Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

tapahtui loppujen lopuksi leikkauksella. Minulla nousi vielä viime viikolla maksa-arvot ja synnytys yritettiin käynnistää, mutta se ei epäkypsän tilanteen vuoksi käynnistynyt ja hankalan tilanteen vuoksi ei enä voitu odottaa spontaania käynnistymistä, mutta pääasia on että tyttö syntyi terveenä!! :heart:

Itse olen myös toipunut tosi hyvin (meidän esikoinenkin syntyi leikkauksella) ja kaiken puolin kaikki hyvin vaikka en saanutkaan synnyttää alakautta...
 
Lämpimät onnittelut Enkelitytön äidille ja koko perheelle! :heart: Ihania uutisia tosiaan meidän pinon huonojen uutisten keskelle! Tämä piristää kovasti ja mulla menee oikein kylmät väreet, miten ihanalta varmaan tuntuukaan saada vauva syliin pitkän odotuksen jälkeen! :heart: Kyllä se onni meille muillekin varmasti vielä suodaan.
Aliisa, ei varmasti ketään häiritse, että olet varmaan meidän pinon ahkerin kirjoittaja. :wave: Mukava on, että jaksat kirjoitella tänne usein. Minulla kirjoittelut on jääneet vähemmälle, kun ei hoidot ole olleet "päällä" ja sitten oli tuo lemmikin sairastuminen, mutta onneksi sen suhteen näyttää valoisammalle ja kohta puoliin hoidotkin taas alkaa. Niin, meillähän kaikki alkaa taas alusta, kun saatiin eka hoidosta vain yksi solu. :( Toivon todella nyt parempaa saalista, kun laskutkin on isoja. Mutta toiveikkaana taas lähdetään mukaan, tosin varmaan taas vähän realistisemmin kuin eka kerralla.

Nyt katsomaan Pirunpeltoa ja jotain syömään,
Nennuliini :heart:
 
Täältä lähtee lämpöset halit ja onnittelut koko perheelle :heart: VEKARALTA!!

ALIISA, sinulle toivotan vointeja ja kumpa arvot pian nousisi, jotta pääset taas hoitoja jatkamaan. Tuntuu vaan, että oot aikamoisen sitkeä sissi ;) !!

WATROSSI; ihanaa kuulla, että kamu siellä elämänsä kunnossa. Arvaa vaan, miten täällä sukat pyörii jalassa enkä oo ees raskaana :D . Päiviä lasken myös täällä :hug: . Niin happy oon puolestanne :p !!

Meillä täällä asiat ei kovin hyvin. Miehellä selkä oireillut kesästä ja nyt pahentunut äkillisesti. Leikkaushoitoa vaativaa. Ajattelimme, että ehtisimme tehdä hoidon ennen leikkausta, mutta nyt kivut kovin pahentuneet. Leikkaus tehdään ennen suunniteltua hoitoviikkoa 8. Päätimme, että emme lähde maksamaan yli 7000 euroa, että hoito tehtäisiin pakastetusta spermasta, kun siittiöt muutenkin hitaita. Pakastus ei tässä tilanteessa ainakaan hyväksi.

Kuitenkin olen pistänyt jo jarrun ja tänään aloitin estrogeenin. Täällä pää sauhuten mietin, että mitä nyt??!! :snotty:

Päätimme kuitenkin, että jotain tehdään koska hoito aloitettu. Joko menen yksin riikaan passiin (neljä alkiota pakkasessa) tai sitten alkio adoptioon Artsille. Luottamus mennyt kyllä klinikkaa kohtaan, mutta toisaalta oon "iso tyttö" :D ja osaan pitää puoleni!! Ja jos jotain kovin haluaa, niin sehän on vaan yksi käynti!!

Tallaisin ajatuksin, VEKARA ;)
 
sylikaupalla onnea :flower: Sinullakin oli viime metreillä murehtimista, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Prinsessauutisenne toi valtavasti tsemppiä jälleen omiin hoitoihin, tämän pinon saalis on viime aikoina ollut mustanpuhuvaa.
 
Voi Vekaran tilannetta, yllättäviä mutkia matkassa. Toivottavasti saat ratkaisun tehtyä pian etkä stressannu. Minun yksin Pietariin tekemä alkionhakumatka ei ollut mukava, mutta kyllä siitä hyvin selvisi. Sinäkin selviät Riikan tai Tarton matkasta. Tartoon menee Tallinnasta jatkuvasti bussejakin. Tsemppiä!

Ja Watrossille valtavasti onnea matkaan, ei menee enää montaa päivää, kun teilläkin on käärö sylissä. :heart:

t. Hillevi
 
Harmillisia uutisia miehellasi. Mun mielesta sun kannattaa menna Riikaan passiin. Huurunenien siirto on niin suoraviivaista ja Riikan klinikka on oikeesti hyva, joten ala vaan jata niita kayttamatta. Ja eiko se Riikan luovuttaja ollut hyva (=raskauksia on alkanut)? Pistat viestia Lenalle ja avot!

Haleja sulle

Watrossilta
 
Gerperalle pahoittelut keskenmenosta :hug: Mä en kyllä meinannut uskoa, että sinullekin tuli keskenmeno, niitä on jo ihan liikaa tällä listalla. :'(

Enkelitytön äidille onnittelut ja halaukset!!!! :heart: :heart: :flower: :flower: =)

Watrossille tsemppiä viimeisiin hetkiin, kyllä se teilläkin kohta lähtee käyntiin!

Terv. Piri 23+3

 
Juuni, kyselit pakastesiirroista. Me tunnemme kaksi lasta, jotka ovat syntyneet luovutetuista alkiosta ja ovat olleet pakastettuja, joten kyllä se on mahdollista!!! Ja toisessa oli kyseessä vielä yli 40-v ensisynnyttäjä.

 
:flower: Hienoa kuulla, että tällä palstalla on välillä noin ihania uutisia.: =) Itselläni on sairaanhoitajaopinnot kiireisessä vaiheessa, kirurgian harjoittelu vielä keväällä ennen kesälomaa. Mitä hoitoihin tulee, tarkoitus on edetä kevään aikana siirtoon, saimme viimeksi luovuttajalta vain 2 munasolua, jotka siirrettiin molemmat kerralla. Seuraavalla kerralla parempi onni.

Lämpimiä kevättalven terveisiä Scarletilta ;)
 
Ja onnittelut myös isälle pikku prinsessan syntymän johdosta. :flower:

Ihana kuulla iloisia uutisia, kun nyt tällä palstalla on paljon ollut ikäviä tapahtumia. Nämä iloiset tapahtumat kannustavat meitä muita eteenpäin näissä hoidoissa.

Kaikille toivottelen ihanaa alkavaa vkon loppua. toivotaan, että saataisiin ihana pakkasilma ja auringon paistetta.

-cornelius-
 
Vekara kiitos tsempityksistä:) Ikävää tuo sinun miehes selkä.. Toiv nyt jonnekin kuitenkin pääset siirtoon.. Eikös se pakkasalkio voisi olla ihan hyvä vaihtoehto.

Kävin eilen hemoglobiinin mittauksessa.. oli 92.. edelleenkin siis nousussa onneksi.. tosin nousee päivässä vaan 1:n.. mutta kai se tärkeintä että nousee. Täytyy lähteä apteekista hakemaan rautakuuria, sillä lääkärin mielestä tuo on noussut vähän turhan hitaasti, niin rautakuuri kaikkien muiden rautapitoisten ruokien lisäksi. On kyllä parempi olo, mutta koitin illalla kuntoilla crossarilla niin ei toivoakaan että vielä jaksaisi. Vaatii ilmeisesti että hemo olisi siellä lähellä norm. lukemia. Sain lääkityksen taas takaisin tähän päänsärkyyn. Tuo lääke nukuttaa vaan niin, että en herää yöllä kertaakaan.. en edes aamulla ole herännyt kun mies lähti töihin. Tätä syödään nyt ainakin seur. hoitoon saakka.. ihanaa jos saa kivun pois..

Watrossilla sen ku jännitys tiivistyy..:) Hyvää äippälomaa! Hassua sanoa se näin lähellä synnytyksen laskettua aikaa.. Oot kyllä kivasti pärjännyt töissä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Mä huomenna koitan, jos miehen kanssa pääsis vähän lenkille.. ei oikein yksin kyllä uskalla lähteä edes kävelylenkille kilometriä kauemmaksi kun tuo heikko olo iskee välillä.. Maanantaina sitten paluu arkeen ja töihin takaisin..
 
Koitahan Aliisa saada hb nousemaan, syöthän c-vitamiinia raudan kanssa yhtäaikaa, siis samalla kertaa kuin rauta, myös c-vitamiinia mahdollisimman paljon. Ja kuulemma tyhjään mahaan otettuna paremmin imeytyy. Mun hb mitattiin eilen: 128, eli ei paljon tyhjennyksestä laskenut, oli joskus keväällä 140. Ja jos et jaksa mennä töihin, hae ihmeessä lisää toipumislomaa.

Kaikille pirteää talviviikonloppua!
Hillevi, joka aikoo hiihtää =)
 
:wave: ONNEA ENKELITYTÖN ÄITI!!!!

Olen taas vakoilemassa tuolta toisaalta. Olen kuitenkin sydämestäni toivonut teille kaikille onnistumista, tienne on ollut niin pitkä.

Toisessa ivf:ssa kaikki munasoluni jäivät raaoiksi ja ajattelin jo, että liityn varmaan tähän ketjuun, mutta maailmassa tapahtuu ihmeitä. Tässä hoidossa sain aikaiseksi 13 munista joista 8 hedelmöittyi, yksi siirrettiin ja loput pakkaseen. Ja olen jo tästä asiasta onnesta sekaisin ja raskaana, ainakin seuraavat kaksi viikkoa, toivottavasti pidempään.

HILLEVI, sinulle erityisesti hyviä luistoja!

Teille kaikille onnea matkaan, käyn kertomassa miten kävi..
Isis
 
Joka on nyt sitten myöd pikku prinsessan äiti! ihana kuulla ennen kaikkea että lapsi oli terve ja kaikki hyvin. :heart:

Aliisa: hienoa että hemoglobiini on nousussa... kyllä se pikku hiljaa tasaantuu mutta ottaa aikaa. muistat myös levätä tarpeeksi. Kyselit jännittääkö mua... eipä enää oikeestaan edes jännitä... nyt kun tiedän ettei ole minun muniksista kiinni tuleeko siitä alkioita vai ei. Nyt vaan kasvattelen limistä =)

luovuttajalla on maanantaina ultra ja sitten selviää tarkka aikataulu, mutta tod näk perjantaina on punktio... että oliskohan se siirto sitten maanantaina. ens viikolla jo ehkä jännittää hieman.

Mutta kyllä taas tuli hieman suru ja ahdistus kun kuulin lähipiirissä olevan naisen oleva raskaana.... taas ihan vaan niks naks ja poks.. vaikka tiedän ettei se minulta ole pois mutta silti... :ashamed:

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille ja jännää ensi viikkoa!
 
Paljon onnea Enkelitytön äidille iloisesta tapahtumasta. Onneksi tällä palstalla välillä luuluu tällaisiakin uutisia. Olen lueskellut tätä palstaa välillä sydäntä kirvellen. 'teistä niin moni on käynyt läpi todella rankkoja aikoja. Olen niistä todella pahoillani. Olen usein mietttinyt sitä että vieläkö uskallan yrittää, kun mahdollisen plussankin jälkeen voi kokea niin kamalan raskaita aikoja. Olen tosin päätynyt siihen ettei mitään saa jos ei uskalla vain yrittää. Me olemme siis jonossa luovutetuilla alkioilla tehtävään hoitoon. Ei ole mitään tietoa kuika pitkä jono on, kauanko aikaa tulee palamaan.

Vekara, vaikka et oikein luota tuohon klinikkaan, niin minusta olisi nyt hyvä rakonen noutaa nuo huurunenät pois ulkomailta. Sitähän ei voi koskaan tietää, vaikka se teidän käärö olisi niiden joukossa. Yhtään mahdollisuutta ei saa heittää hukkaan.

WATROSSILLE, haluan toivottaa roppakaupalla onnea ja voimia tulevaan synnytykseen. Sinä olet meistä vanhimmista palstalaisista se ensimmäinen maaliin päässyt. Sitkeys palkitaan, ja sitä samaa minä toivon teille kaikille muillekin jotka ette anna periksi. Välillä kun kerää voimia, niin taas sitä mennään täysillä kohti suurta unelmaa.

Kirpakkaa pakkaspäivää voimanaiset

Maija
 
Ja mukavaa lauantai iltaa!!

IHANAA oli kuulla sinusta SISUPUSSI!! Ja ihanaa, että olette "mukana" jälleen. Sanoit, että olette jonossa luovutetuilla alkioilla, etkä tiedä miten pitkä jonotus aika on.

Jos tahdotte asiassa kiiruhtaa, niin oiva osoite olisi silloin Tarto. Siellä pääsee jonottamatta alkion adoptioon ja hoidon hinta on 1650eur. Kaksi pakastealkiota siirretään.

Toivomuksia saa esittää, mutta lääkäri tekee lopullisen valinnan. Ennen siirtoa saat kaiken tiedon molemmista lahjoittajista.

Tämä olisi ollut meilläkin vaihtoehto tuoresiirron jälkeen, mutta nyt leikkaus laittoi kaiken uusiksi.

Eli, meillä on riikan avassa neljä alkiota, toinen vaihtoehto olisi alkioadoptio tartossa. Näitä nyt mietimme. Ehkä itse menisin riikaan, mutta mies on sitä mieltä, että olisi aika kokeilla jotain uutta. Jotain tehdään, mutta nyt ajatukset tulevassa leikkauksessa.

ASSARILLE toivotan tsemppiä tulevaan hoitoon ja ALIISALLE toipumisia!!

Ja WATROSSI... TÄÄLLÄ KUMMI JÄNNäääääääääää!! :p :p :p

Terkuin, VEKARA ;)
 
Huhuuu.. Missä kaikki on???

Hienoa että Bardolino pääsee pian jo siirtoon!:) Olikos teillä tuoresiirto vai pakastettu kyseessä? Mulla hieman heikohko muisti..

Tervetuloa mukaan Marru73 ja oikein paljon onnea tulevaan hoitoon! Millä klinikalla olette hoitoja aloittamassa? Toivotaan nyt kovasti että tärppäisi heti ekalla.. Mutta kivinen voi olla tie kuten lukemien perusteella huomaat..

Jokohan se Watrossi pian synnyttää?? Täällä jänskätään kovaa sinun puolestasi..

Omaa napaa.. Oon nyt syönyt rautatabuja aamuisin tyhjään mahaan c-vitamiinin kera ja uskoisin että nyt Hemo on kyllä nousussa kun voimatkin on aika hyvin alkanut palautumaan päin. Sain tänään soiton päivystävältä lääkäriltä.. soitti koskien niitä patologin tutkimia hyytymiä ja kaavinnan materiaalia.. ei mitään kummallista.. istukan palasia oli ja siitä luult. johtui tuo hurjaakin hurjempi vuoto.
Vuodot on nyt kuitenkin olleet jo loppu muutamia päiviä:) 11.2 käyn vielä hcg mittauksessa ja jos se on 0 niin seur kierrossa päästäisiin viimeiseen pakkassiirtoon, jos se pieni sieltä sulatuksesta selviäisi.. Vähän kyllä epäröin tuon viimeisen pakkasalkion suhteen kun lähes kaikista alkanut raskaus mutta sitten mennyt kesken.. Mutta kai tuo pitää yrittää, jos niin pitkälle päästään.. muuten sekin jää mieltä painamaan...
Vielä kun saisi tämän päänsäryn katoamaan niin elämä näyttäis huomattavasti valoisammalta..

Mukavaa hämärtyvää ti iltaa kaikille!
 
ALIISA: 2 huurunenua olis tarkoitus hakea matkaan. Sit pakkanen on tyhjä.

Omassa olotilassa ei muutoksia. Jännittää jo kuin meidän käy. Zumenonit tekee alavatsan aikas helläksi. Munasarjoissa koko ajan jotain vääntöä. Viikko vielä siirtoon...

Bartsu
 
Bartsu, voimia limiksen kasvatteluun ja paljon onnea ensi viikolle :heart:

Kamalaa Aliisa tuollainen jatkuva päänsärky, voisikohan se johtua matalasta hemoglobiinista? ei kai...

Marru tervetuloa mukaan ja paljon onnea ekaan lahjasoluhoitoosi!

Minulla ensi viikolla hcg-kontrolli. Pas:a ei ole vielä suunniteltu, kilpirauhanen taas talviunilla ja se pitää ensin saada hereille ennen kuin kannataa kallisarvoisia alkiota sulatella.

Watrossin uutista kovasti jo odotellen,
Hillevi
 

Yhteistyössä