Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

No moikka!

Vihdoinkin se sulatustieto sieltä tuli: Kaksi hyvää alkiota siellä odottelee.... nyt sitten vaan jännittämään itse siirtoa! Hoh-hoijaa tätä.....
Marisabel; kyllähän tosi monella täällä on ollut vuotoa alkuraskaudessa.
Lokakuu, miten se sun hcg? Ja miten voivat Aliisa ja Tuuttituulia?
Joko Sela aloitit luget? Mulla ollu niistä nyt syystä tai toisesta normaalia enemmään oireita, kauhea väsymys ja turvotus ja sitte vielä rinnoistakin on tullu nestettä???? Tollasta ei kyllä ennen oo ollu.
 
Heippa!!

Dreamille vielä myötäeloa tilanteessasi. :hug: Adoptioprosessiin siirtyminen on hieno päätös, minä mietin asiaa vieläkin usein, ehkä itsekin joku päivä. Me käytiin sijaislapsitilaisuudessa tutustumassa myös siihen, sijaisperheistä on kova pula, kun huostaanottoja tehdään nyt entistä enemmän. Sain samalla viikolla plussan, kun oltiin siellä tilaisuudessa ja alettiin lämmetä asialle kumpikin. No se siirtyy, mutta on ehkä jonain päivänä ajankohtainen.

Oikeestaan mä tulin vaan pikaiseen toivottamaan teekupille onnea huomiseen siirtoon!! =) Hienoa, kun kumpikin selvisi sulatuksesta, toistat taas ihan mun vaiheita, meillä kans viimeiset selvisi molemmat.

Matilda, kiitos kannanotosta kertomisen suhteen, menen huomenna np-ultraan ja kerron myös itse tästä tilanteestamme, kun se kuitenkin vaikuttaa asiaan. Jännittää huominen tai oikeastaan pelottaa, että onko kaikki varmasti ok.

Täällä on ollut paljon kirjoituksia, käyn kyllä melkein päivittäin taustailemassa ja lukemassa tapahtumista ja kuulumisista, joten yhteinen tsempitys kaikille!! :wave:

Marisabelille vielä kommentti, että alkuraskauden vuoto on kuulemma aika yleistä, mutta ei sitä jokaiselle tule. Mulla on ollut kolmeen eri otteeseen vähäistä vuotoa.

Terkuin Tt 12+5
 
Kevättä kaikille. Joka päivä käyn kuulumisianne lukemassa, mutta ei tahdo ehtiä itse kirjoitella.

Tinulisen jutusta tuli mieleen juttu jota aiemmin mietin itsekin. Eli että "pommittamisella" saattaa hyvinkin olla merkitystä. Meillä ainakin kävi niin ,että eka luovuttaja saatiin peruutuksena, kun soitin noin puolen vuoden jonotuksen jälkeen. Sanoivat silloin, että juuri oli tullut tällainen peruutus. Ja nyt kun toista luovuttajaa tarvitsemme, soitin noin kuukauden jonotuksen jälkeen ja seuraavalla viikolla ilmoittivat luovuttajan löytyneen. Tuli kiletämättä mieleen, että olisiko kyselyillä kuitenkin ollut merkitystä...

No nyt kuitenkin hoito aloitettu ja huomenna eka limisultra. Procrenista tullut päänsärkyä ja kuumia aaltoja. Tosin päänsärky ollut vähäisempää, kuin viimeksi.

Teekupille onnea huomiseen

Minni 73
 
Hei kaikille :) Nyt olemme perillä kotona autojunamatkan ja pitkän ajon jälkeen.
Teekupille onnittelut onnistuneesta sulatuksesta ja onnea siirtoon. Selalle onnittelut hienoista limisnäkymistä.
Nillanilla, tässä hoidossa söin Prednisolonia, aloitettiin vähän myöhässä limisultrasta lähtien ja lisättiin annosta siirtopäivä+5 vrk (tai yhteensä 5?) ja jälleen perustasolle aina testipäivään asti. Oisko ollut 10 mg päivä perustasolla ja 30 mg noina viitenä päivänä.

Omaa napaa...keskiviikkona soitin maanantaisen hcg tuloksen joka oli melkein 29000! Eli noussut kuusinkertaiseksi testipäivästä. Soitin klinikalle ja he sanoivat että tuhruttelu on tavallista ja kuulostaa harmittomalta. Tuhruttelu on vähentynyt mutta tulee vielä pikkasen joka päivä. Tuo hurja pahaolo jota oli siis vain muutama päivä, on helpottanut ja on vaan aika ajoin öklö olo. Yritän olla tekemättä jatkuvasti itsetarkastelua oireista, mutta se ei ole helppoa. Tulee vähän tarkasteltua liikaa ja pohdittua onko kaikki ok. Yritän nyt vain olla iloinen tuosta hyvästä hcg lukemasta, joka todella helpotti oloani :)

aurinkoista perjantaita toivoo lokakuu
 
Kiitos lokakuu ja hienot on arvot sulla. Eiköhän se tuhruttelukin sieltä pikkuhiljaa lopu.

Tietäisikö kukaan ,et saako sieltä Tartosta Elite-klinikan apteekista ostettua Lugesteronia jos siis saa lääkäriltä siihen reseptin? Tai kai niitä saa ostettua, mut mitä maksaa suunnilleen? Vai onko sama vaikka ostaisi Suomesta?
 
Onnea plussanneille ja onnea hoitoihin ja kaikkea ihanaa kaikille! Silleen haikeena seuraan teidän tilanteita.. Raskautta on niin ikävä välillä :/ Ja tiiän et moni yrittää ensimmäistään, kuten iteki reilu vuosi sitten vuosien odotuksen jälkeen, niin pakko sanoa että on se vaan mieletön urakka, fyysisesti ja etenki henkisesti. Ja vaikka silloin raskauduinkin, ei se silti vähennä toivetta ja halua toiseen lapseen.. Toiv. kukaan nyt ei sellasesta loukkaannu..

Mut joo, paljon tunteita on tiedossa suuntaan ja toiseen .. myös sitten lapsen kanssa.

Tsemppii kaikille
:heart:

Kauniskuu ja tytsy pian 6kk
 
Ensinnäkin on sanottava, että nostan teille naiset jälleen hattua! Olette kyllä melkoisia mimmejä!

Kassun toiminta sai kyllä ihon kananlihalle. Hienoa, että haluat auttaa muita!

Olen aina toisinaan lukenut ja joskus kommentoinutkin ketjuanne. Omissa hoidoissa on nyt sellainen tilanne, että loppukuussa alkaa 5. icsi omilla ja lääkkeenä fostimon. (Tuttu kenellekään?) Munikset ovat reagoineet hitaasti kasvuun ja yhtään kertaa alkio ei ole halunnut yksiöönsä kiinnittyä.
Lääkäri kysyi, haluatteko kokeilla vielä omilla tämän hoidon (siirryimme yksityiselle kokeilemaan). Ja kyllä näin, mutta minua kiinnostaisi tietää mistä saisi infoa näistä luovutetuista hoidoista. Toki ketjua lukemalla, mutta onko missään sellaista tiivistetietoa. Mies meillä ok, ongelmat minulla.

Jos joku jaksaa vierailijalle vastata, kiitän ja murisen tyytyväisenä.
Aurinkoa vaiheisiinne, sitkeät mimmit!

Isis :wave:
 
Eilinen limsiultra oli ok eli kaikki oma toiminta lamaannukissa. Eli tiistana alkaa lääkitys: 3*päiväsä zumenon, 2*prednisolon ja 1* disperin. Eli aikamoinen annos päivässä pitää nappia ottaa. Onko kellään samanlaista lääkitystä ollut?

dream 73 Onnea ja jaksamista adoptioprosessiin. Pitkä ja raskas tie on siinäkin edessänne mutta kaikki varmasti sen arvoista. Me emme sitä prosessia jaksaneet vaan lopetimme kesken. Käy kuitenkin kuulumisia kertomassa.Laittele vaikka tuonne ykistyisviesteihin ,jos et kaikille halua kertoa. Kiinnostaisi, kun jotain itsekin asiasta tiedän.

Huomenna sitten on taas se vuoden vaikein päivä edessä. Tuntuu joka vuosi aiempaa tyhjemmältä äitienpäivää viettää. Joka kerran käy ajatuksissa, että jospa ensi vuonna jo minäkin voisin sitä onnellisena juhlia nyytti sylissä.

Mutta kaikille täällä oleville äideille onnea ja hyvää äitienpäivää ja me muut emmehän menetä toivoa :wave:

Terkkusin Minni 73
 
Hei kaikille!
Palailtu ollaan ja iloisella mielin, vaikkakin pirun väsyneenä. Kaikki meni hyvin ja kaksi hyvää alkiota siirrettiin, limis oli mun enkka elikkä 13,2. Lääkärin mukaan alkiot oli tosi hyviä, mutta niinhän ne ovat aina olleetkin. Lääkärikin ihmetteli et miten käynyt nää km:t kun kaikki pitäis olla " kunnossa"??? Nyt sitten vaan ootellaan.... niin ja lääkkeistä nostettiin foolihappo 800mg ja yks luge lisää, lisäks zumet,klexane,kortisooni elikkä aika satsia täälläkin nappaillaan. Kaikkea en jaksa nyt kommentoida kun pitää vielä pyrkaa tavaroita jne. Mutta Selalle hyvää matkaa maanantaille, kesä oli jo siellä ja suuret onnittelut Lokakuulle mahtavasta lukemasta!
 
Onnittelut Teekupille siirron johdosta ja Lokakuulle hienosta labra-arvosta.

Uusiakin näkyy tulleen mukaan. Tervetuloa, vaikka hoidot kohdaltani ohi ovatkin.

Rankka paluumatka, kun koneet taas myöhästelivät. Kaikki muuten meni hienosti ja pojat nauttivat kovasti.

Discovery 18+0
 
Tervetuloa takaisin Discovery!
Isis, ainakin minä olen parhaiten saanut tietoa ihan olemalla yhteydessä klinikkaan ja kysynyt kaikkea mieltä askarruttavaa, ainakin Avan kanssa käytiin jo ennen hoidon aloitusta vilkasta maililiikennettä!
 
Discovery Mukava, että olette päässy ehjänä takaisin ja on ollu tkaikilla niin mukavaa :)

teekuppi Kiitoskia matkatoivotuksista, huomenaamulla lähdemme vasta matkaan ja sitten puoliltaöin palaillaan kotia takaisin. Sitten se piinailu taas alkaa.
Mites sulla on odottaminen alkanut?
 
Hei, tosiaan Sela huomennahan se vasta olikin, mutta paljon onnea sinne siirtroon silti.
Tällästä tää on tunnemyrskyä, siirrossakin itkin niin että kyyneleet vaan valu pitkin poskia ja henkilökunta oli jo vähän hädissään lohduttelemassa!!!
Ihanaa on siellä kyllä lääkäri ja avustajat. Vähä on semmonen öklö olo, onko sitten lääkkeistä kun on niin paljon kaikkee sekasin. Ja mahaa nipistelly eilen ja tänään, toivon, että kiinnittymiskipuja. Syökö muut tota foolihappoa? Luin meinaan Fertinovan tai Felitacsen lääkärin kommentin että se on helpoin ja edullisin tapa ehkäistä keskenmenoja. Ennenhän on ajateltu sen vaikuttavan vain hermoston kehittymiseen, mutta nyt on kuulemma tälläinen uusi tutkimus tehty aiheesta.
 
MARISABEL mä olen varmaa joku luonnonoikku ;) mut mulla ei juuri tuntemuksia ollu, tai ne sekottu täysin lääkkeiden vaikutukseen. En muista et ennen testiä olis ollu yhtään mitään!! Jossain vaiheessa vasta alko olla pientä huippausta ku nousi sängystä ja rinnat silleen ehke hieman eritavalla (?) kipeen oloset ja sellaset vielä enemmmä yliturpeat ku mitä lugesta.. mut vaan oikeestaan vasta plussatestistä eteenpäin.. ku osas ehke eritavalla "tunnustella". Sit se turpeus jossain vaiheessa raskautta vaimenikin. Mut oikeesti.. en olis osannu ees ajatella raskautta jos ei olis hoitoja ollu pohjalla! Mä ainaki olin varma ettei mitää raskautta ollu ennenku testi sen varmisti.

Muoks; ja tää johtunee kuulema siitä, et hoidoissa hormonitasot jo valmiiks tosi korkealla verrattuna luomuraskauteen. Eli elimistö jo "sopeutuneempi" hormoneihin ja sitä myötä monellakaan ei tuu rajuja raskausoireita. Näin sanoi gyne :)
 
Moi taas Tarton kävijät!

Oletteko valinneet alkioiden jaon jonkun toisen parin kanssa vai tavan, jossa kakki alkiot saa itselle? Klinikan sivuillahan lukee, että "osittaisessa" pääsee yleensä tuoresiirtoon, mutta passiin ei enää alkioita riitä. Onko teillä ollut niin?

Sela ilmeisesti ainkain matkalla sinne, onnea kovasti matkaan!
 
Marisabel, kurkin juuri kalenteriin oireiden suhteen. Musta on aina ollu vaikeeta päätellä onko ollu oireita vai ei, kun lääkkeet vaikuttaa ja halu on niin kova tulla raskaaksi että mielellään jopa varmaan tulee kuvitelluksi jotain. Mutta huomaan että molemmilla kerroilla kun on tullu plussa, mä olen reagoinu reilun viikon päästä siirrosta hajuihin ja ollu hiukan huonovointinen. Väsynyt ja huonovointinen olin myös mielestäni niillä kerroilla kun tuli nega, eli ota nyt selvää. Mulla on kokemusta yhdestä luomusta, ja mielestäni oireet on nyt paljon voimakkaammat (viikkoja huomenna kasassa 7+0). Ja oireiden vaihtelu tekee mut ihan sekopäiseksi ;) Toisina päivinä en huomaa mitään, ja toisina päivinä olen varma että kaikki on hyvin. Ja mullahan tuli jo tuhrua ennen plussaa ja sitä on jatkunut on-off tänne asti...sekin sekottaa mun pään :). Eli semmosia...


Teekuppi mä syön monivitamiinia raskaana oleville ja imettäville ja siinä on tuo foolihappo korotettuna 400 mikrogrammaa.

terveiset pohjoisesta Lokakuu
 
Niin no oireista. Minulla tämä on itse asiassa kymmenes raskaus, jos keskenmenot ja ikävä sanoa nuoruuden hölmöilyn keskytyksetkin lasketaan. Silloin tuli liiankin helposti raskaaksi. Minä myös reagoin hajuihin voimakkaasti. Lisäksi minua alkuraskaudessa palelee. Väsmymystä on, mutta myös ennen kuukautisia. Kuukautisten alkaessa minulla menee vatsa löysälle, mutta valitettavasti heti raskaaksi tultua kivikovaksi. Rinnat ovat ehkä vielä kipeämmät kuin ennen kuukautisia.

Tuosta pahoinvoinnista on ollut puhetta, että näissä keinoalkuisissa olisi vähemmän, kun elimistöä on jo hormoneilla rääkätty. Ainakaan tässä raskaudessa ei pitänyt paikkaansa, sillä olo oli todella etova useita viikkoja. Nyt on ihana, kun saa jo jotain aikaiseksi. Nyt olen kyllä poskiontelotulehduksessa ja kotona. No saapahan korjailla jetlagia. Tuntuu olevan pahempi tästä suunnasta tultaesa.

Ostin iihania vaatteita neidille ja lajittelen niitä nyt käyttöä varten. Kaikkea en pese, jos ei tule ihoa vasten.

Minä popsin aivan tavallista Multi-Tabs Raskaus-vitamiinia ja vähän Iron F:ää. Vatsa on iso. Ovat kyllä aika sokeita töissä, jos eivät kohta huomaa mitään. Onneksi paino ei ollut noussut, vaikka aika roskaruokaa reissussa syötiinkin.

Discovery 18+2
 

Yhteistyössä