luotatko ovistikkuihin?

Hei! Te tikuttajat ja tikuttamattomat: harkitsen nyt vuoden yrityksen jälkeen ovistikkujen hankintaa. Vaikkakin tunnen kyllä mielestäni kun ovis tapahtuu. Minkä kannan sinä olet ottanut ovistikkuihin??? Luotatko, suositteletko vai kartteletko? Miksi? -e-
 
Luotan ovistikkuihin siinä mielessä, että itselleni ne osoittivat ovulaation tapahtuvan myöhemmin kuin olin luullut. Ahkerasti olimme siis pupuilleet liian aikaisin.

En kuitenkaan luota siinä mielessä niihin, että pelkästään vahva viiva tarkoittaisi ovulaatiota. Jotkut saavat pelkkiä haamuja ja silti raskautuvat.
 
yks vieras
Luotan kyllä ovistikkuihin. Edellispäivänä sain tikkuun plussan, ja eilen kun olin lääkärissä ultrassa, niin hän sanoi että munasolu näyttää juuri irronneen. Eli munasolu irtosi juuri kuten ovistikkujen selosteessa väitettiin: testiplussaa seuraavana päivänä. Mutta: miltei vuosi jo yritystä takana, ja ainakin kymmenkunta kerta yritetty oikeaan aikaan tikkuja yms hyödyntäen, eli valitettavasti omalla kohdallani vika ei ole ovistikuissa tai ajoituksessa, vaan jossain muualla. Parempaa onnea muille!
 
mum
Luotan tikkuihin, meillä sama juttu kuin joku jo aiemmin kirjoittikin. Eli tuntemani ovulaatio-oireet olivat 2-4 päivää ennen varsinaista ovulaatiota joten meilläkin oli ollut ajoitus pielessä.

Suosittelen tikkuja myöskin; esikoisen kohdalla oltiin ilman ehkäisyä 14 kuukautta eikä raskautta sitten rupesin tikuttamaan ja tärppäsi toisesta kierrosta. Nyt olemme jälleen olleet ehkäisyttä reilun vuoden muttei pikku kakkosta ole kuulunut. Aloitin tikuttelun ja jälleen toisesta kierrosta raskaaksi, ikävä kyllä se päättyi keskenmenoon. Nyt odotankin että pääsemme jälleen tikuttamaan ja yrittämään uudelleen =)
 
Mie luotan, vaikka vielä ei oo tärpännyt.. tein viime alkusyksystä niitä testejä ja sain selville, että mulla on ovulaatio jo monta päivää aikaisemmin kuin laskurit "sanoo".. ja eilen ja tänään, kun tein testin taas pitkän tauon jälkeen, tuli tänään jo positiivinen tulos.. eli muuten mie olisin enemmän hommaillut vasta muutaman päivän päästä ku laskurit ilmoitti, että ovulaatio ois vasta 6.päivä.. :/
 
Itse olen jo aika kokenut ovistikuttelija, nimittäin meillä meni 2,5 vuotta ennen ainuttakaan plussaa. Outoa olikin se, että sain aina vahvat viivat tikkuihin oviksen tienoilla ja kivutkin kertoivat sen melkein aina tapahtuneen. Miehen siittiöt myös kunnossa, mutta raskaus ei vaan alkanu. Tammikuussa selvis että mulla munatorvet tukossa (syytä en tiedä) ja toinen saatiinkin huuhdottua auki ja raskauduinkin sitten viikon päästä!!!
Ite kyllä suosittelen testien käyttöä, niillä saa hyvää tietoa oman kropan toiminnasta ja saa varmistuksen ovulaation tapahtumiselle. Jos et ovuloi säännöllisesti, niin sillon monille clomit tuo avun.
Meillä myös lapsettomuustutkimuksissa lääkäri kyseli ovistestien tuloksia ja kehotti jatkamaan tikutusta.

Mitään kalliita testejä en koskaan ostanut, vaan käytin yleensä niitä cittarissa myynnissä olevia...mutta nyt en saakaan nimeä mieleen. Paketti maksoi muistaakseni jotain 6 euroo (?), monesti myös leikkasin niitä kahtia, liuskatestejä kun ovat..

tsemppiä yritykseen!
t. tiipii rv20+1 :heart:
 
Mä en ainakaan voi suositella mammaksin testejä, sillä mulle ne ei näyttänyt plussaa kierron missään vaiheessa (tikuttelin n. 2 vk) ja yllätyksekseni tulinkin raskaaksi. Muista testeistä ei ole kokemusta, mutta suosittelisin ehkä itse kuitenkin joitain muita testejä, sellaisia, mitä voi testata aamuvirtsasta (mammaksin ei saanut). Tosin voihan ne joillakin pelittääkin, mutta mulla ei sitten yhtään...eli jos testailet yleensä millään testeillä, niin kannattaa harjoituksia pitää kuitenkin yllä, vaikka et ovista bongaisikaan kyseisestä kierrosta! Meillä se ainakin kannatti... Toivottavasti tärppää!!
 

Yhteistyössä