Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos paulanna <3! Harmittaa kamalasti, otin tänään ylimääräsen. Limakalvo oli lääkärin mukaan hyvä, 15mm, mutta voikohan tuo unohdus nyt jotain vaikuttaa :(.

Otan tabletteja 3 päivässä, edellisen otin klo 16 ja kolmas olis pitänyt ottaa klo 24.. Otin klo 6 tupla-annoksen, eli 14 h väliä.
 
Viimeksi muokattu:
Koita nyt persika unohtaa koko unohdus, sulla ollut erityisen hyvä limis siirrossa, eiköhän tuo ole ihan harmiton unohdus. Mun limis oli siirrossa vain reilut 8 mm ja ainenkin jotain sinne testien mukaan tarttunut on :)
 
Viimeksi muokattu:
Iitu :'( tois tois kamalaa, onneksi sait sairaslomaa. Voimia uuden hoidon odotteluun. Minulla on myös ollut jo kohta vuoden tauko, koska piti säästää rahaa. Samallahan jonottelin tuonne Talllinaan. Mutta viime heinäkuun hoidon jälkeen oli rahaa kerättävä puolivuotta, että pysytin uuden hoidon aloittamaan. Toivottavasti kesä on kuitekin rentouttava muuten.

Paulanna Jee. Onnea tosi paljon. Nyt sitten ma testi tulosta odotellaan, onkohan tosiaa jopa kaksi pientä tulossa.

Persikka
onnea, toivottavsti + tulossa. Minulla sitten samoina päivinä toivottavasti siirto, kun sinulla viralliinen testipäivä.

Ulpunen
sinulle myös onnea pp päiville. Millon sinulla on testi päivä?
 
oivikki ja paulanna, kiitos tsempeistä. :) Testipäivä on huomenna, mutta todellinen ylläri olisi, jos näyttäisi plussaa. Pienen rintojen turvotuksen/aristuksen ja ruokahaluttomuuden (lugesteron?) lisäksi ei ole oireita. On se kumma, kun luomuna on tärpännyt useamman kerran (tosin yhtä lukuunottamatta ovat päätyneet km:eek:on), mutta näillä hoidoilla ei edes yritystä?

paulannalle toivottelen hienoja lukemia huomiseen verikokeeseen!

Iitu78 pahoittelut ja voimia tilanteeseesi.:hug:
 
Peukut pystyssä ulpunen huomiseen testiin, menetkö verikokeeseen ?
Huomenna sitten jännätään.
Luin eilen tästä ketjusta aiemmilta sivuilta satu-sofian tarinaa, hän testasi vasta verikoeaamuna haamujenhaamujen, eikä edes testiajalla, silti verestä hcg oli hyvä ja lapsi on syntynyt:heart:
Itse käyn kokeessa, sitten ei jää jossittelun varaa.

paulanna pp12
 
Ulpunen toivotaan oireettomuudesta huolimatta, että olisi huomenna ylläri +.

Paulanna minä myös haluan aina käydä verikokeessa, jos on lääkeeiden jatkaminen edessä, eri asia, jos on siirretty omaan keirtoon ja raskaushan ei edellytä silloin ihan samaan lääkearsenaalia.
 
Ulpunen: tsemppiä ja peukkuja plussan puolesta huomiselle.
Plastex: joko sinulla vuoto alkoi ja pääsittekö aloittamaan?

Voisitteko vääntää rautalangasta PAS periaatteen. Lääkkeellinen? Lääkkeetön? Koska alotetaan lääkkeet, koska siirretään? Voiko tehdä suoraan tuoresiirron jälkeen?

Persika pp3
 
Onnea testiin Ulpunen ja Paulannalle toivotaan vain vahvistusta hienoihin plussiin!
Persika, lääkkeellinen pas jokseenkin näin: joko omaan kiertoon eli kp 4 suunnilleen alkaa limakalvon kasvatus esim. Progynova-tableteilla (yleisimmin käytetty?), yleensä suurenevin annoksin, meillä ultrat oli n.kp 1-2 ja kp 13-14, monesti tuota kierron alun ultraa ei ees ole. Sitten luget/Crinonet aloitetaan 5pv ennen siirtoa ja siirto n.kp 19-20. Laskin nopsaan kalenterista niin jotain heittoja voi olla.
Yleensä kai voi tehdä peräkkäisiinkin kiertoihin, mutta jos jotain hyperi taipumusta tms ollut tuoresiirrossa niin suositus kai on että ainakin yksi välikierto.
Lääkkeettömästä passista mulla ei ole kokemusta, siinä on hankalaa se ovulaation bongaaminen kun siirto tehdään sen mukaan. Joku muu osaa kenties sen selittää paremmin.
 
Kiitos kaikille tsempityksistä! Nyt tulee sitten pääasiassa omaa napaa, meni nimittäin jännäksi - tein heti aamusta clearbluen +-testin ja ruutuun pärähti välittömästi tuplaviiva...Jotenkin ihan epäuskoinen ja kummastunut olo, tosin keskenmenojen jälkeen sitä on tietty tullut aika varovaiseksi. No, menen tänään klinikalle verikokeeseen, sitten ollaan viisaampia. Huh, huh, ja minä kun kuvittelin tuntevani oman kroppani...

persika, noin se pas suunnilleen meni meilläkin ja tehtiin heti tuoresiirtokierroksen perään.

Onko muita muuten ohjeistettu ottamaan progynovat alakautta? Kuulemma imeytyvät niin paremmin, tässä kierroksessa olen ottanut 3/pvä alakautta ja illalla yhden suun kautta. Vähän säätämistä lugesteronien kanssa, kun pitää odottaa 2 tuntia, mutta mitäpä sitä ei tekisi...
 
Voi itku Iitu. Tosi paha mieli sun puolesta. Toisaalta, uskon että se onnistuminen ei ole teillä kaukana.
Loistavia uutisia paulannalta, Tsekkien klinikka vaikuttaa tosi lupaavalta.
Samoin ulpunen, varovaiset onnittelut! Puolan klinikalla käytetään Estrofemiä, joka laitetaan 3/pvä alakautta. En kyllä saanut mitään ohjetta, että lugejen kanssa pitäisi olla joku parin tunnin väli. No, ensi kerralla voin sitten tehdä niin. En ole kyllä kuullut, että progynovaakin voisi laittaa alakautta. Niissähän on se sokeripinta, tosin kuin Estrofemissä. Vaikka kyllä se sokerikuorikin sinne sisuksiin sulaa.

Kävimme miehen kanssa viime kuun lopussa lääkärissä, mutta oli ihan turha reissu. Olimme toivoneet, että voisimme tehdä jotain lisätutkimuksia, mutta sen sijaan saimmekin opetustuokion. Toisaalta ihan hyvä, sillä mieheni ei oikein uskonut ennen, että vaikka takana on kaksi negaa, ei kropassa välttämättä ole mitään estettä raskautumiselle. Meillä seuraava hoitokerta ei ole vielä tiedossa. Toivon, että heinä-elokuussa olisi mahdollista järjestää aikaa hoidolle. Olisi mukava käydä siellä Sopotin uimarannalla samalla.
 
Ei mennyt niin kuin toivottiin ja uskottiin :(
ClearBlue tosiaan ja Cittarin PreckChekit näytti jo viikko sitten plussaa, testailut lopetinkin jo välillä ja uskoin vahvaan plussaan veritestistä, mutta kuinkas kävikään... No joo, plussa on, mutta arvo liian matala normiraskauteen, mä oon nyt ihan rikki ja menen vielä kontrollikokeeseen parin päivän päästä, mutta kyllä nyt vedettiin matto jalkojen alta ja en vaan nyt kestä...
En palaa enää tänne palstalle ellei jotain ihmettä kokeen kanssa tapahtuisi, niin ei käy...
Joten meidän tarina loppui tähän, me ei enää jatketa hoitoja, ei pääkoppa kestä ja ei kukkarokaan.
Hyvää kesää kaikille ja onnistumisia !!!
En ole katkera, jos näin piti käydä niin en voi sitä muuksi muuttaa.
 
Paulanna: ei ole sanoja, on tää niin epäreilua, ensin annetaan ja sitten otetaan. Tsempitän että kaikki olisinkin kunnossa jos siihen pienikin mahdollisuus on <3

Ulpunen: onnea :) Missä olettekaan hoidossa?

Iitu: kiitos pas-infosta.

Itsellä ei oireen oiretta, ei edes lugeoireita. Onko täällä muita piinailijoita?

Persika pp4
 
Voi paulanna, niin odotin ja toivoin hyviä uutisia. Sanoja ei löydy, tuo on niin väärin. Voi kun se kontrollikoe kuitenkin toisi tullessaan yllätyksen. :hug:

persika, ollaan hoidossa Fertinovassa. Täälläkään ei ole ollut mainittavampia oireita lääkkeistä, on kuulemma tosi yksilöllistä.

ON: Verikoe oli tänään, mutta vastauksen saa vasta huomenna, joten vielä on sinniteltävä. Edelleen kyllä huolestuttaa vahvasti tämä oireettomuus.

progynovasta: Alakautta tosiaan ohjeistettiin ottamaan ne ja hyvin näyttävät sulavan. :) Ensin otetaan progynova ja kahden tunnin kuluttua luge, koska kuulemma neutraloivat toistensa vaikutusta. Jos progynovan ottaa suun kautta, ne voi ottaa yhtä aikaa.
 
Paulannna. Oon todella pahoillani. Ei ole sanoja:(. Todella väärin. On niin surullista että tää on niin epäreilua eikä mitenkään mene tasan että jokaiselle se onni joskus kävis. En haluu kääntää veisfä harvassa mut paljon sun hcg oli?

Pas. Luomukiertoon se aloitetaan oviksen mukaan. Eli tikuilla bongataan ovis ja alkioiden iän mukaan sit siirto eli esim 3pv alkioilla siirto on 3pv oviksesta. jos ovulaatio on epävarma niin se voidaan myös avittaa pregnylillä. Luget on usein tukena vain plustestiin koska oma keltarauhanen riittää sit tueksi. Miinuksena tosiaan toi oviksen epävarmuus monella.
Tulokset luomu ja lääkekiertoon on kuulemma yhtä hyvät.

onnea Ulpunen!

Ja Persikalle tsemppiä viimeisiin piinapäiviin!

Ja muillekin peukkuja vaiheisiinsa. Oon ihan pihalla missä kukakin nyt menee kun toi Paulannan juttu sekotti ajatuksia.

kävin gynellä. Kierto toimii mut imetys sotkee sen verran et esim estrogeenivaikutus on nolla eli limis ohut. Imetystä pitäisi ajaa pikkuhiljaa alemmas vaikka kuulema 1-2 imetystä ei ole täysin este hoidoille mikäli prolaktiinitasot on normaalit ja siirto tehtäs lääkkeelliseen. Eriasia sit haluaako ottaa sit sen jossitteluriskin koska meillä aina tullu niin vähä alkioita siirtoon.
 
Voi ei Paulanna!! Oma menetys on niin lähellä että tunnen saman katkeruuden sinunkin puolestasi!
Luulen että meillä kävi aika samalla tavalla kuin Paulannalle, me ei saatu sitä hcg arvoa, vain +/- ja epäilen että myös meillä alkio on hipaissut tai hetkeksi kiinnittynyt..niin lähellä ja silti niin kaukana. Tämä on niin väärin!!!
Ulpuselle tietenkin onnea, nauti plussasta, toivotaan ettei tule niitä keskenmenoja enää.
 
Olen niin äärettömän pahoillani paulanna ja Iitu78 :'( Tuo jos mikä on niin maailman väärin,että ensiksi annetaan ja sit otetaan. Ei voi taas pieni ihminen tajuta tätä maailman julmuutta.

Toivotaan ulpunen,että sinulla plussa vahvistuu ja arvo on hyvä.
 
Voi ei, Paulanna ja Iitu78.. Olikohan Paulannalla millainen hcg arvo? Minullahan se ei viimeksi noussut tarpeeksi ja lopetin lääkkeet. Tuntui kyllä pahalta. Nyt sitten piinailua taas.
Ulpuselle tsemppiä vastauksen odotteluun.
 
Kiitos Ihanat tsempeistä! Sain tuloksen, joka täydelliseksi ällistyksekseni oli kuulemma hyvä ja reippaasti viitearvojen sisällä. Nyt sitten pää kylmänä kohti ultraa, ellen ennen sitä päädy käymään vielä toisessa hcg:ssä. Ainakin omalla kohdalla taitaa olla vaikea päästä eroon tästä uskonpuutteesta, kun on muutaman kerran tultu alas tosi kovaa ja korkealta.

persika Kuulostaa aika aikaiselle ollakseen menkkaoireita, voisiko olla kiinnittymistuntemuksia? Tsemppiä piinailuun!
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
amv
Paulanna-parka :hug: Sanaton olen myös minä... Minäkin uskoin todella vahvasti, että saat hyvän verikoetuloksen, eikä muu käynyt edes mielessä... On kyllä paha mieli sun puolesta :( Toivon vielä pientä suurta ihmettä uusintaverikokeen suhteen!


Ulpuselle onnea! :)

Ja persika, mullakin kävi mielessä, et vois ihan hyvin olla kiinnittymiskipua. Toivottavasti onkin!

amv
 
Noista tuntemuksista pitää sanoa,että niistä ei voi tietää yhtikäs mitään, ainkin näin omalla kohdallani on käynyt.
Silloin kun aloin poikaa oodottamaan siirrosta niin alkuun ei ollu minkäänlaisia tuntemuksia,mutta sitten tuli menkkajomotusta mikä oli aivan samanlaista kun kuukautiset alkaisi. Heitin jo pyyhkeen kehään ja olin luovuttaa koska kivut jatkui samaoin kuin ennen menkkojakin. Päivää ennen vertestiä tein sitten liuskatestin missä oli onnettomampaakin onneton hailukka viiva ja myös seuraavana aamuna oli aivan samanlainen. Silti hcg oli 600
Mitään muita oireita ei siis ollut kuin tuo kipu.
Kipu sitten yltyikin parin ekan kk aikana niin valtavaksi,että en pystynyt autoa ajmaan kun alavatsa ja selkä oli niin kipeät koko ajan.

Nyt sitten viime siirrossa oli aivan samoin, ihan samat kivut,mutta se viiva jäi puuttumaan

Sitä kun osaisi olla koko ajan kuuntelematta omaa kroppaansa,mutta se kaiketi lähes mahdotonta :)

Toivottavasti nuo kivut persika tuottaa tulosta

Terveisin esemila kuka silloin tällöin käy lukemassa teidän kuulumisianne ja on hengessä mukana :D
 

Yhteistyössä