luottotietojen menetys?

  • Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti
.....
Miten on oikeasti mahdollista? saa sössiä oikeasti asiansa kunnolla ja olla niin laiska ettei saa asioitaan hoidettua.

Ja olen ollut itsekin aikanaan tosi tosi tiukilla, sairastumisen vuoksi olin taloudellisesti erittäin perseaukinen. Mutta laskuja sai siirrettyjä tarpeen mukaan ja elin periaatteella että ensin laskut ja jos jää jotain niin sitten ruokaa. Kaiken muun karsin minimiin.

 
Nykyään ulosottojen maksamisen jälkeen saa heti luottotiedot takaisin.

Se on hyvä aina ajatella laajemminkin.
Entäs jos vuokralainen ei maksa öljylaskua (ja aikomustakaan ei ole mennä töihin, joten häneltä ei voi periä ulosotossa), mikä on tilattu talon omistajan nimissä ja entinen ISO firma perii kuukauden palkan takaisin.

Mistä käännät yhtäkkiä 5000 e? Haluaisin kuulla sun näkemyksesi siihen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Miten on oikeasti mahdollista? saa sössiä oikeasti asiansa kunnolla ja olla niin laiska ettei saa asioitaan hoidettua.

Ja olen ollut itsekin aikanaan tosi tosi tiukilla, sairastumisen vuoksi olin taloudellisesti erittäin perseaukinen. Mutta laskuja sai siirrettyjä tarpeen mukaan ja elin periaatteella että ensin laskut ja jos jää jotain niin sitten ruokaa. Kaiken muun karsin minimiin.
Pisti silmään. Ei tuolla lailla voi elää jos on lapsia perheessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Nykyään ulosottojen maksamisen jälkeen saa heti luottotiedot takaisin.
VÄÄRIN!Ei saa...Vuos menee joka tapauksessa...
Mies oli eilen UO-viranomaisen luona...??!
No miten hemmetti laki voi olla toiselle eri?Ihan oon viime kesänä maksanu ulosoton pois ja silti se merkintä vielä on, punasena tosin, mutta on silti. Aika vaan lyheni vuodella.
 
tana
Luottotietoni aikoinaan menettäneenä en menisi ihan noin vain äimistelemään, että miten on mahdolllista. Syitä on yhtä monia kuin luottotietonsa menettäneitäkin.

Omalla kohdalla kyse oli kaikesta muusta kun sössimisestä ja laiskuudesta, myin jopa taloni että sain maksettua suurimman osan exän ja minun yhteisistä veloista kun exä tuumasi että saan hänen puolestaan maksaa kaiken yksin, hän ei maksa penniäkään. Maksoin siis hänenkin osuuttaan kymmeniä tuhansia mutta niin oli minunkin rahkeeni rajalliset. Olin yksin kolmen lapsen kanssa, vuokrakämpässä, ilman omaisuutta kun mukana oli vaan muutama kassi vaatetta.

Pistää pikkasen vihaksi nämä mustavalkoiset mielipiteet..
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Nykyään ulosottojen maksamisen jälkeen saa heti luottotiedot takaisin.

Se on hyvä aina ajatella laajemminkin.
Entäs jos vuokralainen ei maksa öljylaskua (ja aikomustakaan ei ole mennä töihin, joten häneltä ei voi periä ulosotossa), mikä on tilattu talon omistajan nimissä ja entinen ISO firma perii kuukauden palkan takaisin.

Mistä käännät yhtäkkiä 5000 e? Haluaisin kuulla sun näkemyksesi siihen?
Siis onko tuo 5000e se kuukauden palkka mikä peritään takasin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Miten on oikeasti mahdollista? saa sössiä oikeasti asiansa kunnolla ja olla niin laiska ettei saa asioitaan hoidettua.

Ja olen ollut itsekin aikanaan tosi tosi tiukilla, sairastumisen vuoksi olin taloudellisesti erittäin perseaukinen. Mutta laskuja sai siirrettyjä tarpeen mukaan ja elin periaatteella että ensin laskut ja jos jää jotain niin sitten ruokaa. Kaiken muun karsin minimiin.
Eipä kai muiden luottotiedottomuus ole sinulta pois?
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Muuten kun joku sanoi, ettäei ole tullut takaisin, jossain kehotettiin soittamaan ja pyytämään poistaa merkintä..

Merkintää ei poisteta, mutta tietoihinsa saa soittamalla merkinnän siitä että peritty summa on suoritettu. Eli luottotiedot eivät palaudu samantien, vaikka tekisi mitä.


 
niin no niin
Ne voi menettää sillain, että on yhteinen vuokrasopimus, toinen jättää vuokra osuutensa maksamatta pari kuukautta putkeen, lupaa maksaa ne ja tyhmnä uskoo ja luottaa toisen puheisiin ja lupauksiin siittä, että hän hoitaa asiat. Vielä kun oli nuori, tyhmä ja tietämätön. Siinä kohtaa kun ulosottovirastosta tulee lappu ulosmitattavasta velan määrästä, niin tajus asian todellisen laidan. Siinä kohtaa oli jo myöhäistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Muuten kun joku sanoi, ettäei ole tullut takaisin, jossain kehotettiin soittamaan ja pyytämään poistaa merkintä..
Joo, velka kun on maksettu sun pitää ite pyytää et perijä yritys ilmoittaa suomen asiakastietoon että velka on maksettu, mutta se ei siltikään poista merkintää, merkintä muuttuu ns. punaiseks joka kertoo että se on maksettu ja itse merkintäaika lyhenee muttei poistu mihinkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Muuten kun joku sanoi, ettäei ole tullut takaisin, jossain kehotettiin soittamaan ja pyytämään poistaa merkintä..
Joo, velka kun on maksettu sun pitää ite pyytää et perijä yritys ilmoittaa suomen asiakastietoon että velka on maksettu, mutta se ei siltikään poista merkintää, merkintä muuttuu ns. punaiseks joka kertoo että se on maksettu ja itse merkintäaika lyhenee muttei poistu mihinkään.
UO viranomainen puhu ihan toista eilen, kun se uusi lakihan tuli tos joulukuussa tms.. voimaan.


MUOK. Yritin just ettiä
 
Liekki
Luottotiedot voi kanssa menettää siten, että ihana luotettava poikakaveri ostaa jotain kortillasi, lupaa maksaa kaiken, pimittää postit ja aiheuttaa sinulle luottotietojen menettämisen. Kaikenlisäksi hyppää toiseen petiin, ei suostu maksamaan velkojaan ja vie luottotietojen menettämisen aiheuttaneen tavaran mukanaan. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnanna:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Nykyään ulosottojen maksamisen jälkeen saa heti luottotiedot takaisin.
VÄÄRIN!Ei saa...Vuos menee joka tapauksessa...
Mies oli eilen UO-viranomaisen luona...??!
Oisko sun mies sitten valehdellut sulle? Nimittäin merkintää ei saa heti pois.
hah mitä se turhaa valehtelemaan, kun tiedän tasan tarkkaan kaikki UO yms..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:
Luottotiedot voi kanssa menettää siten, että ihana luotettava poikakaveri ostaa jotain kortillasi, lupaa maksaa kaiken, pimittää postit ja aiheuttaa sinulle luottotietojen menettämisen. Kaikenlisäksi hyppää toiseen petiin, ei suostu maksamaan velkojaan ja vie luottotietojen menettämisen aiheuttaneen tavaran mukanaan. :)
Toisen petiin hyppääminen ei vaikuta mitään kenenkään luottotietoihin. Luotto voi mennä tosin parisuhteessa, mutta se ei näy luottotiedoissa.
 

Yhteistyössä