luomen poistaminen kotikonstein?

  • Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti
mitä teen
uskallanko leikata saksilla luomen reiden sisäpinnalta?
on kasvanut sellainen vaaleanpunainen pieni näppylä/luomi, joka haittaa tuolla reiden sisäpuolella, voiskohan sen leikata
 
hopon poppoo
ittelläni on kaulan ja leuan alueella just tuollasia luomia hirveesti. kerran olen käynyt niitä poistattamassa ja n. 10 min operaatio maksoi n.90 eukkoo. ja nyt pitäis taas käydä poistattamassa kun ois ainakin 50 mitkä pitäis poistaa. jos hankaa paljon nin kannattaa käydä poistattamassa. usein ne myös tirkastelee ittekseen irti jos on jossain hankaus paikassa.
 
Jos se on ihan luomi niin älä itse leikkaa..
Mut jos se on ns. nänniluomi semmoin pieni pitkulainen niin kyllähän niitä itse monet pois nipsii.. Minä poistatin työterveyslääkärillä kaulan alueelta kerran enemmänkin ja kainaloon tulevat lähtee samal kun höyläl kainalokarvat ajelen.. :whistle:
 
Juuri tänään poistatin terveyskeskuksessa kaulalta luomen!
Älä ota ite mä otin niitä yhden aikoinaan ja vuoti kohtuullisesti.
Siitä opin et kotona on aina hyytymistä edistävää valkoista massaa apteekista!
 
liina
Mies on miulta leikannu kolme varsiluomea kaulalta. Jääpussi puudutus etukäteen ja hups, terävällä partakoneen terällä pois. Sattu kyllä ja verenvuoto oli ihmeen runsasta. Apteekist saa kelatiinisientä, joka hyydyttää verta, käytetään esim. koirien kynsiä leikatessa ja nenäverenvuotoon, aluuna auttaa kans, ennen miehet käytti sitä jatkuvasti kun parta ajettiin veitsellä. Siis joskus sata vuotta sitten.
Varsiluomen voi myös hirttää esim. hiuksella tai hyvin ohuella langalla tai siimalla.
Mutta huolehtikaa puhtaudesta. Välineiden keittäminen on turvallista ja haavaan Septidiiniä tms.
Varsiluomi on varren päässä oleva, yleensä ihon värinen "pallukka". Itse luulin tuota isointa
ensin punkiksi, kun ei ollu peilii. Vaihdevuosien ja esim. raskauden aikana niitä tahtoo akoille ilmaantuu, hormooneista johtunee?
 
"ana"
itse (pienessä hönössä) leikasin luomen irti partaveitsellä, sattu erittäin paljon ja verta tuli mutta poikaystävä on valittanut siitä niin kauan että päätin kokeilla :p
 

Yhteistyössä