Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

paulanna, kiva että saatiin uudetkin listoille! Huomenna menen ultraan, ja jos kaikki näyttää edelleen hyvältä pitäisi siirto olla 8. helmikuuta.

Odottava73, hyvä että vuotojen syy on nyt selvillä, ehkä rentouttaa hieman, kun tietää syyn. Olisi tietysti kiva, jos vuodot alkaisivat pikkuhiljaa jäädä kokonaan pois. Kivalta kuulostaa, että voi jo nähdä sukupuoltakin.
 
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Huhhatiheijaa, rankka piipahdus pietarissa tehty, mutta sitäkin Onnellisempi:heart: Kaksi blasto-alkiota on nyt kyydissä ja niiin totisesti toivon että niistä toinen, ellei molemmat pitää tiukasti kiinni ja pysyy matkassa! Limis oli hieman kehnon ohut, vain 7,3mm, mutta lääkäri sanoi että on hyvä rakenteeltaan ja pitäis olla riittävä kiinnittymiselle. Progynova annos nostettiin 1x4. Ja ihanaa on myös se, että 6 alkiota jäi pakkaseen! Kaikki alkiot blastoja ja top-luokkaa, joten luulen kyllä että nyt on edellistä kertaa laadukkaammat munasolut.
Joku kyseli lääkkeistä, ne on aikalailla samaa hintaa kuin suomessa, ei mitään merkittävää eroa.
Mut saa lisätä piinistelemään, jos joku ihana viittii..testi 31.1.

Iitu pp0
 
Iitu lisätty piinailijoihin edellisen sivun listalle, nyt varpaatkin pystyyn, että toivottu tulos tupsahtaa:heart: Hieno saalis teillä pakkasessa, upea tulos ! Toiotaan ettei tarvitse käyttää heti, vaan kyydissä olisi nyt huippuyksilöt, ihan vois vaikka kaksosetkin pärähtää ! Olen hengesssä mukana !
 
Kiitos listan päivityksestä paulanna! Ja ihanan pitkällä jo Odottava73 raskaus.

Minulla oli tänään ultra; limis oli 9 mm mutta jotain nestettä oli kertynyt...se hieman ihmetytti mutta lääkärin mielestä ei haittaa...uskotaan siis häntä.
Ehkä ensi viikolla siirto jos luovuttajalla kaikki etenee suunnitelmien mukaan...Toivottavasti...

Nyt ei uskalla kuin syödä lääkkeitä ja toivoa parasta : ) Poppaskonsteina greippimehu, D-vitamiini ja Femibion (vastaava kuin multivita raskausajalle mutta tämä kuulemma yleisin Euroopassa käytetty jossa foolihappo imeytyvimmässä muodossa...tiedä häntä...)

Iitun kuulumisia reissusta täälläkin jo odotellaan...
 
Hieno tulos Iitu78 ja nyt onnea matkaan!!

Minulla on aina ollut hyvä limis (9-10) mutta passeista nega pärähti. Juttelinkin hoitajan kanssa masentuneena viimeisen epäonnistuneen hoidon jälkeen ja hän sanoi että loppujen lopuksi alkiot ratkaisevat. Sinulla Iitu on nyt hyvät matkassa, top-luokkaa joten luotetaan niihin!!!
 
ja hieman töyssyinen tie nyt, painoa ja verenpaineita pitää alentaa. saan normi lukemia kotona mutta töissä ja klinikalla aina kohenee :/ kovin selitin tämänkin hautajaiset takana pohjosista eilen ajettu mutta näin ainakin vähän siirrettiin että saan aikaa painoa pudottaa ja nää paineet näyttää lääkärille. sitten ne kilpirauhasarvot pitää ottaa
.. huoh mitä vielä
 
Odottava toivottavsti tuo vuotelu loppuu ja istukka siirtyy pois siitä edestä.

Iitu tois hyvä tulos teillä tällä kerralla. Minullekin on sanottu, että on tärkeämpää, että limakalvon rakenne on hyvä kuin pelkkä paksuus.

Rouva K33
onko sinulla ylä vai alapainen koholla? Ymmärtääkseni myös kilpirauhanen voi vaikuttaa verenpaineeseen. Tsemppiä hoidon odotteluu.

Hassutassu toivottavasti pääset siirtoon suunniteluusti.
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
paulanna juu 28.1. Pitäis olla siirtopäivä...

Huomenna ultraan tsekkaan limis ja sit saa taas aloittaa lutinukset.

Iitu78 en enään muista ihan varmasti mitä on paksuus ollut joskus varmaan samaa luokkaa, mutta uskon että asia juuri niin kuin lääkäri sanoi kunhan rakenne on hyvä.
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
oivikki paineet oli 158 ja alle 100 oliko 89 vai mitä ja mulla aina lääkärissä nousee sit vielä join ennen kahvia tosiaan sekin. Mutta näin nyt mennää mä mittailen käyn tuola otattaa kilpparit sit siitä soitan lääkärille niitä arvoja
 
Peukut pystyssä Iitulle! Olin juuri lääkärillä, ja sanoivat siellä, että Suomessa alaraja on 7mm ja tavoite on 8mm. Puolassa lääkäri sanoi, että 11mm olisi hyvä, kun kysyin. Hän perusteli sillä, että ohuelle limakalvolle siirrettäessä raskautumismahdollisuudet putoavat.

No, mulla oli limis tänään ohuimmasta kohdasta 6,8mm ja paksuimmasta kohdasta 7,3mm. Pistin kyselyn menemään, että lisäisinkö esim. laastarit, jotta limis lähtisi kasvuun. Aikaahan minulla on vielä reilut pari viikkoa ennen siirtoa.

Rouva K33, paljonko pitäisi pudottaa painoa? Toivottavasti verenpaine laskisi siinä samalla. olen miettinyt, että jos tästä hoidosta ei tule plussaa, niin on pakko vetää tiukka linja ja yrittää saada hieman painoa pois, eli 5 kiloa olisi hyvä, mutta 10kg ei haittaisi.

Kyselin lääkäriltä myös kortisonista, jolloin Suomen lääkäri sanoi, että siitä ei ole ainakaan haittaa, ja on todettu, että joillekin siitä on ollut selvästi hyötyä. En aio mainita tästä Puolan lääkärille, mutta aloita syömään kortisonia alkioiden keräyspäivänä.
 
Iltaa..kauheesti kyllä tää mun limiksen ohuus mietityttää..Progynovan pitäisi sitä vielä kasvattaa, mistä voisi olla hyötyä kiinnittymiselle tai raskaudelle yleensä. Kyllä on levoton olo..oli vaikee olla töissä kun tää pyörii päässä kokoajan, olen jotenkin sekä toiveikkaampi että pelokkaampi kuin viimeksi. Ehkä siksi että eka lapsi tuli toisesta siirrosta aikanaan.

Iitu pp1
 
Kiitos kaikille vastanneille, tämähän on aktiivinen ketju :)! paulanna kiitos lisäämisestäni listalle, siihen voi vielä lisätä: ikä 37, ensimmäinen lapsi toiveissa. Olemme nyt kallistumassa Suomeen hoitoihin, vaikka jonottomuus ulkomailla houkuttelisi.
 
persika me ollaan hoidossa Helsingissä (Fertinova).
Syy miksi se valittiin oli logistinen + hinta + vastaanotto tuntui hyvältä.
Mentiin luovutetun jonoon toukokuun lopussa, kesäkuun alussa tavattiin psykiatrinen sairaanhoitaja (juttu-tuokio), siitä 6kk mut leikattiin ja sovittiin alustava aikataulu: hoidonsuunnittelu joulu-tammi ja hoito helmi-maalis. Vajaa 2 viikkoa sitten käytiin hoidon suunnittelussa ja luovuttaja on tosiaan löytynyt, nyt odottelen tarkempia tietoja aikataulusta. Alussa sanoivat meille jonotusajan olevan noin 6kk, mutta mulla tosiaan leikkaus ja siitä toipuminen pitkitti tätä hoitoa, mutta parempi mennä siis terveenä ja hoidettuna :)
 
Meillä oli Ava, nykyinen Fertinova Tampereella. Tykkäsin kovasti ja henkilökunta oli aivan ihanaa <3, yksi hoitajista erityisen sydämellinen.

Jonossa oltiin aika tarkkaa 6 kk, sinä aikana kyllä vielä yritettiin kaksi kertaa IVF-hoitoa, mutta kummassakaan ei päästy punktioon saakka.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)


2014!

fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+) Vuonna 2014 uusi hoito
Sufka
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: vuonna 2014 uusi hoito
Tepsuttelija,
esemila,
RouvaK33 ( esikoinen toiveena keskenmenon jälkeen, aikataulua ei vielä tiedossa)
Plastex
persika
prinsessatyttö, 2.lapsi, siirto tulossa
hassutassu (40+), 2.lapsi, siirto tulossa

Hoito lähestyy

Toivokkaat
Johkunen: 1.lapsi, lahjamunasoluhoito, helmi-maaliskuu 2014
Pikkukintsu, Helmikuu 2014
Paulanna (40+), PAS 20-21.2.14
Burma (38), 1. lapsi, 2.luovuttajan 1.PAS
Pikkukintsu, tammikuu


Piinistelijät

Iitu78, toinen, testi 31.1




Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
amv: toinen,
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,
Unelma(ko)???


:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen




Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:
 
Heippa,
Mulle tuli tänään loppuraportti venäjältä ja mukana oli kaavio meidän alkioista. Pakkaseen jäikin peräti 7 blastoa eikä 6 kuten luulin! Jos nyt oikein sitä luin, kaikki olivat 6 tai 8-soluisia, siirretyt myös 6 ja 8-soluiset. Tietääkö joku noita muita termejä, kaikissa alkioissa oli BL (blasto) mutta sitte perässä muita kirjaimia, siirretyissä BLAA ja BLBB?? Mitä ne tarkottaa? Täytyy googletella ku ehtii, aattelin vaan jos joku osaa lonkalta vastata.
Jessus että on muute kylmä..pitäs varmaan vetää villapöksyt korviin asti.

iitu pp2
 
Pikkukintsu toivottavasti limis nyt kasvaa hyvin nyt. On aika suuri ero tolla mitä pitävät limiksen sopivana paksuutena Suomessa tai Puolassa.

Burma hyvä, että limis on kasvanut hyvin.

Iitu hienoa että saitta noin monta pakkaseen. Noista luokituksista kannatta kysyä klinikalta, sillä ne mielestäni ovat erilaisia eri klinikoilla. Korjatkaa jos olen väärässä!
 
Iitu, en tiedä luokituksista, mutta kahta eri sorttia vaikuttaisi olevan ;) Google auttoi. Löysin linkin, jossa vaikuttaisi olevan selitys luokituksesta. Eli AA olisi paras luokka. Kirjainten alussa voi olla vieläjoku numero. Vieläkin ihailen teidän saalista.
IVF Blastocyst Pictures & Blastocyst Stage Embryo Grading Photos
Burma, sullahan oli hyvät limikset! Ihan parin viikon kasvatuksellako on noin muhkeaksi kasvanut?
On: Puolan lääkäri kommentoi limistä sillä lailla, että voisin hieman vähentää lääkitystä, mutta en tiedä sitten uskallanko. Voiko limis tulla liian paksuksi?
 
pikkukintsu kymmenessä päivässä oli kasvanut. Tiedä onko leikkaus sitten vaikuttanut siihen että kasvanut noin hyvin...

Iitu78 muistaakseni kun luokituksia selvitin niin blastot merkittiin 5AA, 6BB,5AB jne jossa siis numero kertoi missä vaiheessa kehitystä blasto onja kirjainyhdistelmä luokitukset eli AA oli paras ja ne kirjaimet arvosteli solua itseään. Eli toinen koko solua ja toinen " sisäosaa". Ihan näin itse pääteltynä jos joku tietää, niin saa toki korjata. ;)
 

Yhteistyössä