Luomuperheitä,vihreitä äitejä

On jokseenkin vaikea keskustella ihmisten kanssa joilla päällimmäinen ajatus on lasten trendivaatteet, kulutus, meikit jne.
Jos tämä lista kuulostaa omalta elämältäsi, niin olisi kiva perustaa tänne vaikka oma kerho! Eli siis:

Luomuruoka, ekologinen elämäntapa, puutarha, omavaraisuus, kestovaipat, kuukuppi, yrtit, luonnossa liikuminen, kasvissyönti, eläinten hoitaminen, vanhat talot ja tavarat, kierrätys, kompostointi, lisäaineettomuus...

Esikoista odottava 23v. nainen kaipaa kaveria siis kirjoitteluun ja miksei tapailuunkin. Laskettu aika maaliskuussa. Asumme pohjoisessa.

Yksityisviestiä voi laittaa tai sitten jatkaa tätä keskustelua näin alkuun :)
 
Heips! Ekohenkisten foorumi olisi tosi mukava! Täällä kun joku toinenkin kyseli ekohenkisiä perheitä.

Itse olen 37-vuotias "luomuhörhö". Mutta en siis mitenkään radikaali, pyrin luomuun mahdollisimman paljon. Mutta esim. kylässä lapseni saavat syödä mitä haluavat lihasta lähtien, vaikka kotona -jos käytämme- ainoastaan luomulihaa, pääasiassa kuitenkin kasvisruokaa. Ja isin kanssa tytöt välillä karkaavat äidiltä "salaa" mäkkärissä.

Lapseni ovat 3- ja 5-vuotiaat tytöt, jotka olivat kotihoidossa nyt syksyyn asti. Nyt sitten alkoi päiväkoti, nyyh.

Toivottavasti tästä lähtisi ketju liikkeelle?
 
Moikka!

Täällä 27-vuotias, vuodenvaihteen jälkeen "vauvantekohommiin" miehensä kanssa ryhtyvä emäntä etelä-suomesta. Toistaiseksi siis vielä lapseton, mutta toivotaan asiaan muutosta :D

Kaipailisin myös eko-, luomu-, kierrätys- ja omavaraishenkistä juttuseuraa. Ihan radikaalimmasta päästä en minäkään ole, mutta lapsuudenkodista asti tottunut luonnovarojen hyötykäyttöön, itse tekemiseen, kasvattamiseen, kierrätykseen jne. Viime vuosina on alettu entistä enemmän luomuilemaan ja muutenkin elämään luonnon ehdoilla enemmän.

Jos tästä siis saisi mukavan juttelupaikan (tai jollakulla olisi vinkata jotain vastaavaa) niin kiva :D
 
Heip.Minulle saisi oikeen mieluusti kirjotella myös,olen 6 lapsen omavaraisluomu-mama,meillä pientila.Tuntuu välillä että pää hajoo kun tällä suunnalla ei ole ollenkaan samanhenkistä porukkaa: (.
Eli pistäkee mailia tulemahan: )..
 

Yhteistyössä