Luomu äidinmaidonkorvike...ihme tavaraa :D

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Mitään uutta ei oo siinä että mulla tuo imetys tökkii enemmän ja vähemmän. Rinnat ruvella imetän, poika huutaa nälkäänsä ja mä tuskissani imetän lisää...hemmetin perseestä!!!

Mutta nyt kokeilin ekaa kertaa tuota äidinmaidonkorvikejauhetta, jonka kaverini osti mulle. Eilen illalla siis poitsu sai ekan satsin...ja nukkui tyytyväisenä TODELLA pitkät yöunet. Tänään päivällä keitin maitoa toisen kerran ja sama reaktio: sangen tyytyväinen ja pitkään nukkuva poika.

Hetki sitten imetin molemmat rinnat ja lopputuloksena edelleen nälkäinen ja itkuisa poika. Keitinpä sitten taas tuota ihmeellistä luomumaitoa ja poika jälleen tyytyväisenä :D .

Loistotavaraa siis :flower: =)
 
kiinnostaa
mistä tuollaista luomumaitoa saa?minkä ikäisille?paljon maksaa? itsellä kanssa meni päin hel...molempien imetys...harmittaa..mutta pääasia että lapsi saa ruokaa ja voi hyvin.
 
Turkilmas
Täällä Turussa on kuulemma sellainen putiikki kuin Ruohonjuuri ja sieltä kaveri oli tuota ostanut.Itse en oo kyseisessä putiikissa koskaan käynyt.

Ja mä en tiedä mitä maksaa, mutta ihan vastasyntyneestä puolivuotiaalle on tarkoitettu tuo jauhe.

Ja "kiinnostaa": tiedän tunteen, mäkin päätin että tällä kertaa imetys onnistuu mutta toisin vaan kävi :(
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
minkä firman se on? mä keittelen nanni jauheesta tytölle maitoja (imetän osittain)
Merkki oli näemmä Holle ja firmasta ei tietoa. Mä en ole noita keittettäviä aiemmin kokeillut, eli saattaa toki olla että muutkin keitettävät toimii yhtä hyvin =)
 

Me olemme antaneet tätä korviketta nyt 2 päivää ja poika on niin hyväntuulinen koko aika!! Nukkuu hyvin yöllä ja päivällä!

Mielelläni kuulisin onko muilla lisää kokemuksia tästä Hollen korvikkeesta!!
 
Luomuisi
Meillä ainakin toimii hyvin, kun imetyksen kanssa oli omat haasteensa. Tuttavaperheeltä saatiin kokeiluun paketti ja ei mennyt montaa päivää, kun tilattiin omat vastikkeet verkkokaupasta.
 
"joo"
Hollen korvike on tosi suosittua :). Semmoinen vinkki, että jos oma kauppiaanne lopettaa sen ostamisen, menkää myymäläpäällikön tai vastaavan puheille ja pyytäkää että tilaavat erän sinua varten. Yleensä näin on mahdollista tehdä, ainakin Ruohonjuuressa onnistuu!
 
"vieras"
Sitten voi myös koittaa oisko imetysohjaajasta apua.. usein se, että rinnat on rikki ja lapsi huutaa nälkäänsä, kertoo siitä että imuote on väärä ja siihen voi tarvita ammattilaisen apua. Ainakin täältä löytyy: www.paarmuska.fi .Neuvovat tarvittaessa kyllä sitten senkin, miten korvikkeisiin siirtyminen sujuu kivuttomasti jos imetys ei suju.
 
vierailija
"---Myös runsas fruktoosin ja nopeiden hiilihydraattien syöminen rasvoittavat maksaa.

Maksakirroosissa osa maksakudoksesta muuttuu sidekudokseksi. Sairaus on hengenvaarallinen, ja vuosittain siihen menehtyy yli 500 henkeä. Yleisin kirroosin aiheuttaja on runsas ja jatkuva alkoholinkäyttö, mutta myös hepatiitti-infektiot ja tulehdukset sekä rasvamaksa voivat olla kirroosin takana.

Tutkimus julkaistiin Gastroenterology-lehdessä."
 

Yhteistyössä