Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Heikunkeikun, talvista tiistaita!

Dream, kyllä "lahjaicsin" hinta taitaa olla nuo kaksi yhteen laskettuna. http://www.vaestoliitto.fi/lapsettomuus/hinnat/

Mitenkähän aiemmin plussanneet jakselevat... Suzyanne ja Piri :wave:

Gerpera, ei tosiaan nuo mainokset osu oikeaan kohderyhmään. Mä en kyllä ollut niitä edes lukenut ennen kuin mainitsit... Koitahan jaksella ilman kisua ja miestä. Oletteko te ajatelleet vielä mennä hoitoon?

Kauniskuulle "kuivia" piinispäiviä toivotan! :heart:

Minulla huomenna hcg-kontrolli ja tapaan jopa gynen kasvotusten...

Voikaa kaikki hyvin! t. Hilde
 
Hillevi: Nyt ei suunnitelmis hoidot vaik täälä pyörinki, vauvakuume ei kadonnut :ashamed: . Olen alkanut painonpudotukseen, jospa nuo menkatki taas tulevat säännöllisesti... voi vanha kana taas muniakin :). Mulla lisäkilojen myötä jää menkat tulematta tai tulevat ku muistavat :whistle: .
 
icsi lahjamunasoluilla on VL:ssä munasolujen hinta+ivf/icsi+alkionsiirto yms. Eli hintaa hoidolle tulee hoitomuodosta riippuen n. 2500 e jossa jo kelan vähennys huomioitu. Ilman kelan vähennystä hinta on vähän päälle 3000 e. Skeptinen olen hoitojonon suhteen sillä se ei ole liikkunut tietääkseni mihinkään piiiitkään aikaan. Me olemme olleet 4 vuotta jonossa siellä!!! Tosin sinä aikana on muualla tehtyjä hoitoja, siellä ilmeisesti on ikäänkuin 2 eri jonoa?!!! kiireelliset ja kiireettömät :headwall: Olen ollut viimeksi 3 kk sitten sinne yhteydessä ja oikeastaan luopunut jo toivosta että ikinä sinne hoitoa saadaan. Siksi lähdemme suuntaamaan muualle hoitoon. Ja enkä kyllä aio ottaa itseäni pois jonostakaan, jos vaikka sitten parin vuoden päästä pääsisimme sinne hoitoon, esim. 6 v. jonotuksen tuloksena!!! Joo, ihan kiva hoitopaikka, mutta tietyt asiat hiukka erikoisia. Siellähän saa kaikki munasolut itselleen vaikka muissa klinikoissa ne jaetaan. miinuspuoli on se että hoidot tehdään lempeästi ja muniksia tulee keskimäärin vähemmän.
 
heissan!

Oma-napaisesti täällä hihkun! Eilen oli Avalla ja tällä kertaa oli toinen lääkäri kun omalääkäri oli jossain vapaalla tms. Limis oli 10mm ja lääkäri halusi tehdä mulle vielä heti "senmikäsen nimiolikaan" jossa laitetaan keittosuolaliosta kohtuun ja katsotaan rakennetta... nooh, nuo myooma epäilyt olivat kuin olivatkin limiksen alla, kohdunlihasseinämässä. ei pitäisi haitata.
Ja lääkäri myös tiesi, että jos kohtu on taaksepäin kallellaan tuo kohdun 3-line rakenne ei näy selvästi. Eli meni kyllä viimeinenkin luotto Felicitakseen... jotenkin sieltä niin hätäisiä ja huonoja uutisia aina saatu....
:/

eli hoito jatkukoon ja huomenna luovuttajan ultra. Jos kaikki menee nappiin niin punktio olisi ensi ma ja siirto ke... sitä jännittäessä!! on tää jännää... ja me kun miehen kanssa luultiin, että tämä luovutussoluhoito olisi jotenkin helpompaa.... :LOL:

jaahas.. pitäskö koettaa tehdä töitä..en tiiä... nyt jänskättää niin kovasti ettei voi keskittyä... mutta palataan taas :wave:
 
pitkästä aikaa ja terveisiä auringosta B) !!! Tulin juuri solariumista :D . Talvilomalla olen tuon ukkokullan seurana ja ihana huomata miten leikkauksesta hyvin toipuaa. Kohta ollaan taas taisteluasemissa aloittelemassa hoitoa. Meinaan aloittaa zumet ensi kierrosta ja passiin matkaamme riikan avaan joskus pääsiäisen jälkeen kuten jo aiemmin kerroin.

Pikaisesti lueskelin tapahtumia läpi ja paljon taas täällä tapahtuu. Kaikille toivon kovasti jaksamisia, positiivista mieltä ja uskoa hoidoissa onnistumiseen :hug: !!

NELLAMAIJA, mukava oli kuulla taas sinusta :hug: !! Miten hoidoissa menee...?? Sitä vähän ihmettelin, että ei ole ultraa ennen siirtoa, mutta toivottavasti limis kuitenkin kasvanut !! Kun mietit tuota luovuttajan pituutta, niin minulla oli viime hoidossa vähän vastaava tapaus. Meillä oli tuo alkio adoptio tartossa ja mies luovuttaja oli huomattavasti omaa lyhyempi. Jouduin asiaa myös käsittelemään, mutta päätin, että en anna asian häiritä ja siirron jälkeen unohdinkin jo koko asian.

SAAGA, minulla myös kuukautiset muuttuneet...tuntuu, että hetkessä kierto siirtynyt kahdestakasista kolmeviiteen. Mutta vaihtarit tai ei...eteenpäin mennään :D !!

ASSARI, minulla ollut siirto aina pasissa kierron 21. Tuoresiirrossa myös myöhemmin.

....... tallennan välillä tekstin, koska olen taitava sen kadottamaan ;) ...
 
ASSARI, hyvä että kaikki kunnossa. Paljon onnea ensi viikolle. Koitahan pysyä pöksyissäsi. Kyllä kaikki menee ihan hyvin :hug: ;) !!

MYBABY, onnea alkavaan hoitoosi :hug: !!

MARRU, pahoittelut negasta :hug: . Nyt vaan kohti passia luottavaisin mielin =) !!

HILDE, montako alkiota teillä jäi pakkaseen ja kuinka pian uskot pääsevänne aloittamaan pas hoidon?? :hug: !!

MATSALU, tervetuloa mukaan "lahjasolujengiin", taallä hyvin viihtyy :D ;) !! Ihan ensiksi kysyisin, että oletko lukenut ketjua läpi alkaen ihan osasta yksi?? Suosittelen lämpimästi, sillä uskon, että saat varmasti paljon tietoa ja vastauksia askarruttaviin kysymyksiin. Tätä palstaa parempaa tukea en itse mistään löytäisi. Kiitos siitä teille ystäväni :heart: !!

Alkuun pohdiskelin samaisia asioita mielessäni ja kävin läpi monen moisia tunteita. Päätös lahjasoluhoidosta kypsyi hitaasti ja kun kaikki tunteet sai käydä rauhassa läpi, niin loppujen lopuksi ajatus lahjasolusta olikin meille se oikea vaihtoehto. Ja niin hoidot käynnistyivät ja nyt niitä takana jo kaksi vuotta. Taival on ollut antoisa, vaikka paikoin myös raskas. Paljon on asioita opittu ja uusia mietteitä syntyy ja tämä palsta on ehdottoman ihana paikka niitä jakaa :heart: !! Ehkäpä näin vanhana konkarina :D sanoisin, että nämä asiat vaativat kypsyttelyä ja loppujen lopuksi tuntuvat aivan omilta. Tästä sellainen esimerkki, että aluksi mies vierasti kovin luovutettua munasolua, mutta ajan kanssa ajatus muuttui sellaiseksi, että lapsi tuntuisikin aivan omalle, kun minä hänet synnyttäisin. Myös itse olen ajatellut, että lapsi tuntuisi täysin omalta. Olisihan hänellä miehen perimä ja saisinhan hänet itse synnyttää.

Viime hoidossamme jouduin itse myös uusien aatosten eteen. Meillä oli hoito täysin luovutetulla alkiolla. Omat tunteeni toki tiesin niitä pohdittuani, mutta miehen tunteet välillä askarrutti. Mutta keskustelemalla selviää kaikesta ja loppujen lopuksi sain sen tärkeän tunteen, että mieskin on ihan täysillä mukana.

- VEKARA - :p
 
Vekara, kiitos! Hoksasin tuon vanhan pinon ja olenkin jo päässyt siinä sivulle 12/77! Melkein itku pääsi, kun siinä heti alussa oli niin monilla keskenmenoja... Ja hyvin ymmärrän senkin, että kun te olette jo jonkin aikaa seurustelleet, ette jaksa enää ihan perusasioita uudelleen jaanata.

Meillä on kaikki pohdinta vielä ihan kesken. Lahjasolujen periaatteellisen puolen lisäksi mietityttää oma ikä (viime viikolla tuli täyteen 45!) ja tietysti rahakin. Ensiksi ainakin nyt katsotaan vielä tämä meneillään olevan ivf omilla soluilla.
 
Heissan!

Täällä kyllä sattuu ja tapahtuu! Joka päivä olen kyllä käynyt lukemassa, mutta aina ei aika riitä kommentointiin.

Assarille voimia siirron odotteluun!

Marrulle pahoittelut negasta!

Plussanneille voimia ultran odotteluun! Mullakin tuli kirkasta verta silloin alkuviikoilla, mutta edelleen ollaan raskaana!

Hoitoja odottaville kärsivällisyyttä!

Omaa napaa: se on jo pullistunut ulospäin! ;) Vauva touhuaa paljon. Viikkoja on jo/vasta kasassa 29. Hyvä toisaalta, toisaalta tänään on ollut kivuliaita supistuksia...vauvan ois kuitenkin hyvä olla vielä ainakin kuukauden verran sisällä... No toivotaan, että lepääminen auttaa. Huomenna on neuvola, joten siellä sitten saan varmaan lisäohjeita.

Piri ja vauveli 29+0

 
Ikä ei sinulla vielä mikään este. Hoidot toki kovin kallita :/ . Palstalta löytyy meitä vielä iäkkäämpiäkin yrittäjiä :p !! Ystäväni tapasi netin kautta miehen ja tuli raskaaksi ollessaan 49. Tuplat hän synnytti ollessaan 50v.

PIRI, onnea sinulle loppu odotukseen :hug: !!

Nyt kellahan kultsin kainaloon katsomaan leffaa.

Halit kaikille, lähettääpi VEKARA :hug:

Ps. Mitä kummipoitsulle ja äidille kuuluupi?? Täällä ajatuksissa :heart: !!
 
Hei taas,

Matsalu, ei 45v ole vielä vanha, varsinkaan lahjamunasoluhoitoon (minäkin pian 45 ;) Paljon onnea alkaneeseen hoitoosi!

Pirille toivon supistelemattomia viikkoja vielä aika monta. Pyydäthän sairaslomaa, jos et muuten saa levätyksi. Raskaus menköön kaikkien muiden asioiden ohi :hug:

Käytin omaa napaa keskenmenon jälkitarkastuksessa, hcg:hän oli 81 kolme viikkoa tyhjennyksestä, nyt eletään 7. viikkoa km:n jälkeen. Ultran perusteella kohtu oli tyhjentynyt, limis 9 mm - mutta vatsaontelossa oli jonkin verran nestettä. Tavallista kuulemma raskauden ja kuukautistenkin jälkeen pienissä määrin. Lisäksi masuasukki oli rymsteerannut sen verran, että toista munasarjaa piti etsiä pitkään ennen kuin löytyi. Näiden vuoksi uusi tutkimus täytyy tehdä kuukauden päästä. Toisessa munasarjassa oli suuri mollukka ja viime perjantainahan tikutin oviksen ja pupuiltiin kuin kaupunkikanit siirtolapuutarhassa. Mitäs olette mieltä, kannattaisiko ihan vaan varmuuden vuoksi ottaa Luget käyttöön, jos vaikka simppaset ja munasolu olisivat toisiinsa ihastuneet?
Mutta joka tapauksessa klinikan pakasteelle päästään varmaan vasta toukokuussa. Vekara, meillä on siellä kolme alkiota kahdessa oljessa, yksi taisi olla priimaluokkaa ja kaksi hyviä pakasteeseen laitettaessa.

Kaunista kevättalven päivää kaikille!
Hilde :wave:
 
Marru, pahoittelut negasta :hug:

Bartsulle ja Kauniskuulle tsemppiä ultran odotteluun!

Matsalu, me ollaan hoidoissa VL:ssa ja jonot siellä on yli vuoden. Meillä on hoitoihin maksusitoumus, joten en tarkkaan tiedä hoitojen hintaa. VL:ssa jaetaan saadut solut kahdelle parille ja tästä syystä hoidot on varmaan hiukan halvemmat kuin muilla klinikoilla.
Mä en ole koskaan epäillyt hoidoissa luovutetuilla muniksilla sitä, etteikö lapsi tuntuisi omalta sitten kun hän syntyy. Ennemminkin oli surullista luopua ajatuksesta, että voisi synnyttää lapsen, joka on saanut perimänsä puoliksi minulta ja puoliksi omalta rakkaalta mieheltäni. Niin kuin Kauniskuukin mietti, mietin minäkin, että miten itsekästä on ajatella niin. Mutta nyt kun aikaa on kulunut, niin tämä asia on täysin luonnollista eikä oman biologisen lapsen syntymättömyyden tuskaa enää ole. Me olemme päättäneet, että jos meidän kohdallamme nämä hoidot joskus tuottavat tulosta, niin lapsi saa kasvaa siihen tietoon, että hän on saanut alkunsa luovutetusta munasolusta. Mieheni on suhtautunut asiaan erittäin suurella sydämellä ja hän onkin ollut minulle suurin tuki tällä kuoppaisella tiellä. Ja tämä palsta on ollut minulle tärkeä paikka, josta olen voimaa myös ammentanut.

Hilde, peukutan täällä, että luomupupuilu toisi tulosta....

Assari, tsemppiä tulevaan hoitoon!

Vekara, kiva kuulla, että miehesi toipuu hyvin selkäleikkauksestaan.

Piri, ihanaa, että olet jo noin pitkällä. Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Omaa napaa: Luovuttajallamme ollut eilen punktio. Saimme 6 munasolua, joista 5 oli lähtenyt hedelmöittymään. Jos kaikki menee hyvin, on huomenna siirto. Se vähän jännittää, että limiksen tilasta ei nyt sitten ole mitään tietoa! Mulla ollut parina päivänä tuolla alakerrassa menkkamaisia tuntemuksia, tietääköhän se huonoa? Onko teillä ollut käytössä mitään "poppakonsteja" siirron jälkeen esim. puoli lasia viiniä illalla kohdun verenkierron vilkastuttamiseksi?


Voikaahan kaikki oiken hyvin :hug:


NellaMaija :wave:
 
Moi!

Alkuperäinen kirjoittaja Hillevi:
Pirille toivon supistelemattomia viikkoja vielä aika monta. Pyydäthän sairaslomaa, jos et muuten saa levätyksi. Raskaus menköön kaikkien muiden asioiden ohi :hug:
Joo, pyytäisinkin, jos siitä ois jotain apua, mutta kun olen kotiäitinä hoitaen tuota meidän vajaa 2-v, jolla on parhaillaan pieni uhmaikä menossa...hän kun päättää heittäytyä välillä hankalaksi ja eritoten ei suostu silloin itse liikkumaan, jolloin mun pitää nostella ja kannella velttoa ja vastaanpanevaa lasta... Siitä ne supistukset eilenkin alkoi. No tänään neuvolassa kiellettiin kaiken painavan - myös lapsen - nostelu. Pitää katsoa, miten onnistuu, mutta ei sitä kyllä ihan täysin voi lopettaakaan, kun on se jotenkin sinne pinnasänkyyn ja vaunuihin silloinkin saatava, kun olen yksin kotona.

Ota Hillevi ihmeessa luget käyttöön! Eihän niistä mitään haittaakaan ole =) Toivottavasti luomuilu tuottaisi tulosta!

NellaMaijalle paljon peukutuksia! Toivottavasti kaikki 5 ovat pysyneet messissä ja saatte hyvän alkion siirtoon ja pakkaseenkin tavaraa!!

Piri

 
Hei kaikki :)!
Ihana tulla mukaan näin tsemppaavaan ja mukavan oloiseen joukkoon! Olemme mieheni kanssa odottaneet lahjamunasolua jo yli kaksi vuotta ja vihdoinkin h-hetki alkaisi olla käsillä. Me olemme nyt jonon kärjessä ja luovuttaja on tulossa viimeistään toukokuussa ellei aiemminkin. Mielessä pyörii kaikenlaisia ajatuksia, jännittävää aikaa tämä varmasti tulee olemaan. Olikin ihana löytää tällainen palsta ja lähteä mukaan!
Voimahaleja jokaiselle!

terv. Tinulinen
 
Pikaisesti....

Assari tsmppiä sinne odotteluun... melko samassa aikataulussa mennään. Kiva saada piinistellä yhdessä =) jos ja kun toivottavasti siihen päästään. Tuntuu,että niin moni asia voi mennä pieleen näissä hoidoissa, että pieni pessimisti väkisinkin yrittää nostaa päätään :|

Negan testanneille voimarutistus :hug: , on se niin väärin...

Oma napukka, odottelee ensi viikkoa. Hoitaja soitti väliaikatietoja,että lahjoittajan osalta kaikki näyttää hyvältä. Perjantaina varmistuu ensi viikon aikataulu,siirtopäivä jne, HUI... Itselläni on myös kaikki ok. Ultrassa kävin minäkin 10 zume-päivän jälkeen ja limis oli 12 mm, kaikki siis ok. Zume-annosta laskettiin kolmesta 2 tbl/pvä, kohonneen verenpaineen takia. Sitten lääkäri alkoi puhumaan, että "...seuraavassa hoidossa voisi tuon zumenonin aloittaa suoraan kahdella tabletilla...jne." Meinasin sanoa, että "kiitos kannustuksesta, uskon ja toivon nyt kuitenkin tämän hoidon tuovan toivotun tuloksen..."

Jäinkin miettimään miten herkkä asia lapsettomuushoidot on. Tuollainen pieni kommentti polkaisi fiilikseni ihan maanrakoon :'( eikö lääkärikään uskonut mahdollisuuksiimme, onko jokin vinossa jne,vaikka lääkäri ei varmasti sitä niin tarkoittanut. Puhui vain ja ainoastaan lääkeannoksesta, sen kummempia ajattelematta. No, toivo on jo palannut =)
 
Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............... haaveissa

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen.... jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Nennuliini 34v., 4*IUI, 3 IVF:ää joissa yhdessä siirtoon asti. Siirto mahdollisesti vkolla 9. Haaveena ensimmäinen lapsi.

Papillon (40+), 4 PAS:sia, Invimed Varsova. Haaveena 1-2 lasta. Seuraava PAS helmikuussa?

assari77 (melkeistä 32), vaikea endo, toinen munasarja ja molemmat munatorvet poistettu, 7 IVF omilla muniksilla, hoidossa Ava Tre, 1. luovutusmunasolu -siirto olisi vkolla 7 (luovuttajalta ei yhtään munasolu...ei siirtoa...) toinen yritys vkolla 12, IVF-esikoinen 3v. toiveissa vielä 1-2 lapsosta.

Marru (35) 3xOI, 2xIUI, 5xIVF omilla, 1xIVF lahjasiitiöillä, 1. lahjamunasolu testipvä 4.3. Ava Tre, haaveissa kaksi.

Vekara (45) 5. lahjasolu 02/09 AVA-tampere. Toiveissa yksi yhteinen. Lapsia kolme; 11v ja tuplat 15v.

NellaMaija (32) 2.lahjasolu ( takana 1 tuoresiirto ja 1 PAS, kummastakin nega ). Haaveena ensimmäinen lapsi.

Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

Kauniskuu

Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, LA 6.2.09, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL.... L.A. 28.1.09 ... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...LA 26.5.09 .....haaveissa 2.

Bardolino(30) 3xIUI,3xIVF omilla soluilla, 1xtuoresiirto luovutetuilla muniksilla + 2xPAS. AVA-Tampere. Haaveena 1-2 lasta.

KM:
Saaga (39) 1 x iui, 3 x hoitoyritystä omilla soluilla (icsi) ei yhtään alkiota eli ei koskaan siirtoon asti. Luomuraskaus kesällä/2006, josta km viikolla 12 ja risat. 1. lahjamunasoluhoito Suomessa ja 1. siirto oli pe 24.10. varhainen km 7+2.

Ronyah 2.hoito donor alkioilla menossa, siirto 11.11 Tartossa. 1. donor-alkiohoidosta lapsi, nyt toinen haaveissa ja sitten lapsiluku täynnä.

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3, kesken rv. 9+4

Hillevi (44) ... Ovumia, kahden alkion siirto 28.11. haaveissa eka lapsi, aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega, kesken rv 8+6. PAS keväällä.

Gerpera(47) Tarto, donor-alkioiden siirto 27.11., iltatähti* haaveissa, keskenmeno rv. 9+4


Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008

Bea, esikoinen tyttö 10/2008

Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009

Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009

 
Hei Kaikille!
On mukava tulla mukaan joukkoonne!!
Odotimme mieheni kanssa lahjamunasolua reilut kaksivuotta. 23.2 minulle tehtiin ensimmäinen alkion siirto. Nyt tässä jännitykselä odotellaan kuinka tulee käymään...
 
Heipä hei Jonsku ja tervetuloa tänne !
Kaikki sormet ja varpaat pystyssä teidän puolesta!
Uusina meidän kannattaa varmaan lueskella entisiä kirjoituksia täältä, paljon on erilaisia kokemuksia! :hug:

Sellaista on mielessäni, että löytyisköhän täältä muita joogaa harrastavia. Olisi kiva vaihtaa ajatuksia siitä, mitä harjoituksia olette hoitojen aikana tehneet tai jättäneet pois. Oletteko kuulleet, että joitakin olisi ehdottomasti kielletty tekemästä? Liikunta noin ylipäänsä lienee vain hyväksi.

Voimahali kaikille!
 
ajattelin tulla pitkästä aikaa moikkaamaan teitä tänne. Vähän unehtunu kun ollu tällasta odottelua tää mun kevät mutta huomenna aika väestöliittoon taas. saa nähä mitä sillä lääkärillä on asiaa x) mut perästä tullaan :) ja onnea kaikille plussanneille ja lapsen saaneille
 
Hei Tinulinen

Kirjoitin tämän palstan sivulla 17 noista joogajutuista.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1230879,400

Tervetuloa sinulle ja Jonskulle!

muoks*
Eilinen gyne soitti tuloksia ja ilman tulehduksen huolta saan nyt odotella, että neste häviää vatsaontelosta. Kävin yths:ssä ja lääkäri olikin sattumalta Väestöliiton lapsettomuuslääkäri. Ihana nainen, sympaattisesti ja kiireettömästi halusi vielä tänään jutella puhelimessa myös hoitojemme jatkosta. Kerrankin hyvä tuuri lääkäreiden suhteen - menenhän hänelle vielä kontrolliinkin. Ja mikä ihan naurattaa: käyntimaksu ultrineen oli 4,5 euroa :saint:

Terveyskeskuksen jälkitarkastus km:n jälkeen oli vain hcg-testi tapaamatta lainkaan gyneä. Aika holtitonta, kun kerran nesteen kertyminen vatsaonteloon on tavallista ja voi aiheuttaa tulehduksen - eikä sitä näe kuin ultraamalla. Minulla ei mitään kipuja tai hölskymistä ;) ole ollut, nestekertymä oli täysi yllätys.

Toiveikasta torstai-iltaa ja hyvää viikonloppua ihan jokaiselle!
Hilde
 
Siirrossa käyty tänään. Meidän viidestä alkiosta neljä oli jatkanut kehittymistään normaalisti. Eli nyt on matkassa yksi kakkosluokan viisisoluinen veijari ja kolme saatiin pakkaseen kahteen olkeen. Ajattelen, että munasolujen laatu voisi olla hyväkin, koska kuudesta saamastamme munasolusta vain kaksi ei jatkanut normaalia kehitystä. Kun viime hoidossa kahdeksasta alkiosta normaalisti kehittyi vain kolme. Aloin eilen laskea omaa Zumenonin käyttöaikaani ennen siirtoa. Mä söin niitä 27 päivää ennen siirtoa ja siitäkös mulle tuli sitten kauhee stressi, ja aloin panikoimaan, että jos mun limakalvo onkin liian vanha ja siten huono alusta alkion kiinnittymiselle. Jostain nettisivulta löysin jutun, jossa mainittiin, että limakalvon kehityksen pitää olla juuri oikeassa vaiheessa, jotta siihen alkio voisi kiinnittyä. Voi itku kun aina täytyy jostain ressata!!

Tervetuloa uudet mukaan tänne lämminhenkiseen ja kannustavaan pinoon!!!

Hillevi, muistelisin, että sinä olet käynyt akupunktiossa. Oletko käynyt niissä myös siirtojen jälkeen vaiko ainoastaan niitä ennen? Mä olen käynyt nyt kolme kertaa ja mietin, että oiskohan niistä haittaa tai hyötyä nyt kun siirto on tehty?


Halit kaikille :hug:


NellaMaija :wave:
 
NellaMaija, kyllä akupunktiossa voi käydä myös siirron jälkeen, kun kertoo hoitajalle tilanteen. Itse en käynyt plussauksen jälkeen, koska siinä oli joulun pyhät ja puoli vuotta kerran viikossa käyneenä tauko tunui olevan paikallaan.

Paljon onnea sinun viisisoluisellesi :heart: Ja hienosti pakastetavaraakin tuli!
 
Tulen vielä tänne kertomaan että pommitettua Treen VL:ää sähköposteilla sain vastauksen että ICSI lahjamunasoluilla maksaa 4315 ? ja sen lisäksi tulee omat lääkkeet. Heille on tulossa kevään aikan hintoihin muutos niin että lääkkeet annetaan klinikalta ja hinta on siten kokonaispaketti. Uudesta hinnasta ei vielä ole tietoa. Uusia luovuttajiakin on kuulemma saatu ja jono liikahtaa hyvin eteenpäin. Näin ollen Typyliinin hintatieto oli väärä.

Minulla oli aiemmin käsitys että julkisen kautta ei lahjamunasoluhoitoa saisi mutta olin näköjään väärässä. Olisi kiva kuulla millä "kriteereillä" on lahjasoluhoitoon julkisen kautta päässyt? Voin vain kyllä arvata että nämä jutut ovat hyvinkin tapaus/lääkäri kohtaisia kuten tuntuu niin moni muukin asia olevan näissä jutuissa.

NellaMaijalle onnittelut kyytiläisestä, toivotaan että tarraisi kiinni!
 
onpas nostaneet kovasti hintoja. Eikös se ala olla jo lähellä Ovumian hintaa??? Voiko eri Vl klinikat olla niin eri hintaisia, että yhtäkkiä toiset nostavat hintaa reilusti???Tähän asti hintapolitiikka ollut sama kaikissa klinikoissa ja todella meidän viimeisin hoito maksoi n. 2500 e/VL:ssä.

Muuta ei voi todeta kuin että kallista on, varsinkin kun yksi hoitokerta ei aina tuota toivottua tulosta.

Typyliini
 
äh aina unohdan jotain...tuohon lääkärikohtaiseen piti vielä komentoida, että VL/Tre klinikassa on kyllä isoin näkemäni hintahaitari pelkässä ultrassakin. Riippuen lääkäristä: välillä maksoi 30e ja välillä 150 e ja min. määrä ja tutkimus oli suurinpiirtein sama. Että näin.

Minuakin kiinnostaa tuo julkinen: sen tiedän että jotkut ovat saaneet maksusitoumuksella ostaa yksityiseltä, mutta onko joku näissä hoidoissa puhtaasti julkisella klinikalla???

Typyliini
 

Yhteistyössä