Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ensinnäkin, lämpöiset onnittelut JUUNI sinulle :hug: .. aivan mahtavaa!!

GERPERALLE onnittelut hyvästä saavutuksesta ;) !!

IITUSKALLE pahoittelut :hug: !!

KARATIN, tervetuloa mukaan palstalle =) !!

Tein testin sunnuntaina pp9 ja negaahan se näytti :/ . Menin eilen kuitenkin veritestiin ja tulos oli 27 eli pp 10. Sanoivat, että jos tulos yli 25 niin raskaana...ihmettelen !!

Lääkärin ohjeen mukaan veritesti piti tehdä pp 12 ja jos arvo alle 15 ei raskaana, jos arvo 15-40, niin uusi testi muutaman päivän kuluttua.

Arvoon vaikuttaa myös milloin viimeiset kuukautiset olleet. En kyllä tiedä miten?? Osaako joku sanoa??

No, joka tapauksessa en osaa sanoa vielä juuta enkä jaata. Tänään meinaan tehdä uuden pissatestin ja muutaman päivän kuluttua uuteen verikokeeseen.

Positiivisena koen, että alkio on edes yrittänyt kiinnittyä :D :saint: !!

Aikomus olisi lähteä lintsille, mutta ilma näyttää melko epävakaalta :/ !!

Terkuin - VEKARA -
 
Paljon onnea Juuni! :flower: Jopas iloisen uutisen toit palstalle pitkän hiljaiselon jälkeen (ymmärrettävää, jos olet halunnut olla rauhassa). Roppakaupalla onnea että raskaus etenee hyvin loppuun saakka! Ja onnea, synttäreitäkin olet viettänyt. Katsoinkin listaamme, että plussanneiden iät alkaa 3 ja 2:lla, nyt näyttää kannustavammalta!

Vekaralle myös varovaiset onnittelut hcg-lukemasta. Toivottavasti se vahvistuu kunnon plussaksi ja teidän pitkä ja sisukas yritys nyt palkittaisiin oikein kunnolla! :heart: En tiedä, miten edelliset menkat hoitoraskaudessa voisivat vaikuttaa hcg:n määrään, mutta selkeästi jotain positiivista on jo tapahtunut. Mahtavaa! ps. Näen korkeimmat Lintsin laitteet työhuoneeni ikkunasta ja kovin hiljaiselta siellä näyttää.

Marisabel, kannattaa soittaa sinne InTiimiin ja kysyä heiltä, niin saat varmasti paikkansa pitävää tietoa. Pitkä viljely, tai ainakin vähän pidempi kuin 2-soluiseksi saakka, varmistaa sen, että alkio on kehityskelpoinen. Toiset lääkärit ovat sitä mieltä, että kohtu on paras paikka alkiolle, eivätkä mielellään viljele pitkään. Mutta jos on paljon alkioita, joista valita, ehkä osaa kannattaisi viljellä vähän pidempään ja vahvimmat siirtää. Alkionkuoren avaus tehdään vain, jos alkiossa on selkeästi paksu tai sitkeä kuori ja on vaara, että se ei siksi kiinnittyisi kohtuun. Se voi kuitenkin samalla häiritä alkiota ja siksi sitä ei tehdä kuin selkeästä syystä.

Vilhelmiina, osuipa kohdallesi tavallisen törppö työkaveri. On se kumma, että omakohtaiset ongelmatkaan ei kasvata hienotunteisuutta! Jospa heillä on tärpännyt helposti ekoilla hoidoilla. Railakasta juhannusta sinulle :p Pieni irtiotto olisi paikallaan täälläkin, masentaa...

Kiitos Gerpera ja Papillon, mutta enpä usko että minun hcg on yli 3, aamulla alkoi pieni vuoto ja mahan kipristelyt. Otin viimeisen Lugen eilen aamulla.

Jaksuja kaikille!
Hilde
 
Tein uuden pissatestin ja selvä hailakka viiva. Nyt en kyllä pysy housuissani ennenkun saan uuden veritesti vastauksen. Tänään on oikea päivä ottaa - ja meinaankin uusia sen!! Tuloksen pitäisi olla yli 40. Pitäkää pliis varpaatkin pystyssa :heart: !!!
 
Tänään käyty ultrassa ja surullisia uutisia saimme kuulla. Yksi sikiöpussi kohdusta löytyi, mutta sen sisällä ei alkiota eli tuulimunaraskaus. Edessä lääkkeellinen tyhjennys. Nyt sattuu syvälle ja kovaa, olen itkenyt pääni kipeäksi. Ei auta muu kuin jatkaa eteenpäin ja jäädä jonottamaan uutta luovuttajaa. Onneksi mieheni jaksaa kantaa minuakin nyt kun tuntuu, että omat jalat eivät kanna, vaikka suru koskettaa häntäkin. Mutta kyllä tästä noustaan, niinhän on aina ennenkin tehty!!

Kaikille oikein paljon tsemppiä ja enkeleitä omiin vaiheisiinne.


NellaMaija
 
Voi NellaMaija, miten surullisia uutisia sinullakin, kyyneleet valuen niitä luen. On tämä lapsen toivominen pettymyksineen niin raskasta ja epäreilultakin tuntuu. Voimia teille molemmille ja lämmin lohtuhali!

Vekaralle kaikki sormet ja varpaat pystyssä!

mun HCG oli alle 1
 
VEKARA, nyt on kaikki mahdolliset onnenamuletit pystyssä. Tosi upeeta. Osoita nyt kaikille että periksiantamattomuus kantaa hedelmää. Minäkin moitin aina itseäni kun en ymmärrä lopettaa vauvahaaveitani. Nyt saan taas lisäyskoa.

Marisabel, meillä olisi In-Tiimissä tehtu osasta alkioista pitkä viljely ja osasta lyhyempi, jos niitä olisi ttullut riittävän monta. Silloin tuli kuusi, joten ei tehty pitkää. Silloin ainakin lääkäri oli sitä mieltä että alkiolla on parempi olla kohdussa kuin labrassa.

Itsellä ultra heti elokuun alussa. Sain reseptit, ja mukaan tulli miniarperiini ja siirron jälkeen aloitettava pirtoslääke. Estrogeeniä menee tabletteinä ja laastareina. Pelottaa niin kamalasti että joudun taas pettymään jos alkio ei selviä sulatuksesta. Se olisi niin meidän tuuria.

Juunillee onnittelut plussasta. Minusta on välillä tuntunut siltä etten uskalla kirjoitella tänne omista vaiheista, että jos asian pitäisi ikään kuin salassa, niin onnistuisi paremmin. Saas nähdä kuinka käy kun olen , jos olen, käynyt siirrossa.

Aurinkoa odotellessa Maija
 
NellaMaija, pahoitteluni! :hug: Ihan liikaa yhdelle palstalle huonoja uutisia on tullut.

Hei Suzyanne! Ihana kuulla vauvauutisia tällä palstalla. :heart:
Juuni, onnittelut jo hyvin edistyneestä raskaudesta! Ihana uutinen sekin tällä palstalla.:heart:

Vilhelmiinalle onnea hoitoihin! Nuo on kamalia tuollaiset ihmisten ajattelemattomuudet. Mullakin jäi kerran suu auki, kun en osannut mitään sanoa. Niin törkeä kommentti oli. Mutta mitäpä ne asiat muille kuuluu, mutta kyllä ne jää vähän kaivamaan mieltä. Tuo sinun aforismi on niin totta! Noin minäkin yritän ajatella, koska muuten koko elämä menee ohi.
Välillä tulee tietysti huonompia aikoja, mutta kyllä niiden jälkeen on aina noustu. Ei muuta mahdollisuutta ole. Lapsi olisi vain ihana ja odotettu lisä elämäämme. :heart:

Marisabel. Tuolla Kuopion In-tiimissä meinasivat meidän alkoille tehdä blastokysta (vai -kysti)-viljelyn, mutta ei sitten tehtykään. Samoin mainitsi jotain tuosta alkion kuoren avauksesta, mutta sitäkään ei sitten tehty. Mutta soita klinikalle, niin saat tietoa, miten heillä tehdään. Muistelen, että Jkl:ään olit menossa hoitoihin.

Vekara, aika hienolta kuulostaa nuo sinun testitulokset!! Tulehan heti kertomaan hcg-arvosi. Innostuksesta täällä kihisen.... :wave:

Hillevi, olisi ihana, kun sinunkin hcg olisi ollut paljon parempi. Jotenkin taisit itse jo tietää, että noin asia on. Ensi kerralla sitten! :heart:

Nennuliini
 
NellaMaija, kohtalotoverini! :'( :'( Elämä on välillä epäoikeudenmukainen, muu ei auta kuin koettaa kestää. Se helpottaa, kun voi kuitenkin suunnitella tulevaa. Ja myös se, että alkio sentään tarttui kiinni: kohdussasi ei varmaan ole mitään vikaa.

Koska sinulla on se tyhjennys? Parhaassa tapauksessa voi käydä niinkin, että kun lopetat lääkkeet, kohtu tyhjenee itsestään. Minulla vuoto alkoi 3 ja puoli vrk lääkkeiden lopettamisen jälkeen. Tämä mahdollisuus kannattaisi kyllä katsoa ennen tyhjennykseen menoa, spontaani tyhjentyminen on varmasti fyysisestikin helpompi kuin lääkkeillä tehty.

Onko kellään muuten tietoa, voisiko elimistön hylkimisreaktio näyttäytyä juuri tuulimunan muodossa? Siis että äidin elimistö välittäisi viestiä vieraasta kudoksesta eikä antaisi alkiolle mahdollisuutta kehittyä. Siihenhän voisi auttaa se kortisoni....

Hilleville vielä myötätunnon halaus!

Vekaralle on nyt kaikki sormet ja varpaatkin pystyssä! Montako päivää nyt on punktiosta/hedelmöittymisestä?

Juunille isot onnittelut! :flower:

Oma kohtu: Lääkärissä käyty ja uutiset tähän saumaan hyviä. Ainakin ultran mukaan kaikki raskausmateriaali oli poistunut ja kohdussa oli jäljellä enää paksuuntunut limakalvo. Tämän viikon aikana sen pitäisi vuotaa pois. Jos tällä viikolla ei vuoda paljon mitään tai ensi viikolla roiluaa vielä ihan valtoimenaan, sitten uudelleen lääkäriin. Parhaassa tapauksessa ei muuta kuin hcg terveyskeskuksessa jossain vaiheessa. Minun kohtuni tiesi mitä tekee, mahtavaa!
 
Maijatar, minäkin jossain hoidossa tein noin, etten käynyt täällä, että jos siitä olisi ollut apua. Sitten välillä ajattelen, uskallanko ajatella aikaa, jos olisin raskaana vai pitäisikö ajatella negatiivisesti, ettei tästä kuitenkaan mitään tule. Että millä ajattelulla se raskaus sitten alkaisi. Mutta ei kai siihen voi vaikuttaa, mutta minäkin olen noita tosiaan miettinyt ja vieläkin mietin. =)
 
Nellamaijalle pahoittelut :heart: , ei ole helppoa ei, vauvan saaminen.
Juunille onnittelut! Pitkän ja kivisen tien kävit, mutta se palkittiin ja niin uskon että meidän Vekarakin palkitaan :hug: Onnittelut molemmille! Muistelepa vain vekara miten alhainen oli Suzyannen hcg alussa, mutta sieltä se kuitenkin nousi. :)
Papillonille vielä, aloitin l.kuurini 13 pv:n sairaaladietillä. Mulle sopii tollanen alku, siinä tarkkaa kerrotaa mitä saa syödä ja mitä ei ja mitä minäkin päivänä. Jatkoin sitten Nutrilet- star 5 pv:n pakkauksella, riitti mul 10 pv ku aamul söin pari leipäv. lisukkeineen ja kahvia. Nyt olen jättänyt kaikki makeat ja rasvaiset. Kevytjuustoa, kevytleikkeitä, tonnikalaa, raejuustoa, kasviksia, omenoita ym. ym. Välii ostan nutriletin tai jonku vastaavan patukoita, käteviä matkalla, ja keittoja, mut vähiin ovat jääneet.
gerpera
 
Karatin meillä oli oma luovuttaja. Kela ei korvaa luovuttajalle mitään, eli kaikki menee siis "omasta pussista"..

Hillevillevi, Matsalu, Aliisaja Iituska
:hug: Tosi masentavaa ja rankkaa.. Nellamaija, ihan maailman kamalimpia uutisia tuollaiset
:hug: Voimia ja jaksamista kaikille enemmän kuin voinkaan antaa. Muistuu omat pettymykset niin kirkkaana mieleen.. :attn: Niin väärin..

Onnea kaikille onnistuneille ja onnellisille odottajille! Olette sen ansainnet! On niin paljon tapahtunut että en edes muistakaan kaikkia näitä nimeltä ;)

Vekara mikäs tilanne??

Täällä on kaikki ihan jees. Mahaa kasvatellaan. Ei siinä, ei osaa hehkutella edelleenkään sen enempää, tuskien alkutaival niin elävästi mielessä. Mutta likat, muistakaa aina, että suuret ja massiivisetkaan vuodot ei aina tarkoita menetystä!! En olisi koskaan sitä uskonut ellen olisi läpi käynyt. :) Päivä kerrallaan.. Ens vk rakenne ultra. Ehket nähdään sitte onko siellä pikku ukko vai akka :heart:

Ihanaista viikkoa kaikille ihanaisille. Lippu liehumassa, pyrstö pörheänä ja toiveita täynnä!!
Toivottelee hellettä odottava Kauniskuu 19+4
 
Uusintatesti tehty ja vastauksen saan vasta huomenna joskus iltapäivällä.

KAUNIS KIITOS kaikille tsemppaamisesta...Mietin juuri, että kävi tässä miten tahansa, niin valtavasti olen saanut uutta uskoa jos uuteen yritykseen lähdemme.

Ja kovin huvittaa myös millä tavoin kyytiläisen mukaan saimme. Artsille soitto edellisenä päivänä, että olisiko meille jotain kun lähes naapurissa ollaan ja omat alkiot ei selvinny sulatuksesta.

NELLAMAIJALLE pahoittelut, harmittaa kovin puolestanne :/ . Jaksamista teille :hug: !!

Nyt painaa jo väsy silmiä. Huomenna jänskä päivä. Myös uusi yritys lintsille.

Kauniita unia toivotellen, VEKARA |O
 
Vekara db db db db
Joo, ei taida omilla valmisteluilla/tunteilla jne. olla mitään tekemistä siihen, koska tärppää...

Eriterintamalta (älä lue, jos öklöttää ):
Kertokaas mikä se sellainen 12mm limakalvon tyhjennysvuoto on, kun tulee yksi hyytymä ja vähän nestemäistä ja loppuu siihen?
 
kaunis kiitos kaikille tuesta...nyt jo huomattavasti parempi mieli..
elosyyskuussa passiin ja nyt kaikki käyttöön mitä saa, eli meijän viimeinen yritys...
pyydän kortisonit ym...lääkkeet ja katotaan onko apua.
Nyt aattelin jo laittaa ajatukset juhannukseen ja taitaapi mennä tuota siideriä muutama pullo!!!
Eli hyvät juhannukset kaikille ja toivotaan et kelit olis hieman paremmat!!!
 
Iituska, tsemppiä syksyn pas:iin, ehkäpä silloin onnistuu...!?

Nellamaija, voimia ja jaksamista surun keskellä. :hug:

Juuni, mielettömästi onnea!! :heart: :flower:

Vekara, jännään niin puolestasi! :)

Tsemppiä myös kaikille muille!

ON: Täällä pahoinvointi edelleen jatkuu voimakkaana ja yövalvomiset ovat tulleet kehiin. Päivisin on niin kurja olo, etten ole jaksanut edes paljoa täällä kirjoitella. Hitsit, kun mun kroppa reagoi näihin lääkkeisiin niin voimakkaasti. Joskus olen miettinyt, että mikäli luomusti raskautuminen olisi mulle ollut mahdollista, niin kuuluisin varmaan niihin onnellisiin, joita pahoinvointi ei pahemmin edes vaivaisi.

Simmis
 
Onpa täällä tapahtunut kaikenlaista, että tuntuu, ettei enää perässä meinaa pysyä!

Vekaralla kovat peukutukset, että vihdoin olisit raskaana ja sinun hoitorumbasi saisi onnellisen lopun!!!!!!!!

Pahoitteluni Aliisalle, NellaMaijalle, Iituskalle ja kaikille muillekin, joilla ei ole nyt tärpännyt tai tuli keskenmeno.

Juunille paljon onnea!!!!

Meillä vauveli on nyt 11 päivää vanha ja arkea opetellaan. Tytteli nukkuu välillä hyvinkin pitkiä pätkiä, jopa reilu neljä tuntia. Mutta sitten myös syöpöttelee useamman tunnin putkeen, kuten viime yönä, etten minä sitten saanut oikein nukuttua ollenkaan. No pitää Neuvolassa kysyä, että onko tämä kaikki vaan nälkää vaan onko toisaalta vaan imemisen tarve niin kova.

Synnytyksestä vielä. Mulla siis aloitettiin kohdunkaulan kypsyttely, kun raskaus alkoi mennä yliaikaiseksi. 2 Tablettia sain perjantaina ja sitten lauantai-aamuna kohdunsuu oli jo sen verran auki, että lääkäri meinasi, ettei anneta enää lääkettä vaan kokeillaan, jos se tästä itsekseen lähtisi. No lähtihän se sitten niin vauhdilla, niin että säännöllisten supistusten alusta vauvan syntymään meni vajaa kolme tuntia!! Eli ei siinä edes ehditty kipulääkkeitä antaa, kun piti jo ryhtyä ponnistamaan! No, parempi näin. Eli synnytys sinänsä oli ihan positiivinen kokemus.

Nyt sitten opettelemme täällä elämää neljästään. Kyllä tämä vauvaperheen elämä, ja lapsiperheen yleensäkin, on sellaista, jonka kyllä soisi kaikille, ketkä siitä haaveilevat. Koko tämän raskauden aikana en ole edes osannut olla muilla palstoilla kuin tällä. Vaikka sitä oli raskaana, niin jotenkin tämän ketjun asiat tuntuivat läheisiltä. Kyllä mä jatkossakin täällä varmasti pyörin kuuntelemassa ja katsomassa, miten voitte ja toivon tosiaan että kaikki raskaudutte!!! Ja mahdollisimman pian vielä!

Paljon voima halauksia kaikille!!!!!!!
Piri

 
Mukava päivä lasten (murkkujen ;) ) kanssa lintsillä tuli vietettyä. Reilu kolme tuntia talsin itsekseni palellen, kun pennut viipelsivät hiki päässä laitteesta toiseen. Ja jos kello olisi mennyt katseesta rikki, niin näin olisi käynyt. Labrasta sanoivat, että ei juuri ennen kuutta kannata soittaa. Ja kyllä odottavan aika on pit.........kä!!

Kovin tyytyväinen en tulokseen ole, mutta toisaalta en edes tiedä mitä lukuja pitäisi odottaa. Luvut vaikuttaa vaan kovin alhaisilta. Maanantaina oli pp 10 ja tulos oli 27. Tiistaina uusi testi, pp 11 - vastaus oli 53 (jonka siis tänään sain). OSAAKO JOKU pliis vähän valaista??? Mitään vuotoa minulla ei ole ja tasaisesti pientä oireilua.

Ja tiedättekö tytöt, että sen verran pönttö olen :saint: :D , että meinaan ottaa testin vielä huomenna uudestaan, jos saan vastauksen samana päivänä. Muuten en selviä jussin yli hengissä ;) !!

Kiitän teitä kaikkia kovasti :heart: tsemppaamisesta!! Ja kuten aiemmin sanoin, niin ainoastaan tämä vahvistaa - kävi miten kävi. Ja epävarmuus on sellainen tunne, jonka poistan jos minulla siihen mahdollisuus.

Huomenna olen taas - viimeistään - langoilla!!

Mukavaa aurinkoista iltaa kaikille toivottaapi, VEKARA ;)
 
Vekara, minusta sinun hcg on hyvin noussut eli päivässä kaksinkertaistunut! :) . Eikös sen pitäisi kaksinkertaistua joka puolestoista päivä?? Mietihän nyt kun toiset testaavat pp14 jotain 100-400, niin tuo sinun arvosi on ihan hyvä, aloitit vaan nii hirmu aikasin noi veritestit.
Kyllä mä nyt toivotan Sinulle Onnea vauvanalusta! :heart: Mutta jos tuo sinua vaivaa nii veritestiin. Veikkaan että huominen hcg n. 200. :)
gerbera
 

Yhteistyössä