Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Typyliini Nytko jonot on lähtenyt Helsingissä liikkeelle? Vielä syyskuussa sanottiin että 1,5 vuotta. Ootko ollu sinne yhteyksissä vai mistä moista tietoa? Hienoahan se on jos jonot vetää:)

Kuinka täällä palstalla on näin hiljaista? Missä kaikki on???

Halusin muuten kysellä että kuinka monella palstalaisista ei ole lasta entuudestaan? Eli kuinka moni yrittää sitä ensimmäistänsä? Minä ainakin. Monella tuntuu olevan jo lapsi.. joko vanhempi jo tai sitten vähä nuorempi.. Mutta kuinka moni täällä kamppailee sen esikoisen toiveen kanssa??
 
Joo meille soitettiin sieltä ja kysyttiin kierron vaihetta. Ollaan oltu siellä aiemmin hoidossa. Siellä on nyt luovuttajia. Varmaan tämä lamakin vaikuttaa: luovuttajia enemmän ja hoitoon pääsijöitä vähemmän. On nämä hoidot vaan niiiin kalliita jos joutuu useamman tekemään. :(

Typyliini
 
Loskainen maanantai ja siitä se viikko taas pyörähti käyntiin..

Meillä on Aliisa kanssa ensimmäinen (ja todennäköisesti viimeinen) lapsi kyseessä. Olen jotenkin odottelun kannalla tällä hetkellä, ehkä pää ei vielä kestä pettymyksiä keskenmenon jälkeen ja kun tiedän, että 1 alkio pakkasessa ja seuraavasta hoidosta tullaan meidän perheessä keskustelemaan pitkään, että lähdetäänkö, niin mietityttää.. :/ Olen ajatellut, että ainakin yhdet menkat käyn vielä läpi ja sitten vasta ehkä seuraavista kokeiltaisiin passia. Mullahan tuli aika hirveät "vieroitusoireet" noista hormoneista ja oma hormonitasapaino heitti aikalailla häränpyllyä, olen ilmeisestikin aika herkkä hormoneille, vaikkei niillä mitään munasoluja aikanaan mulle saatu kasvatettua. Jotenkin tuli aivan vaihdevuosiolot ja fiilikset hormonien lopetuksen jälkeen, joten sekään ei hirveesti hotsita.

Vekaralla lähti homma käyntiin! :heart: Nyt peukut pystyyn ja toivotaan parasta tälle kerralle!! Mulle ei siitä procrenista tullut mitään oireita muuta kuin munasarjoja alussa kihelmöi, tuleeko sulle siitä vaihtarioireita, kun niistä mua varoiteltiin?

Mitenkäs muilla? Missä Nennuliini luuraa??
Watrossille onnea maalisuoralle! :heart:

Ja Hilleville ja muille odottajille onnea matkaan ja kaikkea hyvää! Käykää ihmeessä meidän kanssa jutustelemassa, se kannustaa ja olette kaikki niin ihania ettei teistä henno luopua! :heart:

Loskaiset maanantaiterveiset siis kaikille! Voi mihin se lauantaipäivän kaunis talvisää oikein taas katosi? Vettä sateleepi..

Heikunkeikun! t. saaga :wave:
 
Ronyah Sinulle ilmoitettiin vuosi Felicitaksesta.. No jopas on outoa. Sain itse sieltä reipas viikko sitten s-postitse vielä vastauksen, jossa sanottiin että reipas puoli vuotta. Olisko sitten kyse hoitajien omista sana valinnoista, että toinen käyttää reipas puoli vuotta ja toinen käyttää vuosi jos se vaikka on vähän vajaa vuosi.. en tiedä mutta kuulostaa oudolta jokatapauksessa kun sanotaan toista toiselle jne.. Mutta kallis on klinikka, joten sinne minä en ainakaan lähde.. Ja tosiaan, niiden hintoihin ei oltu lääkkeitä laskettu.. kun mullekin tulleessa s-postissa on kaikki luovuttajan lääkkeet erikseen laitettu.. En tiedä saako Ovumiassa kelakorv. tuosta luovutettujen munasolujen hoidosta? Kaiken järjen mukaan pitäisi saada kun siinä ei tähteä ole.. Mutta Hillevihän siellä kävi hoidossa, joten osaa varmaan tarkemmin kertoa? Tosin ei vissiin sitä laskua vielä ole saanut?

Vekaralle onnea hoidon alkuun!

Itse tein tänään raskaustestin. 10 min sisään ei testiin tullu mitään viivaa mutta äsken ku kävin roskiksella niin siellä oli haamu. Ei ollut tarkoitus kurkata mutta kun se päällimmäisenä siinä oli.. Nyt tuli taas fiilikset, että eikö sieltä vieläkään ole kaikkea tullut pois..:( Oli kyllä outo olo testata, kun kerrankin toivoi että toivottavasti ei sitä toista viivaa ilmesty :LOL:

Jeps, mutta kaikille mukavaa maanantaita harmaudesta huolimatta. Tämä neiti lähtee nyt töihin..
 
Hyvää viiko alkua kaikille!

Hienoa, että Vekaralla jo uusi hoito alkanut - paljon onnea tälle kerralle!
Ja että muillakin klinikoilla jonotusajat ehkä lyhentyneet.

Meille ei tosiaankaan ole vieläkään tullut Ovumiasta laskua, enkä tiedä miten laskuttavat, kun oli itse etsitty luovuttaja, jonka kulut olen maksanut hänelle suoraan (esim. lääkkeet) Suunnittelukäynnistä saimme molemmat kela-korvauksen.

Oma napa ei ole vielä pullistunut, mutta välillä väsyttää kamalasti. Eilinen harmaa päivä meni sohvalla makoillen ja välillä sängyssäkin päiväunilla ja yöuneni ovat pääasiassa 10 tuntia. Olen kyllä koko ikäni nukkunut kunnon yöunet. Jos lepää kunnolla ei yökötystä oikeastaan ole, mutta sentään välillä jotain etomista. Perjantaina menen neuvolaan ja illalla oman klinikan lääkärin ultraan. Hän halusi varmistaa, että alkio on kasvanut, kun viimeksi oli vaikea mitata. Sitten raskausviikolla 10-12 on jo ilmainen niskaturvotusultra.

Jokohan Watrossi on äiti?

Voikaa kaikki ihanaiset hyvin ja toivon oikein kovasti teille kaikille onnistumista tämän vuoden aikana! :heart: :heart:
Hillevi (vasta 8+5)
 
Aliisa: jotenkin mä uskoisin, että se on nyt sulla jo nollilla/lähellä nollaa, mutta mulle on sanottu, että arvo pitäisi olla alle 10, edellisessä KM:ssä sanottiin alle 5, että ollaan ns. kuivilla. Eli riippuen testistä, se voi olla, että sulla on vielä hieman hCG:tä pississä? Millä testasit, kuinka herkkä testi siis? Eli tosiaan näin mulle on ohjeistettu ja nyt kun oli sen 10, niin lääkäri sanoi, että kaikki ok. Edellisen KM:n aikaan kävin joka viikko kontrollissa tosiaan, koska arvo oli alussa reilusti yli 100 tuhatta. Mun mielestä jos on vielä satoja toi arvo, niin silloin kohdussa voi olla jotain jämiä, mutta korjatkaa jos joku tietää paremmin. Ja jos on arvo jotain satoja tai sinne päin, niin näkyy kyllä pissitikussakin varmasti enemmän kuin haamuna. Haamuahan mulle pukkasi silloin ennen veritestiä jo pp 11 muistaakseni ja silloin se mun hCG-arvo oli oikeasti varmaan 10-20, koska sitten pp 13 se oli 55. Eli aika pienistä hCG-arvoista testit tota haamua näyttää. Voithan vielä käydä verikokeessa, niin saat täyden varmuuden ja sen puoleen rauhallisemman mielen!

Ronyah: tottakait kuulut tänne! Täällähän minäkin olen, vaikka tulevaisuus vielä auki! Siis pysy mukana kertomassa kuulumisia! :heart:

Hilleville onnea ultraan!!! :heart: Älä sinäkään poistu vielä vaan käy kertomassa kuulumisia ja Gerbera kanssa! Samoin muut jo raskautuneet!

Hämärästä maanantai-illasta terkuin saaga :wave:
 
kelakorvauksista luovutushoidon yhteydessä: Me ollaan saatu aina vain lääkärin toimenpiteestä kelakorvaus eli näissä hoidoissa hedelmöityksestä ja alkionsiirrosta ja se vähensi VL klinikalla hintaa n. 350 e. Me emme tule saamaan enää suorakorvausta koska 3 luovutushoitoa on tehty eli meidän pitäisi anoa kelasta erikseen korvaus.

Ronyah: Emme ole enää Ovumiassa jonossa, liian kallista. VL/Hki klinikalta soiteltiin, voi olla että olsiin saanut luovuttajan jos olisi ollut oikea kierronvaihe ja olisin halunnut hoitoon. Lupasin sinne ilmoitella jatkosta että miten ja koska...kaipa me jonossa ollaan silti? Mulla nyt kaikenlisäksi taas endotutkimukset käynnissä joten senkään puoleen en hoitoon voisi edes mennä. Kunhan vain vuoto alkaisi niin pitäisi muutaman verikoe ottaa. Mm. Ca 12-5.

Onko kellään tuo ca 12-5 näyttänyt endon aktiivisuuden?

typyliini
 
SAAGA: Siis montako päivää tarkalleen oli keskenmenosta kun hcg oli vielä reilusti yli satatuhatta? Mietityttää niin kovasti mitä noi mun lukemat pitäis olla( en ole vielä niitä saanut ja tietty mulle tehtiin kaavinta).

TYPYLIINI: Saanko kysyä miksi sulla otetaan tuo ca 12-5 jos on kerran tiedossa, että sulla on endo ja se voi nostaa tota tasoa. Jos se on huomattavasti koholla niin vaikuttaako se johonkin esim. hoitoon tai jatkotutkimuksiin? Mitä muita verikokeita sulta otetaan ja juuriko tuon endon takia? Mulla ei itsellä ole hajuakaan mikä mun endon tilanne on, mutta kun ei ole kipujakaan siihen liittyen niin en tiedä pitäisikö sille mitään tehdäkään? Ei ole leikattu koskaan muuta kun endometriooma kysta toisesta ovariosta sektion yhteydessä. Eikä meidän lapsettomuuslääkäri silloin ehdottanutkaan mitään tähystyksiä yms. kun ei kipuja eikä tuo endometrioomakaan mitenkään reagoinut hormooneihin kun tehtiin vielä hoitoja omilla soluilla...Pistää vaan miettimään, että jos sitä poistaisi niin olisiko paremmat mahdollisuudet onnistua omilla muniksilla...

Ilmoitin meidät kuitenkin varmuuden vuoksi Ovumiaan jonoon (sijalle 17 päästiin eivätkä osanneet yhtään sanoa jonotusaikaan, mutta en ainakaan ennen syksyä haluakaan yhteenkään hoitoon). Ja pääseehän jonosta pois jos ei hoitoja enää halukaan tehdä. Mutta jos tuonne hoitoon mennään niin on kyllä pankissa neuvottelemassa :/
 
Ronyah: siis mulla oli se yli 100 tuhatta km:ää seuraavana tai sitä seuraavana päivänä eli ihan siinä alussa, ja siitä sitten alettiin mittaileen. Mutta kun sä olet ollut kaavinnassa, niin sulla on mitä suurimmalla todennäköisyydellä kaikki kaavittu pois eli sun lukemat lienee jotain kymmeniä max. Joskushan kaavinnassa sinne voi jäädä jotain mutta luulen, että se on tosi harvinaista. Joten ole huoleti, varmasti kaikki ok. Toi on muuten jännä toi ovumian jonotusnumero, koska mistä ne voi tietää milloin sopiva luovuttaja kullekin tulee..? Kun ei kait avassa mitään järjestysnumeroa ole, ne sanoi että heti kun sopiva (meille sopiva) luovuttaja tulee niin sitten alkaa. Vaan kaipa sitä sinne minäkin ilmoittaudun vielä, en ole vain saanut aikaiseksi. Ja kun toisaalta taas avalla pääsee heti melki hoitoihin, jos vain rahaa on se 7 tuhatta. No, tämä on taas tätä pohdintaa.. :|

Tosta endosta mulla ei ole kokemusta, muuta kuin että laparoskopiassa sitä ei löydetty, vaikka lääkärit (usea) sitä epäili.

On tämä niin tätä kun maksaa huimasti enemmän kuin tavallinen icsi, joka sekin maksaa ihan kivasti.. Kun tässä on niin monta muutakin murhetta matkassa kuin raha.

Mutta nyt mukavaa tiistain jatkoa! kuulemisiin! t. saaga :wave:
 
Hip hei ja mukavaa sateista tiiistai päivää..

Ronyah minua ei määrätty hcg mittaukseen tuon lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Ihmettelen suuresti näitä eri toimintatapoja. Kyselin asiasta myös VL:lta ja hoitajan mukaan ei tarvitse käydä hcg mittauksessa kun on ultrattu ja ultrataan uudestaan.. Kummallista!

Mulla sen ku vuodot jatkuu.. loppua ei edes näy. Tänään tullut tod paljon hyytymiä ja vatsaan välillä kivuliaasti koskenut.. mutta ehkä se tästä.. Tulehdusta ei ainakaan ensimmäisessä kontrollissa huomattu.. eikä muutenkaan ole kuumetta eikä muita kipuja.. Ehkä nuo pienet kivut on norm. kun jo tässä 10 päivää vuodellut reippaasti.. Kauankohan nämä vuodot vielä kestää? Vissiin vähän niin kuin keskenmeno vielä käynnissä kun niitä hyytymiä tuntuu riittävän..

Jeps,Ovumiassa mennään niin. He ei katso luovuttajassa ulkoisia ominaisuuksia vissiinkään.. Se on vissiin sitten vaan tuurista kiinni saako yhtään itsensä näköistä luovuttajaa.. Minulle he sanoivat että he alkavat sitten luovuttajan löytyessä soittelemaan ja s-postittelemaan ihmisiä läpi.. eli tuurista kai kaikki on kiinni.

VL:lla kyllä ollaan ihan yhtä lailla jonossa.. mutta siellä silti katsotaan ulkonaisia ominaisuuksia.. Siksi mekin esim. olimme monesti jo pääsemässä hoitoihin kakkossaajina.. koska olen pitkä ja lähes kaikki muut odottavat olivat melko lyhyitä..

Niin, kyllähän sitä hoitoihin pian pääsisi jos olis heittää 7000? klinikalle.. Tuntuu vaan niin hurjan suurelta summalta.. varsinkin jos käy niin että pakkaseenkaan ei sitten tulisi mitään.. Vaikka onhan se toisaalta sitten niinkin että kun maksaa tuon 7000? niin siinä ne kaikki solut tulee itselle kun VL:lla ne menee kahdelle..

Mukavaa viikon jatkoa!
 
Pitkästä aikaa. Monet tällä palstalla miettivät Ovumiaa ja sen jonon pituutta. Itse ilmottauduin jonoon viime vuoden maaliskuussa. Kevään aikana minulle ilmoitettiinkin jo mahdollisesta luovuttajasta, mutta kun soitin lääkärille asiasta, hän ikään kuin ohitti asian ja kehotti menemään ulkomaille hoitoon. Sen teinkin. Olin kuitenkin jonossa Ovumiaan sijalla kolme. Lokakuun lopussa sama lääkäri soitti minulle ja kertoi luovuttajan olevan tiedossa. Marraskuun alussa kävin tapaamassa lääkäriä, silloin suunniteltiin hoito aloitettavaksi joulukuun kuukautisten alkamisen jälkeen. Samalla käynnillä lääkäri kysyi haluanko vaalean vai tumman luovuttajan, luovuttajia oli siis kaksi joista valita. Lääkäri ohjeisti soittamaan vaikka jouluaattona, jos tarve vaati. No soittelin joulukuussa, lääkäri kertoi muistavansa minut ja kehotti ottamaan yhteyttä uudelleen. Joulun välipäivinä lähetin sitten viestin ja kyselin lääkehoidon aloittamsesta (hän oli ehdottanut procran-lääkityksen aloittamista). Viestiin vastasi, että menee Ovumiaan tammikuussa ja kehotti ottamaan silloin yhteyttä. Lähetin uudelleen viestin, jossa ihmettelin hoitoaikataulun ja ilmeisesti luovuttajankin muuttumista, lääkäri totesi luovuttajien määräävän hoidon aloittamisesta. En itse tiedä enää missä mennään, sen tiedän, että hoidot siirtyvät, syytä asiaan en tiedä. Onko muilla pinolaisilla kokemusta vastaavasta muilta klinikoilta. Sen tiedän, että Ovumiassa eivät ilmeisesti pidä tärkeänä luovuttajan ja vastaanottajan ulkoista yhteensopivuutta, joten syy ei voi olla edellä mainitussa asiassa. Aikaisemmin asia otti todella päähän, mutta viime vkonloppuna toinen vanhempani nukkui pois. Edessä hautajaiset, suru on suuri, ehkä hoitojen siirtyminen olikin jonkun muun kuin lääkärin kädessä, vaikka en ns. uskovainen olekaan.

Terveisin Juuni
 
Heippa Juuni pitkästä aikaa! Ja osanottoni suuresta menetyksestäsi. :hug:

Kuulostaa kieltämättä aika epämääräiseltä tuo Ovumian touhu, en missään nimessä ilmoittaudu sinne jonoon, koska itse ainakin pidän tätä luovutushoitovaihtoehtoa viimeisenä, koska adoptioon emme pääse iän takia ja minulle/meille on tärkeää myös luovuttajan ominaisuuksien edes jonkinlainen mätsääminen minuun. En haluaisi, että lapsemme olisi ruskeasilmäinen, kun molemmat olemme sinisilmäisiä ja sitten asiasta tietämättömät ajattelisivat, että on tainnut täti käydä vieraissa, jos lapsella olisi ruskeat silmät..

No tuo ulkonäköseikka on sinällään "pikkuasia", mutta tuo miten Juunilla pomputtelu noin pitkään jatkuu on mielestäni epämiellyttävää, koska tämä hoitomuoto on muutenkin henkisesti tosi raskas. Joten itselläni ei huumori eikä jaksaminen tuollaiseen kyllä riittäisi. Eli siksi kyllä nyt unohdan tuon klinikan toistaiseksi ja jos pakkasukko ei tärppää mietitään lähdetäänkö avalle uuteen hoitoon myöhemmin (kerätään rahaa), vai unohdetaanko koko juttu ja eletään kaksistaan loppuelämä. Meillä siis avassa ei mitään jonotusnumeroita, vaan kun ulkoisesti sopiva (pituus, silmät, hiukset) löytyi hoito alkaa heti luovuttajan haluamasta kierrosta. Aikaa meillä meni siten, että maaliskuussa lääkäri ilmoitti meidät luovutussoluhoitoon ja ennen juhannusta kesäkuun puolessa välissä tuli tieto, että sopiva luovuttaja on löytynyt. Siitä sitten piti käydä psykologilla ja varsinainen hoito alkoi minusta johtuen "vasta" syyskuussa jolloin pistettiin procren. Meillä kun meni se pakollinen psykologikäynti vähän viime tippaan elokuulle. Missään vaiheessa ei mitään pomputtelua ollut. Ainoastaan se oli tosiaan ikävää, että saatiin vain 2 alkiota 16 munasolusta, joka tuntui huimalta "saaliilta". Mutta jotain häikkää tapahtui nimenomaan munasoluissa, kertoi biologi ja lääkäri.

No tulipas pitkä sepustus.. mutta siis ei tuollaista meillä ole ollut, onko muilla Juunin kaltaisia kokemuksia??

Juunille jaksamista hautajaisiin.

Ja muille pirteää keskiviikkoa! saaga :wave:
 
Juunille lämmin osaaottava halaus ja paljon voimia tulevaan :hug:

Ovumian touhu on kyllä jotenkin erikoista. Toimiston ihmiset eivät tiedä asioita, mutta lupaavat selvittää, eivätkä kuitenkaan ota yhteyttä uudelleen. Laskua on odotettu marraskuun lopusta saakka, vaikka olen muistuttanut ja pyytänyt ainakin viisi kertaa. Lääkärin- ja toimenpideaikojen muutokset ilmoitettiin edellisenä päivänä toispaikkakuntalaisellekin. Kaikenkaikkiaan olen soittanut hoitoaikataulusta varmaan 10 puhelua (suunnittelukäynnillä ei suunniteltu hoitoa vaan löpistiin ihan perusjuttuja sekä minulle että luovuttajalle) ja jos en olisi ollut näin aktiivinen, olen varma ettei hoito olisi toteutunut viime vuonna ollenkaan. Minähän järjestin myös luovuttajan osalta monta käytännön juttua, väliultrat hänen asuinpaikkansa lähelle jne.. Jos jaksaa olla aktiivinen ja tietää, miten hoito pääpiirteissään etenee, voin suositella klinikkaa. Jos taas haluaa palvelua ja selkeyttä, en suosittele. Marraskuun aikaan ymmärsin, että klinikalla ei vielä siihen mennessä ollut luovuttajia ollut ollenkaan.

Mutta onneksi nyt sitten joillain muilla ei huippuhintaisilla klinikoilla on jonot nytkähtäneet eteenpäin. Pitkää pinnaa jonotteluun jne kaikille!

Hillevi :wave:
 
Juuni Lämmin osanotto! :hug: Toivottavasti hoitoasiat järjestyy pian, melkoista touhua tuossa klinikassa...

Gerbera Onnea hyvästä ultrakuulumisista!! :heart: :heart:

Hillevi Onnea myös teidän pikku-sykkeestä! Peukkuja kovast pe ultraan että kaikki myös silloin kunnossa!! :heart:

Vekara Onnea tulevaan hoitoon!!

Ja myös teille muille pian hoitoon meneville, kovasti peukutuksia ja tsemppiä!! :flower:

ON: Viikkoja on nyt kasassa 38+0, eli ollaan nyt siinä mallissa että odotellaan vauvan syntymistä lähiaikoina... :heart: Raskaus on sujunut loppuun asti hyvin, pari flunssaa lukuunottamatta niin vointi on ollu erinomainen! Vauva on voinut koko ajan hyvin ja paino oli 37rv:lla 2,9kg. Synnytys jännittää mutta positiivisella tavalla, pelkoja ei ole. Tämä koko raskaus on kyllä niin ihmellinen juttu ja että me ollaan nyt tässä tilantessa tällä hetkellä on kerta kaikkiaan niin ihmellista, mutta näin on... ja toivonmukaan meillä on tämä ihmelapsi kohta sylissämme...

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive rv 38+0 :heart:
 
Juunille lämmin osanotto ja voimia :hug:

Ovumiasta.. Kylläpäs pistää vihaksi Juunin puolesta! Jo on aivan käsittämätöntä touhua! Itse aloin kovasti empimään tuon klinikan suhteen.. Laitoinkin tuonne klinikalle melkoista postia ja kyselin heidän touhuistaan.. EI tuommoinen voi olla normaalia kohtelua.. Tai jos on niin sitten vetäydymme pois heidän jonostaan.. Niin kuin Saaga sanoi niin kyllä nämä ovat tarpeeksi raskaita hoitoja henkisesti noin muutenkin..

Pistin myös VL:lle viestiä ja kyselin heidän jonoistaan samalla kun kyselin muita asioita.. Jos siellä on vain n. vuoden jono, niin jonon perään heti uudestaan.. Ellei sitten saada lääkäriltä vähän selvyyttää siihen meidään ristiinluovutus asiaan.. kun siitähän me ei mitään sitten hyödytty.. eikä siitä ole lääkäri sanallakaan meille maininnut.. Välillä ottaa niin päähän joka ikinen klinikka.. kun kaikki salataan tai kohdellaan miten sattuu jne...

Vuodot täällä sen kuin jatkuu. Eilen tuli aika reippaasti hyytymiä ulos.. Luulisi nyt että siellä ei enää oikein mitään voisi olla. Testin herkkyys oli muuten 20 ja se siihen ilmestynyt viiva oli tod haalea, joten uskoisin että aika lähellä nollaa oltaisiin siinä hcg arvossa jos mitattaisiin.. ja tuo viivakihan tuli vasta n. puoli tuntia testin jälkeen roskiksessa..

Voi että.. Enkelitytön äidillä pian synnytys:) Oikein hurjasti onnea ja jaksamisia loppu aikaankin! Ihanaa kun näitä onnistumisiakin tulee.. antaa uskoa meille muille.

Mitenkäs Gerpera jakselee ja mihin on Nennuliini kadonnut? Ei ole pitkään aikaan kumpaisestakaan kuullut mitään.. Huhuu.. teidän kuulumisia kaipaillaan..

Meillä tosiaan nää kk:set jatkuu.. nyt jo 12 päivä menossa.. Tätä tahtia päästään hyvällä tsägällä maaliskuun alussa siihen viimeiseen pakkasukon siirtoon.. Tosin monta kertaa on jo tullut mietittyä että olisko niissä munasoluissa jtn vikaa.. että kannattaako tuota viimeistä edes siirtää.. jos alkaa raskaus nin kesken menee kuitenkin.. Hirveä asenne mulla:(

Mutta mukavaa to päivää kaikille:) Mä lähden nyt urheilemaan ennen töitä!
 
Sain jo vastauksen tuolta Ovumiasta. Siellä on tällä hetkellä yksi luovuttajaehdokas, joka on menossa ensikäynnille. Me olemme edelleen sijalla 5 joten tuo jono ei ole yhtään elänyt. Hoitaja sieltä sanoi että nyt on monella käynyt kuitenkin niin, että onkin päässyt hoitoihin jo muualle ja sen takia jono nyt on elänyt viime vuoden lopulla niinkin paljon.

"Munasolujen luovuttajan ominaisuuksien soveltuvuus on lähinnä vastaanottajan päätettävissä. Koska munasolujen luovuttajaehdokkaita on valitettavan vähän, valinnan varaa ominaisuuksien suhteen ei juurikaan ole. Siemennesteen luovuttajien suhteen ominaisuudet voidaan valita yksilöllisesti."

"Olemme tämän vuoden alussa panostaneet lisää lääkäri- ja sairaanhoitajaresursseja palvelemaan yksityispuolen asiakkaitamme entistä henkilökohtaisemmin."

Hoitaja sanoi että he pyrkii jonon järjestyksessä tavoittamaan vastaanottajia. Jonon ensimmäinen ensin ja siitä järjestyksessä. Ensisijaisesti kuitenki yrittää aina sen ensimmäisen saamaan hoitoihin.. eli he kyllä soittavat ja viestittelevät useamman kerran.. Kenenkään hoitoonpääsymahd. ei ole kerrasta kiinni.

Mietiskelin vaan, että onkohan Juuni ykkössaajana tällä hetkellä? Sillä siellä ei ole luovuttajia nyt lainkaan.. se yksi on menossa sinne ensikäynnille.. Jospa siitä Juuni saisi luovuttajan, näin kovasti toivotaan!

Mä soittelin myöskin Fertinovaan.. vaikka on pirun kallis klinikka niin ilmoittauduin jonoon. Siellä puolen vuoden jonotusaika. Nyt olemme ainakin jonossa parille klinikalle. SInne pitää mennä keskustelukäynnille maaliskuussa... joka on ilmainen..

Sellaista. Päätin vain kertoa mitä sieltä Ovumiasta vastasivat..
 
Enkelitytön äidille kaikkea hyvää ja hurjasti onnea synnytykseen, olette jo maaliviivalla! :heart: Samoin Watrossilla on pian synnytys! Ihanaa!
Aliisa: Mä eilen jo mietin tuota sun vuotoa, mutten ehtinyt kirjoittaan. Aika pitkään on nyt sulla vuotanut, mutta on ihan yleistä, että ekat kuukautiset on rajut km:n jälkeen. Siitä mua varoiteltiin silloin ekalla kerralla. Joten toivottavasti pian loppuvat, mutta hieman mua huolestutti, kun kestävät noin pitkään.. Kannattaisiko sun kysäistä neuvoa/apua lääkäriltä. Mulla ei nimittäin tainnut pidentyä kuin parilla päivällä vuoto, mutta se oli tosi kovaa silloin ekan km:n jälkeen, meinasin pyörtyillä jne.

Ihan samaa mieltä olen tuosta Ovumiasta kuin tässä muutkin. Aika erikoista. Näyttää siltä, että he eivät saa luovuttajia, joten on onni, että muut klinikat ovat saaneet luovuttajia, ja jonot etenevät. Hienoa! Meillähän ei tarvitse ilmoittautua jonoon sen kummemmin, jos avalla jatketaan, kun siellä tarvii vaan sitä riihikuivaa ja jonot on noin puoli vuotta. Jopa nopeammatkin. Joten sen kyllä kestää.

Mutta mua kanssa mietityttää että kannattaako sitä ainokaista siirtää, jos se selviää pakkasesta, että jos se onkin viallinen kun nyt kävi näin ja kun vain 2 sopua hedelmöittyi niin monesta. Että jospa onkin jotain vikaa soluissa? On tämä kyllä aikamoista miettimistä ja työstämistä meillä kaikilla..

Missä on tosiaan Nennuliini ja muut kaverit! Hildelle onnea huomiselle! :heart:

Kuulumisia siis kaipaillaan! t.saaga :wave:
 
Saaga Mä vielä seurailen tämän loppuviikon.. Jos ei lopu su:hin mennessä niin sit soitan VL:ttoon ja kysyn asiasta.. Mutta lääkäri kyllä varoitteli minuakin rajuista kk:sta.. Sen tiedän että jos alkaisin syömään nyt Divinaa niin vuodot loppuisi.. mutta ajattelin itse asian niin, että jos siellä kerta niitä hyytymiä selkeästi näkyi.. niin ehkä siksi vuotaa nyt pidempään.. ja antaa vuotaa nyt su:hin asti.. ja sitten kyselen apua, jos ei ole loppunut.
Säkin mietit samoja asioita kuin minä.. että kannattaako sitä viimoista edes siirtää.. Mä aattelin ihan tosissaan sitä lääkäriltä kysästäkin.. Kysyn sitten kun se ajankohtaiseksi tulee.

Fertinovan ja Avan hinnat näyttää olevan aika samanmoiset.. Eihän tuossa Fertinovan ja Ovumian hinnoissa ole "kuin" vajaa pari tonnia eroa.. joten aattelin tosiaan että ilmoittaudun tuonne jonoon.. niillä kuitenkin on kokemusta ja ainakaan kenenkään en ole toistaiseksi kuullut valittavan tuosta klinikasta mitään sen suurempaa..

Hilleville juu onnea huomiseen ultraan! Kovasti peukutuksia, jotta kaikki olisi hyvin..

Nyt täytyy lähteä ahertamaan töihin!


 
Heippa kaikki! Olen taustaillut pinoanne ja joskus jotain kommentoinutkin. Itse kirjoittelen tuossa sekundäärilapsettomien ja keskenmenon kokeneiden pinossa. Olette paljon keskustelleet eri klinikoista ja voisin kertoa seuraavaa:

Olin kiinnostunut munasolujen luovuttamisesta (koska nuo kaksi lasta eivät itsellekään ihan selvyytenä ole tullut). Haaveilimme kolmannesta heti toisen syntymän jälkeen, mutta olimme pitkään yrityskiellossa kohdun vaurioiden takia. Ajattelin, että tämän yrityskiellon voisi "hyödyntää" luovuttamalla munasoluja, siispä soittelemaan klinikoille.

Fertinovasta tiedustelin, miten adenomyoosi sekä mahd. vauriot vaikuttavat luovutukseen ja sovinko luovuttajaksi (munasarjat ovat aina toimineet hyvin). Koskaan minulle ei soitettu. Väestöliittoon sama puhelu, ei takaisin soittoa. Tampereen avaan (soitto hyvin pitkällä viiveellä, eivät olleet kiinnostuneet minusta luovuttajana, koska asuin kaukana) Ainoa paikka, josta soittooni reagoitiin heti, asiani selvitettiin heti ja muutenkin homma "otettiin heti haltuun" oli Helsingin felicitas. Luovutus kaatui sittemmin erääseen vaarattomaan, mutta olemassa olevaan geeniperimä asiaan (jonka osuutta ei lukuisiin keskenmenoihini ole pystytty osoittamaan, muttei myöskään kumoamaan)

Mielestäni oli hienoa, että huomioivat klinikalla sen, että vastaanottaja pari maksaa itsensä kipeäksi muutenkin hoidosta, niin luovuttajienkin puutteessa huomioivat sen, jos km-taipumus onkin munasoluissani. Tätä ei siis ole koskaan pystytty osoittamaan.

Aika järkyttävältä kuulostaa hinnat, joita vastaanottaja munasolusta maksaa. Siksi ihmettelen suuresti, että klinikat voivat toimia kuten eräässä lehtijutussa suomalainen luovuttaja kertoo: "viimeksi minulta saatiin vain yksi munasolu ja masennuin pariskunnan puolesta, jotka saivat näin huonon "saaliin", lääkäri kuitenkin kannustaa vielä lähtemään luovuttajaksi uudestaan". Mielestäni on melko epäeettistä houkutella tällaisia luovuttajia, jos vaste on ollut noinkin kehno. Vastaanottava pari maksaa niin tähtitieteellisiä summia soluista (solusta), että tietysti toivoisi, että saisivat jotain vastinetta (mahdollisesti jopa pakkaseen asti)

Korostan, etten silti näistä asioista tiedä, voi kai(??) munasolujen määrä olla em. tapauksessa seuraavassa keräyksessä hyväkin. Vähän silti mietitytti motiivit. Lehtijutussa oli nimetty klinikkakin, mutta en viitsi sitä tähän laittaa.

Tsemppiä teille kaikille ja toivotaan, että vaiva palkitaan parhaimmalla lopputuloksella!

:hug: Merkku
 
Kiitos teille ihanat onnentoivotuksista huomiselle. :heart:
Alkaa kynnet olla loppu... niin jännitää, kun ei minulla ole rintapullistuksen lisäksi muita oireita.
Ultra on vasta illalla, mutta tulen kyllä raportoimaan pikapuoliin. :wave:
 
..aloittelemassa viikonlopun viettoa. Lapset lähtivät isälleen ja ollaan miehen kanssa ihan kahdestaan.

HILLEVIN ultraa olen kovin miettinyt ja kaipailen jo kuulumisia :p !!! Kumpa kaikki olisi hyvin :hug:

WATROSSI, mitä sinne kuuluupi?? Joko "toukka" tekee tuloaan, kyseleepi "nettikummi":

Myös h-hetki aivan lähellä ENKELITYTÖN ÄIDILLÄ. Mietin juuri, miten tämäkin aika kulunut!!
Toivotan teille kaikkea hyvää ja nauttikaahan joka hetkestä :hug:

SAAGALTA kysyisin, että olisiko alkio-adoptio teille aivan vieras ajatus? Hinta on edullinen hoitoihin nähden ja kolme toivomusta luovuttajista saa ainakin esittää.

Mitä GERPEERALLE kuuluu??

Terkuin, VEKARA =)
 
Tuolta naapuripalstan puolelta aivan sydämen pohjasta tuleva osanotto Hilleville. Olen seuraillut kirjoituksiasi ja toivoin kovasti, että teillä nyt menisi kaikki hyvin. Tuossa kohtaa ei voi oikein muuta kuin vain yrittää jotenkin pysytellä hengissä.
 

Yhteistyössä