Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Toivon tosiaan että tuo limis tuosta vielä kasvaa koska se on ainoa asia mitä lääkäri on maininnut minun ongelmakseni kun alkiot ei edes yritä kiinnittyä. Toisaalta ekan ultran jälkeen se ei ole yleensä juuri enää kasvanut vaikka estrogeenia onkin lisätty. Joskus jopa ollut siirrossa ohuempi kuin mitä edellisessä ultrassa. Pienet paksuus erot voivat tietysti johtua myös laitteista ja mittaajasta. Nytkin kävin ultrassa ihan toisella puolella maapalloa kun olen työreissussa ollut jo pidemmän aikaa. Seuraava ultra sitten taas Suomessa omalla lääkärillä.

Onko muuten kenelläkään ollut vielä suurempia annoksia estrogeenia kun mitä minulla eli Zumenon 2mg 5 tab/pv sekä estradot-laastari 150 mikrog, vaihto 2krt/vko?

Pyysin meinaan lääkäriltäni että nostetaan annokset aivan maksimiin ja vähän mietin että onkohan tämä nyt sitten oikeasti se maksimi. Tosin olen aika pienikokoinen, painoa tuollaiset 52 kg. Ehkä sekin vaikuttaa annoksen kokoon?

Nauttikaahan viikonlopusta, lumesta ja pakkasesta! Minä nautin auringosta!

Dream73
 
Kotona ollaan kaksi alkiota sisällä. Toivottavasti, etteivät heti karanneet. Limis oli 11,7. Nyt piti allekirjoittaa paperi, jossa vakuutti haluavansa kaksi siirrettäväksi ja ymmärsi siitä koituvan kaksosriskiraskauden.

Asialla oli taas klinikan johtaja Violeta F. Nyt minulle lisättiin lääkkeeksi suomalaisittain Fragmin-napapiikki. Lääkäri sanoi, että pannaan nyt kaikki peliin, kun on viimeinen siirto. Vähän kurjaa piikitellä, mutta jäihän tuota röllykkää ed. raskaudesta, kun vatsan ympärys oli lopussa 114 cm.

Dream keltarauhashormoni vahvistaa vielä limakalvoa.

Marisabel voi kurjuus miten huono tuuri. Oliko hän aiemmin toiminut luovuttajana ?

Törmäsin klinikalla toiseen suomalaiseen naiseen, jolla oli useita lapsia ja samoin kuin minä oli jo isoäiti. Oli kiva jutella. Muitakin höperöitä löytyy.

Jotenkin nyt ei ole paineita niin kuin joskus aiemmin. Onnistuu, jos niin on tarkoitettu. Jos ei keskityn vielä enemmän poikiin. Koskaan ei hellyyttä voi antaa liikaa.

Muuten suosittelen Riian klinikkaa. Todella ystävällinen palvelu.

Hinnat vain alkavat karata käsistä. Katsoin sattumalta tälle vuodelle päivitettyä Avan hinnastoa. Huh !
 
Marisabel: Kuulostaa tosi ikävältä :'( Tiedän, miltä sinusta tuntuu tuon epäonnen kanssa taistellessa. Meillä aluksi (omilla soluilla) ei tullut kypsiä soluja ja tokassa hoidossa solut eivät hedelmöittyneet. Kun kolmannessa hoidossa vihdoin päästiin siirtoon, niin oli oikeasti helpottunut olo, ettei taas tullut sitä suurta pettymystä hoidon kesken jäämisestä. Koen niin, että tuo on jopa pahempi pettymys kuin nega, koska negaan pyrkii aina vähän varautumaan, mutta hoidon kesken jääminen juuri ennen alkionsiirtoa on yllättävä kolaus, joka vie kerrasta mahdollisuudet. Toivottavasti saatte pian uuden luovuttajan ja tämä kevät saa kohdallanne paljon positiivisemman käänneen näiden vaikeuksien jälkeen!

Muille lähettelen vilkutuksia! Olen taustailijana, kun odotan endoleikkausta (22.3.) jonka jälkeen hoidot jatkuvat. Olemme olleet kesäkuusta asti jonossa Fertinovassa, joten hoitoja päästään luultavasti jatkamaan heti, kun olen toipunut leikkausta. Sitä odotellessa..
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, odottelee luovuttajaa
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa
Emilia (xx), jonossa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
lokakuu, (40+) haaveissa eka
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS maaliskuussa
Dream73 (36), haaveissa eka
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka

Piinistelijät

Tuuttituulia (39), haaveissa eka, PAS 12.1.2010
Discovery (40+), haaaveissa kuudes, 2 alkion siirto 22.1.2010

Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiv. 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. LA 26.2.10 :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. LA 26.2.10 :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 LA 22.6.2010 :heart:
Minni (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
 
Kuinka Tuuttituulia jakselee? Eikös tänään ole jo pp13, oletko jo testannut? Nyt peukut ja varpaat pystyyn puolestanne!

Pahoitteluni Marisabelille Millä klinikalla olittekaan hoidossa? Tuollaiset hoidon peruuntumiset on todella raskaita paikkoja:( Mutta ettehän te nyt jonon hännille joudu. Eikös teille etsitä luovuttaja mahd pian? Tsemppiä!

Tsemppiä myös Discoverylle kyytiläisten kanssa!

PIanhan koittaa jo laskettuaika Vekaralla ja Nennuliinilla. Te olette pian siinä pisteessä, missä me kaikki toivoisimme olevamme. Nauttikaa täysin rinnoin raskauden viime metreistä:)!
 
Discovery, en luovuttajasta osaa sanoa mitään... voi olla että se oli uusi luovuttaja?!

Lotta77 ja Aliisa08 kiitos Teille!!!

Kyllä se siitä... toivottavasti seuraava hoito olisi pian. Uskon niin että kaikki sitten onnistu.
Mutta ei tuo minun vikaani ollut, ettei munasoluja ole tullut luovuttajalle... ehkä se ei ollutkaan vielä oikea aikaa, eikä hyvää luovuttaja!? mutta olen kuitenkin kiitollinen sille luovuttajalle hänen yrityksestä, sehän halusi auttaa meitä...
Ollaan In-tiimissa hoidossa.
Ei tässä nyt enää voi mitään, kuin odottaa....
Tuo vuotokin on alkaanut, musta tuntuu että nuo menkaat kestää jo melkein kuukauden.... just nä oikeat loppuivat ja taas vuoto alkoi... :eek:
 
Marisabel, Minulle sanottiin ensimmäisellä kerralla, että kyseessä on erittäin hyvä luovuttaja, siis ilmeisesti positiivisia tuloksia oli jo aiemmin saatu. Todella kurjaa epäonnea.

Mitenkäs Tuttituulian testaus ?

Itse en nyt jaksa oirepäiväkirjaa "pitää". Tuo Lugesteron sotkee niin paljon tuntemuksia varsinkin tällä annoksella. Nyt 900 mg päivässä. Päivällä 100 mg. Jotenkin tuo Fragmin on hankala pistää. Ilmeisesti minulla niin paksu nahka... Piikitin kyllä viikkokaupalla insuliiniakin ja Gonaliakin aikanaan. Insuliinin pistämisessä oli ongelmana, ettei enää loppuvaiheessa nähnyt alavatsaa ja piti pistää reiteen.

Kiiitokset Aliisa tsempityksestä.

Onnea matkaan vauvoja jo hoitaville ja (ehkä ) vielä enemmän niitä puurtaville.

 
Hellurei!
Sain aamulla hyviä uutisia! Testissä plussan! Tai kahdessa testissä, pitihän se varmistaa, kun ekaa kertaan tähän ikään mennessä saa plussan.
Mutta kävin sitten veritestissä ja sain tulokseksi 63. Olisi pitänyt olla 68-400. Nyt en sitten tiedä miten asiaan suhtautua. Klinikka pyysi viikon päästä uuteen veritestiin. Ja nyt sitten pitäisi vielä viikko piinistellä lisää, eikä!! No ei auta kuin odottaa.
Pääsisiköhän neuvolaan veritestiin? Ei ole oikein kokemusta asiasta.
Ihan hömppä fiilis, mielikuvitus haaveilee jo jostain ihanasta tulevaisuudesta ja järki jarruttelee. Mieskin sanoi, että vieläkö viikko pitää odottaa.
Yhtään ei osaa iloita, mutta silti kivan jännä fiilis kuitenkin!

Tsemppiä piinistelijöille ja hoitoja odottaville!!
 
Hei hienoa Tuuttituulia ! Nyt ainakin jtn on tapahtunut.. ja tärkeintähän olisi, että tuo arvo tuplaantuisi.. Tuo arvo nyt mitä varmimmin ainakin kertoo sen, että toinen on kiinnittynyt.. ja voihan olla että kiinnittyminen on tapahtunut myöhemmin ja siksi noinkin alhainen arvo vielä. Tsemppiä piinailuun vieläkin! Voithan sinä pyytää päästä aiemminkin veritestiin.. koska jo parin kolmen päivän päästä pitäisi suuntaa nähdä:) Mutta hienoa, että jtn on tapahtunut :) Onnea ja toivotaan nyt parasta :)
 
:flower: Onnea Tuttituulia, hienoa että plussa tuli, toivottavasti hcg nousee humisten. Vekarallakin alussa oli alhainen lukema, mutta hienosti raskaus eteni. saahan sitä käydä jo ennen viikon kulumista uudelleen verikokeessa, jos ei jaksa viikkoa odottaa. Nyt on peukut ja isovarpaat pystyssä teille, voimia piinikseen! :hug:
 
Toivotaan kovasti,että arvo lähtee nousemaan. Voit käydä kontrolloimassa sen missä tahansa yksityisessä lääkäriaseman labrassa. Ja jos menet, niin muista sanoa, että testi oli plussa ja haluat hcg arvon, että eivät vaan ota tavallista testiä.

Monesko päivä siirron jälkeen tuo veritesti otettiin??
 
Onnittelut Tuuttituulialle plussasta. Toivottavasti arvot lähtee nousemaan.
Tsempitykset myös kaikille muille omiin vaiheisiinne. :heart:

Me ollaan ajateltu lähteä ensimmäiseen PAS-siirtoon seuraavien menkkojen alettua. Siirto osuis näillä näkymin siis maaliskuun alkuun. Sen voisi päivittää vaikka tuohon listalle. :)

Sitä vaan jäin miettimään, kun lääkäri sanoi, että siirto voitaisiin tehdä luonnolliseen kiertoon eli ilman Zumenonia. Pelkästään Lugesteron 800 mg tukilääkityksenä siirron jälkeen. Sanoi, että olen vielä heidän mittapuullaan nuori näissä hoidoissa (pian 34) ja kierto säännöllinen, joten tekevät siirron mieluummin luonnolliseen kiertoon. Onko kenellekään muulle tehty siirtoa luonnolliseen kiertoon? Jotenkin olisi luottavaisempi mieli, jos siirto tehtäisiin lääkkeelliseen kiertoon...
 
Täältä kans megamageet onnittelut Tuuttituulialle! Kyllä se siitä nousee.

OnniUnelmalle tsemppiä! Toivotaan, että seuraavaks onnistuu! Niinku meille psykologi sanoi, että nopassa on kuusi reunaa ja kyllä se kutonen jollain heitolla tulee, se on todennäköistä..
Itse en ole koskaan päässyt siirtoon, että oon ihan täpinöissä, sitten kun siihen vaiheeseen joskus toivottavasti pääsee. Mä kyllä lähtisin tuohon luonnolliseen kiertoon, jos eka ei onnistuis ja mulle sitä ehdotettais. musta tuntuu, että kaikki mikä on enemmän luonnonmukaista on perempi kuin lääkkeellinen, mutta tiedä sitten.

Itse kun oon niin kyllästynyt odotteluun, olen alkanut lähestymään toimittajia sähköpostitse, koska toivoisin julkisuutta tälle asialle enemmän, jotta löytyisi luovuttajia. Jos joku on innokas, toivotan mukaan tähän kampanjaan.. viestiä vaan menemään :)
 
Onnea Tuuttituulia! Mä uskon, että jatko menee hyvin :) mä en muista mun tarkkaa hcg arvoa enää, mut 60+jotain se oli ja nyt on 20. raskausviikko menossa. Tsemppiä odotteluun, samoin Discoverylle onnea piinistelyyn!

Marisabelille pahoittelut, tosi raskas takaisku. Toivottavasti uus luovttaja löytyis pian! Ja jos Sharlinin kamppanja tuottaa tulosta niin ehkä kohta on jono luovuttajilla ;) Hienoa Sharlin että jaksat/ehdit olla aktiivinen asian kanssa!

 
ONNEA Tuuttituulia!! Toivottavasti arvo kasvaa niinku pitää!! Ja juu, alhaisillakin arvoilla on raskaus edennyt, riippuu ihan millo kiinnittynyt!! Oli meilläki alussa alarajalla (en muista pp päivää, koska mitattiin verenvuodon takia tosi aikasin, mutta luku oli joku 43). SIitä se sitte alko huimasti kasvaa :) :hug:Tsempit piinailuun!!

 
Hei kiitos ihanaiset!
Kiitos tsempityksistä, arvasin, että täältä niitä voisi löytyä. Toivoa on vaikka muille jakaa, mutta tää on nyt muiden käsissä tää juttu. Ei olla miehen kanssa uskallettu puhua koko asiasta mitään, se kyllä myönsi jännittävänsä ihan simona. Varmaan enemmän kuin minä. On kyllä ihan pöllöä tää odottelu. No kaikkihan sen tietää, mitä sitä tässä hokemaan. =)

Viikon päästä ollaan sitten viisaampia. Onhan tää kivaa elellä edes vähän aikaa toivossa. :)
 
Hei ja lämpimät onnittelut Tuuttituulia!
Itse tässä mietin aloittaakko uudet hoidot nyt vai 2 kk päästä. Ens kuukausi on poissuljettu kun olen muilla mailla vierahilla. Joulunaluspettymys alkaa helpottaa ja muitten hyvät uutiset rohkaisevat jatkamaan heti vaan. Menkat pitäis alkaa tällä viikolla, eli eiköhän sitten lähdetä uudelle kierrokselle eli toiseen pakastesiirtoon...Oliko muita samassa aikataulussa :) eli siirto varmaan tuossa helmikuun puolivälissä.

Hyvää keskiviikon jatkoa kaikille...
 

Yhteistyössä