Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei vaan kaikille! Onpas täällä ollut kurjaa tuuria!! Voimia kaikille, joita keskenmeno on kohdannut.
Meillä takana 5 ivf-icsi hoitoa, joista neljännestä km rv. 6.
Nyt taukoiltu jonkin aikaa, ja harkitaan hoitojen jatkamista mahd. luovutetuilla soluilla.
Onko teillä tietoa millaisia jonoja luovutetuilla siittiöillä tehtäviin hoitoihin on? Se olisi varmaan meille ensisijainen kokeilu, ja jos sillä ei onnistu, niin sitten luovutetut munasolut tai alkio-adoptio. Tehdäänkö tuota alkio-adoptiota muuten muualla kuin tartossa? Kiitos, jos joku osaa vastata.
Ilmeisesti kannattaisi jo kuitenkin mennä noihin munasolu-jonoihin tässä vaiheessa? Mitä vaativat esim. ulkomaille jonoon mentäessä? Täytyykö siinä vaiheessa olla jo psykologin lausunnot ja lähetteet, vai katsotaanko ne vasta sitten myöhemmin?
 
Olin sitten eilen reippaana töissä kunnes n. klo 18 alkoi aivan jumalaton vatsakipu.. aivan samanlainen kipu mikä tuli silloin illalla kun oli lääkkeellinen tyhjennys lähtenyt käyntiin.. Kipua kesti jonkun aikaa.. ehkä puolisen tuntia.. otin siihen buranaa ja se auttoi.. mutta sitten alkoi se vuoto ja hyytymät. vuosin kuin mikäkin.. 1 yöside kesti 3 minuuttia! Ihan hirveitä hyytymiä ja ihan älytöntä vuotoa.. soitin siinä sitten jo Jorviinkin kun vuoto vain voimistu.. käskivät tulla tänä aamuna jos vuoto jatkuu.. muuten viikon päästä tarkastukseen..

Tuo vuoto oli oikeesti vielä rajumpaa kuin sinä yönä kun heräsin sängystä useaan otteeseen verilammikosta.. Oli todella kivaa olla töissä kun sait parin min. välein käydä vessassa ja veri oikeesti ihan roiskusi kun tuli niin paljon ja niin isoja hyytymiä. Tuollaista vuotoa kesti n. 3 tuntia.. sitten se väheni.. ja yöllä ei vuotanut mitään.. Tänään on tullut niin, että olisi pikkuhousunsuojalla pärjännyt, mutta olen pitänyt sidettä kun tuo eilinen kummitteli vielä takaraivossa...
Voiskohan tuo nyt sitten olla ikäänkuin joku päätös kaikelle? Voiskohan olla että kaikki olis nyt tullut pois.. Meen ensi viikolla tarkastukseen.. vuosin tai en. En sinne Jorviin tänään mennyt kun vuotoa ei kovin paljoa tullut ja muutenkaan en olisi töistä päässyt lähtemään ennen klo 12 kun ketään tilaustaitoista muuta ihmistä ei töissä paikalla ollut.. Mutta voi että.. ei niinkuin enää yhtään jaksaisi näitä vuotoja! Nyt vaan toivon kovasti että tuo iltanen vuoto olisi ollut pääte kaikelle tälle kärsimykselle.. Kauhulla vaan odotan, että onko illalla edessä samanmoinen.. mutta toivon ettei.

Pyörryttää ja heikottaa mutta kuumetta ei ole. Lääkärin mukaan ei siis pelkoa tulehduksestakaan..

Sellaista täällä

Vuotoihin kyllästynyt Aliisa

 
Mukava nähdä, että palstalla taas "vipinää ja uusia tulokkaita". Tervetuloa kaikki mukaan :D !!

ASSARI taisi kysellä "konkareilta" zumen vaikutuksista ja täällä yksi ilmoittautuu ;) . Minulle tulee pääasiassa turvotusta ja turvotus taas välillä aiheuttaa pientä kipuilua kun esim. farkut painaa mahaa. Limis sinulla tosi hyvä, minulla siirrossa ollut aina n.9mm. Missä olet hoidossa??

CORNELIUS, kiva oli kuulla sinusta pitkästä aikaa. Kiitos tsempistä ja toivotaan, että myös sinulle luovuttaja löytyisi pian :hug: .

ALIISA, vitsin vitsi, että vuoto kiusaa sinua noin kovin. Toivotaan, että nyt jo hellittäisi vihdoin!!

WATROSSILLE kovasti tsemppiä tulevaan ja nautihan raskauden loppu metreistä :p !!!

Mielenkiintoisen avauksen aloitti WILHELMIINA ja PAPILLON "muista klinikoista". Palaan pian kertomaan kokemuksiamme ovumiasta ja lisää tartosta...ja kyselemään..., mutta nyt ensin laittamaan ruokaa :p

- VEKARA -
 
ja vatsa täys :D !!!!

JUUNI, meillä oli tarkoitus myös tehdä hoito ovumiassa oman luovuttajan kanssa. Hoito kaatui kuitenkin, kun emme saaneet koskaan aikatauluja sopimaan. Yksi lääkäri, joka kulki jyväskylästä. Tieto hoitajien kautta lääkärille takkuili ja tuntui muutenkin, että kaikki oli ihan "pihalla". Toisaalta kyllä ymmärtää, sillä toiminta siellä on melko uutta. Riika on hyvä valinta. Tiedätkö mitä luovutushoito siellä maksaa tällä hetkellä?? Kovin toivon, että pääset pian aloittamaan ja hoito toisi toivotun tuloksen =) .

SAAGA, kiitos paljon tsempistä :hug: !! Niinpä, olemme tosiaankin meille viimeisessä luovutushoidossa omalla spermalla tampereen avassa. Hoito on ollut hyvää ja nyt vasta ymmärrän, miten tärkeää luottamus klinikkaa kohtaan on.

Kyselit tuosta alkioadoptiosta, jonka olimme suunnitelleet tartossa tehtäväksi jos emme alkaneessa hoidossa onnistu. Nyt on mennyt kuitenkin pakka sekaisin ja pitää tarkkaan harkita mitä nyt.

Aiemmin ihmettelin tuota tartossa otettua arvoa ca 125, joka oli koholla näyttäen 43. Suomessa kävin uudestaan labrassa ja arvo oli aivan hyvä näyttäen 19. Lääkäri (tarton)määräsi minut skopioihin, joihin en kuitenkaan suostunut. Olisi tehnyt ne klinikallaan ja hinta aivan pilvissä :saint: !!!

Klinikalla otettiin paljon testejä lääkärin määräyksestä. Yksi ikävä löydös oli tuo APCR +, mutta toisaalta olin iloinen, että sain siitä tiedon, sillä se lisää kovasti tukosriskiä esim. estrogeeniä syödessä. Teimme tartossa luovutushoidon ja jouduin pistämään klexanea geenivirheen (apcr+=faktori 5) vuoksi

Tampereen avan lääkäri laittoi minut uusiin tukostaipumuslabroihin ja tänään sain vastaukset. Pepulleni taisin lentää; kaikki on ihan hyvin. Mitään geenivirhettä ei minulla ole, joten klexanea olen pistänyt aivan turhaan :/ . Täällä pää sauhuten mietin, millaista kommenttia tartoon laitan. Mutta toisaalta taas päivän selvä ajatus on, että hoitosuhde on tänään sinne päättynyt. Enään ei voi olla varma mitä yleensä siirtävät ja miten luovuttajat testataan.

PAPILLON, sinulta olisin kysynyt, että millä klinikalla sinä käyt?? Mikä on hoidon hinta ja ikäraja?? Tiedätkö mikä on tsekin klinikan nettiosoite??

Tällaisia mietteitä tällä kertaa lähetteleepi - VEKARA - ;)
 
Lueskelin nuita viestejä läpi ja haluaisin sanoa Hilleville ja muille keskenmenon kokeneille osanottoni tuntuu pahalta teidän puolesta. Kuinkas gerbera voi?
En ole viitsinyt paljon palstailla omista kokemuksistani kun ei sieltä tartosta mitään tulosta saatu aikaiseksi. Meillä oli se matka sinne sillon vähän ennen joulua luovuttajalta tuli 9 solua ja viisi hedelmöittyi mutta siirtoon saatiin vain 2 kylläkin kuulemman luokka 1 ja nelisoluisia molemmat ja pakkaseen ei mitään. Vähän olen samoilla mielillä Vekaran kanssa klinikan toimista siinä mielessä että miehelleni oli kuukausi aiemmin tehty fertinovassa sperma tutkimus ja biologi oikein ilmoitti että sperman laadusta ei ainakaan jää solujen hedelmöittyminen kiinni oli kuulemman erittäin hyvän laatuista vaikka äijä ei mikään nuori mies enää. Mulla oli limis jo väliultrassa täällä 14 mm en tiedä paljonko kun siirrettiin. Siitä olin kummissani kun ihmettelin että hedelmöittyi vain kaksi kunnollista Andrei levitteli käsiään ja totesi että sperm what we have. Yritti selitellä että vika oli siinnä. No se siitä otin tammikuussa yhteyttä lekuriin ja kysyin että onko hänestä sperma niin huonoa että ei kannata sillä yrittää vaan siirtyä suoraan adoptio alkioon, mutta sperma kuulemman olikin ihan hyvää. Ota siitä sitten selvää mutta adoptio alkion onnistumis prosentti oli minun mielestäni niin huono että en usko että lähden sitä kokeilemaan on kuulemman 25%.Voi olla että tämä homma meidän kohdalta on pulkassa katsotaan nyt vielä tuo helmikuu miltä sitten tuntuu. Toki minun menetykseni vaikka tämä tähän lopetettaisiikin ei ole missään nimessä niin suuri kuin lapsettomien perheiden onhan meillä kuitenkin tuo yksi ihastuttava teinipoika joka on vielä aivan äitin vauva :LOL: Onnea kaikille hoitoihin.
 
HCG arvoni oli pp 11 vain 11 tarkoittaako se että mitään ei ole edes yrittänyt tapahtua vai onko se sillon nolla jos kiinnitymistä ei edes ole yrittänyt tapahtua kertoisiko joku jos tietää kiitti jo etukäteen.
 
Huomenta vaan ja kiitos vastauksesta :flower: .

Saanko kysyä, että miten olet puolaan hoitoihin ajautunut?? Oliko sinulla kyseessä alkioadoptio ja jos niin mitä tietoa alkioista kerrottiin??

Minulla tänään jo kp 35 eikä kuukautisia kuulu. Soitin eilen avalle ja pyysivät odottamaan rauhassa. Pistin procrenin 9.1 ja se saattaa kuulemma joskus jättää kuukautiset pois jopa kokonaan. Tuntuu oudolta. Onko muille käynyt näin. Tiistaina olisi nolla ultra, jonka jälkeen pitäisi alkaa kalvoa kasvattamaan.

Mukavaa päivää kaikille toivottelee - VEKARA - :wave:
 
Paljon on taas tapahtunut ja Tervetuloa Uudet Mukaan!
Aliisa: kuulostaa ihan kamalalta noi sun vuodot! Huh. Toivottavasti nyt sitten loppu. Sulla on ihan varmasti hemoglobiniarvot alhaalla joten äkkiä rautavalmistetta tai sitä sisältäviä ruokia popsimaan.. Toivon nyt että vihdoinkin pääset vaipattomaan aikaan..

Vekara: Uskomatonta! Ja erittäin epäeettistä. Eipä ihme siis, että mietityttää voiko tuollaiseen klinikkaan luottaa. Minä en taitaisi uskaltaa, etenkin kuin muillakin täällä outoja kokemuksia. Herääkin kysymys, että kuinka luotettavaa tämä homma on ylipäätään.. :ashamed: Luottaisin kuitenkin suomalaisiin klinikoihin tai lähinnä nyt tuohon meidän klinikkaan kun muista ei ole kokemuksia. Mutta myös ovumia vaikuttaa niin hämärältä ja lottomeiningiltä niin kuin täällä on todettu.. Kyllä kait voi jäädä kuukautiset pois, mutta mulle tuli viimeksi päinvastainen ongelma eli ei meinannut vuoto lakata. Sitä kesti ja kesti ja aloin jo pelätä. Sitten se vihdoin loppui vuodettuaan reilusti yli 10 päivää.

Joku kyseli (anteeksi kun en muista vielä uusien nimiä ) sivuvaikutuksista Zumenonista. Mulle tuli ainakin ihan kovat kuukautiskipumaiset kivut Zumeista ja ilmeisesti myös Procrenista yhdessä. Koko ajan tuntui että nyt alkaa kuukautiset ja soitinkin pari kertaa ja kysyin onko normaalia. Mulla myöskään limis ei kasva edes Zumeilla kuin 8,5 -8,6 milliseksi, viimeksi taisin syödä niitä monta viikkoa kun luovuttajan punktio viivästyi koko ajan. Mutta silti tulin raskaaksi noilla milleillä, vaikka km myöhemmin. JOten kaipa sitä 8,5 milliselläkin voi plussata.

No, nyt täytyy alkaa töihin. Lumista viikonloppua kaikille! En ole linjoilla viikonloppuna joten kuulumisia maanantaina! :wave: t.saaga
 
Alkuperäinen kirjoittaja vekara:
Minulla tänään jo kp 35 eikä kuukautisia kuulu. Soitin eilen avalle ja pyysivät odottamaan rauhassa. Pistin procrenin 9.1 ja se saattaa kuulemma joskus jättää kuukautiset pois jopa kokonaan. Tuntuu oudolta. Onko muille käynyt näin.
Moi!

Mullehan meinasi käydä noin kesällä! Pistin procrenin 30.7, vuotoa ei kuulunut, eka ultra oli 13.8, jossa katsoivat, että munasarjat on lepotilassa ja limis ohut, eikä näkynyt mitään merkkejä, että enää mitään vuotoa alkaiskaan! No, sitten seuraavana päivänä alkoikin vuoto - kierron pituudeksi tuli 36 päivää!!!! Tämä ehkä aiheutti sitten sen, että mulla ei meinannut limis lähteä kasvamaan, vaan zumenonien määrä piti nostaa tosi korkeeksi, jotta saatiin limis kuntoon ennen siirtoa.

Toivottavasti sulle nyt kuitenkin menkat alkais samantien tai sitten tosiaan jäisivät kokonaan pois, jottei tulis ongelmia limiksen kanssa!
 
Heippa kaikille,
Naistenvaivat alkoi tiistaina ja soittelin tänään polille. Limisultra on 2.2.!
Lääkkeinä on taas Zumenon 2+2, Prednisolon 10mgx1, ja Primaspan 100mg.
Viimeistä hoitoa viedään. Nyt kaikki peliin!
2 alkiota pakkasessa. Toiv. sulatukset menee hyvin sit kun on sen aika.
Bartsu
 
On tainnut kevät tulla talven keskelle, niin paljon tuoreita uutisia lahjamunasoluasioissa palstalla, hienoa! Tervetuloa kaikille uusille!

Bartsulleälyttömän paljon onnea hoitoon! :heart:

Mate, kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa ja kiitos osanotosta :hug:
Aika outoa, mitä sinä ja Vekara olette kokeneet Tartossa, vie luottamuksen. Kyllä hcg-arvolla 11 on jotain tapahtunut, minulla negoissa arvo on ollut aina alle 3, jota Suomessa aika yleisesti pidetään rajana.

Aliisa, toivottavasti toissapäiväinen oli "grande finale" noille sun vuodoille. Sinähän tarvitset pian Suomen hiihtomaajoukkueen lääkärin apua, jos ei jo vuoto lopu. Voimia!

Minulla eilinen suursiivous meni aika hyvin, kipuja oli muutaman tunnin ajan ja sitten raju vuoto muutaman tunnin ajan, mutta tänään ei enää ollenkaan vuotoa. Eilen koko yksiö meni kyllä uusiksi, varmaan tapetitkin vaihdettiin ;) Alkiota en saanut talteen, oli varmaan sulanut. Helsingissä ihme itsehoitosysteemi tällä hetkellä. Lääkkeen saamisen jälkeen kolmen tunnin päästä olisi saanut lähteä, suorastaan kannustettiin lähtemään kotiin. Lounasta ei tarjottu, vain pientä välipalaa...

Kiitos noista vinkeistä ulkomaisiin klinikoihin. Jos ovumian pakkasesta ei meille vauvaa saada, täytyy varmaan ottaa lainaa ja miettiä jotain ihan uutta.

Tsemppiä kaikille ja paljon onnea tulevaan!
Hillevi :wave:
 
Niinhän siinä sitten kävi.. että ei jäänyt tuo vuoto siihen iltaiseen.. vaan vuosinpa tänä aamuna töissä niin runsaasti, että side meni läpimäräksi ja farkutkin oli veressä polviin saakka. Siitä äkkiä yritin kotia autolla ajaa.. mutta joku autokoulun auto ajoi koko matkan 40 km/h siinä edellä.. niin matkakin tuntui entistä pidemmälle. Itkin miehelle puhelimeen kun kivut oli niin kovat ja tunsin vaan kuinka hyytymiä lorisi entisestänsä lisää housuihin..

Mies lähti samantien tulemaan kotiin.. Meinattiin jo ambulanssi tilata kun en meinannut pysyä enää pystyssä. Suihkussa istuin niin pitkään kunnes mies oli kotona ja vuosin kuin seula. Siitä Naisten tautien päivystyksen kautta kaavintaan. Vuoto oli niin rajua, että päätettiin mennä kaapimaan ne viimeiset rippeet pois. Ultrassa lääkäri pihdeillä nyppi jo verihyytymiä pois kun niitä oli todella runsaasti.. eikä hän sen vuoksi saanut ultrattua kunnolla..

Kaavintaan pääsin puolen päivän jälkeen.. ja jo kolmelta heräilin heräämössä.. Hemoglobiini oli 70 ja useaan otteeseen olinkin pyörtymässä. 2 pussillista sitten tiputeltiin suoneen ja olo hieman parani. Huomenna kontrolli hemoglobiini ja sitten katsotaan mitä tehdään jos olo ei parane.. Nyt on kyllä vielä tosi heikko olo..

En voi muuta sanoa, kuin hirvittävä kokemus tämä epäonnistunut lääkkeellinen tyhjennys.. Toiv Hillevillä kaikki sujuu niin kuin pitää. Itse olin polilla klo 930-20.. Olisivat pitäneet minua pidempäänkin..

Nyt olo on niin tööt ja heikko, että pakko lähteä unten maille. Tulen kommentoimaan muita sitten kun saan vähän voimia jostain..
 
ALIISALLE :hug: ja toivotaan, että pian tulet taas kuntoon :flower: !!

PAPILLON, kiitos vastauksesta!! Ymmärsinkö oikein, että alkion adoptio puolassa menee siten, että munasoluja jää parikunnilta yli, jotka hedelmöitetään luovuttajan spermalla??
Eli siellä ei ole laisinkaan tota pakastetun alkion adoptiota???

Onko klinikka millaisen matkan päässä, entäpä tsekin klinikka (tiedätkö??). Tiedätkö, että onko tallinnan klinikalla alkion adoptiota ja jono sinne??

Itselläni hoito menossa tampereen avassa ja jatkossa oli tarkoitus tehdä alkion adoptio tartossa mikäli emme nyt onnistu.

Nyt on mennyt kuitenkin pakka sekaisin, en enää oikein tiedä mihin uskoa. Tartossa minulla oli tuo ca125 koholla ja lääkäri epäili adeneomysta viitaten myös lukuisiin siirtoihin tuloksetta. Kuitenkin tuo arvo oli suomessa aivan normaali ja lääkäri sanoi, että ei ole mitään syytä epäillä adeneomysta (kliininen tutkimus + ultra).

Sitten tartossa minulta löytyi myös tuo geenivirhe APCR + ja suomessa minulla ei tuota virhettä löytynyt. Testi tehtiin avan toimesta suomen punaisessa ristissä.

Kysyessäni ARTSILTA miten voi saada näin eri vastauksia, hän vastasi, että ei ole syytä epäillä heidän vastauksia; "we have done APCR in estonian reference laboratorium at tartu university". Entäs sitten suomen punaisen ristin laboratotio???

Kylläpä nyt asiat askaruttaa. Kaikkea sitä miettii ja toisaalta taas ARTSI on eka lääkäri, joka ottanut kantaa lukuisiin epäonnistumisiin. Ja toisaalta taas aika turhaa hakata päätä seinään jos jotain vikaa on. Välillä tuntuu, että suorastaan heittää rahaa kankkulan kaivoon!!

Ja toisaalta taas kun minulla on omia biologisia lapsia ja tuplaraskaus käynnistyi keväällä 07 luovutetulla munasolulla, niin luulisi että ei asiat kovin huonosti ole??

Miten endometrioosi todetaan?? Minulla ei ole koskaan mitään kipuja eikä koskaan ultrassa ollut mitään poikkeavaa??

Nyt rupean aamuaskareisiin ja sitten kaupoille. Mukavaa päivää kaikille, toivottaapi

- VEKARA -




:wave:
 
VEKARAlle endon toteamisesta. Laparoskopia on se kaikkein varmin toteamistapa. Aina se ei aiheuta välttämättä kipujakaan. Mullahan oli usean vuoden ajan epäilys omasta endosta, mutta lääkärit ei ottaneet sitä kuuleviin korviinsa. Juuri siis kipujen takia sitä epäilin. Kun menkkakivut alkaa jo paljon ennen menkkoja. Sit tuli se kysta mikä vaan kasvoi, eikä hävinnyt niin pääsin sinne skopiaan vajaa vuosi sitten ja sitä endoahan sitten löytyi vas.munasarjasta, virtsarakon päältä, lantiosta ja sakrumin molemmin puolin. Eli ei sitä ultralla välttis nää.

ALIISAlle :hug: Kovasta koettelemuksesta.

HILLEVIlle tsemppiä, että se tyhjennys menisi nyt sitten hyvin.

Omaan napaan ei ihmeempiä.

Bartsu
 
Aliisa, olet kyllä kokenut kovia km:n ja vuotosi kanssa. Itse jouduin tekemään lääkkeellisen abortoinnin kotona. Hemoglobiinini oli ennen toimenpidettä 155. Minuahan vietiin ambulanssilla kahdesti sairaalaan, eivät sairaalaan ottaneet sisään eka kerralla, vaikka olin pyörtynyt kotona. Klimppejä tuli minullakin ja verta todella paljon, hemoglobiini laski 70:een alle vuorokaudessa. Sairaalassa sain kaavinnan jälkeen pari pussia verta ja veritankkauksesta kahden tunnin päästä kotiutus. Hemoglobiinia ei olisi enää kontrolloitu ellen olisi soittanut seuraavana arkipäivänä työterveyteen. Olin pitkään fyysisestikin todella väsynyt. Hemoglobiini nousi hitaasti huolimatta ruoka- ja rautakuurista. Joten tässä yritän sanoa, että pidä huolta itsestäsi, vaikka kait hoitohenkilökunta on sinua jo ohjeistanut...

Vekara, olin viime kesänä Riikassa hoidossa, siirrosta alkoi raskaus ja päättyi km:n raskausviikolla 7+5. Silloin hoito maksoi alle 6.000 euroa. Hoitoaikataulu sujui kuin rasvattu. Siellä on minulla vieläkin yksi alkio pakkasessa, mutta en ole innostunut järjestämään matkaa vain yhden alkion siirtoa varten, kun ei ole takeita selviääkö ainokainen sulatuksesta. Pyörittelen kuitenkin asiaa mielessäni ja kysyisinkin onko kukaan pinolaisista tullut raskaaksi pakastealkiosta? Ja Vekara, toivotan rutkasti onnea seuraavaan yritykseen.

Olen antanut negatiivista kritiikkiä Ovumiasta. Viime viikolla lääkäri soitti minulle ja kertoi, että hoitojeni peruuntumisen syy on ollut luovuttajissa. Kun heille on kerrottu mitä toimenpiteitä luovuttaminen vaatisi, ovat he jättäneet leikin kesken. Uskon osittain, mutta voiko syy olla edellä mainittu, sillä tämä on tapahtunut omalla kohdallani nyt 3 kertaa. Olenkohan muuttunut vainoharhaiseksi? Olen kyllä tyytyväinen siihen, että lääkäri otti yhteyttä.

Uudet tulokkaat toivotan tervetulleeksi.
 
Itse olen Varsovassa hoidossa, klinikka hyvä ja lääkäri pätevä. Mun ongelmana on limis, ei
sitten millään kasva, 7.6 - 8.6 mm siirtopäivänä. Ensi maanantaina akupunktioon, josko siitä olisi apua. Vehnänalkioöljyä, greippimehua, parapähkinöitä jne. Ja sitten vielä tämä TSH-arvo 2,4, mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja syön siihen tyroksiinia. Ei helpota asiaa yhtään.
Hei,

olen taustaillut tätä palstaa jo jonkin aikaa. Minulla on vuoden ikäinen lapsi lahjamunasoluhoidosta.

Huomasin Papillonin tuskailun limiksen paksuudesta. Itselläni se ei ole tuottanut ongelmia, mutta Suomessa vika ultrassa se oli ehkä n. 10 mm tai jotain. Lahjoittajan kuukautiset eivät tulleen ajallaan ja jouduin uudestaan jarruille (oma hormonitoimintani vielä pelaa, vaikka munasolut jo eläkkeellä). Kysyin tällöin lääkäriltä, että kasvaako se vielä. Lääkäri totesi että ei. Noh, kun Latviaan pääsin, oli limis yli 16 mm!

Voisikohan sinulla auttaa, jos kasvattaisit limistä pidempään? Ainakin oma kokemukseni on, että se todella kasvaa vaikka lääkäri päinvastaista väittääkin. Olen itse miettinyt, että jos kakkosta koittaisi pakastealkiosta, niin pitäisikö pyytää, että kasvatettaisiin limistä taas muutama viikko ylimääräistä?
 
Huomenta ihanaiset!

Olin tosiaan siellä hemoglobiinin kontrollissa ja se oli eilen vielä laskenut perjantaista lisää, joten ottivat minut samantien osastolle veren siirtoon. Minulla on niin karkaavat suonet, että katetrin laittoa kävi yrittämässä 2 hoitajaa, 1 lääkäri ja lopulta anestesia lääkäri sen sai. Kaikki pahoittelivat, että kun minua kaiken jälkeen joudutaan vielä kiduttamaan näillä pistoksilla, joita tuli yli 10 kohtaan kun ei vaan onnistunut. Kädet on nyt mustelmilla ja kirjavat mutta se on nyt pieni murhe. Nukutun yön jälkeen olen saanut jo vähän väriä kasvoihin ja olo on hieman parempi.. ei tunnu aivan niin huteralta. Eilisen veren jälkeen hemoglobiini oli noussut lukemaan 76 mikä oli hyvä, että se oli lähtenyt nousuun.. eiköhän tämä tästä nyt lähde sitten normalisoitumaan.. Lääkäri kirjoitti sairaslomaa perjantaista 1.2 saakka, joten saan nyt rauhassa parannellakkin.. mikä tulee kyllä tarpeen.. niin voimaton tässä on olo ollut..

Juuni sairaala kyllä kohteli sinua kaltoin tuossa keskenmenossasi:( Itse olen iloinen siitä, että sairaalassa minua kohdeltiin todella hyvin ja kaikki olivat tilanteeni kanssa tosissaan.. minua ei passitettu kotiin tuosta noin vaan ja huolehdittiin hyvin näistä kontrolleista.. Näistä asioista olen iloinen vaikka aiemmin kun soittelin kaikkialle niin kaikki oli normaalia.. niinpä niin... Ja siitä Ovumiasta.. annoin sinne tosiaan myöskin aikamoista palautetta kuulemieni perusteella.. ja olemme todella mieheni kanssa kallistumassa siihen, että Ovumia ei taida olla meidän paikka.. me olemme siellä Fertinovassa jonossa, joten luult. sinne sitten aikanaan tullaan menemään vaikka onkin pirun kallis klinikka. Yksi ilta mieheni jutteli kaverinsa kanssa ja sanoi niin ihanasti, että se on aivan sama mitä nuo hoidot maksaa.. että se on vain rahaa.. Todellisuudessahan kaikille asia ei näin ole. Rahaa ei tule helposti.. Meillä kuitenki se tilanne että pystymme ilman lainaa menemään tuonne Fertinovalle hoitoon..

Hillevi kuinka sinä olet jaksellut? Toiv sinulla tyhjenee itsestänsä nyt loppuun saakka tuo kohtu..

Vekaran positiivisuutta kaikkeen kyllä ihailen kovasti. Aivan ihanaa, että pääset sinne siirtoon kohta puoliin ja nyt kyllä varmasti jokainen meistä rukoilee puolestasi, että teillä nyt tärppäisi.. On se niin väärin jos ei.. Mutta ihanaa että sinä mietit aina jo seur. vaihtoehtoja:)

Watrossin ja Enkelitytön äidin iloisia uutisia odotellaan:) Te annatte meille kaikille muille toivoa! :heart:

Mihin on kadonnut Nennuliini ? Mikä teidän tilanne hoitojen suhteen on? En muista enää:(

Onko Saaga päässyt nyt henkisesti takaisin voimiinsa tuon keskenmenon jälkeen?

Meillä tuli töihin ihminen, jonka la. on lähes sama kuin minulla olisi ollut. Ihmeellistä, mutta se ei ole enää minua häirinnyt.. taidan henkisesti olla valmis jatkamaan matkaa uuteen yritykseen.. kunhan vielä saa tämän fyysisenkin puolen mukaan..

Olen 2 päivää nukkunut siellä sairaalassa, niin alkaa olla tuo unen tarve aika vähäistä näin aamuisin.. ei pystynyt pidempään nukkua.
Mukavaa su päivää kaikille!
 
VEKARA: Ei sitä ole hoidettu muuten, kun silloin leikkasivat ne pesäkkeet pois/polttivat. Sitten aloitettiinkin heti noi lahjasoluhoidot, kun leikkauksesta toivuin. Pesäkkeitähän voidaan kuivatella jarruilla mitä käytetään pitemän aikaa ja e-pilleritkin auttaa ainaskin hidastaan sitä niitten kasvua. Eipä siihen kai sit oikein muita vippaskonsteja ole, jos haluaa munasarjansa pitää....pelkään aina, että Zumenonit riehaannuttaa tuon endon uudelleen ihan valloilleen, kun se sitä limakalvoa kasvattaa...

Bartsu
 
Taas on viikonloppu vierähtänyt niin että ei oikein tahdo perässä pysyä!!

BARTSULLE kiitoksia vastauksesta :flower: .

ALIISALLE jaksamisia :hug: ja kiitos tsempistä!!

Kiitos JUUNILLE myös :flower: . Toivotaan, että pääset pian aloittamaan hoidot.

PAPILLON, sinulle vielä suuri kiitos "KLINIKOIDEN INFOPAKETISTA" :flower: :flower: :D . Jos satut vielä tietämään varsovan ja tallinnan klinikoiden nettiosoitteet, niin laittasitko, Kiitos!!

Omat asiat vielä mietityttää :/ , mutta positiivista kun vuoto alkoi kunnolla :D .

Nyt sukellan vaatekaappiin ja alan sitä raivaamaan. Mukavaa iltaa kaikille :wave: .

Toivottaapi, VEKARA
 
Hei kaikille,

Aliisalle nyt tsemppiä ja pikaista hemoglobiinin nousua, kylläpä se matalalle ehti laskea. Ei kyllä ihme noilla vuodoilla. Toivottavasti nyt pääsit lopullisesti eroon niistä. Minulla pientä vuotoa on ollut edelleen. Viime tyhjennyksessä tuli vähän rajummin lääkitsemispäivänä eikä sitten myöhemmin mitään. Täytyyt toivoa, ettei ole mitään paloja nyt jäänyt sisuksiin ja joutuisi kaavintaan. Minulla myös kk-vuoto on aina tosi lyhyt, koska (lääkäri epäillyt) kohtuun menevät verisuonet spiraalimaiset. Vielä väsyttää, mutta olin sentään eilen hiihtämässä. Mieheni epäili, olisiko kilpirauhaseni taas vajaatehoinen kun nukun 10 tuntia ja mielellään vähän päivälläkin.

Minulla viime hoidossa alkion siirto viivästyi parilla päivällä ja Zumenonia oli 4 tablettia päivässä (aikaisemmin 3) ja limis oli 10 mm, aikaisemmin ollut 8 mm. Pari lääkäriä on sanonut, että 10 mm parempi kuin 8 mm.

Soitin kesällä Tallinnan klinikalle ja minua ei silloin otettu jonoon, koska se oli Kaaritsin mukaan niin pitkä. Harmittaa, olisi ehkä vain pitänyt ilmoittautua...

Papillon, kohdun verenkiertoa virkistämään on ainakin joitain jooga-asentoja yms. Voin laittaa huomenna, jos kiinnostaa.

Vekara, toivon niin kovasti, että tämä olisi nyt teille SE kerta että tulosta tulisi :heart:

Kaikille hyvää viikkoa!
Hillevi
 

Yhteistyössä