Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Vekkuliina :hug: toi on vaan niin väärin, voi ei...

Tarton pakastuksesta mietteitä....mietin vaan, että mistä siellä niitä alkioadoptio alkioita on aina heti, kun ovat kuitenkin ylijäämiä pareilta ja monelta ei ole sulatuksessa alkiot selvinneet...meillä oli yksi top-alkio pakastettu ja ei selvinnyt.
Tsekin klinikoita mun suomen lääkäri kehui, siellä kuulemma asiat monessa hyvin. Suositteli minulle, mutta kuinka ollakaan mulla jo asiat sovittuna viroon ja en tiedä jaksaisinko ns. aloittaa kaikkea alusta, kun toi Tartto on niin tuttu juttu ja ohjeet tulee selkeesti ja helppo matkustaa sinne.

Mites piinailijat?
 
Vekkuliina :hug:

Meille ainakin kerran Tartosta sähköpostitse laitettiin molempien luovuttajien tiedot, kyse siis alkioadoptiosta, eli se ei voinut silloin olla pareilta ylijäänyt alkio koska alkioadoptiossa ei anneta kuin naisen tiedot. Meille siis annettiin se lista ja siitä sitten miehen ja naisen numero,et ketä oli kyseessä.
Kysyin tätä, että eikö ollutkaan ylijäämäalkio niin tiukkaan sävyyn tuli vastaus,että on ja olemme käsittäneet asian väärin, että heillä ei tehdä alkioadoptioon alkioita.
Hieman jotain pineiä kummallisuuksia seillä kyllä on ja huomannut,että ei anakaan jos heillä pieni erhe käy niin sitä ei myönnetä vaan mielummin närkästytään.
Uskon siis ,että niitä myös tehdään,että ei ole vain ylijääneitä.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)

Iida-Karoliina (40+)
Burma: PAS tulossa jossain vaiheessa
Sufka
vauva2014
Toivoton87(39),
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: ensi vuonna uusi hoito


Hoito lähestyy

Plastex, siirto viikolle 46/47
Aurora73: (40) Ensimmäinen yritys, lahjasoluhoito. Esikoinen toiveissa.Siirto vko 49
Paulanna: (40+) siirto vko 51
Unelma(ko) ???
Toivokkaat
Johkunen: 1.lapsi, lahjamunasoluhoito, tammi-helmikuu 2014
Pikkukintsu, Helmikuu 2014

Piinistelijät
Iitu78, toinen, verikoe 14.11
fanni_ (40+) 1 luovuttaja, 3.PAS,veritesti 26.11
esemila, veritesti 25.11
amv: toinen, 4. PAS lahja-alkiolla, testi 26.11.


Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Tepsuttelija,
Vekkuliina, 31,


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Noniin minä täällä taas valittamassa. Sain jonkun ihme labran sössinnän takia hcg lukemat vasta tänä aamuna ja olivat edelleen korkeat, eli olen niiden mukaan edelleen raskaana. Kaksi yötä olen nyt kuiten valvonut kovissa kivuissa joihin ei särkkärit oikeen auta. Eli en osaa sanoa suuntaan enkä toiseen. Väkisinhän sitä pitää toivoa yllä, mutta jotenkin veri ja kovat kivut ei kauheasti vakuuta liikoja toivomaan. Klinikalla eivät osanneet sanoa muuta kuin, että ota särkylääkettä. Eli näillä mennään vielä 13pv. Ihan pikkasen hajottavaa :( Mutta oikeesti en tästä enää jatka kerron sitten, kun jotain 100% selviää. En halua kenenkään mieltä tällä draamallani pahoittaa. Sitä nyt ihan viimeiseksi.

Saako kysyä Paulanna, esemilia, pikkukintsi ja kaikki muutkin, että mikä on saanut teidät noille ulkomaisille klinikoille? Saako nopeammin soluja vai miten? Ihan kauheasti pidän peukkuja teille kaikille :heart: ja anteeksi nyt vielä kun täällä omaa surua ja huoltani vouhkaan.
 
Vekkuliina, mulla on ollut molemmissa onnistuneissa raskauksissa ensimmäisillä viikoillta hurjia vatsa- ja selkäkipuja (herättäneet ja pitäneet yöllä hereillä jne.) sekä tosi isoja
vuotoja. Eikä niille kivuille koskaan mitään selvitystä tullut.
Keskenmenoissa meni yleensä niin, että kun alkio oli kuollut, niin kivut loppuivat kuin seinään (pahoinvointi tosin jäi). Kovasti voimia sinne ja kaikki voi olla tosi hyvin.

Jaksuja myös kaikille muille, onneksi on sentään plussia tullut vihdosta viimein =)

Meillä tyttö täyttää vuoden runsaan kuukauden päästä, aika on lentänyt. Iloinen pikkuinen on.
 
Vekkuliina kirjoita vain omista jutuistasi, tämä palsta on kaikkia meitä varten :heart: Ja ihan mielettömästi voimia ja toivon sydämestäni, että raskaus kohdallasi jatkuisi ja vuodot ja kivut loppuisi, tuohan on ihan kaameaa, kokoaikainen pelko.

Kiva kuulla lumeton sinustakin, aika kuluu ja pienesii on jo vuoden, onnea!

Itse käyn ulkomailla siirroissa, koska ikäni puolesta ei siirtoja suomessa enää minulle tehtäisi. Jonotusajat on myös lyhyemmät, mutta se ei siis minun syyni.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille ja mitenkäs piinailijoiden hermot on kestänyt?
 
Viimeksi muokattu:
Iitu Miten sillä voidaan. Saitko verikokeen tuloksen. Minä lopetin lääkeet tänään. Aamulla kun testi oli edelleen nega.
Nyt miettimis tauko on paikalaa. Tartossa saa hoitoja 51v asti ainakin, näin sain tietoa samoin Pietarissa.
Vekkuliina Koita jaksaa vaikka pelot ja kivut on kamalia kestää. Minullakin toisessa ja viimeisessä raskaudessa oli kipuja. Toisessa aika koviakin. ja kaikki kuitenkin oli hyvin. Eikä niille selitystä löytynyt. Vuotoja oli ekassa ja vikassa raskaudessa. vikassa sen varran että luulin niiden olevan kuukautiset, vaan olinkin sitten raskaana, en olisi uskonut, oli yllätys raskaus täysin.
Koita nyt vain jaksaa, ja kirjoita vaan edelleen jos itse jaksat vaan kirjoitella. Kaikki varmasti toivotaan että siellä kaikki jatkuisi hyvin, kaikeesta huolimatta.
Lumeton Onnea pikku tytölle 1v päivänä. niin se aika vaan menee ja vauvat kasvaa.
 
Vekkuliina toivoa antaa plajon tuo hcg-lukema, joten toivataan,että kaikki on hyvin pienellä. Koetahan jaksella

ON: Tänään pp8 äsken kokeilin Clearblue digitestillä ja karutonta kertomaa siitä sain lukea, Ei Raskaana
Tää oli nyt sitten tässä
Kyllä vituttaa suoraan sanoen! Ei auta blastot ei gonapeptylit, toivoton tapaus olen
 
Pp8 on aikaista testata, vielä on toivoa. Itsellä on menossa pp10, mutta vielä en ole uskaltanut testata. Yleensä olen piinaillut viralliseen testipäivänä asti, mutta tällä kertaa joudun jo paria päivää aikaisemmin veritestiin. Aina yhtä jännää kohdata totuus : /
 
Heipparallaa vaan kaikille, töissä ollut niin kiirusta, etten ole yhtään ehtinyt palstailemaan :( Pikaisesti olen vaan lukaissut kunkin kuulumisia.

Ida-Karoliina Pahoitteluni, ettei tämä hoito tuonut toivottua plussaa :'(

Vekkuliina olen ollut hengessä mukana. Vuodot on itselle tuttuja myös, toivottavasti olisi väärä hälytys ja pikkuisella kaikki hyvin. Ainakin hyvä hcg-arvo on positiivinen juttu. Pidän peukkuja!

Paulaana Juu, nuppi on pysynyt ihan kivasti kasassa. Kiireitä on ollut sen verran, että en ole juuri ehtinyt piinailla ts. asia ei ole ihan joka hetki asia mielessä. Toki nyt kun "totuudenhetki" lähestyy niin alkaa jännittämään, vaikka tietääkin, ettei asiaan voi vaikuttaa. Omalla kohdalla plussauksesta se jännittäminen vasta onkin alkanut, että...: /

Lumeton Onnea täältäkin suunnasta 1-vuotiaalle. Eikös sulla ollut keskenmenoja, kuten minullakin? Annat toivoa, että voi onnistua :)

Odottava73 Sinulla viikot paukkuu ja nt-ultra lähenee. Milloin olette menossa? Vuodoista, lääkkeet voi aiheuttaa loppuvaiheissa vähintäänkin tihkuttelua, joka loppuu kun lopettaa lääkkeet.

Pikkukintsu Me ollaan hoidossa Suomessa ja ensimmäinen luovutushoito siis kyseessä. Saatiin kaikkiaan 4 alkiota, joiden sulatus onnistunut 100%:sti :) Aikanaan omilla soluilla sulatus onnistui huonommin eli 5 alkiosta vain 2 selvisi sulatuksesta. Uskoisin, että alkioiden laadulla on jotain tekemistä asian kanssa.

amv Tsemppiä piinailuun, meillä onkin näköjään sama testipäivä. :heart:

Oma napa: Tänään siis pp10. Aamulla testi poltteli mielessä, mutta päätin sitten kuitenkin olla testaamatta. Aikaisemmilla kerroilla olen sinnitellyt viralliseen testipäivään, en ole tainnut uskaltaa testata aikaisemmin, kun ihan pakko :| Virallinen testipäivä mulla siis tiistaina, mutta olen työmatkalla lähes koko viikon, joten ehkäpä se on sunnuntaina verikokeeseen mentävä. Tietääpähän voiko illallisella juoda viiniä vaiko ei…Aika sekavin tuntein, syyskuinen keskenmeno häilyy mielissä vielä. Sitä toivoo kovasti ja pelkää pahinta. Mutta eipä auta, kohdattava se on, on tilanne mikä tahansa :)
 
Viimeksi muokattu:
Esemila Voi olla niinkin, mutta hcg-tasot vaihtelee kutenkin aika paljon henkilöittäin. Ja testeissä on eroa mihin tasoon reagoivat. Muistelen, että Clearblue olisi herkkyys 25 mIU/ml.
 
Viimeksi muokattu:
Vekkuliina, toivotaan parasta <3

Nähtävästi mulla tiputtelu loppui kun lopetin luget, ja samalla myös zumenonin. Epäilen että zume nosti mulla verenpainetta, tiedä häntä. Sydänäänet kuului eilen lääkärineuvolassa ja sain kouraani lapun nt-ultraa varten, jossa oli verikoetulokset...tietty googlasin, ja arvot ei niiden tietojen perusteella näyttäneet ihan toivotuilta :(, eli pelkään kyllä nyt melkoisesti sitten että saan huonoja uutisia. On tämä suoraan sanottuna sieltä ja syvältä, kun en osaa hetkeäkään nauttia tästä raskaudesta, koko ajan odotan huonoja uutisia.

Odottava73, 11+0
 
Vekkuliina, toivotaan kaikki sinulle edelleen parasta!! Älä anna periksi ennenkuin lopullinen tuomio tulee, kaikki voi vielä edelleen olla hyvin! Ja ehdottomasti kirjota tänne jos vaan jaksat, me nimenomaan Tarvitaan toistemme kokemuksia, oli ne mitä hyvänsä.
I-K, mulla HcG oli alle 3, eli kahdesta hyvästä blastosta ei kumpikaan ole ees yrittänyt kiinnittyä! Kyllä kun on lueskellut näitä palstoja, tää on aivan tuuripeliä..ei ole loppujenlopuksi mitään väliä onko 3-päiväinen vai 5-päiväinen alkio, yksi tai kaksi, hyvä limis vai huono limis..ei mitään väliä..se vaan kiinnittyy tai ei kiinnity.
Odottava73, aika menee nopsaan! Johan olet jo ihan pian riskiviikkojen yli ja sit alat kyllä jo nauttia raskaudesta ja sillä selvä!)
 
amv
Vekkuliina: Voimia! :hug: Toivottavasti tilanne ei ole pahentunut? Kaikki voi tosiaan olla kaikesta huolimatta hyvin, kuten monen tarina todistaa, mutta eihän sitä omalla kohdalla oikein pysty ajattelemaan positiivisesti. Käy ihmeessä purkamassa huoliasi täällä! Voimia epätietoisuuden keskelle!

Iitu78: :hug: Totta, ihan arpapeliä tämä tuntuu olevan...

Odottava73: Milloin menet np-ultraan? Toivottavasti ei syytä huoleen! (Me ei teetetty ko, testiä, koska meitä Suomessa hoitanut lapsettomuuslääkäri sanoi jotain sellaista, et näissä lahjamunasoluhoidoissa voi tulla vääriä tuloksia - vaikka luovuttajan ikä onkin tiedossa. Näin muistelen.)

fanni: Tsempppiii! Joko olet testannut?

esemila: Tsemppiä myös sinulle! Toivottavasti tulos siitä vielä muuttuu positiiviseksi!!!

I-K:lle voimia negasta toipumiseen ja jatkon mietintään. :hug: Vielä olisi teillä aikaa...

lumeton:
Etukäteisonnittelut kohta 1-vuotiaalle! :flower:

pikkukintsu: Just tuon takia jatketaan vielä Tartossa eikä vaihdettu Puolan klinikalle. No, täytyy miettiä sitten jatkossa, mihin mennään.

paulanna: Ihan samaa olen ajatellut Elitestä! että mistä kummasta niitä pariskuntien lahjoittamia alkioita aina riittää. Ja miksi tiedot vain naisesta, ei miehestä. Onko niin, että nainen on luovuttaja (jollekin pariskunnalle) ja miehestä ei ole tietoja, koska on sen pariskunnan miesosapuoli. Ei voi tietää. Eikä ainakaan uskalla kysyä! :D :attn:

Oli muuten aika kummallinen tilanne viime siirrossa, kun olin jo sähköpostitse pähkäillyt, uskaltaisinko kuitenkin siirrättää 2 alkiota. Meiliin tuli vastaus: puhutaan tästä ennen siirtoa. No, puhuimme (taas A omaan tyyliinsä laukoi hieman kummallisuuksia, mut ei se mitään), ja kun päädyin yhteen alkioon, niin hän soitti labraan (?) ja ilmoitti, että 1 alkio. Voidaanko alkioiden määrä siirrossa toteuttaa noin nopsaan? Siirto oli siis tuosta puhelusta noin 10 min päästä? Ei ole aikaisempaa kokemusta siitä, että pitäisi valita siirrettävien alkioiden lukumäärä äkkiseltään.

Sitten vielä ON: En olekaan vielä testannut. Ei ole huvittanut, eikä kyllä huvittaiskaan. Ottaa vaan niin taas päähän, jos ei tule sitä toista viivaa. Parempi näin, saa vähän haaveilla :D Oireiden perusteella voisin sanoa joo ja ei. Joitain ihan vakuuttavia oireita on, mutta toisaalta puuttuu sellaisia, joita oli raskauden alkaessa sekä vuoden alussa olleessa kemiallisessa raskaudessa. No, testaamallahan se sitten selviää. Pari päivää siis enää/vielä.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Olkoon onni myötä!

amv
 
Viimeksi muokattu:
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)

Iida-Karoliina (40+)
Iitu78,
Burma: PAS tulossa jossain vaiheessa
Sufka
vauva2014
Toivoton87(39),
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: ensi vuonna uusi hoito


Hoito lähestyy

Plastex, siirto viikolle 46/47
Aurora73: (40) Ensimmäinen yritys, lahjasoluhoito. Esikoinen toiveissa.Siirto vko 49
Paulanna: (40+) siirto vko 51
Unelma(ko) ???
Toivokkaat
Johkunen: 1.lapsi, lahjamunasoluhoito, tammi-helmikuu 2014
Pikkukintsu, Helmikuu 2014

Piinistelijät
fanni_ (40+) 1 luovuttaja, 3.PAS,veritesti 26.11
esemila, veritesti 25.11
amv: toinen, 4. PAS lahja-alkiolla, testi 26.11.


Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Tepsuttelija,
Vekkuliina, 31,


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
Viikonlopun jälkeen tulin lukemaan palstaa, ja onpas kamalia nuo Vekkuliinan koettelemukset. Jos jotain positiivista voi hakea, niin toivottavasti nuo korkeat hcg-arvot olisivat hyvä merkki, ja raskaus voisi jatkua alun koettelemusten jälkeen. Toivon siis, että kivut ja vuoto rauhoittuisivat ja meillä olisi edelleen hyviä uutisia sinulta. Eikä tarvitse pelätä kirjoittaa muitakaan kuulumisia.

Minun mielestäni täällä plastalla saa olla iloinen, vihainen, ärsyyntynyt. peloissaan ym. Tuemme toisiamme ja opimme toistemme kokemuksista.

Piinailijoille tsemppiä! esemila oletko testannut uudelleen? Jospa kuitenkin tulos muuttuisi, vaikka tiedän kyllä mielialasi. Tympii kyllä, jos testi ei anna haamun haamuakaan. Entä amv ja fanni_, onko uutisia?

Oli mukava kuulla lumettoman kuulumisia. Onnea 1-vuotiaalle!
Odottava73, kunpa ei tarvitsisi enää murehtia. Sydänäänten kuuluminenhan on loistojuttu!
Iitu78, olen samaa mieltä kanssasi. Melkoista arpapeliä on tuo alkion kiinnittyminen. Olen myös miettinyt sitä, että jos vain itse tietäisi missä "vika" milläkin kerralla on ollut, munassa vai kanassa? Eli olisi niin paljon helpompaa, jos tietäisi, että syy oli alkion laadussa, eikä esim. omaan terveyteen liittyvässä jutussa, tai limakalvossa.

amv ja paulanna ja muut Tartossa käyneet, oma syyni ulkomaisten klinikoiden käyttöön on, että siellä hoito voidaan suunnitella viikon tarkkuudella meidän aikatauluihimme sopivaksi. Asumme ulkomailla, miehelläni on rajalliset mahdollisuudet pidempiin lomiin, joiden aikana hoidot tulisi tehdä. Jotenkin luotan enemmän Suomen klinikoihin, mutta niiden käyttäminen vaatisi melkein Suomeen muuttoa.

Tarton toiminnasta alkioiden suhteen sen verran, että minä ainakin jouduin valitsemaan yhden ja kahden alkion välillä klinikalla haastattelussa ennen siirtoa. Tunsin pientä painostusta kahden alkion suuntaan, ja siellä yleisesti siirretään kai kahta. Minulla siinä siirrossa vielä hoitaja kysyi lukumäärää, jolloin lääkäri sanoi, että kaksi. Tosin kyseessä oli tuoresiirto, joten valinnanvaraa kai oli.

Toinen juttu, mikä Tartossa häiritsee, on alustavien tutkimusten vähäinen määrä. Vastuu siirretään asiakkaalle, ja klinikalla keskitytään vain siirtoihin. Puolassa taas vaaditaan ensimmäinen käynti, jolloin otetaan tarvittavat verikokeet, joiden perusteella hoito ja käytettävät lääkkeet suunnitellaan. Itse mietin esim. tarvitsenko Procrenin vai enkö, johon Tartossa ollaan aina suhtauduttu hyvin yksiviivaisesti.

Niin, ja kuka sitten esim. tietää luovutettuista munasoluista kuinka monta solua lopulta on saatu? Mitä jos he saavatkin enemmän kuin 10 solua, niin olisiko mahdollista, että siitä laitetaan heti muutama solupankkiin ja kerrotaan asiakkaalle, että saimme 10 solua luovuttajalta.
Toinen asia, mitä olen miettinyt, on luovuttajien lista. Lista on aika lyhyt, ja samat luovuttajat voivat olla listalla vuosia. Onko jotain sääntöä kuinka monta kertaa samaa luovuttajaa voi käyttää?

Kerran muistaakseni joku kyseli Kela-korvauksista. Yritin saada korvausta viime hoidosta, mutta Kelasta vaadittiin niin paljon lisäselvityksiä esim. lapsettomuuden syistä, että näiden todistusten hankkimiseen olis mennyt enemmän rahaa kuin mitä korvaus olisi ollut. Jätin selvitykset antamatta ja hakemukseni hylättiin. Saatteko muut muuten Kela-korvauksen limisultrasta? En lähettänyt viimeksi hakemusta, koska arvelin, että korvausta ei varmaan saa.
 
Taisin itse kysellä, mutta selvitän nyt meidän tilannetta.

Mulla on Kelassa nyt käsittelyssä korvauspäätös (odotellut nyt tietoa kolmisen viikkoa). Hoitolasku oli n. 7600 euroa, ja korvausmäärä olisi noin reilu 500 euroa. Jouduin myös tilaamaan klinikalta lääkärintodistuksen, ja sen hinta oli 54 euroa, että silleen...toivon mukaan saisi tuon pikkusumman edes takaisin, koska tulevaa veronmaksajaa tässä yrittää kasvattaa :D ja kuitenkin itse maksettavana on suurin osuus. Ikää mulla on vielä alle 40, joten toivon mukaan päätös olisi myönteinen.

Perjantaina on siis nt.ultra, siihen asti ollaan varmaan pelonsekaisissa tunnelmissa.

Vekkuliinan kuulumisia odottelen, toivottavasti kaikki on hyvin <3
 
Heippa! Kiitos kaikille taas vertaistuesta :heart: Se on kyllä ihan mielettömän tärkeää että jaksaa. Mulla ei oikeen ole mitään kerrottavaa. Vuoto on hiipunut ja lähinnä tulee enää välillä pyyhkiessä vanhaa ruskeaa paperiin. Palasin töihin tänään ja yritän olla ajattelematta asiaa. Mikä on täysin mahdotonta ja totuus on se, että alan olemaan niin rauhaton, että aiheutan kohta itselleni jonkun vatsahaavan. Pyörin vaan ympyrää paikallani enkä mihinkään osaa keskittyä. Toivon, että tää töissä oleminen auttaa, saa jotain muuta ajateltavaa. Tuntuu, että ekaan ultraan on vielä ikuisuus.

Odottava73 ja pikkukintsu minä sain nyt klinikalta jälkikäteen päätöksen, että hoito onkin korvattava. Lääkäri oli tutkinut asiaa, ja koska mun FSH oli yli 60 on kuulemma automaattisesti KELA korvattava. Lääkkeistä täytyy hakea jälkikäteen, koska tämä selvisi vasta nyt. Mutta olen siis Suomessa hoidoissa.
esemila , fanni_ ja amv mikä teillä on tilanne?
 
Viimeksi muokattu:
Säpinää täälläkin..joku taitava voi lisätä mut tonne hoito lähestyy-joukkoon. Ulkomailla on tosiaan se hyvä, että saatiin ehdottaa sopivaa alkion siirto-päivää, jonka mukaan sitten kaikki suunnitellaan. Mun miehellä kans mahdoton jotain lomia suunnitella, niin tiedetään jo nyt se päivä kun hänellä on sperman keräys. Mulle lähetettiin hyväksyntää varten luovuttajan tiedot ja ilmoitettiin että häneltä on 14 munasolua käytettävissä, eli sekin määrä tiedetään jo. Pakastesoluilla siis mennään. Se on sitte arvoitus mitä jää siirtoon, ja viimeksi pakkaseen ei jäänyt yhtään vaikka alunperin oli 16 munasolua, joista 9 hedelmöittyi..
Meille ehdotettiin heti kahden alkion siirtoa ja sama varmasti tulevassa hoidossa. Jotenkin lähden siihen mielelläni, ehkä siksi että raskauden klinikkakohtainen onnistumisprosentti on 63% kahdella alkiolla ja kun tuo eka lapsikin tuli kahden alkion siirrosta. Eli tammikuun loppupuolella olisi sitte siirtopäivä). Jotain taas mitä odottaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
Kävin veritestissä su ja eilen sain tuloksen, negatiivinen :( Ei suuri yllätys, koska ei ollut samanlaisia oireita kuin aikaisemmin. Harmittaa, mutta ei auta mikään...nyt sitten jonotetaan uutta luovuttajaa. Siihen voi mennä aikaa. Tällaisina päivinä sitä miettii, että voiko tää tarina saada sitä onnellista loppua :'(

Toivottavasti amv:llä ja esemilalla on parempia uutisia!
 
fanni_lle halaus:hug:

Iitu78:lle onnea tulevaan, sullahan on asiat hyvin suunniteltuna, siitä on hyvä jatkaa ja odottaa tulevaa. Kohtahan on tammikuu. Vaikka tässä itse odotankin vasta joulukuuta ja h-hetkeä. Pientä stressinpoikasta aiheuttaa se, kun siirto juuri ennen joulua, miten saa laivalippuja ja autoa laivaan ja vielä kaksi kertaa ( tehdään taas kaksi eri reissua ja yöksi kotiin menetelmällä ). Mutta eiköhän nuo aisiat järjesty, kun on sen aika.

Mitenkäs muut piinailijat? Toivottavasti sieltä plussiakin tulisi.

Odottava kohta on jo ultra ja voit ehkä vähän vapaammin alkaa nauttia raskaudesta ja ei kauaa, kun liikkeetkin alkaa tuntumaan ja sitten n vähän helpompaa luottaa, vai onko ? Itse olen kyllä ultran jälkeen alkanut luottamaan, vaikka eihän koskaan mikään ole varmaa...

Vekkuliinalle ihan superhalaus ja voimia elää päivä kerrallaan ja toivottavasti raskaus kaikista vaikeuksista huolimatta jatkuisi :heart:
 
Fanni_ iso halaus, olen tosi pahoillani ei toivotusta tuloksesta :(
Paulanna kuinka paljon aikaisemmin saatte tietää siirtopäivän? Eli koska pääset lippuja varailemaan? Jänskättää teidän hoitoa odottavien puolesta! Hyvällä tavalla! :) Iitu78:lle kanssa paljon onnea matkaan :)

Odottava73 oletko jossain pinossa mukana tuolla odottavien puolella? Musta tuntuu niin kummalliselta olla, kun muut odottajat ovat niin... Mikähän olisi oikea sana? Normaaleja? En jotenkin tunne kuuluvani joukkoon ollenkaan. Hoidoista plussanneille ei taida omaa pinoa olla :|
 
amv
fanni: Pahoittelut ja voimia! :hug: Kyllä se onnellinen loppu vielä tulee!

Minä en vieläkään sit testannut (huomenaamulla sitten), mutta on kyllä niin sellanen olo, että ei sitä plussaa tännekään tule.

Mitäs esemila?

amv
 
Vekkuliina, kesäkuisissa joo, tosin siellä on kyllä hoidoista plussanneiden topikkikin mutta siellä on vähän hiljaisempaa.

Mulla on nyt ollut sitä ihka oikeaa aamupahoinvointia...monena aamuna saanut pussailla vessanpönttöä ensitöikseni :p, vähän jännittää kun olisi pieni muutaman päivän ulkomaanmatka tulossa lähiaikoina, että mitenkö jaksan siellä...onneksi sitä ennen on tuo ultra, saa tietoa missä mennään.

Odottava73 11+4
 

Yhteistyössä