luottamus pula isovanhempia kohtaan?

  • Viestiketjun aloittaja hömpsistömpsis
  • Ensimmäinen viesti
hömpsistömpsis
Mieheni vanhemmat käyvät tosi harvoin (n2 krt kk:ssa). Asuvat kuitenkin lähellä (15 km) ja heillä molemmilla autot käytössä. He ovat halukkaita ottamaan lapset hoitoon heille, mutta eivät halua tulla kotiimme hoitamaan. Minä en ole ollut kovin innostunut antamaan lapsia heille, koska lapsemme eivät ole juurikaan olleet hoidossa ja isovanhemmat eivät ole heille kovin tuttuja. He eivät myöskään ymmärrä tehdä mitään kun lapsi jotain tarvii. Silti aina sanovat että kyllä he osaa hoitaa, en ole kyllä nähnyt. Aina joudun sanomaan mitä pitäisi tehdä. Suurin syy kuitenkin ehkä se, että kerran kun he olivat meillä hoitamassa ensimmäistä lastamme (silloin 1,5v) ja tulimme kotiin (he jäivät yöksi meille), potkaisin pimeässä johonkin kassiin joka kilisi. Uteliaisuuteni sai valtansa ja kurkkasin kassiin, joka oli täynnä tyhjiä kalja ja viinipulloja. Kun myöhemmin otin asian esille heidän kanssaan, he olivat loukkaantuneita eivätkä ymmärtäneet mitä pahaa siinä oli että he olivat juoneet sen jälkeen kun lapsemme oli mennyt nukkumaan. Minun mielestäni heidän ei tarvitsisi juoda jos he todella harvoin tulevat hoitamaan lastamme. Ja kaiken lisäksi he puhuvat sukulaisille kuinka rakkaita ja tärkeitä lapsemme ovat heille. Voisivat sen jotenkin mielestäni myös näyttää. Mieheni on heidän ainokaisensa ja lapsemme siis ainokaiset lapsenlapset. Omat vanhempani ovat kuolleet eikä meillä ole paljon lastenhoitajia kun ei aina viitsi samoja ystäviäkään vaivata kun heillä omia lapsia myös. Mutta hoidan mielummin itse lapseni kuin veisin isovanhemmille jotka eivät ymmärrä mitä pahaa on siinä että hoitaa lähes vieraita lapsia kännissä. Mennään sitten mieheni kanssa kun lapset ovat isoja... ei oo kovin pitkä aika odottaa... ;) Te joilla on mukavat isovanhemmat, muistakaa kiittää heitä siitä, se on suuri lahja teille ja lapsillenne!!!!
 
mun mutsi on alkoholisti ja ei ikinä tietty hoida meijän muksuja ja pahalta tuntuu...miehen vanhemmat asuu kaukana ja ovat ko vanhoi iin meilläei ketään ikinä oo katsomassa hetkeäkään meidän kullannuppuja :'( no tosin mun isä käy kyllä ilman mutsiani pari kertaa kk kääntymäsä meillä mutta niin kurjaa kun on tälläset isovanmhemmat meillä :'( :'( \|O
 

Yhteistyössä