Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei! Olen 47 ja nyt harkinnassa pakastetun lahjamunasolualkion siirto, ennestään minulla on kaksi lasta. Onko muita yhtä kypsässä iässä raskautuneita linjoilla?
43v ja toinen pas tulossa nyt tässä kuussa. Luovutetut munasolut meillä. Eka siirto tehtiin nyt kesäkuussa josta tuli valitettavasti nega. Siirettiin 3vrk ikäinen alkio.. nyt tuleva siirto tehdään blastolla, meidän pakkaspallerolla 💖

Löytyykö teiltä jo valmiina siis alkioita pakkasesta vai oletteko siis lähdössä vasta hoitoihin?
 
Hei,
Joo, en ole varma, että miten noi päivät lasketaan. Viimeksi klinikka pyysi tosiaan verikoetta dpt 11. Ja HCG arvo ei ollut liikahtanut mihinkään ja nyt ohjeistettiin ensi maanantaita ja silloin dpt 12.

Kyllähän sitä välillä kuulee, että osalla ei ole ollut mitään oireita ja sitten tuleekin plussa testiin, mutta jostain myös luin, että alkaisi jo näkyä dpt 8 kotitesteissäkin.
Mikä sun tilanne on Chiarina46? ❤
 
@kirsillevauva Ihana kuulla susta :) Käyn lueskelemassa juttuja ja haaveilen vielä liittyväni seuraan. Olen tehnyt päätöksen monta kertaa; yritetään, ei yritetä, yritetään, ei yritetä.. Olisihan se ihana yrittää pikkusisarusta, saisi vielä saman luovuttajan munasolujakin. Mutta se on aikalailla rahakysymys, pitäisi säästää. Ja meillä on uudet tuulet, olemme käyneet priden, ja odottelemme sijaislapsia perheeseemme. Toivottavasti pian saisimme jonkun pienen käärön meille nuuhkuteltavaksi, jospa se vauvakuume menisi sillä ohi. Tai ehkäpä pahentaisi :D Mitä teille kuuluu, onko kaikki mennyt hyvin?

-Ramiina ja prinsessa kohta 4v.
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Mikä sun tilanne on Chiarina46?
Moikka,
Ja kiitos kysymästä :). Mulla tosiaan meni kuviot uusiksi ja olen nyt yksin tässä jatkossa. Olen kyllä toiminnan nainen, niin yritän kehitellä jotain uutta, jos raskaaksi tuleminen onnistuu.

Eli jatkossa mennään lahjamunasoluilla ja lahjasiittiöillä. Olen tosiaan ulkomailla hoidossa ja meillä oli exän kanssa kaksi alkiota vielä pakkasessa (hänen siittiöillään). Ne tuhotaan ja hän maksoi ja maksaa nämä uudet alkiot. Ensin valitsin yhden alkion (ja sille vara alkion) ja, jos tämä ei onnistu, niin sitten valitaan taas uusi alkio.

Alkiot oli jo muodostettu ja sain tiedot tanskalaisista siittiöiden luovuttajista ja toisen kansalaisuuden munasolujen lahjoittajista. Tietoa sai paljon, mutta tällä kertaa valitsin pitkälti munasolun lahjoittajan ominaisuuksien mukaan (sain lapsuuskuvat ja aikuiskuvat nähtäväksi). Viimeksi kun valittiin exän kanssa, niin päädyttiin valitsemaan aika vaaleatukkaisista lahjoittajista, vaikka itse olen aika tumma. Mutta hän oli vaalea.

Anyway. Toivon pääseväni elokuusssa siirtoon. Lääkärit miettivät uutta strategiaa, kun epäonnistuneita yrityksiä takana 2 kpl. Aikaisemmin on pitänyt valmisteluihin varata n. 6 viikkoa eli saas nähdä, että onnistuuko elokuussa. Toisaalta nyt ei ole ihan samanlainen kiire, kun ex. ei kärsimättömänä hengitä niskaan.

Kerroin toisessa ketjussa synttärikaimastani, joka täytti 49v viikko sitten. Hän on ulkomailla lapsettomuushoidoissa (lahjasiittiöt ja lahjamunasolut =>nämä muodostettiin, ei ollut alkiota valmiina). Hän kävi varhaisultrassa perjantaina ja siellä oli syke kuulunut ja näkynytkin jo jotain (7+3). Eli tämä ei välttämättä ole iästä kiinni. Hänellä onnistui heti eka siirto (ainakin tähän asti): ei tehty ERA-testiä, lääkkeet paljon miedommat kuin minulla ja kotitestit eivät näyttäneet plussaan, vaan HCG-testi näytti sitten dpt 11 jo arvoa 83.

Olisin halunnut lapselle läsnäolevan biologisen isän, mutta toisin kävi nyt. Elämässä on ollut kuitenkin muutakin draamaa viime aikoina, niin tavoittelen positiivisesti omaa unelmaani eli perhettä.
 
43v ja toinen pas tulossa nyt tässä kuussa. Luovutetut munasolut meillä. Eka siirto tehtiin nyt kesäkuussa josta tuli valitettavasti nega. Siirettiin 3vrk ikäinen alkio.. nyt tuleva siirto tehdään blastolla, meidän pakkaspallerolla

Löytyykö teiltä jo valmiina siis alkioita pakkasesta vai oletteko siis lähdössä vasta hoitoihin?
Moikka,
Tosi kurja juttu, ettei ensimmäinen yritys onnistunut :(. Kävitkö muuten verikokeissa myös?itsellä on nyt jäänyt vaivaamaan, kun en Suomessa käynyt verikokeessa 2v sitten. Oli meinaan niin runsaat kuukautiset siirron jälkeen, että mietin oliko keskenmeno, mutta kotitestillä sitten vaan testasin.

Pääset jo heinäkuussa siirtoon - hieno juttu <3. 60 %:n onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin valtavan suuri :). Pidän peukkuja ja toivon onnistumisia.
 
  • Rakkaus
Reactions: Samppa40
Moikka,
Ja kiitos kysymästä . Mulla tosiaan meni kuviot uusiksi ja olen nyt yksin tässä jatkossa. Olen kyllä toiminnan nainen, niin yritän kehitellä jotain uutta, jos raskaaksi tuleminen onnistuu.

Eli jatkossa mennään lahjamunasoluilla ja lahjasiittiöillä. Olen tosiaan ulkomailla hoidossa ja meillä oli exän kanssa kaksi alkiota vielä pakkasessa (hänen siittiöillään). Ne tuhotaan ja hän maksoi ja maksaa nämä uudet alkiot. Ensin valitsin yhden alkion (ja sille vara alkion) ja, jos tämä ei onnistu, niin sitten valitaan taas uusi alkio.

Alkiot oli jo muodostettu ja sain tiedot tanskalaisista siittiöiden luovuttajista ja toisen kansalaisuuden munasolujen lahjoittajista. Tietoa sai paljon, mutta tällä kertaa valitsin pitkälti munasolun lahjoittajan ominaisuuksien mukaan (sain lapsuuskuvat ja aikuiskuvat nähtäväksi). Viimeksi kun valittiin exän kanssa, niin päädyttiin valitsemaan aika vaaleatukkaisista lahjoittajista, vaikka itse olen aika tumma. Mutta hän oli vaalea.

Anyway. Toivon pääseväni elokuusssa siirtoon. Lääkärit miettivät uutta strategiaa, kun epäonnistuneita yrityksiä takana 2 kpl. Aikaisemmin on pitänyt valmisteluihin varata n. 6 viikkoa eli saas nähdä, että onnistuuko elokuussa. Toisaalta nyt ei ole ihan samanlainen kiire, kun ex. ei kärsimättömänä hengitä niskaan.

Kerroin toisessa ketjussa synttärikaimastani, joka täytti 49v viikko sitten. Hän on ulkomailla lapsettomuushoidoissa (lahjasiittiöt ja lahjamunasolut =>nämä muodostettiin, ei ollut alkiota valmiina). Hän kävi varhaisultrassa perjantaina ja siellä oli syke kuulunut ja näkynytkin jo jotain (7+3). Eli tämä ei välttämättä ole iästä kiinni. Hänellä onnistui heti eka siirto (ainakin tähän asti): ei tehty ERA-testiä, lääkkeet paljon miedommat kuin minulla ja kotitestit eivät näyttäneet plussaan, vaan HCG-testi näytti sitten dpt 11 jo arvoa 83.

Olisin halunnut lapselle läsnäolevan biologisen isän, mutta toisin kävi nyt. Elämässä on ollut kuitenkin muutakin draamaa viime aikoina, niin tavoittelen positiivisesti omaa unelmaani eli perhettä.

Onnea kovasti yritykseen ja kuulostaa lupaavalta sun suunnitelmat 🥰

Oon seurannut tubessa yhtä 51v jenkkinaista joka sai lahja-alkiolla vauvan muutama viikko sitten. Olisiko ollut viides lahja-alkion siirto joka sitten onnistui ❤

Joten uskon sun mahdollisuuteen onnistua 💕🙏
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Moikka,
Tosi kurja juttu, ettei ensimmäinen yritys onnistunut . Kävitkö muuten verikokeissa myös?itsellä on nyt jäänyt vaivaamaan, kun en Suomessa käynyt verikokeessa 2v sitten. Oli meinaan niin runsaat kuukautiset siirron jälkeen, että mietin oliko keskenmeno, mutta kotitestillä sitten vaan testasin.

Pääset jo heinäkuussa siirtoon - hieno juttu <3. 60 %:n onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin valtavan suuri . Pidän peukkuja ja toivon onnistumisia.
Meidän klinikalle riittää pelkkä pissitesti. Luulen että voi olla menkat massiiviset ihan jo noiden letrojen takia... kumminkin hiukan boostattu kiertoa.. mut eiköhän tästä selvitä 💖

Toivotaan tosiaan että tämä toinen kerta toden sanoisi ❤
 
Onnea kovasti yritykseen ja kuulostaa lupaavalta sun suunnitelmat

Oon seurannut tubessa yhtä 51v jenkkinaista joka sai lahja-alkiolla vauvan muutama viikko sitten. Olisiko ollut viides lahja-alkion siirto joka sitten onnistui

Joten uskon sun mahdollisuuteen onnistua
Kiitos paljon :)

Nyt on totta se, että mahdollisuus onnistua kasvoi tosi paljon, mutta nyt oon sitten yksin tässä. Mutta olen jo kasvatellut vertaistukijoukkoja. Tähän mun ikätoveriin verrattuna on se ero, että mun kohtu ei ole ihan priima, mutta haaste ei kai kuitenkaan ole raskaaksitulemisessa, vaan sitten toisella ja kolmannella kolmanneksella.

Vähän myöhään olen liikkeellä, mutta en ole onneksi ainoa.
 
Kiitos paljon

Nyt on totta se, että mahdollisuus onnistua kasvoi tosi paljon, mutta nyt oon sitten yksin tässä. Mutta olen jo kasvatellut vertaistukijoukkoja. Tähän mun ikätoveriin verrattuna on se ero, että mun kohtu ei ole ihan priima, mutta haaste ei kai kuitenkaan ole raskaaksitulemisessa, vaan sitten toisella ja kolmannella kolmanneksella.

Vähän myöhään olen liikkeellä, mutta en ole onneksi ainoa.
Joo, vertaistukea ja turvaverkkoja on hyvä olla taustalla. Tämä jenkki nainen on tosiaan kanssa yksin vauvan kanssa. Simply Tanika nimellä löytyy tubesta jos kiinnostaa hänen hoitopolkunsa.. pitkäään haaveillut lapsesta ja vihdoin hän sen sai 💕
 
  • Tykkää
Reactions: Chiarina46
vierailija
43v ja toinen pas tulossa nyt tässä kuussa. Luovutetut munasolut meillä. Eka siirto tehtiin nyt kesäkuussa josta tuli valitettavasti nega. Siirettiin 3vrk ikäinen alkio.. nyt tuleva siirto tehdään blastolla, meidän pakkaspallerolla

Löytyykö teiltä jo valmiina siis alkioita pakkasesta vai oletteko siis lähdössä vasta hoitoihin?
Meillä on tosiaan lahjamunasolualkioita pakkasessa puolisen tusinaa… Olimme hoidossa ulkomailla. Nyt pitää päättää että yritetäänkö vielä, kun ikä alkaa tulla vastaan. En tiedä miten kroppa kestää, edelliset raskaudet se kesti tosin hyvin, vaikka ikää oli jo silloin. Kiva kuulla teidän tilanteista, koitan kirjaituakin myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Samppa40
vierailija
Olipas kiva löytää tällainen keskustelu ja lukea muiden kokemuksia. Haluan kertoa oman tarinani, eli toivoa aina on!

Hakeuduin 29vuotiaana nykyisen mieheni kanssa lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin, kun lasta ei kuulunut. Olin ollut 10v edellisessä suhteessa pääosin ilman ehkäisyä lapsitoiveen kanssa, mutta ikinä en ollut tullut raskaaksi. Tiesin hakeutua pian tutkimuksiin nykyisen miehen kanssa.

Julkisella meille suotiin vain 2ivf:ää, koska alkioita tuli hyvin (yleensä yli 10per hoito) ja kaikki kuolivat morulavaiheeseen 2pvän ikäisenä. No yksityisellä haluttiin vielä tehdä omilla soluilla 1 ivf ja lopputulos oli sama, kaikki alkiot kupsahtivat, joku vika epäiltiin olevan munasoluissani.

Sitten tehtiin yhteensä 2 ivf/icsiä luovutetuilla munasoluilla ja miehen siittiöillä. Yhteensä saatiin muistaakseni 9alkiota. Siirroista tuloksena oli vain 5 keskenmenoa ja toivo tuntui olevan mennyttä... viimein itse vaadimme, että tehdään viimeisillä säästöillämme hoito, jossa luovutetut munasolut ja luovutetut siittiöt. Kuinka ollakkaan saimme 3 alkiota, ensimmäisestä alkiosta tulin raskaaksi ja saimme maailman ihanimman esikoisemme!! Viiden vuoden hoitorupeaman jälkeen onnisti. Kaikki rahat oli menneet, mutta se ei hautannut.

Esikoisen jälkeen lähdimme vielä skeptisesti kokeilemaan loppuja kahta alkiota, ensimmäinen ei lähtenyt, mutta toinen ja viimeinen alkio tarrautui ja pian meillä on laskettu aika. Ihan uskomatonta, kuinka 5 vuotta hoidoissa kiduimme, ja viimeisessä hoidossa meidät palkittiin. Kolme alkiota ja kaksi lasta. Olemme tosi onnekkaita, tiedän. Toivotaan että loppukin menee hyvin 🙂

Mielenkiintoista, että ulkomailla hoidoissa saa valita laajoilla taustatiedoilla ja valokuvien kera luovuttajan! Mille riitti paremmin kuin hyvin tämä Suomen käytäntö (kansalaisuus, pituus, hiusten ja silmien väri jne) ja saimme kyllä ihanimman tytön, ja kohta toisen lapsen ☺
 
  • Rakkaus
Reactions: Chiarina46
@kirsillevauva Ihana kuulla susta Käyn lueskelemassa juttuja ja haaveilen vielä liittyväni seuraan. Olen tehnyt päätöksen monta kertaa; yritetään, ei yritetä, yritetään, ei yritetä.. Olisihan se ihana yrittää pikkusisarusta, saisi vielä saman luovuttajan munasolujakin. Mutta se on aikalailla rahakysymys, pitäisi säästää. Ja meillä on uudet tuulet, olemme käyneet priden, ja odottelemme sijaislapsia perheeseemme. Toivottavasti pian saisimme jonkun pienen käärön meille nuuhkuteltavaksi, jospa se vauvakuume menisi sillä ohi. Tai ehkäpä pahentaisi Mitä teille kuuluu, onko kaikki mennyt hyvin?

-Ramiina ja prinsessa kohta 4v.
Hyvää kuuluu. Vähän samaa tänne. Ei tule sijaislapsia, mutta olen vaihtamassa lastensuojeluun.

Teen nelipäiväistä viikkoa töissä ja tyttö viihtyy päiväkodissa ja on varsin hauska tapaus. Välillä koen raskaaksi arjen, kun taapero ja ikää 50- v. Mies onneksi osallistuu hyvin, mutta on vuorotöissä.

Onnea sijaisvanhemmuuteen!
 
@kirsillevauva Kiitos :)

Oi, onnea uuteen uraan. Raskasta mutta palkitsevaa varmasti.

Kiva kun voit tehdä lyhyempää työviikkoa. Itse teen myös osa-aikatöitä, jotta saadaan tytön kanssa nauttia yhdessäolosta enemmän <3

Uskon että on raskasta, itsekin välillä huomaan etten ole enää niin nuori ja "reipas". Kaikkea ei enää vaan jaksa ja pysty tekemään :D
 
Facebookissa on yli 50-vuotiaiden TTC/Pregnancy/Caring for Babies -ryhmä. Maailmalla on vaikka kuinka paljon 54-55-vuotiaita, jotka saavat lahjasoluilla lapsia. Eli ikä ei merkitse lahjasoluissa, jos muuten terveyttä riittää.
Joo, niin ne sanoo siellä klinikalla myös, että kunhan naisella on kohtu ja nainen on suht.terve. Itsellä tuo toteutuu, mutta joitakin haasteita on, kun kohdun limakalvo ei paksune luonnollisesti ja sitten on muutama myooma. Perusterve olen toistaiseksi vielä.
 
Miten menee vauvan kanssa @Rusakkonen ? Meillä neiti ihana kolmivuotias, nyt kesälomalla. Entä @Ramiina, oletko vielä linjoilla?
@kirsillevauva ja muut,

Kiitos muistamisesta!

Isoin kuuluminen meiltä on se, että meidän vauvamme menee nyt alkavalla viikolla sitten siihen avosydänleikkaukseen (Helsingissä). Tämä on pelottavaa, mutta tyttäreni kyllä tarvitsee tämän leikkauksen.

Raskasta on myös se, että isäni joutui sairaalaan, eikä tosiaan voi hyvin.

Vauva on kyllä aivan ihana. Enpä olisi osannut arvata, että sellainen nelikuukautinen vauva omaa jo huumorintajua ja osaa ilmeillään kertoa vitsinkin. 💓 Hän myös taitaa leikkiä, että vasemmassa kädessä on kännykkä, koska hän laittaa käden “kännykkämaiseen” asentoon ja katselee sitä tiviisti. 💓 Hän osaa sanoa yhden sanan (englanniksi) ja sitä hän usein toistelee, sanoipa hän sen myös hoitohenkilökunnallekin. 💓

Ne, jotka rukoilevat - arvostan kovasti, jos muistatte tytärtäni ja perhettäni. Ja lämpimät ajatukset ja hyvät toiveet ovat myös hyviä.

Rusakkonen ja tytär 5 kk, kohta 6 kk
 
Viimeksi muokattu:
@kirsillevauva ja muut,

Kiitos muistamisesta!

Isoin kuuluminen meiltä on se, että meidän vauvamme menee nyt alkavalla viikolla sitten siihen avosydänleikkaukseen (Helsingissä). Tämä on pelottavaa, mutta tyttäreni kyllä tarvitsee tämän leikkauksen.

Raskasta on myös se, että isäni joutui sairaalaan, eikä tosiaan voi hyvin.

Vauva on kyllä aivan ihana. Enpä olisi osannut arvata, että sellainen nelikuukautinen vauva omaa jo huumorintajua ja osaa ilmeillään kertoa vitsinkin. Hän myös taitaa leikkiä, että vasemmassa kädessä on kännykkä, koska hän laittaa käden “kännykkämaiseen” asentoon ja katselee sitä tiviisti. Hän osaa sanoa yhden sanan (englanniksi) ja sitä hän usein toistelee, sanoipa hän sen myös hoitohenkilökunnallekin.

Ne, jotka rukoilevat - arvostan kovasti, jos muistatte tytärtäni ja perhettäni. Ja lämpimät ajatukset ja hyvät toiveet ovat myös hyviä.

Rusakkonen ja tytär 5 kk, kohta 6 kk
Voimia tulevaan ❤ toivotaan kovasti että kaikki menee hyvin 💕
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
@kirsillevauva ja muut,

Kiitos muistamisesta!

Isoin kuuluminen meiltä on se, että meidän vauvamme menee nyt alkavalla viikolla sitten siihen avosydänleikkaukseen (Helsingissä). Tämä on pelottavaa, mutta tyttäreni kyllä tarvitsee tämän leikkauksen.

Raskasta on myös se, että isäni joutui sairaalaan, eikä tosiaan voi hyvin.

Vauva on kyllä aivan ihana. Enpä olisi osannut arvata, että sellainen nelikuukautinen vauva omaa jo huumorintajua ja osaa ilmeillään kertoa vitsinkin. Hän myös taitaa leikkiä, että vasemmassa kädessä on kännykkä, koska hän laittaa käden “kännykkämaiseen” asentoon ja katselee sitä tiviisti. Hän osaa sanoa yhden sanan (englanniksi) ja sitä hän usein toistelee, sanoipa hän sen myös hoitohenkilökunnallekin.

Ne, jotka rukoilevat - arvostan kovasti, jos muistatte tytärtäni ja perhettäni. Ja lämpimät ajatukset ja hyvät toiveet ovat myös hyviä.

Rusakkonen ja tytär 5 kk, kohta 6 kk
Paljon tsemppiä pienelle ja perheelle leikkaukseen <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
@kirsillevauva ja muut,

Kiitos muistamisesta!

Isoin kuuluminen meiltä on se, että meidän vauvamme menee nyt alkavalla viikolla sitten siihen avosydänleikkaukseen (Helsingissä). Tämä on pelottavaa, mutta tyttäreni kyllä tarvitsee tämän leikkauksen.

Raskasta on myös se, että isäni joutui sairaalaan, eikä tosiaan voi hyvin.

Vauva on kyllä aivan ihana. Enpä olisi osannut arvata, että sellainen nelikuukautinen vauva omaa jo huumorintajua ja osaa ilmeillään kertoa vitsinkin. Hän myös taitaa leikkiä, että vasemmassa kädessä on kännykkä, koska hän laittaa käden “kännykkämaiseen” asentoon ja katselee sitä tiviisti. Hän osaa sanoa yhden sanan (englanniksi) ja sitä hän usein toistelee, sanoipa hän sen myös hoitohenkilökunnallekin.

Ne, jotka rukoilevat - arvostan kovasti, jos muistatte tytärtäni ja perhettäni. Ja lämpimät ajatukset ja hyvät toiveet ovat myös hyviä.

Rusakkonen ja tytär 5 kk, kohta 6 kk
Olen muistanut teitä. Tule kertomaan, miten leikkaus meni, kun ehdit ja jaksat. Tuleeko noita leikkauksia useampia?
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
@kirsillevauva ja muut,

Kiitos muistamisesta!

Isoin kuuluminen meiltä on se, että meidän vauvamme menee nyt alkavalla viikolla sitten siihen avosydänleikkaukseen (Helsingissä). Tämä on pelottavaa, mutta tyttäreni kyllä tarvitsee tämän leikkauksen.

Raskasta on myös se, että isäni joutui sairaalaan, eikä tosiaan voi hyvin.

Vauva on kyllä aivan ihana. Enpä olisi osannut arvata, että sellainen nelikuukautinen vauva omaa jo huumorintajua ja osaa ilmeillään kertoa vitsinkin. Hän myös taitaa leikkiä, että vasemmassa kädessä on kännykkä, koska hän laittaa käden “kännykkämaiseen” asentoon ja katselee sitä tiviisti. Hän osaa sanoa yhden sanan (englanniksi) ja sitä hän usein toistelee, sanoipa hän sen myös hoitohenkilökunnallekin.

Ne, jotka rukoilevat - arvostan kovasti, jos muistatte tytärtäni ja perhettäni. Ja lämpimät ajatukset ja hyvät toiveet ovat myös hyviä.

Rusakkonen ja tytär 5 kk, kohta 6 kk
Täällä miettinyt miten leikkaus meni pienellä? 💟 toivottavasti kaikki hyvin 💕

Ilmoitan nyt tähänkin ketjuun että toka pas näytti tärppäävän, eli 4.4 olisi meillä pikkuisen la ❤
 

Yhteistyössä