lumi. Esikoinen jo vähän paremmin mutta kuopus syö kengistä lumet kun oikein pahaksi äityy.

Mä olen uhkaillut niitä kaulaan ripustettavalla vitamiinikivellä |O
 
turhauttavaa
Meidän kohta 3v laittaa kaikkea suuhun,en tajuu miks niin tekee. Aluksi puutuin ja otin pois kädestä mitä söi,nyt vuoden jälkeen en ole enää kiinnittänyt asiaan huomiota. Ajattelen että hän kerää itselleen vastustuskykyä.
 
essi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
helppo tapa saada kihomatoja, seuraa milloin alkaa pyllyn raapiminen...
Mitenköhän niitä kihomatoja lumesta tulisi?
Timppa, Timppa...valistumaton mies,mistä ajattelet niiden tulevan?
Mä ainakin ajattelen niiden tulevan mullasta / maasta. En lumesta, mutta ehkä sulla on parempaa tietoa tästä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
helppo tapa saada kihomatoja, seuraa milloin alkaa pyllyn raapiminen...
Mitenköhän niitä kihomatoja lumesta tulisi?
Timppa, Timppa...valistumaton mies,mistä ajattelet niiden tulevan?
Mä ainakin ajattelen niiden tulevan mullasta / maasta. En lumesta, mutta ehkä sulla on parempaa tietoa tästä...
ei ne tule mistään muusta kuin toisesta ihmisestä tarttumalla. kihomato on ihmisen loinen.
 
essi
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
helppo tapa saada kihomatoja, seuraa milloin alkaa pyllyn raapiminen...
Mitenköhän niitä kihomatoja lumesta tulisi?
Timppa, Timppa...valistumaton mies,mistä ajattelet niiden tulevan?
Mä ainakin ajattelen niiden tulevan mullasta / maasta. En lumesta, mutta ehkä sulla on parempaa tietoa tästä...
ei ne tule mistään muusta kuin toisesta ihmisestä tarttumalla. kihomato on ihmisen loinen.
Ok. Kihomato on sukkulamato, ja taitaa tosiaan olla ainut ryhmänsä mato, mikä ei kehity maaperässä. Sorry....
 
varovaisuutta!!
Pienempi todennäköisyys saada kihomatoja maasta kuin toiselta, mutta lumesta/maasta se on myös mahdollista jos madon munia on päässyt lumeen ja lapsi pistää lunta suuhunsa. Mutta suurempi vaara on saada suolinkainen lunta syömällä, se on myös eläinten loinen, (sekä lemmikkien ja luonnonvaraisten, joita tunnetusti liikkuu joka paikassa)ja munat kulkeutuvat herkästi maaperästä suolistoon lumen välityksellä.

Ei ole mikään mukava vierailija, kokemuksesta tiedän, meidän pojalla oli:/ Diagnoosin tekemisessä kesti myös kauan, sillä matoja harvemmin näkyy ulosteessa (toisin kuin kihomatoja), vain epämääräisiä oireita. Hoito oli iso prosessi. Suolinkainen on vaarallinen pienelle lapselle kuin myös aikuiselle, sillä se on kohtalaisen iso (vrt.kastemato) ja pystyy vaeltamaan elimistössä. Tartunta tuli lääkärin mukaan todennäköisimmin lumesta, jota poika oli kova syömään. Nykyään pidän huolen, ettei koske lumeen.
 

Yhteistyössä