Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos kaikille tuestanne. Alkio tuli sitten vasta äsken pois. Tuli semmoinen puna läpinäkyvä pussi/pötkylä, jossa ilm. alkio sisällä. Ajattelin viedä sen patologin tutkittavaksi.. jotenkin olen varma, että se on se.. kyllä se nyt vaan ohi on. Ei sille mitään mahda. Elämän täytyy vaan jatkua.. vaikka se välillä mahdottomalta tuntuukin.. Tyhjenisi vaan nopeasti tuo kohtu, jottei tarvisi tuntea enää yhtään kipua..
 
Ja kyllä, epäilen itsekin että munasoluissa olisi vikaa.. Tämä luovuttaja kuitenkin on saanut lapsia aiemmin, joten voisiko olla niin huono tuuri, että kaikissa häneltä tulleissa soluissa olisi vikaa, kun joka kerrasta alkanut kuitenkin raskaus.. Joka tapauksessa luovuttajaa muistelen lämmöllä, ilman häntä meillä ei olisi edes ollut mahdollisuutta. Ja minä tunnun raskautuvan kyllä, mutta anteeksi jos sanomani loukkaa jotakuta, sillä en sillä mitään pahaa tarkoita, mutta mieluummin todellakin ottaisin sen neg. testituloksen kun joka samperin kerta kokisin tämän keskenmenon tuskan. Ei tätä ihminen oikeasti enää jaksa.. Nyt todella kaivataan jostain niitä voimia.. Onneksi tulee nyt väkisinkin tauko.. se on meidän kohdalla nyt tarpeen. Tämä kuitenkin vahvisti yhden asian: ensi viikon ti ilmoittaudumme kotimaiseen adoptiojonoon ja aiomme jatkaa hoitoja silti.. vielä jossain vaiheessa.. luult. syksyllä.. Aina me ollaan täältä noustu.. eihän täältä ole kuin yksi suunta ja se on ylöspäin. Minulla ke saakka sairaslomaa mutta käyn ma:na vielä lääkärissä ja sen jälkeen aion ti:na suunnata töihin.. Työt on minulle suuri helpotus.. kotona asiaa vaan surisin ja surisin yksikseni.. Ja nyt alkaa täällä myös laihdutuskuuri vaikken lihava olekaan.. Päämääriä on vaikka kuinka.. kun vaan jaksaisi niitä kohti alkaa kurkottamaan..

Anteeksi tämä omanapaisuuteni. Pakko vaan purkaa tuntoja pois tai muuten ahdistun ja kovin.. Toiv tänne satelee parempia uutisia piakkoin.

Olette korvaamattomia, kaikki!

 
voi Aliisa, olen todella pahoillani puolestasi :'( mutta olen melkein varma, että vika on alkioissa, ei sinussa. ja vaikka luovuttajalla olisi lapsia ennestään se ei mitään takaa. Meillehän tokassa yrityksessä niin, että kaikki alkiot jakautuivat erittäin huonosti ja laatu oli tosi huono vaikka hedelmöitys tapahtui todella hyvin. Silloin lääkäri sanoi, että vika ei ole siittiöissä koska noin hyvä hedelmöitysprosentti. jos vika munasoluissa jakautuminen on huonompaa ja alkioiden laatu huono tai sitten voi olla ok, muttei raskaus ala tai menee kesken. Jos sinulla olisi rakenteellista vikaa, luulen ettet tulisi helposti raskaaksi.
Ja nyt kun kävin ultrassa, lääkäri sanoi, että miltei kaikissa keskenmenoissa vika on alkiossa. Olet tullut hienosti raskaaksi, joten älä vielä luovuta! Mehän pääsimme siirtoon vasta kolmanne luovuttajan kanssa, että katsokaa tekin toinen luovuttaja, vaikka adoptio ei ole yhtään huono vaihtoehto. Älä todellakaan syytä itseäsi keskenmenoista! ja anna tulla vaan, kyllä me täällä jaksamme kuunnella ja todellakin ymmärrämme :heart:

ON: täällä toivutaan kamalasta flunssasta. vieläkin on olo tosi heikko ja vetämätön. Eilen kävimme uusinta ultrassa ja syke siellä näkyi ja alkio vastasi viikkoja hienosti. onneksi vuoto on nyt pysynyt poissa.

kaikille muillekin paljon tsemppiä! tää vetäytyy nyt sohvalle....

assari 6+5
 
Aliisa,olen samaa mieltä Assarin ja muiden kanssa et vika saattaa ja onki luovuttajan soluissa. Vaikka hänellä olisikin lapsia ennestään niin ei se mitään takaa. Joskus voi mennä hoidoissa niin et koko satsi on huonolaatuista vaikka aluksi jakautuisikin hyvin.
Tee juuri niinkuin kerroit, ilmoittaudu adoptiojonoon ja jatka hoitoja kun jaksat ja talous sallii. Sulla mahdollisuus saada adoptiossa jopa ihan pieni vauva, muistaakseni äidin ja lapsen ikäerossa on jokin raja eli esim. yli 40-kymppinen ei voi adoptoida Suomessa vauvaa...muistaako tai tietääkö joku tarkemmin tuon rajan. Jaksamista Sinulle.
gerbera :heart:
 
Kiitos Gerpera. Juuri näin aiomme tehdä. Kotimaisessa adoptiossa lapset tulevat useimmiten vain muutaman kk.n ikäisinä uusiin perheisiin.. ja tämä tapahtuu yleensä heti vanhempien harkitsemisajan jälkeen eli vain vähän reilu 8 viikkoisina. Tämä olikin yksi syy miksi ajattelimme yrittää kotimaista adoptiota. Jos saisimme adoptiolapsen niin pääsisimme viettämään vauva aikaa ihan riittämiin. Ja olemme tosiaan vielä nuoria ja lapsettomia, niin meillä voisi olla ihan hyvät mahdollisuudet tähän.. Asumme omistusasunnossa, molemmilla hyvät työt jne. Eihän sitä ikinä tiedä.

Kovasti itsekin uskomme tai haluamme uskoa että vika olisi ollut munasoluissa. Mehän saimme oikeastaan vain kaksi hyvää alkiota. Toinen näistä oli tuoresiirto, joka meni heti alkuun kesken ja toinen oli se biokemiallinen raskaus.. muut passit olivatkin alkioita joissa oli kaksi samassa oljessa.. ja juuri sellaisia, jotka olivat siinä rajamailla siirtokelposissa.. Voihan se tosiaan olla, että niissä jotain vikaa on ollut.. Mietimme tätä jo ennen viimeistä siirtoa.. ja pohdimme pitkään, että kannattaako meidän sitä edes käyttää.. mutta nyt se on käytetty ja tulos oli taas tämä.

Kyllä syksyllä hoidot jatkuu uuden luovuttajan kera. Fertinovassahan olisimme saaneet jo tuoresiirron ennen kesää, mutta kaikki kehottivat käyttämään tuon pakkasukon ensin pois. Joten syksyllä lomien jälkeen meille kyllä on luvassa luovuttaja Fertinovassa, näin he meille lupasivat. Omat sekä mieheni vanhemmat ovat luvanneet avustaa meitä tuossa Fertinovan maksuissa, sillä onhan se kallis klinikka. Itseäni hirvittää se, että mitä jos sieltä saadaankiin vain 1-2 alkiota ja maksu n.7000?. No sitä ei voi tietää, rahaahan se vain on.. ja jos niistä onnistuisi raskaus niin se olisi pieni hinta.

Tällaisia mietteitä tällä kertaa...
 
Simmisja Assari, onnea hienoista ultranäkymistä! :flower: :flower:

Aliisa ja kumppanit, kyllä minäkin joskus muinoin ajattelin, että kunpa edes joskus elämässään saisi testiin plussan, vaikka menisi sitten keskenkin. Se oli silloin se! Kahden keskenmenon jälkeen voi kyllä sanoa, että ihan riittää: kaikki on tästä surkeudesta opittu mitä opittavissa on. Tämän jälkeen olisi parempi rehellinen nega kuin joku uusi kärsimyksen variantti.

Oma kohtu: Liekö auttanut akupainanta vai mikä, mutta vuoto alkoi sitten eilen illalla. Yö oli aika tuskainen, kun en alkuun ottanut mitään kipulääkettäkään: tahdoin nyt kerrankin tuntea, KUINKA kovaa se koskeekaan... No, ihan rittävästi juili. Arvelen minäkin nähneeni sikiöpussin: se oli juuri tuollainen Aliisan kuvailema pussukka. Mutta meillähän siellä ei ollut alkiotakaan.

Nyt kivut ovat väistyneet, mutta vuoto on edelleen aika runsasta. Onko kellään kokemusta, kuinka kauan valuminen jatkuu spontaanissa keskenmenossa? Pelottaa, että jos sieltä ei nyt kaikki olekaan tullut ulos... Tiistaina on lääkäri, siellä se sitten selviää. Jos kohtuun on jäänyt jotain jämiä, voiko lisätyhjennystä yrittää edelleen lääkkeillä vai joutuuko suoraan kaavintaan?
 
Aliissa, :hug: ! Ei ole elämä reilua, ei. :'(

Hyvä, että Matsalun vuoto alkoi. Kummalliselle tuntuu toivottaa tuommoista asiaa, kun kukaan ei vuotoja toivoisi.

Jaksuja kaikille, tämä on rankka tie ja toisille vielä liiankin rankka keskenmenoineen. Minäkin joskus olen ajatellut, kun joskus edes saisi plussan siihen tikkuun, mutta mutta.. se osoittaisi kuitenkin, että tuonne kohtuun joku voi kiinnittyä. Vaikea asia. Mutta se plussa tulee sitten, jos tulee tai sitten en näe sitä koskaan.

ON: aamulla makasin vähän aikaa mahalleen, niin tuntui semmoine pieni painon tunne mahassa ja ihan kuin vähän rinnat olisi arat. Nippailuja edelleen jonkin verran silloin tällöin. Joko Vekara meinaat oikeasti huomenna testata?? Minä en uskalla, hyvä jos sitten viikon päästä...

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille! :wave:

Nennuliini
 
Aliisa, voimia sinulle ja miehellesi! :hug: Adoptiojonoon vaan ja todella paljon onnea syksyn hoidolle! Kaikkea hyvää sinulle kesään!

Matsalulle
myös vielä voimalähetys. Kyllähän kohtu voi tyhjentyä ilman lääkkeitä tai kaavintaa. Ja lääkkeellistä voidaan tarjota osittaisen spontaanin tyhjenemisen jälkeen - ei aina kaavintaa - paitsi jos vuoto on runsasta eikä meinaa loppua.

Gerpera, adoptiovanhempien ja lapsen ikäero voi maksimissa olla 40 vuotta.

Paljon onnea Simmikselle ja Assarille sykkeistä! Mahtavaa, että olette jo tuon etapin ylittäneet. Toivottavasti pääsette maaliin saakka! :heart:

Pikapuoliin testaaville ja ulriin meneville hyviä tuloksia jokaiselle! db
Nennuliinin oireet lupaavia :heart:

(.) vähensin Luget 2x vrk ja lopetin Zumet, silti ei vuotoa näy vaikka oman kierron mukaan olisi tullut viimeistään viime tiistaina. Ehkä sittenkin käyn veritestissä - vaikka raskausoireita ei ole yhtään. Suklaalla hoidettu nega-pettymystä ja nyt jatkuu taas terveyskuuri...

Hyvää viikon alkua jokaiselle, kyllä maailma meille kaikille vielä jollain tapaa hymyilee! B)
 
Hillevi, ilman muuta varmuuden vuoksi hyvä käydä veritestissä. Ja kiitos voimalähetyksestä, vastaanotettu on ja tarpeeseen tuli.

Mulla on nyt vuoto selvästi vähentynyt, melkein loppunut. Jos se nyt tässä oli, niin helpollapa meni. Vaikea kylläkin uskoa, tuolla KM-puolella on yleisesti raportoitu useamman päivän vuodosta spontaanin keskenmenon jälkeen. Kiitos hoitotiedoista, mä en millään haluaisi siihen kaavintaan mennä... Meillä muuten murhetta kukistettiin pitsalla ja punkulla!

Peukkuja pidän tulevalla viikolla ultraan menijöille ja testaajille!
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/uutta hoitoa/luovuttajaa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Maija(tar) (41), ekaa haikaileva, alkioadoptio elokuussa
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
Jonsku-78 (31)Haaveena eka lapsi.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Vilhelmiina (37) jonossa 2/09 alkaen
Dream73 (35) jonossa 5/09 alkaen, esikoinen haaveissa
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, pakaste tyhjä> jonoon
Marisabel (28) kolme siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuussa suunnittelu
Matsalu (45) eka, passia odotellen
Aliisa (25) ensimmäinen haaveissa, pakkanen tyhjä -> syksyllä uusiin hoitoihin.
Iituska (38), haaveissa eka, pas syksyllä?

Piinistelijät

Alma (34) haaveissa ensimmäinen, testi 31.5.
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. testi 16.6.
Nennuliini (34) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. testipv 21.6.

Plussanneet =)

Bardolino(30) eka, "Mariannen" LA marraskuu :heart:
Kauniskuu (32) eka, LA marraskuu :heart:
Juuni (48) 2. lapsi (esikoinen 2 v.) LA 10.12. :heart:
Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
NellaMaija (32) eka, + 24.5. ultra 16.6.
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6.

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
 

Hillevi, juu niin se tais mennäki tuo adoptiovanhemman ikä. Uusi tieto mulle ku luin et adoptioäitikin voi imettää :| ? Hormoneja vaan popsia ni alkaa maitoa tulla...katsoiko joku muu telkusta saman ohjelman?
Tuosta sinun menkkojen alkamisesta, niin ei ala vaik zumet lopettaa, ei ainakaan mulla alkaneet. Luget pitää ne aisoissa, vasta kun olen luget lopettanut niin n.parin pv jäkeen ovat alkaneet. Toivottavasti ei osu sinulle jussiin se pahin niagara... Mutta veritestiin ensiksi tietty, jospa siellä kuitenkin oisi pikkuinen. Tsemppiä Teille jotka vielä piinistelette!
gerbera -10 kg

 
Huomenta no niin taas tyylipuhdas nega eli se siittä, kyllä alkaa suomeks sanottuna vit....n
kun mitään vikaa ei ole löydetty, mutta ei niin mitään kiinnittymis yritystä.... :'(
Eli enpä tiiä kannaataako niitä huuruneniä laittaa kun taitaa olla jo aikas turhaa yritystä...
(mietitään jos sit syksyllä mieli olis muuttunut)
Ei oikeen jaksa edes itkee kun näihin on jo niin tottunut...taas ei saatu saaliks kun iso lasku!!!
Olisko kellään huippu hyvää vinkkiä et millä sen alkion sais tarttuun kiinni...meille nyt siirretty 7 alkiota..
No nyt siirryn taka-alalle kesän ajaksi ja palaan taas asiaan jos ja kun tehdään passit...
Eli kaikille paljon onnea hoitoihin ja erittäin hyvää ja rentouttavaa kesää :flower:
Mahtava palsta saa purkaa mieltään,kiitos siittä kaikille teille!!!!!!!
 
Hei kaikille,

tulin tutustumaan tähän pinoon, kun yritykset omilla munasoluilla ovat nyt sitten tuloksettomina ohi (3xivf, joista yhdestä päästiin siirtoon huonolaatuisilla alkioilla silloinkin, ja negatiivinen testi).

Surullisena lueskelin tätä ketjua. Ikäviä uutisia viime päivinä. Voimia kaikille kovasti!

Mietimme siis seuraavaa askelta, se todennäköisesti olisi luovutetuilla munasoluilla tehty hoito. Meillä olisi mahdollisesti luovuttaja tiedossa "omasta takaa". Onko teillä kenelläkään kokemusta tästä? Mitenkä näissä luovutetuilla munasoluilla tehdyissä hoidoissa, miten Kela-korvaukset menevät? Onko luovutetuilla tehtyihin hoitoihin pitänyt valmistautua henkisesti psykologin tms avulla?
 
Iituska, lohtuhalaukset vielä kerran. Taatusti nyt ottaa päähän. Onko teillä ollut kaikissa siirroissa saman luovuttajan munasolut? Pakkasalkiot kannattaa käyttää heti kun ruumis ja sielu myöten antavat: millään ei voi etukäteen tietää, mikä alkio on just se oikea. Tänä keväänä plussanneillakin oli monella kyseessä PAS-siirto. Mietin tuossa sitä, että tällä kokemuksella kannatan ehdottomasti alkioille ainakin kolmen päivän viljelyä: se varmasti vähentää ns. turhia siirtoja.

Karatin, tervetuloa! Noista kelakorvauksista en tiedä, mutta yleensä lahjasoluhoitoihin kuuluu yksi psykologikäynti ennen hoitoa. Tilanne voi tietysti olla eri, jos sinulla on oma luovuttaja. Eikös Hillevillä ollut näin?

Oma kohtu: Tänä aamuna alkoivat kovat kivut uudestaan ja parin tunnin kärvistelyn jälkeen taisi syntyä istukka. Kivut loppuivat sitten sen jälkeen kuin seinään. Nyt alan jo tosissaan elätellä toiveita, että reipas kohtuni olisi tehnyt tehtävänsä ja tyhjentynyt ihan omin voimin.

Anteeksi muuten, kun raportoin näitä vaiheitani täällä näin tarkkaan. Tuntuu vain niin helpottavalta kirjoittaa eikä mulla nyt muutakaan vakipalstaa ole. Toivottavasti tämä ei pelota ketään. Voihan sen ajatella niinkin, että kun tilastollisesti ajatellen sen keskenmenon piti kuitenkin jollekulle tulla niin nyt on se tinki tältä keväältä täynnä.
 
Voi Iituska, olen tosi pahoillani ettei teilläkään tärpännyt. Mutta syksyllä pakkasukkoja hakemaan, kyllä niilläkin raskauksia on oikeasti alkanut! Virkistävää kesää!

Karatin, tervetuloa mukaan! Riippuu klinikasta, miten oman luovuttajan kanssa maksut menevät. Joillain klinikoilla saattaa voida hoitaa itse (eikä klinikka) luovuttajaan liittyvät asiat (ultrien varaukset jne.) ja maksut, silloin voi päästä halvemmalla. Mutta jos luovuttaja on tuttu, kannattaa miettiä ristiinluovutusta. Siinä teidän oma luovuttaja luovuttaa munasoluja jonossa olevalle ja sinä saat ensimmäiseltä vieraalta luovuttajalta hänen solunsa. Näin ei tule sellaista psykologista ongelmaa, mikä ainakin minun ystäviäni esti luovuttamasta. Jos vauva tulisi ystävän munasolusta, myöhemmin saattaisi tulla jonkinlaisia vaikeita tunteita tms. jollekin taholle, vaikka nyt asia tuntuisi olevan ok. Esim. yksi ystäväni olisi mielellään halunnut auttaa, mutta koska hän on itse toivonut toista lasta (mies ei halua), arveli hän että hänestä saattaisi tuntua pahalta, jos minä saisin sen lapsen, mitä myös hän on toivonut. Olemme läheisiä ystäviä ja mahdollinen lapsi olisi muistuttanut sitten aina tästä asiasta. Psykologilla käynti on pakollinen luovuttajalle ja vastaanottavalle parille, vaikka olisi oma luovuttaja. Ja tuttua luovuttajaa käyttäen se on ehkä vielä tarpeellisempi.

Matsalu, hienoa jos olisit saanut kohdun omin "voimin" tyhjenemään. Minulla ei se ole onnistunut kummassakaan keskenmenossa... Ihmetyttää, että nytkin jo menossa kp34 eikä mitään näy, vaikka olen vähentänyt Luget. Aikaisemmissa negahoidoissa tuhru alkoi aina vähän ennen testipäivää lugeista huolimatta. Ja kirjoita ihan rauhassa, siksi tämä palsta on olemassa!

Kiitos Gerpera, minulla vuoto on aina ollut aika kohtuullinen ja Jussiksi taidetaan mennä mökille, jossa on ihan vesiwc. Huomenna saan hcg-tuloksen. Onko tuo sinun -10 kg omasta painosta lähtenyt? Oletpa ollut reipas ja itsekurinen :flower:

Karmeasta kesäsäästä huolimatta hyvää viikkoa kaikille!
Hilde
 
Matsalu ketään ei varmasti haittaa vaikka käyt täällä kertomassa olostasi.. vaan päin vastoin. Tottakai kaikki haluat tietää kuinka voit. Täällä kaikki ovat kaikkien tukena ja tämähän on juuri sitä varten, että täällä saa avautua niin paljon kuin tahtoo:) Hyvä että kohtu tyhjenee itsestään. Kannattaa varmaan käydä sitten tarkastuksessa kuitenkin kun vuoto loppuu.

Itsellä jatkuu aika runsaatkin vuodot ja mielessä kummittelee se viimeinen keskenmeno ja se hemoglobiinin lasku. Niinpä menenkin tänään hakemaan rautatabletteja ja alan jo popsia niitä ettei vaan käy kuten viimeksi. Uskoisin, että oma kohtuniikin tyhjenee ihan itsestään, sillä niin paljon sitä verta on tullut hyytymien kera. Käyn kuitenkin tarkistuksessa sitten joskus kun vuoto loppuu. Muuten olo on aika heikko. Hirmuisen väsynyt ja kiukkunen olo. Mieli on tyhjä ja pettymys jälleen kerran kovin suuri. Tiedän, että täältä noustaan kun väsymys lähtee ja vuodot loppuu.. syksyllä olen varmasti jo aivan täysillä mukana lähtemässä uusiin hoitoihin.

Nyt pitäisi vissiin kunnallisella puolella tehdä keskenmenotutkimuksia. Näitä keskenmenojahan on jo kolme. Tietääkö joku näistä tarkemmin? Ajattelin huomenna alkaa selvittelemään asiaa.. Hyytymistekijät ja kilpirauhaset tutkittiin jo aiemmin, joten muut taitaakin olla sitten lähinnä noita perusverikoe tutkimuksia..

Karatin Tervetuloa tosiaan mukaan. Kela asioista en minäkään oikeen osaa sen kummoisemmin auttaa. Jos oma luovuttaja on, niin silloin meille ainakin sanottiin että psykologilla käynti on pakollinen.. tosin on klinikoita, jotka muutoinkin vaativat psykologilla käyntiä. Väestöliitossa meidän ei psykologilla tarvinut käydä. Nyt täytyy varata aika, kun Fertinovalle syksyllä menemme..



Simmikselle onnittelut :heart: Huomasin vasta nyt että olit jo ultrassa käynytkin. Älä pelkää turhia etteikö sinulla menisi hyvin.. vaikkei minulla mennytkään. Tsemppiä vielä tämänkin päivän ultraan:)

Iituska-38 :hug: Pakastealkioiden siirto ei ole yhtään sen huonompi juttu kuin tuoresiirto. Kyllä niistäkin alkaa raskauksia vaikka kuinka. Teille on 7 siirretty, mutta montako kerrallaan? Eli oletteko olleet tuplasiirroissa vai onko jokainen alkio siirretty yksittäin? Onko limakalvosi ollut riittävän paksu? Meillä Niklas fertinovassa sanoi, että yrittävät vielä panostaa tuohon limakalvoon minun hoidoissani enempi.. joten suurempi lääkitys tulossa syksyllä.. ja hän puhui myös että haluaa että minulle pistetään jarrua.. en tosin käsittänyt että miksi.. mutta se varmasti selviää syksyllä sekin.. Mukavaa kesää sinulle ja toiv nähdään täällä syksyllä iloisemmissa tunnelmissa.

oij, Gerpera laihdutus tunnelmissa? Hieno tuo -10kg !:)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Voi Iituska, :hug: ! Nyt on ollut huonoja uutisia tällä palstalla, ikävää! :|

Gerperalle :flower: ! Mahtava saavutus -10 kg! Enpä ole kuullut, että adoptioäitikin voi imettää. Aika jännä juttu.

Karatin, tervetuloa palstalle! :wave: Saimme Kela-korvauksen ekasta hoidosta luovutetuilla ja nyt odotan toisen hoidon päätöstä. Meidän klinikalla sanoivat, että kaikki ei korvausta aina saa, mutta kukahan täällä sanoi, että hänen mielestään kaikki saa korvauksen. Toivottavasti niin! Psykologikäynti oli ihan hyvä juttu, vaikka ajattelin etukäteen, että mitä uutta sieltä nyt voisi saada, kun oli asiaa jo pyöritellyt omassa päässä vaikka miten päin. Mutta kyllä sieltä uusia ajatuksia sai ja jopa ratkaisuja joihinkin kysymyksiin.

Matsalu, hyvä kun kunnon vuoto alkoi ja kohtu olisi tyhjentynyt nyt kokonaa. Toivottavasti myös Hillevin vuoto alkaa pian. Ja Aliisa, toivon todella että sinulla olisi nyt helpompaa kuin viime km:ssä. Km on tarpeeksi raskas muutoinkin ilman rajuja hempan laskuja ym. Jaksamista sinulle! :heart:

Tuulista kesäpäivää,
Nennuliini
 
Kiitos sallivuudestanne!

Aliisa, ei kai se mikään ihme ole, jos väsyttää. Nestettä ja verta menee kumminkin paljon hukkaan. Lepää, syö vahvistavaa ruokaa ja juo paljon.

Mulla on huomenna gynepolille sovittu aika, jossa katsotaan, onko tyhjentynyt vai tarvitaanko jatkotoimenpiteitä. Jos nyt kaikki ok, niin käyn varmaan vielä muutaman viikon päästä mittauttamassa hcg:n, että on varmasti laskenut. Olisi tosi kiva, jos tässä pääsisi nyt vähän vähemmällä, kun viimeksi jouduin kaavintaan ja vuosin sen jälkeen kolme-neljä viikkoa. Kun raskaudenkin aikana oli ollut niitä vuotoja, niin yhteensä rättipäiviä kertyi pari kuukautta. Keskeenmenon surun lisäksi vielä koko kesäloma meni jokseenkin piloille. Ihme kyllä hemppa pysyi kaikesta huolimatta ihan kohtuulukemissa.

Mä en saa tehtyä oikein mitään järkevää, siksi istun täällä netissä koko ajan...
 
Suzyanne
Pirille onnittelut tytöstä!! :heart: Saitkin kaksoslapsen, itse ainakin 7.6 syntyneenä olin erittäin mielikuvituksekas, kekseliäs, huumorintajuinen ja pikkuvanha verbaaliakrobaatti lapsena, ja ainakin pari tuttua kaksoslapsen äitiä kuvailevat lastaan samoin ilmauksin, saa nähdä aikanaan pitääkö kuvaus paikkansa sinunkin pikkuisesi kohdalla. =) :flower: :heart:

Tulin pitkästä aikaa tänne katsomaan mitä tänne kuuluu, ja voi miten ihania uutisia, noin paljon plussanneita, kerrassaan mahtavaa, lämpimät onnittelut kaikille, ja paljon liimaa ja tarrasukkia vielä alkutaipaleella olevien vauvanaluille! :heart: :flower:

Meillä poika sai nimen Vili Jukka Olavi, toinen ja kolmas nimi ovat Vilin isän sekä isoisän mukaan.

Suzyanne ja Vili, 5 vk 4 pv :heart:
 
Hillevi ja muut,kiitoksia! Kyllä tuo 10kg on ihan mun omista ääriviivoista lähtenyt :| . Mä olen kyl aika saamaton laihdutuksen aloittaja, tätäki suunnittelin n. puoli vuotta, vielä pitäisi pudottaa muutama kilo niin mahtuisi edelliskesän vaatteet :whistle: .
Toivotaan Hillevi et veritesti näyttää kivoja lukemia!
Iituskalle pahoittelut negasta :( . Pas-alkioista minäkin raskaaksi tullut pari kertaa.
Suzyanne, teillä lapsi härkä, täällä toinen. Jos vaan ruoka tulee ajallaan ja on riittävästi, ja tietenki läheisyyttä paljon, niin jo pitäisi härän olla tyytyväinen, kunhan tuo vatsan reistaileminen loppuu ;) . Mukavaa vauva-arkea Teille!
gerpera
 
Sadesäällä parempaakaan tekemistä kuin roikkua netissä...

Iituska pahoittelut ja lohdutushalaus negasta! Mulla tää plussa tuli PAS:sta. Tuoresiirrossa oli yksi top-alkio ja nega tuli, PAS:ssa siirrettiin kaksi kakkosluokkaista, joista toinen oli kolmen päivän ikäisenä "vain" viisisoluinen, ja molemmat tarrasi kiinni. Toivoa siis on!

Aliisa ja Matsalu toivottavasti kroppanne on hoitanut/hoitaa tyhjennyksen itsekseen loppuun asti. Halauksia ja voimia eteenpäin!

Karatin meillä Kela ei korvannut lahjasoluhoidoista mitään, kun oltiin jo "tuhlattu" kolme korvattavaa hoitokertaa omilla soluilla. Käsittääkseni lahjasoluhoidoissa ei luovuttajan osuuksista voi saada milloinkaan kela-korvausta eli ne jää kokonaan itselle maksettavaksi. Omista käynneistään ja tutkimuksista korvauksen saa, jos kela katsoo ne tarpeellisiksi.
Me käytiin klinikan psykologilla ennen lahjasoluhoitoja, klinikkamme sitä edellytti.

Olikos NellaMaijalla vielä tällä viikolla ultra? Oikein paljon onnea matkaan!

Marru
 
Olen alkuvuodesta vielä kirjoitellut tälle palstalle. Maaliskuussa alkoivat vihdoin hoidot Ovumialla, kiitos palstalaisten vinkkien ja tätä kautta sinnikkäiden yhteydenottojeni. Palstalle en uskaltautunut tulemaan siirrron jälkeen, viime syksyinen raskas keskenmenoni kummitteli mielessäni enkä uskaltanut kohdata mahdollisesti kenenkään samanlaista tarinaa, jos näille sivuille piipahtaisin, pelkäsin sen vaikuttavan mielialaani. Hermot riekalainehan minä olen ollut lähes tähän päivään asti. Maaliskuussa siis tehtiin siirto. Alku ei ollut taaskaan ollut helppo, hyytynyttä punaista vuotoa ja tämän jälkeen pitkään ruskeaa vuotoa. Mutta raskaustesti näytti positiivista. Ilmeisesti molemmat siirretyt alkiot kiinnittyivät, onneksi toinen pysyi mukana. Nyt eletään raskausviikkoa 14+4 ja uskallan vihdoinkin hengähtää, ultrassa kuuluivat tänään normaalit sydänäänet ja muutenkin seerumiseulannat ja niskapoimu-ultrat ovat olleet ok. Toivotaan, että näin jatkuu.

Mutta onnentoivotuksia erityisen paljon Suzyannalle ja Pirille, joilla omat kullannuput jo kainalossa. Muillekin plussanneille paljon onnea. Piinistelijöille ja raskautta suunnitteleville jaksamista.

T. Juuni, 48 v., rv 14+4, LA 10.12.

 
No, voi, voi!
Onpas täällä ollut hurjaa meininkiä viimeisten parin viikon aikana. Olen ollut nettipimennossa ja tänne olikin kertynyt hurja määrä tekstiä.. pari iltaa meni niitä lukiessa :flower:
Juunille kovasti onnea plussasta! Eikös sinulla ollut hieman taistelua päästä sinne hoitoon, jos oikein muistelen, kannatti siis yrittää!!!
Hilleville, Matsalulle, Aliisalle ja Iituskalle :hug:

Meilläkin alkaa todennäköisesti hoito syksyllä, olen menossa vielä käymään tällä viikolla suunnittelukäynnillä lääkärillä ennen kesätaukoja. JEEEEEEE!!!!! :heart:
Toiveet on korkealla luovutushoidon suhteen.. mutta kuten on saanut tälläkin palstalla huomata, niin sekin tie voi olla kivinen.. Muuta ei voi, kun uskoa ja toivoa..

Sitten täytyy vähän purkautua:
Olipa taas oikein mieltäylentävää, kun työmatkalla illallispöydässä yksi hyvänpäivän tuttu nelikymppinen mieskollega rupesi tivaamaan ikääni, ja onko minulla lapsia, ja miksi ei ole.. Pöyristyttävää.. olin aivan äimistyneenä. Sanoin hänelle, että ei ole kohteliasta kysyä naisen ikää, ja ruveta tivaamaan henkilökohtaisia asioita, joita toinen ei halua kertoa. Sitten hän itse kertoi omista lapsistaan, jotka saaneet alkunsa koeputkihedelmöityksellä,.. ja että kyllä minunkin kannattaisi pian hankkiutua raskaaksi, että ei se aina ole niin helppoa.. SIIS HALOO... Eikö ihmisellä, joka on itse läpikäynyt hoitoja käy pienessä mielessäkään, että ei ole soveliasta ruveta tuntemattomalta tivaamaan aiheesta.. :headwall:
Olisi varmaan pitänyt siinä kaikkien kollegoiden kuullen ruveta avautumaan meidän kuudesta koeputkihoidosta ja keskenmenosta ja tulevasta hoidosta luovutetuilla munasoluilla...
Onneksi tuttavapiirissäni ihmiset ovat yleensä korrektimpia, tai sitten jo tietävät tilanteestamme,niin ei ole tuollaisin tarvinnut paljoa vastailla, kyllä rupesi keittämään..

Koettakaa nauttia juhannuksesta, sateista huolimatta.
Minä ainakin aion hyödyntää raskauttomuuteni juomalla siideriä roppakaupalla ;)

Ja sitten lopuksi vielä aforismi, joka kolahti ainakin minulle:

"Don't live your life waiting for the storm to pass, learn to dance in the rain."
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Hei tytöt!

Onko Teillä tietoa tehdäänkö In-tiimi klinikassa näitä hoitoja, Alkionkuoren avaus eli AHA ja
Alkion pitkä viljely eli BC? Ja kannattaako niitä tehdä? ajattelen että 2-soluinen alkio on liian pieni.... siirtoa varten. !?
 

Yhteistyössä