Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

No niin.. onnea Kauniskuu :heart: Arvo melkein kolminkertaistunut kahdessa päivässä.. hienoa! Aivan niin ku pitää..

Meidän lääkäri laski viikot niin, että lisäsi siirtoa ennen 2 viikkoa raskausviikoiksi.. eli jo pp1 olisi rv 2, jos siitä siirrosta siis raskaus lähti käyntiin.. kuukautisten mukaan ne kuitenkin lasketaan.. mutta aika oikeilla viikoilla ja päivillä menet jos 2 viikkoa lisäät tuohon pp1seen..

Mua ahdistaa ja stressaa ja haluan hoitoihin.. mut vielä yli 2 kk:tta pitää vaan odottaa ja odottaa..
 
KAUNISKUU: Onnea hyvästä arvosta =) Mulle hoitaja laski niin, että siirtopäivä olis ollut hedelmöittymispäivä eli periaatteessa rv2. Taitaapi olla juuri niin kuin Aliisakin kirjoitti.

ALIISALLE :wave: Ja jaksuja odotteluun.

Omassa navassa taas tänään hiukka mahajuilimista ja huimausta. Eilen olikin rauhallisempi päivä. Illalla oli hiukka kehno olotila. Tänään on ollut oudon huimaava olo koko aamupv:n kun olen duunissa.

Bartsu ja 4+4
 
Onnea kauniskuu!! hieno arvo! Nyt vaan relaamaan!

Rudy me taidetaan mennä samoissa aikatauluissa. Mulla kans ke tuo limisultra ja vkolla 12 toivottavasti luovuttajan punktio. Minä olenkin syönyt tuota Zumenonia tammikuusta asti, pienellä 3 päivän tauolla kun eka luovutushoito meni penkin alle. onneks päästiin heti jatkamaan uudella luovuttajalla. JÄNNÄÄ!

Nyt siivoaaan ja sitten lähden 2 tunnin maastoratsastukselle. Pitää käydä nyt ratsastamassa ahkerasti, sillä jos plussaan, en varmastí ota mitään riskiä ja enää kapua hevosen selkään, vaikka monet ratsastaa pitkälle raskautta...mä olen vaan niin huonon onnen lintu yleensä....etten ota riskiä ;)
 
Iloista maaliskuun alkua kaikille!

Kauniskuu, paljon onnea hienosta hcg-lukemasta! :heart: Tätä ne sun päinvastoinboldaukset ennusti.

Kiitos kysymästä, ei enää joka päivä murehduta se keskenmeno - mutta aika usein tulee mieleen. Nyt taitaisi olla rv 15 meneillään. Klinikan lääkärikin jo vastasi, että kuukautisten alusta voidaan alkaa lääkkeellinen kierto heti kun haluan - jos hcg negatiivinen. Taidan kyllä odottaa vielä yhden kierroksen. Mun hcg oli 81, mutta sen jälkeen tuli alkio ja yhdet menkat. Kai se hcg jo on alle 3 - vai pitäiskö pyytää uusintamittausta?

Bartsu, muistahan juoda paljon. Minulla se helpotti vähän huimausta - ja vatsan toimintaa... pellavan siemeniä ei raskasmetallivaaran vuoksi saa ummetukseen syödä, jos sellaista vaivaa tulee.

Onnea kaikille juuri nyt hoidossa oleville ja pitkää pinnaa odottelijoille!
Hilde, kovassa flunssassa
 
Hillevi Mulla on oma klinikka ja Jorvin sairaala halunnut, että tuo hcg on puhdas 0 ennen kuin uuteen siirtoon lähdetään. Alle 3 on klinikan mukaan negatiivinen, mutta alle 5,3 on JOrvin mukaan negatiivinen. Voithan kysästä asiaa, että mitä mieltä oma klinikkasi on? Ainahan se parempi on jos tulos on 0 ennen kuin uuteen yritykseen lähdetään, niin voi olla varma että kaikki on tullut pois eikä jää häiritsemään uutta yritystä sitten ainakaan...

Bartsu huimaukseen ja heikotukseen voi auttaa nesteen saanti.. kuten Hillevi jo sanoikin.

ON: Vielä 15 päivää niihin kokeisiin.. sen jälkeen hormonihoidon aloitus, kk ja sitä seur kierrossa vasta siirtoon.. Tuntuu ikuisuudelta tää odottaminen..
Nyt vielä töissä mua haluttais siirtää toiseen toimipisteeseen kun olen alueen paras myymäläpäällikkö.. palkka nousis mutta mua ei innosta siirtyminen kun matkaa tulis 40km/pv lisää.. Tänään pitäis vielä mukamas osata antaa vastaus eteenpäin...

No mutta mukavaa päivää kaikille!
 
HILLEVI: Kyllähän se varmaan hyvä olis, että se arvo vielä katottais niin vois olla varma, että se on kanssa laskenut. Flunssanparannussäteitä sinne.

ALIISA: Kyllä se aika iso lisä on työmatkaan toi 40km/pv. Mulla on työmatka yhteen suuntaan melkein ton 40km enkä ainakaan yhtään pitempää haluais. Talvella varsinkin on kökköstä ajella.

Omassa navassa oli menkkavääntöjä yöllä. Oikein heräsinkin siihen kun mahaa juili. Ei kyllä niin kovasti kun ennen menkkoja, mut samantyylistä. Juoda olen yrittänyt reilusta, kun saa pissalla ravat parin tunnin välein päiväsaikaan ja yölläkin ainaskin kerran....et jäsi jotain nestettä sit kroppaankin. 16 päivää vielä ultraan. Tuntuu ikuisuudelta.

Bartsu 4+5
 
Kiitos Bartsu, kyllä jo flunssa helpottaa - taidan lähteä iltapäiväksi töihin. Kyllä nuo sun juilinnat kuulostaa raskauteen liittyviltä, älä huoli! Kunpa sun 15 päivää menis nopeasti :)

Aliisalle kanssa pikaisia päiviä tutkimusta odotellessa. Onhan yli 40 km aika pitkä työmatka, mutta jos ei tarvitse ajaa ruuhkassa ei mahdoton... ja jospas sinä jäät siitä työstä äippälomalle :hug:

Mun hoitava lääkäri oli sitä mieltä, että hcg olis hyvä testata uudelleen, kun arvo oli 81. Yritän saada terveyskeskuksesta lähetteen. Ja seuraavana kp 2 vois aloittaa Zumet. Ekat menkathan mulla tuli alle 4 vkoa tyhjennyksestä, nyt taitaa tulla pidempi kierto, ovulaatiotuntemuksia tai viivoja tikussa ei näy (kp13). Mutta silti taidan haluta alkiot vasta huhtikuussa... saattais mennä lähelle mun omaa synttäriä ;)

Kevättalven aurinkoa kaikille!
Hilde
 
Bartsu ja Kauniskuu :flower: :flower: HIENOA!!!

Olen vähän ulkona kun en ole kirjoitellut hetkeen. Täällä vilkas keskustelu jatkuu.
O.n Me päätettiin jatkaa hoitoja. =) Olen ollut yhteydessä Reprofit klinikkaan, jonka Papaillon neuvoi ja sinne varmaan sitten lähdemme hoitoon. Hoito varmasti venyy kuitenkin syksylle, mutta Tsekki voipi olla muakva matkakohde esim. syyskuussa. Vietämme samalla 10 v. hääpäivää miehen kanssa. Käytännön järjestelyt mietityttävät, mutta käypä samalla seikkailusta.

Mukavaa päivää kaikille!!!

T. Typyliini
 
HILLEVI: Kyllähän se kropallekin varmaan tekee ihan hyvää, että saa välillä levätä kikista hormoneista ym. muutoksista. On nää kaikki sen verran kumminkin kroppaa rasittavia juttuja.

TYPYLIINIlle :wave: Mikäs sen mukavampaa kuin viettää hääpäivää ja samalla hakea masuasukas matkaan mukaan :)

KAUNISKUU: Kuinka mun piinissiskolla menee??

Omaan napaan ei ihmeitä. Koitan vaan saada ajan jollain ilveellä kulumaan...epäusko valtaa mieltä.

Bartsu ja 4+
 
Heippa kaikki!
Gerbera hyvä animaatio :D . Miten jakselet?
Bardo eipäs vaivuta epätoivoon siellä!! Voin kertoo että tuttu tunne.. Mietin, miten ikinä osaa enää käydä vessassa kyttäämättä mahd.vuotoa.. Arvaa menikö suunnilleen paniikkiin kun yks pv tissit ei enää olleet kipeet jne.. Huoh. :saint: No.. on ne taas B) Voin kertoa että ultraan on liiiiiian kauan aikaa!!

Otettiin vielä yks hCG mittaus, 384 oli arvo, kai lienee ihan ok :heart:
Uskomaton fiilis.. ei vaan voi uskoa et tää olisi totta

Plussasäteitä :heart: !!
 
Vekaralle pahoittelut. Täytyy ihailla tuota sun asennetta, sä oot niin mahtava. :hug:

Bartsulle ja Kauniskuulle oikein paljon onnea plussauksen johdosta. Ottakaa nyt rennosti (helpommin sanottu, kuin tehty...muistan itsekkin kun plussasin viime kesänä, niin siitä se piina vasta alkoikin) ja jaksamista ultran odotteluun. :heart:

Ja kaikille hoidoissa oleville ja sen aloittaville tsemppiä.

Lumisin terkuin

-Cornelius-
 
pitkästä aikaa =) !!

CORNELIUS, mukava oli kuulla sinusta :hug: . Missä teillä hoidoissa mennään??

BARTSULLE ja KAUNISKUULLE rauhaisaa mieltä ja malttia. Kaikki toki kovin jännittää, mutta koittakaa vaan iloita plussasta ja uskoa, että kaikki menee ihan hyvin!! Täällä ollaan täysin hengessä mukana!!

NENNULIINILLE ja RUDYLLE onnea hoitoihin :hug: !!

HILLEVILLE jaksamista ja koitahan toipua flunssasta :hug: !!

WATROSSI, mukavaa kuulla, että kaikki hyvin. Riikaa kohden ollaan täällä suuntaamassa. Neljä alkiota meillä pakkasessa ja uskon, että ainakin yhteen passiin päästään. Mies toipuu hyvin leikkauksesta ja kierron mukaan olisimme menossa siirtoon heti pääsiäisen jälkeen. Toivotan sinulle ja miehellesi ihania hetkiä vaavelin kanssa enkä osaa edes sanoiksi pukea miten tuon onnen teille suon. Itse olen saanut kokea sen jo tuplasti ja se on suuri voima jatkaa hoitoja. Lämpöset halit sinulle ja poitsuille :hug: :D !!

Terkuin, VEKARA ;)
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Ihanaa kun Vekara huhuililt!

Täällä ollaan linjoilla, olen kyllä joka aamu yrittänyt ehtiä lukemaan viestit, mutten millään ennätä kirjoittaa, kuten joskus kerroin teen nyt kahden ihmisen hommia samaan aikaan, johdan yksikköä ja vastaan projektistani. Joten aika sutinaa on piisannut.

Sen lisäksi olen tässä ihmeissäni, koska on tainnut lopullisesti mennä hormonit sekaisin tuon viimeisen hoidon jälkeen.. Kuukautiset nimittäin ovat ensimmäistä kertaa elämässäni jääneet tulematta (paitsi kun olin raskaana) ja niitä ei näy eikä kuulu. Tänään on kp 38 ja koskaan, ei koskaan ole kuukautiset tehneet tällaisia temppuja. Normikierto on aina noin 26-28. Niinpä tuskailen, että alkoiko mulla nyt vaihdevuodet yhtäkkiä koska silloin procrenilla pysäytettiin munasarjojen oma hormonitoiminta. Olen ihan ymmälläni. Mitään raskausoireita ei ole ollut, tissit ihan löppänät niinkuin aina eikä muutakaan. Tosin testiäkään en ole tehnyt, enkä aikonut rahojani siihen tuhlata. Onko kellään vastaavaa kokemusta? Voiko stressi aiheuttaa tämän..? Onhan tässä elämässä pahempiakin stressejä ollut kuin tämä uusi työtilanne, ja aina kk tulleet, vai onko nyt oikeasti vaihtarit alkaneet..? 40 tuli täyteen alkuvuodesta.. :|

Lämpimät Onnittelut plussannaille Bartsulle ja Kauniskuulle! Ihania uutisia! :heart: :heart:

Ja kaikille muille Onnea matkaan, kyllä Vekara sullakin on aikamoinen taival kuljettuna jo, ja jaksat vielä! Olet aika uskomaton pakkaus! =) Nennuliinillakin loistavat saaliit ja tilanne näyttää hienolta, onnea matkaan!

Hei jos jollain kokemuksia vaihdevuosien alkamisesta tai siitä, että kuukautiset ei lainkaan tule yhtäkkiä, niin viisaita sanoja kaivataan.. En pääse aloittamaan viimeistä passiakaan jos ei tule kuukautiset. Olen ajatellut, että sen voisi tehdä ennen kesätaukoa eli kesäkuun alun paikkeilla.

Mä todellakin nuolen vieläkin haavoja km:n jälkeen, etenkin kun työkaveri pamahti raskaaksi tuosta noin vaan ja hokee koko ajan kuinka v-tuttaa ja kaikki ärsyttää.. niinpä niin.. tuttu tarina meille monelle.. silti se vaan tuntuu aika pahalta, etenkin kun tämä henkilö tietää mun taustasta hieman ja keskenmenoista..

Tsemppiä ja apua ja kommentteja kaivataan!

t. saaga :wave:
 
Olen edelleen päivittäin täällä lukemassa ja jännäämässä teidän kanssa eri vaiheitanne, mutta siis vähän taka-alalla, tämä kirjoittaminen ei ole mitenkään sujuvaa mulla ;)

Ittellä tänään eka käynti klinikalla, joten tästä se sit lähtee jos on lähteäkseen. oikeestaan aattelin tulla illalla kirjottelee mut nyt oli pakko pistää pari asiaa...

Bardoliino, älä ole huolissasi noista ihme mahakivuista. Itsellä oli niitä alussa monesti ja kivut oli sitä luokkaa että olin kontalleen välillä lattialla. Mut ne loppu sitte aikanaan eikä niihin mitään sen kummempaa syytä ollut. Kait se johtuu kudosten ja verenkierron kasvusta kohdun seudulla.

Saaga69, sama luku meillä mittarissa ja tuo pelko noista vaihdevuosista on mulla nyt ihan käsin kosketeltavaa |O
Kierrot on olleet talven aikan välillä ihan mitä sattuu. On tullut parin viikon välein ja sit ollut sellasia vuotoja että ei oikein tiedä että vuotaako vai mitä tekee! No, tähän saadaan nyt tänään vastaus kun on aika tuonne tarkistukseen. Kuitenkin kiertojen heittely näissä jutuissa on ihan normaalia, mulla joskus piti monesti auttaa lääkkein tuota vuotoa tulemaan noitten hoitojen aikana vaikka ennen niitä se toimi mulla kuin kello :/

Pitkää pinnaa ja tsemppiä kaikille!!! Vekaralle erityisen isot halit ja terkut, sinä oot kyllä mahtava tyyppi, tuo voima ja usko tarttuu myös muihin :heart:
Samoin Hillevi joka jaksaa tsempata aina niin osuvilla sanoillaan :heart:

Mutta palaan illemmalla, kun saan rauhassa kirjotella, miedän pikkumies on hieman erin mieltä tuossa että mamma istuu koneella :$ :D

terv. mybaby
 
olen ihan maassa... kävin juuri Felicitaksessa kp10 ultrassa (hoidossa olemme siis Tre Avalla) ja siellä lääkäri totesi että limakalvo on kyllä tarpeeksi paksu (7,9-8,1mm) MUTTA ei otollisen muitoinen (eli 3-line). sanoi ettei alkio ehkä voi kiinnittyä tuollaiseen. sekä takaseinässä että etuseinässä jotain adenomyoosisuspekti-aluetta. APUA APUA!! Avalla eivät ole mitenkään kommentoineet....

Lisäksi lääkäri ihmetteli pitkää Zumenon-jaksoa ennen siirtoa. Tänään vkolla 10 siis jo kp 10 ja limakalvo on noin paksu ja oletettu luovuttajan punktio on suunniteltu vasta vkolle 12! Lääkäri tuolla oletti siirron olevan jo ensi viikolla! en tajua!!! hän oli vähän huolissaan ettei vaan limakalvo olisi jo sitten vkolla 12-13 liian vanha!

Miten teillä muilla??? mikä kp on ollut siirto??? eli montako Zumenon päivää on takana silloin???

Mulla menee hermot! Viime kierrossa ei päästy siirtoon kun luovuttajalta ei saatu munasoluja ja nyt mun kohtu on ihan mutkalla.. voi helevettu!! Anteeksi :'( en oikeesti kohta enää ala mitään. ja Avalla lääkäri on niin huono suomi etten edes hänen usko ymmärtävän mikä mulla on ongelmana.... :(
 
Assari en tiedä onko tästä apua mut mulla meni näin: 25.1 oli kp 1, jossa aloitin zumet ja vuoto loppui ku seinään.. Siirto tuli olemaan 16.2. No, siitä about viikko niin koko kohdun limis vuoti pihalle ja lekuri oli varma ettei siirtoon päästä. No, lisättiin zumen tilalle estradot laastarit, ja vajaassa viikossa limis oli n. 6mm eli nippanappa siirtoon riittävä.. siirto sitten 16.2. eLI mulla ei ollu kovin kauaa estrogeenit kehissä ennen siirtoa. Joten en tiedä mikä yleensä menettely on.. Hitto.. vaikea juttu kun ei noista tiedä.. kannattaako vaan antaa vuotaa kerran pihalle ja kasvattaa uusi, vai ennättääkö..?? Vaikea kun joka paikassa on omat systeemit ja lekureilla eri "tiedot" ja käytännöt :hug:
Halit sinulle.. Toivon sydämestäni et homma onnistuu!!

on: vuotaa.. kirkasta tihrua TAAS :headwall: Mä en jaksa olla optimistinen.......
 
Hillevi ja Kauniskuu:Täällä elämä jatkuu menetyksestä huolimatta. Toisinaan sitä kuljetaan kivistä polkua ja kompuroidaan, sitten taas noustaan ja jatketaan matkaa. Kyllähän minäkin välii kurkin tuonne elokuiset leijonanpennut puolel ja haikailen et nyt olisi jo pahoivointi ohi ym. ym. mutta näin se menee.
Bardolino: Olihan mullakin ruskeaa tuhrua tämän tästä, mutta aattelin sen johtuvan kun limis oli nii paksu siirrossa,14mm. En sitä sen enempää ihmetellyt.
Saga:Kiva kuulla sinustakin. Mulle käynyt passeissa samoin. Menkat jääneet pois tai tullut tosi pitkä kierto. Juuri tuo oman hormonitoiminnan nollaaminen tekee sen. Jos ei kuulu niin Terolutit tai Luget kehiin nii jopa alkavat. Älä vielä vaihtareita mieti ystäväni. :)
Entä miten Scarletin hoidot jatkuvat? Jokos on pas ajankohtainen? :)
Kaikille mukavaa ja onnekasta maaliskuuta hoitoihin!
Olen sitä mieltä että jokaisen naisen pitäisi saada kokea äitiys. Se on ainakin minulle ollut maailman ihanin kokemus kun saa nyytin vierelleen. :) :) :) :) :)
 
Assari, hankala tilanne sinulla - kaksi lääkäriä ja toinen ei ymmärrä suomea...
Mun lääkäri joskus selitti tämän limakalvoasian tosi hyvin. Optimitilanne on se, että limakalvo on kasvanut suunnilleen niin kuin normikierrossa puoliväliin, eli noin 2 viikkoa. Tuota vanhempi ei enää ole alkiolle niin hyvä alusta. Ehkä veri ei kierrä vanhemmassa limakalvossa niin hyvin. Ja kasvatus lääkkeillä pitää aina aloittaa kunnon vuodon jälkeen, ei osaksi tyhjentyneessä tilanteessa tms, siksi 0-ultra usein tehdään.

Mä söin viimeksi Zumeja 16 päivää ennen siirtoa, siirto siis kp17.
Toivottavasti jotenkin pääsette siirtoon! :hug:

Gerpera, vähän samoja ajatuksia menetyksestä täälläkin... "jos raskaus olisi jatkunut, nyt olis..., kesällä olis..." Mutta eteenpäin on vaan mentävä eikä jossiteltava (tämä itselleni muistutukseksi).
Voi hyvin! :hug:
t. Hillevi
 
Assari: Minäkin kerron omista kokemuksista. Ensinnäki tuo 3-viivarakenne kai pitäisi näkyä, ainaki mulla gyne aina kehunut kuinka hieno se on. Olen joskus joutunut syömään lugeja jopa 2vk,mutta ei se siirtoon ole vaikuttanut, limis ollut kork. 14mm siirrossa. Minullakin ollut limis kp 10 samaa kuin sinulla. Oisko paras et soittaisit sin avaan ja kertoisit huolesi. Ehkä he kehottavat lopettamaan zumet ja ehdit vielä kasvattaa uuden limiksen. Ehkä tuo limiksen muoto oli nyt vaan täsä kierrossa tuollainen, koska avalla eivät ole huomanneet. Nenu pystyyn ystäväni ja eiku soittamaan. :heart:
 
Kiitos kysymästäsi.:) Jopas osui ajankohtaan. Viimeksi Passiin asti ei päästy koska luovuttajalta tuli vain kaksi munasolua. Vaan löytyipä uusi luovuttaja. Aloitin itse asiassa tänään Zumenonit 1 x 3. Aloitin myös Asperin 100 mg 1 x 1 luettuani yhden artikkelin jossa kirjoittaja kertoi, että:

"Hänellä on takanaan kuusi vuotta yritystä ja kolme vuotta hoitoja, jotka lopettivat toukokuussa tuloksettomina. Diagnoosi: selittämätön lapsettomuus. Hän oli löytänyt netistä amerikkalaisen lapsettomuusklinikan sivut, jossa analysoitiin selittämättömän lapsettomuuden mahdollisia syitä. Yksi syistä oli kohdun limakalvon ohuus, joka hänellä oli todettu useasti. Sivuilla todettiin, että mikäli potilaalla on hyvä hemoglobiini, voi 1. kuukautispäivästä oletettuun ovulaation asti otettu "baby aspirin" auttaa limakalvon kasvuun. Hän söi puolikkaan disperiinin ja on nyt raskaana."

Itse myös päätin kokeilla ja aloitin nyt 2 vk ennen siirtoa Asperin 100 mg 1 x 1, minulla on matala verenpaine ja korkea hemoglobiini 158, aspiriini puolestaan ohentaa verta ja samalla parantaa myös kohdun verenkiertoa. Käytän myös greippimehua sekä omega-3-kalaöljykapseleita, jotka sisältävät mm. foolihappia.

Kirjoittelen kuulumisia sitten kun tulee jotain tuloksia, yritän miettiä nyt hoidon aikana ihan muita asioita ja olla stressaamatta. Pakkokin on koska on opiskeluissa tiivis jakso aina toukokuun loppuun saakka ja olen siinä välissä myös harjoittelujaksolla kirurgialla.

Paljon onnea kaikille, aurinkoista kevään jatkoa ja plussasäteitä kaikille.:) t. Scarlet
 
Scarlet:Kiva että sinullakin hoidoissa tapahtuu etenemistä. Minä myös söin minidisperiiniä 50mg per pv oma-aloitteisesti ja klinikalta sain mukaani vastaavia, oisko ollut 2vk annos. Mulla taas hemoglobiini aina 120-125 luokkaa, joten en kovin suurta annosta päivässä ottanut. Tsemppiä hoitojaksoosi! :heart:
 

Yhteistyössä