Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ronyah, niin pahoillani :hug:

Kyyneleet silmissä luin kirjoitustasi. Niin väärin. Meitä km kohdanneita lahjamunasoluhoitoihin liittyen on tällä palstalla paljon. Saat varmasti kaikilta meiltä ja muiltakin pinolaisilta myötätuntoa, jos se nyt jotain tällä hetkellä auttaa...

 
kaikille ystäväiseni :hug: !!!

Lomalta on palattu levänneenä ja kiireesti luin tekstit läpi ja kylläpä oli ikävää luettavaa. Pahoillani olen RONYAH ja toivon teille jaksamista eteenpäin :hug: .

Joku kyseli, että kuka lähdöissä hoitoihin seuraavaksi, niin täällä suunnitelma jo tehty. Procrenin pistän 9.1 ja siirtoon pääsemme joskus helmikuun puolen välin jälkeen.

Tämä tulee olemaan viimeinen hoito omilla siittiöillä passeineen. Jos emme nyt onnistu, niin tulemme tekemään yhden alkio-adoption tartossa. Mutta nyt taas "taistelutahto" korkealla ja usko onnistumiseen positiivinen. Niin se vaan on, että mitään ei kannata edes yrittää jos asioihin ei usko.

Milläs mielellä ovat kaikki muut hoitoihin lähtijät ja kuinka meidän odottajat jakselee??

WATROSSI, kovasti oot ollut ajatuksissa ja vähän niinkuin "odotan yhdessä". Paljon on koettu ja jaettu yhdessä. Sydämestäni olen onnellinen, että saat kokea äitiyden, sillä se on avioliiton ohella parasta maailmassa. Myös yhä itse toivon sitä yhtä yhteistä, mutta saan olla jo äiti kolmelle.

Paljon haleja kaikille, toivottaapi - VEKARA -
 
Ronyah: Yritä jaksaa. Lohtuhalit :heart: .
Täällä mennään päivä kerrallaan. Hienoista pahoinvointia ollut toisinaan. Ja ultraa en sitten ole vielä varannut. Julkiselle en halua mennä ja yksityiselle pitää näin joulun jälkeen säästää ultrarahat. Tulipa taas ostettua lapsille lahjoja, ne kun ovat aina äidin sydäntä lähellä vaikka ovatkin jo aikuisia :heart: :heart: .
gerpera
 
Sellaista olisin kysynyt, että oliko alkio-adoptiossa molemmat luovuttaja-pariskunnat virolaisia?? Täsmäsikö heidän pituudet lähelle omianne?? Kysyn, koska tämä tulee olemaan meille tarvittaessa se toissijainen vaihtoehto ja asia mietityttää. Kiitos jos viitsit vastata.

Mukavaa alkanutta vuotta ja onnea odotukseen!!

- VEKARA - ;)
 
Oikein hyvää vuoden 2009 alkua kaikille!

Ronyahille edelleen lähetän voimia, jos ne jotenkin auttaisivat. :hug:

Kuinkahan Watrossi jaksaa, eikös H-hetki jo lähene?

Meillä oli ultra tänään ja yksi pieni sydän siellä sykki. :heart: Toinenkin alkio oli kiinnittynyt, mutta kasvu loppunut lyhyeen ja oli tuulimunan näköinen. Alkion pituus oli aika epäselvä, kun oli kohdun reunassa kiinni, ehkä 7.8 mm. Kahden viikon päästä katsotaan uudelleen ja jos alkio on kasvanut, sitten voi vähän huokaista - vielä emme siihen saaneet lupaa. Mutta tyytyväisiä tietenkin ollaan. Olen edelleen varma, että teidän peukutuksenne on auttanut, kiitos virtuaaliystävät!

Toivottavasti kaikki pääsisitte tämänvuoden aikana näkemään pienen sydämen sykkeen!
Hillevi
 
Kiitos GERPERA vastauksesta :flower: .

HILLEVI, tärkeintä on, että syke löytyi. Nyt vaan pari viikkoa mentävä eteenpäin luottavaisin mielin. Uskon, että kaikki menee ihan hyvin. Minulle kerrottiin silloin -07, että monasti heikompi yksilö ei jaksa jatkaa eteenpäin, mutta vahvempi sensijaan porskuttaa :D ... Ollaan kaikki kovasti peukuttamassa :hug:

Omaa alkavaa hoitoa en juurikaan ajattele...asiat menee jotenkin vaan jo rutiinilla :D . Tärkeintä on positiivinen mieli ja usko asioihin. Levollisuutta luo paljon myös se, kun on tullut tietynlainen selkiys miten hoidoissa edetään. Mies oli valmis lähtemään jo alkio-adoptioon, mutta itselläni vielä sellainen vahva tunne, että tahdon kerran vielä yrittää näin ;) .

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille. Tulkaahan kertoilemaan kuulumisia :) .

- VEKARA -
 
ONNEA Hillevi sykkeestä! :heart: Kyllä se pieni siellä sinnittelee loppuun saakka! :heart: Kirjoittelinkin eilen pitkät rimpsut, ja odottelin Hilden ultratuloksia, mutta sivut kaatuivat ja tekstit meni sen siliän tien.

me ollaan siis kanssa trella eikä Tartossa, joten Suzyanne, ei se tarto varmasti ole sen epäonnisempi kuin muutkaan paikat.. :|

Oliko Vekara teillä oma luovuttaja vai oliko jono noin lyhyt?

Kaikille ihanaa talviviikonloppua! :wave: t.saaga
 
Onnea suuresti Hilleville :heart: sykkeestä ! Kyllä saisi teillä nyt sujua tuo raskaus ongelmitta loppuun saakka.. ihan vaan senkin takia, että niin monella meistä kaikki on mennyt pipariksi tuo ensim. ultrauksen jälkeen.. ja ennenkaikkea siksi, että olisitte sen miehenne kanssa ansainneet.. niin paljon tekin hoitoja käyneet.. Mutta toivotaan täydestä sydämestä etä kaikki menee hyvin.

Ite täällä odottelen kk:sia.. jo 2 päivää myöhässä. Minulla kun ne tulee aika täsmälleen aina samaan aikaan kun lääkkeillä ne saadaan tulemaan.. Nyt huolettaa, että mitä jos ne ei tulekaan.. Sais nyt ne ainakin tulla ajallaan kun muuten kaikki muu on ollut koko ajan pelkkää vastoin käymistä.

Oon muuten miettinyt sitä veren hyytymistekijä juttua.. ja te ketkä ootte siinä olleet, niin saanko kysyä että minkälainen teidän hemoglobiini on ollut? Mietiskelin vaan että minulla kun on aina kk:sissä hyytymiä että voisiko minulla olla todella joku ongelma, että tuo veri tahtoo hyytyä..

Sitä niin vaan kovasti odotellaan kk:sia.. mutta tätä tahtia tuo viim. pakkasukkokin päästään käyttämään vasta maalis-huhtikuussa, jos ei noita kk:sia ala kuulumaan..:(

Milloinka Gerpera meinaa ultraan mennä? Itse menen aina heti kuin suinkin mahd. Toisaalta onhan se hyvä jos on hermoja odotella pidemmälle.. ja jos silloi kaikki hyvin, niin aina parempi niin...

Jeps.. mutta mukavaa la-iltaa kaikille. Taidan alkaa tässä polkemaan kuntolaitteella ennen saunaa..:)

 
SAAGA, meillä olisi ollut mahdollinen oma luovuttaja, mutta tuli avasta tieto, että meille myös löytynyt sellainen. En tiedä miten vaikuttaa vanha asiakkuus ja se, että tällä kertaa luovuttaja tietääkseni on valittu siten, että onnistuneita luovutuksia olisi takana. Syynä hoitohistoriamme ja se että tämä tulee olemaan viimeinen hoitomme. Kukaan ei ole kuitenkaan puhunut asioista suoraan, mutta jotenkin niitä vaan osaa itse tulkita.

Onko teillä alkioita pakkasessa ja koska olette lähtemässä hoitoihin??

ALIISA, jos tuo hyytymistekijä juttu on sama kun tuo faktori viisi, joka minulla positiivinen, niin hemoglobiini minulla ollut aina alhainen, n. 125.

Tartossa tehtyjen tutkimusten jälkeen sain myös täällä suomessa lähetteen labraan, jossa tarkistetaan tuo faktori viisi ja jokin laaja vasta-ainepaketti. Kyselin vähän noista vasta-ainetutkimuksista ja sain kuulla, että ne liittyisivät myös jotenkin noihin tukosasioihin. Nyt oon vähän niinkuin pihalla, sillä luulin, että kyseessä kaksi eri asiaa. Että klexane olisi hoitona tuohon geenimuutokseen ja kortisoni taas noihin vasta-aineisiin. Osaiko jokin vääntää rautalangasta miten nuo kaksi asiaa liittyy yhteen ja miksi hoitona kaksi eri lääkettä???

- pohdiskeleva VEKARA :snotty: -
 
Aliisa Minulla oli tuo faktoriV geenimutaatio. Hb on minulla taas ollut korkeahko,toisin kuin Vekaralla, Välillä 135-155. Luulen ettei sillä ole tässä asiassa suurta merkitystä?! Kukaan ei ole siitä ainakaan maininnut. Voin olla väärässäkin. Kuukautiseni tulevat aina myös lääkityksellä ja mukana on pieniä hyytymiä, mutta olen ajatellut niiden olevan kohdun limakalvoa, tiedä onko sekään oikea luulo??!

Vekaran kysymykset aiheuttavat sen, että menenpä kaivamaan omat labravastaukset esiin. En muista mitä muita minulta tutkittiin kuin tuo faktori ja rasvavasta-aineet ( aiheuttavat myös tukoksia, mutta lähinnä noita sydän puolen). Rasvavasta-aineet olivat negatiiviset. Jos ne olisivat olleet positiiviset olisi tullut aspiriini lisää Fragminin ( Klexanea vastaava) rinnalle.

Terv. Miilija
 
RONYAH: Voi itku :hug: Että pitikin käydä noin. Elämä on kyllä tosi epäreilua :'(

Muille :wave:

Omaan napaan ei kuulu ihmeitä. Viimeinen alkion siirto seuraavassa kierrossa. Parin viikon päästä pitäs alkaa menkat niin alan sit nappailemaan taas zumenonia. Joulu ja uusivuosi meni kivasti.

Bartsu
 
Niin se vaan on kohta kaikki juhla-ajat juhlittu ja pitää palata arkeen ja töihin oikein kunnolla. Toivottavasti tästä nyt lähtee meille kaikille oikein extra hieno vuosi!
Vekara: Meillähän on se yksi ainokainen siellä pakkasessa ja en tiedä milloin sitä sitten sulateltaisiin. Nyt meni kuukautiset ja ajattelin, että ehkä seuraavien jälkeen voisi ajatella, me ei sovittu mitään sen kummemmin klinikalla. Sanoivat, että sitten kun itsestä siltä tuntuu, että jaksan. En oikein uskalla laskea toivoa sen ainoan alkion varaan ja meillä ei ole varmaa lähdetänkö vielä uuteen hoitoon, lähinnä riippuu miehestä. Itse olisin vielä valmis kokeilemaan, mutta kyllähän tämä hintapolitiikka on se tietty mikä mietityttää.. :/ Katsotaan nyt sitten. Minusta olisi hienoa, jos saisi jotain muuta tietoa myös luovuttajasta kuin pituuden ja silmien ja hiusten värin - nimenomaan tarkoitan tuota onnistumista hoidoissa aiemmin. Mutta mitäänhän ei voida kertoa. Ja meitähän "kirvelee" tietysti vieläkin se että 16:sta solusta hedelmöittyi vain 3 (joista 2 alkiota selvisi) eli solutasolla oli paljonkin häikkää, mutta siitäkään ei saanut tietoa. Jos olisi ollut omat munasolut, asiaa olisi varmasti selvitelty enemmänkin, luulisin?

Meillä ei ole otettu mitään noita hyytymistestejä tmv. En tiedä olisiko hyvä niitäkin ottaa? Minulla itsellä on sellainen käsitys, että minulla veri päinvastoin ei meinaa hyytyä tai hyytyy toki, mutta vuotaa pitkään esim. leikkausten yhteydessä. Muttei sitä ole tutkittu sen kummemmin, koska kuitenkin hyytyy. Noita hyytymiä minulla on aina tullut kanssa kuukautisissa ja olen luullut/ajatellut, että ne ovat niitä limakalvon kappaleita.

Jotenkin on sellainen odottava mutta epävarma fiilis eikä oikein haluaisi siksi vielä ajatella sitä toista alkiota siellä pakkasessa. Jos se sitten on tämä tässä. :|

Mutta oikein mukavaa pakkaspäivää ja Loppiaisen aikaa kaikille! :wave: t. saaga

Hilleville ja muillekin erityispeukutukset, kaikki menee varmasti hyvin, ja jaksuja Hillevi siihen, että seuraavat kaksi viikkoa menisi nopsasti ennen seuraavaa ultraa! :heart:
 
Hilleville onnittelut sykkeestä!!!!!! :flower: :heart: :heart: :flower: =) Toivotaan, että pikkuinen pitäisi kunnolla kiinni!!!!! Voimia näihin pariin viikkoon, kun odotat ultraa!

Me käytiin tänään rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin! Hyvä näin!!! Kyllä raskaus on kaikin puolin niin ihmeellinen ja jännittävä juttu, että välillä sitä miettii, miten jotkut ylipäätään tulevat luomusti raskaaksi ja saavat vielä terveitä lapsia.

Paljon plussatuulia tähän vuoteen!!!!
Piri ja vauveli rv 19+6

 
Tulihan ne kuukautiset sieltä.. eilen sitten alkoi kunnon vuoto kun olin lenkillä.. Oli mukava tepastella loppumatka kuin kuset housussa :LOL: Vuoto alkoi niin rajuna että olin välihousuja myöten märkä vaikka olin varmuuden vuoksi siteen lenkille laittanutkin. Nyt on tullut ulos jo muutamia isoja hyytymiä.. toivon kovasti että ne olisi niitä viimeisiä keskenmenon jäämiä.. ettei tarvitsisi käydä enää kaavinnassa..

Mä odotan tod paljon sitä kun päästään siihen viim. siirtoon.. Tosin ei mulla enää uskoa ole siihen, että siitä mitään tulisi.. kaikki kun on menneet kesken ennemmin tai myöhemmin.. Mutta päästää aloittamaan se jonottaminen alusta.. ja kenties jo piakkoin sinne Ovumiaankin pääsisi.. jos vain 4 paria ennen meitä.. jos yksikään luovuttaja kuukaudessa niin huhtikuussa meidän pitäisi ovumiaan päästä..

Olen tässä mietiskellyt itse ja miehenikin kanssa paljon tätä raha puolta. Useat teistäkin ovat niin monia hoitoja käyneet, että täytyy kysyä että kuinka teillä riittää rahat? Siis toki meilläkin on säästössä rahaa ja mun vanhemmat on vähän avustaneet meitä.. mutta kyllä se kirpasee kun maksaa sen 3000?:n laskun.. + kaikki PAS.sit.. Vielä kun teistä monet on olleet ulkomailla hoidoissa.. Minkä hintaista siellä on? Katselin tuota Ovumiankin hinnastoa.. aika paljon ovat lähtötilanteesta hintoja nostaneet.. Nyt yli 5000? menee sinne, jos sinne päästään.. Väestöliitolla oli/on kuitenkin vielä ihan suht siedettävät hinnat.. Itse olisin kyllä valmis ottamaan lainaa tämän asian puolesta, mutta mies on sitä mieltä että me säästetään se mitä hoitoihin tarvitaan.. ja nyt ollaankin jo tuo Ovumian hinta saatu säästöön.. mutta jos monen monta vuotta hoidoissa käy.. niin kyllä se pidemmän päälle niiin kalliiksi käy... Sitten ärsyttää suunnattomasti nuo ihmiset jotka keskustelee että voi voi kun on niin kallista käydä yksityisellä ultrassa.. Maksaahan se jopa n.65-100?.. Voi että...

Ihanaa Piri kun kaikki hyvin :heart:

Nyt mentäis jo 16 viikkoa jos kaikki olis mennyt toisin.. Kyllä sitä niin monesti tulee asiaa mietittyä.. ja oon huomannut että välillä oon nii vihanen siitä että me ei onnistuttu taaskaan.. Mutta silti samalla kova hinku hoitoihin ja uudestaan yrittämään.. Oon jopa suunnitellut niin että teen nyt muutaman päivän sisään ja saisin siirron aikana sitten olla pari päivää vapaalla..

Kauhee tilitys taas omista tunnoistani:( Sorry!

Kovasti tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinsa ja jaksamisia talvi pakkasilla! Lähden itse tästä lenkille...
 
Kiitos paljon Piri, Saaga, Aliisa ja Gerpera onnitteluista. :heart: Vähän epäuskoisena edelleen olen, kun ei oikein raskausoireita ole rintojen kipuilun lisäksi...

Aliisa, valitettavasti täytyy klinikka O:sta sanoa, että siellä asiat tuntuvat etenevän aika hitaalla tempolla. Olen neljä kertaa pyytänyt kiirehtimään laskuamme marraskuun lopun hoidosta, eikä sitä vieläkään ole tullut. Hoito tehtiin hyvin, mutta hallinnolliset asiat taitavat olla ylityöllistetyn harteilla... mutta loppusyksyllä jo he olivat löytäneet luovuttajakandidaatteja. Toivottavasti vuoronne tulisi pian!

Kyllä hoitojen hinnat ovat niin korkeat - varsinkin ilman kelakorvausta, että meillä ei seuraavaan hoitoon olisi ollut enää varaa, ennen kuin minun opiskelu-työtilanteeni radikaalisti paranisi.

Voikaa kaikki hyvin ja onnekasta vuotta 2009 ihan jokaiselle!
Hillevi
 
Suzyanne
Hilleville valtavasti onnea sykkeestä! :flower: :flower: :flower:

Aliisalle voimia! :hug: Tämä palsta on siitä juuri ihana, että saa vapaasti purkaa tuntojaan ihmisille, jotka takuulla ymmärtävät.

Totta, hoidot ovat ihan hillittömän kalliita. Tartossa hoito tuli vähän halvemmaksi kuin Suomessa, mutta kun siihen laskee matkakulut päälle, aika samanhintaista, varsinkin kun ulkomaisista hoidoista ei saa kelakorvausta. Saimme vähän vanhemmilta avustusta tähän ekaan kertaan, ja jos ei olisi onnistunut, niin velkaa olisi pitänyt ottaa.

Täällä kaikki hyvin, mutta supistusten takia olen nyt sairaslomalla, ainakin tämän viikon loppuun. Saapa nähdä kuinka paljon sitä pystyy enää töissä olemaankaan, kun on erittäin hektinen sekä fyysinen työ, moni on joutunut jäämään kokonaan saikulle jo näilläkin viikoilla, jossa minä nyt olen. Mutta hyvin olen saanut ajan kulumaan kotonakin, eikä mies pistä ollenkaan pahakseen, kun on joka päivä itsetehty ruoka odottamassa. :saint:

Hyvää vuoden alkua kaikille!

Suzyanne rv 22+6

 
On: Vähiin on jäänyt koneella olo, pahoinvointi,huimaus ja pyörrytys päivittäistä. Jos nyt jotain kiinnostaa niin ultrassa tänään 16mm taimi, sydän läpätti, vastasi viikkoja 8+2. Onnittelen sinua Hillevi jos selviit ilman näitä alkuraskauden vaivoja.
Toivon kaikille hoidot aloittaville raskautta ja jaksamista! :heart: :heart:
Gerpera |O
 
Gerbera: Ihania uutisia! Kyllä meitä kiinnostaa kaikki tällä rintamalla tapahtuvat jutut! :heart: :heart: harmi vaan, että kaikki oireet vaivaa, mutta toisaalta mä olen sitä mieltä, että kun on oireita, niin kaikki menee silloin hyvin!Onnea matkaan tuhannesti ja jaksamista kanssa Gerbera ja käy meitä ilahduttamassa jutuillasi ja kisujen kuvillasi! :heart: Meillä on kova kissakuume päällä, mutta tähän asuntoon ei voida ottaa.. kunhan oma ostetaan niin sitten sinne 2 kisupoikasta. =) Mä rakastan kissoja, kurnauskis.

Siitä sitten pääsenkin toiseen aiheeseen eli rahaan. Kyllä Aliisa mä mietin paljon rahaa ja mieheni vielä enempi, koska on tarkka talousihminen. Meillä on rahaa säästössä mutta ne on asunnonostoon tarkoitettu ja niistä on ikävä "lohkoa" näihin hoitoihin, kun nuo asunnotkaan ei ole ihan ilmaisia. Mutta mikä olisi.. Siksi meillä ainakin on tämä homma mietinnässä/katkolla koska hoito on kallista esim. avalla 6500 kerta. Eipä se naurata ei. Onneksi sulla kuitenkin alkoi menkat! :heart: Uskon, että kaikki tulee nyt pois, tee vielä testi pissistä, ja sen pitäisi varmana näyttää jo miinusta.

Töihin meno oli ankeaa ja väsyttää |O Huokaus, mitenkähän sitä taas jaksaa. Lomailu oli niin mukavaa.. =)

kaikille siis terkkuja tasapuolisesti, jaksamista ja onnea! Kuulemisiin taas paremmalla ajalla, nyt on ollu niin kiire ettei ole ehtinyt paljon palstailla.. t. saaga :wave:
 
Olen viimeista paivaa lomalla ja ollut taydessa nettipimennossa tahan paivaan asti. Kiva nahda, etta meidan palstalla on kaynyt vipinaa. En paassyt tana vuonna jouluksi Suomeen, mutta onneksi Brysselissa on lunta joten ei ollut ihan niin hirveat vierotusoireet.

Isot onnentoivotukset hyvia ultrakuulumisia saaneille. Tukea tarvitsiville lampimia ajatuksia ja uskoa siihen, etta vuosi 2009 on teidan vuosi. Kaikki me vuoroin vieraissa kaydaan.

Vekara, kiitos kauniista sanoistasi. Ajatus, etta minusta tulee aiti on aivan uskomaton ja jotenkin elamaa suurempi. Ma olen todella tyytyvainen, etta saat "erikoispalvelua" Avalta. On helpompi tehda paatoksiakin kun tietaa, etta kaikki on todella optimoitu ja yritetty. Odotan jannityksella kanssasi helmikuun puolivalia. En kuitenkaan ole huolissani sinusta, sinusta henkii sellaista voimaa, sydamen viisautta ja positiivisuutta ja parempia matkaevaitahan naisella ei olla voi.

Omasta pullistuneesta navasta sen verran, etta raskaus etenee edelleenkin hyvin. Ei siis mitaan raskausvaivoja vielakaan jos ei nyt tota jatkuvaa yopissaamista sellaiseksi lueta. Huomenna alkaa 37. raskausvko ja vauvahan on sillon jo valmis eli periaatteessa voisi syntya koska tahansa. Huima ajatus. Synnytys ei kuitenkaan pelota yhtaan.

Viela sita halusin sanoa, etta muistan missa fiiliksissa vuosi vaihtui viime vuonna - oli kaksi rajua keskenmenoa takana ja kerailin voimia alkaa etsimaan uutta luovuttajaa. Mielessa pyori synkat ajatukset lapsettomaksi jaamisesta jne. Tama vuoden vaihteen fiilikset eivat olisi voineet olla erilaisemmat. Talla haluan valittaa teille kaikille sita uskoa, etta yleensa pitkan kivisen tien paassa paistaa kuitenkin aurinko ja etta yrittanytta ei laiteta.

Haleja koko palstan ihanille ja sisukkaille naisille :hug:

Watrossi
 
Ronyah Mä olin itseasiassa yhteyksissä tuonne Felicitakseen parisen viikkoa sitten.. Harmittaa kun ehdin sen viestin poistaa, jonka sain vielä s-postitsekin.. Jonotus oli reipas puoli vuotta.. Hintaa en tarkalleen muista, mutta reippaasti yli 7000?:n se oli kaikkine luovuttajan lääkkeinen jne.. todella kallista oli mun mielestä.. näin sieltä hoitaja mulle ainakin lähetti postia.. oli eritellyt niitä hintoja ja yht. laskettuna ne oli jtn 7000?n paikkeilla. Ja sinne tarvi ensi käynnin myöskin...

Ovumiaan Treelle ei tarvitse ensikäyntiä eikä periaatteessa Fertinovaankaan. Siellä ensikäynti on juttelukäynti, joka on maksuton.. ja senkin saa käydä parin kk:n päästä jonoon ilmoittautumisesta. Jos halpaa klinikkaa etsit niin VL taitaa kyllä olla halvin. Siellä pitää ensi käynti käydä.. Mutta siellä on sitten pidemmät jonot. Helsingissä n.1,5-2 vuotta.. joten jonoon kannattaa mennä heti vaikkei nyt olisikaan oikea aika yrittää.. eihän hoitoon ole pakko sitten mennä vaikka mahdollisuus tulisikin...

Mutta jaksamisia sinulle Ronyah! Keskenmeno ei ole helppo koettelemus.. Kai sitä itse kuitenkin on jo sen verran päässyt yli että jaksaa sen verran ajatella posit. että raskaus kuitenkin alkoi ja se on posit. asia.. vaikka itse miel. vastaanottaisin negan samantien kuin myöhemmin keskenmenon...

ON: Kuukautiset jatkuu.. Nyt jo 6 päivä kunnon vuotoa ja aikamoisia hyytymiäkin tullut.. jtn toivotaan että nyt olis viimeisetkin raskausmateriaalit tulleet sponttaanisti pois.. Saa nähdä kauanko nämä kk:set jatkuu kun lopusta ei vielä merkkiäkään.. Jos viikon sisään loppuu niin helmikuun lopulla päästään sitten viimeiseen pakkasukon siirtoon.. ja sit onkin pakkanen tyhjä..

Onkos täällä nyt Ovumian jonottajia? Ja millä sijoilla? Kun me ollaan tosiaan viidensiä.. Täytyy pistää taas sinne kohta viestiä ja kysellä väliaikatietoja.. Miten kävi Typyliinin, ykkösjonottajan? Ottivatko he sinuun yhteyttä??
 
taas "pitkästä" aikaa. Meillä pöyrähti taas iso pyörä käyntiin. Eilen pistin Procrenin ja siirtoon ollaan menossa joskus helmikuun puolessa välissä.

Lueskelin kirjoituksia läpi ja huomasin, että muita mahdollisia hoitoon lähtiöitä olisi BARTSU, ALIISA ja SAAGA??? Muita??? Mitkä ovat mietteet ja suunnitelmat??

MIILIJA, sinulle kiitos, kun valaisit tuota tukosasiaa :flower: .

SUZYANNELLE, GERPERALLE, PIRILLE, HILLEVILLE ja kaikille muille odottajille toivon jaksamista. Kohta alkaa kevät aurinkokin B) odottaa kanssanne ja saatte varmaan paljon uutta puhtia :D !!

HILLEVILLE lisäksi tsemppiä tulevaan ultraan (koska on??), kovasti peukutan ja jännään täällä :hug: !!

Ja WATROSSILLE (jo melkeimpä synnyttäjälle :D ) kiitos sanoistasi!! Ihanaa, että raskaus mennyt niin hyvin "vanhalla rouvalla" :LOL: , antaa tsemppiä meille "hieman :D vanhemmille". :hug: !!

Ulkona aivan ihana pakkasilma ja aurinkokin paistelee. Taidanpa lähteä lenkkeilemään. Mutta ennen sitä huhuilen :whistle: jokaista esille askareiden lomassa!!

- VEKARA -
 
Ronyah: Olen kovin pahoillani. Miten siinä nyt sitten näin kävi. Halaus ja jaksamista.

Hilleville ja Gerperalle kovasti onnea ultranäkymistä.

VL/Hki tuntuu jono liikkuvan nopsasti. Tällä hetkellä jonotusaika on alle vuosi, siellä on ilmeisesti nyt paljon luovuttajia. Muilla VL klinikoilla jonot tietojeni mukaan vetävät huonosti. :(

Meillä kaatui Ovumiaan meno rahaan. Ovat nostaneet hintoja reippaasti siitä mitä olivat silloin kun ilmoittauduin jonoon. Mielummin teen 2 hoitoa VL:ssä kuin yhden jollakin muulla klinikalla...Eipä ole kuitenkaan varmaa siitä kuinka monta alkiota saa ja millaisia ne ovat. Nämä hoidot kun ovat niin kovin epävarmoja.

O.N Meillä hoitotauko. Hoitomahdollisuuksia olisi vaikka heti, mutta ei ole rahaa eikä oikeastaan edes halua hoitoon juuri nyt. Ehkä sitten joskus tai sitten ei ikinä...katsotaan...Käyn silti täällä palstalla ajoittain.

Tsemppiä kaikille hoitoon lähtijöille!!!

Typyliini
 

Yhteistyössä