Luottokortilla ei saa ostaa alkoholia

joanna
eipä sais ei. mutta sama se on periaatteessa pankkikorttikin. ei siä välttis rahaa ole ni menee velaks. paitsi jos electron. joka muuten luokitellaan luottokortiksi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
koska sitä ei saa myydä velaksi. onko kukaan koskaan törmännyt tähän kaupassa? jos myyvät ne rikkoo lakia.

okei tyhmä aloitus mut täällä on tylsää
Mä taas luin vähän aikaa sitten lehdestä, että veikkauksen pelejä ei saa maksaa luottokortilla. Sekin tuli mulle yllärinä.
 
electron ei ole luottokortti!sehän tarkistaa tilin katteen ja laittaa saman tien varauksen,kun taas luottokortti laskutetaan vasta seuraavassa kuussa.
Mua ihmetyttää enemmän se ettei ihmiset ymmärrä miksei veikkausta myydä luotolle!!!
ennenkään velaksi uhkapeliä annettu---
 
Niinpä. Mut alkoholilaissa sanotaan ettei saa myydä velaksi ja sitähän tuo on. mut olis se aika hassua kun pitäis se tupakkaaski ja kaljapullo maksaa käteisellä kun kortilta vinkuu viikon ruokaostokset...
 
tiesin sekä tuon alkoholi- että veikkausjutun.

mutta käytännössähän tuo on kuitenki eri. mitenkähän kaupan pitäis sitte erotella että ostaako asiakas alkoholia muiden ostostensa joukossa vai ei?

viinakauppa tosin ei ota luottokortteja vastaan käsittääkseni ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Niinpä. Mut alkoholilaissa sanotaan ettei saa myydä velaksi ja sitähän tuo on. mut olis se aika hassua kun pitäis se tupakkaaski ja kaljapullo maksaa käteisellä kun kortilta vinkuu viikon ruokaostokset...
juu siis joo, esim. britanniassa eivät baareissa suostu ottamaan luottokorttia maksuvälineenä vastaan. juuri siitä syystä että se alkoholi ostetaan sillon LUOTOLLA :)

 
ihanainen
Mä tiesin ettei Veikkauksen pelejä saa maksaa luottokortilla mutta tuo alkoholi homma oli ihan ylläri. Mä käytin pari vuotta Finnairin Master Cardia pelkästään kun keräsin niitä pisteitä ja siinä ajassa tuli ostettua alkoa lukemattomia kertoja eikä kukaan koskaan sanonut mitään..
 
ei mulle ainakaan ole kantautunut tieto ettei sais luotolle mydä kaljaa tms...
kassalla olen töissä...
Jotenkin ajatellut että se on luottokunnan ja asiakkaan välinen asia....
hassusti sanottu mutten osaa selittää...
järjetöntä olis alkaa erottelemaan mehut ja kaljat eri korteilta
 
joanna
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
electron ei ole luottokortti!sehän tarkistaa tilin katteen ja laittaa saman tien varauksen,kun taas luottokortti laskutetaan vasta seuraavassa kuussa.
Mua ihmetyttää enemmän se ettei ihmiset ymmärrä miksei veikkausta myydä luotolle!!!
ennenkään velaksi uhkapeliä annettu---
sanoinko että on?
se luokiteltiin luottokortiksi eikä aikanaan sillä voinut maksaa lottoo tai arpoja.. nykyään systeemi on muuttunut ja electronilla pystyy veikkaan. mutta edelleen jotkut kassat lyö electronin luotonpuolelta.
 
kaupan täti
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
electron ei ole luottokortti!sehän tarkistaa tilin katteen ja laittaa saman tien varauksen,kun taas luottokortti laskutetaan vasta seuraavassa kuussa.
Mua ihmetyttää enemmän se ettei ihmiset ymmärrä miksei veikkausta myydä luotolle!!!
ennenkään velaksi uhkapeliä annettu---
sanoinko että on?
se luokiteltiin luottokortiksi eikä aikanaan sillä voinut maksaa lottoo tai arpoja.. nykyään systeemi on muuttunut ja electronilla pystyy veikkaan. mutta edelleen jotkut kassat lyö electronin luotonpuolelta.
Ei kassat lyö vaan kone käsittelee sen niin
 
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
electron ei ole luottokortti!sehän tarkistaa tilin katteen ja laittaa saman tien varauksen,kun taas luottokortti laskutetaan vasta seuraavassa kuussa.
Mua ihmetyttää enemmän se ettei ihmiset ymmärrä miksei veikkausta myydä luotolle!!!
ennenkään velaksi uhkapeliä annettu---
sanoinko että on?
se luokiteltiin luottokortiksi eikä aikanaan sillä voinut maksaa lottoo tai arpoja.. nykyään systeemi on muuttunut ja electronilla pystyy veikkaan. mutta edelleen jotkut kassat lyö electronin luotonpuolelta.
juu en siis mitenkään hyökännyt...meilläkin lyötiin ennen luoton puolelle kassalle mutta se kyllä aika pikaseen muutettiin pankkinappulaan.
 
vieras
Velaksimyynti

Säännös Alkoholijuomia ei saa myydä velaksi, panttia vastaan tai vaihtokaupalla muutoin kuin eräin poikkeuksin (AlkoA 16§).

Poikkeukset

Yhteisöille sekä yksityishenkilöille voi kuitenkin myydä velaksi kaupan hyväksymällä luottokortilla tai asiakkaan kaupassa olevalle tilille. Tilimyynnin tulee perustua luottomyyntisopimukseen, jossa luoton määrä on markkamääräisesti rajattu ja maksuaika määrätty. Lisäksi kaupalta edellytetään tehokasta luottomyynnin valvontaa ja toimenpiteitä maksuhäiriötapauksissa.



 
Alkuperäinen kirjoittaja kaupan täti:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
electron ei ole luottokortti!sehän tarkistaa tilin katteen ja laittaa saman tien varauksen,kun taas luottokortti laskutetaan vasta seuraavassa kuussa.
Mua ihmetyttää enemmän se ettei ihmiset ymmärrä miksei veikkausta myydä luotolle!!!
ennenkään velaksi uhkapeliä annettu---
sanoinko että on?
se luokiteltiin luottokortiksi eikä aikanaan sillä voinut maksaa lottoo tai arpoja.. nykyään systeemi on muuttunut ja electronilla pystyy veikkaan. mutta edelleen jotkut kassat lyö electronin luotonpuolelta.
Ei kassat lyö vaan kone käsittelee sen niin
vanhassa järjestelmässä meidän piti laittaa se luoton puolelle kun kysyi luotto vai pankki.nykyään eri järjestelmä niin tunnistaa automaattisesti electroniksi ja varmistaa katteen.
 

Yhteistyössä