Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos vastauksesta. Meinaan hakea tilalle vastaavan lääkkeen. Osaatko sanoa, että onko ihan nimellä baby asperin?? Vahvuus??

Avalla sain aina siirrosta disperin 100mg x 1. Osaatko kertoa mikä tämän tarkoitus lie ollut? Eli mikä ero jos asperin tai disperin??

Tässä hoidossa meinaan kuitenkin jatkaa vastaavalla lääkkeellä mikä nyt käytössä.

ALIISA, lueskelin juuri kirjoituksesi ja olen myös sitä mieltä, että nyt olisi saikun paikka ja hyvä lähteä viikoksi ihan muille maille. Joskus nämä hoidot ajaa kyllä melko alas ja silloin on paras antaa pään ja koko kropan huilata. Lähtisin myös itsekin, mutta en ole vielä aivan turvallisilla vesillä. Kipuilua ollut ja sellaista happamuuden tunnetta vatsassa. Ei kuitenkaan haittaavasti. Seurailen turvallisesti täällä kotimaassa tehden kuitenkin asioita, jotka auttavat tuota yläpäätä relaamaan :saint: :D !! Jaksamista toivon kovin sinulle :hug: !!

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille B) !!

- VEKARA -
 
Vekara, onneksi sait Suomesta apua! Jos muutenkin nämä hoidot myllertää mieltä ja aiheuttaa kysymyksiä, niin sitten vielä tuollaiset epämääräiset vastaukset, jotka ei kuulosta oikeilta. Onneksi et uskonut Artsia. =) Toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin. Olisit sen niin ansainnut!

Peesaan myös Vekaraa tuossa Aliisan kommentissa. Loma voisi tehdä hyvää ja jos sellaiseen on mahdollisuus, niin käytä ihmeessä hyväksesi. Ja jos töissä ei jaksa, niin kyllähän saikkua aina täytyy saada ja saakin. Sinullekin olisin sen pysyvän plussan suonut, mutta meidän toiveilla ei aina ole sitä haluttua vaikutusta. :( Jaksamista! :heart:

Oliko jollain eilen tai tänään ultra, Pomppaduulla?

Mun hoitopaikka on nyt lomalla, niin käski soittaa neuvolaan, että saisin ultra-ajan tarpeeksi ajoissa, kun kesälomatkin varmaan sotkee aikatauluja. Tuntuu vaan niin kovin aikaiselle.. Kivempi olisi ollut käydä omassa hoitopaikassa ultrassa, mutta minkäs teet, kun ovat lomalla. Kai se pitää joku päivä uskaltautua soittamaan sinne neuvolaan.

Noista lääkemääristä, tuntuvat olevan kovin erilaisia eri paikoissa. Mulla varmaan tuo Estradot-laastari menee noin isona, kun limis ei meinannut ensin kasvaa tarpeeksi nopeasti. Luget on kyllä menneet joka hoidossa 3x2 kpl. En tiedä, mikä siihen voisi vaikuttaa vai onko vain paikan "tapa" antaa tuollainen annostus.

Kiitos kaikille vielä onnitteluista! :heart: Jotenkin on niin varovainen olo tämän kanssa, kuuntelee koko ajan oloa, miltä masussa tuntuu ja jos tuntuu jotain, että miltä se tuntuu. Tuntuuko liian kovaa, onkohan alkio kiinnittynyt oikeaan paikkaan, jos on kiinnittynyt jne. Minkälaiset masutuntemukset on normaaleja vai onkohan niitäkään olemassakaan? Joku taisi kirjoittaa, että jossain raskaudessa oli ollut koviakin kipuja vai muistanko väärin? Mutta se on vaan odotettava mitä tuleman pitää. Eihän sille loppujen lopuksi paljoa itse mitään voi, miten asiat menee, jos ei mitään turhia riskejä ota. Joten toivoa vaan, että menee hyvin.

Mihin on ystävämme Alma hävinnyt? Toivottavasti kaikki hyvin.

Aurinkoista päivää teille kaikille,
Nennuliini
 
Kiitos kaikille.

Tulin vielä pikaisesti kysymään, että kun joku puhui täällä kovista päänsäryistä lääkkeiden lopettamisen jälkeen.. Niin onko tuo päänsärky siis oikeasti ollut kovaa? Itse lopetin lääkkeet vko sitten ja olo on siitä lähtien ollut hirveä. Päätä särkee niin pirusti, että välillä pari panacodia oon joutunut ottamaan oloa helpottaakseni.. oon yrittänyt olla ilman lääkettä mutta en jaksa tätä särkyä. Raskaana jos on niin silloin ei toki voi särkylääkkeitä syödä. Muistelisin että viimeksikin oli samaa, kun lääkkeet lopetin.. Halusin vaan vielä kysyä..
 
Kesäistä tiistaita B)

Vekara, asperin/disperin jne. ovat kutakuinkin sama asia ja 100mg/pvä on hyvä annos. Kannattaa ostaa enterotabletteja, joissa on kuori - sulavat vasta suolistossa, kun otetaan tyhjään mahaan. Silloin eivät ärsytä vatsaa (esim. Aspirin cardio tai Primaspan). Nämä kaikki ovat veren hyytymisen estämiseksi käytettyjä.

Jos sinulla on liikahappoisuutta, voi vatsakipu johtua siitä ja tavallinen ei-enteroasperin ei ole silloin hyvä - sulaa jo vatsassa ja ärsyttää. Liikahappoisuuteen voi auttaa kun vältät kahvia, happamia ruokia ja juomia ja vahvoja mausteita. Minulla joskus kauan sitten ärtyi oikein ruokatorven alaosa ja kivut olivat niin kovat, että piti yöllä lähteä päivystykseen. Paras hoito oli nostaa sängyn tyynypäätä 10cm ylöspäin (kirjoja sängyn jalkojen alle).

Varmasti lääkemääriin vaikuttaa hoitohistoriamme ja juuri limakalvon kasvunopeus jne. kuten Nennuliini kirjoittaa, mutta myös eri lääkärit määräävät samanlaisessa tilanteessa vähän eri määriä lääkettä. Esim. minulla Zumenia on lääkäri A määrännyt max 2 tablettia päivässä, mutta lääkäri B määräsi 4 tablettia. Ja lääkäri C:n mielestä tuo olisi ollut valtava annos. Otinkin sitten 3 tablettia ja lääkäri B ei ollut ollenkaan pahoillaan, kun sen hänelle kerroin. Minulle tulee suuremmasta määrästä mm. huimausta.

Aliisa, minulle ei ole tullut päänsärkyä lääkkeiden lopettamisesta. Voisikohan hemoglobiinin lasku tehdä sellaista. Hormonit/niiden lopettaminen voi vaikuttaa myös verenpaineeseen ja sen heilahtelut aiheuttavat usein päänsärkyä. Kannattaisiko sinun soittaa klinikalle ja kertoa kovista päänsäryistä? Muistan, että sinulla oli niitä viimeksikin. Sieltä voisit saada myös sairaslomaa, lomasi alkuun on pitkä aika. Vaikka töissä olo vie ajatukset muualle, ei ahdistus poistu, jos ei ole aikaa käydä tunteita läpi. Voisikohan sinua auttaa, jos kävisit juttelemassa jonkun ulkopuolisen kanssa - minua ainakin auttoi keväällä Rosen-terapiassa käynti. Hoitaja hieroo kevyesti ja kyselee. Hän huomaa vartalosta, mitkä asiat ovat patoutuneet ja auttaa purkamaan niitä.
Sekin on totta, että lohduttelut "kyllä te vielä lapsen saatte" ei lohduta - eihän sitä kukaan voi etukäteen tietää, kenelle lapsi tulee ja ketkä jäävät lapsettomiksi. Paljon voimia sinulle haluan lähettää! :hug:

Kuten kaikille pinon upeille naisille, voimia!
Ja yritetään nauttia kesästä!
Hilde
 
Sinulle tulin pikasesti toivottamaan superhyperonnittelut ystävä! Kaikki hyvin minunki mielestäni. Ollaan lomareissulla, as.autol matkal takas eteläänpäin. :) Netti ei oikein toiminut aiemmin. Hyvä et menit suomal. lääkärille. :heart: Rentoa raskausaikaa sinulle ja kaikille muillekin :wave: !
gerpera
 
ALIISA: Mulle tuli lääkkeiden lopettamisesta päänsärky nyt tässä raskaudessa, vaikka hormonit loppui vähitellen. Päänsärky oli niin kauheaa, että ei voinut mitään tehdä. Sitä kesti useamman viikon. Ei toki joka päivä ollut niin pahaa.

RUDY: Siinä dopplerissa luvataan et rv12 jälkeen kuuluu äänet. (Aiemminkin voi kuulua jos on hyvä tuuri. )

Bartsu ja M 20+5
 
Vekara, kyllä tämä sinun juttusi alkaa olla jo sellainen jännitystarina, että huh - huh! Hienoa, että löysit lääkärin, johon uskallat tällä hetkellä luottaa. :hug:

Hilleville kanssa hali :hug: , kun olet kyllä sellainen "joka naisen tietopankki". =) Todella hienoa, että jaksat omista vastoinkäymisistäsi huolimatta meitä muita täällä palstalla aina kuunnella ja kertoa omia tietojasi ja kokemuksia.

Rudy, toivottavasti neuvolassa pikkuisten sydämensykkeet kuuluivat! Joo, kovin on erilaisia hoitokäytäntöjä ihmisillä. Tämä lapsettomuushoito taitaa omalla tavallaan olla hieman "uskomushoitoa", eli lääkäritkään eivät varmuudella tiedä, että miten niitä lapsia oikeasti tehdään... ;) Kotidopplerissa tosiaan luvataan, kuten Bartsu sanoi, että äänet kuuluisivat jo rv12 eteenpäin, mutta sekin on yksilöllistä riippuen mm. istukan paikasta, kohdun muodosta,etc. Itse sain vielä rv16 metsästää ääniä välilllä pitkäänkin (ollen jo huolesta harmaana...) , eli omasta kokemuksestani en suosittelisi käyttämään sitä liian aikaisin. Mulla on pari kertaa vihlaissut aivastaessa ja välillä on ollut hieman painontunnetta alavatsassa. Pahoinvointi on kuitenkin käärinyt kaiken sellaisen harmaaseen usvaan, että en oikein muita oireita ole havainnut. Nyt on tosiaan ainakin aamupäivät hieman helpottuneet ja "krapula" iskee vasta iltapäivällä. Hauskaa reissua muuten teille!!!

Karatin, minä kyllä uskon tietyssä määrin hivenaineiden ja vitamiinien apuun raskautumisen suhteen. Jos kukkaro kestää, niin mikä ettei sitäkin kannattaisi kokeilla!

Nennuliini, mitään normaaleja masuoireita ei ole, vaan ne ovat yksilöllisiä. Tiedän, että tuo vastaus on aivan juu - ei tasoa, mutta niin se vain on. Kivun suhteen sanotaan yleensä, että normaalia niin kauan, kun pärjää ilman kipulääkkeitä, mutta mikäköhän mittari sekään on, kun ihmisillä on niin erilaiset kipukynnykset...? Kyllä tämä kakkospiinakin todellakin hermoja repii! :kieh:

Simmis
 
Hei! Voiko tänne tulla purkaan tunteitaan??? Me ollaan n. 5vuotta yritetty kakkosta. eka tuli ihan luomusti ei mitää ongelmia... Mä oon ottanu tänään viimeset clomifen tabletit ja nyt mua jännittää et tärppääkö vai ei... sain siinä maaliskuun lopussa keskenmenon :( ja aloin sitte huhtikuus syömään terolutteja...söin niitä 3 kk:ta ja nyt alotin clomifenin... ja mua niin pelottaa et ei tapahdu mitää...

Parisen vuotta sitte ku mentiin ekaa kertaa mehiläiseen nii mulata otettiin verikokeita nii kilpirauhasen vajaatoiminnassa oli yks arvo pikkasen koholla mut se ei kuulemma mihinkää vaikuta!! juu tos viime talvena sitte vaihdoin lekuria ja se anto siihen lääkityksen ja kas kummaa toisesta kierrosta tärppäs mut valitettavasti meni sitte kesken.... ja nyt mä oon sitte ihan varma et tärppää mut ei saa ollaa näin varma...pitäis laskeutua pilvilinnoista taa salemmas...pudotus ei oo nii kova jos varautuis ettei tuu...

mulla on vielä yhelle kierrolle clomifen ja jos ei tärppää nii mennään sitte avaan tampereelle... mä en jotenki jaksa tota mehiläisen touhua... :|

Mut paljon onnea kaikille jotka on plussannu ja muille onnea yritykseen :) (sori et änkeen tänne :ashamed: )
 
Kiitos taas kaikille muistamisesta :heart: !! GERPERALLE mukavaa paluumatkaa :wave: !!

Huvitti tuo SIMMIKSEN kuvaus HILLEVISTÄ; " joka naisen tietopankki " :D . Niin se vaan menee, tietoa löytyy tilanteeseen kun tilanteeseen :heart: !! Myös PAPILLONILTA olen saanut paljon sellaista tietoa, jota en olisi itse osannut edes etsiä :heart: !! Ja koko upealta poppoolta sellaista tsemppiä ja tukea, mitä ilman olisi melko raskasta ponnistaa! Kiitos kaikille :heart: :hug: !!

Tänään on täällä makoiltu auringossa B) ja levätty oikein kunnolla. Kivut vatsassa on hellittänyt ja olo tuntuu aika ajoin melko normaalilta. Jumbossa kierreltiin tytön kanssa ja huomenna meinaan koittaa pientä lenkkiä sauvoilla.

Mites NENNULIINI sinulla hurisee??

Kauniita unia toivottelen kaikille ja kohta köllähdän turvonneen masuni viereen :D kun ukko lähti poikkeuksellisesti yötyöhön :/ !!

- VEKARA -
 
Suzyanne
Vekara, onnittelut hienosta hcg:n noususta! Artsi tosin kyllä on ihan syvältä nyt, kun antaa tollasia ihme ohjeita!!:/ Mullahan oli hcg pp 14 se vaivaiset 67, ja kuinkas kävikään! =) Taisin aiemmin kirjoittaa että hcg olisi ollut pp16 sen 415, mutta kyllä se lukema oli vasta pp17! Eli pp 16 mulla on ollut varmaan aika samoissa kuin sullakin. En kyllä enää ikinä usko että matalan hcg:n perusteella voisi ennustaa yhtään mitään raskauden jatkuvuuden suhteen, itse olen siitä hyvä esimerkki. On kyllä kerrassaan kummallinen tuo Artsin suhtautuminen! Meillä on Tartossa vielä huuruneniä, että jos joskus haluttaisiin Vilille sisarus, mutta ei kyllä paljonkaan tuo Artsi lääkärinä inspaa..

Siitä lääkityksestä, minähän kävin Suomessa Fertinovassa Simbergillä kun lääkkeet alkoivat loppua, ja hän määräsi minulle vastineet virolaisista lääkkeistä. Ja Trombo Assin vastineeksi sain Primaspania, tässä linkki. http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/6/132876.shtml Jaksuja!:hug:

 
Hei taas arvon rouvat,

Kiitos vain Simmis nimityksestäni - aika lailla hymyilytti =)
Papillon on tuonut kyllä niin paljon uusia näkökulmia hoitorintamalle, että kiitos niistä :heart:

Mitähän Pomppaduun ultrassa on näkynyt, toivottavasti kaikki mallillaan, *peukut pystyssä*

Vekara, vastasin sun yksäriin :wave:

Minulla ei oikein nyt raportoitavaa, kun emme ole päättäneet jatkammeko hoitoja, epämääräisen pitkässä jonossa olen kyllä. Mutta en oikein osaa olla poissa palstaltakaan. Adoptioasiaa olen kypsytellyt, mutta tositoimiin pitäisi ryhtyä. Kuitenkin ihan terveellistä välillä relata ja vaan nauttia elämästä. Eilen illalla olimme mieheni kanssa melomassa kaksikolla kauniissa illassa ja elämä tuntui taas aika mukavalta.

Kesänautintoja jokaiselle palstalaiselle B)
Hilde
 
Auringosta olemme saaneet nauttia ja lämpimät säät jatkuu..jippii :D !! Mukava on ollut olla, kun se päivän kestänyt vatsakipu on nyt pois ja olo tuntuu ihan hyvältä. Olen melkein ehtinyt unohtaa nuo arvotkin, kovin vaan odotan ensi viikon lääkäriin menoa.

Mitäs sinne kuuluupi ihan jokaiselle?? Tulkaahan kertoilemaan kuulumisia.

Terkuin, VEKARA ;)
 
Simmis, kyllä tähän projektiin on jo kulunut niin paljon rahaa, ettei yhdet verikokeet (n.700-800 ?) tunnu enää missään :/ Me ollaan menty 3 ivf:ää yksityisellä läpi ja jos nyt lähdemme luovutettuun munasoluhoitoon oman luovuttajan kera, lasku kasvaa taas huristen. Täytyy muutenkin yrittää ajatella se antioksidanttijuttu niin, että tekee sen itsensä, oman hyvinvointinsa vuoksi.
 
karatin, ne hoitoihin käytetyt kymppitonnit (meillä on viimeisin hoito mukaan lukien mennyt kohta noin 30.000... :whistle:), unohtuu sillä siunaamalla hetkellä, kun se nyytti on sylissä. =) Antioksidanttiklinikka on siten varmasti hyvä "sijoitus", ehkäpä myös miehen kanattaisi mennä sinne? Uskon vakaasti, että meillä miehelle syöttämäni hivenaineet ja vitamiinit olivat "syyllisiä" nyt viimeisen (luovutus)hoitokierroksen loistavaan alkiomäärään, sillä sperman laatu oli 4 kk:n kuurin jälkeen erittäin hyvä (ollen aikaisemmin hieman heikkoa) ja hedelmöittymisprosentti oli täydet 100%!

Hyvää hellepäivää kaikille!!! :wave:

Simmis
 
Vekara, kyselit minun oireita. Semmoinen pieni pala on kurkussa tai ruokatorvessa välillä. Mahassa tuntemuksia välillä ja välillä kylmä puistattaa, vaikkei näillä helteillä pitäisi. Aamuisin kun olen herännyt, on aika kuuma ja siitä sitten olen ajatellut, onkohan kaikki kunnossa. Tosin meillä on makuuhuoneessa aika kuuma ja en osaa ilman peittoa nukkua, joten voi tietysti johtua siitäkin. Kaikkea vaan tulee mietittyä. Miten muuten, kun mulla ei nyt sitä ultraa ole hoitopaikassa tiedossa vaan neuvolassa joskus (milloinhan siellä ensimmäinen ultra voisi olla?), niin mietin vaan, että jos kaikki ei oliskaan kunnossa ja käytän lugeja+estradotteja, jotka pitää menkat poissa, niin mites mahdollinen vuoto voisi alkaa, jos kaikki ei siis oliskaan kunnossa? Sitä nyt lähinnä olen miettinyt. Olo ei muutenkaan tunnu siltä, että meille olisi tulossa vauva. Se on niin utopistista vieläkin. Lääkkeitä vaan käyttää kuin vanhasta tottumuksesta, kun niitä on tullut käytettyä niin useasti ennen.

Miten Vekaran tuntemukset? Vekarankin rv:t taitaa olla samat kuin minulla eli 4+6.

Ihanaa aurinkoista hellepäivää kaikille! :wave:
Nennuliini
 
Nennuliini, neuvolan ultra taitaa olla raskausviikolla 12, se on se niskaturvotusultra samalla. Ja toinen on rakenneultra, ehkä viikolla 20 - jos oikein muistan. Minä kävin yksityisellä ultrassa rv. 7 ja silloin näkyi sydämen syke. Olisi saattanut näkyä jo viikolla 6. Kyllä palelu on hyvä raskausmerkki. Voimia kakkospiinaan! :heart:
 
Kiitos voimatoivotuksista, Hillevi! Niitä kyllä tarvitaan.
Kylmän tiedänkin olevan hyvä merkki, joten palelen mielläni. :) Mutta tuo kuuma heti mietityttää, mutta ei kai näin helteellä aina voi olla kylmäkään..
Kyllä se taitaa viedä minutkin ultrattavaksi yksityiselle. En koko kesää millään malta odottaa noin kauaa. Sehän olisi elokuun lopulla vasta. Miten Vekara sinä meinaat käydä?
Kiitos Hillevi näistä tiedoista! Tuli taas todistettua, että sinulta kyllä löytyy tieto asiasta kuin asiasta. Kiitos siitä! Olet aika korvaamaton! :heart:

Mitä muille kuuluu? Kovin on palsta hiljentynyt. Varmaan biitsillä makoilee osa vai vieläkö työn touhussa?

Nennuliini
 
Plussaonnittelut! :) Jee, paljo vauvoja tulossa! Vekaralle myös piiitkäää pinnaa! Kaikki hyvin. Toivotaan että vaan hyviä uutisia tästä lähin :) . Lomalta palattu ja iiihana päästä kotiin.
Kaikille mukavia lämpöisiä kesäpäiviä :wave: .
gerpera
 
Kattelin just peiliin, niin sieltä kurkkas melko mustan näkönen tyyppi takas :D ...oon vaan sellanen aurinko friikki, että sieltä en osaa pysyä pois! Ollut myös suurena apuna tässä piinassa, kun ajatukset ei kerkiä harhailla, kun ulkona saa maata auringossa ja ahmia hyvää kirjaa :p !

Mukava oli kuulla sinusta NENNULIINI. Minä en ehdi juuri kylmää tuntea, kun auringossa itseäni paahdan, mutta vatsa selvästi turvoksissa ja rinnoissa pientä arkuutta. Pahoinvointi ei ole vielä onneksi saavuttanut!

Kiitti GERPERA :flower: ! Vieläkö sinulla loma jatkuu??

HILLEVI, tänään kävin ottamassa tuon arvon, koska lääkäri on jo heti maanantaina. Huomenna muuta tohinaa, enkä labraan kyllä ehtisi. Ajattelin, että arvo on hyvä olla mukana, koska turhaa sitä maanantaina ottaa, kun sen saaminen kestää ja lääkäri sanoi jäävänsä lomalle. Eli nyt taas jänskätään, vastauksen saan joskus kuuden jälkeen :eek: :p !!

Palaan illalla, terkuin VEKARA ;)
 
Nimittäin tuota Artsia... laitapa Vekara häl viesti et täälläpä ollaan tukevasti raskaana :) , et mitäs nyt pitäs tehdä??? Ois tosiaan aiheuttanut sinulle km:n, jos oisit tehnyt niin kuin hän määräsi :kieh: . Minä muuten en ees ilmoittanut raskaudestani hänelle, menin täällä veritestiin ja ultraan :whistle: . Aattelin, jos häntä kiinnostaa miten on käynyt niin kyselkööt ite multa.
gerpera
 
Voihan Vekara! :wave: Miten hieno tulos! Kyllä Artsi-lääkäri oli pahemman kerran pielessä. Tuntuu jotenkin uskomattomalle, että olisi tullut km vain hänen takia. Uskomatonta! Onneksi täällä palstalla on viisaampia ja kokeneempia kuin Artsi. =) O

Tästä onkin hyvä mieli lähteä iltapalalle ja nukkumaan.

Gerperalle vielä kiitokset onnitteluista! :wave: Aion ainakin niin kauan uskoa tähän plussaan, kunnes toisin todistetaan. Niinhän se vanha sanonta täällä palstalla kuuluu.

Papillon, terkkuja sinnekin päin! Hyvä kuulla, että asiat etenee odotetusti ja syksyllä pääset jälleen yrittämään.

Kauniita unia kaikille :heart: ,
Nennuliini
 

Yhteistyössä